Dom z³y

Data: 2010-01-09 19:10:03
Autor: Hans Kloss
Dom z³y
Pól godziny temu skoñczy³em ogl±danie tego filmu, bêd±cego "sentymentaln±
wycieczk±" w czasy prylu, a ¶ci¶lej prylu jaruzelsko- wroniego. Nie tego z
za³ganych wspominek bekonów, jadrysiów, cycków  i innych grupowych komuchów
tylko tego prawdziwego, takiego jaki ja pamiêtam a¿ nadto dobrze. Prylu
zaludnionego ludzkim byd³em, pe³nego chamstwa,  z³odziejstwa i gorza³y. Prylu
brudnego, biednego i zasyfionego, w którym rej wodzi³y zboukunione chamy, w
sklepach kupiæ mo¿na by³o wielkie gówno a za foliowa torebkê po³amanych
papierosowych odpadków ludzie gotowi siê byli poni¿aæ, p³aszczyæ i szmaciæ.
Prylu w którym nagminnie podw³adny donosi³ na prze³o¿onego i odwrotnie, a
ka¿da wy¿ej postawiona partyjna menda by³a bezkarna w swoich matactwach.
Jak sobie pomy¶le ¿e s± w Polsce ludzie têskni±cy za tym syfem to mi siê w³os
je¿y na g³owie. Gor±co polecam, zw³aszcza tym wszystkim narzekaj±cym ze "hoho,
za prylu to siê wspaniale filmy robi³o a teraz......". Film udowadnia ¿e
mo¿na, bez znanych aktorów i wielkich pieniêdzy zrobiæ zupe³nie przyzwoite
kino. Wystarczy tylko chcieæ- i umieæ. Podziwu godna zw³aszcza dba³o¶æ autorów
o realia epoki, ja nie zauwa¿y³em niczego co by³oby z nimi sprzeczne pocz±wszy
od telewizorów i samochodów  skoñczywszy na kubkach i butelkach. J-23

Data: 2010-01-09 21:41:19
Autor: Jakub A. Krzewicki
Dom zły
sobota, 9 stycznia 2010 20:10. carbon entity 'Hans Kloss'
<necr0c0w.WYTNIJ@gazeta.pl> contaminated pl.soc.polityka with the following
letter:

Pól godziny temu skończyłem oglądanie tego filmu, będącego "sentymentalną
wycieczką" w czasy prylu, a ściślej prylu jaruzelsko- wroniego. Nie tego z
zaÅ‚ganych wspominek bekonów, jadrysiów, cycków  i innych grupowych
komuchów tylko tego prawdziwego, takiego jaki ja pamiętam aż nadto dobrze.

Ale toto pryl "nomadów", a nie tych tam pracowników ustatkowanych.
Nie wszyscy popierający pryl należeli do Partii czy SB czy nawet donosili.
Było sporo samozadowolonych i cicho siedzących (тише едешь дальше будешь)
_apolitycznych_ , np. ojców rodzin z "arystokracji
robotniczej" (wykwalifikowanych), spółdzielców, rzemieślników i takich tam,
w każdym razie fanów rożnego typu prylowskiej "małej stabilizacji".
Pewnie też uważasz ich za "gorszych" i dlaczego?

Data: 2010-01-09 12:38:04
Autor: Woland
Dom z³y
Jakub A. Krzewicki napisał(a):

[...]

Ty jednak Krzewicki porządny gość jesteś, rodziców bronisz i dziadków
swych... A wiesz, że miałem cię kiedyś za zblazowanego nihilistę-
onanistÄ™?...

Data: 2010-01-09 21:52:30
Autor: Jakub A. Krzewicki
Dom z³y
sobota, 9 stycznia 2010 21:38. carbon entity 'Woland'
<tzva.adonai1@lycos.com> contaminated pl.soc.polityka with the following
letter:

Ty jednak Krzewicki porz±dny go¶æ jeste¶, rodziców bronisz i dziadków
swych...

Bo oni popierali stabilizacjê jako tak±, a nie ekipê rz±dz±c±.

A wiesz, ¿e mia³em ciê kiedy¶ za zblazowanego nihilistê-
onanistê?...

Tzva, bo co tu du¿o mówiæ jestem zblazowanym nihilist±-onanist± z wyj±tkiem
rzadkich dni, kiedy mam kaca. Nie wiem dlaczego, ale zaczynam wtedy mówiæ
ludzkim g³osem ;)

Data: 2010-01-09 12:51:43
Autor: Woland
Dom z³y
Jakub A. Krzewicki napisa³(a):

Bo oni popierali stabilizacj� jako tak�, a nie ekip� rz�dz�c�.

Dlatego taki ¿ó³wiowaty jeste¶ Krzewicki, bo¶ siê wychowa³ w
przestabilizowanym domu.. Moi rodzicie to byli realni buntownicy
("warcho³y" po waszemu)... Matka ju¿ na pocz±tku lat 70tych chcia³a
sobie zrobiæ piercing na jêzyku, a ojciec jeszcze pod koniec lat
80tych by³ zdania, ¿e istoty ludzkie ¿yj± tylko w Niemczech, a Polska
to kurewskie szambo, które nale¿a³oby czym prêdzej zakopaæ....

Data: 2010-01-09 22:16:48
Autor: Jakub A. Krzewicki
Dom z³y
sobota, 9 stycznia 2010 21:51. carbon entity 'Woland'
<tzva.adonai1@lycos.com> contaminated pl.soc.polityka with the following
letter:

Dlatego taki ¿ó³wiowaty jeste¶ Krzewicki, bo¶ siê wychowa³ w
przestabilizowanym domu..

Lodówka, pralka, TV kolorowe z lwowskiej fabryki "Elektron", dekored
PAL-SECAM i filmy kung-fu oraz krymina³y piracone z Jugos³awii na video. I wieeelka biblioteka ksi±¿ek matematyczno-przyrodniczych i technicznych.
Jak poszed³em do szko³y krótko po zniesieniu stanu wojennego, dosz³y do tego
ksi±¿ki podró¿nicze, historyczne, geograficzne, antropologiczne etc. z
biblioteki podstawówki plus "M³ody Technik" i "Kraj Rad". Ale unika³em jak
ognia tematów z historii czy polityki wspó³czesnej, uwa¿a³em, ¿e te ksi±¿ki
s± pisane dla debili.

No do literatury dysydenckiej oczywi¶cie w domu by³ dostêp i do bibisyna i
RWE ty¿. To nie by³o tak, ¿e ¿y³em na ksiê¿ycu. Tylko, ¿e poza domem to
by³em nauczony "cicho sza", "kulturalni ludzie nie pruj± japy publicznie o
polityce", "¶ciany maj± uszy". Takie zbli¿one trochê do SD-ckiego chocia¿ w
moim wypadku aktualnie bezpartyjne, oblicze PRL-u. Teraz sobie, jak
widzisz, odbi³em na usenecie i walê na ca³ego. Nie wiem, czy to dobrze, ale
chyba mo¿na ju¿ mówiæ. Podobno dzi¶ nie bij±.

PS.

Lech Janerka
La
Dok³adnie to nie wiem jak jest
I za co bêd± biæ w tym roku
Bo chocia¿ zabawnie jest ¿yæ
Co¶ z³ego czai siê w pó³mroku

Znów chc± tob± rz±dziæ aby¶ nie zab³±dzi³
Wszyscy tacy m±drzy tacy pewni swego ma³ego
W kupy siê zbieraj±, gro¼ne miny maj±
Wiwat mówi± si³a, a tego to nie lubiê
Wiêc zbud¼ siê nim zaczniesz znowu skandowaæ
Zbud¼ siê to niedobry sen

Znowu chc± tob± rz±dziæ ¿eby¶ nie zab³±dzi³
Sk±d siê tacy bior±
No sk±d

Ni to zjawa
Ni obstawa
Jaka¶ presja
Nieciekawa gra --

Data: 2010-01-09 21:21:47
Autor: Hans Kloss
Dom z�y
Jakub A. Krzewicki <ebredel@poczta.onet.pl> napisa�(a):
Ale toto pryl "nomadów", a nie tych tam pracowników ustatkowanych.
Ja wiem czy "nomadów"? Raczej pryl widziany z perspektywy Polski B (a
właściwie polski Z z kropką) który znam zupełnie nieźle z autopsji.
Nie wszyscy popierający pryl należeli do Partii czy SB czy nawet donosili.
Było sporo samozadowolonych i cicho siedzących [...]
w każdym razie fanów rożnego typu prylowskiej "małej stabilizacji".

Czekam na film także o nich. O panach doktorach, gotowych podłożyć największą
świnię koledze żeby tylko dostać upragnioną habilitację. I o tych,
podpisujących ochoczo zobowiązanie do współpracy z esbecja aby tylko dostać
paszport i wyjechac na staż za Wielką Wodę. I o takich różnych doktorach
Krukach, miernych, biernych ale wiernych....albo o rzemieslnikach i
"prywaciarzach" bohatersko (głównie przy pomocy łapówek) zmagających się z
pryloską rzeczywistością. To też znam całkiem nieźle

Pewnie też uważasz ich za "gorszych" i dlaczego?
Dlaczego "gorszych"? Sam wtedy "siedziałem cicho" i gdyby tamte czasy (nie daj
Bóg) wróciły to znowu zachowałbym się tak samo.
J-23

Data: 2010-01-09 23:14:14
Autor: Jakub A. Krzewicki
Dom z³y
sobota, 9 stycznia 2010 22:21. carbon entity 'Hans Kloss'
<necr0c0w.SKASUJ@gazeta.pl> contaminated pl.soc.polityka with the following
letter:

Ja wiem czy "nomadów"? Raczej pryl widziany z perspektywy Polski B (a
w³a¶ciwie polski Z z kropk±) który znam zupe³nie nie¼le z autopsji.

No to ja siê spotyka³em z Polsk± "B" tylko przy okazji jakich¶ takich
nomadów: malarzy, stolarzy, elektryków tych gorszych etc.
W podstawówce to pauzy miêdzylekcyjne spêdza³em czê¶ciej w bibliotece ni¿ na
boisku, kumpli mia³em raczej takich, co to mieli komputery Atarynki z
Pewexu z monitorem Neptun i pamiêci± na "Kasprzaku" czy innej "Tonetce"...
miêso spod lady od znajomego rze¼nika, mo¿e nawet nazywa³ siê Nied¼wiedzki,
I dunno ;) Paczki od wujka ciotecznego Niemca z Kanady i od drugiej ciotki
"dziadecznej" dziêki poznañskiemu rodowodowi pracuj±cej w spó³dzielni
tekstylnej i je¿d¿±cej z kryszta³ami a¿ do Budapestu... Kaczki od ciotki
"babecznej" rolniczki indywidualnej i wakacje na wsi u jej córek i wnuczek
kuzynek... wata cukrowa, oran¿ada w proszku, syfon, sorbovit i woda z
saturatora, potem piwo grodziskie (dziadek tam kiedy¶ mieszka³, a urodzi³
siê w pobliskim Wolsztynie) -- - ¿yæ nie umieraæ!

Czekam na film tak¿e o nich. O panach doktorach, gotowych pod³o¿yæ
najwiêksz± ¶winiê koledze ¿eby tylko dostaæ upragnion± habilitacjê. I o
tych, podpisuj±cych ochoczo zobowi±zanie do wspó³pracy z esbecja aby tylko
dostaæ paszport i wyjechac na sta¿ za Wielk± Wodê. I o takich ró¿nych
doktorach Krukach, miernych, biernych ale wiernych....albo o
rzemieslnikach i "prywaciarzach" bohatersko (g³ównie przy pomocy ³apówek)
zmagaj±cych siê z prylosk± rzeczywisto¶ci±. To te¿ znam ca³kiem nie¼le

Ja tylko pamiêtam, jak pod koniec podstawówki 1989 rok wziêli mnie
(koñcz±cego ten kierat/cyrk dwa lata wcze¶niej) na p.o.
vice-przewodnicz±cego samorz±du na jak±¶ konferencjê ekologiczn± czy co¶
takiego. Zabawa w jakie¶ przemówienia, podpisywanie jaki¶ bzdurnych
petycji, które nastêpnie wyl±dowa³y w koszu WiMRN etc., etc. Jaja by³y
niez³e, lepsze ni¿ recytowanie "¯o³nierza Polskiego" Broniewskiego na
akademiach! To w PRL-u zarazi³em siê bratni± i siostrzan± mi³o¶ci± do towarzyszy i
towarzyszek z Azji (ChRL, Mongolia), dobrze widzianych w przeciwieñstwie do
Ruskich. Czyta³em mnóstwo ksi±¿ek podró¿niczych, geograficznych,
antropologicznych z tego regionu i by³em takim orientalist±-amatorem. W zabytkowych egzemplarzach "Kontynentów" i "Kraju Rad" lubi³em czytywaæ o
Ba³karach, Kazachach, Ka³mukach, Karaka³pakach, Persach i ich m±dro¶ciach
Wschodu, byle nie o Kacapach, bo tych by³o za du¿o w TV. Stanowczo za du¿o,
dopiero Gorbi mi siê jako tako spodoba³ i jak zaczêli w okresie g³asnosti
demaskowaæ w³asne debilizmy i przestêpstwa.

PS. Nie tnê cytatów, bo w odpowiedzi da³ Pan z³y delimiter co trochê
krzaczy³. Ale zmieni³em kodowanie w czytniku i jako¶ siê doczyta³em.

Data: 2010-01-09 23:33:52
Autor: Piotr
Dom z³y
Dnia Sat, 09 Jan 2010 23:14:14 +0100, Jakub A. Krzewicki napisa³(a):

¿yæ nie umieraæ!

Za m³odu to w ogóle by³o fajnie, i jako¶ lepiej, i weselej...
Tylko po co te wspominki m³odo¶ci dziadka do polityki mieszaæ?
Piotr
--
z chuci to potrafi bezrobotnemu nie¼le odp...:
http://www.youtube.com/watch?v=9ooBuTETnGI

Data: 2010-01-09 23:48:58
Autor: Jakub A. Krzewicki
Dom z³y
sobota, 9 stycznia 2010 23:33. carbon entity 'Piotr' <pnat@wp.pl>

Za m³odu to w ogóle by³o fajnie, i jako¶ lepiej, i weselej...
Tylko po co te wspominki m³odo¶ci dziadka do polityki mieszaæ?
Piotr

Bo bidoków i penerów to nie widzia³em na ulicy, dopiero pó¼niej siê
dwiedzia³em, ¿e je ró¿ne ubki w gorsz± czê¶æ Polski na ¶cianê wschodni±
wysprz±tali. Albo zgromadzili w specjalnej dzielnicy miasta pn. Trójk±t
Bermudzki. Przez to ghetto je¼dzi³o siê tylko tramwajem do targu na
Krakowsk± zamkniêtego parê lat temu. A na tym targu by³o wszystko:
"Myd³o, powid³o, ostrze no¿e i no¿yczki, halabardy i pilniczki, aparat
czeski, gwo¼dzie pineski. Sztyki, patyki, dywany i guziki, tr±bki, pompki,
z±bki oraz choinkowe bombki. Gwo¼dzie, szpady, go³e baby, wszystko tylko
dla zabawy. Krawaty wi±¿e, usuwam ci±¿e. Akcesoria, scyzoryki, z³ote ³y¿ki
i kolczyki, ceg³y, taczki, wyka³aczki z Ameryki, proporczyki, portmonetki,
beretki, parasolki, ciche Szwedki, globusy, mapy, plany. Change money,
jab³ka, banany."

Znam PRL g³ównie od tej strony handlowej, od nie¿yj±cych ju¿ ekonomistów i
kupców w rodzinie.

Data: 2010-01-10 00:24:56
Autor: Woland
Dom z�y
Hans Kloss napisa³(a):

Dlaczego "gorszych"? Sam wtedy "siedzialem cicho" i gdyby tamte czasy (nie daj
Bog) wrocily to znowu zachowalbym sie™ tak samo.

Jakie¿ to etnicznie polskie - truchleæ w warunkach totalitarnej
okupacji i zgrywaæ siê na bohatera pod pseudonimem, w Internecie, 20
lat po jej upadku...

Data: 2010-01-10 00:31:47
Autor: Hans Kloss
Dom z�y
Woland napisa³(a):

Jakie¿ to etnicznie polskie - truchleæ w warunkach totalitarnej
okupacji i zgrywaæ siê na bohatera pod pseudonimem, w Internecie, 20
lat po jej upadku...

Raczej jakie to etnicznie polskie g³upi gnoju wyruszaæ z w³asnym ch..
w rêce na wroga uzbrojonego po zêby w czo³gi i karabiny. Jak w
powstaniu warszawskim, jak (wcze¶niej i bez czo³gów) w styczniowym czy
listopadowym....
Ale spokojna g³owa, teraz ju¿ MAM z czym "zgrywaæ bohatera" jakby
przysz³o co do czego. Regularnie trenujê z tego do sylwetki biegn±cego
bi³yka coby nie wyj¶æ z wprawy. Dzieciaki te¿ uczê  ;)
J-23

Data: 2010-01-10 00:46:40
Autor: Woland
Dom z�y
Hans Kloss napisa³(a):

[...]

Cech± wspóln± tych wszystkich waszych "zrywów narodowo¶ciowych" by³o
to, ¿e zawsze uderzali¶cie wroga wtedy, gdy by³ najbardziej os³abiony
i nie spodziewa³ siê ataku, a i tak zawsze dostawali¶cie w dupê, bo
wróg maj±cy poczucie krzywdy, staje siê bardziej zorganizowany i
brutalny... Ruscy do dzi¶ nie mog± wam wybaczyæ zdrady powstania
styczniowego... Poza tym zawsze mieli¶cie chujowych dowódców, kiepsk±
organizacjê, a wszystko odbywa³o siê zgodnie z wasz± ulubion± technik±
na ³apu-capu i jeba³piesizm, bo "jako¶ to bêdzie i bozia obroni"...
Je¶li znudzi³o wam siê kilkusetletnie wa³kowanie dylematu czy lepiej
wchodziæ wrogowi w kiszkê stolcow±, nawzajem siê denuncjuj±c, czy mo¿e
lepiej rzuciæ siê na czo³gi, to nastêpnym postarajcie siê po prostu
nie daæ dupy, gdy dojdzie do konfrontacji przes±dzaj±cej o tym, do
kogo bêdzie nale¿a³ wasz kraj..

Data: 2010-01-10 11:21:46
Autor: sofu
Dom z�y

U¿ytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci
Woland napisa³(a):

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --

Uwa¿aj, wiatrówki moga byc niebezpieczne zw³aszcza jaby w oko trafi³......

sofu

Data: 2010-01-10 15:32:43
Autor: Hans Kloss
Dom z�y
sofu <manhunter1@o2.pl> napisa³(a):
Uwa¿aj, wiatrówki moga byc niebezpieczne zw³aszcza jaby w oko trafi³......

Wiem, dlatego zawsze jestem przy dzieciakach jak strzelaj±.
J-23

Data: 2010-01-09 22:11:14
Autor: Jadrys
Dom z³y
W dniu 2010-01-09 20:10, Hans Kloss pisze:
[...]

Têsknoty nie za syfem, tylko za smakiem wêdlin, za jeziorami i rzekami pe³nymi ryb i raków, za ówczesn± muzyk± czy wreszcie za ulicami bez ¿ebraków..

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-01-09 22:53:52
Autor: Piotr
Dom z³y
Dnia Sat, 09 Jan 2010 22:11:14 +0100, Jadrys napisa³(a):

Têsknoty nie za syfem, tylko za smakiem wêdlin, za jeziorami i rzekami pe³nymi ryb i raków, za ówczesn± muzyk± czy wreszcie za ulicami bez ¿ebraków..

:-)
Jakich wêdlin? Tej zwyczajnej, co to j± "wystali" po ca³onocnym czuwaniu?
Rzeki pe³ne ryb i raków, he, he, to jeszcze napisz o czystym powietrzu w
Rudzie ¦l±skiej...
Piotr
A na ulicy nie by³o ¿ebraków, bo byli w pracy.

Data: 2010-01-09 23:19:03
Autor: Jadrys
Dom z³y
W dniu 2010-01-09 22:53, Piotr pisze:
[...]

Tak, szynki, balerony czy chocia¿by ta "zwyczajna' której zawarto¶ci± pó³ na pó³  by³a s³onina. I nie narzekaj, w 80- tym roku przez pewien czas mieszka³em w Sosnowcu. - Gdy mia³em ochotê na wêdlinê tu szed³em do sklepu miêsnego i kupowa³em parê plasterków bez problemu, bez ¿adnej kolejki. - W innych regionach Polski w tym samym czasie wêdliny bez potê¿nej kolejki nie sz³o dostaæ. "Eda" dba³ o swoich..

W Wielkopolsce za komuny ³owi³em 10-co kilogramowe szczupaki. By³y równie¿ do z³owienia raki szlachetne.

Jednak "Robole" nie musieli szczerzyæ zêbów do swojego pracodawcy-wyzyskiwacza.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-01-09 23:35:17
Autor: Piotr
Dom z³y
Dnia Sat, 09 Jan 2010 23:19:03 +0100, Jadrys napisa³(a):

[...]

Pieprzysz jak ten pluszowy ogier, tyle, ¿e on to przeintelektualizowany
fizol i jemu wolno. A tobie powinno byæ wstyd, nawet dla jaj, takie durnoty
wstawiaæ.
Piotr

Data: 2010-01-09 23:41:20
Autor: Jadrys
Dom z³y
W dniu 2010-01-09 23:35, Piotr pisze:
[...]

Powiedzia³em w którym¶ punkcie nieprawdê?

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-01-09 23:01:44
Autor: Hans Kloss
Dom z³y
Jadrys <Che@yahoo.com> napisa³(a):
za jeziorami i rzekami  pe³nymi ryb i raków
I w tym (tylko w tym) miejscu przyznam ci racjê. Nijak to wprawdzie nie mia³o
zwi±zku z faktem sprawowania w³adzy przez komuchów, ale linia wystêpowania
raka szlachetnego i b³otnego przesuwa³a siê w latach 70tych nieub³aganie na
wschód, w Odrze w okolicach Zielonej Góry ju¿ za pó¼nego Gierka wystêpowa³y
wy³±cznie raki prêgowane (amerykañskie). Ostatni raz jad³em wiêc raki 8 lat
temu w Bu³garii, a za m³odych lat kiedy chcia³em przez ca³e wakacje. I tego
faktycznie trochê mi brak, homar tak samo sdobry ale drogi a krewetki, mimo ¿e
te¿ smaczne to jednak wyra¼nie gorsze.
Szczupak poleg³ z przyczyn dla mnie tajemniczych (wytêpiony przez
wêdkarzy?)gdzie¶ na pocz±tku lat 90tych, teraz jakby co¶ drgnê³o i jego
populacja siê nie¶mia³o odradza. Ale szczupaka mi nie zal, dziêki jego
wytêpieniu w okolicach Wroc³awia wody opanowa³ znacznie smaczniejszy i tak
samo du¿y sandacz. Na³owi³em siê tego (i najad³em) do syta, szczupak ani siê
nie umywa. Niestety od czasu powodzi liczebno¶æ sandacza mala³a z roku na rok
i teraz z kolei on jest rzadko¶ci±. Wszelkie rekordy bije za to populacja
paskudnego i wkurzaj±cego bolenia, którego ³owiæ ani je¶c nie lubi chyba nikt
przy zdrowych zmys³ach.
J-23 --

Data: 2010-01-09 15:38:20
Autor: zbig
Dom z³y
On 10 Sty, 00:01, "Hans Kloss" <necr0...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
Jadrys <C...@yahoo.com> napisa³(a):

> [...]

paskudnego i wkurzaj±cego bolenia, którego ³owiæ ani je¶c nie lubi chyba nikt

Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/
raki wy³azi³y  z Mot³awy i masowo ginê³y kikana¶cie metrów od brzegu
ju¿ gdzie¶ oko³o roku 1970. Potem znika³y ryby , które co jaki¶ czas
wyp³ywa³y z jadrysowego raju do góry brzuchami ca³ymi ³awicami.
Jeszcze z a Jaruzela kana³ Mot³awy by³ martwy. Od niedawna znów widuje
sie tam wedkarzy . Co do reszty bzdetow Jadrysa o np. wedlinach to po
prostu szkoda gadaæ. Wszyscy widzieli jak w Misiu ojciec pokazywa³
synowi jak wyglada³ baleron (na scenie w teatrze podczas sztuki
rozgrywajacej sie w czasie wojny. Tak by³o w ca³ej Polsce z wyjatkiem
moze sosnowca.

Data: 2010-01-10 11:47:56
Autor: Jadrys
Dom z³y
W dniu 2010-01-10 00:38, zbig pisze:
[...]

No i co z tego ¿e bywa³y od czasu do czasu podtrucia rzek? Ryb i tak by³o pod dostatkiem, i to du¿ych ryb. Gdy gdzie¶ tak w po³owie lat 70-tych przyjecha³em w odwiedziny do brata który  mieszka³ w ma³ym miasteczku to poszed³em z podbierakiem  do  rzeczki która przep³ywa w pobli¿u na miêtusy.. Jest to taka rzeczka  ³±cz±ca dwa jeziora. Akurat trafi³em na czas gdy kto¶ na chwilê zatrzyma³ wodê przy jeziorze wyp³ywowym. w tej rzeczce porobi³y siê takie ka³u¿e w których  le¿a³y zwa³y miêtusów  na pó³ metra grubo¶ci.
Poka¿ mi teraz rzekê w Polsce (kapitalistycznym raju) w której s± miêtusy.

W pocz±tkach PRL-owskiego kryzysu ¿ywno¶ciowego uprzywilejowany by³ nie tylko Sosnowiec ale ca³y Górny ¦l±sk. Ludzie z ca³ej Polski je¼dzili tam robiæ zakupy.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-01-10 13:58:15
Autor: Anatol
Dom z³y

U¿ytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hicbab$n99$2news.onet.pl...

W pocz±tkach PRL-owskiego kryzysu ¿ywno¶ciowego uprzywilejowany by³ nie tylko Sosnowiec ale ca³y Górny ¦l±sk. Ludzie z ca³ej Polski je¼dzili tam robiæ zakupy.

Oprócz, powszechnych braków mo¿na jeszcze wspomnieæ pewne standardy w produkcji i przechowywaniu ¿ywno¶ci np. tanie i popularne wódki Vistula i Baltic produkowane w procesie syntezy chemicznej tj. hydratacji etenu (http://www.chemicalforum.eu/viewtopic.php?p=71785 ) , fatalny wybór i jako¶æ piwa,  sprzeda¿ wielelokrotnie rozmra¿anych produktów (z powodu wy³±czeñ pr±du) oraz powszechnie panuj±ca salmonella, brud i smród z powodu braków i niskiej jako¶ci ¶rodków czysto¶ci i higieny czy braku opakowañ oraz jednorazowych naczyñ i sztuæców (p³ukanie zimn± wod± brudnych naczyñ jak w saturatorach nikogo nie dziwi³o).

http://printo.republika.pl/warszawa/bylo_i_niema_2/sat_automat.jpg

Anatol

Data: 2010-01-11 23:28:53
Autor: Jadrys
Dom z³y
W dniu 2010-01-10 13:58, Anatol pisze:

[...]

Jednak nikt od tego nie umar³. Tobie  bardziej smakuje dzisiejsze mas³o czy mleko? O wêdlinach nie wspominaj±c.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-01-11 14:46:52
Autor: Hans Kloss
Dom z³y
On Jan 11, 11:28 pm, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

Jednak nikt od tego nie umarl .
Ca³a masa ludzi umar³a, sam znam przypadek co najmniej jednego zgonu
po spo¿yciu lodów rozmra¿anych fafna¶cie razy. Podobnie jak umierano
od ¼le wysterylizowanych strzykawek w szpitalach. Ro¿nica taka ¿e w
dzisiejszych czasach tzw. media tr±bi³yby o tym przez miesi±c a wtedy
na takie makabreski by³ zapis cenzorski.
J-23

Data: 2010-01-12 13:55:48
Autor: Jadrys
Dom z³y
W dniu 2010-01-11 23:46, Hans Kloss pisze:
[...]

Ja nie znam ¿adnego przypadku.. I skoro by³o tak du¿o zgonów z tego powodu to dlaczego nie wykorzystuje tego przeciw pseudokomunie dzisiejsza kapitalistyczna propaganda?

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-01-12 05:15:50
Autor: zbig
Dom z³y
On 11 Sty, 23:28, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
W dniu 2010-01-10 13:58, Anatol pisze:

Jednak nikt od tego nie umar . Tobie  bardziej smakuje dzisiejsze mas o
czy mleko? O w dlinach nie wspominaj c.

Mleka nie pijam, ale gdybym to robi³ to mam du¿y wybór. W
ostateczno¶ci mogê zamawiaæ u ch³opa , jak moja s±siadka.
Wedliny smakuja mi dzi¶ bardziej, oczywi¶cie nie byle co i nie za byle
cenê.
I tu jest mo¿liwo¶ci wbród.Mogê sobie kupiæ ulubiony gatunek z
konkretnej wytwórni, zje¶æ kawa³ek szynki parmeñskiej czy prosciuto
albo kupiæ wyroby ma³ych prywatnych firm - tu naljlepiej smakuj± suche
- my¶liwska i ja³owcowa.
Oczywi¶cie, handlowcy usi³uj± na wcisn±æ równie¿ wyroby gorszego
gatunku ale powtarzam qurwa po raz setny , ¿e mam wybór - mogê u niego
nie kupowac  i kupiæ co¶ lepszego gdzie indziej
Kiedy¶ by³ jedna szynka konserwowa, której nie znosi³em i gotowana,
która by³a dla mnie za t³usta.
Co do reszty to mo¿na uznaæ, ze by³y  w ogóle niedostepne.

Data: 2010-01-13 00:52:46
Autor: Jadrys
Dom z³y
W dniu 2010-01-12 14:15, zbig pisze:
[...]

Z tym mlekiem to mo¿e akurat ty masz wybór, ale przeciêtny normalny mieszczuch jest skazany na bia³e ¶wiñstwo pe³ne konserwantów.. nazwê mleko powinno sie pisaæ w cudzys³owie.

Wiesz teraz mieszkam niedaleko takiego 20-sto tysiêcznego miasteczka, tam w³a¶nie robiê zakupy, i wiesz od 3-ech lat gdy tu mieszkam nie widzia³em w ¿adnym sklepie szynki parmeñskiej.. i szwarcwaldzkiej te¿ nie,- ¿eby nie by³o niejasno¶ci.  Za to sklepy pe³ne s± ró¿nych seropodobnych, mas³opodobnych itd towarów spo¿ywczych.

Z tymi szynkami konserwowymi za pseudokomuny to chyba przesadzasz. - Pamiêtam ¿e u mnie w domu czêsto bywa³y kupowane ca³e uwêdzone szynki.. takie z skór± i ko¶ci±.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-01-12 23:41:53
Autor: Antenka
Dom z³y

Pamiêtam ¿e u mnie w domu czêsto bywa³y kupowane ca³e uwêdzone szynki..takie z skór± i ko¶ci±  <.

Pewnie  pochodzi³y z Rynku Wildeckiego kupione od jakiego¶ Bambra :D.
Pozdrawiam :-)

Antenka

P.s. Nigdy nie zapomnê zapachu i smaku wielkopolskiej szynki wêdzonej,
na której  ciotka przygotowywa³a jajecznicê...poezja  mniam :-)).

Data: 2010-01-13 09:35:48
Autor: Jadrys
Dom z³y
W dniu 2010-01-13 08:41, Antenka pisze:

[...]

O nie, pochodzi³y ze sklepu miêsnego który by³ zaraz obok mojego domu..

Tak, masz racjê, - takiego takiego smaku jaki mia³a nasza szynka Wielkopolska  nie doszuka siê dzi¶ nawet w szynce parmeñskiej :-)

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-01-10 11:46:04
Autor: Jadrys
Dom z³y
W dniu 2010-01-10 00:01, Hans Kloss pisze:
[...]

Polemizowa³bym nad smakiem szczupaka w stosunku do sandacza, Choæ ty pewnie masz na my¶li du¿ego szczupaka i sandacza. - W tym siê zgodzê du¿y szczupak (taki powy¿ej 1 kilograma) jest zbyt o¶cisty i ma takie jakie¶ suche miêso , natomiast poni¿ej tej wagi nie ma smaczniejszej ryby s³odkowodnej... no przynajmniej dla mnie.

No ale z³owienie bolenia to dla wêdkarza nobilitacja ;-) . Choæ jest on praktycznie niejadalny..

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-01-10 11:02:24
Autor: MH
Dom z³y

Prylu w którym nagminnie podw³adny donosi³ na prze³o¿onego i odwrotnie, a
ka¿da wy¿ej postawiona partyjna menda by³a bezkarna w swoich matactwach.

Czyli nic siê w tej materii nie zmieni³o ...

MH

Data: 2010-01-10 11:30:21
Autor: cyc
Dom z³y

U¿ytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

W niezlym towarzystwie sie wychowywales . Zreszta to widac po Twoich postach
..
Zastanawia mnie tylko gdzie je znalazles ? . Spelniajacy wymienione przez
Ciebie kryteria  mogl tylko Twoj pijuacki dom bo ja tam ludzkiego bydla nie
widzialem , tak samo jak nie widzialem panoszacego sie zlodziejsta , ktore
choc istnialo , bylo tylko namiastka tego z czym dzisiaj sie spotykamy .
Jesli kiedys moglo zdarzyc sie , ze ktos ukradl , glowie dla jaj gruszke ze
straganu , to dzisiaj Twoi kumple kradna cale przedsiebiorstwa  .

[...]

Ale z Ciebie menda , taka typowa pisowska menda , ktora swoje , wynikajace z
chorobliwej , nadajacej sie do leczenia nienawisci usiluja nadac obraz stanu
jakoby rzeczywistego . Napisz faszystowski durniu jeszcze , ze PR-u a wiec w kraju , ktoremu Ty lub Twoi rodzice i dziadkowie sie wyslugiwali pracujac w nim , byl tak wredny , ze nawet internetu i satelitarnej TV w nim nie bylo a dopelnisz tym swoja pokrecona charakterystyke .
Z takiego gowna jakie Polska odziedziczyla po wojnie , Twoje ulubione kaczory wychodzilyby , gdyby rzadzily , oczywiscie ,  stulecia a i to w procesie naprawiania skutkow  wojny po owych stu latach byliby ledwie w polowie tego , co udalo sie zrobic za czasow tak znienawidzonego przez Ciebie  PRL-u . Gdyby oni wtedy po dziesiejszemu rzadzili to pewnie z polowa rodakow lazilbys po smietnikach zbierajac resztki z kaczego stolu a druga polowa bedac analfabetami pelnilaby przy kaczych stolach zaszczytne funkcje obgryzajacych rzucane im jak psom kosci a drugi z tych ostatnich zalapalby sie moze po znajomosci jako niepismienny parobek u roznej masci rydzykow ......pod warunmkiem , ze bylby mlody , ladny i ulegly .

cyc

Data: 2010-01-10 11:08:55
Autor: Hans Kloss
Dom z³y
cyc <ja@ja.pl> napisa³(a):
W niezlym towarzystwie sie wychowywales

A gdzie¶ siê ¶mieciu doczyta³ o "wychowywaniu" w¶ród cycoidów? Ja to pryloskie
cycoidalne byd³o ogl±da³em wtedy zawsze z bezpiecznej odleg³o¶ci, jak siê
k³êbi i ¿re miedzy sob± na podobieñstwo robactwa w padlinie.
A jak mi siê   zdarza (coraz rzadziej na szczê¶cie) spotkaæ taki cycoidalny
pryloski relikt TERAZ to sprawa jest prosta- plujê ¶mieciowi w pysk a jak siê
jeszcze stawia to dostaje plaskacza w ryj, rêk± w rêkawicy rzecz jasna coby
siê bydlakiem nie pobrudziæ.
J-23

Data: 2010-01-10 12:21:45
Autor: boukun
Dom z³y

U¿ytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hiccg7$ob0$1inews.gazeta.pl...
cyc <ja@ja.pl> napisa³(a):

[...]

A teraz, jak ta najgorsza padlina, ¿re siê bydlak Hans sam ze sob±...

boukun

Data: 2010-01-10 15:28:56
Autor: cyc
Dom z³y

[...]

Jako sie rzeklo w chlewie chowany byles a nie w porzadnym , normalnym PRL-owskim domu , skoro tylko bydlo wokol siebie widziales !!.

cyc

Data: 2010-01-10 18:30:40
Autor: boukun
Dom z³y

[...]