Domowy sposób na łożysko

Data: 2009-05-20 01:12:36
Autor: Bialy
Domowy sposób na łożysko
Użytkownik napisal/a:

| Jaki macie sprawdzony sposob na zdejmowanie i zakladanie nowego
| dolnego lozyska glowki ramy?
| Ostatnio spedzilem pol dnia walac mlotkiem ale tym razem juz tak nie
| chce. Na pewno mozna mądrzej.
| dzieki!

Podobno w niektórych motocyklach jest tak, że da się od góry je wystukać młotkiem i przecinakiem.
U mnie niestety tak nie było i wykorzystałem inną polecaną metodę - użyłem multiszlifierki i po prostu przeciąłem bieżnię w miarę ostrożnie, aby samej ramy za mocno nie poharatać i po prostu wypadło ;)
Mój mechanik mówi, że pomaga także delikatne obspawanie samej bieżni, bo wtedy się lekko skurczy i też wyskoczy bez większych problemów. Trzeba tylko dysponować spawarką i jakimiś umiejętnościami w tym zakresie :)

--
-) Bialy
( GG: 1092403

Data: 2009-05-21 09:36:36
Autor: Baczek
Domowy sposób na łożysko
Mój mechanik mówi, że pomaga także delikatne obspawanie samej bieżni, bo
wtedy się lekko skurczy i też wyskoczy bez większych problemów. Trzeba tylko
dysponować spawarką i jakimiś umiejętnościami w tym zakresie :)

Metal zwiekasza swoja objetosc przy podgrzaniu.
("wiszace" latem druty od pradu )

Data: 2009-05-21 14:11:46
Autor: zbigi
Domowy sposób na łożysko
Baczek napisał(a):
BIALEGO WROTKA ZASTEPCZA:
[...]

Yhy. Te zasade znasz. Ale widac, ze ze spawaniem nie miales do czynienia - spoina pojawia sie na biezni w stanie cieklym (powyzej 1400stC). Laczy sie z ta bieznia i zaczyna stygnac az do temperatury otoczenia. W ten wlasnie sposob "sciaga" bieznie. W sensie, ze zmniejsza jej srednice :)

Data: 2009-05-22 00:04:43
Autor: Baczek
Domowy sposób na łożysko

[...]

Fakt, o tym nie pomyslalem. Myslalem ze chodzi o "zwykłe" podgrzanie elementu.

Pozdrawiam

Domowy sposób na łożysko