Domowy NAS z laptopa

Data: 2014-03-16 11:44:15
Autor: BQB
Domowy NAS z laptopa
W dniu 2014-03-16 11:26, mr misio pisze:
Czy robienie domowego NAS-a z laptopa ma sens?
Bo tak rozwazam, ze mam laptop, do ktorego tylko musialbym dokupic
wiekszy terabajtowy HDD, i szat prast mam NAS-a. i Webserwer z LAMP.
Lapka mam. NAS w gratisie dostaje monitor, klawiature, naped DVD. UPS-a
aka bateria. Mozliwosc podpiecia dyskow po USB. Dużą moc procesora, wiec
moze sluzyc nawet do przetwarzania multimediow.

Laptop działający nonstop bez wyłączania, to nie jest dobry pomysł - jak będzie miał do tego jakieś obciążenie, które będzie powodowało wydzielanie się ciepła większego z 2 razy niż w IDLE, to wróżę szybką śmierć z powodu przegrzania się elektroniki. Chłodzenie laptopa nigdy nie jest projektowane do działania 24 godziny na dobę.

Data: 2014-03-16 12:33:50
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
Użytkownik BQB napisał:
[...]

Hmmmm, wlasnie tak uzytkuje laptopy, dzialaja non stop. Zwykle rozpadly sie z uszkodzen fizycznych spowodowanych noszeniem, upadkami itp.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-18 13:03:29
Autor: 666
Domowy NAS z laptopa
Jak zrobisz ten domowy serwerek, to daj znać :-)
Zagadnienie ("jak z laptopa zrobić ekspres do kawy") wypłynie szybciej niż się spodziewamy, bo za chwilę po zaprzestaniu wsparcia dla pewnego mocno rozpanoszonego systemu operacyjnego pojawią się miliony doskonałych sprawnych laptopów.

Niektóre laptopy mają wręcz fizycznie miejsce na dwa dyski twarde, plus ewentualny trzeci dysk w miejsce napędu CD/DVD.
Ale przy więcej niż jednym dysku robi się już dość drogo (no chyba, że ktoś dzięki temu chce RAID postawić na dwóch dyskach).
Są przecież dyski 2 GB 2,5'' SATA.
Jakby co, to w przypadku laptopów z szyną Ultra IDE (gdzie dyski 2,5'' są do pojemności "jedynie" 320 GB), to dysk SATA można wstawić w miejsce napędu CD/DVD IDE (PATA) poprzez przejściówkę (HDD Bay), choć oczywiście złącze dysku nie osiągnie wtedy szybkości odpowiedniej dla SATA i dysk przez system będzie widziany jako Ultra IDE (ale za to zwykle będzie z niego można uruchamiać system).

Data: 2014-03-18 18:55:53
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
Użytkownik  666 napisał:
Jak zrobisz ten domowy serwerek, to daj znać :-)

Jak kupie sobie nowego laptopa to zrobie na starym :D

[...]

eeeee, nie przesadzalbym....

Niektóre laptopy mają wręcz fizycznie miejsce na dwa dyski twarde, plus
ewentualny trzeci dysk w miejsce napędu CD/DVD.

Moj nie ma :((

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-17 07:19:39
Autor: Zakonspirowany
Domowy NAS z laptopa
W dniu 16-03-2014 11:44, BQB pisze:
[...]

Powiedz to mojej Toshibie.
Najdłuższy czas pracy: 2229956 sekund (25 dni, 19 godzin, 25 minut, 56 sekund)
Całkowity czas pracy od pierwszego uruchomienia (11-11-2013): 9033924 sekund (104 dni, 13 godzin, 25 minut, 24 sekund)
Dostępność systemu: 72.63%
Bywa, że w pokoju mam blisko 30 °C. W tej chwili 25 °C. Przy pełnym obciążeniu procesora, po 5 minutach temperatura na procesorze wynosiła 77 °C.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-03-18 13:02:22
Autor: Marek Dyjor
Domowy NAS z laptopa
BQB wrote:
[...]

HA HA HA....  musisz to pwoiedzieć moim wszytyskim laptopom uzywanym w domu... które zwykle chodziły nonstop :)

Data: 2014-03-18 19:17:22
Autor: BQB
Domowy NAS z laptopa
W dniu 2014-03-18 13:02, Marek Dyjor pisze:
BQB wrote:
[...]

Co powiesz na odpowiedź HP na zgłoszenie reklamacyjne na popsuty HP Pavilon "Laptop uległ uszkodzeniu w wyniku używania go do grania w gry. Laptop nie jest urządzeniem do tego przeznaczonym"

Data: 2014-03-18 19:28:59
Autor: mr misio
Domowy NAS z laptopa
BQB wrote:
[...]

Dobre, dobre :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-18 21:30:16
Autor: Irokez
Domowy NAS z laptopa
W dniu 2014-03-18 19:17, BQB pisze:

Co powiesz na odpowiedź HP na zgłoszenie reklamacyjne na popsuty HP Pavilon "Laptop uległ uszkodzeniu w wyniku używania go do grania w gry. Laptop nie jest urządzeniem do tego przeznaczonym"

Zajefajne.

Już dawno drukarki atramentowe HP skreśliłem jako produkt nad którym choć się zastanowić 3 sekundy warto.
Jak starałem się trzymać też z dystansem do ich laptopów, to teraz tylko to potwierdziłeś, że była to dobra decyzja :)

Pozdr.

Data: 2014-03-18 21:53:04
Autor: marfi
Domowy NAS z laptopa
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:53288db6$0$2154$65785112news.neostrada.pl...

Co powiesz na odpowiedź HP na zgłoszenie reklamacyjne na popsuty HP Pavilon "Laptop uległ uszkodzeniu w wyniku używania go do grania w gry. Laptop nie jest urządzeniem do tego przeznaczonym"

  Dlaczego mamy Ci wierzyć? Może  jesteś sprzedawcą Samsunga?

--
marfi

Data: 2014-03-19 01:17:04
Autor: BQB
Domowy NAS z laptopa
W dniu 2014-03-18 21:53, marfi pisze:
[...]

A są w naszym kraju tak wyspecjalizowani sprzedawcy czy sklepy, które sprzedają produkty jednego producenta od elektroniki (poza apple oczywiście :P)? Nie są to moje słowa, wyczytałem to gdzieś w necie (możliwe, że na elektrodzie, lub innym forum) w okresie gdy te pavulony miały problem z chipsetem graficznym i HP za wszelką cenę chciało udowodnić użytkownikowi, że to jego wina.

Data: 2014-03-20 12:11:04
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Domowy NAS z laptopa
Dnia 2014-03-19, o godz. 01:17:04
BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisa(a):

W dniu 2014-03-18 21:53, marfi pisze:
> Uytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisa w
> wiadomoci news:53288db6$0$2154$65785112news.neostrada.pl...

>   Dlaczego mamy Ci wierzy? Moe  jeste sprzedawc Samsunga?

A s w naszym kraju tak wyspecjalizowani sprzedawcy czy sklepy, ktre sprzedaj produkty jednego producenta od elektroniki (poza apple oczywicie :P)?

Ale oczywicie. Nazywaj si Samsung Brand Store :-P
http://www.samsung.com/pl/brandstore/

Zdrwko

Data: 2014-03-20 12:17:11
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
Maciek Babcia Dobosz nabazgra(a):

[...]

+ Sony Center

http://www.sony.pl/dealerlocator/search/shop/sony_center

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori pojazdu.

Data: 2014-03-20 13:39:14
Autor: BQB
Domowy NAS z laptopa
W dniu 2014-03-20 12:17, Chris pisze:
[...]

Nie wiem, jak w samsungu, ale w sklepie sony mona dosta sprzty innych marek :P

Data: 2014-03-20 13:42:10
Autor: Chris
Domowy NAS z laptopa
BQB nabazgra(a):

[...]

Gdzie ???  Firmowe sklepy Sony Center np. Arkadia maj tylko sprzt SONY. Moe to jakie sklepiki ktre maj sprzeda produktw Sony.