Domniemanie braku zgody - dlaczego nie?

Data: 2018-06-07 01:07:34
Autor: rowerex
Domniemanie braku zgody - dlaczego nie?
W dniu sobota, 2 czerwca 2018 08:38:59 UTC+2 użytkownik row...@op.pl napisał:

To drugie byłoby tytułowym "domniemaniem braku zgody", czyli wszystkie opcje wyrażania zgody domyślnie wyłączone, a nie domyślnie włączone, co zmusza do przeklikiwania się przez upierdliwe zakładki i okienka, a po jakimś czasie i tak wszyscy będą mieli tego dość i przestaną cokolwiek ustawiać.

Odpowiem sam sobie :)

Wprawdzie czytałem rozporządzenie, ale bardziej pobieżnie przeczytałem "preambułę", czy jak to tam nazwać, czyli część zawierającą 173 punkty przed rozdziałami zawierającymi konkretne przepisy, a tam napisano tak:

"(32) Zgoda powinna być wyrażona w drodze jednoznacznej (...)  Może to polegać na zaznaczeniu okienka wyboru podczas przeglądania strony internetowej (...)"

A teraz najciekawsze:

"Milczenie, okienka domyślnie zaznaczone lub niepodjęcie działania nie powinny  zatem oznaczać zgody."

Pozdr-
-Rowerex

Domniemanie braku zgody - dlaczego nie?