"Dooko?a PiS sami zbrodniarze, wariaci i z?odzieje".

Data: 2011-02-14 12:59:21
Autor: Przemysław Warzywny
"Dooko?a PiS sami zbrodniarze, wariaci i z?odzieje".
 A z kim PiS miałby rz±dzić, jeżeli dookoła - w oczach samego PiS - sami zbrodniarze, wariaci i złodzieje - stwierdził Michał Kamiński, europoseł PJN w "Go¶ciu Radia Zet". Zapytany, czy chciałby, aby Jarosław Kaczyński był premierem, powiedział: "nie ukrywam, że raczej nie chciałbym".

Monika Olejnik: : A go¶ciem Radia ZET jest Michał Kamiński, europoseł Polska Jest Najważniejsza, wita Monika Olejnik, dzień dobry.

Michał Kamiński: : Dzień dobry.

Monika Olejnik: : Czy dla pana jest Polska najważniejsza, czy Parlament Europejski, czy będzie pan kandydował w wyborach parlamentarnych, czy nie rzuci pan Brukseli.

Michał Kamiński: : Jeżeli moja nowa formacja polityczna uzna, że ja byłbym potrzebny jako kandydat do polskiego parlamentu, no raczej do sejmu niż do senatu, to oczywi¶cie ja to poważnie rozważę, ale dzisiaj takich rozmów jeszcze nie mieli¶my, poza tym ja startowałem w wyborach i zostałem wybrany do Parlamentu Europejskiego, więc ja nie odczuwam takiej gwałtownej potrzeby, aby z parlamentu odchodzić, ale ja tego nie wykluczam, ale nie s±dzę żeby to dzisiaj było głównym tematem dla mnie.

Monika Olejnik: : Czy Kazimierz Marcinkiewicz jest namawiany przez Polskę Jest Najważniejsz± do tego, żeby stać się jedn± z twarzy, albo twarz± PJN.

Michał Kamiński: : Nie, absolutnie nie jest namawiany. Ja się widziałem z Kazimierzem Marcinkiewiczem w Londynie, ale to ja się widziałem z nim w Londynie, nie Joanna Kluzik-Rostkowska, która też w Londynie była, ale to duże miasto i chcę państwu powiedzieć, że można być w Londynie i nie spotkać Kazimierza Marcinkiewicza.

Monika Olejnik: : Można być na meczu też, tak.

Michał Kamiński: : Ale ja byłem i
Spotkałem się z Kazimierzem Marcinkiewiczem, ale go nie namawiałem do wchodzenia do PJNMichał Kamiński
spotkałem się z Kazimierzem. Jest moim przyjacielem i rozmawiali¶my, także o polityce, ale ja go nie namawiałem do wchodzenia do PJN.

Monika Olejnik: : A chciałby pan, żeby był w PJN?

Michał Kamiński: : Ja my¶lę, ja s±dzę, że Kazimierz Marcinkiewicz ma jeszcze przed sob± drugie życie w polityce i s±dzę, że on nie wyklucza, ale ja mogę mówić, co s±dzę, a nie co on mi powiedział, tego żeby kiedy¶ do polityki wrócić, ale dzisiaj nie ma tematu Kazimierz Marcinkiewicz w PJN, po prostu takiego tematu nie ma.

Monika Olejnik: : Ale dzisiaj jest temat Jacek Włosowicz europoseł i senator Grzegorz Bana¶ w PJN, być może, bo panowie deklaruj±, że być może wst±pi± do PJN, a to przez to, że pani Kempa została baronett± ¦więtokrzyskiego.

Michał Kamiński: : No wie pani, no to nie jest pytanie do mnie. Jeżeli pani mnie pyta czy ja widzę pana posła Włosowicza i pana senatora Banasia w PJN, to jakby nie ja jestem od podejmowania tych decyzji, ale ja nie mam nic przeciwko. Ja pana Włosowicza słabo znam, mimo że jeste¶my razem w Parlamencie, ale on robi bardzo dobre wrażenie, jako merytoryczny poseł.

Monika Olejnik: : Ale pan, jako były poseł Prawa i Sprawiedliwo¶ci, osoba zwi±zana z Jarosławem Kaczyńskim, jak pan patrzy na to, co się wydarzyło we ¦więtokrzyskim, ten przyjazd w teczce pani Kempy.

Michał Kamiński: : Ja my¶lę, że teraz w PiS następuje taki moment konsolidacji wokół prezesa i prezes chce stawiać na ludzi, do których ma jakby bezgraniczne zaufanie, czy ludzi, którzy s± mu bezwzględnie posłuszni. Taka jest konstrukcja statutu PiS, rzeczywi¶cie prezes w PiS, Jarosław Kaczyński ma ogromn± władzę i z ni± postępuje, jej używa. Ja pani powiem tak, no Przemysław Gosiewski, ¶p. Przemysław Gosiewski, który był naprawdę dobrym liderem PiS w ¦więtokrzyskim, też nie był ze ¦więtokrzyskiego. Więc w samym fakcie powoływania kogo¶ z zewn±trz ja nie widzę jakiego¶ problemu strukturalnego, bo tak bywa. Natomiast my¶lę, ale to nie jest mój problem, my¶lę że oczywi¶cie tam działacze, którzy ciężko pracowali i wcale nie mieli takiego bardzo złego wyniku wyborczego, chcę powiedzieć, że ten wynik na plus odstawał od ¶redniej PiS w ostatnich wyborach samorz±dowych, mog± się czuć urażeni. Ale to jest kwestia jakby wewnętrznych układów w PiS. Ja, po tym, jak odszedłem z PiS powiedziałem, że ja nie chcę się zajmować, nie chcę być człowiekiem, który będzie sprawiał wrażenie, że ma obsesję na punkcie, że tak powiem, swojej byłej partii, jak czasem ludzie po rozwodzie maj± obsesję na temat byłego partnera. Ja staram się podchodzić do...

Monika Olejnik: : Czyli nie ma pan obsesji na punkcie Jarosława Kaczyńskiego.

Michał Kamiński: : Nie mam, nie mam obsesji.

Monika Olejnik: : Ale chciałby pan żeby Jarosław Kaczyński jeszcze raz był premierem Polski?

Michał Kamiński: : Nie ukrywam, że raczej nie chciałbym.

Monika Olejnik: : A dlaczego nie.

Michał Kamiński: : My¶lę, że dzisiaj Jarosław Kaczyński, w tym stanie, w jakim jest, w tym nastroju politycznym, który ma i w tych decyzjach politycznych, które podj±ł nie będzie premierem Polski, bo jestem przekonany, że Prawo i Sprawiedliwo¶ć nigdy nie będzie miało a/ zdolno¶ci koalicyjnej, b/ zdolno¶ci do uzyskania większo¶ci w parlamencie. Tak więc
Temat Jarosław Kaczyński nowym premierem Polski jest równie, dla mnie, egzotyczny, jak temat Michał Kamiński na KsiężycuMichał Kamiński
temat Jarosław Kaczyński nowym premierem Polski jest równie, dla mnie, egzotyczny, jak temat Michał Kamiński na Księżycu.

Monika Olejnik: : Tak egzotyczny, naprawdę, pomimo tego, że spadaj± notowania Platformy Obywatelskiej, a PiS ro¶nie.

Michał Kamiński: : Tak, tak, ale...

Monika Olejnik: : Czyli uważa pan, że do jesieni...

Michał Kamiński: : PiS umiarkowanie PiS wzrosło, ale wie pani, od 28 procent, czyli najwyższych notowań PiS do objęcia władzy w Polsce jest bardzo daleka droga. Ja nie wierzę w to i mówię to pani bardzo szczerze, że PiS jest w stanie zdobyć 40 parę procent głosów, które gwarantuj± samodzieln± większo¶ć. A z kim PiS miałby rz±dzić? Jeżeli dookoła w oczach samego PiS sami zbrodniarze, wariaci i złodzieje, no tak, no to przecież sam PiS wyklucza zdolno¶ć koalicyjn±, przecież nie będzie rz±dził z Platform±, prawda. Ja sobie nie wyobrażam.

Monika Olejnik: : No nie, bo moraln± i polityczn± odpowiedzialno¶ć ponosi Tusk- za katastrofę.

Michał Kamiński: : Nie będzie rz±dził z PSL, dlatego że PSL rz±dzi razem z Platform±, a więc jest no wspólnikami tych złoczyńców z Platformy. No oczywi¶cie nie będzie rz±dził z SLD, oczywi¶cie nie będzie rz±dził z PJN, bo z kolei PJN to zdrajcy, prawda.

Monika Olejnik: : Ale SLD tego nie wyklucza, że mogłoby być w koalicji z PiS.

Michał Kamiński: : Ale ja słyszałem, uczciwie mówi±c, ja słyszałem prezesa Kaczyńskiego, który wykluczał koalicję z SLD, no to jest akurat do¶ć naturalne, bo to byłaby moim zdaniem jednak do¶ć egzotyczna koalicja.

Monika Olejnik: : No, ale w czasie kampanii wyborczej gładził po głowie, można tak powiedzieć, Józefa Oleksego, Józef Oleksy będzie najnowszym, ¶wieżym nabytkiem dla SLD.

Michał Kamiński: : Znaczy, wie pani, ja się akurat nie dziwię, że SLD także stawia na polityków takich, jak Józef Oleksy, czy Miller, bo to s± jednak osoby rozpoznawalne i my¶lę, że o pewnym autorytecie w tym elektoracie i oni raczej pomog± SLD niż zaszkodz±. Ja w ogóle, ja muszę pani powiedzieć...

Monika Olejnik: : No dobrze, ale gdyby Kaczyński był premierem to by był dyktatorem.

Michał Kamiński: : Nie, ja w zapędy dyktatorskie Jarosława Kaczyńskiego w takim sensie, jak - nie wiem - Mubarak, czy obalony prezydent Tunezji to oczywi¶cie nie. Natomiast ja się zastanawiam na czym byłoby skoncentrowane to rz±dzenie. Tylko ja powiem pani, to jest temat sztuczny, bo nie ma takiego problemu przed Polsk± - Jarosław Kaczyński jako premier, bo po prostu PiS nie ma zdolno¶ci koalicyjnej i nie ma możliwo¶ci wygrania wyborów, tak, w sensie zdobycia samodzielnej większo¶ci.

Monika Olejnik: : A wierzy pan, że Tusk może ponownie wygrać wybory.

Michał Kamiński: : Tak, ja wierzę w to, że Platforma może dostać największ± liczbę głosów spo¶ród wszystkich partii politycznych i tu jest problem pani redaktor. Dlatego, że tak naprawdę my¶lę, że na dzi¶ wygl±da, że duże szanse na bycie takim czarnym koniem tych wyborów, a raczej czerwonym koniem tych wyborów ma Sojusz Lewicy Demokratycznej. To jest partia, która pod rz±dami pana Napieralskiego ewidentnie jakby nabrała muskułów i ta partia złapała drugi oddech.

Monika Olejnik: : Ja bym powiedziała, że nabrała mię¶ni w Telewizji Publicznej, jak widać, politycy zawsze mówi±, że telewizja nic nie daje, a okazuje się, że daje.

Michał Kamiński: : To my¶lę, że temat to jest na dłuższ± analizę dlaczego zyskuje lewica, ona zyskuje na pewno na słabo¶ci Platformy również i moim zdaniem te wybory maj±, zasadnicze pytanie, które Polacy będ± sobie zadawać w tych wyborach to będzie czy chc± powrotu SLD do władzy i dlatego my¶lę, że głosowanie na PJN będzie najlepszym lekarstwem na to żeby lewica nie wróciła do władzy.

Monika Olejnik: : PJN chce referendum, w którym by¶my powiedzieli kto jest ważniejszy prezydent, czy premier?

Michał Kamiński: : Wie pani, ja my¶lę...

Monika Olejnik: : To chyba jest dosyć takie naiwne, dziecinne.

Michał Kamiński: : Nie, to nie jest naiwne i dziecinne.

Monika Olejnik: : I chyba mamy Konstytucję i co, Polacy maj± decydować o tym, kto jest ważniejszy czy premier, czy prezydent, to jest...

Michał Kamiński: : Nie, przecież PJN przedstawił tezy swojej reformy konstytucyjnej i ja chcę powiedzieć tak, że no nie można zamykać oczu na to, że niezależnie od tego kto jest prezydentem, premierem...

Monika Olejnik: : No, ale panie po¶le, no ale czy może być referendum pod tytułem kto jest ważniejszy? To pana koledzy tak wymy¶lili.

Michał Kamiński: : Nie, ale przecież to jest tylko rzucenie tezy, ale to jest rzucenie tezy, a nie sformułowanie pytania na kartce do odpowiedzi.

Monika Olejnik: : No, ale teza też się musi trzymać kupy.

Michał Kamiński: : Dobrze i moim zdaniem trzyma się kupy. Pani redaktor, no my mamy w Polsce problem konstytucyjny, który wynika z tego, że prezydent ma relatywnie słabe uprawnienia, bior±c pod uwagę mandat, jaki posiada. Bo prezydenta wybieramy w wyborach powszechnych, to jest kosztowna droga kampania wyborcza, w wyniku której no musimy stawiać na silnych liderów i póĽniej, ten kto¶, kto zostaje prezydentem wybranym przez naród ma relatywnie słabe możliwo¶ci konstytucyjne. I to jest jaki¶ dylemat, który moim zdaniem trzeba rozstrzygn±ć i nie ma co się z tego ¶miać.

Monika Olejnik: : I to powiedział Michał Kamiński i dowiemy się, jak się zmienił Michał Kamiński, czy nadal uważa, że geje to pedały. WWW.radiozet.pl, jeszcze pan nie odchodzi.

Michał Kamiński: : Tak.

Monika Olejnik: : Kiedy¶ pan mówił, że geje to pedały, teraz co pan mówi?

Michał Kamiński: : Raz tak powiedziałem.

Monika Olejnik: : I co?

Michał Kamiński: : Było to 12 lat temu i to było bardzo nieszczę¶liwe sformułowanie.

Monika Olejnik: : 11.

Michał Kamiński: : 11, no to widzę, że pani jest lepszym znawc± życiorysu Michała Kamińskiego, niż Michał Kamiński.

Monika Olejnik: : Nieszczę¶liwe było?

Michał Kamiński: : To było nieszczę¶liwe.

Monika Olejnik: : Ale jednocze¶nie, ale nie chce pan żeby było tak, jak we Francji, że obowi±zuje, że mógłby obowi±zywać zwi±zek partnerski w Polsce, że geje, lesbijski, konkubinaty maj± prawo do dziedziczenia, do testamentu, do odwiedzania się w szpitalu, itd.

Michał Kamiński: : Ja uważam, że mamy, wie pani to jest kilka spraw, które s± wrzucane do jednego worka. Ja nie widzę nic złego w tym, że osoba, niezależnie od tego, w jakiej relacji pozostaje do drugiej osoby, czy jest to relacja czysto emocjonalna, czy seksualna i niezależnie od tego, jakiej płci s± te osoby, żeby mogły w jaki¶ sposób zagwarantować sobie - nie wiem - wła¶nie możliwo¶ć dowiedzenia się o stanie swojego zdrowia itd. Z tym, że jak mówię nie względu na orientację seksualn±, tylko na przykład na... przecież s± ludzie, którzy - że tak powiem - mog± się z kim¶ bardzo przyjaĽnić, s± samotni, chc± żeby wła¶nie ten przyjaciel odziedziczył po nim, ja w ogóle uważam, że państwo nie powinno ingerować w sferę życia seksualnego obywateli, to nie jest sprawa państwa.

Monika Olejnik: : Ale jednocze¶nie ingeruje, bo brak płacenia podatku w przypadku dziedziczenia dotyczy tylko zwi±zków małżeńskich.

Michał Kamiński: : Tak, bo wie pani, bo małżeństwo i w naszej Konstytucji, która wynika z tradycji kręgu kulturowego, w którym się znajdujemy i to mówię uczciwie, przy - że tak powiem - jestem przeciwny małżeństwom homoseksualnym. To jest, co do tego nie ma w±tpliwo¶ci, jestem im przeciwny. Uważam, że
Termin małżeństwo powinien być zarezerwowany dla osób różnej płci, ponieważ jest specjaln± instytucj±Michał Kamiński
termin małżeństwo powinien być zarezerwowany dla osób różnej płci, ponieważ jest specjaln± instytucj±, jak mówię, u¶więcon± także nasz± kultur±. Ale chcę pani powiedzieć tak, ja my¶lę, że naprawdę można bez niepotrzebnego rozniecania emocji, czy próby zbicia z jednej, czy z drugiej strony, na tym kapitału politycznego, my¶lę że można znaleĽć prawne rozwi±zania, które jako¶ pomog± tym ludziom, natomiast nie będ± niepotrzebnie burzyły pewnego spokoju społecznego. I to mówię, ja nie mam z tym żadnego problemu.

Monika Olejnik: : W czasie, 10 kwietnia, gdzie się znajdzie PJN?

Michał Kamiński: : W jakim sensie?

Monika Olejnik: : No gdzie będzie - w demonstracji, która będzie pod pałacem prezydenckim.

Michał Kamiński: : Ja wiem, gdzie ja będę, ja będę na grobach moich przyjaciół. My¶lę, że odwiedzę tych, za którymi cały czas tęsknię, i których mi cały czas brakuje, ale to nie s± rzeczy, o których chciałbym mówić publicznie.

Monika Olejnik: : Ale te demonstracje pod pałacem prezydenckim 10, podobaj± się panu?

Michał Kamiński: : Nie, nie podobaj± mi się. Ja w ogóle, wie pani, nie uważam żeby, uważam, że każdy ma prawo, a rodziny ofiar, w tym Jarosław Kaczyński zwłaszcza, maj± prawo, jak by¶my tego nie oceniali do zadawania wszystkich pytań dotycz±cych tej katastrofy i tego prawa nikt nie może, ani Jarosławowi Kaczyńskiemu, ani nikomu innemu odebrać. Do tych pytań ma również prawo opinia publiczna, natomiast nie uważam, żeby manifestacje, podczas których jednak dominuje przekaz polityczny i to przekaz nienawi¶ci, były dobr± metod± upamiętnienia ofiar tej strasznej tragedii. Ja bym bardzo chciał żeby ta tragedia nie służyła, nie była maczug± w walce politycznej, tak. My mamy za dużo tych maczug w Polsce, a to jest rzecz, która jak pani wie, ja jestem ostrożny w wypowiadaniu się na temat tej katastrofy, ja staram się żeby nikt nie miał wrażenia, że tutaj kto¶, co¶ usiłuje, przynajmniej ja wygrać politycznie, bo to byłoby jako¶, nie czułbym się z tym dobrze. Uważam, że s± pytania, na które nie znamy jeszcze odpowiedzi, ale im spokojniej te pytania będ± padały, tym lepiej dla sprawy. A jeżeli ten zgiełk, nie pomaga tej sprawie.

Monika Olejnik: : Dobrze, pan mówi, że wszystkie, prawo ma Jarosław Kaczyński do każdego pytania, każdej wypowiedzi, ale to, że obci±ża prezydenta Komorowskiego, można go lubić nie lubić, za ¶mierć trzech parlamentarzystów...

Michał Kamiński: : Nie, to zgoda, ja te słowa, absolutnie budz± mój sprzeciw. Ja nie uważam, że - zwłaszcza, że tam pada również nazwisko jednego senatora, no już jakim cudem mógł marszałek sejmu wpłyn±ć na harmonogram senatora to już jest w ogóle do¶ć moim zdaniem egzotyczne sformułowanie - ale oczywi¶cie nie wolno tak mówić, znaczy nie wolno mówić, że prezydent Komorowski ma krew na rękach z tego powodu, to jest w ogóle, ani język, ani metoda polityczna, które ja akceptuję, między innymi dlatego jestem poza PiS, że tego typu języka nie akceptowałem, natomiast tutaj pełna zgoda z pani±, ja absolutnie uważam, że tak Jarosław Kaczyński nie powinien powiedzieć, co nie zmienia faktu, że jakby no... jednak należy rozumieć, to przy całym moim dzisiaj ogromnym oddaleniu od Jarosława Kaczyńskiego, no ja uważam, że on jednak ma jak±¶ taryfę ulgow± na te sprawy.

Monika Olejnik: : Piotr Zaremba mówi, że gdyby nie powiedział o tym, że był pod wpływem proszków to mógłby mieć o 5, 10% więcej wyborców.

Michał Kamiński: : Nie, to jest kwestia dyskusyjna, jakby¶my policzyli, natomiast z cał± pewno¶ci±
Ta wypowiedĽ Jarosława Kaczyńskiego o proszkach, no będzie mu towarzyszyła w życiu publicznymMichał Kamiński
ta wypowiedĽ Jarosława Kaczyńskiego o proszkach, no będzie mu towarzyszyła w życiu publicznym.

Monika Olejnik: : A pan wiedział, że jest na proszkach, bo pan wtedy blisko...

Michał Kamiński: : Nie, ale pani redaktor, ja byłem bardzo wtedy blisko i szczerze mówi±c nie wiedziałem, że był na proszkach i chcę pani powiedzieć, że przecież Jarosław Kaczyński powiedział nie, że po katastrofie smoleńskiej po prostu wycofał się z życia politycznego i co¶ się działo za nim, bo to by każdy zrozumiał, ale przecież ja byłem w tej kampanii i pani, każda redakcja w Polsce ma dziesi±tki ta¶m radiowych, filmowych i zapisów aktywno¶ci, ogromnej aktywno¶ci Jarosława Kaczyńskiego w tej kampanii wyborczej. Przecież on przemawiał, występował, kręci spoty telewizyjne i to wszystko było pod wpływem proszków? No, to jest oczywiste, ja tych pytań nie będę zadawał, ale będ± zadawali ci, którzy się będ± rywalizować z Jarosławem Kaczyńskim o funkcję premiera, każdy zada pytanie no wtedy, panie prezesie, to jak to jest, czy pan trzy miesi±ce, twierdzi, że pan mógł uprawiać politykę od rana do wieczora i jej nie kontrolować? No to jest rzecz, to pytanie będzie wisiało nad dalsz± karier± Jarosława Kaczyńskiego.

Monika Olejnik: : A na koniec pytanie do pana, nie chce pan żeby Jarosław Kaczyński był premierem, a chciał pan żeby Jarosław Kaczyński był prezydentem?

Michał Kamiński: : Tak, to było, ja chcę pani powiedzieć, że taki, jaki Jarosław Kaczyński był w kampanii wyborczej i bardzo mnie boli, że dzi¶ twierdzi, że dlatego taki był, że był na proszkach - takim prezydentem, który wyci±ga do wszystkich rękę, który mówi o pojednaniu polsko-polskim, o końcu polsko-polskiej wojny, który wyci±ga m±drze rękę do Rosjan i m±drze rękę do Niemców tak, takiego prezydenta chciałem. Ale problem dlaczego znalazłem się poza PiS, to jest problem nie dlatego, że zmienił się Michał Kamiński tylko dlatego, że prezes Jarosław Kaczyński z jaki¶ powodów i do dzi¶ one s± dla mnie wielk± zagadk±, radykalnie zmienił swoje podej¶cie do polityki.

Monika Olejnik: : Takiego spin doktora można oszukać?

Michał Kamiński: : No widzi pani.

Monika Olejnik: : No widzi pani, dziękuję bardzo, Michał Kamiński był go¶ciem Radia ZET.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Dookola-PiS-sami-zbrodniarze-wariaci-i-zlodzieje,wid,13129563,wiadomosc_video.html

Przemek

--

"Rozumiem żal PiS, że czuje się bardzo ograniczone i - by tak rzec - zubożone przed wyborami z powodu zakazu, bo przecież w najtęższych głowach PiSowskiego PR z pewno¶ci± już powstały spoty wyborcze ze szcz±tkami samolotu w Smoleńsku."

Magdalena ¦roda

Data: 2011-02-14 04:41:25
Autor: DJ MC Donald Musk
"Dooko?a PiS sami zbrodniarze, wariaci i z?odzieje".

Kaminski laszacy sie do Marcinkiewicza - cudne!

Data: 2011-02-14 13:53:06
Autor: the_foe
W dniu 2011-02-14 13:41, DJ MC Donald Musk pisze:

Kaminski laszacy sie do Marcinkiewicza - cudne!

Kaminski cedzacy kazde slowo, to jest cos czego nikt nigdy sie nie spodziewal.
Jednak taeget polityczny zmienia jezyk. Zle to swiadczy o tym jak PIS definiuje swoj elektorat.

--
the_foe

Data: 2011-02-14 13:07:30
Autor: obserwator
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a):
> [...]

Jednak taeget polityczny zmienia jezyk. Zle to swiadczy o tym jak PIS definiuje swoj elektorat.

ty sie nie martw PiS. Ty sie martw tym, ze PO ma swoj elektorat za patentowych
oslow i idiotow, ktoremu mozna w gebe pluc, a oni sie tylko oblizuja.

Data: 2011-02-14 14:43:31
Autor: VSS
"Dooko??a PiS sami zbrodniarze, wariaci i z??odzieje".
W wiadomości:ijb8jg$k60$1@news.dialog.net.pl,
the_foe <the_foe@wupe.pl> nastukał:
Kaminski cedzacy kazde slowo, to jest cos czego nikt nigdy sie nie
spodziewal.

no, procesor mu się grzał okrutnie, miły był i ślizgał sie po pytaniach.

--
VSS

Data: 2011-02-14 14:46:24
Autor: Przemysław Warzywny
"Dooko?a PiS sami zbrodniarze, wariaci i z?odzieje".

Użytkownik "DJ MC Donald Musk" <iratmor@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:0b1f5ac2-22f0-48ce-84a8-f8bdf5d5189dp11g2000vbq.googlegroups.com...

Kaminski laszacy sie do Marcinkiewicza - cudne!

Jak biegał po scenie w 2007r. jak ostatni idiota, wrzeszcz±c co¶ o pokemonach, właż±c w odbyt Kaczyńskiemu, yto dopiero było cudne!

Przemek

Data: 2011-02-14 15:01:19
Autor: ] he®sk [
"Dooko??a PiS sami zbrodniarze, wariaci i z??odzieje".
UĹĽytkownik "PrzemysĹ‚aw Warzywny"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:ijb5es$lku$1@inews.gazeta.pl...

A z kim PiS miałby rządzić, jeżeli dookoła - w oczach samego PiS - sami
zbrodniarze, wariaci i złodzieje - stwierdził Michał Kamiński, europoseł PJN
w "Gościu Radia Zet". Zapytany, czy chciałby, aby Jarosław Kaczyński był
premierem, powiedział: "nie ukrywam, że raczej nie chciałbym".

Monika Olejnik: : A gościem Radia ZET jest Michał Kamiński, europoseł Polska
Jest Najważniejsza, wita Monika Olejnik, dzień dobry.

Michał Kamiński: : Dzień dobry.

Monika Olejnik: : Czy dla pana jest Polska najwaĹĽniejsza, czy Parlament
Europejski, czy będzie pan kandydował w wyborach parlamentarnych, czy nie
rzuci pan Brukseli.

Michał Kamiński: : Jeżeli moja nowa formacja polityczna uzna, że ja byłbym
potrzebny jako kandydat do polskiego parlamentu, no raczej do sejmu niĹĽ do
senatu, to oczywiście ja to poważnie rozważę, ale dzisiaj takich rozmów
jeszcze nie mieliśmy, poza tym ja startowałem w wyborach i zostałem wybrany
do Parlamentu Europejskiego, więc ja nie odczuwam takiej gwałtownej
potrzeby, aby z parlamentu odchodzić, ale ja tego nie wykluczam, ale nie
sądzę żeby to dzisiaj było głównym tematem dla mnie.

Monika Olejnik: : Czy Kazimierz Marcinkiewicz jest namawiany przez PolskÄ™
Jest Najważniejszą do tego, żeby stać się jedną z twarzy, albo twarzą PJN.

[...]

spotkałem się z Kazimierzem. Jest moim przyjacielem i rozmawialiśmy, także o
polityce, ale ja go nie namawiałem do wchodzenia do PJN.

Monika Olejnik: : A chciałby pan, żeby był w PJN?

Michał Kamiński: : Ja myślę, ja sądzę, że Kazimierz Marcinkiewicz ma jeszcze
przed sobÄ… drugie ĹĽycie w polityce i sÄ…dzÄ™, ĹĽe on nie wyklucza, ale ja mogÄ™
mówić, co sądzę, a nie co on mi powiedział, tego żeby kiedyś do polityki
wrócić, ale dzisiaj nie ma tematu Kazimierz Marcinkiewicz w PJN, po prostu
takiego tematu nie ma.

Monika Olejnik: : Ale dzisiaj jest temat Jacek Włosowicz europoseł i senator
Grzegorz Banaś w PJN, być może, bo panowie deklarują, że być może wstąpią do
PJN, a to przez to, że pani Kempa została baronettą Świętokrzyskiego.

[...]
przeciwko. Ja pana Włosowicza słabo znam, mimo że jesteśmy razem w
Parlamencie, ale on robi bardzo dobre wrażenie, jako merytoryczny poseł.

Monika Olejnik: : Ale pan, jako były poseł Prawa i Sprawiedliwości, osoba
związana z Jarosławem Kaczyńskim, jak pan patrzy na to, co się wydarzyło we
Świętokrzyskim, ten przyjazd w teczce pani Kempy.

Michał Kamiński: : Ja myślę, że teraz w PiS następuje taki moment
konsolidacji wokół prezesa i prezes chce stawiać na ludzi, do których ma
jakby bezgraniczne zaufanie, czy ludzi, którzy są mu bezwzględnie posłuszni.
Taka jest konstrukcja statutu PiS, rzeczywiście prezes w PiS, Jarosław
Kaczyński ma ogromną władzę i z nią postępuje, jej używa. Ja pani powiem
tak, no Przemysław Gosiewski, śp. Przemysław Gosiewski, który był naprawdę
dobrym liderem PiS w Świętokrzyskim, też nie był ze Świętokrzyskiego. Więc w
samym fakcie powoływania kogoś z zewnątrz ja nie widzę jakiegoś problemu
strukturalnego, bo tak bywa. Natomiast myślę, ale to nie jest mój problem,
myślę że oczywiście tam działacze, którzy ciężko pracowali i wcale nie mieli
takiego bardzo złego wyniku wyborczego, chcę powiedzieć, że ten wynik na
plus odstawał od średniej PiS w ostatnich wyborach samorządowych, mogą się
[...]
że tak powiem, swojej byłej partii, jak czasem ludzie po rozwodzie mają
[...]

Michał Kamiński: : Myślę, że dzisiaj Jarosław Kaczyński, w tym stanie, w
jakim jest, w tym nastroju politycznym, ktĂłry ma i w tych decyzjach
politycznych, które podjął nie będzie premierem Polski, bo jestem
przekonany, że Prawo i Sprawiedliwość nigdy nie będzie miało a/ zdolności
koalicyjnej, b/ zdolności do uzyskania większości w parlamencie. Tak więc
[...]

Monika Olejnik: : Tak egzotyczny, naprawdÄ™, pomimo tego, ĹĽe spadajÄ…
notowania Platformy Obywatelskiej, a PiS rośnie.

Michał Kamiński: : Tak, tak, ale...

Monika Olejnik: : Czyli uwaĹĽa pan, ĹĽe do jesieni...

Michał Kamiński: : PiS umiarkowanie PiS wzrosło, ale wie pani, od 28
procent, czyli najwyższych notowań PiS do objęcia władzy w Polsce jest
bardzo daleka droga. Ja nie wierzÄ™ w to i mĂłwiÄ™ to pani bardzo szczerze, ĹĽe
PiS jest w stanie zdobyć 40 parę procent głosów, które gwarantują
samodzielną większość. A z kim PiS miałby rządzić? Jeżeli dookoła w oczach
samego PiS sami zbrodniarze, wariaci i złodzieje, no tak, no to przecież sam
PiS wyklucza zdolność koalicyjną, przecież nie będzie rządził z Platformą,
prawda. Ja sobie nie wyobraĹĽam.

Monika Olejnik: : No nie, bo moralną i polityczną odpowiedzialność ponosi
Tusk- za katastrofÄ™.

Michał Kamiński: : Nie będzie rządził z PSL, dlatego że PSL rządzi razem z
Platformą, a więc jest no wspólnikami tych złoczyńców z Platformy. No
oczywiście nie będzie rządził z SLD, oczywiście nie będzie rządził z PJN, bo
z kolei PJN to zdrajcy, prawda.

Monika Olejnik: : Ale SLD tego nie wyklucza, że mogłoby być w koalicji z
PiS.

Michał Kamiński: : Ale ja słyszałem, uczciwie mówiąc, ja słyszałem prezesa
Kaczyńskiego, który wykluczał koalicję z SLD, no to jest akurat dość
naturalne, bo to byłaby moim zdaniem jednak dość egzotyczna koalicja.

Monika Olejnik: : No, ale w czasie kampanii wyborczej gładził po głowie,
można tak powiedzieć, Józefa Oleksego, Józef Oleksy będzie najnowszym,
świeżym nabytkiem dla SLD.

Michał Kamiński: : Znaczy, wie pani, ja się akurat nie dziwię, że SLD także
stawia na politykĂłw takich, jak JĂłzef Oleksy, czy Miller, bo to sÄ… jednak
osoby rozpoznawalne i myślę, że o pewnym autorytecie w tym elektoracie i oni
raczej pomogą SLD niż zaszkodzą. Ja w ogóle, ja muszę pani powiedzieć...

[...]

oczywiście nie. Natomiast ja się zastanawiam na czym byłoby skoncentrowane
to rzÄ…dzenie. Tylko ja powiem pani, to jest temat sztuczny, bo nie ma
takiego problemu przed Polską - Jarosław Kaczyński jako premier, bo po
prostu PiS nie ma zdolności koalicyjnej i nie ma możliwości wygrania
wyborów, tak, w sensie zdobycia samodzielnej większości.

Monika Olejnik: : A wierzy pan, że Tusk może ponownie wygrać wybory.

Michał Kamiński: : Tak, ja wierzę w to, że Platforma może dostać największą
liczbę głosów spośród wszystkich partii politycznych i tu jest problem pani
redaktor. Dlatego, że tak naprawdę myślę, że na dziś wygląda, że duże szanse
na bycie takim czarnym koniem tych wyborĂłw, a raczej czerwonym koniem tych
wyborĂłw ma Sojusz Lewicy Demokratycznej. To jest partia, ktĂłra pod rzÄ…dami
pana Napieralskiego ewidentnie jakby nabrała muskułów i ta partia złapała
drugi oddech.

Monika Olejnik: : Ja bym powiedziała, że nabrała mięśni w Telewizji
Publicznej, jak widać, politycy zawsze mówią, że telewizja nic nie daje, a
okazuje siÄ™, ĹĽe daje.

Michał Kamiński: : To myślę, że temat to jest na dłuższą analizę dlaczego
zyskuje lewica, ona zyskuje na pewno na słabości Platformy również i moim
zdaniem te wybory mają, zasadnicze pytanie, które Polacy będą sobie zadawać
w tych wyborach to będzie czy chcą powrotu SLD do władzy i dlatego myślę, że
głosowanie na PJN będzie najlepszym lekarstwem na to żeby lewica nie wróciła
do władzy.

Monika Olejnik: : PJN chce referendum, w którym byśmy powiedzieli kto jest
waĹĽniejszy prezydent, czy premier?

Michał Kamiński: : Wie pani, ja myślę...

Monika Olejnik: : To chyba jest dosyć takie naiwne, dziecinne.

Michał Kamiński: : Nie, to nie jest naiwne i dziecinne.

Monika Olejnik: : I chyba mamy Konstytucję i co, Polacy mają decydować o
tym, kto jest waĹĽniejszy czy premier, czy prezydent, to jest...

Michał Kamiński: : Nie, przecież PJN przedstawił tezy swojej reformy
konstytucyjnej i ja chcę powiedzieć tak, że no nie można zamykać oczu na to,
ĹĽe niezaleĹĽnie od tego kto jest prezydentem, premierem...

Monika Olejnik: : No, ale panie pośle, no ale czy może być referendum pod
tytułem kto jest ważniejszy? To pana koledzy tak wymyślili.

[...]

my mamy w Polsce problem konstytucyjny, ktĂłry wynika z tego, ĹĽe prezydent ma
relatywnie słabe uprawnienia, biorąc pod uwagę mandat, jaki posiada. Bo
prezydenta wybieramy w wyborach powszechnych, to jest kosztowna droga
kampania wyborcza, w wyniku której no musimy stawiać na silnych liderów i
później, ten ktoś, kto zostaje prezydentem wybranym przez naród ma
relatywnie słabe możliwości konstytucyjne. I to jest jakiś dylemat, który
moim zdaniem trzeba rozstrzygnąć i nie ma co się z tego śmiać.

Monika Olejnik: : I to powiedział Michał Kamiński i dowiemy się, jak się
zmienił Michał Kamiński, czy nadal uważa, że geje to pedały.
WWW.radiozet.pl, jeszcze pan nie odchodzi.

Michał Kamiński: : Tak.

Monika Olejnik: : Kiedyś pan mówił, że geje to pedały, teraz co pan mówi?

Michał Kamiński: : Raz tak powiedziałem.

Monika Olejnik: : I co?

Michał Kamiński: : Było to 12 lat temu i to było bardzo nieszczęśliwe
sformułowanie.

Monika Olejnik: : 11.

Michał Kamiński: : 11, no to widzę, że pani jest lepszym znawcą życiorysu
Michała Kamińskiego, niż Michał Kamiński.

Monika Olejnik: : Nieszczęśliwe było?

Michał Kamiński: : To było nieszczęśliwe.

Monika Olejnik: : Ale jednocześnie, ale nie chce pan żeby było tak, jak we
Francji, że obowiązuje, że mógłby obowiązywać związek partnerski w Polsce,
ĹĽe geje, lesbijski, konkubinaty majÄ… prawo do dziedziczenia, do testamentu,
do odwiedzania siÄ™ w szpitalu, itd.

Michał Kamiński: : Ja uważam, że mamy, wie pani to jest kilka spraw, które
są wrzucane do jednego worka. Ja nie widzę nic złego w tym, że osoba,
niezaleĹĽnie od tego, w jakiej relacji pozostaje do drugiej osoby, czy jest
to relacja czysto emocjonalna, czy seksualna i niezaleĹĽnie od tego, jakiej
płci są te osoby, żeby mogły w jakiś sposób zagwarantować sobie - nie wiem -
właśnie możliwość dowiedzenia się o stanie swojego zdrowia itd. Z tym, że
jak mówię nie względu na orientację seksualną, tylko na przykład na...
przecieĹĽ sÄ… ludzie, ktĂłrzy - ĹĽe tak powiem - mogÄ… siÄ™ z kimĹ› bardzo
przyjaźnić, są samotni, chcą żeby właśnie ten przyjaciel odziedziczył po
nim, ja w ogóle uważam, że państwo nie powinno ingerować w sferę życia
seksualnego obywateli, to nie jest sprawa państwa.

Monika Olejnik: : Ale jednocześnie ingeruje, bo brak płacenia podatku w
przypadku dziedziczenia dotyczy tylko związków małżeńskich.

Michał Kamiński: : Tak, bo wie pani, bo małżeństwo i w naszej Konstytucji,
która wynika z tradycji kręgu kulturowego, w którym się znajdujemy i to
mówię uczciwie, przy - że tak powiem - jestem przeciwny małżeństwom
homoseksualnym. To jest, co do tego nie ma wątpliwości, jestem im przeciwny.
UwaĹĽam, ĹĽe
Termin małżeństwo powinien być zarezerwowany dla osób różnej płci, ponieważ
jest specjalną instytucjąMichał Kamiński
termin małżeństwo powinien być zarezerwowany dla osób różnej płci, ponieważ
jest specjalną instytucją, jak mówię, uświęconą także naszą kulturą. Ale
chcę pani powiedzieć tak, ja myślę, że naprawdę można bez niepotrzebnego
rozniecania emocji, czy prĂłby zbicia z jednej, czy z drugiej strony, na tym
kapitału politycznego, myślę że można znaleźć prawne rozwiązania, które
jakoś pomogą tym ludziom, natomiast nie będą niepotrzebnie burzyły pewnego
spokoju społecznego. I to mówię, ja nie mam z tym żadnego problemu.

Monika Olejnik: : W czasie, 10 kwietnia, gdzie siÄ™ znajdzie PJN?

Michał Kamiński: : W jakim sensie?

Monika Olejnik: : No gdzie będzie - w demonstracji, która będzie pod pałacem
prezydenckim.

Michał Kamiński: : Ja wiem, gdzie ja będę, ja będę na grobach moich
przyjaciół. Myślę, że odwiedzę tych, za którymi cały czas tęsknię, i których
mi cały czas brakuje, ale to nie są rzeczy, o których chciałbym mówić
publicznie.

Monika Olejnik: : Ale te demonstracje pod pałacem prezydenckim 10, podobają
siÄ™ panu?

Michał Kamiński: : Nie, nie podobają mi się. Ja w ogóle, wie pani, nie
uważam żeby, uważam, że każdy ma prawo, a rodziny ofiar, w tym Jarosław
Kaczyński zwłaszcza, mają prawo, jak byśmy tego nie oceniali do zadawania
wszystkich pytań dotyczących tej katastrofy i tego prawa nikt nie może, ani
Jarosławowi Kaczyńskiemu, ani nikomu innemu odebrać. Do tych pytań ma
rĂłwnieĹĽ prawo opinia publiczna, natomiast nie uwaĹĽam, ĹĽeby manifestacje,
podczas których jednak dominuje przekaz polityczny i to przekaz nienawiści,
były dobrą metodą upamiętnienia ofiar tej strasznej tragedii. Ja bym bardzo
chciał żeby ta tragedia nie służyła, nie była maczugą w walce politycznej,
tak. My mamy za duĹĽo tych maczug w Polsce, a to jest rzecz, ktĂłra jak pani
wie, ja jestem ostroĹĽny w wypowiadaniu siÄ™ na temat tej katastrofy, ja
staram się żeby nikt nie miał wrażenia, że tutaj ktoś, coś usiłuje,
przynajmniej ja wygrać politycznie, bo to byłoby jakoś, nie czułbym się z
tym dobrze. UwaĹĽam, ĹĽe sÄ… pytania, na ktĂłre nie znamy jeszcze odpowiedzi,
ale im spokojniej te pytania będą padały, tym lepiej dla sprawy. A jeżeli
ten zgiełk, nie pomaga tej sprawie.

Monika Olejnik: : Dobrze, pan mówi, że wszystkie, prawo ma Jarosław
Kaczyński do każdego pytania, każdej wypowiedzi, ale to, że obciąża
prezydenta Komorowskiego, można go lubić nie lubić, za śmierć trzech
parlamentarzystĂłw...

Michał Kamiński: : Nie, to zgoda, ja te słowa, absolutnie budzą mój
sprzeciw. Ja nie uważam, że - zwłaszcza, że tam pada również nazwisko
jednego senatora, no już jakim cudem mógł marszałek sejmu wpłynąć na
harmonogram senatora to już jest w ogóle dość moim zdaniem egzotyczne
sformułowanie - ale oczywiście nie wolno tak mówić, znaczy nie wolno mówić,
[...]
zgoda z panią, ja absolutnie uważam, że tak Jarosław Kaczyński nie powinien
powiedzieć, co nie zmienia faktu, że jakby no... jednak należy rozumieć, to
przy całym moim dzisiaj ogromnym oddaleniu od Jarosława Kaczyńskiego, no ja
uwaĹĽam, ĹĽe on jednak ma jakÄ…Ĺ› taryfÄ™ ulgowÄ… na te sprawy.

Monika Olejnik: : Piotr Zaremba mówi, że gdyby nie powiedział o tym, że był
pod wpływem proszków to mógłby mieć o 5, 10% więcej wyborców.

Michał Kamiński: : Nie, to jest kwestia dyskusyjna, jakbyśmy policzyli,
natomiast z całą pewnością
Ta wypowiedź Jarosława Kaczyńskiego o proszkach, no będzie mu towarzyszyła w
życiu publicznymMichał Kamiński
ta wypowiedź Jarosława Kaczyńskiego o proszkach, no będzie mu towarzyszyła w
ĹĽyciu publicznym.

Monika Olejnik: : A pan wiedział, że jest na proszkach, bo pan wtedy
blisko...

Michał Kamiński: : Nie, ale pani redaktor, ja byłem bardzo wtedy blisko i
szczerze mówiąc nie wiedziałem, że był na proszkach i chcę pani powiedzieć,
że przecież Jarosław Kaczyński powiedział nie, że po katastrofie smoleńskiej
po prostu wycofał się z życia politycznego i coś się działo za nim, bo to by
każdy zrozumiał, ale przecież ja byłem w tej kampanii i pani, każda redakcja
w Polsce ma dziesiątki taśm radiowych, filmowych i zapisów aktywności,
ogromnej aktywności Jarosława Kaczyńskiego w tej kampanii wyborczej.
Przecież on przemawiał, występował, kręci spoty telewizyjne i to wszystko
było pod wpływem proszków? No, to jest oczywiste, ja tych pytań nie będę
zadawał, ale będą zadawali ci, którzy się będą rywalizować z Jarosławem
Kaczyńskim o funkcję premiera, każdy zada pytanie no wtedy, panie prezesie,
to jak to jest, czy pan trzy miesiące, twierdzi, że pan mógł uprawiać
politykę od rana do wieczora i jej nie kontrolować? No to jest rzecz, to
pytanie będzie wisiało nad dalszą karierą Jarosława Kaczyńskiego.

[...]

Jarosław Kaczyński był w kampanii wyborczej i bardzo mnie boli, że dziś
twierdzi, że dlatego taki był, że był na proszkach - takim prezydentem,
który wyciąga do wszystkich rękę, który mówi o pojednaniu polsko-polskim, o
końcu polsko-polskiej wojny, który wyciąga mądrze rękę do Rosjan i mądrze
rękę do Niemców tak, takiego prezydenta chciałem. Ale problem dlaczego
znalazłem się poza PiS, to jest problem nie dlatego, że zmienił się Michał
Kamiński tylko dlatego, że prezes Jarosław Kaczyński z jakiś powodów i do
dziś one są dla mnie wielką zagadką, radykalnie zmienił swoje podejście do
polityki.

to co ty robis z w platformie , ogrodkowy lajdaku ???  ;o)))

"Dooko?a PiS sami zbrodniarze, wariaci i z?odzieje".