Dop艂ada podatku po rozliczeniu

Data: 2012-03-04 13:28:23
Autor: witek
Dop艂ada podatku po rozliczeniu
On 3/4/2012 5:08 AM, Kwiecisty wrote:
Cze艣膰,

Mam pytanie - dlaczego, b臋d膮c zatrudnionym w jednym miejscu na sta艂膮
umow臋, maj膮cym dochody tylko z jednego 藕r贸d艂a musz臋 po rozliczeniu PITa
dop艂aci膰 par臋set z艂otych? Ok, przekraczam pr贸g ale to tylko dlatego tak
si臋 dzieje?

Wydawa艂o mi si臋, 偶e powinno to wyj艣膰 mniej lub bardziej na zero. Nie mam
偶adnych ulg, poza internetow膮, nie rozliczam si臋 z 偶on膮, nie ma dzieci
etc. etc.

Wszystko najpro艣ciej jak si臋 da. Prawd臋 m贸wi膮c, irytuje mnie to i
wola艂bym nic nie p艂aci膰. Czy co艣 musz臋 np. w kadrach zg艂osi膰 aby t膮
"niedop艂at臋" za wczasu wyr贸wna艂y np. wi臋kszymi zaliczkami czy co tam?

a zmala艂a ci wyp艂ata w nastepnym miesiacu po przekroczeniu progu podatkowego, czy zak艂ada pracy do ko艅ca pobiera艂 zliczki po staremu wg 18%.
Pewnie dlatego teraz musisz dop艂aci膰 r贸偶nic臋. Za ma艂o ci pobrali.

Inny pow贸d, to to, 偶e gdzie艣 si臋 jednak r膮bn膮艂e艣 w rozliczeniu.

Data: 2012-03-04 21:04:55
Autor: Nikiel ;)
W dniu 2012-03-04 20:28, witek pisze:
[...]

Po prostu mia艂 pecha/szcz臋艣cie (nieoprocentowany kredyt).
Przyk艂ad:
w miesi膮cu przekroczenia podstaw臋 opodatkowania mia艂 np. 8000. Przekroczenie wyst膮pi艂o ju偶 po 3000. czyli 5000 by艂o ju偶 w wy偶szej stawce ale pobrali (wg. przepis贸w) ni偶sz膮 stawk臋. R贸偶nica to 32-18=14%; a 5000*14%=700z艂.

Pozdrawiam
{wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

Nikiel ;-)

--
# od niklu #             # gg - 4939629 #
#  Wyobra藕nia jest wa偶niejsza od wiedzy #

Dop艂ada podatku po rozliczeniu