"Dooko??a PiS sami zbrodniarze, wariaci i z??odzieje".

Data: 2011-02-14 15:01:19
Autor: ] he庐sk [
"Dooko??a PiS sami zbrodniarze, wariaci i z??odzieje".
U偶ytkownik "Przemys艂aw Warzywny"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:ijb5es$lku$1@inews.gazeta.pl...

A z kim PiS mia艂by rz膮dzi膰, je偶eli dooko艂a - w oczach samego PiS - sami
zbrodniarze, wariaci i z艂odzieje - stwierdzi艂 Micha艂 Kami艅ski, europose艂 PJN
w "Go艣ciu Radia Zet". Zapytany, czy chcia艂by, aby Jaros艂aw Kaczy艅ski by艂
premierem, powiedzia艂: "nie ukrywam, 偶e raczej nie chcia艂bym".

Monika Olejnik: : A go艣ciem Radia ZET jest Micha艂 Kami艅ski, europose艂 Polska
Jest Najwa偶niejsza, wita Monika Olejnik, dzie艅 dobry.

Micha艂 Kami艅ski: : Dzie艅 dobry.

Monika Olejnik: : Czy dla pana jest Polska najwa偶niejsza, czy Parlament
Europejski, czy b臋dzie pan kandydowa艂 w wyborach parlamentarnych, czy nie
rzuci pan Brukseli.

Micha艂 Kami艅ski: : Je偶eli moja nowa formacja polityczna uzna, 偶e ja by艂bym
potrzebny jako kandydat do polskiego parlamentu, no raczej do sejmu ni偶 do
senatu, to oczywi艣cie ja to powa偶nie rozwa偶臋, ale dzisiaj takich rozm贸w
jeszcze nie mieli艣my, poza tym ja startowa艂em w wyborach i zosta艂em wybrany
do Parlamentu Europejskiego, wi臋c ja nie odczuwam takiej gwa艂townej
potrzeby, aby z parlamentu odchodzi膰, ale ja tego nie wykluczam, ale nie
s膮dz臋 偶eby to dzisiaj by艂o g艂贸wnym tematem dla mnie.

Monika Olejnik: : Czy Kazimierz Marcinkiewicz jest namawiany przez Polsk臋
Jest Najwa偶niejsz膮 do tego, 偶eby sta膰 si臋 jedn膮 z twarzy, albo twarz膮 PJN.

Micha艂 Kami艅ski: : Nie, absolutnie nie jest namawiany. Ja si臋 widzia艂em z
Kazimierzem Marcinkiewiczem w Londynie, ale to ja si臋 widzia艂em z nim w
Londynie, nie Joanna Kluzik-Rostkowska, kt贸ra te偶 w Londynie by艂a, ale to
du偶e miasto i chc臋 pa艅stwu powiedzie膰, 偶e mo偶na by膰 w Londynie i nie spotka膰
Kazimierza Marcinkiewicza.

Monika Olejnik: : Mo偶na by膰 na meczu te偶, tak.

Micha艂 Kami艅ski: : Ale ja by艂em i
Spotka艂em si臋 z Kazimierzem Marcinkiewiczem, ale go nie namawia艂em do
wchodzenia do PJNMicha艂 Kami艅ski
spotka艂em si臋 z Kazimierzem. Jest moim przyjacielem i rozmawiali艣my, tak偶e o
polityce, ale ja go nie namawia艂em do wchodzenia do PJN.

Monika Olejnik: : A chcia艂by pan, 偶eby by艂 w PJN?

Micha艂 Kami艅ski: : Ja my艣l臋, ja s膮dz臋, 偶e Kazimierz Marcinkiewicz ma jeszcze
przed sob膮 drugie 偶ycie w polityce i s膮dz臋, 偶e on nie wyklucza, ale ja mog臋
m贸wi膰, co s膮dz臋, a nie co on mi powiedzia艂, tego 偶eby kiedy艣 do polityki
wr贸ci膰, ale dzisiaj nie ma tematu Kazimierz Marcinkiewicz w PJN, po prostu
takiego tematu nie ma.

Monika Olejnik: : Ale dzisiaj jest temat Jacek W艂osowicz europose艂 i senator
Grzegorz Bana艣 w PJN, by膰 mo偶e, bo panowie deklaruj膮, 偶e by膰 mo偶e wst膮pi膮 do
PJN, a to przez to, 偶e pani Kempa zosta艂a baronett膮 艢wi臋tokrzyskiego.

Micha艂 Kami艅ski: : No wie pani, no to nie jest pytanie do mnie. Je偶eli pani
mnie pyta czy ja widz臋 pana pos艂a W艂osowicza i pana senatora Banasia w PJN,
to jakby nie ja jestem od podejmowania tych decyzji, ale ja nie mam nic
przeciwko. Ja pana W艂osowicza s艂abo znam, mimo 偶e jeste艣my razem w
Parlamencie, ale on robi bardzo dobre wra偶enie, jako merytoryczny pose艂.

Monika Olejnik: : Ale pan, jako by艂y pose艂 Prawa i Sprawiedliwo艣ci, osoba
zwi膮zana z Jaros艂awem Kaczy艅skim, jak pan patrzy na to, co si臋 wydarzy艂o we
艢wi臋tokrzyskim, ten przyjazd w teczce pani Kempy.

Micha艂 Kami艅ski: : Ja my艣l臋, 偶e teraz w PiS nast臋puje taki moment
konsolidacji wok贸艂 prezesa i prezes chce stawia膰 na ludzi, do kt贸rych ma
jakby bezgraniczne zaufanie, czy ludzi, kt贸rzy s膮 mu bezwzgl臋dnie pos艂uszni.
Taka jest konstrukcja statutu PiS, rzeczywi艣cie prezes w PiS, Jaros艂aw
Kaczy艅ski ma ogromn膮 w艂adz臋 i z ni膮 post臋puje, jej u偶ywa. Ja pani powiem
tak, no Przemys艂aw Gosiewski, 艣p. Przemys艂aw Gosiewski, kt贸ry by艂 naprawd臋
dobrym liderem PiS w 艢wi臋tokrzyskim, te偶 nie by艂 ze 艢wi臋tokrzyskiego. Wi臋c w
samym fakcie powo艂ywania kogo艣 z zewn膮trz ja nie widz臋 jakiego艣 problemu
strukturalnego, bo tak bywa. Natomiast my艣l臋, ale to nie jest m贸j problem,
my艣l臋 偶e oczywi艣cie tam dzia艂acze, kt贸rzy ci臋偶ko pracowali i wcale nie mieli
takiego bardzo z艂ego wyniku wyborczego, chc臋 powiedzie膰, 偶e ten wynik na
plus odstawa艂 od 艣redniej PiS w ostatnich wyborach samorz膮dowych, mog膮 si臋
czu膰 ura偶eni. Ale to jest kwestia jakby wewn臋trznych uk艂ad贸w w PiS. Ja, po
tym, jak odszed艂em z PiS powiedzia艂em, 偶e ja nie chc臋 si臋 zajmowa膰, nie chc臋
by膰 cz艂owiekiem, kt贸ry b臋dzie sprawia艂 wra偶enie, 偶e ma obsesj臋 na punkcie,
偶e tak powiem, swojej by艂ej partii, jak czasem ludzie po rozwodzie maj膮
obsesj臋 na temat by艂ego partnera. Ja staram si臋 podchodzi膰 do...

Monika Olejnik: : Czyli nie ma pan obsesji na punkcie Jaros艂awa
Kaczy艅skiego.

Micha艂 Kami艅ski: : Nie mam, nie mam obsesji.

Monika Olejnik: : Ale chcia艂by pan 偶eby Jaros艂aw Kaczy艅ski jeszcze raz by艂
premierem Polski?

Micha艂 Kami艅ski: : Nie ukrywam, 偶e raczej nie chcia艂bym.

Monika Olejnik: : A dlaczego nie.

Micha艂 Kami艅ski: : My艣l臋, 偶e dzisiaj Jaros艂aw Kaczy艅ski, w tym stanie, w
jakim jest, w tym nastroju politycznym, kt贸ry ma i w tych decyzjach
politycznych, kt贸re podj膮艂 nie b臋dzie premierem Polski, bo jestem
przekonany, 偶e Prawo i Sprawiedliwo艣膰 nigdy nie b臋dzie mia艂o a/ zdolno艣ci
koalicyjnej, b/ zdolno艣ci do uzyskania wi臋kszo艣ci w parlamencie. Tak wi臋c
Temat Jaros艂aw Kaczy艅ski nowym premierem Polski jest r贸wnie, dla mnie,
egzotyczny, jak temat Micha艂 Kami艅ski na Ksi臋偶ycuMicha艂 Kami艅ski
temat Jaros艂aw Kaczy艅ski nowym premierem Polski jest r贸wnie, dla mnie,
egzotyczny, jak temat Micha艂 Kami艅ski na Ksi臋偶ycu.

Monika Olejnik: : Tak egzotyczny, naprawd臋, pomimo tego, 偶e spadaj膮
notowania Platformy Obywatelskiej, a PiS ro艣nie.

Micha艂 Kami艅ski: : Tak, tak, ale...

Monika Olejnik: : Czyli uwa偶a pan, 偶e do jesieni...

Micha艂 Kami艅ski: : PiS umiarkowanie PiS wzros艂o, ale wie pani, od 28
procent, czyli najwy偶szych notowa艅 PiS do obj臋cia w艂adzy w Polsce jest
bardzo daleka droga. Ja nie wierz臋 w to i m贸wi臋 to pani bardzo szczerze, 偶e
PiS jest w stanie zdoby膰 40 par臋 procent g艂os贸w, kt贸re gwarantuj膮
samodzieln膮 wi臋kszo艣膰. A z kim PiS mia艂by rz膮dzi膰? Je偶eli dooko艂a w oczach
samego PiS sami zbrodniarze, wariaci i z艂odzieje, no tak, no to przecie偶 sam
PiS wyklucza zdolno艣膰 koalicyjn膮, przecie偶 nie b臋dzie rz膮dzi艂 z Platform膮,
prawda. Ja sobie nie wyobra偶am.

Monika Olejnik: : No nie, bo moraln膮 i polityczn膮 odpowiedzialno艣膰 ponosi
Tusk- za katastrof臋.

Micha艂 Kami艅ski: : Nie b臋dzie rz膮dzi艂 z PSL, dlatego 偶e PSL rz膮dzi razem z
Platform膮, a wi臋c jest no wsp贸lnikami tych z艂oczy艅c贸w z Platformy. No
oczywi艣cie nie b臋dzie rz膮dzi艂 z SLD, oczywi艣cie nie b臋dzie rz膮dzi艂 z PJN, bo
z kolei PJN to zdrajcy, prawda.

Monika Olejnik: : Ale SLD tego nie wyklucza, 偶e mog艂oby by膰 w koalicji z
PiS.

Micha艂 Kami艅ski: : Ale ja s艂ysza艂em, uczciwie m贸wi膮c, ja s艂ysza艂em prezesa
Kaczy艅skiego, kt贸ry wyklucza艂 koalicj臋 z SLD, no to jest akurat do艣膰
naturalne, bo to by艂aby moim zdaniem jednak do艣膰 egzotyczna koalicja.

Monika Olejnik: : No, ale w czasie kampanii wyborczej g艂adzi艂 po g艂owie,
mo偶na tak powiedzie膰, J贸zefa Oleksego, J贸zef Oleksy b臋dzie najnowszym,
艣wie偶ym nabytkiem dla SLD.

Micha艂 Kami艅ski: : Znaczy, wie pani, ja si臋 akurat nie dziwi臋, 偶e SLD tak偶e
stawia na polityk贸w takich, jak J贸zef Oleksy, czy Miller, bo to s膮 jednak
osoby rozpoznawalne i my艣l臋, 偶e o pewnym autorytecie w tym elektoracie i oni
raczej pomog膮 SLD ni偶 zaszkodz膮. Ja w og贸le, ja musz臋 pani powiedzie膰...

Monika Olejnik: : No dobrze, ale gdyby Kaczy艅ski by艂 premierem to by by艂
dyktatorem.

Micha艂 Kami艅ski: : Nie, ja w zap臋dy dyktatorskie Jaros艂awa Kaczy艅skiego w
takim sensie, jak - nie wiem - Mubarak, czy obalony prezydent Tunezji to
oczywi艣cie nie. Natomiast ja si臋 zastanawiam na czym by艂oby skoncentrowane
to rz膮dzenie. Tylko ja powiem pani, to jest temat sztuczny, bo nie ma
takiego problemu przed Polsk膮 - Jaros艂aw Kaczy艅ski jako premier, bo po
prostu PiS nie ma zdolno艣ci koalicyjnej i nie ma mo偶liwo艣ci wygrania
wybor贸w, tak, w sensie zdobycia samodzielnej wi臋kszo艣ci.

Monika Olejnik: : A wierzy pan, 偶e Tusk mo偶e ponownie wygra膰 wybory.

Micha艂 Kami艅ski: : Tak, ja wierz臋 w to, 偶e Platforma mo偶e dosta膰 najwi臋ksz膮
liczb臋 g艂os贸w spo艣r贸d wszystkich partii politycznych i tu jest problem pani
redaktor. Dlatego, 偶e tak naprawd臋 my艣l臋, 偶e na dzi艣 wygl膮da, 偶e du偶e szanse
na bycie takim czarnym koniem tych wybor贸w, a raczej czerwonym koniem tych
wybor贸w ma Sojusz Lewicy Demokratycznej. To jest partia, kt贸ra pod rz膮dami
pana Napieralskiego ewidentnie jakby nabra艂a musku艂贸w i ta partia z艂apa艂a
drugi oddech.

Monika Olejnik: : Ja bym powiedzia艂a, 偶e nabra艂a mi臋艣ni w Telewizji
Publicznej, jak wida膰, politycy zawsze m贸wi膮, 偶e telewizja nic nie daje, a
okazuje si臋, 偶e daje.

Micha艂 Kami艅ski: : To my艣l臋, 偶e temat to jest na d艂u偶sz膮 analiz臋 dlaczego
zyskuje lewica, ona zyskuje na pewno na s艂abo艣ci Platformy r贸wnie偶 i moim
zdaniem te wybory maj膮, zasadnicze pytanie, kt贸re Polacy b臋d膮 sobie zadawa膰
w tych wyborach to b臋dzie czy chc膮 powrotu SLD do w艂adzy i dlatego my艣l臋, 偶e
g艂osowanie na PJN b臋dzie najlepszym lekarstwem na to 偶eby lewica nie wr贸ci艂a
do w艂adzy.

Monika Olejnik: : PJN chce referendum, w kt贸rym by艣my powiedzieli kto jest
wa偶niejszy prezydent, czy premier?

Micha艂 Kami艅ski: : Wie pani, ja my艣l臋...

Monika Olejnik: : To chyba jest dosy膰 takie naiwne, dziecinne.

Micha艂 Kami艅ski: : Nie, to nie jest naiwne i dziecinne.

Monika Olejnik: : I chyba mamy Konstytucj臋 i co, Polacy maj膮 decydowa膰 o
tym, kto jest wa偶niejszy czy premier, czy prezydent, to jest...

Micha艂 Kami艅ski: : Nie, przecie偶 PJN przedstawi艂 tezy swojej reformy
konstytucyjnej i ja chc臋 powiedzie膰 tak, 偶e no nie mo偶na zamyka膰 oczu na to,
偶e niezale偶nie od tego kto jest prezydentem, premierem...

Monika Olejnik: : No, ale panie po艣le, no ale czy mo偶e by膰 referendum pod
tytu艂em kto jest wa偶niejszy? To pana koledzy tak wymy艣lili.

Micha艂 Kami艅ski: : Nie, ale przecie偶 to jest tylko rzucenie tezy, ale to
jest rzucenie tezy, a nie sformu艂owanie pytania na kartce do odpowiedzi.

Monika Olejnik: : No, ale teza te偶 si臋 musi trzyma膰 kupy.

Micha艂 Kami艅ski: : Dobrze i moim zdaniem trzyma si臋 kupy. Pani redaktor, no
my mamy w Polsce problem konstytucyjny, kt贸ry wynika z tego, 偶e prezydent ma
relatywnie s艂abe uprawnienia, bior膮c pod uwag臋 mandat, jaki posiada. Bo
prezydenta wybieramy w wyborach powszechnych, to jest kosztowna droga
kampania wyborcza, w wyniku kt贸rej no musimy stawia膰 na silnych lider贸w i
p贸藕niej, ten kto艣, kto zostaje prezydentem wybranym przez nar贸d ma
relatywnie s艂abe mo偶liwo艣ci konstytucyjne. I to jest jaki艣 dylemat, kt贸ry
moim zdaniem trzeba rozstrzygn膮膰 i nie ma co si臋 z tego 艣mia膰.

Monika Olejnik: : I to powiedzia艂 Micha艂 Kami艅ski i dowiemy si臋, jak si臋
zmieni艂 Micha艂 Kami艅ski, czy nadal uwa偶a, 偶e geje to peda艂y.
WWW.radiozet.pl, jeszcze pan nie odchodzi.

Micha艂 Kami艅ski: : Tak.

Monika Olejnik: : Kiedy艣 pan m贸wi艂, 偶e geje to peda艂y, teraz co pan m贸wi?

Micha艂 Kami艅ski: : Raz tak powiedzia艂em.

Monika Olejnik: : I co?

Micha艂 Kami艅ski: : By艂o to 12 lat temu i to by艂o bardzo nieszcz臋艣liwe
sformu艂owanie.

Monika Olejnik: : 11.

Micha艂 Kami艅ski: : 11, no to widz臋, 偶e pani jest lepszym znawc膮 偶yciorysu
Micha艂a Kami艅skiego, ni偶 Micha艂 Kami艅ski.

Monika Olejnik: : Nieszcz臋艣liwe by艂o?

Micha艂 Kami艅ski: : To by艂o nieszcz臋艣liwe.

Monika Olejnik: : Ale jednocze艣nie, ale nie chce pan 偶eby by艂o tak, jak we
Francji, 偶e obowi膮zuje, 偶e m贸g艂by obowi膮zywa膰 zwi膮zek partnerski w Polsce,
偶e geje, lesbijski, konkubinaty maj膮 prawo do dziedziczenia, do testamentu,
do odwiedzania si臋 w szpitalu, itd.

Micha艂 Kami艅ski: : Ja uwa偶am, 偶e mamy, wie pani to jest kilka spraw, kt贸re
s膮 wrzucane do jednego worka. Ja nie widz臋 nic z艂ego w tym, 偶e osoba,
niezale偶nie od tego, w jakiej relacji pozostaje do drugiej osoby, czy jest
to relacja czysto emocjonalna, czy seksualna i niezale偶nie od tego, jakiej
p艂ci s膮 te osoby, 偶eby mog艂y w jaki艣 spos贸b zagwarantowa膰 sobie - nie wiem -
w艂a艣nie mo偶liwo艣膰 dowiedzenia si臋 o stanie swojego zdrowia itd. Z tym, 偶e
jak m贸wi臋 nie wzgl臋du na orientacj臋 seksualn膮, tylko na przyk艂ad na...
przecie偶 s膮 ludzie, kt贸rzy - 偶e tak powiem - mog膮 si臋 z kim艣 bardzo
przyja藕ni膰, s膮 samotni, chc膮 偶eby w艂a艣nie ten przyjaciel odziedziczy艂 po
nim, ja w og贸le uwa偶am, 偶e pa艅stwo nie powinno ingerowa膰 w sfer臋 偶ycia
seksualnego obywateli, to nie jest sprawa pa艅stwa.

Monika Olejnik: : Ale jednocze艣nie ingeruje, bo brak p艂acenia podatku w
przypadku dziedziczenia dotyczy tylko zwi膮zk贸w ma艂偶e艅skich.

Micha艂 Kami艅ski: : Tak, bo wie pani, bo ma艂偶e艅stwo i w naszej Konstytucji,
kt贸ra wynika z tradycji kr臋gu kulturowego, w kt贸rym si臋 znajdujemy i to
m贸wi臋 uczciwie, przy - 偶e tak powiem - jestem przeciwny ma艂偶e艅stwom
homoseksualnym. To jest, co do tego nie ma w膮tpliwo艣ci, jestem im przeciwny.
Uwa偶am, 偶e
Termin ma艂偶e艅stwo powinien by膰 zarezerwowany dla os贸b r贸偶nej p艂ci, poniewa偶
jest specjaln膮 instytucj膮Micha艂 Kami艅ski
termin ma艂偶e艅stwo powinien by膰 zarezerwowany dla os贸b r贸偶nej p艂ci, poniewa偶
jest specjaln膮 instytucj膮, jak m贸wi臋, u艣wi臋con膮 tak偶e nasz膮 kultur膮. Ale
chc臋 pani powiedzie膰 tak, ja my艣l臋, 偶e naprawd臋 mo偶na bez niepotrzebnego
rozniecania emocji, czy pr贸by zbicia z jednej, czy z drugiej strony, na tym
kapita艂u politycznego, my艣l臋 偶e mo偶na znale藕膰 prawne rozwi膮zania, kt贸re
jako艣 pomog膮 tym ludziom, natomiast nie b臋d膮 niepotrzebnie burzy艂y pewnego
spokoju spo艂ecznego. I to m贸wi臋, ja nie mam z tym 偶adnego problemu.

Monika Olejnik: : W czasie, 10 kwietnia, gdzie si臋 znajdzie PJN?

Micha艂 Kami艅ski: : W jakim sensie?

Monika Olejnik: : No gdzie b臋dzie - w demonstracji, kt贸ra b臋dzie pod pa艂acem
prezydenckim.

Micha艂 Kami艅ski: : Ja wiem, gdzie ja b臋d臋, ja b臋d臋 na grobach moich
przyjaci贸艂. My艣l臋, 偶e odwiedz臋 tych, za kt贸rymi ca艂y czas t臋skni臋, i kt贸rych
mi ca艂y czas brakuje, ale to nie s膮 rzeczy, o kt贸rych chcia艂bym m贸wi膰
publicznie.

Monika Olejnik: : Ale te demonstracje pod pa艂acem prezydenckim 10, podobaj膮
si臋 panu?

Micha艂 Kami艅ski: : Nie, nie podobaj膮 mi si臋. Ja w og贸le, wie pani, nie
uwa偶am 偶eby, uwa偶am, 偶e ka偶dy ma prawo, a rodziny ofiar, w tym Jaros艂aw
Kaczy艅ski zw艂aszcza, maj膮 prawo, jak by艣my tego nie oceniali do zadawania
wszystkich pyta艅 dotycz膮cych tej katastrofy i tego prawa nikt nie mo偶e, ani
Jaros艂awowi Kaczy艅skiemu, ani nikomu innemu odebra膰. Do tych pyta艅 ma
r贸wnie偶 prawo opinia publiczna, natomiast nie uwa偶am, 偶eby manifestacje,
podczas kt贸rych jednak dominuje przekaz polityczny i to przekaz nienawi艣ci,
by艂y dobr膮 metod膮 upami臋tnienia ofiar tej strasznej tragedii. Ja bym bardzo
chcia艂 偶eby ta tragedia nie s艂u偶y艂a, nie by艂a maczug膮 w walce politycznej,
tak. My mamy za du偶o tych maczug w Polsce, a to jest rzecz, kt贸ra jak pani
wie, ja jestem ostro偶ny w wypowiadaniu si臋 na temat tej katastrofy, ja
staram si臋 偶eby nikt nie mia艂 wra偶enia, 偶e tutaj kto艣, co艣 usi艂uje,
przynajmniej ja wygra膰 politycznie, bo to by艂oby jako艣, nie czu艂bym si臋 z
tym dobrze. Uwa偶am, 偶e s膮 pytania, na kt贸re nie znamy jeszcze odpowiedzi,
ale im spokojniej te pytania b臋d膮 pada艂y, tym lepiej dla sprawy. A je偶eli
ten zgie艂k, nie pomaga tej sprawie.

Monika Olejnik: : Dobrze, pan m贸wi, 偶e wszystkie, prawo ma Jaros艂aw
Kaczy艅ski do ka偶dego pytania, ka偶dej wypowiedzi, ale to, 偶e obci膮偶a
prezydenta Komorowskiego, mo偶na go lubi膰 nie lubi膰, za 艣mier膰 trzech
parlamentarzyst贸w...

Micha艂 Kami艅ski: : Nie, to zgoda, ja te s艂owa, absolutnie budz膮 m贸j
sprzeciw. Ja nie uwa偶am, 偶e - zw艂aszcza, 偶e tam pada r贸wnie偶 nazwisko
jednego senatora, no ju偶 jakim cudem m贸g艂 marsza艂ek sejmu wp艂yn膮膰 na
harmonogram senatora to ju偶 jest w og贸le do艣膰 moim zdaniem egzotyczne
sformu艂owanie - ale oczywi艣cie nie wolno tak m贸wi膰, znaczy nie wolno m贸wi膰,
偶e prezydent Komorowski ma krew na r臋kach z tego powodu, to jest w og贸le,
ani j臋zyk, ani metoda polityczna, kt贸re ja akceptuj臋, mi臋dzy innymi dlatego
jestem poza PiS, 偶e tego typu j臋zyka nie akceptowa艂em, natomiast tutaj pe艂na
zgoda z pani膮, ja absolutnie uwa偶am, 偶e tak Jaros艂aw Kaczy艅ski nie powinien
powiedzie膰, co nie zmienia faktu, 偶e jakby no... jednak nale偶y rozumie膰, to
przy ca艂ym moim dzisiaj ogromnym oddaleniu od Jaros艂awa Kaczy艅skiego, no ja
uwa偶am, 偶e on jednak ma jak膮艣 taryf臋 ulgow膮 na te sprawy.

Monika Olejnik: : Piotr Zaremba m贸wi, 偶e gdyby nie powiedzia艂 o tym, 偶e by艂
pod wp艂ywem proszk贸w to m贸g艂by mie膰 o 5, 10% wi臋cej wyborc贸w.

Micha艂 Kami艅ski: : Nie, to jest kwestia dyskusyjna, jakby艣my policzyli,
natomiast z ca艂膮 pewno艣ci膮
Ta wypowied藕 Jaros艂awa Kaczy艅skiego o proszkach, no b臋dzie mu towarzyszy艂a w
偶yciu publicznymMicha艂 Kami艅ski
ta wypowied藕 Jaros艂awa Kaczy艅skiego o proszkach, no b臋dzie mu towarzyszy艂a w
偶yciu publicznym.

Monika Olejnik: : A pan wiedzia艂, 偶e jest na proszkach, bo pan wtedy
blisko...

Micha艂 Kami艅ski: : Nie, ale pani redaktor, ja by艂em bardzo wtedy blisko i
szczerze m贸wi膮c nie wiedzia艂em, 偶e by艂 na proszkach i chc臋 pani powiedzie膰,
偶e przecie偶 Jaros艂aw Kaczy艅ski powiedzia艂 nie, 偶e po katastrofie smole艅skiej
po prostu wycofa艂 si臋 z 偶ycia politycznego i co艣 si臋 dzia艂o za nim, bo to by
ka偶dy zrozumia艂, ale przecie偶 ja by艂em w tej kampanii i pani, ka偶da redakcja
w Polsce ma dziesi膮tki ta艣m radiowych, filmowych i zapis贸w aktywno艣ci,
ogromnej aktywno艣ci Jaros艂awa Kaczy艅skiego w tej kampanii wyborczej.
Przecie偶 on przemawia艂, wyst臋powa艂, kr臋ci spoty telewizyjne i to wszystko
by艂o pod wp艂ywem proszk贸w? No, to jest oczywiste, ja tych pyta艅 nie b臋d臋
zadawa艂, ale b臋d膮 zadawali ci, kt贸rzy si臋 b臋d膮 rywalizowa膰 z Jaros艂awem
Kaczy艅skim o funkcj臋 premiera, ka偶dy zada pytanie no wtedy, panie prezesie,
to jak to jest, czy pan trzy miesi膮ce, twierdzi, 偶e pan m贸g艂 uprawia膰
polityk臋 od rana do wieczora i jej nie kontrolowa膰? No to jest rzecz, to
pytanie b臋dzie wisia艂o nad dalsz膮 karier膮 Jaros艂awa Kaczy艅skiego.

Monika Olejnik: : A na koniec pytanie do pana, nie chce pan 偶eby Jaros艂aw
Kaczy艅ski by艂 premierem, a chcia艂 pan 偶eby Jaros艂aw Kaczy艅ski by艂
prezydentem?

Micha艂 Kami艅ski: : Tak, to by艂o, ja chc臋 pani powiedzie膰, 偶e taki, jaki
Jaros艂aw Kaczy艅ski by艂 w kampanii wyborczej i bardzo mnie boli, 偶e dzi艣
twierdzi, 偶e dlatego taki by艂, 偶e by艂 na proszkach - takim prezydentem,
kt贸ry wyci膮ga do wszystkich r臋k臋, kt贸ry m贸wi o pojednaniu polsko-polskim, o
ko艅cu polsko-polskiej wojny, kt贸ry wyci膮ga m膮drze r臋k臋 do Rosjan i m膮drze
r臋k臋 do Niemc贸w tak, takiego prezydenta chcia艂em. Ale problem dlaczego
znalaz艂em si臋 poza PiS, to jest problem nie dlatego, 偶e zmieni艂 si臋 Micha艂
Kami艅ski tylko dlatego, 偶e prezes Jaros艂aw Kaczy艅ski z jaki艣 powod贸w i do
dzi艣 one s膮 dla mnie wielk膮 zagadk膮, radykalnie zmieni艂 swoje podej艣cie do
polityki.

to co ty robis z w platformie , ogrodkowy lajdaku ???  ;o)))

--

"Nieprawd膮 jest, jakoby Internet by艂 ziemi膮 niczyj膮

"Dooko??a PiS sami zbrodniarze, wariaci i z??odzieje".