Domowy NAS i przyległości

Data: 2010-09-09 08:43:31
Autor: MC
Domowy NAS i przyległości
Użytkownik "Dominik & Co" <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> napisał w wiadomości news:i69ujb$q6t$1news.onet.pl...

Co polecacie?

Kupić specjalnego NAS-a za kilkaset złotych. To co prawda jest rozwiązanie mniej intelektualnie absorbujące, ale za to przećwiczone w fabrycznych warunkach. Zastanowiłbym się poważne nad RAID-em. Według mnie to nie ma sensu.

Data: 2010-09-09 08:59:50
Autor: Dominik & Co
Domowy NAS i przyległości
W dniu 09-09-2010 08:43, MC rzecze:

[...]

A na czym ta "specjalność" NASa ma polegać (i przy okazji jaki model polecasz?)
Da radę na nim odpalić np. mldonkey?

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2010-09-09 10:58:15
Autor: MC
Domowy NAS i przyległości
Użytkownik "Dominik & Co" <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> napisał w wiadomości news:i6a0l6$ush$1news.onet.pl...
[...]

Użyłem tego słowa żeby urządzenia nie pomylić z komputerem przystosowanym do funkcji NAS-a. .

(i przy okazji jaki model polecasz?)
Da radę na nim odpalić np. mldonkey?

Widziałem w kilku w specyfikacjach taką możliwość, torrenty, donkeye i parę innych możliwości samodzielnej pracy. Ale niestety nie pamiętam modeli. Nie za bardzo mnie to wtedy interesowało.

Data: 2010-09-09 13:10:15
Autor: konieczko
Domowy NAS i przyległości
W dniu 2010-09-09 10:58, MC pisze:
UĹĽytkownik "Dominik & Co" <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid>
napisał w wiadomości news:i6a0l6$ush$1news.onet.pl...
W dniu 09-09-2010 08:43, MC rzecze:

Kupić specjalnego NAS-a za kilkaset złotych. To co prawda jest
rozwiÄ…zanie mniej
[...]

A czym sie rozni komputer przystosowany do funkcji nas od naklejki nagownie madein china NAS specjalisto z koziej wolki?

Data: 2010-09-09 14:47:10
Autor: kamil
Domowy NAS i przyległości
"konieczko" <troll@ops.pl> wrote in message news:i6afai$6dn$1news.onet.pl...

A czym sie rozni komputer przystosowany do funkcji nas od naklejki nagownie madein china NAS specjalisto z koziej wolki?

NAS bedzie mniejszy, tanszy, zazwyczaj pobiera mniej pradu i nie wymaga spedzenia dwoch dni nad instalowaniem linuxow.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-10 07:41:40
Autor: Dominik & Co
Domowy NAS i przyległości
W dniu 09-09-2010 15:47, kamil rzecze:

NAS bedzie mniejszy, tanszy, zazwyczaj pobiera mniej pradu i nie wymaga spedzenia dwoch
dni nad instalowaniem linuxow.

Jedyny argument: tańszy. Mniejszy? Nieistotne. Mniej prądu? Nie zawsze.
Za to o wiele mniej elastyczny- majÄ…c system (niekoniecznie Linuksa,
jak kto lubi to sobie niech Windows stawia) mam to, co chcÄ™, a nie tylko
to, co sobie wymyślił producent. Ale jeśli to mnie ma wynieść 5x koszt NAS
to pewnie sobie odpuszczÄ™ ;-)

Najbliżej jestem zrezygnowania z RAID i wykorzystania HP 5520 (ca 100 zł)
z wewnętrznym dyskiem 2,5 cala. Wyjdzie nawet taniej niż dedykowany NAS.

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2010-09-10 09:43:57
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Domowy NAS i przyległo¶ci
Dnia 2010-09-10, o godz. 07:41:40
Dominik & Co <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> napisał(a):

Najbliżej jestem zrezygnowania z RAID i wykorzystania HP 5520 (ca 100
zł) z wewnętrznym dyskiem 2,5 cala. Wyjdzie nawet taniej niż
dedykowany NAS.

To pomy¶l też nad jakim¶ starym laptokiem nawet z uszkodzon± matryc±.
Do instalacji systemu podepniesz zewnętrzny monitor. A jak będize w nim
choć trochę bateria działać to masz darmowy UPS do kompletu. ;-)

Zdrówko

Data: 2010-09-10 10:59:13
Autor: kamil
Domowy NAS i przyległości

"Dominik & Co" <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> wrote in message news:i6cgek$2ck$1news.onet.pl...
[...]

Mozna tak argumentowac, ale ja chyba stary sie robie i stawianie linuxa dla samego stawiania linuxa przestalo mnie krecic juz jakis czas temu.

Jesli potrzebuje do domu NASa z torrentem, kupuje NASa z torrentem, podlaczam, konfiguruje w 3 minuty przez WWW i zapominam o sprawie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-10 12:18:41
Autor: Dominik & Co
Domowy NAS i przyległości
W dniu 10-09-2010 11:59, kamil rzecze:

[...]

Ja potrzebujÄ™ NASa z torrentem _i ed2k_ (a najlepiej z mldonkey).
Jak kogoś kręci samo "stawianie Linuksa"- niech kręci. Ja po prostu
z niego w domku korzystam (na stacjonarnym i laptoku)- więc to tylko
logiczne uzupełnienie homogenicznego środowiska ;-)

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2010-09-10 11:27:49
Autor: kamil
Domowy NAS i przyległości

"Dominik & Co" <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> wrote in message news:i6d0m1$fkp$1news.onet.pl...
[...]

http://www.qnap.com/pro_features_QPKG.asp

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-10 15:12:27
Autor: spammtrapp
Domowy NAS i przyległości

Instaluje http://freenas.org/freenas, dociagam torrenta i zapominam o sprawie.

Data: 2010-09-10 18:24:14
Autor: spammtrapp
Domowy NAS i przyległo¶ci
W dniu 2010-09-10 18:00, Kamikazee pisze:
Instaluje http://freenas.org/freenas, dociagam torrenta i zapominam o
sprawie.

A obsługa eDonkey?

Dociagam mldonkey i zapominam o sprawie.

Data: 2010-09-10 21:59:13
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Domowy NAS i przyległo¶ci
Dnia 2010-09-10, o godz. 18:00:48
Kamikazee <niema@niema.pl.invalid> napisał(a):

> Instaluje http://freenas.org/freenas, dociagam torrenta i zapominam
> o sprawie.

A obsługa eDonkey?

mldonkey doinstalowujesz.

Zdrówko

Data: 2010-09-10 09:36:09
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Domowy NAS i przyległo¶ci
Dnia 2010-09-09, o godz. 14:47:10
"kamil" <kamil@spam.com> napisał(a):

> [...]

NAS bedzie mniejszy, tanszy, zazwyczaj pobiera mniej pradu i nie
wymaga spedzenia dwoch dni nad instalowaniem linuxow.

W kazdym wypadku? Budowa i formatowanie 4 dysków 2TB w Intel SS4200 w
RAID5 zajęło zdecydowanie więcej czasu niż postawienie na tych samych
dyskach i kontrolerze Adapteca FreeNAS czy instalacja i zbudowanie na
tym samym kompie (żaden smok - używka 2xPentium 1,2MHz). Przy czym to
rozwi±zania na PC (czy to pod NAS czy pod Debianem) dawały zdecydowanie
większ± elastyczno¶ć zarz±dzania. Miałem też do czynienia z którym¶
małym NAS-em Netgear-a - tego nei udało się uruchomić bo mimo że dyski
były z listy referencyjnej to 2 różne egzemplarze obudowy ich nie
widziały. Przy małych jednodyskowych NAS-ach masz rację.  Przy
większych z większymi możliwo¶ciami już jest różnie.

Zdrówko

Domowy NAS i przyległości