Domy z bloczków

Data: 2012-03-18 16:14:52
Autor: Dziobak
Domy z bloczków
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

Na zbudowanie ścian domu o powierzchni 100 m^2 potrzeba 850 bloczków?

 5,29*850=4496,5

Za mniej niż 5 tysięcy złotych można postawić ściany zewnętrzne takiego domu?

Ile zatem kosztuje zbudowanie całego domu?

Ad.1/ Na zbudowanie 1m2 ściany ; w szczególnym przypadku przy wyskości ściany 2,5 m i rzucie 10x10m (nie jest to dom o powierzchni 100m2 , nie mieszkalnej) będzie 100m2 ściany. Poza tym to nie jest kompletna ściana , bo k będzie raczej marne.

Ad. 2/ O ile działka , wszystkie zezwolenia,  płyta fundamentowa, spoiwo, energia, transport i murarz są gratis.
          Chyba ,że coś jeszcze przeoczyłem.

Ad.3/ Reszta minus mniej niz 5 tysięcy.

gratuluje logiki , możesz iść w ministry.

Dziobak

Data: 2012-03-18 16:55:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Domy z bloczków

"Dziobak" 4f65fbe7$1@news.home.net.pl

[...]

OK -- k będzie marne. Trzeba dać ocieplenie i licówkę.
Tyle wiem. Wewnątrz trzeba dać ściany działowe, nad
domem dach, pod nim fundament... Dookoła okna, trochę
drzwi... Instalacje: wodną, kanalizacyjną, elektryczną...

Ogrzewanie (wraz z grzaniem wody do mycia) domu -- być może ze wspomaganiem slonecznym...

Weźmy dom 10 metrów na 10 metrów.

Obwód to około 40 metrów. Wysokość jednej kondygnacji to około 2.5 metra.
40 metrów to 80 bloczków półmetrowej długości. 10 takich obwodów to 2.4 metra
dla bloczków wysokich na 24 cm. Zatem jednak na te ściany trzeba właśnie
około 850 bloczków. Trochę zajmą okna i drzwi, trochę wysokości da fundament,
trochę trzeba tej wysokości na strop... Do wysokości bloczków dochodzi wysokość
zaprawy -- tu symboliczna, bo zaprawy mało...

Na pewno rząd wielkości ten -- 5 tałzenów na same ściany zewnętrzne.

Trudno raczej budować dom o powierzchni 100 m^2 ale nie kwadratowy a 5 metrów
na 20 metrów. Jeśli już -- to jakieś 7 metrów na 14 metrów? Nadal to około
850 bloczków.

   (7+14)*2*2*10=840
   (7+14)*2*2*11=924

Można te bloczki położyć inaczej i mieć wysokość każdego
równą 20 cm, ale to nadal ten sam rząd wielkości.

   (7+14)*2*2*12=1008  tu cena niemal idealnie 5 tałzenów
   (7+14)*2*2*13=1092 nieco drożej  1092*529=5777

Ad. 2/ O ile działka , wszystkie zezwolenia,

To pomijam w tych rozważaniach. Działka może mieć wartość niemal żadną
a może kosztować miliard dolarów -- wystarczy 100 hektarów w atrakcyjnej
okolicy w czasie, gdy ceny działek są wysokie?

  miliard to tysiąc milionów
  hektar to 10 tysięcy metrów kwadratowych
  100 hektarów to milion metrów kwadratowych

Wystarcy cena tysiaca dolców za metr kwadratowy?

płyta fundamentowa, spoiwo, energia, transport i murarz są gratis.
         Chyba ,że coś jeszcze przeoczyłem.

Z takich bloczków może budować osoba, która o murowaniu ma wątłą widzę.

Ad.3/ Reszta minus mniej niz 5 tysięcy.

Czyli ile?

gratuluje logiki , możesz iść w ministry.

Kręgosłup mnie boli i mam astmę. Matkę boli kolano i biodro -- a mieszka
na 4 piętrze. Wolałbym wyzdrowieć zarobić i zbudować dom.

Domy z bloczków