Domowy NAS z laptopa

Data: 2014-03-16 11:26:43
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
Czy robienie domowego NAS-a z laptopa ma sens?
Bo tak rozwazam, ze mam laptop, do ktorego tylko musialbym dokupic wiekszy terabajtowy HDD, i szat prast mam NAS-a. i Webserwer z LAMP.
Lapka mam. NAS w gratisie dostaje monitor, klawiature, naped DVD. UPS-a aka bateria. Mozliwosc podpiecia dyskow po USB. Dużą moc procesora, wiec moze sluzyc nawet do przetwarzania multimediow.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-16 11:44:15
Autor: BQB
Domowy NAS z laptopa
W dniu 2014-03-16 11:26, mr misio pisze:
[...]

Laptop działający nonstop bez wyłączania, to nie jest dobry pomysł - jak będzie miał do tego jakieś obciążenie, które będzie powodowało wydzielanie się ciepła większego z 2 razy niż w IDLE, to wróżę szybką śmierć z powodu przegrzania się elektroniki. Chłodzenie laptopa nigdy nie jest projektowane do działania 24 godziny na dobę.

Data: 2014-03-16 12:33:50
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
Użytkownik BQB napisał:
[...]

Hmmmm, wlasnie tak uzytkuje laptopy, dzialaja non stop. Zwykle rozpadly sie z uszkodzen fizycznych spowodowanych noszeniem, upadkami itp.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-18 13:03:29
Autor: 666
Domowy NAS z laptopa
Jak zrobisz ten domowy serwerek, to daj znać :-)
Zagadnienie ("jak z laptopa zrobić ekspres do kawy") wypłynie szybciej niż się spodziewamy, bo za chwilę po zaprzestaniu wsparcia dla pewnego mocno rozpanoszonego systemu operacyjnego pojawią się miliony doskonałych sprawnych laptopów.

Niektóre laptopy mają wręcz fizycznie miejsce na dwa dyski twarde, plus ewentualny trzeci dysk w miejsce napędu CD/DVD.
Ale przy więcej niż jednym dysku robi się już dość drogo (no chyba, że ktoś dzięki temu chce RAID postawić na dwóch dyskach).
Są przecież dyski 2 GB 2,5'' SATA.
Jakby co, to w przypadku laptopów z szyną Ultra IDE (gdzie dyski 2,5'' są do pojemności "jedynie" 320 GB), to dysk SATA można wstawić w miejsce napędu CD/DVD IDE (PATA) poprzez przejściówkę (HDD Bay), choć oczywiście złącze dysku nie osiągnie wtedy szybkości odpowiedniej dla SATA i dysk przez system będzie widziany jako Ultra IDE (ale za to zwykle będzie z niego można uruchamiać system).

Data: 2014-03-18 18:55:53
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
UĹźytkownik  666 napisał:
Jak zrobisz ten domowy serwerek, to daj znać :-)

Jak kupie sobie nowego laptopa to zrobie na starym :D

[...]

eeeee, nie przesadzalbym....

Niektóre laptopy mają wręcz fizycznie miejsce na dwa dyski twarde, plus
ewentualny trzeci dysk w miejsce napędu CD/DVD.

Moj nie ma :((

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-17 07:19:39
Autor: Zakonspirowany
Domowy NAS z laptopa
W dniu 16-03-2014 11:44, BQB pisze:
[...]

Powiedz to mojej Toshibie.
Najdłuższy czas pracy: 2229956 sekund (25 dni, 19 godzin, 25 minut, 56 sekund)
Całkowity czas pracy od pierwszego uruchomienia (11-11-2013): 9033924 sekund (104 dni, 13 godzin, 25 minut, 24 sekund)
Dostępność systemu: 72.63%
Bywa, że w pokoju mam blisko 30 °C. W tej chwili 25 °C. Przy pełnym obciążeniu procesora, po 5 minutach temperatura na procesorze wynosiła 77 °C.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-03-18 13:02:22
Autor: Marek Dyjor
Domowy NAS z laptopa
BQB wrote:
[...]

HA HA HA....  musisz to pwoiedzieć moim wszytyskim laptopom uzywanym w domu... ktĂłre zwykle chodziły nonstop :)

Data: 2014-03-18 19:17:22
Autor: BQB
Domowy NAS z laptopa
W dniu 2014-03-18 13:02, Marek Dyjor pisze:
BQB wrote:
[...]

domu... które zwykle chodziły nonstop :)

Co powiesz na odpowiedź HP na zgłoszenie reklamacyjne na popsuty HP Pavilon "Laptop uległ uszkodzeniu w wyniku używania go do grania w gry. Laptop nie jest urządzeniem do tego przeznaczonym"

Data: 2014-03-18 19:28:59
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
BQB wrote:
[...]

Dobre, dobre :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-18 21:30:16
Autor: Irokez
Domowy NAS z laptopa
W dniu 2014-03-18 19:17, BQB pisze:

Co powiesz na odpowiedź HP na zgłoszenie reklamacyjne na popsuty HP Pavilon "Laptop uległ uszkodzeniu w wyniku używania go do grania w gry. Laptop nie jest urządzeniem do tego przeznaczonym"

Zajefajne.

Już dawno drukarki atramentowe HP skreśliłem jako produkt nad którym choć się zastanowić 3 sekundy warto.
Jak starałem się trzymać też z dystansem do ich laptopów, to teraz tylko to potwierdziłeś, że była to dobra decyzja :)

Pozdr.

Data: 2014-03-18 21:53:04
Autor: marfi
Domowy NAS z laptopa
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:53288db6$0$2154$65785112news.neostrada.pl...

Co powiesz na odpowiedź HP na zgłoszenie reklamacyjne na popsuty HP Pavilon "Laptop uległ uszkodzeniu w wyniku używania go do grania w gry. Laptop nie jest urządzeniem do tego przeznaczonym"

  Dlaczego mamy Ci wierzyć? MoĹźe  jesteś sprzedawcą Samsunga?

--
marfi

Data: 2014-03-19 01:17:04
Autor: BQB
Domowy NAS z laptopa
W dniu 2014-03-18 21:53, marfi pisze:
[...]

A są w naszym kraju tak wyspecjalizowani sprzedawcy czy sklepy, które sprzedają produkty jednego producenta od elektroniki (poza apple oczywiście :P)? Nie są to moje słowa, wyczytałem to gdzieś w necie (możliwe, że na elektrodzie, lub innym forum) w okresie gdy te pavulony miały problem z chipsetem graficznym i HP za wszelką cenę chciało udowodnić użytkownikowi, że to jego wina.

Data: 2014-03-20 12:11:04
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Domowy NAS z laptopa
Dnia 2014-03-19, o godz. 01:17:04
BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał(a):

> [...]

A są w naszym kraju tak wyspecjalizowani sprzedawcy czy sklepy, które sprzedają produkty jednego producenta od elektroniki (poza apple oczywiście :P)?

Ależ oczywiście. Nazywają się Samsung Brand Store :-P
http://www.samsung.com/pl/brandstore/

Zdrówko

Data: 2014-03-20 12:17:11
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

+ Sony Center

http://www.sony.pl/dealerlocator/search/shop/sony_center

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-20 13:39:14
Autor: BQB
Domowy NAS z laptopa
W dniu 2014-03-20 12:17, Chris pisze:
[...]

Nie wiem, jak w samsungu, ale w sklepie sony można dostać sprzęty innych marek :P

Data: 2014-03-20 13:42:10
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
BQB nabazgrał(a):

[...]

Gdzie ???  Firmowe sklepy Sony Center np. Arkadia mają tylko sprzęt SONY. Może to jakieś sklepiki które mają sprzedaż produktów Sony.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-16 12:05:07
Autor: BartekK
Domowy NAS z laptopa
[...]
A widziałeś wentylatorek twojego laptopa? Myślisz, że przeżyje długo takiego kręcenia się 24/7? Myślisz, że gdy będzie wiał 24/7 to długo zajmie, by kurz z powietrza skutecznie zapchał wąskie kanaliki chłodzenia?

Data: 2014-03-16 11:35:45
Autor: 2late
Domowy NAS z laptopa
On 16/03/2014 11:05, BartekK wrote:

[...]

Przez ostatnie 5 lat, do ostaniej zimy, uzywalem laptopa jako stacjonarny PC. Czasem uptim'y bywaly okolo miesiaca, i zyje. Podczas nagrywania z karty TV (ok 10h non stop) zaczal mi sie przegrzewac i wylaczac, kupilem taka smieszna podstawke (ok 1 - 2 cm przestrzen miedzy blatem biurka a laptopem). Raz czyszczony witrak z kurzu. Dzis uzywam 2 razy w miesiacu bo na codzien mam PeCeta, laptom wciaz w dobrym stanie. Acer z 2007 roku ale jak widze dziesiejsze tanie laptopy... to tez watpie. ;)

Data: 2014-03-16 12:34:49
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
Użytkownik BartekK napisał:
[...]

Moj poprzedni laptop przezyl trzy lata dzialajac non stop.

Od czasu do czasu /raz na rok/ rozkrecam i czyszcze. Raczej bez dramatu.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-16 16:05:07
Autor: z
Domowy NAS z laptopa
W dniu 2014-03-16 12:34, mr misio pisze:
Od czasu do czasu /raz na rok/ rozkrecam i czyszcze. Raczej bez dramatu.

Mój od 3 lat chodzi całe dnie (odpukać). Jako że rozbieranie mam upierdliwe bo trzeba cały rozebrać na części pierwsze (taka nowoczesna dellowa konstrukcja ;-) ) raz na miesiąc porządnie wysysam kurz odkurzaczem (pomaga). Oczywiście stoi na 3-centymetrowych podstawkach z tyłu żeby miał lepszy przewiew.

Data: 2014-03-16 12:17:09
Autor: Poldek
Domowy NAS z laptopa
mr misio wrote:
[...]

Da radę, tylko że na NASa lepszy jest Linuks z RAIDem.

Data: 2014-03-16 12:36:52
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
Użytkownik Poldek napisał:
mr misio wrote:
[...]

Dam linuksa, bez raidu :D

Wiem, ze lepszy NAS jako NAS, ale dobry NAS SOHO to wydatek rzedu tysiaka z dyskiem lub dyskami. No i rzadko siedzi w nim cos tak wydajnego jak iCore. Dla mnie ekonomicznie miedzy wydac tysiaka a uzyc to co mam juz - to rachunek jest prosty :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-16 15:14:54
Autor: Poldek
Domowy NAS z laptopa
mr misio wrote:
Użytkownik Poldek napisał:
mr misio wrote:
[...]

W NASach siedzą teraz ARMy i to jest to czego potrzeba - niski pobór prądu i dobra wydajność w tych zadaniach, które ma do wykonania NAS. Czyli brak grafiki - tego NAS nie ma i nie potrzebuje, a pracuje 24 godz./dzień 365 dni/rok.
Ale z latopkiem da się. Sam sprawdzisz, czy Windows będzie na tyle stabiliny, any po miesiącach uptimu, kiedy właśnie będziesz potrzebował pilnie połączyć się zdalnie ze swoim NASem nie okaże się, że akurat wisi.
Powtarzam - uważam, że da się, ale to trochę jak oranie pola passatem tdi z doczepioną broną.

Data: 2014-03-16 15:26:40
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
Użytkownik Poldek napisał:
mr misio wrote:
Użytkownik Poldek napisał:
mr misio wrote:
[...]

ekhm "Dam linuksa" ;D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-16 23:13:42
Autor: Michal Lukasik
Domowy NAS z laptopa
On 16/03/2014 10:26, mr misio wrote:

Czy robienie domowego NAS-a z laptopa ma sens?
Bo tak rozwazam, ze mam laptop, do ktorego tylko musialbym dokupic
wiekszy terabajtowy HDD, i szat prast mam NAS-a. i Webserwer z LAMP.

Masz coś co będzie *udawać* NASa z LAMP. ;D

Lapka mam. NAS w gratisie dostaje monitor, klawiature, naped DVD.

Co potrzebne mu jest jak "świni siodło". ;D

UPS-a
aka bateria. Mozliwosc podpiecia dyskow po USB. Dużą moc procesora, wiec
moze sluzyc nawet do przetwarzania multimediow.

Jak dla mnie brzmi jak przekonywanie samego siebie, że to będzie spełniać oczekiwania. ;D
IMO to to nigdy nie zapewni Ci elastyczności, wygody i stabilności NAS, ale cokolwiekbym nie napisał i tak spróbujesz, więc... Powodzenia życzę.

Jak już Ci się znudzi polecam jakiegoś RedayNAS Ultra. Dość leciwy ale IMO świetny kawałek sprzętu za tę cenę, brakuje mu tylko "cukierkowego" GUI. W zależności od wiedzy i determinacji postawisz na tym praktycznie wszystko.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-03-17 10:47:30
Autor: RadoslawF
Domowy NAS z laptopa
Dnia 2014-03-17 00:13, Użytkownik Michal Lukasik napisał:

[...]

Laptop faktycznie nie będzie, nawet jak wytrzyma pracę 24h/d to
nie ma możliwości podpięcia dodatkowych dysków. Przez USB nie
zadziała.

[...]

Pytanie czy aby nie kosztuje tyle co nowy niezły pecet ?
Dla osób nie bojących się pogrzebać w sprzęcie i konfiguracji
doradzał bym starego i taniego (często darmowego) peceta i
FreeNAS lub jakąś normalną dystrybucję linuxa.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-17 11:27:25
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Do domu 2 dyski w lapku jako NAS by starczyły 2x1TB to już coś.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-18 19:57:04
Autor: RadoslawF
Domowy NAS z laptopa
Dnia 2014-03-17 11:27, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Nie każdy umożliwia podpięcie dwu dysków a i nie każdemu wystarczy
tylko 2TB.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-18 19:58:55
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
Użytkownik RadoslawF napisał:

Nie każdy umożliwia podpięcie dwu dysków a i nie każdemu wystarczy
tylko 2TB.

Tani Zyxel NSA210 polyka jeden dysk 3TB :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-19 08:18:24
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Jeden w lapku a drugi zamiast napędu CD i masz 2 x hdd

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-19 10:05:30
Autor: RadoslawF
Domowy NAS z laptopa
Dnia 2014-03-19 08:18, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Wiem, i twierdzę ze nie w każdym laptopie tak można.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-19 10:21:57
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Chyba w każdym bo napęd CD masz standardowy a jedyna różnica to klapka na tackę.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-19 12:58:59
Autor: RadoslawF
Domowy NAS z laptopa
Dnia 2014-03-19 10:21, Użytkownik Chris napisał:
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Pod warunkiem że sobie wystrugasz ramkę do zamocowania dysku w miejsce
napędu optycznego, teoretyku.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-19 13:32:24
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Nie kompromituj się bo wychodzi z ciebie amatorka ...

Przykład TEORETYKU:
http://tablica.pl/oferta/kieszen-do-laptopa-na-drugi-dysk-hdd-hp-elitebook-8470p-k-ce-CID99-ID4xlfF.html

Miałem takie coś tylko DeLocka w swoim lapku, wśrodku SDD a w takiej ramce HDD więc wiem co piszę.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-19 17:38:39
Autor: RadoslawF
Domowy NAS z laptopa
Dnia 2014-03-19 13:32, Użytkownik Chris napisał:
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Jasne, jak taki światły teoretyk miał to pewnie pasuje do wszystkich
innych laptopów.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-20 08:50:54
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Pasuje TEORETYKU bo jest w formie napędu CD/DVD a te są wszystkie w tym samym standardzie a jedyne co zmieniasz to klapka frontowa pasująca do laptopa ..

JAK SIĘ NIE ZNASZ TO SIĘ NIE WYPOWIADAJ.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-20 08:59:40
Autor: nadir
Domowy NAS z laptopa
Pasuje TEORETYKU bo jest w formie napędu CD/DVD a te są wszystkie w tym
samym standardzie a jedyne co zmieniasz to klapka frontowa pasująca do
laptopa ..
Przy czym trzeba dodać, że standardy są przynajmniej dwa.
Jakiś czas temu sam się zdziwiłem, że napęd ze starego mojego laptopa nie pasuje do nowego, różnica była w wysokości/grubości i nijak nie dało się ich podmienić.

Data: 2014-03-20 09:16:48
Autor: RadoslawF
Domowy NAS z laptopa
Dnia 2014-03-20 08:59, Użytkownik nadir napisał:
[...]

Jest więcej niż dwa ale wytłumacz to takiemu idiocie jak mój
rozmówca. Dla niego wszystkie powinny być takie same.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-20 09:34:36
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Idioty to sobie poszukaj w rodzinie debilu....

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-20 16:45:16
Autor: RadoslawF
Domowy NAS z laptopa
Dnia 2014-03-20 09:34, Użytkownik Chris napisał:

[...]

W rodzinie nie mam, ale za to jest was sporo w sieci.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-20 09:35:26
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
nadir nabazgrał(a):

[...]

Ciekawe bo jeszcze się nie spotkałem z czymś takim chyba że producent zrobił własny model pod siebie.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-20 10:10:39
Autor: nadir
Domowy NAS z laptopa
Ciekawe bo jeszcze się nie spotkałem z czymś takim chyba że producent
zrobił własny model pod siebie.
Doszukałem się, że są przynajmniej dwa wymiary 12,7mm i 9,5mm. Pierwszy zwą slim a drugi ultraslim.
Tak przynajmniej twierdzi góglarka, i jestem skłonny jej uwierzyć bo sam się na to naciąłem.

Data: 2014-03-20 10:39:39
Autor: Tomasz Holdowanski
Domowy NAS z laptopa
Deep inside the Matrix, convinced that Thu, 20 Mar 2014 10:10:39 +0100
is the real date, nadir <none@hell.org> has written something quite
wise. But (s)he wasn`t the one.

[...]
Plus _przynajmniej_ dwa standardy złącza, a widziałem też laptopy
które miały  adapter między jakimś dziwnym złączem na płycie a
napędem. Adapter był dokręcony z tyłu napędu CD.

Pozdrawiam,
Mordazy.

--
REMOVE-IT. from my address when replying.

     THE ONLY THING WORTH WAITING FOR                 IS A WORLD-WIDE DISASTER.

Data: 2014-03-20 10:49:35
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
Tomasz Holdowanski nabazgrał(a):

[...]

Takie coś też widziałem ale sam napęd ma to samo złącze obojętnie czyto Asus, Sony czy Toshiba ...

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-20 18:47:24
Autor: Paweł Muszyński
Domowy NAS z laptopa
W dniu 2014-03-20 10:49, Chris pisze:
[...]

W ThinkPadach jest kilka (5?) wersji złącza UltraBay...

Paweł

Data: 2014-03-20 10:48:33
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
nadir nabazgrał(a):

[...]

Przynajmniej jakiś konkret a nie wyzywanie od idiotów ...

Ciekawe jak ma się to w praktyce bo prywatnie do tej pory nie miałem nigdy problemów z wymianą napędu w lapku bo wszytkie pasowały oprócz starego della gdzie napęd był już we własnej ich kieszeni wymienialny na barterię. Nawet jeśli są to dwa rodzaje to podejżewam że ramka z przejściówką na HDD też może występować pod dwoma formatami i nie stanowi to problemu z montarzem drugiego dysku zamiast napędu a to jest tematem rozmowy.

Tak samo jest z dyskami że są zwykłe i slimm ale też na razie wszędzie pasują oba formaty ...

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-20 13:28:47
Autor: Przemysław Ryk
[ORT] Re: Domowy NAS z laptopa (was: Domowy NAS z laptopa)
Dnia Thu, 20 Mar 2014 10:48:33 +0100, Chris napisał(a):

(ciach…)
jeśli są to dwa rodzaje to podejżewam że ramka z przejściówką na HDD też
                             ^^^^^^^^^^^
(ciach…)

Tak zupełnie na marginesie - czy Ty w końcu zainwestujesz w słownik
ortograficzny, czy będziesz jeszcze długo takimi potworkami straszyć?

[ Boksera obrazić moĹźe kaĹźdy, ale nie kaĹźdy zdąży przeprosić.              ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora MediĂłw) ]

PS. Dla nerwowych za offtopic - posłałbym na priva, ale nie bardzo wiadomo
gdzie.

Data: 2014-03-20 13:31:05
Autor: Chris
[ORT] Re: Domowy NAS z laptopa (was: Domowy NAS z laptopa)
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]

Będę ... jak masz z tym problem od tego jest KF mi to nie przeszkadza...

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-20 14:08:47
Autor: Przemysław Ryk
[ORT] Re: Domowy NAS z laptopa
Dnia Thu, 20 Mar 2014 13:31:05 +0100, Chris napisał(a):

Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]

Aha. Warto wiedzieć. Czyli faktycznie trzeba dopisać do grupy filtrów „zbyt
niepociumany, żeby się jak człowiek w ojczystym języku wyrażał”.

[ Nie pokonasz kobiety w kłótni, to niemoĹźliwe. Nie wygracie, bo jeśli     ]
[ chodzi o kłótnię, to my mamy pod gĂłrkę. Bo my musimy mĂłwić z sensem.     ]
[                                                             (Chris Rock) ]

Data: 2014-03-20 14:36:59
Autor: Chris
[ORT] Re: Domowy NAS z laptopa
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]
HDD teĹź
                            ^^^^^^^^^^^
[...]

W 99% stosuję sprawdzanie ale czasami zapomnę, mi to nie przeszkadza choć przyznam że nie wygląda to ładnie .. tak mam i tego nie zmienię niestety ..

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-20 11:00:41
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
nadir nabazgrał(a):

Ciekawe bo jeszcze się nie spotkałem z czymś takim chyba że producent
zrobił własny model pod siebie.
Doszukałem się, że są przynajmniej dwa wymiary 12,7mm i 9,5mm. Pierwszy zwą slim a drugi ultraslim.

Jak widzę nie ma problemu z ramką pod HDD:

http://www.lindy.co.uk/components-tools-c7/drive-caddies-raid-c321/internal-drive-caddies-c322/slim-odd-caddy-for-2-5-sata-hdd-12-7mm-height-p6603

http://www.lindy.co.uk/components-tools-c7/drive-caddies-raid-c321/internal-drive-caddies-c322/ultra-slim-odd-caddy-for-2-5-sata-hdd-9-5mm-height-p6605

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-17 20:23:59
Autor: 2late
Domowy NAS z laptopa
On 17/03/2014 09:47, RadoslawF wrote:
Laptop faktycznie nie będzie, nawet jak wytrzyma pracę 24h/d to
nie ma możliwości podpięcia dodatkowych dysków. Przez USB nie
zadziała.

Mam cie.
Tak sie sklada, ze mam kontroler Lacie SATA 2 express card 34 i w czasach, kiedy to bylo rozsadne, podlaczalem moj 1 TB zewnetrzny dysk do laptopa po eSATA. :)

Data: 2014-03-18 19:58:28
Autor: RadoslawF
Domowy NAS z laptopa
Dnia 2014-03-17 21:23, Użytkownik 2late napisał:

[...]

Na ile dni podłączałeś ten dysk ?

Pozdrawiam

Data: 2014-03-18 20:57:09
Autor: 2late
Domowy NAS z laptopa
On 18/03/2014 18:58, RadoslawF wrote:

[...]

W swoim czasie byl caly czas podlaczony bo jedyny dysk wewnetrzny mial tylko 120GM. A czemu pytasz?
Zapomnialem dodac ze ten laptop zawsze byl jak komp stacjonarny, wiecznie na biurku.

Data: 2014-03-18 22:51:27
Autor: RadoslawF
Domowy NAS z laptopa
Dnia 2014-03-18 21:57, Użytkownik 2late napisał:

[...]

Bo jest naprawdę kolosalna różnica między pracą jako NAS czyli 24h/d
a udawaniem stacjonarki przez kilka godzin dziennie.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-19 08:40:05
Autor: 2late
Domowy NAS z laptopa
On 18/03/2014 21:51, RadoslawF wrote:

[...]

No tak ale nie rozmawiamy o NAS produkcyjnym tylko o domowym.
W tej chwili mam tani NAS (Zyxel) ktory "pracuje" 24/7 i ten sam dysk do niego podlaczony jako zewnetrzny i jedyne co ten dysk robi to jest podlaczany. Czasem jakis backaup przyjmie albo inne wielkie pliki video. Po czesci dlatego, ze mam za duzo przestrzeni dyskowej. ;)

Data: 2014-03-19 10:04:25
Autor: RadoslawF
Domowy NAS z laptopa
Dnia 2014-03-19 09:40, Użytkownik 2late napisał:

[...]

Znajomy tak się bawił bo było tanio i praktycznie beznakładowo.
Tyle że sam widziałem jak po próbie wejścia na dysk stwierdził:
"znowu znikną" i poszedł zresetować połączenie oraz samego NASa.
Stwierdziłem że skoro musi to ręcznie obsługiwać to równie dobrze
może ten dysk do komputera sobie podpinać i oszczędzić na NASie.
W domu czy nie zestaw ma pracować bez obsługowo a nie ganiać
właściciela do wyciągania wtyczek.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-19 18:57:43
Autor: 2late
Domowy NAS z laptopa
On 19/03/2014 09:04, RadoslawF wrote:

[...]

OK.
Akurat wypowiadam sie na temat mozliwosci podlaczenia dysku do laptopa. NAS mam tani ale prawdziwy, Zyxel, akurat do domu wystarczy.
I nie wiem czy by mi sie chcialo bawic z laptopami jako NAS, pewnie zalezy od zasobnosci portfela albo moze z nudow. Fakt ze nie mam co zrobic teraz z laptopem a i NASa bym kupil nowego, gdyby ktos ode mnie odkupil starego. ;)

Data: 2014-03-17 20:44:17
Autor: Michal Lukasik
Domowy NAS z laptopa
On 17/03/2014 09:47, RadoslawF wrote:

Pytanie czy aby nie kosztuje tyle co nowy niezły pecet ?

Na Aledrogo są po 800PLN i nie ma chętnych co mnie nie dziwi bo można kupić dużo taniej. Mnie się udało za 600 i to już jakiś czas temu - cena spada bo są nowsze modele (kosztujące ~2x tyle).

Dla osób nie bojących się pogrzebać w sprzęcie i konfiguracji
doradzał bym starego i taniego (często darmowego) peceta i
FreeNAS lub jakąś normalną dystrybucję linuxa.

Na RNDU2 "fabryka dała" Debian Etch/Lenny, ale nieoficjalnie można zainstalować OS6 od nowszych modeli co daje Squeeze/Wheezy. A jak niestraszna Ci instalacja Linuksa po COMie to co tylko jest na i386/amd64. Są nawet "wariaci" co stawiają na tym "okna" - trudno to uruchomić jako główny i jedyny OS, ale wirtualnie działa bez łaski (działa też DSM Synology - jako ciekawostka, bo po co?).
IMO jak na tak małe i zgrabne urządzenie RNDU2 jest wart swej ceny, a jak ktoś nie lubi grzebać to 312 też jest warta rozważenia, choć droga, ale nadal dużo tańsza od konkurencji (tej klasy).
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-03-18 19:55:25
Autor: RadoslawF
Domowy NAS z laptopa
Dnia 2014-03-17 21:44, Użytkownik Michal Lukasik napisał:

[...]

Faktycznie, znalazłem dwa dwu dyskowe, nie jestem fachowcem
od NASów ale na pierwszy rzut oka są tańsze i mniejsze gabarytowo.

[...]

Czyli to samo uzyskam a nawet więcej (minimum cztery dyski) na
groszowym pececie.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-18 22:06:07
Autor: Michal Lukasik
Domowy NAS z laptopa
On 18/03/2014 18:55, RadoslawF wrote:

Czyli to samo uzyskam a nawet więcej (minimum cztery dyski) na
groszowym pececie.

Jeśli pominąć fakt, że gabaratywo różnić się to będzie kolosalnie, co do zużycia energi i hałasu już mniej, ale także, to owszem, *prawie* to samo. ;D
A co do ilości dysków to są Ultra4, Pro6, itd. (zgoda, cena rośnie, ale można okazyjnie kupić tanio i będzie tych okazji coraz więcej bo nowe modele wypierają starsze).
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-03-18 23:22:23
Autor: RadoslawF
Domowy NAS z laptopa
Dnia 2014-03-18 23:06, Użytkownik Michal Lukasik napisał:

[...]

Łatwo, szybko i tanio okazyjnie można kupić jedno dyskowy.
Dwu już będzie trudniej ale okazje się trafiają, cztero ?
nigdy lub jakieś mocno stare modele z powalającymi ograniczeniami
np. max 1TB na dysk.
Od kilku miesięcy śledzę ofery na allegro, potrzebuję NASa,
ma dwa zapchane 2TB dyski zewnętrzne na USB i chce je zastąpić
czymś czego nie będę musiał ręcznie podpinać i odpinać.
Pojemność minimum 8TB a patrząc praktycznie i przyszłościowo
najlepiej coś z czterema slotami na 4TB dyski.
Mam szansę na tani (tani czyli poniżej tysiąca zł) NAS czy lepiej
od razu kupić za 200-300zł polizingowca z C2D i czterema portami
SATA ?  Gabaryty nie mają znaczenia bo takie urządzenie po
skonfigurowaniu chowa się w jakimś kącie.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-19 00:12:04
Autor: Michal Lukasik
Domowy NAS z laptopa
On 18/03/2014 22:22, RadoslawF wrote:

Łatwo, szybko i tanio okazyjnie można kupić jedno dyskowy.

Tu zgoda. Okazje niestety trafiają się rzadko i trzeba mieć cierpliwość by na nie trafić.

Dwu już będzie trudniej ale okazje się trafiają, cztero ?
nigdy lub jakieś mocno stare modele z powalającymi ograniczeniami
np. max 1TB na dysk.

Te ograniczenia to najczęsciej tylko w dokumentacji ze względu na to, że producent nie testował takich rozwiązań. W praktyce wychodzi tak, że działają większe. Np. wspominany V1 AFAIR wg. dokumentacji to max. 1TB, co jest nieprawdą.

Od kilku miesięcy śledzę ofery na allegro,

Szukaj na Ebayu. Sam kilkakrotnie zamawiałem z Niemiec do Polski. Z UK już gorzej z przesyłką ale tam najłatwiej o okazyjne ceny.
BTW. Warto używać jakiegoś snajpera.

[...]

No to IMO najlepiej Ultra4. Nie pamiętam czy ma on na płycie głównej wyprowadzenie na gniazdo DE-15 (PRO6 ma na 100%) - podłączasz monitor, klawiature/mysz na USB i instalujesz co zechcesz. Jeśli nie to z frontview możesz zainstalować OS6 od nowszych modeli, albo co zechcesz z konsoli po COMie.

Mam szansę na tani (tani czyli poniżej tysiąca zł) NAS

Tak. Ultra4. Ale IMO nie na Aledrogo, choć nigdy nie wiadomo.

czy lepiej
od razu kupić za 200-300zł polizingowca z C2D i czterema portami
SATA ?  Gabaryty nie mają znaczenia bo takie urządzenie po
skonfigurowaniu chowa się w jakimś kącie.

To już Twój wybór. Swoją drogą ktoś tu jakiś czas temu pisał o jakiś zgrabnych, małych, polizingowych mikro-serwerach HP (podany był konkretny model, ale nie pamiętam, coś linii ProLiant). Wyjdzie pewnie dużo więcej niż 300, ale może to być dobre rozwiązanie. AFAIR gabarytowo to coś koło PRO6.

Możesz też rozważyć duet NASów 2 dyskowych - coś wydajnego, działającego bez przerwy i coś jak V1 na dane do których siegasz rzadko i włączasz w razie potrzeby.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-03-19 09:59:35
Autor: RadoslawF
Domowy NAS z laptopa
Dnia 2014-03-19 01:12, Użytkownik Michal Lukasik napisał:

[...]

Tyle że w sytuacji kiedy chciałbym tam upchnąć dyski 4TB taki zakup
jest jednak obarczony sporym ryzykiem.

Od kilku miesięcy śledzę ofery na allegro,

Szukaj na Ebayu. Sam kilkakrotnie zamawiałem z Niemiec do Polski. Z UK
już gorzej z przesyłką ale tam najłatwiej o okazyjne ceny.
BTW. Warto używać jakiegoś snajpera.

Odpada, jak będą jakieś problemy to dojdą do tego problemy
językowe, pozostanę na polskojęzycznych targowiskach.

[...]

Dzięki rozejrzę się za nimi.

Możesz też rozważyć duet NASów 2 dyskowych - coś wydajnego, działającego
bez przerwy i coś jak V1 na dane do których siegasz rzadko i włączasz w
razie potrzeby.

Wolał bym mieć wszystkie dyski w jednym urządzeniu i widoczne
jako jedna przestrzeń dyskowa, dla wygody.
A i dwa urządzenia dwu dyskowe pewnie wyjdą drożej niż jedno
cztero dyskowe.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-19 17:23:57
Autor: Michal Lukasik
Domowy NAS z laptopa
On 19/03/2014 08:59, RadoslawF wrote:

Tyle że w sytuacji kiedy chciałbym tam upchnąć dyski 4TB taki zakup
jest jednak obarczony sporym ryzykiem.

IMO niewielkim. Po problemach z barirą 137GB (jakieś 10 lat temu) OSy były przugotowane do bariry 2.2TB zawczasu, zwłaszcza Linuxy na których działa większość NASów. Jak są jakieś problemy to związane z tym, że producenci próbują być za bardzo "green" i dyski albo się nie wybudzają, albo parkują głowice zbyt szybko/często (np. wczesne WD Green - jest poprawka firmware). Zawsze możesz sprawdzić na forach poświęconych danemu NASowi - ludzie podają modele sprawdzonych dysków i pamięci.
'4K sector alignment' AFAIK też nie jest straszny żadnemu NASowi.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-03-19 18:29:53
Autor: Poldek
Domowy NAS z laptopa
Michal Lukasik wrote:
[...]

2TB - maksymalna pojemność pojedynczego dysku według instrukcji ReadyNASa Duo v1.

Data: 2014-03-19 20:42:20
Autor: Michal Lukasik
Domowy NAS z laptopa
On 19/03/2014 17:29, Poldek wrote:

2TB - maksymalna pojemność pojedynczego dysku według instrukcji
ReadyNASa Duo v1.

Faktycznie. Mój błąd. I jak potwierdza lektura forum ReadyNAS jest to faktyczny max dla V1. V2 i mocniejsze obsługują większe - jest nawet kilka na oficjalnej 'compatibility list'. IMO następny gwóźdź do trumny V1.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-03-21 21:15:14
Autor: Poldek
Domowy NAS z laptopa
Michal Lukasik wrote:
[...]

Ze dysk 2TB to mało w zastosowaniu domowym/SOHO? :-)

Podsumowując: zgadzam się, popieram i jestem za, że mocniejsze, nowocześniejsze ReadyNASy są lepsze.
Natomiast Duo v1 jest szansą dla wielu osób na to, żeby mieć prawdziwego NASa opartego na Debianie ze wszystkimi tego konsekwencjami za śmieszne pieniądze.
Jeżeli ktoś potrzebuje NASa z górnej półki to sięgnie po Duo v2, Ultra v2 lub inny nowszy/mocniejszy.

Data: 2014-03-22 19:37:08
Autor: Michal Lukasik
Domowy NAS z laptopa
On 21/03/2014 20:15, Poldek wrote:

Ze dysk 2TB to mało w zastosowaniu domowym/SOHO? :-)

Jak widać po pytaniach w tym wątku to mało.
A nawet jeśli dziś dla kogoś to dużo to za rok będzie mało. ;D

[...]

Zgoda, ale... ten Debian w V1 to już "czerstwa buła" jest.

Jeżeli ktoś potrzebuje NASa z górnej półki to sięgnie po Duo v2, Ultra
v2 lub inny nowszy/mocniejszy.

Amen.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-03-18 00:17:36
Autor: Poldek
Domowy NAS z laptopa
Michal Lukasik wrote:

[...]

ReadyNAS Ultra to akurat topowy model z (ówczesnego) segmentu SOHO. Za ułamek jego ceny można mieć ReadyNAS Duo v1, który ma słabsze CPU, czyli daje po gigabicie 30 MB/sek (a nie 100 MB/sek jak Ultra), a poza tym robi wszystko to samo. Na popularnym serwisie aukcyjnym widziałem nie tak dawno na 150 zł i nikt nie kupił. Fakt, że jest mała płynność tego typu sprzętu.

Data: 2014-03-18 23:04:12
Autor: Michal Lukasik
Domowy NAS z laptopa
On 17/03/2014 23:17, Poldek wrote:

[...]

Żartujesz? SPARC vs x86 64bit? Akurat mam oba (RNDv1 robi backup najważnieszych danych z U2) i wierz mi, że V1 nie podołał temu co robi aktualnie U2 mimo upgrade RAM. Transfery po LANie to nie wszystko (BTW. U mnie V1 daje ~60MB/s dla *jednego* usera). Pomijam już fakt, że jak chcesz od V1 czegoś więcej to musisz się naszukać pakietów, albo kompilować bo to co jest dostępne w repo i jako wtyczki to nieporozumienie (to już chyba łatwiej o uaktualnione pakiety dla Amigi (mc68k) ;D). Zgodzę się, że V1 to fajny kawałek sprzętu dla kogoś kto chce NASa na backup, CIFS i DLNA dla ~5 kompów, ale to wszystko a jak wiadomo apetyt rośnie w mirę jedzenia i szybko okaże się, że to ślepa uliczka.
U2 natomiast IMO ma nadal przyszłość przed sobą bo ze względu na jego architekturę jest dostęp do niezliczonej ilości *aktualnego* softu i dlatego go poleam.
Jeszcze nie tak dawno sam polecałem DUOv1, ale teraz IMO to już zabytek, który może jeszcze nie kona, ale na rozwój nie ma szans, a w IT to jak wyrok śmierci.

Na popularnym serwisie aukcyjnym widziałem nie
tak dawno na 150 zł i nikt nie kupił. Fakt, że jest mała płynność tego
typu sprzętu.

Bo ludzie wolą "cukierkowe" GUI Synology albo QNAP.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-03-19 18:26:15
Autor: Poldek
Domowy NAS z laptopa
Michal Lukasik wrote:
[...]

Do każdego sprzęta można znaleźć innego sprzęta, który jest wydajniejszy, bardziej wypasiony itd.
Tylko taki datal: CENA.
Duo v1 to jest NAS cenowo dostępny dla każdego i wykonujący wszystko co potrzeba w typowym zastosowaniu NASa segmentu SOHO i jeszcze więcej i przy tym energooszczędny.
Ultra jak sama nazwa wskazuje, to jest takie drogie Ferrari, którym jak ktoś się uprze, to nawet po zakupy do marketu dojedzie.
Tak więc chłopie ty żartujesz, ale tą ceną.
A architektura x86 jest super, ale jest znana z prądożernożci, a domowy NAS ma pracować przez 24 godz/365 dni w roku, przez większość tego czasu nie robiąc nic, tylko ciągnąc prąd.
Piszesz, że Ultra lepiej radzi sobie z jednoczesną obsługą wielu użytkowników - też super. Jak często zdarza się w zastosowaniu domowym NASa, że więcej niż dwóch na raz czyta-pisze dane do NASa? Pewnie częściej jest zaćmienie słońca na Kujawach. Więc po co przepłacać?

Data: 2014-03-19 20:38:43
Autor: Przemysław Ryk
Domowy NAS z laptopa
Dnia Wed, 19 Mar 2014 18:08:44 +0100, Poldek napisał(a):

(ciach…)
użytkowników - super. Tylko po co w domu obsługa wielu użytkowników na raz? Jak często zdarza się w zastosowaniu domowym NASa, że więcej niż dwóch na raz czyta-pisze dane do NASa? Pewnie częściej jest zaćmienie słońca na Kujawach. Więc po co przepłacać?

Jeden ogląda film po DLNA, drugi słucha muzyki na NAS zgromadzonej, trzeci
pracuje na swoim kompie, w tle mu się robi cotygodniowy backup, na NAS
zasuwa soft pobierający dane… Nie no - faktycznie - w domowym zastosowaniu
NASa, przy 3-4 osobowej rodzinie i więcej niż jednym komputerze na głowę, to
faktycznie jednoczesny dostęp do danych zdarza się rzadziej niż zaćmienie
Słońca na Kujawach. A poza tym wszyscy zdrowi?

Data: 2014-03-19 21:04:31
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
Użytkownik Przemysław Ryk napisał:
[...]

Wlasciwie to patologia obecnych czasow. Nikt nie gra w pilke, nikt nie szydelkuje, wszyscy "informatycy" i klepia w kompach.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-20 10:08:44
Autor: Przemysław Ryk
Domowy NAS z laptopa
Dnia Wed, 19 Mar 2014 21:04:31 +0100, mr misio napisał(a):

[...]

Ale my nie o tym w tej chwili, tak? :)

Swoją drogą - grać w piłkę nie lubię, wolę pojeździć na rowerze. Ale w
listopadzie, przy padającym deszczu ze śniegiem, to ja dziękuję uprzejmie,
ale wolę grzać odwłok w domu. :D

[ Dreams have a nasty habit of going bad when you're not looking.          ]
[                                                              (Max Payne) ]

Data: 2014-03-20 15:00:54
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
Użytkownik Przemysław Ryk napisał:

Swoją drogą - grać w piłkę nie lubię, wolę pojeździć na rowerze. Ale w
listopadzie, przy padającym deszczu ze śniegiem, to ja dziękuję uprzejmie,
ale wolę grzać odwłok w domu. :D

Mientczak ;P

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-20 15:48:47
Autor: Przemysław Ryk
Domowy NAS z laptopa
Dnia Thu, 20 Mar 2014 15:00:54 +0100, mr misio napisał(a):

[...]

Jestem zwierzęciem, dla którego akceptowalne temperatury powietrza zaczynają
się od +18°C. Nic nie porawdzę. :D

[ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta.                  (Oskar Wilde) ]

Data: 2014-03-20 20:30:12
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
[...]

To dzis tyle bylo w Krakau City :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-20 21:58:53
Autor: Przemysław Ryk
Domowy NAS z laptopa
Dnia Thu, 20 Mar 2014 20:30:12 +0100, mr misio napisał(a):

Jestem zwierzęciem, dla którego akceptowalne temperatury powietrza zaczynają
się od +18°C. Nic nie porawdzę. :D

To dzis tyle bylo w Krakau City :D

Na pogodę w DC też nie narzekałem, ale to jeszcze nie mój klimat. :D

[ Jeśli uważasz, że wszyscy są  przeciwko tobie, to jest to zdrowy         ]
[ rozsądek. Paranoja jest wtedy, gdy uważasz, że oni są w zmowie.          ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2014-03-20 15:10:17
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
mr misio nabazgrał(a):

Wlasciwie to patologia obecnych czasow. Nikt nie gra w pilke, nikt nie szydelkuje, wszyscy "informatycy" i klepia w kompach.

poń - środa z młodym na treningi piłkarskie
wt - czw na tekwondo
sobota - tekwondo albo piłka zależy co jest tego dnia, w tą sobotę piłka 1h meczu na hali

Jest nadzieja w naszej młodzieży :) choć po treningach jest "poproszę tablet"

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-20 20:30:50
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
Użytkownik Chris napisał:
mr misio nabazgrał(a):

[...]

Dawaj taki jak Mesjasz dostal - dwie kamienne plyty :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-21 08:33:45
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
mr misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
mr misio nabazgrał(a):
[...]

Trzy tylko jedna mu spadła ... nie oglądałeś monty pythona :)

Poza tym o czym miał by rozmawiać z kolegami .. przecież nie o tablicach :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-03-21 17:03:54
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
Użytkownik Chris napisał:
mr misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
mr misio nabazgrał(a):
[...]

My rozmawialismy :D

I o swietym recznym grancie

I o sledziu

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-21 20:42:44
Autor: Leszek K.
Domowy NAS z laptopa
Dnia Fri, 21 Mar 2014 08:33:45 +0100, Chris napisał(a):

Trzy tylko jedna mu spadła ... nie oglądałeś monty pythona :)

Nie Monty Python tylko Mel Brooks

Data: 2014-03-19 22:35:34
Autor: 2late
Domowy NAS z laptopa
On 19/03/2014 19:38, Przemysław Ryk wrote:

[...]

Backup robie codziennie ale ustawilem to sobie na 2 w nocy.
Ale klient emule i torrent faktycznie cala dobe chodza, tyle ze z czasem ciagna po klika kb/s, jakies tam rzadkosci. Film po DLNA to pryszcz przy filmie po sambie a czasem trzeba jakies rmvb. Srednia i tak wychodzi niezbyt wymagajaca na domowy NAS. Chociaz jak kiedys kopiowalem 'wszystko' to kilka dni zeszlo i czlowiek sie irytowal ze wolno idzie.

Data: 2014-03-19 21:25:47
Autor: Michal Lukasik
Domowy NAS z laptopa
On 19/03/2014 17:08, Poldek wrote:

A architektura x86 jest super, ale nie do domowego NASa. W domowych
NASach liczy się zużycie prądu, a to jest w x86 ciut za duże, jak na
skrzynkę, która ma ciągnąć prąd w domu przez 24 godz/365 dni w roku.

Akurat sam CPU to nie wszystko i przyjmiując, że SPARC zużyje 2 razy mniej energii od Atoma to i tak zatrze się to na tle całej reszty. Wg. producenta U2 typowo pod obciążeniem bierze 34W i 19W przy zatrzymanych dyskach (sam nie wstrzymuję dysków bo to IMO bez sensu, "fałszywa ekonomia"). Stawiam na wygodę kosztem ekonomii.

[...]

Wystarczy, że ktoś ogląda film po DLNA, i ktoś słucha muzyki. Do tego niech się przytrafi transkodowanie i SPARC leży i kwiczy (i mam 4 razy tyle RAM co "fabryka dała"). Zresztą wydajność Apache+PHP potrafi zniechęcić - średnio rozbudowany Wordpress zabija ten sprzęt. Ten NAS nadaje się już tylko na backup + "pijawkę", ale nie na serwer multimedialny. Niestety, ale czasy SPARC minęły.
Swoją drogą jestem ciekaw co zaproponują producenci bo ileż można "podkręcać" ARMa?

BTW. Używałeś coś prócz RNDv1? Ja też kiedyś byłem pod wrażeniem wydajności tego NASa na tle lepszego TS-112, NETGEAR IMO wykorzystał potencjał tego sprzętu w 100%, ale jak porównałem to do lepszych sprzętów to stwierdziłem, że nie warto "kopać się z koniem".
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-03-21 21:25:26
Autor: Poldek
Domowy NAS z laptopa
Michal Lukasik wrote:

Wystarczy, że ktoś ogląda film po DLNA, i ktoś słucha muzyki. Do tego
niech się przytrafi transkodowanie i SPARC leży i kwiczy (i mam 4 razy

Nie wiem jak u Przeciętnego Polaka, ale u mnie w domu jak oglądamy film, to nie słuchamy w tym czasie muzyki, ale ok.
Jeżeli ma być tak, że ma jednocześnie słuchać muzyki, odtwarzać filmy, robić backupy, transkodować, kompilować i gotować to faktycznie nie NAS za 150 zł, tylko za 750 lub jeszcze więcej :-)

tyle RAM co "fabryka dała"). Zresztą wydajność Apache+PHP potrafi
zniechęcić - średnio rozbudowany Wordpress zabija ten sprzęt. Ten NAS

To nie jest sprzęt na serwer PHP, nie za 150 zł.

[...]

Wszystko fajnie, tylko że 150 zł za NASa na Debianie dam, a 750 nie dam i nawet jakbym dał, to przewagę takiego poczuję raz na ruski rok.

Data: 2014-03-22 19:53:55
Autor: Michal Lukasik
Domowy NAS z laptopa
On 21/03/2014 20:25, Poldek wrote:

Nie wiem jak u Przeciętnego Polaka, ale u mnie w domu jak oglądamy film,
to nie słuchamy w tym czasie muzyki, ale ok.

No jak oglądamy całą rodziną to tak. Ale wystarczy, że dzieciaki chcą poraz n-ty z kolei tę samą bajkę oglądać to sorry, ale ja wysiadam. Wtedy właśnie albo idą w ruch 2 TV, albo TV i muza dla mnie. Albo TV dla dzieci, TV dla żony (romansidła) i muza dla mnie. Możliwości jest sporo.
A co do przeciętnego Polaka to zapewne nie słyszał w życiu o NAS, no bo gdzie, w kościele? ;D

Jeżeli ma być tak, że ma jednocześnie słuchać muzyki, odtwarzać filmy,
robić backupy, transkodować, kompilować i gotować to faktycznie nie NAS
za 150 zł, tylko za 750 lub jeszcze więcej :-)

Właśnie. ;D

To nie jest sprzęt na serwer PHP, nie za 150 zł.

Toż piszę, że się nie nadaje. :D
A co do sprzętu na PHP (LAMP) to da się za 150zł (bez dysków, bo cena NAS też bez), ale nie o tym dyskusja.

Wszystko fajnie, tylko że 150 zł za NASa na Debianie dam,

Jest Debian i Debian. W V1 to "suchar" Etch. W U2 możesz zainstalować aktualny.

a 750 nie dam
i nawet jakbym dał, to przewagę takiego poczuję raz na ruski rok.

I tu się mylisz i bierze się to IMO z tego, że nie masz porównania. Pogadamy jak poużywasz czegoś lepszego. ;D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-03-23 02:37:54
Autor: Przemysław Ryk
Domowy NAS z laptopa
Dnia Fri, 21 Mar 2014 21:25:26 +0100, Poldek napisał(a):

[...]

Niekoniecznie Twój sposób korzystania z tego typu sprzętu jest jedynym
właściwym, wiesz o tym? U znajomych, którym z ogarnięciem infrastruktury
sieciowej w domu pomagałem, wygląda to często tak:
- kumpel z żoną oglądają film na wpiętym w sieć telejajku;
- kumpla komputer w tym czasie aktualizuje backup najwaĹźniejszych danych;
- młodociany ich ogląda akurat odcinek serialu, który też leży na NAS, film
zapodany przez rodzicieli kompletnie go nie bierze;
- córa ma zacięcie foto, przewala wypstrykaną dzisiaj zawartość karty na
NAS;

Nie wspominam juĹź o tym, Ĺźe niejednokrotnie na tym samym NAS odpalony jest
klient torrenta i klient FTP siorbiący źródłowe materiały do kolejnego
montaĹźu wideo z serwera klienta.

(ciach…)
Wszystko fajnie, tylko że 150 zł za NASa na Debianie dam, a 750 nie dam i nawet jakbym dał, to przewagę takiego poczuję raz na ruski rok.

Ty poczujesz raz na ruski rok, kto inny ciężkiego szału dostanie, jak mu się
więcej niż jeden user do plików dorwie.

[ The trouble with wanting something is the fear of losing it, or never    ]
[ getting it.                                                  (Max Payne) ]

Data: 2014-03-24 10:21:22
Autor: 666
Domowy NAS z laptopa
Zadajesz się z biedakami, co kiedyś mieli w domu tylko jeden komp "na godziny", a dzisiaj mają tylko jeden NAS ;-))

Data: 2014-03-18 21:04:53
Autor: marfi
Domowy NAS z laptopa
Użytkownik "mr misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:lg3u8s$e97$1node1.news.atman.pl...
Czy robienie domowego NAS-a z laptopa ma sens?

Nieco OT ale co tam, popluję na WD:
 mam NAS'a WD coś tam live , 2TB - kilkanaście dni temu przestało mu działać kolorowe
 Ĺ›wiatełko sygnalizujące działanie - niby drobnostka bo reszta działa ale WD mnie
po raz pierwszy  rozczarował :(

--
marfi.

Data: 2014-03-19 01:21:33
Autor: BQB
Domowy NAS z laptopa
W dniu 2014-03-18 21:04, marfi pisze:
[...]

światełko sygnalizujące działanie - niby drobnostka bo reszta działa ale
WD mnie
po raz pierwszy  rozczarował :(

Podziękuj UE za ROHS :P

Domowy NAS z laptopa