Doping mechaniczny ?

Data: 2010-06-04 03:51:58
Autor: piotrt
Doping mechaniczny ?
....http://www.sport.pl/kolarstwo/
1,64993,7972087,Bedzie_dochodzenie_w_sprawie_roweru_Cancellary_.html

....w rzeczy samej - na filmiku widać jak gość włącza rakietę i  bez
wysiłku odjeżdża od stawki tam gdzie rywale stają na pedałach

Data: 2010-06-04 04:04:05
Autor: Rowerex
Doping mechaniczny ?
On 4 Cze, 11:51, piotrt <piotr.taras...@gmail.com> wrote:
[...]

Było! Musisz za karę obejrzeć footsie :)

Inna sprawa, że coś co wyglądało na żart, zatacza coraz szersze kręgi.
Fakt, że Cancellara na przedstawionych ujęciach odjeżdża zawodowym
cyborgom niczym zawodowy super-cyborg i to nie jest wcale fotomontaż.
Może po prostu miał dobry dzień i tyle.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-06-04 04:07:07
Autor: piotrt
Doping mechaniczny ?
On 4 Cze, 13:04, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
> [...]

Fakt, że Cancellara na przedstawionych ujęciach odjeżdża zawodowym
cyborgom niczym zawodowy super-cyborg i to nie jest wcale fotomontaż.

bum..bum...bum... bije się w piersi - moja wina - obejrzę footsie :-((

Data: 2010-06-04 05:04:16
Autor: Mateusz
Doping mechaniczny ?
ciężko mi uwierzyć we wszelkie teorie spisowe na temat doposażenia
tego roweru. Przecież gość zdawałby sobie sprawę, mając świadomość
tego, że jedzie ze wspomaganiem, że jakby "odpalił" je na podjeździe
(gdzie ludzie stawali już na pedałach) to będzie z tego afera. Jakbym
miał taki sprzęt z silnikiem i startował w takich zawodach (ehhhh ;-])
to silnika bym bardziej użył na jakiejś płaskiej nawierzchni, przed
finishem, i tak bym sporo zyskał przecież a i efekt byłby bardziej
naturalny - mylę się ?

Data: 2010-06-04 05:33:33
Autor: Rowerex
Doping mechaniczny ?
On 4 Cze, 13:04, Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> wrote:

Przecież gość zdawałby sobie sprawę, mając świadomość
tego, że jedzie ze wspomaganiem, że jakby "odpalił" je na podjeździe
(gdzie ludzie stawali już na pedałach) to będzie z tego afera.

No i właśnie jest afera ;-)

Jakbym
miał taki sprzęt z silnikiem i startował w takich zawodach (ehhhh ;-])

Podobno byli i są tacy, co używają lub próbowali...

to silnika bym bardziej użył na jakiejś płaskiej nawierzchni, przed
finishem, i tak bym sporo zyskał przecież a i efekt byłby bardziej
naturalny - mylę się ?

Łatwiej odjechać na podjeździe, zwłaszcza gdy jedzie się samotnie lub
w bardzo nielicznym towarzystwie. Goniące towarzystwo straci parę w
płucach w połowie podjazdu  a Ty już będziesz już na szczycie ze
sporym zapasem energii. Zresztą, zgodnie z filmikiem Cancellara
ucieczkę rozpoczął na płaskim terenie, a goniącym dokładał na
podjazdach.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-06-04 14:44:46
Autor: Jakub Jewuła
Doping mechaniczny ?
Użytkownik "Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:d87f7843-f2dc-4153-9781-2db8eb7f815cd8g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

Pewnie i masz racje.

Swoja droga taki skandal bylby doskonala kampania reklamowa
prawie za darmo ;) Jesli nie liczyc problemow zawodnika :)

Mnie bardziej interesuje kwestia techniczna.

Pomysl umieszczenia calosci w rurze i sprzegania z korba - genialne.

Kwestia wagi i ew. mocy. Silnik 1500W jakies 300g, wersja na zamowienie
pewnie z 250g. Akumulator 3.7Ah 14.8V - 430g. pewnie jak wyzej 350g.
Czyli jak sadze w kilogramie mozna sie spokojnie zmiescic...

Z takiego akumulatora moznaby ciagnac 1000W mocy przez jakies
trzy minuty (jesli czegos nie pomylilem)...

Gdyby zastosowac sprytna elektronike i odzyskiwac czesc mocy
na zjazdach zamiast hamowac moze daloby sie zyskac kilka
dodatkowych Ah...

Najwiekszy problem widze w ciaglym sprzegnieciu zebatki silnika
z korba - niepotrzebne opory. Przydalby sie mechanizm cos a'la
bendiks rozrusznika. Lub jakies sprzeglo elektromagnetyczne...
To troche komplikuje budowe.

Ciekawe jak bilans energetyczny calosci...

Znalazlem informacje, ze "mistrzowie kolarscy" osiagaja moc na poziomie
600W. Hmm jakby mistrzowi ;) dolozyc z 200W - ciekawe jaki bylby efekt?

Ogolnie ciekawy temat na jakas prace uczelniana...

Data: 2010-06-04 07:36:03
Autor: mg
Doping mechaniczny ?
Inna sprawa, że coś co wyglądało na żart, zatacza coraz szersze kręgi.

Np. ktoś napisał w komentarzach na YT, że przed jedną i drugą ucieczką
była zmiana roweru. (Nie wiem czy tak było, ale ktoś tak napisał.)

To tak przy okazji kontroli sprzętu.

Może po prostu miał dobry dzień i tyle.

Oby ...

Znalazlem informacje, ze "mistrzowie kolarscy" osiagaja moc na poziomie
600W. Hmm jakby mistrzowi ;) dolozyc z 200W - ciekawe jaki bylby efekt?

Ale z drugiej strony nie potrzeba dużych mocy.
Mówimy o zawodniku z czołówki, który siłowo i wydolnościowo jest
"jednym z numerów jeden". Żeby go przesunąć z "jednego z numerów
jeden" na "numer 1" wystarczy subtelna pomoc rzędu kilku procent.

Inaczej mówiąc, nie potrzeba wiele, żeby przesunąć się o jedno miejsce
gdy zawodnicy są blisko siebie. Przy czym, przesunięcie o jedno
miejsce w obrębie podium to jest coś, przesunięcie o jedno miejsce w
połowie stawki jest niczym.

Data: 2010-06-04 08:08:55
Autor: mg
Doping mechaniczny ?
PS

Nawet zaryzykuję stwierdzenie, że w takim przypadku może pomóc nawet
efekt placebo.
Jeżeli zawodnik uwierzy, że guzik + sprężynowy brzęczyk imitujący głos
silniczka jest prawdziwym silniczkiem to może dać efekt dopingu.

Data: 2010-06-04 17:09:26
Autor: RadoslawF
Doping mechaniczny ?
Dnia 2010-06-04 16:36, Użytkownik mg napisał:

[...]

Z drugiej strony nie potrzeba wiele aby go zwolnić.
Czy ta dodatkowa moc w czasie kilku minut na pewno zrównoważy
dodatkowy kilogram wagi który trzeba wozić przez cały wyścig ?
Lub straty czasu na wymianę roweru na trasie ?

Pozdrawiam

Data: 2010-06-04 08:59:59
Autor: Jan Górski
Doping mechaniczny ?
[...]

Czytałem gdzieś, że zmieniał rower, co nasunęło podejrzenia. Samego
wyścigu jednak nie widziałem.

Data: 2010-06-04 19:06:59
Autor: Tomek Banach
Doping mechaniczny ?
W dniu 2010-06-04 17:09, RadoslawF pisze:

Z drugiej strony nie potrzeba wiele aby go zwolnić.
Czy ta dodatkowa moc w czasie kilku minut na pewno zrĂłwnowaĹźy
dodatkowy kilogram wagi który trzeba wozić przez cały wyścig ?
Lub straty czasu na wymianę roweru na trasie ?

Jest chyba coś takiego jak minimalna dopuszczalna waga roweru, czyli robimy lżejszy rower i dokładamy silniczek otrzymując przepisowa wagę.

--
Tomek

Data: 2010-06-04 20:09:55
Autor: RadoslawF
Doping mechaniczny ?
Dnia 2010-06-04 19:06, Użytkownik Tomek Banach napisał:

[...]

Masz niestety rację. Dopuszczalna minimalna waga wedle UCI to 6,8kg
a można zrobić/kupić rowery nadające się do jazdy 5,5kg a rekordowy
wynik to sprzęt o wadze 4,166kg.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-04 15:45:53
Autor: dziki
Doping mechaniczny ?
On 4 Cze, 20:09, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

Masz niestety rację. Dopuszczalna minimalna waga wedle UCI to 6,8kg
a można zrobić/kupić rowery nadające się do jazdy 5,5kg a rekordowy
wynik to sprzęt o wadze 4,166kg.

LOL, wyskoczyl jak z procy:
http://www.youtube.com/watch?v=8Nd13ARuvVE

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2010-06-06 11:45:02
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Doping mechaniczny ?
RadoslawF bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Czy ta dodatkowa moc w czasie kilku minut na pewno zrównoważy
dodatkowy kilogram wagi który trzeba wozić przez cały wyścig ?
Lub straty czasu na wymianę roweru na trasie ?

Scott ma w swojej ofercie "dla śmiertelników" rower o masie poniżej 6kg, a
pewnie byliby w stanie zejść z masą jeszcze bardziej, więc wsadzenie tam
kilogramowego silnika sprawi jedynie, że rower będzie miał minimalną masę
wymaganą przez UCI.

Data: 2010-06-04 13:01:15
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Doping mechaniczny ?