Dominujaca mniejszość?

Data: 2009-05-24 07:16:01
Autor: cytryna
Dominujaca mniejszość?
# "Według ustawy z 6 stycznia 2005 r. o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym mniejszości te są wyodrębniane na podstawie łącznie sześciu kryteriów, w szczególności mniejszej niż pozostała ludność liczebności i zamieszkiwania obecnego terytorium RP przez przodków jej członków od co najmniej 100 lat. Definicja ta podaje też jedno kryterium odróżniające mniejszość etniczną od narodowej - pierwsza oznacza grupę, która nie utożsamia się z innym narodem (współcześnie) zorganizowanym we własnym państwie. Mniejszości narodowe i etniczne stanowią w Polsce kilka procent ludności kraju. RP należy do tych państw europejskich, które mają ich najniższy odsetek."
Mniejszość żydowska znalazła się na 16 pozycji wśród innych mniejszości w Polsce z liczbą 1133 osoby. Tyle z grubsza stanowi Wikipedia o problemie mniejszości narodowych. Natomiast bardziej szczegółowo rozwija ten problem MSWIA a szczególnie w odniesieniu do interesującego nas problemu mniejszości żydowskiej.
" Żydzi to mniejszość narodowa, do której przynależność podczas przeprowadzonego w 2002 r. Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań zadeklarowało 1 055 obywateli polskich, w tym: w województwie mazowieckim - 397, dolnośląskim - 204, śląskim - 92, łódzkim - 65, małopolskim - 50. Żydzi mieszkają w rozproszeniu, przede wszystkim w dużych miastach. #
Ze strony:
http://tnij.org/df5h

-- stevep

A tu reszta "wybranych" http://www.polonica.net/Lista_zydow_w_zniewalanej_Polsce.htm --

Data: 2009-05-24 11:45:19
Autor: Imię Nazwisko
Dominujaca mniejszość?
Użytkownik "cytryna" napisał

(...)

A tu reszta "wybranych"
http://www.polonica.net/Lista_zydow_w_zniewalanej_Polsce.htm

Zajrzałem ale rozmiar listy jest zbyt wielki by przejrzec
choćby znaczącą część. Jakaś informacja to jest, pod
warunkiem, że prawdziwa. A tu mam poważne watpliwości, bo
wprawdzie trudno mi ocenić czy ktoś jest Żydem czy nie, ale
etykietki "plonofob" już mogę. Opatrzeni zostali nimi m. in.
Jacek Bartyzel (konserwatywny myśliciel, monarchista) i Jan
Fijor. Ten ostatni wydał wiele interesujących książek, w tym
taką, którą nawet zawodowi anty-antysemici boją się
wymieniać. Reklamują ją natomiast na
http://www.polonica.net/Zydowskie_dzieje_i_religia_Szahak.htm
Nie wie lewica co robi prawica?

Poza tym na liście jest np. Wojciech Cejrowski, choć już bez
deprecjonujących etykiet. Ale już np. Stefan Kisielewski
został "lewakiem" i "ulubieńcem michnikowców". Być może po
prostu ta lista ma za zadanie zdeprecjonować kilkanaście czy
kilkadziesiąt zacnych osób, jak wyżej wymienieni. A przy
okazji jest tam sporo naprawdę ładnych (a czasami
utalentowanych) aktorek i piosenkarek - to też wygląda na
ukryta propagandę filosemitów.

Pozdrawiam

Dominujaca mniejszość?