Domiar

Data: 2016-02-09 14:29:30
Autor: J.F.
Domiar

http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/wiadomosci/komunikaty/-/asset_publisher/6Wwm/content/ceny-transferowe-dotychczasowe-dzialania-i-zamiary-mf

"18 grudnia 2015 r. MF poinformowało o jednym z priorytetów na 2016 r. jakim będzie badanie cen transferowych. Zgodnie z tym komunikatem MF zachęca podatników do złożenia korekt za lata ubiegłe do końca I kwartału 2016 r. W I kwartale br. MF skoncentruje się na rozbudowie własnych zasobów osobowych i pogłębieniu wiedzy na temat tych zjawisk. Natomiast w II kwartale 2016 r. zostaną przeprowadzone kontrole skoncentrowane na podmiotach, które w ubiegłych latach nie zapłaciły w ogóle podatku CIT, pomimo znacznej dynamiki przychodów, co wskazuje na zaprojektowaną strukturę nakierowaną na obniżenie podstawy opodatkowania w RP do zera."

Nowe stolki dla rodziny, a potem nowe kontrole ?
No ale widac zasluzyli :-)

J.

Data: 2016-02-10 12:39:02
Autor: G.S.
Domiar
On Tue, 9 Feb 2016, J.F. wrote:

http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/wiadomosci/komunikaty/-/asset_publisher/6Wwm/content/ceny-transferowe-dotychczasowe-dzialania-i-zamiary-mf

[...]
 W I kwartale br. MF skoncentruje się na rozbudowie własnych zasobów osobowych

 To pewnie w ramach walki z biurokracją :>

i pogłębieniu wiedzy na temat tych zjawisk.

 To ja mam podobną ciekawostkę.
 Poranna audycja 1PR, bodaj z poniedziałku, udział brał poseł PSL,
słyszałem akurat intrygujący kawałek.
 O, z ramówki (ze strony PR): 8.II, 8:15, poseł PSL Marek Sawicki.

 Otóż w ramach walki o ściągalność VATu (albo jak kto woli,
"z unikaniem płacenia VAT"), planowane jest zatrudnianie ekspertów.
 Pewnie przez rząd lub PiS (jeśli sejmowi), ale posłowi pomysł
się bardzo podobał.
 Pytanie do grupowiczów: KOGO? Kto będzie (wg przedstawionego zdania)
najlepszym ekspertem?
 Nagrody za wskazanie lisa wpuszczanego do kurnika nie będzie, wszak
audycje PR są dostępne na ichniej stronie :P
 Intrygujące jest pytanie, czy jest możliwa taka naiwność.
 Ewentualnie "czyja to mogła być sugestia".
 Tak, mają doświadczenie, wszak doradzają firmom (dużym głównie)
jak "unikać" wykorzystując luki - sam poseł to powiedział - ba,
(czego AFAIR już nie powiedział) co poniektórzy już raz brali udział
w tworzeniu przepisów (to skąd te luki, co myślicie?)

Nowe stolki dla rodziny, a potem nowe kontrole ?

 5% wzrostu i 15% straty?
 :>

 Żeby nie było: pamiętam, ze to SLD i PiS wprowadziły np. kwartalne
rozliczanie, zmniejszające papierkologię. Ale teraz chyba PiSowi
przyjdzie "płacić za poparcie", bo skądś to ciągłe parcie na
"ekspertów" o dość szczególnych cechach się bierze.

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-02-10 13:10:39
Autor: Liwiusz
Domiar
W dniu 2016-02-10 o 12:39, G.S. pisze:

 Pytanie do grupowiczĂłw: KOGO? Kto będzie (wg przedstawionego zdania)
najlepszym ekspertem?

"szMądzelewski"? ;0

--
Liwiusz

Data: 2016-02-12 16:25:02
Autor: G.S.
Domiar
On Wed, 10 Feb 2016, Liwiusz wrote:

W dniu 2016-02-10 o 12:39, G.S. pisze:

>  Pytanie do grupowiczów: KOGO? Kto będzie (wg przedstawionego zdania)
> najlepszym ekspertem?

"szMądzelewski"? ;0

 Nazwiska zdaje się nie padły, ale jak sądzę "nie tylko".
 Stanowisko że "dlatego, że pomagali omijać podatek, to na tym
się znają" zostało wyrażone wprost.

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-02-10 20:11:30
Autor: J.F.
Domiar
Użytkownik "G.S."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:alpine.WNT.2.20.1602101215510.1620@virtual...
On Tue, 9 Feb 2016, J.F. wrote:
[...]

Ale to nie biurokracja - to potrzeba :-)
I oczywiscie dobra zmiana :-)

[...]

Z kontekstu sie domyslam, ze chodzi o bylych ministrow, urzednikow, czy poslow :-)

(czego AFAIR już nie powiedział) co poniektórzy już raz brali udział
w tworzeniu przepisów (to skąd te luki, co myślicie?)

luki raczej z nieswiadomosci poslow/urzednikow oraz pewnego skomplikowania tematu.
Nie przewidzieli wszystkich przypadkow, a potem sie kazdy zaslania "litera prawa".

A potem sie liczy nazwisko, gdyby ktos musial przedstawic "opinie prawna" :-)

Żeby nie było: pamiętam, ze to SLD i PiS wprowadziły np. kwartalne
rozliczanie, zmniejszające papierkologię.

No, zawsze to pare deklaracji mniej, ale uciazliwosc rozliczania lezy jednak gdzie indziej - tego nie zmienili.

Ale przy okazji wprowadzili do VAT tyle nowych kategorii, ze porzadne rozliczenie coraz trudniejsze.

J.

Data: 2016-02-12 16:51:30
Autor: G.S.
Domiar
On Wed, 10 Feb 2016, J.F. wrote:

> [...]
> jak "unikać" wykorzystując luki - sam poseł to powiedział - ba,

Z kontekstu sie domyslam, ze chodzi o bylych ministrow,

 Tudzież (byłych) zewnętrznych ekspertów w komisjach parlamentarnych,
w tym "wprowadzaczy VAT", również naukowych (z tytułami).

> [...]
> w tworzeniu przepisów (to skąd te luki, co myślicie?)

luki raczej z nieswiadomosci poslow/urzednikow oraz pewnego

....i potem pozakładali kancelarie, znaleźli we własnych opracowaniach
błędy i je skrzętnie wykorzystywali, tak?
 Aha, nie wiedziałem ;)

a potem sie kazdy zaslania "litera prawa".

 Hm... mi w pamieci utkwił przypadek przeciwny.
"Przewinięty" ;) w poście Liwiusza profesor, biorący udział w pracach
komisji, niewątpliwie miał wgląd i udział w zatwierdzaniu np.
przepisow dotyczących faktur.
 A były one BARDZO restrykcyjne (i np. trzeba było sobie wybić
z głowy otrzymanie u sprzedawcy, u którego nie było się "stałym
kontrahentem", faktury w inny sposób niż "z ręki do ręki", bo
sprzedawca odpowiadał własną głową za posiadanie potwierdzenia
odbioru kopii (żeby przypomnieć absurdalną konstrukcji
"oryginalnej kopii", co przekraczało możliwości twórców
literatury wszelakiej).
 I onże eksper pół dekady później (jak w sądach uprawomacniały
się wyroki przeciwko sprzedawcom) wyrażał w mediach zdumienie,
że jak to, skarbówki *stosują te przepisy*.
 No dziwne, prawdaż?

A potem sie liczy nazwisko, gdyby ktos musial przedstawic "opinie prawna" :-)

 To też :)

> [...]
> rozliczanie, zmniejszające papierkologię.

No, zawsze to pare deklaracji mniej, ale uciazliwosc rozliczania lezy jednak

"Też prawda".
 Największa część ułatwień wynika z faktu, że została WYMUSZONA
przepisami unijnymi (zakazującymi wprost nakładania niektórych
obowiązków).

Ale przy okazji wprowadzili do VAT tyle nowych kategorii, ze porzadne
rozliczenie coraz trudniejsze.

....i tu dla odmiany UE również się "przyczynia".

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-02-15 15:10:45
Autor: J.F.
Domiar
On Wed, 10 Feb 2016, J.F. wrote:
> [...]

...i potem pozakładali kancelarie, znaleźli we własnych opracowaniach
błędy i je skrzętnie wykorzystywali, tak?

Hm, IMO to jest tez druga strona - US sie czepia i trzeba ekspertyzy.
A przepisy niewyrazne ...

[...]

Modzelewski ?
No coz - zewnetrzni eksperci nie maja udzialu w zatwierdzaniu.
On akurat odpowiada za pierwsze rozporzadzenia odnosnie VAT ... choc nie calkiem, byl tylko wiceministrem.

[...]

No wiesz, przychodzi kontrola, u nabywcy jest oryginal faktury, a u wystawy kopia i sa prawie takie same,
roznia sie tylko jednym zerem :-)
Kto ma racje ?

Nie wiem jak to funkcjonuje obecnie :-)

IMO - tamte przepisy byly dosc jasne i dobre, przynajmniej w podstawowym zakresie.
Oczywiscie mozna sie spierac czy np brak lub bledny kod pocztowy to postawa do wymierzania surowej kary ... ale to chyba wlasnie zasluga Modzelewskiego ze "bledy mniejszej wagi nie powinny byc podstawa do karania".

Nie wiem tylko, po co wprowadzali te rachunki uproszczone.

Moze i dziwne, ale na ile prawdziwe ?

J.

Domiar