Domena VIRTUAL.PL na sprzedaż

Data: 2011-04-18 04:32:38
Autor: koszykzdomenami.pl
Domena VIRTUAL.PL na sprzedaż
Dla domeny Virtual.pl postanowiliśmy szukać Inwestora. Powinien być
wystarczająco silny, by w pełni wykorzystać wielki potencjał tej
domeny. Chętnie wniesiemy ją jako naszą część wspólnego
przedsięwzięcia. Zapraszamy do składania ofert.

Dlaczego internet jest taki magiczny? Dlaczego uwodzi, uzależnia i
staje się nieodłącznym, niejako- równoległym- elementem naszej
egzystencji? Na pewno nie dlatego, że jest li tylko słupem
ogłoszeniowym na wizytówki firmowe kolejnych wytwórców śrubek,
podpasek, czy konserw dla psów. Otóż- internet daje nam magię
symulacji- VIRTUAL- gdzie możemy wszystko, na co nie mamy odwagi,
możliwości, sił- w REALU. W VIRTUALU- możemy być kim tylko chcemy-
mieć dowolną płeć, wygląd, poglądy i egzystencję; możemy tam wygłaszać
dowolne, swoje- lub cudze- odważne poglądy, nie ryzykując niczego-
także... rozpoznania. Możemy poczuć nieograniczoną wolność, na którą w
realu trudno nam się odważyć, polatać, spalić się, umrzeć testowo,
zabijać potwory, lub stać się nimi... Możemy zapanować nad odległością,
czasem, żyć życiem innej osoby, poczuć się piękniej, zdrowiej,
mądrzej, doskonalej- doznawać sublimacji egzotycznych przyjemności-
lub też odbywać wirtualne wycieczki, zwiedzać muzea nie opuszczając
domu, testować inne byty, planety, wcielenia- a nawet- zostawić
pośmiertnego awatara swojej rodzinie- gdy już zdecydujemy się odejść
po przeżyciu naszych wymarzonych 999-ciu żyć...
Internet daje nam wielką siłę- bo wrota do VIRTUALU to wrota do
świata na miarę WYOBRAŹNI- która, być może, nigdy nie dozna spełnienia
w ograniczonym, niewielkim pudełku- w REALU.

Domena w sieci co najmniej od roku 1998- najstarszy zapis na
waybackmachine.org z 12 grudnia 1998r.

Kontakt:
http://koszykzdomenami.pl/

Data: 2011-04-18 13:46:52
Autor: Liwiusz
Domena VIRTUAL.PL na sprzedaż
W dniu 2011-04-18 13:32, koszykzdomenami.pl pisze:

Kontakt:
http://koszykzdomenami.pl/

I tu Was z Di wywiało? :)

--
Liwiusz

Data: 2011-04-19 07:34:15
Autor: koszykzdomenami.pl
On 18 Kwi, 13:46, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-04-18 13:32, koszykzdomenami.pl pisze:

> Kontakt:
>http://koszykzdomenami.pl/

I tu Was z Di wywia o? :)

--
Liwiusz

?

co to znaczy- "wywiało"? czy tylko Ty masz prawo do korzystania z
grupy (lub grup w ogólności)?  tej konkretnej, czy wszyskich? może
masz pod ręką listę miejsc, gdzie powinienem (powinniśmy, skoro
używasz liczby mnogiej- jak towarzysze) siedzieć i pilnować, żeby mnie
(nas) nie wywiało?

czy może z kolei uważasz, że masz misję w ograniczaniu dostępu,
cenzurowaniu? czy wg Ciebie powinienem (może jestem zobowiązany?)
trzymać się jednego miejsca, wskazanego przez Ciebie (DI), jak w
getcie, w stylu "Polska dla Polaków", kartofle w warzywniaku, domeny-
w DI?

A czy Twoja wyobraźnia nie pozwala Ci wyobrazić sobie, że są takie
projekty, tematy, pomysły których nie da się zamknąć w jednym miejscu /
getcie/? (o ludziach nie wspomnę). DI to hermetyczne forum, gdzie poza
osobami zainteresowanymi rynkiem domenowym niewielu innych trafia,
gdzie często przewija się (jak w wielu miejscach) negatywne, jakże
polskie myślenie "Twoje jest nic nie warte". W sporej części to
hobbyści, wielu z nich nie prowadzi nawet działalności gospodarczej
(co jakiś czas przewija się wątek wystawiania faktur w czyimś
imieniu), niezbyt często zdarza się, żeby ktoś dawał link do swojej
strony z danymi (z obawy przed Skarbówką?), a więc także niewielu
podpisuje się z imienia i nazwiska. I co, powinienem (powinniśmy)
tylko tam siedzieć i pilnować, żeby mnie (nas) nie "wywiało"... ?

ech. Tą kwestię lepiej zakończyć. W tym kraju i tak dość złośliwości,
czepiactwa, nacjonalizmów i ksenofobii. Może lepiej żeby "przywiało"
pomysłami na biznes, zamiast gdzieś coś "wywiewać". Lepsze "przy-" niż
"wy-". Lepiej tworzyć (dodawać) niż niszczyć (ujmować).

* * *

Z wielu powodów domeny takiej jak VIRTUAL.PL nie można ograniczyć i
zamknąć na forum DI. To hasło o szerokim polu zastosowań- np. Netia w
ostatnim czasie rozwija plany rozwoju usług związane właśnie z hasłem
wirtualności. KAŻDA większa firma technologiczna pracuje nad takim
albo innym aspektem wiartualizacji/wiartualności. Można by dużo pisać
o tematach takich jak VR, przetwarzanie w chmurze- wirtualizacja
danych, wirtualizacja oprogramowania (np. rozwijany Office dostępny w
chmurze). Wiele takich usług można wymienić, więc zainteresowanych
hasłem znajdzie się również wielu. A nie jest powiedziane, że domena
ma zostać sprzedana, jest wiele innych modeli biznesowych
pozwalających na korzystanie z domeny.

Co do samej "wirtualności" (z której sam na co dzień korzystasz)
zerknij tu:

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Specjalna%3ASzukaj&search=wirtualny
2455 wyników

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Special%3ASearch&search=wirtualne
504 wyników

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Special%3ASearch&search=virtual
763 wyniki

nie wspomnę o Google, szczególnie biorąc pod uwagę angielskie słowo
"virtual" (około 735 000 000 wyników)

Dlatego VIRTUAL.PL się tu znalazł. Nigdzie nas nie "wywiało". To jak
najbardziej poważne, biznesowe przedsięwzięcie.

Arek Majer
http://koszykzdomenami.pl/

Data: 2011-04-19 16:52:13
Autor: ktos
Domena VIRTUAL.PL na sprzedaż - tip
W dniu 2011-04-19 16:34, koszykzdomenami.pl pisze:

A nie jest powiedziane, że domena
ma zostać sprzedana, jest wiele innych modeli biznesowych
pozwalających na korzystanie z domeny.

Skąd jesteś?
Czytałem o facecie z Łodzi, który chciał 1 milion za unikalnego psa.
Transakcja doszła do skutku, zamienił go na dwa koty po 500 tys. każdy.

P.S.
Rezygnuję z honorarium za konsultacje, zarejestruj za to następną domenę np. virtual-azure.

Data: 2011-04-19 07:34:28
Autor: koszykzdomenami.pl
> [...]
On 18 Kwi, 13:46, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-04-18 13:32, koszykzdomenami.pl pisze:

I tu Was z Di wywia o? :)

--
Liwiusz

?

Data: 2011-04-19 15:47:07
Autor: Lethal
Domena VIRTUAL.PL na sprzedaż
On 04/19/2011 03:34 PM, koszykzdomenami.pl wrote:

co to znaczy- "wywiało"?

niesamowite, chciało Ci się tyle pisac ? :)

Data: 2011-04-19 21:19:42
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 19 Apr 2011 15:47:07 +0100, Lethal napisał(a):

co to znaczy- "wywiało"?

niesamowite, chciało Ci się tyle pisac ? :)

 Próbują tę beznadziejną domenę opchnąć za milion złotych, to muszą się
starać ;>

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-04-19 14:06:47
Autor: koszykzdomenami.pl
On 19 Kwi, 21:19, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:

> niesamowite, chciało Ci się tyle pisac ? :)

 Próbują tę beznadziejną domenę opchnąć za milion złotych, to muszą się
> [...]

no cóż, dla tych co nie zauważyli - to domena, a nie kartofle, nie ma
"ceny urzędowej". Wszystkie ceny w branży domenowej- jeśli są- są
jedynie jakimś punktem zaczepienia do NEGOCJACJI (i zawsze możesz
zaproponować swoją cenę), a przy tym- jak widać- dobrym powodem dla
dyskusji- szkoda, że nie na temat (ciekawsza byłaby- jak na grupę
biznesową- dyskusja o zastosowaniach domeny a nie o cenie, bo jak
niektórzy wiedzą- cena to nie wszystko).

W dodatku nie jest powiedziane, że musi zostać sprzedana,
powiedziałbym wręcz że jest to jedynie jedna z kilku opcji- i to nie
najważniejsza. Jak kupujesz Jaguara za 300tys pln to wiesz, że jego
wartość - biorąc pod uwagę koszt materiałów, produkcji a nawet
marketingu- to jakaś połowa ceny auta. Reszta to "wkład w rozwój
firmy" oraz "podatek od wzbogacenia", czyli za ekskluzywność marki,
unikatowość, "legendę". I nie jest powiedziane że będziesz się nim
ścigać albo jeździć na wakacje, może po prostu czasem podjedziesz nim
do opery czy na rozdanie Oscarów...

Dziwię się, że takie sprawy trzeba tu omawiać- zamiast, jak wyżej
napisałem- dyskutować o projektach biznesowych, usługach,
zastosowaniach. Ale pewnie na to trzeba mieć jakiś pomysł, a przecież
łatwiej krytykować i czepiać się - niż włączać kreatywność i znajdywać
pomysły :)

Data: 2011-04-20 00:00:20
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 19 Apr 2011 14:06:47 -0700 (PDT), koszykzdomenami.pl napisał(a):

[...]

 Wyjście z absurdalnego poziomu cenowego nie jest punktem zaczepienia do
negocjacji, tylko skuteczną metodą zniechęcenia kupującego.

a przy tym- jak widać- dobrym powodem dla
dyskusji- szkoda, że nie na temat (ciekawsza byłaby- jak na grupę
biznesową- dyskusja o zastosowaniach domeny

 Do czego chcesz zastosować taką domenę? Do zrobienia kolejnego portalu o
wszystkim i o niczym? Ja nie widzę konkretnego zastosowania, może poza
"polską stroną o VirtualBox". Podpieranie się liczbą wyników na hasło
"virtual" jest zupełnie od czapy, gdyż to słowo w języku angielskim to taka
sama zaślepka, jak np. nasze nic nie znaczące "multimedialne".

firmy" oraz "podatek od wzbogacenia", czyli za ekskluzywność marki,
unikatowość, "legendę".

 O właśnie. Tylko te skojarzenia zostały wypracowane przez dziesiątki lat.
Sama nazwa nie ma najmniejszego znaczenia i jej początkowa wartość jest
praktycznie zerowa. Jaką wartość miałyby słowa "Mercedes" albo "Jaguar" bez
całej swojej historii? Nie większą niż imię w kalendarzu lub tytuł w
atlasie zwierząt.

zastosowaniach. Ale pewnie na to trzeba mieć jakiś pomysł, a przecież
łatwiej krytykować i czepiać się - niż włączać kreatywność i znajdywać
pomysły :)

 Oczywiście, że łatwo się przyczepić, zwłaszcza jeśli dajesz doskonały
pretekst tą ceną ;>

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-04-20 00:25:56
Autor: koszykzdomenami.pl
On 20 Kwi, 00:00, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:
Dnia Tue, 19 Apr 2011 14:06:47 -0700 (PDT), koszykzdomenami.pl napisał(a):

 Wyjście z absurdalnego poziomu cenowego nie jest punktem zaczepienia do
negocjacji, tylko skuteczną metodą zniechęcenia kupującego.

to Twoja opinia, na podstawie Twojej oceny domeny. Osoby które są
zainteresowane domeną- rozmawiają na takim pułapie cenowym jaki jest
adekwatny do zastosowania. Sprzedaję różne domeny, w szerokim
zakresie- wierz mi, inni ludzie mają dość rozumu żeby w dyskusji
używać merytorycznych argumentów w transakcji, a cena jest tylko
ostatecznym, wypadkowym efektem negocjacji.

Prosty przykład- domena play.pl. Właściciel używał domeny do sklepu
internetowego, średniego kalibru i obrotów. Ile dałbyś za tą domenę?

Na stronie http://blog.koszykzdomenami.pl/ mam aktualizowane top-ten
dla transakcji sprzedaży. Założę się, że nikt z obecnych na grupie nie
założyłby takich cen sprzedaży, każdy tylko miałby pod ręką argumenty
do obśmiania tych cen i skrytykowania sprzedawców. Ale jakoś te
transakcje doszły do skutku.

Cena dla VIRTUAL.PL jest z przysłowiowej choinki, bo nie określa
niczego. Mógłbym też wpisać tam 666666666, albo 666, albo 6 zł. Tak
jak pisałem- to nie hipermarket ani warzywniak, nie ma sztywnych cen
administracyjnych, obecna cena (i jakakolwiek tam by nie była) to
tylko cyfry. Jak ktoś będzie poważnie domeną zainteresowany to i cenę
poważną będzie można określić. Ale cena w negocjacjach to nie jest
najważniejszy parametr.

 Do czego chcesz zastosować taką domenę? Do zrobienia kolejnego portalu o
wszystkim i o niczym? Ja nie widzę konkretnego zastosowania, może poza
"polską stroną o VirtualBox".

no właśnie. Problemem wszystkich krytykantów jest to, że mają swoją,
jedną wąską wizję- jak ta którą teraz przedstawiłeś, i do tego
uważają, że ta ich wizja jest mało (lub nic) nie warta. Więc nie
rozumieją, dlaczego można na takiej domenie zrobić cokolwiek innego i
tym bardziej nie rozumieją, dlaczego nie mogą tej domeny dostać -
najlepiej - za darmo (za wartość ich pomysłu).

Bardzo prosty przykład, powiązany z VIRTUAL.PL:
virtual.com

To firma z Denver, zajmująca się technologiami związanymi z usługami
sieciowymi/internetowymi. Firma *nie nazywa się* Virtual, ale korzysta
z domeny virtual.com od lat i na bazie tej domeny rozwija portfolio
swoich usług. Nie znaczy to, że ma kupić virtual.pl ode mnie (bo
niekoniecznie musi robić interesy w Polsce), ale znaczy to, że może
firma o podobnym profilu działająca na terenie Polski mogłaby mieć
podobny pomysł/potrzebę.

I to co napisałem to też tylko jedno-kolejne- z uproszczonych założeń,
jak Twój VirtualBox. Jeśli będziesz wymieniał tylko te pomysły które
przyjdą Ci do głowy na bazie paru newsów z portali- to będziesz tylko
robił kolejne zawężone przybliżenia (zawężone o Twoją wiedzę,
doświadczenia, wyobraźnię, o informacje które zdobywasz w określony
sposób). W taki sposób nie powstają nowe, oryginalne rzeczy. Nowe
rzeczy powstają po oderwaniu się od tego co wiesz, w zabawie "co by
było gdyby", po wyłączeniu komputera.

> [...]

 O właśnie. Tylko te skojarzenia zostały wypracowane przez dziesiątki lat.
Sama nazwa nie ma najmniejszego znaczenia i jej początkowa wartość jest

No ale Ty nie znasz wyobrażeń 40mln Polaków, i nie wiesz czy dla kogoś
VIRTUAL nie będzie oznaczał czegoś ważnego. Może ktoś ma lub tworzy
usługę, dla której to słowo będzie słowem-kluczem. Może ktoś ma
produkt, dla którego będzie to ważne, opisujące słowo. A może jest
taka firma, która chciałaby swoją nazwę promować przez tą domenę.
Jakbyś oderwał się od tego co już wiesz o świecie- dopuściłbyś, że
jest jeszcze coś więcej, że może ktoś inny ma inne zdanie.

> [...]
> pomysły :)

 Oczywiście, że łatwo się przyczepić, zwłaszcza jeśli dajesz doskonały

no właśnie, szkoda że nie znalazłeś pretekstu do rozmowy na temat
nowych usług, produktów, marek. Oderwij się od tej ceny, zapomnij że
tam jest jakakolwiek cena. Może razem byśmy coś oryginalnego
wymyślili, już poza grupą? może wypracowalibyśmy jakiś nowy model dla
"czegoś", który mógłby zmienić życie innych? Czy nie dlatego jesteś na
grupie pl.biznes?

Może wcale tej domeny nie sprzedałbym, za to użylibyśmy jej jako okno
dla naszych pomysłów?

Arek Majer
http://koszykzdomenami.pl/

Data: 2011-04-20 12:04:07
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 20 Apr 2011 00:25:56 -0700 (PDT), koszykzdomenami.pl napisał(a):

to Twoja opinia, na podstawie Twojej oceny domeny. Osoby które są
zainteresowane domeną- rozmawiają na takim pułapie cenowym jaki jest
adekwatny do zastosowania.

 I jaki uważasz za adekwatny? Milion złotych? Bądźmy poważni. Jakkolwiek
byś nie próbował tego argumentować tak ta cena będzie nadal absurdalna.
Przypominasz mi trochę niektórych sprzedawców działek, którym się wydaje,
że mając kawałek pola 300m od najbliższego asfaltu już są milionerami. I
wystawiają coś takiego za 400zł/m2.

Prosty przykład- domena play.pl. Właściciel używał domeny do sklepu
internetowego, średniego kalibru i obrotów. Ile dałbyś za tą domenę?

 Zależy jak bardzo by mi na niej zależało. Pewnie niewiele. Najwięcej ile
dałem za domenę to jakieś 400zł. I to tylko dlatego, że nie chciało mi się
już kombinować, a ta akurat była dość zbliżona do zakładanego profilu
działalności. Nazwę dla swojej firmy dobrałem pod kątem wolnej domeny, bo
co by mi dało wyrzucenie góry pieniędzy na takie play.pl? Tylko tyle, że
niektórym byłoby łatwiej ją zapamiętać. W moim przypadku to nie ma
większego znaczenia. Może dla sklepu to jest ważniejsze.

[...]

 Widocznie ktoś miał za dużo pieniędzy :)
 I nadzieję, że mu się to zwróci. Jego wybór. Auta za milion też ktoś
kupuje.

no właśnie. Problemem wszystkich krytykantów jest to, że mają swoją,
jedną wąską wizję- jak ta którą teraz przedstawiłeś, i do tego
uważają, że ta ich wizja jest mało (lub nic) nie warta.

 Taką wizję można dodać do *dowolnej* domeny. Ile według Ciebie są warte
zbitki liter typu flickr, scribd lub digg? Teraz bez problemu dopasujesz do
nich serwisy internetowe. Ale ich wartość początkowa jest równie niska jak
niemalże każdej innej nazwy. Równie dobrze tę "wirtualną" działalność można
prowadzić pod domeną virtux.pl, którą przed chwilą wymyśliłem i jest wolna.
Pewnie za 5 minut znalazłbym lepszą, nadal wolną nazwę.

[...]

 ... czyli równie dobrze mogłaby kupić inną, wolną, w miarę popularną
domenę za 10zł i rozwijać się pod tą nazwą. Zamiast wydawać górę pieniędzy
na coś w stylu virtual.pl.

[...]

 Oczywiście, że może. Większość sprzedawców domen liczy na cud ;)

[...]

 Nawet jeśli będzie dla niego, to nie będzie dla tych 40 mln. Nie przełoży
mu się to bezpośrednio na sprzedaż, póki tej nazwy nie wypromuje. Zaś
promocję będzie mieć dodatkowo utrudnioną przez dużą popularność tej nazwy.
Przebić się w tej sytuacji jest o rzad wielkości trudniej niż w przypadku
niestandardowej domeny, która od razu pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Może razem byśmy coś oryginalnego
wymyślili, już poza grupą? może wypracowalibyśmy jakiś nowy model dla
"czegoś", który mógłby zmienić życie innych? Czy nie dlatego jesteś na
grupie pl.biznes?

 Pomysłów można rzucić całą serię niemalże na poczekaniu - od usług
związanych z popularną ostatnio wirtualizacją serwerów przez jakiś polski
odpowiednik Second Life po etykietkę dla jakiejś firmy (jak wspomniane
virtual.com). Ale ja osobiście wolałbym kupić domenę za grosze, a
zaoszczędzone pieniądze wydać na reklamę. Moim zdaniem efektywność tego
będzie znacznie wyższa niż liczenie na autopromocję nazwy domeny.

Może wcale tej domeny nie sprzedałbym, za to użylibyśmy jej jako okno
dla naszych pomysłów?

 Przy tej cenie... ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-04-20 04:20:18
Autor: koszykzdomenami.pl
Domena VIRTUAL.PL na sprzedaż
On 20 Kwi, 12:04, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:
Dnia Wed, 20 Apr 2011 00:25:56 -0700 (PDT), koszykzdomenami.pl napisa (a):

 Przy tej cenie... ;)

Borys, wszystkie Twoje argumenty krążą wokół ceny, jak ćma w okół
świeczki. Pomimo tego, że w wielu miejscach napisałem, że to nie jest
żadna "cena administracyjna" i że cena zakupu nie musi być równa temu,
co widzisz. Że nawet nie musi dość do sprzedaży- może np. będzie to
udział w zyskach, dzierżawa albo jeszcze inny model współpracy.

Powiedzmy, że - jak zaproponowałeś- pomysłem byłoby zbudowanie serwisu
typu Second Life. Wirtualna rzeczywistość, w jakiejś odmianie. Z
jednej strony może być inwestor, który wkłada pieniądze na
infrastrukturę sprzętową, programistów, reklamę, później dział obsługi
klienta etc. Z drugiej- domena, i z mojej strony - być może udział w
jakimś zakresie w projekcie (mam paręnaście lat doświadczeń z
sieciami, może mogłaby być przydatna, a także mam parę pomysłów na
rozwinięcie takiej usługi) i oczekiwanie na udziały w zyskach. To
skrajnie uproszczony model, "dla opornych", ale chyba widzisz że można
w ogóle nie myśleć tu o tym *milionie*, na punkcie którego masz taką
obsesję. Nigdzie nie napisałem, że to cena "ostateczna" i że czekam na
"bańkę" a w zamian daję paroliterową domenę.

Może ja po prostu bardziej jestem zainteresowany współudziałem w
jakimś projekcie, niż "opchnięciem za milion"?

Czy jak zmienię cenę na 66666666, 666666, 666, miliard czy jeszcze
inną- to nagle odnajdziesz coś pozytywnego? czy wartość 654321 będzie
wyglądać bardziej zachęcająco?

Arek Majer
http://koszykzdomenami.pl/

Data: 2011-04-20 20:59:48
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 20 Apr 2011 04:20:18 -0700 (PDT), koszykzdomenami.pl napisał(a):

[...]

 Bardziej zachęcająco będzie wyglądało nawet to nieszczęsne i enigmatyczne
"do ustalenia". Bo to jest jeszcze jakaś zachęta do negocjacji i wyjścia
przez zainteresowanego z ceną, którą uzna za stosowną. Poziom, który
zaproponowałeś jako wyjściowy (że tak się znów go przyczepię) dla
większości osób będzie tylko powodem do popukania się w głowę i pójścia
dalej. Do negocjacji powinieneś zachęcać, a nie odstraszać. Czemu powyższej
informacji nie zawarłeś już na listingu domen wystawionych na sprzedaż,
skoro virtual.pl uważasz za taką cenną?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-04-20 23:41:24
Autor: koszykzdomenami.pl
Domena VIRTUAL.PL - zapraszamy do współpracy

Borys Pogoreło napisał(a):
Dnia Wed, 20 Apr 2011 04:20:18 -0700 (PDT), koszykzdomenami.pl napisaďż˝(a):

> Mo�e ja po prostu bardziej jestem zainteresowany wsp�udzia�em w
> jakim� projekcie, ni� "opchni�ciem za milion"?
>
> Czy jak zmieniďż˝ cenďż˝ na 66666666, 666666, 666, miliard czy jeszcze
> inn�- to nagle odnajdziesz co� pozytywnego? czy warto�� 654321 b�dzie
> wygl�da� bardziej zach�caj�co?

dalej. Do negocjacji powiniene� zach�ca�, a nie odstrasza�. Czemu powy�szej
informacji nie zawar�e� ju� na listingu domen wystawionych na sprzeda�,
skoro virtual.pl uwa�asz za tak� cenn�?

Właśnie z tego powodu o którym napisałem w akapicie, do którego się
odnosisz. Z tego powodu, dla którego jest ta cała "afera". Z tego
powodu, że to nie jest domena przy której można po prostu przykleić
cenę jak w warzywniaku i wystawić na sprzedaż. I nie ma prostego
mechanizmu do ustalenia ceny dla takiej domeny. Nie wiem, czemu muszę
pisać to po raz chyba piąty. Ja promuję jej nazwę, a nie cenę.

Nigdzie w sieci nie zobaczysz cen dla bardzo wielu wartościowych
domen, tak jak nie dowiesz się o wielu transakcjach przeprowadzonych
poza domenowymi "marketami". A jednak jakoś informacje o tych domenach
musiały trafić do późniejszych ich użytkowników.

No i po raz już nie wiem który przypomnę, że sprzedaż to nie jedyna
forma transakcji. Stąd również "cena" nie jest tak istotna. Nie ma
prostego mechanizmu pokazującego jakie mogą być warunki finansowe
różnych modeli wykorzystania takiej domeny. Dla niektórych jest to
zrozumiałe.

Bardzo wielu rzeczy w życiu nie wycenisz w prosty, katalogowy sposób.
Tak to już jest. Za to przynajmniej dzięki tej cenie domena VIRTUAL.PL
jest listowana na topie wielu zestawień i powoduje u niektórych
potrzebę dyskusji :)

Za to niewątpliwie w jednej kwestii przyznaję się do błędu- do tytułu
dyskusji. Powinno być:

     "Domena VIRTUAL.PL - zapraszamy do współpracy"

Może gdyby nie było tego nieszczęsnego słowa "na sprzedaż" - nie
byłoby tej nieszczęsnej dyskusji o cenie.

Arek Majer
http://koszykzdomenami.pl/
http://virtual.pl/

Domena VIRTUAL.PL na sprzedaż