Dopłacimy bezrobotnym do kredytów

Data: 2009-06-19 10:24:59
Autor: szczurwa
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,6737547,Bezrobotni_kredytobiorcy_pod_parasolem_panstwa.html

To jest, qrwa, wolny rynek ?

Do tej pory bezrobotny mógł zdychac z głodu, 90 % nie miało prawa do
zasiłku, a tzw. państwo miało to między nogami.

Co się nagle teraz zmieniło ? Nie dopłacą bezrobotnym do leczenia,
żarcia, nauki dziecka tylko do kredytów !!!?

Dość, kurwa, nie po to płacimy tyle podatków, żeby z nich finansować
chałupy i plazmy dla świeżo wyawansowanych, za to pozbawionych grama
wyobraźni i zdolności przewidywania "kredytobiorców".

Niech i mnie dopłacą, kiedy na giełdzie mam straty, a od żony niech
kupią interwencyjnie całą produkcję jej geszeftu. Jeśli już "by żyło
się lepiej", to wszystkim.

Data: 2009-06-19 10:38:36
Autor: bradley.st
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
ALE:

"Dopłaty będzie trzeba zwrócić, gdy osoba, którą pomoc dostała,
znajdzie nową pracę."

A juz chcialem sie zatrudnic jako sprzataczka w jakims ministerstwie,
ewentualnie gornik przodkowy, wziac kredyt, a pozniej przejsc na
bezrobocie i zyc dostatnio i bezproblemowo. Ech... :)

Data: 2009-06-19 10:51:49
Autor: szczurwa
On 19 Cze, 19:38, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

A juz chcialem sie zatrudnic jako sprzataczka w jakims ministerstwie,
ewentualnie gornik przodkowy, wziac kredyt, a pozniej przejsc na
bezrobocie i zyc dostatnio i bezproblemowo. Ech... :)

Już widzę te kolejki do kas, by zwrócić tę zapomogę...

Data: 2009-06-19 10:59:36
Autor: bradley.st
On 19 Cze, 13:51, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

Już widzę te kolejki do kas, by zwrócić tę zapomogę...

Moze polacza to ze splata rat kredytu mieszkaniowego w kolejnych
latach? Bo inaczej to raczej rzeczywiscie moga byc problemy...

Co jak co, ale w kreatywnosc Urzedu Skarbowego to mozna wierzyc. :)

Data: 2009-06-19 19:33:38
Autor: corner
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów

Popatrz na to z innej strony: ochrona systemu bankowego przed złymi kredytami i pośrednia stymulacja akcji kredytowej, która to prowadzi do wzrostu konsumpcji itd...

Data: 2009-06-19 10:39:29
Autor: szczurwa
On 19 Cze, 19:33, "corner" <cornerTOJESTZBE...@interia.TOTEZpl> wrote:
Popatrz na to z innej strony: ochrona systemu bankowego przed złymi
kredytami i pośrednia stymulacja akcji kredytowej, która to prowadzi do
wzrostu konsumpcji itd...

Super. Dopłaćmy zatem wszystkim branżom, akryzys zniknie. I stanie się
CUD, o którym marzy tusk.

Data: 2009-06-19 19:54:02
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"szczurwa"

Super. Dopłaćmy zatem wszystkim branżom, akryzys zniknie. I stanie się
CUD, o którym marzy tusk.

Marzy, marzy i chyba sobie nie wymarzy...
Kiedyś oglądałem film, który chyba nosił tytuł nocna zmiana (jeżeli się mylę
proszę o sprostowanie). Kiedy zobaczyłem jakim Tusk był tam pionkiem (IMHO
jest nadal i chyba jeszcze większym niż w czasie kiedy akcja filmu się
dzieje) oraz jak "kopali go w dupsko" koledzy "po fachu" to ze śmiechu wręcz
z krzesła nie spadłem.

I taka oto człowiek bez przysłowiowych jaj został premierem i aby było
śmieszniej ma ambicje na więcej. Na dodatek ciemne społeczeństwo to kupuje
bo pan premier aby się przypodobać "katolickiej części" Polski wziął sobie
po n latach "małżeństwa" ślub kościelny :) LOL.

Data: 2009-06-19 20:12:37
Autor: MK
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h1gik6$fmd$2news.interia.pl...

śmieszniej ma ambicje na więcej. Na dodatek ciemne społeczeństwo to kupuje
bo pan premier aby się przypodobać "katolickiej części" Polski wziął sobie
po n latach "małżeństwa" ślub kościelny :) LOL.

Mnie smieszy, ze tylu ciemniakow mamy w spoleczenstwie, ktorzy podniecaja sie takimi filmami jak nocna zmiana i wierza w to co mowi Rydzyk. Ale moze to dobrze, bo mi sie latwiej zyje, slaba konkurencja na rynku pracy i nie trzeba sie zbytnio wysilac zeby dobrze zarabiac :D.

MK

Data: 2009-06-19 11:21:03
Autor: szczurwa
On 19 Cze, 20:12, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

[...]

A ilu jest ciemniaków, które uwierzyło w Dziesięć Przykazań Tuska
przed wyborami AD 2007 ? Kwalifikacje na polskim rynku pracy to
ostatnia rzecz potrzebna po to, by dobrze zarabiać. Zatem, póki jest,
jak jest, ciesz się tym i...zarabiaj.

Data: 2009-06-19 21:12:53
Autor: Valdi.Pavlack

A ilu jest ciemniaków, które uwierzyło w Dziesięć Przykazań Tuska
przed wyborami AD 2007 ?

Dużo? IMHO bardzo dużo i aby było śmieszniej, kiedy ślepo zapatrzonym w
wodza przypominisz postulaty jakie serwował kiedy był w opozycji jak i w
kulminacyjnym okresie kampanii przed wyborczej (m. in. 3x15 he he he he) to
jakoś kończą się poemy pochwalne, zaś dyskusję przerywa dziwna ciszy, która
dopiero po paru chwilach jest przerywana brzdękiem szkła, w którym znajduje
się lekko wygazowane i rozwodnione piwo :)

Data: 2009-06-19 21:47:37
Autor: Ra
szczurwa pisze:
[...]

w końcu poszedł po rozum do głowy i pobił pis ich własną bronią

Data: 2009-06-19 21:57:22
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Ra" news:h1ggfb$48l$1node1.news.atman.pl

w końcu poszedł po rozum do głowy i pobił pis ich własną bronią

I jaki jest tego efekt? A no takie, że kiedy człowiek nie włączy
ogólnodostępnych kanałów TV to albo jakiś kretyński serial a'la meksykańska
telenowela albo gadające głowy polityków, które co kilkadziesiąt sekund
obrzucają się błotem i zwalają winę jedni na drugich... I będą w tym trwać
bo tak jest lepiej - "igrzyska" trwają, padają populistyczne hasła a szary
lud wierzy, że dzieją się cuda...

Data: 2009-06-19 21:06:38
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"MK" news:h1gkes$8hp$1news.wp.pl

Mnie smieszy, ze tylu ciemniakow mamy w spoleczenstwie, ktorzy podniecaja
sie takimi filmami jak nocna zmiana i wierza w to co mowi Rydzyk.

A czy ja Ci gdzieś napisałem, że jestem tym filmem podnieciony i wierzę w to
co mówi pewien fanatyk z Torunia. Piszesz o ciemniakach a chyba sam się do
nich zaliczasz skoro nie widzisz różnicy w tym jak ktoś opisuje swoje emocje
kiedy widzi jakim pionkiem był (i nadal jest) w tamtych latach Tusk.

Ale moze to dobrze, bo mi sie latwiej zyje, slaba konkurencja na rynku
pracy i nie
trzeba sie zbytnio wysilac zeby dobrze zarabiac :D.

Nie wiem jak ty ale ja się nie muszę wysilać :) Miałem to szczęście, że
kilkanaście lat temu ktoś podał mi rękę i wziął na zachód gdzie zapracowałem
sobie na obecny tryb życia. Teraz mam w głębokim poważaniu pojebów, którzy w
imię populizmu określają się mianem patriotów gdyż ich decyzje bezpośrednio
nie wpływają na moje życie (komfort podwójnego obywatelstwa?) Żal mi tylko
ludzi, którzy muszą tu żyć na codzień, którzy nie mieli tyle szczęścia co
ja...

To wszystko z mojej strony.

Data: 2009-06-21 19:27:29
Autor: xbartx
Dopłacimy bezrobotnym do kre dytów
On Fri, 19 Jun 2009 21:06:38 +0200
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote:

Żal mi tylko ludzi, którzy muszą
tu żyć na codzień, którzy nie mieli tyle szczęścia co ja...

E tam nie jest tak źle. Abstrahując od tematów i preferencji
politycznych, które mnie kompletnie nie interesują, to zachód jest
mdły, rozlazły i wygodny - generalnie nic tam ciekawego nie ma ;)

Xenocide

Data: 2009-06-21 21:03:06
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kre dytów
"xbartx" news:20090621192729.6160492dcartel

to zachód jest mdły, rozlazły i wygodny - generalnie nic tam ciekawego nie
ma ;)

Wszystko zaleĹźy od tego jakie kto ma preferencje w Ĺźycio i czego od tego
Ĺźycia oczekuje :)

Data: 2009-06-19 21:40:01
Autor: Michał
MK pisze:
Mnie smieszy, ze tylu ciemniakow mamy w spoleczenstwie, ktorzy podniecaja sie takimi filmami jak nocna zmiana i wierza w to co mowi Rydzyk.

Ten Rydzyk to taki dyżurny chłopiec do bicia? :> Bo akurat z Nocną Zmianą Rydzyk miał tyle wspólnego co z populacją rydzów na Suwalszczyźnie.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl/

Data: 2009-06-19 21:53:47
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Michał" news:h1gpih$kf2$1news.ds.pg.gda.pl

Ten Rydzyk to taki dyżurny chłopiec do bicia? :>

Dla niektórych zapewne nim jest... W końcu lepiej dowalić "czarnemu" niż
rządzącej ekipie, na którą się głosowało a teraz wstyd się do tego przyznać
he he :)

Bo akurat z Nocną
Zmianą Rydzyk miał tyle wspólnego co z populacją rydzów na Suwalszczyźnie.

Można by powiedzieć, że zaczął mieć w pewnym sensie jakieś powiązania kiedy
po przez swoje media promował PISowskie miernoty :)

Data: 2009-06-19 22:17:06
Autor: Michał
Valdi.Pavlack pisze:
Można by powiedzieć, że zaczął mieć w pewnym sensie jakieś powiązania kiedy
po przez swoje media promował PISowskie miernoty :)

Stało się to dopiero po jakiś 7 latach od powstania Nocnej Zmiany. :)

Takie twierdzenia to całkowity misz-masz, gulasz skojarzeń... chociaż polityka tak teraz jest uprawiana.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl/

Data: 2009-06-19 23:08:18
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Michał" news:h1gro1$47a$1news.ds.pg.gda.pl

Takie twierdzenia to całkowity misz-masz, gulasz skojarzeń... chociaż
polityka tak teraz jest uprawiana.

Zawsze tak była uprawiania - przynajmniej w polskim wydaniu.

Data: 2009-06-19 23:32:43
Autor: Michał
Valdi.Pavlack pisze:
Zawsze tak była uprawiania - przynajmniej w polskim wydaniu.

Mam wrażenie, że opisujesz tylko siły pookrągłostołowe. Jeśli tak to się zgodzę. Te dziwnym trafem przyjęły skądś wysoki kunszt propagandy i socjotechniki. Hmm, ciekawym skąd...

--
pzdr, Michał
http://finances.pl/

Data: 2009-06-19 23:48:15
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Michał" news:h1h05q$vbh$1news.ds.pg.gda.pl

Mam wrażenie, że opisujesz tylko siły pookrągłostołowe. Jeśli tak to się
zgodzę. Te dziwnym trafem przyjęły skądś wysoki kunszt propagandy i
socjotechniki. Hmm, ciekawym skąd...

Od poprzedników?
A co do opisywania sił jak to ująłeś "pookrągłostołowych". Mam to szczęście
w nieszczęściu, że siły, które rządziły Polską przed "przemianami" nie dały
mi się tak bardzo we znaki jak reprezentacja cyrku, który daje
przedstawienie od 89 roku.

Data: 2009-06-20 00:13:51
Autor: Michał
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Jakie przemiany? Masz na myśli tę Drugą Polską Rzeczpospolitą Ludową? :>

Ano właśnie, w sejmie od 1989 r. siedzą głównie siły okrągłostołowe. Choć toczą ze sobą rywalizację to jednak pilnują monopolu na reprezentację na scenie politycznej i byśmy się przypadkiem nie zliberalizowali za bardzo.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl/

Data: 2009-06-20 00:28:47
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Michał" news:h1h2iu$g45$1news.ds.pg.gda.pl

Jakie przemiany? Masz na myśli tę Drugą Polską Rzeczpospolitą Ludową? :>

Ty chyba jesteś zmęczony tak jak ja. Przecież umieściłem polskie przemiany
tam gdzie ich miejscej tj. w "..." :)

Ano właśnie, w sejmie od 1989 r. siedzą głównie siły okrągłostołowe.

Zjednoczona Partia Właścicieli Polski.

:)

Data: 2009-06-19 20:14:37
Autor: Paweł
Valdi.Pavlack wrote:

I taka oto człowiek bez przysłowiowych jaj został premierem i aby było
śmieszniej ma ambicje na więcej.

przy obecnej frekwencji wyborczej to na ambicjach sie skonczy.

Na dodatek ciemne społeczeństwo to kupuje

ostatnio 75% pokazalo, ze ma w fotograficznej ciemni elyty politycze.

Data: 2009-06-19 21:09:50
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kre dytów
"Paweł" news:h1gklv$q4s$1achot.icm.edu.pl

przy obecnej frekwencji wyborczej to na ambicjach sie skonczy.

Oby. Chociaż z drugiej strony czy jest jakaś alternatywa. Ja przynajmniej
jej nie dostrzegam. Od lat te same gęby a jeżeli znajdzie się jakiś młody
człowieczek z jajami, który ma poukładane w głowie i rzeczywiście chce coś
zrobić to i tak prędzej czy później skończy w tylnim szerego bo gdyż jego
styl myślenia nie będzie się pokrywał z tym co myśli wodzostwo.

> Na dodatek ciemne społeczeństwo to kupuje

ostatnio 75% pokazalo, ze ma w fotograficznej ciemni elyty politycze.

Mowa o wyborach do PE? Może to też pokazanie środkowego palca niebieskiej
komunie...

Data: 2009-06-19 21:48:10
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
Mowa o wyborach do PE? Może to też pokazanie środkowego palca niebieskiej
komunie...

To były pierwsze wybory jakie zbojkotowałem. Niestety dość mam kaczorów (zarówno bliźniaczych jak i donaldów), lewicy, prawicy i całej tej hołoty zwanej elitami politycznymi, która tworzy jedną bezkształtną papkę, a ich celem jest jedynie dorwanie się do koryta. Coś takiego jak program polityczny, zasady - tego w ogóle nie ma. Wszystkie partię są takie same, żadna nie realizuje swojego programu.

--
Mithos

Data: 2009-06-19 12:58:34
Autor: bradley.st
On 19 Cze, 15:48, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

[...]

Mithos, ale w ten sposob dales innym zadecydowac o sobie! Oczywiscie
Twoja decyzja i Twoje przekonania, ale pomysl tylko, dlaczego jakas
pani Krysia z warzywniaka albo pan Zdzisiek-menel, ktorzy na wybory
poszli, maja decydowac o Tobie?

Z calym szacunkiem dla wszystkich pan Krys z warzywniakow. :)

Data: 2009-06-19 22:06:11
Autor: Mithos
bradley.st pisze:
[...]

Ale zrozum : obojętnie czy głosuję na PIS, PO czy SLD to rządzi jedna ekipa, która podzieliła się władzą przy tzw. Okrągłym Stole. Nie są realizowane żadne programy czy założenia. Partia narodowa i konserwatywna (PIS) obniżyła podatki, partia liberalna (PO) zapowiada podwyżkę podatków, lewica (SLD) nie istnieje i jest w parlamencie nie wiadomo po co, natomiast jak byli u władzy to rządzili raczej jak prawica, a nie jak lewica.

O czym tu więc decydować ? Obojętnie na kogo nie zagłosujesz to nie ma to żadnego znaczenia. Możesz zagłosować na kogokolwiek i efekt jest taki sam. Tak więc ja wolę nie głosować i przynajmniej nie nabijam frekwencji.

--
Mithos

Data: 2009-06-19 13:25:07
Autor: bradley.st
On 19 Cze, 16:06, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

O czym tu więc decydować ? Obojętnie na kogo nie zagłosujesz to nie ma
to żadnego znaczenia. Możesz zagłosować na kogokolwiek i efekt jest taki
sam. Tak więc ja wolę nie głosować i przynajmniej nie nabijam frekwencji.

OK, ale takie nienabijanie frekwencji prowadzi tez do tego, ze zamiast
np. 10 mln "przecietnych" i zrownowazonych wyborcow, na wybory biegnie
np. 100 tysiecy ekstremalnych w przekonaniach babc, ktorym sie nudzi
albo ktorym glos w radiu (nazwy nie wymienie) nakazal.

No i nie glosujac, nie probujesz nawet robic czegokolwiek zeby te
beznadziejna sytuacje kolesiowo-ukladzikowa zmienic.

Data: 2009-06-19 22:44:56
Autor: Michał
bradley.st pisze:
[...]

Czemu rozpowszechniasz wieście preparowane przez Ministerstwo Miłości? :>

Najśmieszniejsze jest to, że siła, która rozpowszechniła stereotyp dot. RM i tzw. "moherów" głosi hasła tolerancji i miłości. Ciekawym czemu sama nie jest tolerancyjna. Czysta demagogia w służbie interesu. :))

--
pzdr, Michał
http://finances.pl/

Data: 2009-06-19 13:57:42
Autor: bradley.st
On 19 Cze, 16:44, Michał <rot13.zvp...@xbeqhyrjfxv.cy> wrote:
bradley.st pisze:

> [...]

RM i tzw. "moherów" głosi hasła tolerancji i miłości. Ciekawym czemu
sama nie jest tolerancyjna. Czysta demagogia w służbie interesu. :))

Tak patrze na moj wpis i patrze. I ciagle nie moge zobaczyc ani nazwy
radiostacji, ktora podales, ani rodzaju welny na nakrycie glowy. Chyba
jestes przewrazliwiony... ;)

Zamiast 100 tys. babc zdalnie sterowanych droga radiowa mozesz wstawic
100 tys. zydow, masonow, cyklistow albo hodowcow tchorzofretek.
Rezultat ten sam.

Data: 2009-06-19 23:01:00
Autor: Michał
bradley.st pisze:
Tak patrze na moj wpis i patrze. I ciagle nie moge zobaczyc ani nazwy
radiostacji, ktora podales, ani rodzaju welny na nakrycie glowy. Chyba
jestes przewrazliwiony... ;)

Widzę, że konszt agitatora wysokiej klasy. :)

--
pzdr, Michał
http://finances.pl/

Data: 2009-06-19 14:16:59
Autor: bradley.st
On 19 Cze, 17:01, Michał <rot13.zvp...@xbeqhyrjfxv.cy> wrote:

Widzę, że konszt agitatora wysokiej klasy. :)

Aha. Po prostu "pies lancuchowy amerykanskiego imperializmu na zoldzie
agentow CIA". To ja. ;)

Data: 2009-06-19 23:23:52
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"bradley.st"

Aha. Po prostu "pies lancuchowy amerykanskiego imperializmu na zoldzie
agentow CIA". To ja. ;)

Jednak to prawda, że USA są państwem policyjnym, które po przez swoich
agentów zniewala inne kraje. ;)

Data: 2009-06-19 15:49:53
Autor: bradley.st
On 19 Cze, 17:23, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Jednak to prawda, że USA są państwem policyjnym, które po przez swoich
agentów zniewala inne kraje. ;)

No nie wiem. W kwestii "ruszcie d... i idzcie glosowac" srednio mi to
zniewalanie grupy pl.biznes.banki wychodzi. ;)

W jakim to kraju glosowanie jest przymusowe? W Australii? Moze
odrobina takiego terroru na modle australijska by nie zaszkodzila... :)

Data: 2009-06-19 17:22:20
Autor: szczurwa
On 20 Cze, 00:49, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

W jakim to kraju glosowanie jest przymusowe? W Australii? Moze
odrobina takiego terroru na modle australijska by nie zaszkodzila... :)

Także w Belgii i Nowej Zelandii. Kiedyś czytałem, że w tym ostatnim
kraju czteroosobowa komisja czekała od 8 rano do 10 PM na jedynych
dwóch uprawnionych z danego okręgu, którzy zjawili się w lokalu
wyborczym na pięc minut przed jego zamknięciem..;-)

Data: 2009-06-20 07:41:33
Autor: bradley.st
On 19 Cze, 20:22, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

[...]

Piekne! A orientujesz sie moze jak w tych krajach wygladaja
konsekwencje "niespelnienia patriotycznego obowiazku" i olania
wyborow?

Data: 2009-06-20 11:37:08
Autor: szczurwa
On 20 Cze, 16:41, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

Piekne! A orientujesz sie moze jak w tych krajach wygladaja
konsekwencje "niespelnienia patriotycznego obowiazku" i olania
wyborow?

W Belgii grzywna, w KiwiLandzie nie wiem...

Data: 2009-06-20 16:57:52
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"bradley.st"

Piekne!

:)

A orientujesz sie moze jak w tych krajach wygladaja
konsekwencje "niespelnienia patriotycznego obowiazku" i olania
wyborow?

Osoba, która się nie stawiła na wybory dostaje mandat.

Data: 2009-06-20 10:09:39
Autor: Valdi.Pavlack

No nie wiem. W kwestii "ruszcie d... i idzcie glosowac" srednio mi to
zniewalanie grupy pl.biznes.banki wychodzi. ;)

Bo uderza od Ciebie imperialistyczny duch USA, który Polakom już bokiem
wychodzi :)

Data: 2009-06-19 23:36:39
Autor: Michał
bradley.st pisze:
Aha. Po prostu "pies lancuchowy amerykanskiego imperializmu na zoldzie
agentow CIA". To ja. ;)

E tam. Nie zrzucaj na temu niewinne psy łańcuchowe amerykańskiego imperializmu. :> Drugi koniec tego łańcucha socjotechnicznego widzę raczej w okolicach ulicy Czerskiej.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl/

Data: 2009-06-19 15:54:36
Autor: bradley.st
On 19 Cze, 17:36, Michał <rot13.zvp...@xbeqhyrjfxv.cy> wrote:

E tam. Nie zrzucaj na temu niewinne psy łańcuchowe amerykańskiego
imperializmu. :> Drugi koniec tego łańcucha socjotechnicznego widzę
raczej w okolicach ulicy Czerskiej.

No, tutaj jednak pojechales zdrowo. Poprosze o tlumaczenie na
polski ;) bo nie mam pojecia o co chodzi. Co jest przy ulicy Czerskiej?

Data: 2009-06-19 17:23:09
Autor: szczurwa
On 20 Cze, 00:54, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

No, tutaj jednak pojechales zdrowo. Poprosze o tlumaczenie na
polski ;) bo nie mam pojecia o co chodzi. Co jest przy ulicy Czerskiej?

Gazownia, Gówno Prawda albo Ministerstwo Prawdy (Jedynej), ewentualnie
Michtrix.

Data: 2009-06-20 01:52:46
Autor: Animka
bradley.st pisze:
[...]

Michnik i Gazeta Wyborcza.

--
animka

Data: 2009-06-19 23:14:03
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Michał" news:h1gtc8$f0b$1news.ds.pg.gda.pl

Najśmieszniejsze jest to, że siła, która rozpowszechniła stereotyp dot.
RM i tzw. "moherów" głosi hasła tolerancji i miłości. Ciekawym czemu
sama nie jest tolerancyjna. Czysta demagogia w służbie interesu. :))

Bo tworzenie swojej filozofii w oparciu o religię katolicką, szczególnie
kiedy nauki np. Jezusa są dla danego człowieka fikcją bądź też abstrakcją to
działania z góry skazane na porażkę. Wyniki tego możesz oglądać a raczej
słuchać jeżeli tylko ci zdrowie psychiczne na to pozwala.

Data: 2009-06-19 23:46:58
Autor: Michał
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Miałem niegdyś przyjemność (było to przyjemnością) mieszkać u osoby, która wiadomego radia słuchała po kilkanaście godzin dziennie. Choć była zakręcona (pozytywnie) a radio zdecydowanie nie reprezentuje moich poglądów to bez wątpienia stwierdzę, że większość jazgotu na RM to walka z przeciwnikami biznesowymi i ideologicznymi a nie żadna obiektywna prawda.

Wyznawców (tak, wyznawców!) ideologii promowanych przez inne media dotyczy niekiedy taki sam fanatyzm jak niektórych słuchaczy RM.

Szczucie na Radio Maryja i Radiem Maryja mam za element manipulacji socjotechnicznej, w której argumenty już dawno przestały mieć znaczenie a cel polityczny uświęca środki.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl/

Data: 2009-06-19 15:59:48
Autor: bradley.st
On 19 Cze, 17:46, Michał <rot13.zvp...@xbeqhyrjfxv.cy> wrote:

Miałem niegdyś przyjemność (było to przyjemnością) mieszkać u osoby,
która wiadomego radia słuchała po kilkanaście godzin dziennie.

Bez wzgledu na rodzaj gloszonych tamze pogladow, takie sluchanie po
kilkanascie godzin dziennie jednak strasznie odmozdza. Czy to radio na
"M", czy FOX TV, czy CNN, czy Al-Jazeera.
Osobiscie wolalbym czerpac wiedze o swiecie z kilku roznych zrodel niz
z jednego. Zwlaszcza przez kilkanascie godzin dziennie...

Data: 2009-06-19 16:39:36
Autor: Clegan
On 20 Cze, 00:59, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

Osobiscie wolalbym czerpac wiedze o swiecie z kilku roznych zrodel niz
z jednego. Zwlaszcza przez kilkanascie godzin dziennie...
Dzienników tv nie oglądam, wiadomości w radiu nie słucham, gazet nie
kupuje, informacje polityczne w necie czytam po nagłówkach [na wypadek
gdyby mobilizację ogłosili] a i tego staram się unikać. Nie mam mam
pojęcia co powiedział ten a co tamten polityk i kto wygrał konkurs
tańca na grzędzie. Wbrew temu wszystkiemu nadal czuję się homo
sapiens :-)

Data: 2009-06-20 09:19:35
Autor: Krzysiek
[...]

RM samo ma "problemy" ze swymi słuchaczami, jak i wchodzeniem w
szersze poglądy.
Ktoś kto czasem słucha opowiadał mi, że kiedyś zaprosili jakiegoś
księdza który zajmuje się
"organizacją" czy jak to nazwać roku ochrony życia   który teraz
podobno jest.
Ksiądz zaczął opowiadać o 4 filarach tego programu, że to ochrona
świata(ziemi) jako miejsca życia,
ochrona życia człowieka, przez cały jego okres życia i jeszcze jakieś
dwa filary - tymczasem kobieta prowadzaca program raczej chciała sie
skoncentrować na aborcji i eutanazji i jakby było jej nie w smak, że
ksiadz chce mówić o czyms wiecej. Potem zaczeli dzwonić słuchacze i
rozmowa zeszła na sprawę dzieci pierwszokomunijnych, za co potem z
resztą tego ksiedza radio przepraszało...

Data: 2009-06-20 18:22:59
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Krzysiek"

[pozwoliłem się wyciąć cytat :)]

Bo to radio ma kilka filarów, od których odchodzenie w czasie dyskusji nie
jest wskazane. Ksiądz, o którym piszesz po prostu miał pecha :)

Data: 2009-06-20 00:09:12
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Michał" news:h1h10i$62j$1news.ds.pg.gda.pl

[...]

Nie zagłębiałem się aż tak bardzo w ideologię jaka płynie z Torunia na całą
Polskę, ale kiedy spojrzymy na pewne działania podjęte przez założyciela
tego radia (patrz geotermia) dochodzę do wniosku, że coś może być na rzeczy.
No bo jak można wytłumaczyć fakt, że zabrania się gościowi "dłubać" przy tej
geotermii? Konflikt interesów?

Wyznawców (tak, wyznawców!) ideologii promowanych przez inne media
dotyczy niekiedy taki sam fanatyzm jak niektórych słuchaczy RM.

TVN & PO - to takie luźne skojarzenie, które jako pierwsze przychodzi mi na
myśl :)

Szczucie na Radio Maryja i Radiem Maryja mam za element manipulacji
socjotechnicznej, w której argumenty już dawno przestały mieć znaczenie
a cel polityczny uświęca środki.

O ile z samym radiem nigdy nie walczyłem jak i nie wychwalałem (jest mi ono
obojętne a co za tym idzie ani mnie chłodzi ani parzy he he) to ludzi
fanatycznie z nim walczących traktuję jako jednostki, którym w dyskusji
brakuje merytorycznych argumentów. W końcu jeżeli chce się uderzyć psa to
kij się zawsze znajdzie. Czyż nie? :)

Data: 2009-06-20 21:29:07
Autor: Robert Kois
Dnia Sat, 20 Jun 2009 00:09:12 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

No bo jak można wytłumaczyć fakt, że zabrania się gościowi "dłubać" przy tej
geotermii? Konflikt interesów?

Ale on chciał dłubać za nasze pieniądze. Jakoś po nierozliczonej zbiórce na
stocznie to nie powierzyłbym mu nawet jednego grosza.

--
Kojer

Data: 2009-06-20 22:04:20
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Robert Kois" news:1o8wcobnqabs2.dlgkojer.kojer

Ale on chciał dłubać za nasze pieniądze. Jakoś po nierozliczonej zbiórce
na
stocznie to nie powierzyłbym mu nawet jednego grosza.

Za nasze? Tzn. co zabawa w geotermi miała być finansowana stricte z budżetu
państwa czy po przez środki z UE?

Data: 2009-06-20 22:16:19
Autor: Robert Kois
Dnia Sat, 20 Jun 2009 22:04:20 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

Te te środki z UE to niby skąd się biorą? Na razie dostajemy więcej niż
dajemy ale i tak jakaś część moich podatków na to idzie. --
Kojer

Data: 2009-06-20 22:56:12
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Robert Kois" news:1ctzt8lqnkgpm$.dlgkojer.kojer

Te te środki z UE to niby skąd się biorą? Na razie dostajemy więcej niż
dajemy ale i tak jakaś część moich podatków na to idzie.

I czy coś z tego tak naprawdę wynika? A no nie wynika nic, bo rządzą nami
takie głupki, że większość kasy i tak nie wykorzystujemy.

Data: 2009-06-21 10:44:46
Autor: Robert Kois
Dnia Sat, 20 Jun 2009 22:56:12 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

Ale jaki to ma związek? chce sobie kopać to niech kopie za swoje albo z
dobrowolnych zbiórek. Tego mu nie bronię przecież.

--
Kojer

Data: 2009-06-21 11:10:44
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Robert Kois" news:xh64xn4hxoit.dlgkojer.kojer

Ale jaki to ma związek? chce sobie kopać to niech kopie za swoje albo z
dobrowolnych zbiórek. Tego mu nie bronię przecież.

A no ma związek, bo idąc twoim tokiem myślenia lepiej niech te pieniądze
leżą bo na cholerę je ruszać.
Nie dziwota, że w tym kraju jest taki syf. Rządzący też reprezentują podobne
podejście. Mnie pociesza tylko fakt, że nie muszę tutaj żyć na codzień.

A co do samej zbiórki - podobno tej też mu zabronili.

PS.
A ha, że by była jasność - nie bronię Borowika z Torunia bo mój światopogląd
i jego to dwie zupełnie inne bajki, podobnie jak kwestia zapatrywania się na
wiarę i Kościół RK w Polsce i na świecie.

Data: 2009-06-21 11:20:57
Autor: Robert Kois
Dnia Sun, 21 Jun 2009 11:10:44 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

Znaczy chcesz dawać publiczne pieniadze komuś kto nadal się nie rozliczył z
jednej zbiórki (ciekawe, że jakoś nikt go nie obwinia o upadek stoczni)?
Jakby dostał i przepuścił na swoją TV to byś pewnie marudził, ze tyle
pieniędzy zostało zmarnowane. Jak dla mnie zgodę na zbiórkę powinni dać, pod warunkiem jasnego
rozliczenia każdej wpłaty i wypłaty. Jak ktoś chce wyrzucać swoje pieniądze
w błoto to czemu mu na to nie pozwolić.

--
Kojer

Data: 2009-06-21 09:49:33
Autor: szczurwa
On 21 Cze, 11:20, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

[...]

Ani jeden rząd III RP nie rozliczył się do końca z zebranych podatków.
W latach dziewięćdziesiątych NIK stwierdziła że 47 % środków
budżetowych jest wydawanych niegospodarnie. I jakoś nikt nie
kwestionuje madatu władzuchny do pobierania podatków.

Data: 2009-06-21 20:26:10
Autor: Robert Kois
Dnia Sun, 21 Jun 2009 09:49:33 -0700 (PDT), szczurwa napisał(a):

[...]

Rząd a prywatna fundacja to jednak co innego. Jak prywatna firma/fundacja
chce wrzucić w błoto kupę kasy to ja nie widzę problemu. I ja się pytam, dlaczego mam płacić na ogrzewanie (a tak naprawde to nawet
nie ogrzewanie a zbadanie możliwości) prywatnej wyższej szkoły niczego i
byleczego? No i przecież UE to dla nich samo zło, ruja i poróbstwo. Powinni
się brzydzić brudną kasą.

--
Kojer

Data: 2009-06-21 12:04:40
Autor: szczurwa
On 21 Cze, 20:26, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

[...]

Myślę, że na tym polega demokracja i jakiś rozsądny kompromis. Ja
jestem przeciwnikiem np. aborcji, a płacę podatki za wykonywanie
tychże. Jestem przeciwnikiem UE, a biorę od UE dotacje, co więcej,
szukam pomocy w UE (VAT od aut i paliwa) przeciwko złodziejom z
własnego rządu. W interesach nie ma obrazy. Skoro, wbrew sobie, jestem
już w UE, to dlaczego nie korzystać z pozytywów, które ona oferuje ?
Że jest to hipokryzja ? 99 % moich rodaków w takim razie to w ten czy
inny sposób hipokryci.

Data: 2009-06-21 21:07:08
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"szczurwa"

[wyciąłem]

Ten Pan naprawdę dobrze mówi. Czy ktoś w moim imieniu może mu polać zimnej
wódeczki? :)

Data: 2009-06-21 12:15:56
Autor: szczurwa
On 21 Cze, 21:07, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Ten Pan naprawdę dobrze mówi. Czy ktoś w moim imieniu może mu polać zimnej
wódeczki? :)

Valdi, będziesz w Polsce, to sobie sami polejemy..;-) A póki co,
wypije za Twoje zdrowie Coronę (ukradłem żonie, tylko to zostało w
lodówce)...

Data: 2009-06-21 22:48:54
Autor: Valdi.Pavlack

Valdi, będziesz w Polsce, to sobie sami polejemy..;-)

No ja myślę :)

A póki co,wypije za Twoje zdrowie Coronę

Warto katować się tą chemią?

(ukradłem żonie, tylko to zostało w lodówce)...

Ty nie kradnij ukochanej tylko cierpliwie poczekaj :) z DE przywiązę Ci
skrzynkę piwnych rarytasów :)

Data: 2009-06-21 16:13:11
Autor: szczurwa
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
On 21 Cze, 22:48, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Stoi !

P.S. Za moich studenckich czasów, jakies 15 lat temu, Corona to był
rarytas ! Ale faktem jest, że z piwem to nie ma za wiele wspólnego !

Data: 2009-06-21 21:18:59
Autor: Robert Kois
Dnia Sun, 21 Jun 2009 12:04:40 -0700 (PDT), szczurwa napisał(a):

[...]

Tylko my nie udajemy, że jesteśmy autorytetami moralnymi. Jezeli pieniądze
są "brudne" to nawet użycie w słusznym celu ich nie "wybieli".  I nadal nie widzę związku. Niech te badania robią na swój koszt. Skoro
energia geotermalna to taki świetny interes to po zrobieniu odpowiedniego
biznesplanu i daniu pod zastaw paru budynków uczelni pewnie sporo banków
chętnie wyłoży pieniądze na inwestycje. --
Kojer

Data: 2009-06-21 12:25:18
Autor: szczurwa
On 21 Cze, 21:18, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

[...]

A jaki z Rydzyka autorytet moralny ? Jaki jest zasięg jego kazań ?
Gdzieś kiedyś czytałem, że to jego radio i telewizja to niecały 1 %
oglądalności/"słuchalności" w Polsce. Rydzyk nie dostał dotacji
ponieważ Rydzyk to Rydzyk, a nie dlatego, że miał zły projekt i to
jest właśnie polityka. Wcześniej w ten sam sposób zniszczono Kluskę,
JTT, CLIF-a i wiele innych, bezimiennych firm. I to mnie wqrwia. Jeśli
dziś można zniszczyć Kluskę czy Rydzyka, to jutro w ten sam sposób
można będzie wykończyć Roberta albo szczurwę, prawda ? Bardzo zła
praktyka rządzacych....

Data: 2009-06-21 22:49:59
Autor: Valdi.Pavlack

I to mnie wqrwia. Jeślidziś można zniszczyć Kluskę czy Rydzyka, to jutro w
ten sam sposób
można będzie wykończyć Roberta albo szczurwę, prawda ? Bardzo zła
praktyka rządzacych....

Kto nie z nami ten przeciwko nam? - chyba tak to leciało... :(

Data: 2009-06-22 09:08:11
Autor: Robert Kois
Dnia Sun, 21 Jun 2009 12:25:18 -0700 (PDT), szczurwa napisał(a):

[...]

A czy ja mówię, że on jest? Ja tylko mowię, że on się za takiego uważa.

Gdzieś kiedyś czytałem, że to jego radio i telewizja to niecały 1 %
oglądalności/"słuchalności" w Polsce.

Żebyś się nie zdziwił. Oglądalność może i tak ale radio ma na pewno sporo
większą słuchalność.

[...]

Mieszasz pojęcia. Firmy prywatne (o ich niszczeniu może na razie nie
rozmawiajmy bo to inna kwestia) a fundacja to zupełnie różne sprawy. Myśle,
że pan Kluska mógłby się mocno obrazić za stawianie go obok Rydzyka w takim
kontekście. A tak swoją drogą to projekt (a dokładnie wniosek o dotacje)
był do dupy i jakoś nie spieszyli się z jego poprawą. Potem doszedł brak
zgody na zbiórkę publiczną, ale ja bym też tej zgody nie dał bo ciągle wisi
sprawa zbiórki na stocznie, gdzie zniknęły grube miliony.

--
Kojer

Data: 2009-06-22 01:56:40
Autor: Jarek Andrzejewski
On Jun 22, 9:08 am, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

był do dupy i jakoś nie spieszyli się z jego poprawą. Potem doszedł brak
zgody na zbiórkę publiczną, ale ja bym też tej zgody nie dał bo ciągle wisi
sprawa zbiórki na stocznie, gdzie zniknęły grube miliony.

A nie uważasz, że to absurd, żeby urzędnik musiał pozwalać na
zbieranie _dobrowolnych_ datków (na jakikolwiek cel)?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-06-22 11:45:14
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 22 Jun 2009 01:56:40 -0700 (PDT), Jarek Andrzejewski napisał(a):

[...]

Nie. Bo niestety potrzebny jest nadzór nad tym na co potem te pieniądze
idą. Jak już wcześniej pisałem ja bym na tą konkretną zbiórkę pozwolił
(przy oczywiście pełnym nadzorze nad wpływami i wypływami).

--
Kojer

Data: 2009-06-21 11:42:39
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Robert Kois" news:1vv1ap5sf6f0v.dlgkojer.kojer

Jak dla mnie zgodę na zbiórkę powinni dać, pod warunkiem jasnego
rozliczenia każdej wpłaty i wypłaty. Jak ktoś chce wyrzucać swoje
pieniądze
w błoto to czemu mu na to nie pozwolić.

Tutaj się z tobą zgodzę. Ale... przykład złóż geotermalnych wokół, których
zrobił szum Borowik pokazuje jakie podejście do b. energetycznego polski
mają rządzący. Już od nich nie wymagam by dawali księdzu kasę na złoża, ale
pieniądze która daje nam EU na rozwijanie odnawialnych źródeł energii
właśnie powinny iść w tym kierunku.
Można by rzecz, że dzięki Borowikowi okazało się że mamy potencjał, którego
tradycyjnie nie potrafimy wykorzystać. To już oczywiście jest temat na inną
dyskusję.
A tak z boku - osobiście będę miał kompletny śmiech kiedy za kilka lat albo
jeszcze szybciej zjawią się w Polsce Niemcy z walizką pieniędzy i wybudują
sobie elektrownie geotermalną i zrobią na tym duże pieniądze zaś politycy
obudzą się z ręką w nocniku :)

Z mojej strony to tyle. Życzę miłej niedzieli i uśmiechu na twarzy całej
grupie :)

Data: 2009-06-21 11:53:59
Autor: Robert Kois
Dnia Sun, 21 Jun 2009 11:42:39 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

Tylko pytanie czy te złoża się do czegokolwiek nadają, bo ja jakoś wątpię
(znaczy nadają się świetnie do obrócenia dużą ilością kasy i zarobienia na
tym) :).

--
Kojer

Data: 2009-06-21 12:33:56
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Robert Kois" news:1w565ryoiep5s$.dlgkojer.kojer

Tylko pytanie czy te złoża się do czegokolwiek nadają, bo ja jakoś wątpię
(znaczy nadają się świetnie do obrócenia dużą ilością kasy i zarobienia na
tym) :).

Nie wiem jak ze złożami, które "posiada" Borowik, ale w Małopolsce jak we
wschodniej części Polski są udokumentowane i częściowo zbadane złoża, które
posiadają takie właściwości (głębokość, temperatura wody itp.), że idealnie
nadają się do budowy elektrownii.

Jakiś czas temu żywo się tym interesowałem ale potem mi przeszło po tym jak
zobaczyłem podejście rządzących do polskiego bogactwa.
Teraz skupiłem się na niemieckim podwórku (w chwili obecnej mi ono bliższe)
gdzie przy o wiele gorszych warunkach hydro-geologicznych niż ma PL Niemcy
planują budowę elektrownii. Czas pokaże co z tego wyjdzie.

Pozdrawiam.

Data: 2009-06-21 14:28:18
Autor: Krzysztof Halasa
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> writes:

[...]

Elek...czego?
O jakiej mocy?

Teraz skupiłem się na niemieckim podwórku (w chwili obecnej mi ono bliższe)
gdzie przy o wiele gorszych warunkach hydro-geologicznych niż ma PL Niemcy
planują budowę elektrownii.

Jakis link?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-21 18:40:05
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Krzysztof Halasa" news:m3fxdt22l9.fsfintrepid.localdomain

Elek...czego?
O jakiej mocy?

Nie mam dostępu do publikacji. Wszystko miałem w formie papierowej. Bliski
znajomy z AGHu przekazywał mi publikacje nt. polskich złóż geotermalnych.

Jakis link?

Publikacja również w formie papierowej i w j. niemieckim - dla niektórych to
może stanowić problem :(

Data: 2009-06-21 22:38:33
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

No ale wiesz, potrzebne sa jakies konkrety.

Publikacja również w formie papierowej i w j. niemieckim - dla niektórych to
może stanowić problem :(

Wiekszym jest brak tej publikacji.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-19 23:01:12
Autor: Mithos
bradley.st pisze:
No i nie glosujac, nie probujesz nawet robic czegokolwiek zeby te
beznadziejna sytuacje kolesiowo-ukladzikowa zmienic.

W jaki sposób głosując mogę cokolwiek zmienić skoro do wyboru są tylko kandydaci z kolesiowego układu ?

--
Mithos

Data: 2009-06-19 14:14:35
Autor: bradley.st
On 19 Cze, 17:01, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

W jaki sposób głosując mogę cokolwiek zmienić skoro do wyboru są tylko
kandydaci z kolesiowego układu ?

Nie uwierze, ze masz tylko taki wybor. No po prostu nie daje rady.
Zawsze musi byc ktos spoza. Niekoniecznie zaraz Stan Tyminski ;) ale
przynajmniej ktos bardziej uczciwy i mniej "gietki" w pogladach.

Data: 2009-06-19 23:23:13
Autor: Valdi.Pavlack

Nie uwierze, ze masz tylko taki wybor. No po prostu nie daje rady.
Zawsze musi byc ktos spoza. Niekoniecznie zaraz Stan Tyminski ;) ale
przynajmniej ktos bardziej uczciwy i mniej "gietki" w pogladach.

To może inaczej. Pokaż mi w Polsce normalną osobę, która pcha się do tego
kurwidołka? :)

Data: 2009-06-19 15:26:09
Autor: bradley.st
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
On 19 Cze, 17:23, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

To może inaczej. Pokaż mi w Polsce normalną osobę, która pcha się do tego
kurwidołka? :)

Ej, to jest zagranie nie fair! Mam spedzic weekend czytajac zyciorysy
polskich politykow?
Ja sie dopiero niedawno dowiedzialem ze "Palikot" to polityk a nie np.
ktos wynajety do znecania sie nad zwierzetami domowymi! ;)

Data: 2009-06-19 17:17:11
Autor: szczurwa
On 20 Cze, 00:26, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Ja sie dopiero niedawno dowiedzialem ze "Palikot" to polityk a nie np.
ktos wynajety do znecania sie nad zwierzetami domowymi! ;)

+++ !

Data: 2009-06-20 09:57:08
Autor: Valdi.Pavlack

Ej, to jest zagranie nie fair! Mam spedzic weekend czytajac zyciorysy
polskich politykow?

Nie jestem sadystą ;) Ale jeżeli masz tak silne parcie na wiedzę o pewnych
osobach to ja niczego nie mogę Ci zabronić ;)

Ja sie dopiero niedawno dowiedzialem ze "Palikot" to polityk a nie np.
ktos wynajety do znecania sie nad zwierzetami domowymi! ;)

To powiem Ci bradley, że jeszcze daleka droga przed tobą :)

Data: 2009-06-19 23:36:14
Autor: Mithos
bradley.st pisze:
Nie uwierze, ze masz tylko taki wybor. No po prostu nie daje rady.
Zawsze musi byc ktos spoza. Niekoniecznie zaraz Stan Tyminski ;) ale
przynajmniej ktos bardziej uczciwy i mniej "gietki" w pogladach.

Wszystkie liczące się partię ukształtowały się w wyniku okrągłego stołu (najwyżej przeflancowaniu uległy nazwy).

W Polsce głosujesz nie na kandydata ale na partię (tzn. możesz głosować na "Kowalskiego", który na liście ma np 5 miejsce, a do parlamentu i tak wejdzie ten co ma na liście miejsce 1, 2 i może 3 - dobitnie pokazały to ostatnie wybory do Parlamentu UE, gdzie w zasadzie na mandat ma szansę tylko "jedynka" na danej liście), których poza nazwą niewiele odróżnia w końcu wszystkie pochodzą z tego samego kociołka.

Oczywiście można oddać głos na jakichś partię co ma poparcie 0,1% ale jaki to ma sens ? Tak czy inaczej jest to głos zmarnowany.

Z tego też powodu pomimo tego, że wiele się mówi o wprowadzeniu okręgów jednomandatowych tak naprawdę nic z tego nie wyjdzie, bo partyjni decydenci mogliby utracić mandaty. A tak kandydat liczącej sie partii zajmujący pierwsze miejsce na liście ma w zasadzie 100% szanse na miejsce w parlamencie, do tego może do tego parlamentu wciągnąć kolejnego kandydata (nr 2).
W ten sposób Kaczyński, pociągnął za sobą do parlamentu Nelly Rokitę, która zdobyła jakiś promil głosów ale na liście miała nr 2.

Ot i demokracja made in Poland.

--
Mithos

Data: 2009-06-19 14:54:57
Autor: szczurwa
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
On 19 Cze, 23:36, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

Wszystko, co napisałeś, drogi Mithosie, to prawda. Piszę to z wielką
przykrością, ale tak jest. Rozważ na przyszłość oddanie głosu
nieważnego jako votum nieufności dla tego cyrku. W końcu odbywa się za
nasze pieniądze i zdrowie psychiczne.

Data: 2009-06-19 23:58:25
Autor: Mithos
szczurwa pisze:
[...]

Rozważyłem i wybrałem to co wybrałem.

--
Mithos

Data: 2009-06-20 00:10:57
Autor: Valdi.Pavlack

[...]

Niepójdzie na wybory bądź też udanie się na nie i oddanie nieważnego głosu
to przecież to samo, tylko jakoby zrobione w inny sposób.
Udanie się na wybory to nabijanie statystyki, którą po zakończeniu ciszy
wyborczej będą mogły się podniecać gadające głowy polityków lansowane przez
większość stacji TV.

Data: 2009-06-19 17:19:23
Autor: szczurwa
On 20 Cze, 00:10, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

Nie zgadzam się, Valdi ! Głos nieważny to ostrzeżenie: nie podobacie
mi się ! Jak skrewicie, następnym razem nie będzie wyborów, tylko
gałąź i sznur.

Na marginesie, po doświadczeniach polskiej "demokracji" coraz lepiej
rozumiem ekstremistów.

Data: 2009-06-20 10:06:53
Autor: Valdi.Pavlack

Nie zgadzam się, Valdi ! Głos nieważny to ostrzeżenie: nie podobacie
mi się ! Jak skrewicie, następnym razem nie będzie wyborów, tylko
gałąź i sznur.

Może to co piszesz ma głębszy sens...

Data: 2009-06-22 12:33:57
Autor: Rafał Błachnio
W dniu 2009-06-20 02:19, szczurwa pisze:
Nie zgadzam się, Valdi ! Głos nieważny to ostrzeżenie: nie podobacie
mi się !

Raczej sygnał dla komisji: o, jakiś debil znów nie potrafił zakreślić kratek.

--
Raf

Data: 2009-06-22 14:09:20
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kre dytów
"Rafał Błachnio" news:h1nmqn$g7h$1atlantis.news.neostrada.pl

Wow! Ale pojechałeś :)

Data: 2009-06-22 17:52:00
Autor: Rafał
W dniu 2009-06-22 14:09, Valdi.Pavlack pisze:
Raczej sygnał dla komisji: o, jakiś debil znów nie potrafił zakreślić
kratek.

Wow! Ale pojechałeś :)

To nie miało być osobiste. Więc bez urazy proszę :)

--
Raf

Data: 2009-06-22 08:54:38
Autor: szczurwa
On 22 Cze, 17:52, Rafał <raf...@adres.invalid> wrote:

To nie miało być osobiste. Więc bez urazy proszę :)

Spoko !

Data: 2009-06-22 18:42:09
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kre dytów
"Rafał" news:h1o9f1$15e$1atlantis.news.neostrada.pl

To nie miało być osobiste. Więc bez urazy proszę :)

Domyśliłem się i nie brałem tego osobiście :) - ot taka malutka i
humorystyczna zarazem ironia z mojej strony :)

Data: 2009-06-19 23:57:12
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Mithos" news:h1h0d3$4fm$1news.onet.pl

Wszystkie liczące się partię ukształtowały się w wyniku okrągłego stołu
(najwyżej przeflancowaniu uległy nazwy).

W wielkim skrócie:
Solidarność zmieniła się w AWS. Zaś i ludzie, którzy tworzyli tą szopkę
przekształcił się w PIS i PO (najpierw UW?). Mylę się?

PZPR zmienił się w SLD, który w wyniku różnych tarć rozbił się na kilka
innych, IMHO "bezpółciowych" ugrupowań, w wyniku czego w Polsce nie
mieliśmy, nie mamy i raczej nie będziemy mieli lewicy z prawdziwe zdarzenia
a szkoda. Bo o ile z ich światopoglądem w znacznej części się nie zgadzam to
uważam, że tzw. "lewa noga" jest potrzeba dla równowagi aby prawicowym
fanatyką za bardzo głupota do dekla nie uderzała.

[...]

Nie ma co - super w Polsce mamy ordynację wyborczą :)

Oczywiście można oddać głos na jakichś partię co ma poparcie 0,1% ale
jaki to ma sens ? Tak czy inaczej jest to głos zmarnowany.

True, true, true. Nawet jak byś oddał na duże ugrupowanie to i tak wyjdzie
na to samo. :) Jaki z tego wniosek. Nie chodzić na "festiwal obłudy", który
władza za nasze pieniądze i mimo naszej woli serwuje nam co kilka lat.

Z tego też powodu pomimo tego, że wiele się mówi o wprowadzeniu okręgów
jednomandatowych tak naprawdę nic z tego nie wyjdzie, bo partyjni
decydenci mogliby utracić mandaty.

Smutne i prawdziwe.

A tak kandydat liczącej sie partii zajmujący pierwsze miejsce na liście ma
w zasadzie 100% szanse na
miejsce w parlamencie, do tego może do tego parlamentu wciągnąć
kolejnego kandydata (nr 2).

O czym można się było m. in. przekonać patrząc z boku na to co debilne
ugrupowania polityczne wyczyniały przed wyborami tj. destan Pana X z Małej
Koziel Wólki do Dużej Koziel Wólki bo tam według CBOS jest bardziej lubiany,
zaś u mieszkańców jego szyderczy uśmiech wzbuda zaufanie :)

W ten sposób Kaczyński, pociągnął za sobą do parlamentu Nelly Rokitę,
która zdobyła jakiś promil głosów ale na liście miała nr 2.

Trafił swój na swego.

Ot i demokracja made in Poland.

Witamy w Afryce Europy :)

Data: 2009-06-20 00:09:32
Autor: Michał
Valdi.Pavlack pisze:
Bo o ile z ich światopoglądem w znacznej części się nie zgadzam to
uważam, że tzw. "lewa noga" jest potrzeba dla równowagi aby prawicowym
fanatyką za bardzo głupota do dekla nie uderzała.

Gdzie wśród PiS czy PO Ty widzisz prawicę? Uległeś manipulacji GWyborczej, która wszystko co jest na prawo od pogrobowców PZPR nazywa prawicą?

PiS to gospodarczo czysty socjalizm - interwencjonalizm, wielka własność państwowa, etatyzm. PO to conajwyżej socjaldemokracja, dyskusyjny już jest ich centryzm, ale z pewnością nie prawica. PO prezeentuje poglądy interwencjonistyczne i regulację rynku.

Właśnie Reagan lub Thatcher by się Polsce przydali. I to jest prawica, a nie to co GWyborcza za prawicę nam wciska.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl/

Data: 2009-06-20 00:27:16
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Michał" news:h1h2ar$elk$1news.ds.pg.gda.pl

Gdzie wśród PiS czy PO Ty widzisz prawicę? Uległeś manipulacji
GWyborczej, która wszystko co jest na prawo od pogrobowców PZPR nazywa
prawicą?

Misiu. Nie denerwuj się tak bo możesz mieć problemy aby ojcem w przyszłości
zostać ;)
Późna pora to i "..." zapomniałem :) - teraz lepiej? :)

PiS to gospodarczo czysty socjalizm - interwencjonalizm, wielka własność
państwowa, etatyzm.

PZPR bis? :)

PO to conajwyżej socjaldemokracja, dyskusyjny już
jest ich centryzm, ale z pewnością nie prawica.

Nie lepiej napisac partia bezpółciowa, pozbawiona polotu, jakiejkolwiek
wizji itp. :) a ty mi tutaj o jakiejś socjaldemokracji piszesz, której z
prawdziwego zdarzenia się w PL nie doczekamy.

PO prezeentuje poglądy
interwencjonistyczne i regulację rynku.

Chyba tylko w swoich partyjnych wizjach.

Właśnie Reagan lub Thatcher by się Polsce przydali. I to jest prawica, a
nie to co GWyborcza za prawicę nam wciska.

Jeżeli mamy ich polskich odpowiedników to niestety nie znajdują się oni w
okrąglaku jak i też nie zanosi się na to aby ludzie o podobnych poglądach
jak ww. wybitni politycy mieli się znaleźć.

Dobranoc. Padam na twarz. Jutro (dzisiaj) (jak dożyję) będziemy kontynuować
:)

Data: 2009-06-20 00:37:49
Autor: Michał
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
Valdi.Pavlack pisze:
Nie denerwuj się

Kto? Ja? Pomyliłeś mnie z kimś? :)

Dobranoc. Padam na twarz. Jutro (...) będziemy kontynuować

Nie warto. Też kończę, muszę jeszcze popracować żeby na tuskowe dopłaty było. Trzymaj się.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl/

Data: 2009-06-20 09:58:25
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Michał" news:h1h3vs$of0$1news.ds.pg.gda.pl

Kto? Ja? Pomyliłeś mnie z kimś? :)

Na to wygląda. Musisz jednak wziąść poprawkę, że jak wczoraj odpisywałem na
twój post to już spałem na siedząco ;)

Nie warto. Też kończę, muszę jeszcze popracować żeby na tuskowe dopłaty
było. Trzymaj się.

Jeżeli teraz trzeba siedzieć przy robocie nawet po północy to co dopiero
będzie jak nam pajace podatki podniosą ;)

Data: 2009-06-20 13:04:50
Autor: Michał
Valdi.Pavlack pisze:
Jeżeli teraz trzeba siedzieć przy robocie nawet po północy to co dopiero
będzie jak nam pajace podatki podniosą ;)

Jasne, że nie trzeba. Ba, nawet płacić podatków nie trzeba... przynajmniej tutaj. :)

--
pzdr, Michał
http://finances.pl/

Data: 2009-06-20 01:42:23
Autor: Animka
bradley.st pisze:
[...]

Choćbyś przy niewiadomo kim z danej partii postawił krzyżyk to i tak najwięcej głosów było na Olejniczaka i Heubner.
Jednostki nie mają siły przebicia. Liczą się masy :-(

--
animka

Data: 2009-06-19 23:21:37
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Mithos" news:h1gub9$uop$1news.onet.pl

W jaki sposób głosując mogę cokolwiek zmienić skoro do wyboru są tylko
kandydaci z kolesiowego układu ?

Obdarz bradley'a większą tolerancją. Jeszcze chyba nie do końca "zatrybił"
działanie polskiej polityki :)

Data: 2009-06-19 23:12:05
Autor: Valdi.Pavlack

No i nie glosujac, nie probujesz nawet robic czegokolwiek zeby te
beznadziejna sytuacje kolesiowo-ukladzikowa zmienic.

A nie bierzesz pod uwagę, że po prostu może nie być na kogo głosować... Te
same twarze od lat...
Po prostu nikt normalny do tego za przeproszeniem kurwidołka się nie garnie,
zaś ja sam niespecjalnie się temu dziwię. W końcu gdy by ktoś mi teraz
pronował zabawę w piaskowinicy w okrąglaku, powiedział bym dobitnie, że
pierd... takie wakacje i ludzi, z którymi miał bym je spędzać :)

Data: 2009-06-20 10:44:02
Autor: radxcell
*Mithos* wrote in <news:h1gr47$kvq$1news.onet.pl>:
Ale zrozum : obojętnie czy głosuję na PIS, PO czy SLD to rządzi jedna
ekipa, która podzieliła się władzą przy tzw. Okrągłym Stole.

glosuj na UPR. proste.

pozdr, rdx

Data: 2009-06-19 23:05:31
Autor: Valdi.Pavlack

[...]

Zdecydują? O czym zdecydują? O tym czy pan X i Y dostanie mandat do
parlamentu euro sojuza?
Czy Ty naprawdę wierzysz w to, że głos człowieka w takich wyborach ma jakieś
znaczenie? że twój głos przełoży się (przynajmniej jeżeli weźmiemy nasze
lokalne, polskie podwórko) na twoje życie. Nonsens!
20 lat przemian pokazuje, że polska polityka polega na tym aby tylko nabić
pieniędzmi swoje kieszenie - pod przykrywką konserwatywnych poglądów, walki
o prawa kobiet, ochrony socjalne dla najbiedniejszych (czy też dla
najbardziej tych osłon socjalnych potrzebujących) i naprawdę nie jest ważne
czy jakiś matoł uprawia ją tutaj w Polsce czy jedzie się zabawić w imię
wyższych celów do Belgii. Wszystko i tak rozbija się o kasę a raczej o to by
mieć jej jeszcze więcej za nic nie robienie.

Po za tym spoglądając na frekfencję w ostatnich wyborach dochodzę do wniosku
(może mylnego), że są w naszym społeczeństwie ludzie (grupy ludzi), którzy
powolutku, małymi kroczkami zaczynają wyrabiać sobie swoje własne zdanie na
temat niebieskiej komuny, która coraz bardziej włazi z butami w ich życie m.
in. po przez debili którzy rządzili, rządzą i rządzić tym burdelem bendą...

Z calym szacunkiem dla wszystkich pan Krys z warzywniakow. :)

W PL warzywa kupuję u Pani Marty - pozdrawiam jeżeli mnie teraz czyta ;)
Na oczyznie u Pana Wernera - też pozdrawiam :)

Data: 2009-06-19 15:45:05
Autor: bradley.st
On 19 Cze, 17:05, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Zdecydują? O czym zdecydują? O tym czy pan X i Y dostanie mandat do
parlamentu euro sojuza?

Aha. I co wiecej, kto bedzie reprezentowal Polske "na zewnatrz". Bo
potem sie z nas smieja w FOX TV ze mamy takiego utalentowanego
polityka, ktory trzyma pensje na koncie mamusi, bo wlasnego nie ma...

Czy Ty naprawdę wierzysz w to, że głos człowieka w takich wyborach ma jakieś
znaczenie? że twój głos przełoży się (przynajmniej jeżeli weźmiemy nasze
lokalne, polskie podwórko) na twoje życie.

Dokladnie! Nie mam wprawy w "pracy organicznej i pracy u podstaw" zeby
Cie przekonac :) ale: po pierwsze, nawet 0.000000001% to jednak cos
innego niz 0, po drugie: "Nie pytaj co twój kraj może zrobić dla
ciebie, zapytaj co ty możesz zrobić dla swojego kraju." ;) To tak w
skrocie.

Znam pare osob, ktore przyjely obywatelstwo kraju zamieszkania
wylacznie po to zeby moc wspoldecydowac (w ich rozumieniu) o tym co
ich dotyczy -- czyli glosowac. Tylko pomysl ilu Ukraincow albo
Wietnamczykow mieszkajacych w PL chcialoby miec mozliwosc glosowania w
polskich wyborach. A tu mi taki Mithos - jak przypuszczam uprawniony
"z urodzenia" - pisze, ze bojkotuje wybory. Uh! :)

> Z calym szacunkiem dla wszystkich pan Krys z warzywniakow. :)

W PL warzywa kupuję u Pani Marty - pozdrawiam jeżeli mnie teraz czyta ;)
Na oczyznie u Pana Wernera - też pozdrawiam :)

Ale wylacznie POLSKIE warzywa, nie? ;)

Data: 2009-06-20 01:52:07
Autor: Animka
bradley.st pisze:

[...]

A ja bym chciała kupić pyszną, bialutką czeską albo angielską mąkę, a nie lepperowską.
Była już kiedyś taka u nas, ale w jakimś tam czasie tego nam zabroniono!

--
animka

Data: 2009-06-20 07:39:05
Autor: bradley.st
On 19 Cze, 19:52, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:

A ja bym chciała kupić pyszną, bialutką czeską albo angielską mąkę, a nie
lepperowską.
Była już kiedyś taka u nas, ale w jakimś tam czasie tego nam zabroniono!

Moment, w Polsce jest zakaz sprzedawania zagranicznej maki?

Data: 2009-06-20 16:52:33
Autor: Animka
bradley.st pisze:
[...]

Widocznie jest zakaz, nie importuje się, skoro w sklepach nie ma. Lepper i jego partia sobie wywalczyli.
W rezultacie nasza mąka jest szara z jakimiś zmielonymi robakami, chyba z tych płodów rolnych po powodziach!

--
animka

Data: 2009-06-20 16:52:39
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 10:52, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:

Widocznie jest zakaz, nie importuje się, skoro w sklepach nie ma. Lepper i
jego partia sobie wywalczyli.

Noo... niekoniecznie. Import moze byc nieoplacalny ze wzgledu na cene,
moga byc wysokie cla, moze nie byc wystarczjacej liczby amatorow
zagranicznej maki, etc.

Dlatego wlasnie pytam, czy jest formalny zakaz.

Data: 2009-06-20 22:59:44
Autor: Krzysztof Halasa
Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> writes:

Widocznie jest zakaz, nie importuje się, skoro w sklepach nie ma.
Lepper i jego partia sobie wywalczyli.
W rezultacie nasza mąka jest szara z jakimiś zmielonymi robakami,
chyba z tych płodów rolnych po powodziach!

Gdzie jest taki sklep i jak sie nazywa?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-21 13:39:02
Autor: Animka
Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Kiedyś dobra, bialutka mąka (czeska, angielska) była w Billi i innych sklepach.
Teraz tylko taka szara, nasza polska jest we wszystkich sklepach.

--
animka

Data: 2009-06-21 14:43:35
Autor: Krzysztof Halasa
Dopłacimy bezrobotnym do kr edytów
Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> writes:

Teraz tylko taka szara, nasza polska jest we wszystkich sklepach.

Ja nie wiem ktore to sa "wszystkie sklepy". Napisz konkretnie jaki
i gdzie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-21 22:30:57
Autor: Krzysztof Halasa
Dopłacimy bezrobotnym do kr edytów
Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> writes:

Ja nie wiem ktore to sa "wszystkie sklepy". Napisz konkretnie jaki
i gdzie.

Warszawa!

No to dopiero konkret.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-20 10:04:53
Autor: Valdi.Pavlack

Aha. I co wiecej, kto bedzie reprezentowal Polske "na zewnatrz". Bo
potem sie z nas smieja w FOX TV ze mamy takiego utalentowanego
polityka, ktory trzyma pensje na koncie mamusi, bo wlasnego nie ma...

I to wg. Ciebie jest koronny argument za tym aby iść na wybory?
Co do stacji FOX - uwierz mi, że 99,9% Polaków ma w głębokim poważaniu co
dziennikarze od wujcia Sama myślą na nasz temat ;)

A tu mi taki Mithos - jak przypuszczam uprawniony
"z urodzenia" - pisze, ze bojkotuje wybory. Uh! :)

Nie dziw mu się. Większość normalnych, którym TVN, Polsat TVP i inne
głupkowate media nie wyprały mózgu robi to samo co on.

Ale wylacznie POLSKIE warzywa, nie? ;)

U Wernera nie mam takiej możliwości - wiem, że są to warzywa w 100%
niemieckie :)

Data: 2009-06-20 08:01:27
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 04:04, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

I to wg. Ciebie jest koronny argument za tym aby iść na wybory?

Nie, nie "koronny". :) Koronny to "kto decyduje o mojej przyszlosci" i
"kto trzyma lape na moich pieniadzach, ktore place w formie
podatkow". :)

Co do stacji FOX - uwierz mi, że 99,9% Polaków ma w głębokim poważaniu co
dziennikarze od wujcia Sama myślą na nasz temat ;)

Nie, nie, nie wyrazilem sie jasno. Nie chodzi mi o to ze Polacy
powinni sie przejmowac ze JACYSTAM dziennikarze od wujcia Sama maja
ubaw. Chodzi mi o to, ze NAWET dziennikarze z FOX TV maja ubaw z
polskiego polityka. Obiektywnie - jest zle, bez wzgledu na narodowosc
polityka.

Przekladajac na polskie realia, wyobraz sobie telewizje Leppera "Broną
& Pługiem TV", gdzie pomiedzy wywiadem z poslanka Renata Beger ("Pani
Renato, to co dokladnie ma pani w oczach?") a teledyskiem Ich Troje
("Dokąd idziesz Polsko?") leci news o tym jaki to "freak" rzadzi np.
Ekwadorem.

Data: 2009-06-20 12:32:09
Autor: Clegan
On 20 Cze, 17:01, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

[...]
Wyobraź sobie teraz jaki polew miały europejskie media z Busha, który
domyślam sie konto w banku ma.
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Cytaty:George_Bush

Data: 2009-06-20 14:52:45
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 15:32, Clegan <cleg...@gmail.com> wrote:

Wyobraź sobie teraz jaki polew miały europejskie media z Busha, który
domyślam sie konto w banku ma.http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Cytaty:George_Bush

Ten pan jest "geniuszem" tego kalibru, ze przypuszczam ze wiadomosci o
jego intelekcie dotarly nawet w glab dzungli amazonskiej w pierwszym
roku jego prezydentury.

A polski polityk, z ktorego dziwactw nabija sie "redneck TV" w Stanach
to jednak musi sie bardziej zasluzyc. :)

Nie widze mojego ulubionego cytatu, wiec przytocze w oryginale:
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
29 wrzesnia 2000 roku George W. Bush wypowiedzial te glebokie slowa. :D

Data: 2009-06-20 23:56:54
Autor: Valdi.Pavlack

Nie widze mojego ulubionego cytatu, wiec przytocze w oryginale:
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
29 wrzesnia 2000 roku George W. Bush wypowiedzial te glebokie slowa. :D

A zauważyłeś, że z roku na rok potem było coraz gorzej z intelektem tego
gościa? ;)
Ciekawe kiedy reprezentant czarnego lądu zacznie "błyszczeć" swoimi
wypowiedziami? ;)

Ehh późna pora. Za bardzo OT sypię :) Dobranoc.

Data: 2009-06-20 17:20:52
Autor: Valdi.Pavlack

[...]

Może ja czegoś nie łapię, ale jeżeli nawet taka TV by powstała to czy jakoś
to wpłynie na życie znacznej części Polaków. IMHO nie, bo większość będzie
miała to za przeproszeniem w dupie co jakiś matoł (czyt. poseł) mówi na
szklanym ekranie. Usiądź kiedyś ze swoimi polskimi znajomymi przed TV i
włącz program, w którym jeden debil z drugim żre się ze sobą, który jest
większym the best'ciakiem za pieniądze podatnika. Na 99% po kilku chwilach
zmienicie kanał albo wyłączycie TV bo nie będzieci mieli najmniejszej ochoty
słuchać a tym bardziej oglądać pierdół jakie pajace z wiejskiej i pochodnych
wygadują.

Podobnie sprawa się ma do tego, że ktoś w USA ma śmiech, że rządził nami
pajac, który mamusi dawał pieniądze zamiast samemu nimi dysponować. Mnie
osobiście to stukało po całości, podobnie zapewne jak większość ludzi
chodzących po polskich ulicach.
Inna sprawa, że takie "wydarzenia" podnosiły ciśnienie małym pod względem
wzrostu i intelektu ludziom z PISu, którzy traktowali takie zagrania jako
zniewagę głowy państwa czy innego ścierwa określającego się jako "władza".
No ale to chyba tylko źle o nich samym świadczy - po prostu sklonowani oraz
reszta ich kolegów nie tylko z partii (czyt. osły z wiejskiej) nie ma
żadnego dystansu do siebie.
Kiedy przyglądam się z boku polskiego kurwidołkowi, który zwie się
"polityką" żałuję, że w okrąglaku nie zasiada więcej ludzi pokroju Palikoty
czy Silvio Berlusconiego. Może wtedy co poniektóre pojeby z wiejskiej mały
by na swoich debiliskich ryjach mniej obłudy, fałszu i hipokryzji.

Data: 2009-06-20 19:49:38
Autor: Animka
Valdi.Pavlack pisze:

[...]

Ten Twój palikot zapaskudza nam tylko Polskę.

--
animka

Data: 2009-06-20 20:12:24
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Animka" news:h1j7a9$6m5$1node2.news.atman.pl

Ten Twój palikot zapaskudza nam tylko Polskę.

Wow! Nie wiedziałem, że Palikot jest mój :)

A na poważnie, to uważasz że reszta czymś różni się od Janka? :) - IMHO jest
jeszcze gorsza, bo Janek przynajmniej z dystansem podchodzi do cyrku na
wiejskiej i ludzi, którzy się w nim bawią.

PS.
A to zapaskudzanie Polski to na czym polega jeżeli mogę spytać? :)

Data: 2009-06-20 11:50:16
Autor: szczurwa
On 20 Cze, 20:12, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

A na poważnie, to uważasz że reszta czymś różni się od Janka? :)

Owszem, nie kradnie tak na żywca jak paligłup, nadto z większą
starannością podchodzi do języka polskiego. Jesli kiedyś w Polsce
poleje się krew i powstana bojówki polityczne, to za brutalizację
życia politycznego odpowiedzialni będą tacy ludzie jak paligłup,
jamajka-komorowski, nitras czy niesioł wraz z takimi instytucjami jak
Rynsz-TOK FM lun TVN.

Data: 2009-06-20 21:07:42
Autor: Valdi.Pavlack

Owszem, nie kradnie tak na żywca jak paligłup

Rozumiem, że nie uważasz za "kradzież na żywca" ogromnych pensji za "ciężką"
pracę, za "służbę narodowi", nieoprocentowanych pożyczek na kilkadziesiąt
kafli itp. kiedy za minimalną płacę w PL prędzej zdechniesz niż samemu (bez
pomocy bliskich itp.) się utrzymasz; kiedy samotna matka z 2 dzieci całuje
klamkę w MOPSie i może zapomnieć o dofinansowaniu posiłków bo z racji tego,
że poderwała pracę na trzeci etat i ledwo wiąże koniec z konieć więc jej się
nie należy pomoc...

[...]

Nie bronię PO bo z ich poglądami nigdy się nie zgadzałem, ale możesz mi
powiedzieć czemu w twojej wypowiedzi dostrzegam nazwiska wywodzące się tylko
i wyłącznie z ww. ugrupowania? Mam rozumieć, że reszta "przedszkolaków" jest
nieskazitelnie czysta i w przeciwieństwie do obecnie rządzej ekipy im zależy
na tym by ludziom żyło się dostatnio a Polska rosła w siłę...

Data: 2009-06-20 12:26:30
Autor: szczurwa
On 20 Cze, 21:07, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

Masz rację. Ale paligłup to właśnie część tego chorego systemu.

[...]

Oni są najbardziej widoczni w zaprzyjaźnionych mendiach. Mógłbym do
tego dorzucić parę nazwisk dziennikarzyn i mandarynów z Czerskiej, ale
po co ? Zresztą, w PO (i przystawkach) zogniskowało się wszystko to,
czego nie znoszę we współczesnej polskiej polityce, stylem i językiem
coraz bardziej przypominającej lata pięćdziesiąte.

Data: 2009-06-20 22:03:14
Autor: Valdi.Pavlack

Zresztą, w PO (i przystawkach) zogniskowało się wszystko to,
czego nie znoszę we współczesnej polskiej polityce, stylem i językiem
coraz bardziej przypominającej lata pięćdziesiąte.

Gomółkowszyzna bis? :) Coś w tym jest - niestety.

Data: 2009-06-21 09:45:18
Autor: CeBeR
W dniu 2009-06-20 20:50, szczurwa pisze:

poleje się krew i powstana bojówki polityczne, to za brutalizację
życia politycznego odpowiedzialni będą tacy ludzie jak paligłup,
jamajka-komorowski, nitras czy niesioł wraz z takimi instytucjami jak

Jasne: Kłamczyński, Durny, Kurwski, Gnomsiewski i reszta piśdziej ferajny są po prostu do rany przyłóż.

Rynsz-TOK FM lun TVN.

A Telewizja Weszpolska (niech przypomnę tylko zawsze czwartej rzepie wiernego Misjonarza Specjalnego) jest bez winy? Że o rydzryju i telewizji Muchomora nie wspomnę...

Data: 2009-06-21 09:50:10
Autor: szczurwa
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów

Jak juz bierzesz, to bierz połowę..;-)

Data: 2009-06-20 20:45:02
Autor: Animka
Valdi.Pavlack pisze:

Ten Twój palikot zapaskudza nam tylko Polskę.

Wow! Nie wiedziałem, że Palikot jest mój :)

Tak w przenośni napisałam.

A na poważnie, to uważasz że reszta czymś różni się od Janka? :) - IMHO jest
jeszcze gorsza, bo Janek przynajmniej z dystansem podchodzi do cyrku na
wiejskiej i ludzi, którzy się w nim bawią.

Cyrkiem i to na dodatek bardzo nędznym jest właśnie on.

PS.
A to zapaskudzanie Polski to na czym polega jeżeli mogę spytać? :)

No hmmm nie xxx się we własne gniazdo, czyli nie zapaskudza Polski.
Już się nie mogę doczekać jaki werdykt sądu będzie. Powinni coś z tym pajacem wreszcie zrobić.

--
animka

Data: 2009-06-20 21:01:24
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Animka" news:h1j1df$eks$1node1.news.atman.pl

Tak w przenośni napisałam.

:) posmutniałem... Ale było warto. Przynajmniej przez chwilę myślałem, że
mam Janusza na własność :)

Cyrkiem i to na dodatek bardzo nędznym jest właśnie on.

A jego koledzy z okrąglaka? :)

No hmmm nie xxx się we własne gniazdo, czyli nie zapaskudza Polski.
Już się nie mogę doczekać jaki werdykt sądu będzie. Powinni coś z tym
pajacem wreszcie zrobić.

W chwili obecnej do własnego gniazda wg. Ciebie (chyba) robi coś Janusz. A
reszta? ;)

Data: 2009-06-20 21:21:30
Autor: Animka
Valdi.Pavlack pisze:

W chwili obecnej do własnego gniazda wg. Ciebie (chyba) robi coś Janusz. A
reszta? ;)

Robi (ten nijaki Janusz) pod siebie i dla siebie.
Wybacz, ale nie bede się już wypowiadała na temat rządów. Zresztą to jest grupa o bankach.

Pozdrawiam.

--
animka

Data: 2009-06-20 22:02:11
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Animka" news:h1j39t$esv$1node1.news.atman.pl

Robi (ten nijaki Janusz) pod siebie i dla siebie.

A reszta? Mam rozumieć, że tylko jeden winny? Ehh trąci mi tutaj
stronniczością polityczną.

Wybacz, ale nie bede się już wypowiadała na temat rządów.

Niewygodny temat?

Zresztą to jest grupa o bankach.

Może to zabrzmi dziwnie, ale te z polityką naprawdę mają wiele wspólnego.

Data: 2009-06-20 14:45:12
Autor: Mithos
bradley.st pisze:
[...]

Masz zbyt amerykańskie podejście do wyborów.

Jedyne wyboru, których nie odpuszczę to są w Polsce wybory prezydenckie. Jedyne, w których głosuje się na kandydata. Chociaż z drugiej strony patrząc na giełdę nazwisk potencjalnych kandydatów to już czuję, że będziemy wybierać między mniejszym złem.

Niestety wybory parlamentarne mają z demokracją niewiele wspólnego, bo często premierem i ministrami zostają osoby co nagle zmieniły obóz polityczny i wywodzą się z partii, na którą głosować nie chcieliśmy, a de facto to, tak jak pisałem wcześniej, wszystkie liczące partię pochodzą z jedna worka i w praktyce niczym się między sobą nie różnią. Fikcja, a nie prawdziwa demokracja. IMO

--
Mithos

Data: 2009-06-20 07:36:16
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 08:45, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

[...]

W ramach dygresji: jakos od niedawna zauwazam pewna metamorfoze na
pl.biznes.banki. :) O ile pol roku temu spora grupa piszacych
usilowala mnie przekonac ze "Mieszka taki w Ameryce to wydaje mu sie
ze tam wszystko lepsze, ale my mu pokazemy!", to teraz to raczej ja
slysze jak to zle jest w Polsce... Hmm...

Wracajac do wyborow i mojego zbyt amerykanskiego podejscia: Zakladajac
ze jest jak mowisz, i ze wladze trzyma grupa krewnych i znajomych
krolika, tylko od czasu do czasu zmieniaja partie, do ktorej naleza, a
Ty nie chcesz wybierac spomiedzy nich. Czy zamiast siedziec w domu i
nie glosowac, nie mialoby wiekszego sensu zaglosowanie na jakiegos
"niezaleznego", "zielonego" itp. opozycjoniste? Kogos spoza tej grupy,
o ktorej piszesz? W ten sposob Twoj glos pokazuje takze przeciwko komu
jestes. Brak Twojego glosu pokazuje tylko, ze jest Ci wszystko jedno,
wiec grupa u wladzy zaklada, ze moze sobie pozwalac na wszystko.

Data: 2009-06-20 10:34:55
Autor: Bungiel
On Jun 20, 4:36 pm, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:
[...]

To nie ma znaczenia, bo takich jak on jest tylko garstka. Ludzie nie
rozumieją istoty wyborów. Głosują przeciwko komuś albo na kogoś, kto
ma pierwsze miejsce w sondażach. Media marginalizują alternatywę, bo
przecież sondaże pokazują, że alternatywa to 1%. Ale skoro jej nie
prezentują, to nikt o niej nie wie.. itd.
Popatrz na wybory w USA i na tę "opozycję". Jakie ma szanse ktoś spoza
obozu R & D? Jak to się u was mówi, "the fix is in" ? :) A czy
zagłosujesz R czy D, to i tak wygrywają "nasi".

Data: 2009-06-20 14:55:36
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-06-20, bradley.st <bradley.st@gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

Nie uogólniaj. W Polsce nie jest źle, ale jeśli chodzi o elity polityczne to mamy po prostu tzw. "dno i metr mułu". Jak pominiesz politykę i polityków, to żyje się tu całkiem przyjemnie. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-06-20 08:10:26
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 10:55, Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:

Nie uogólniaj. W Polsce nie jest źle, ale jeśli chodzi o elity
polityczne to mamy po prostu tzw. "dno i metr mułu". Jak pominiesz
politykę i polityków, to żyje się tu całkiem przyjemnie. :)

Zapewniam, ze jestem jak najdalszy od uogolnien. Ja tylko zauwazylem
ze ostatnio juz trzeci raz napisalem "nie narzekaj, inni maja gorzej"
w odpowiedzi na post na grupie. :)

Data: 2009-06-20 17:22:40
Autor: Valdi.Pavlack

Ja tylko zauwazylem
ze ostatnio juz trzeci raz napisalem "nie narzekaj, inni maja gorzej"
w odpowiedzi na post na grupie. :)

Owszem mają a my, że by gorzej nie mieć niż mamy obecnie mamy w dupie
polityków :) Oni nam chleba nie dadzą. Współczuję i jednocześnie szczerze z
tego miejsca pozdrawiam tych, którzy jednak w takie cuda wierzą i nadal
głosują na małych, sepleniących, tępych itp. :)

Data: 2009-06-20 11:39:24
Autor: szczurwa
On 20 Cze, 16:55, Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:

Nie uogólniaj. W Polsce nie jest źle, ale jeśli chodzi o elity
polityczne to mamy po prostu tzw. "dno i metr mułu". Jak pominiesz
politykę i polityków, to żyje się tu całkiem przyjemnie. :)

Problem w tym, że w Polsce wszystko ma wymiar polityczny, a polityka i
politycy za cholerę nie chcą zapomnieć o Tobie.

Data: 2009-06-20 16:56:47
Autor: Valdi.Pavlack

to teraz to raczej ja
slysze jak to zle jest w Polsce... Hmm...

Bo jest źle, co nie zmienia faktu, że u was też nie jest kolorowo.
Czy skłamię jeżeli pokuszę się o stwierdzenie, że przeciętnemu człowiekowi w
USA żyje się gorzej (poziom życia itp.) niż jego odpowiednikowi w Europie
Zachodniej?
Po za tym wolę już klepać polską biedę niż żyć w mega policyjnym państwie,
która podobno uważa się za orędownika demokracji LOL :P

Brak Twojego glosu pokazuje tylko, ze jest Ci wszystko jedno,
wiec grupa u wladzy zaklada, ze moze sobie pozwalac na wszystko.

Po raz kolejny daje o sobie znać hamerykańskie podejście do wyborów :)
U nas władza zawsze jest pro obywatelska tylko w czasie kampanii i musisz
się z tym pogodzić.

Data: 2009-06-20 08:39:17
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 10:56, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

Po pierwsze, co to jest "przecietny czlowiek" w trzystumilionowym
panstwie? :) Tutaj roznice miedzy stanami sa czasami jak np. pomiedzy
Estonia a Portugalia, albo Polska a Malta.
Bylem wlasnie w stanie "tylko" 2 godziny samolotem od domu, a mialem
wrazenie, ze to inny kontynent. OK, mieli Starbucks i McDonald's i
mowili po angielsku, ale takie podobienstwa to dostrzegam tez w UK i w
Irlandii :)

Co do porownywania z odpowiednikiem w Europie Zachodniej - znam tylko
UK, Irlandie i Francje w wystarczajacym (?) stopniu zeby sie
wypowiedziec. Powiedzialbym, ze w Stanach wiele rzeczy materialnych
jest latwiej dostepnych niz w Europie. No i jest po prostu wiecej
miejsca, wiec latwiej mieszkac w nieco lepszych warunkach. Ale zauwaz,
ze na przyklad ktos kto przez 10 lat zrywal azbest z dachow w Nowym
Jorku, a mieszkanie dzielil z 10 innymi robotnikami MOZE sie ze mna
nie zgodzic. :)

Po za tym wolę już klepać polską biedę niż żyć w mega policyjnym państwie,
która podobno uważa się za orędownika demokracji LOL :P

Aha, zaczyna sie z panstwem policyjnym. Valdi, jak ja chce zobaczyc
uzbrojonego po zeby policjanta, to lece do Paryza. Albo na Okecie. :p
To tyle mam do powiedzenia. Ze juz nie wspomne o braku przymusowych
"dowodow osobistych".

Co do oredownika demokracji - lepiej byc policjantem, czy psem
policjanta machajacym ogonem na zawolanie? "Och, moze doslemy wam
jeszcze 1,500 polskich zolnierzy do Afganistanu?" :p

Data: 2009-06-20 18:17:23
Autor: Valdi.Pavlack

Po pierwsze, co to jest "przecietny czlowiek" w trzystumilionowym
panstwie? :)

Duży, wcale nie znaczy lepszy :)

Tutaj roznice miedzy stanami sa czasami jak np. pomiedzy
Estonia a Portugalia, albo Polska a Malta.

A to prawda.

OK, mieli Starbucks i McDonald's

Typowo amerykańskie g..., którego pić i jeść napewno się nie da :) - bez
urazy.

mowili po angielsku

Uff, dobrze, że nie po hiszpańsku :)

ale takie podobienstwa to dostrzegam tez w UK i w Irlandii :)

No ale wiesz ww. to Europa :)

Co do porownywania z odpowiednikiem w Europie Zachodniej - znam tylko
UK, Irlandie i Francje w wystarczajacym (?) stopniu zeby sie
wypowiedziec.

Do listy, od siebie dorzucam Włochy i Niemcy :)

Powiedzialbym, ze w Stanach wiele rzeczy materialnych
jest latwiej dostepnych niz w Europie.

To samo można powiedzieć o Europie - ehh czy nazwa naszego kontynentu nie
brzmi pięknie? ;)

Ale zauwaz,ze na przyklad ktos kto przez 10 lat zrywal azbest z dachow w
Nowym
Jorku, a mieszkanie dzielil z 10 innymi robotnikami MOZE sie ze mna
nie zgodzic. :)

Zgoda - a ha azbestu w USA nie zrywałem :)

Aha, zaczyna sie z panstwem policyjnym. Valdi, jak ja chce zobaczyc
uzbrojonego po zeby policjanta, to lece do Paryza.

Przesadzasz z tym Paryżem - poważnie :)

Albo na Okecie. :p

A tutaj żale już do naszych politów mniej, którzy podobnie jak wasi rządzący
mają za przeproszeniem pierdolca na punkcie bezpieczeństwa i wychodzą z
założenia

To tyle mam do powiedzenia. Ze juz nie wspomne o braku przymusowych
"dowodow osobistych".

Popatrz teraz na swoje podwórko i zobacz jak to wygląda w "american dream"
:) O kontrolach na lotniskach w USA już nawet nie wspominam.

Co do oredownika demokracji - lepiej byc policjantem, czy psem
policjanta machajacym ogonem na zawolanie? "Och, moze doslemy wam
jeszcze 1,500 polskich zolnierzy do Afganistanu?" :p

W przeciwieństwie do sprzedajny polityków ja nie nadstawiam swojej dupci USA
(ani innemu krajowi), która dyma, dyma, dyma i nic nie daje w zamian po za
poklepaniem jednego czy drugiego debila po ramieniu.

Ehh - Europa jest piękna :) A USA? - co to komentować :) Po prostu Europa
jest piękna :)

Data: 2009-06-20 09:40:13
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 12:17, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Duży, wcale nie znaczy lepszy :)

Nie twierdze ze lepszy. Twierdze, ze trudniej poddajacy sie
"usrednieniu" i stad moj problem z ustaleniem kto to ten "przecietny"
mieszkaniec.

Przesadzasz z tym Paryżem - poważnie :)

No nie wiem. Zawsze mi sie udaje natknac na umundurowane trojki z
"kalasznikowami". Od lotniska poczynajac, na muzeach konczac.

Popatrz teraz na swoje podwórko i zobacz jak to wygląda w "american dream"
:) O kontrolach na lotniskach w USA już nawet nie wspominam.

Patrze. Nikt nie wymaga ode mnie posiadania dowodu osobistego.
O co chodzi z kontrolami na lotniskach w USA? Ze zdejmowanie butow,
czy ze skaner i kamera na cudzoziemcow?

W przeciwieństwie do sprzedajny polityków ja nie nadstawiam swojej dupci USA
(ani innemu krajowi), która dyma, dyma, dyma i nic nie daje w zamian po za
poklepaniem jednego czy drugiego debila po ramieniu.

Ty nie nadstawiasz. Sprzedajni politycy tez nie. Tylko 1,500 polskich
zolnierzy nadstawia -- wyslanych przez politykow wybranych w wyborach
w wolnym i demokratycznym kraju. :p

Ehh - Europa jest piękna :) A USA? - co to komentować :) Po prostu Europa
jest piękna :)

Jesli mozna wiedziec, na podstawie wielu lat zycia w ktorym stanie USA
to napisales?

Data: 2009-06-20 15:18:51
Autor: Saiko Kila
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
Proces "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> zwrócił błąd:

Popatrz teraz na swoje podwórko i zobacz jak to wygląda w "american dream"
:) O kontrolach na lotniskach w USA już nawet nie wspominam.

Patrze. Nikt nie wymaga ode mnie posiadania dowodu osobistego.

Bo zamiast tego wymagają prawa jazdy. Pełni tę samą funkcję. Kiedyś w
moim banku wypłacałem to najpierw nie wiedzieli co to jest paszport a
potem ponad dwadzieścia minut sprawdzali kto zacz (mają słabą sieć więc
musieli faksować). Teraz na szczęście bank został wkupiony przez
jakiegoś hiszpańskiego Santandera i nauczyli się co to jest paszport.
Przy okazji wprowadzili nowe opłaty i podwyższyli już istniejące.

O co chodzi z kontrolami na lotniskach w USA? Ze zdejmowanie butow,
czy ze skaner i kamera na cudzoziemcow?

Lepsze kontrole są w muzeach, np. Stauta Wolności - musisz przejść dwie
kontrole (zdejmowanie butów też jest) jeśli zwiedzasz monument. W wielu
miejscach publicznych człowiek się czuje jak przestępca, i ciągle jest
kontrolowany. Krótko po 9/11 było lepiej, z czasem jest coraz gorzej.
Tylko się ludzie przyzwyczajają do bycia bydłem. Rząd to pastuchy.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2009-06-20 14:42:36
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 15:18, Saiko Kila <fnvxbx...@phgzr.vqrn.arg.cy> wrote:

Bo zamiast tego wymagają prawa jazdy. Pełni tę samą funkcję.

Niezupelnie. Prawo jazdy potwierdza, ze mozesz kierowac samochodem.
Nie masz OBOWIAZKU posiadania ID bo mieszkasz w USA i jestes
pelnoletni. W przeciwienstwie do wielu panstw europejskich, w tym
Polski, ktore wymagaja ID czy innych "dowodow osobistych". Masz
obowiazek posiadania prawa jazdy jezeli chcesz prowadzic samochod.

Nie musisz miec "dowodu osobistego", nie musisz "okazywac na wezwanie
uprawnionych organow". Jezeli chcesz, mozesz sobie zyc bez ID - bedzie
Ci duzo trudniej oczywiscie, bedzie to wrecz niemozliwe, ale PRZYMUSU
nie ma.

Czujesz subtelna roznice?

Data: 2009-06-20 19:18:29
Autor: Saiko Kila
[...]

Nie czuję. Nie możesz żyć bez ID, chyba że wyjedziesz w odpowiednik
Bieszczad. Jeśli nie masz prawa jazdy to możesz sobie wyrobić dokument -
tańszy - który jest niemal kopią prawa jazdy, ale nie upoważnia do
prowadzenia pojazdów. Wyrabia się go dokładnie w tym samym miejscu co
prawo jazdy. Jest to o wiele bardziej upierdliwe i trwa dłużej niż
wyrabianie dowodu w Polsce. ID mogą zażądać przy płaceniu kartą w
sklepie, przy kontroli drogowej, w banku u urzędzie standardowo żądają,
jak bez tego żyć?

I musisz a przynajmniej powinieneś okazywać dowód, no bez jaj. Jak mnie
glina zatrzymuje to nawet nie wiem co się stanie jak nie okażę, wolę
tego nie sprawdzać w mieście gdzie gliniarze czasem strzelają bez
pytania (np. ci dwaj co pracowali dla mafii przez dwadzieścia lat, i
byli hitmenami w drogówce, albo ci co zastrzelili dzieciaka kiedy wylazł
na dach i matka zadzwoniła po pomoc, albo ci co rozwalili pana młodego
po wyjściu z wieczoru kawalerskiego).

BTW w Polsce też mogę zapomnieć dowodu, i wcale mnie nie zamkną jak go
nie mam, ale spisać mogą, zdarzało się.

Data: 2009-06-20 16:42:29
Autor: bradley.st
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
On 20 Cze, 19:18, Saiko Kila <fnvxbx...@phgzr.vqrn.arg.cy> wrote:

Nie czuję.

To moze wyjasnie. Nie ma administracyjnego obowiazku posiadania ID. To
"panstwo policyjne" jak chca niektorzy, nie narzuca sila obywatelom
kolejnego biurokratycznego przepisu. W przeciwienstwie do swiatlych
demokracji w innnych czesciach swiata.

[...]

Kiedy ostatnio sprawdzalem, wyrabianie dowodu w Polsce trwalo okolo
miesiaca i wymagalo osobistego stawiennictwa w urzedzie przy skladaniu
wniosku i przy odbiorze Dowodu Osobistego. Oraz kosztowalo 30 zlotych.

Dla porownania, state ID w "moim" stanie przychodzi poczta po tygodniu
od wizyty w BMV, a jezeli jest wznawiane, to wniosek sklada sie przez
internet. I kosztuje ta cala zabawa dolarow amerykanskich piec.

To tyle mam do powiedzenia na temat rzekomej "upierdliwosci".

ID mogą zażądać przy płaceniu kartą w
sklepie, przy kontroli drogowej, w banku u urzędzie standardowo żądają,
jak bez tego żyć?

O ile przepisy VISA USA ostatnio sie nie zmienily, to moga co najwyzej
prosic (a nie zadac), ale nie maja prawa uzaleznic zaakceptowania
karty od pokazania przez ciebie ID.

Co do banku i urzedu - jak juz pisalem, nie masz OBOWIAZKU posiadania
ID. Ty je CHCESZ miec dla wlasnej wygody, a nie dlatego ze jest nakaz
administracyjny.

I musisz a przynajmniej powinieneś okazywać dowód, no bez jaj. Jak mnie
glina zatrzymuje to nawet nie wiem co się stanie jak nie okażę,

Maja prawo Cie zatrzymac do momentu kiedy sie upewnia ze Ty to Ty.

BTW w Polsce też mogę zapomnieć dowodu, i wcale mnie nie zamkną jak go
nie mam, ale spisać mogą, zdarzało się.

Moga Ci rowniez wlepic np. 500 zlotych kary "za niemanie".

Data: 2009-06-21 11:29:13
Autor: Mithos
bradley.st pisze:
[...]

Ale co z tego, że nie ma obowiązku administracyjnego skoro bez ID nic nie załatwisz.

W PL też nie ma realnych sankcji za brak dowodu/meldunku ale bez tego załatwienie czegokolwiek jest skomplikowane i zarezerwowane dla ludzi z dużą ilością wolnego czasu i samozaparcia.

To tyle mam do powiedzenia na temat rzekomej "upierdliwosci".

Pięć dolarów to 20 PLN, w Polsce jak sam mówisz jest to 30 PLN.

Jedna/dwie wizyty w urzędzie raz na DZIESIĘĆ lat to ma być upierdliwość ?

Moga Ci rowniez wlepic np. 500 zlotych kary "za niemanie".

Tam chodziło o nie OKAZANIE.

--
Mithos

Data: 2009-06-21 05:11:39
Autor: bradley.st
On 21 Cze, 05:29, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

Ale co z tego, że nie ma obowiązku administracyjnego skoro bez ID nic
nie załatwisz.

To, ze masz wolny wybor. To ze nie ma systemu nakazowego, z jednym
przepisem na temat obowiazku posiadania ID "bo poniewaz" i drugim, z
sankcjami finansowymi za brak zaprezentowania ID "na zadanie
uprawnionych".

W PL też nie ma realnych sankcji za brak dowodu/meldunku

Mam pewne watpliwosci po przeczytaniu tego:

http://wyborcza.pl/1,75478,3410493.html

"Takie tłumaczenie nie przekonało funkcjonariuszy. Na turystów
nałożyli po 200 zł mandatu. Reszta turystów miała meldunek. - Chciałem
wyjaśnić sytuację, ale usłyszałem, że mandat może sięgnąć 500 zł i
mogę zostać zakuty w kajdanki i sprowadzony do Zakopanego jako
przestępca - dodaje student."

Pięć dolarów to 20 PLN, w Polsce jak sam mówisz jest to 30 PLN.

Jedna/dwie wizyty w urzędzie raz na DZIESIĘĆ lat to ma być upierdliwość ?

Tym bardziej NIE jest wiec nia odnowienie State ID przez internet, za
mniejsze pieniadze, i z dostawa do domu, prawda? Wbrew temu co pisal
Saiko Kila o State ID, na ktorego post odpisywalem.

> Moga Ci rowniez wlepic np. 500 zlotych kary "za niemanie".

Tam chodziło o nie OKAZANIE.

Whatever. ;) Zupelnie jak przy manadacie "za niemanie swiatel". :)

Data: 2009-06-20 22:34:09
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-06-20, bradley.st <bradley.st@gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

A tak z ciekawości. Czym się może posłużyć osoba któa prawa jazdy mieć nie może (np. niewidoma)?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-06-20 15:49:53
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 18:34, Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:

A tak z ciekawości. Czym się może posłużyć osoba któa prawa jazdy
mieć nie może (np. niewidoma)?

Tzn. jezeli koniecznie chce cos miec ze zdjeciem i nazwiskiem? State
ID albo paszport sa chyba najlatwiejszym rozwiazaniem.

Data: 2009-06-20 23:51:37
Autor: Mithos
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
bradley.st pisze:
Czujesz subtelna roznice?

Ale w Polsce też nie wpadnie do kogoś policja dlatego, że nie wyrobił dowodu osobistego. Podobnie jest z meldunkiem, przepisy są absurdalne, za brak meldunku grożą sankcje ale nikt tego nie ściga.

Natomiast nie mając DO i meldunku to BARDZO wielu rzeczy po prostu nie załatwisz.

--
Mithos

Data: 2009-06-20 15:15:09
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 17:51, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

Ale w Polsce też nie wpadnie do kogoś policja dlatego, że nie wyrobił
dowodu osobistego. Podobnie jest z meldunkiem, przepisy są absurdalne,
za brak meldunku grożą sankcje ale nikt tego nie ściga.

Ale policja w Polsce ma prawo zatrzymac Cie na ulicy i ma prawo
zazadac Dowodu Osobistego.

Mozliwe konsekwencje - ponizej:

http://forumprawne.org/prawo-karne/59267-mandat-za-nie-okazanie-dowodu-tozsamosci.html

Data: 2009-06-21 11:22:11
Autor: Mithos
bradley.st pisze:
Ale policja w Polsce ma prawo zatrzymac Cie na ulicy i ma prawo
zazadac Dowodu Osobistego.

No jasne. Ja już żyję ponad ćwierć wieku i jeszcze nigdy na ulicy mnie policja nie legitymowała.

http://forumprawne.org/prawo-karne/59267-mandat-za-nie-okazanie-dowodu-tozsamosci.html

ZTC na szybko widzę chodziło o dokument tożsamości, a nie DO czyli mógł okazać prawo jazdy, paszport itp.

--
Mithos

Data: 2009-06-21 12:25:44
Autor: Wwieslaw
Mithos wrote:
ZTC na szybko widzę chodziło o dokument tożsamości, a nie DO czyli
mógł okazać prawo jazdy, paszport itp.

Prawo jazdy potwierdza uprawnienia do kierowania pojazdami, nie jest natomiast dokumentem potwierdzajacym tozsamosc - tutaj tylko DO i paszport wchodza w gre OIDP.

KWieslaw

Data: 2009-06-21 14:30:10
Autor: Krzysztof Halasa
Mithos <fake@adres.pl> writes:

No jasne. Ja już żyję ponad ćwierć wieku i jeszcze nigdy na ulicy mnie
policja nie legitymowała.

Za komuny to nie bylo jednak nic wyjatkowego.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-20 23:55:07
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Mithos" news:h1jllu$tci$1news.onet.pl

Natomiast nie mając DO i meldunku to BARDZO wielu rzeczy po prostu nie
załatwisz.

Co nie zmienia faktu, że w PL wiele takich ludzi żyje i jakość dają radę :)

Data: 2009-06-20 23:52:02
Autor: Valdi.Pavlack

Jezeli chcesz, mozesz sobie zyc bez ID - bedzie
Ci duzo trudniej oczywiscie, bedzie to wrecz niemozliwe, ale PRZYMUSU
nie ma.

Uwierz mi bradley, że w PL też masz taką możliwość. Może brzmi to dość
dziwnie i abstrakcyjnie ale jest to prawdą. W PL bez dowodu czy jak wy to
tam nazywacie ID card można żyć. Oczywiście takie życie będzie wyglądło
trudniej, będzie wręcz niemożliwe (wszystko zależy od tego jak się na to
zapatrujemy), ale PRZYMUSU nie ma :)

A jeżeli chodzi o prawo jazdy - ile u nas po drogach driverów śmiga bez tego
papierka to sobie nawet nie wyobrażasz :)

Pozdrawiam serdecznie i gorąco w ten chłodny wieczór :)

Data: 2009-06-20 15:21:31
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 17:52, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

No jednak raczej jest. To znaczy, google nie zgadza sie z Toba w
kwestii PRZYMUSU. :)

Dziennik Ustaw z 1997 r. Nr 113 poz. 733

"Art. 34. 1.  Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w
Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana posiadać dowód osobisty:
1)   od ukończenia 18 roku życia,
2)   od ukończenia 15 roku życia, jeżeli pozostaje w stosunku pracy
lub nie zamieszkuje wspólnie z osobami, pod których władzą
rodzicielską lub opieką się znajduje, albo nie pozostaje pod władzą
rodzicielską lub opieką.
2.   Osoba będąca obywatelem polskim ma prawo otrzymać dowód osobisty
od ukończenia 13 roku życia."

Data: 2009-06-20 23:55:53
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
Pozdrawiam serdecznie i gorąco w ten chłodny wieczór :)

Chyba właśnie jest gorąco ;)

--
Mithos

Data: 2009-06-20 23:58:57
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Mithos" news:h1jltq$tci$2news.onet.pl

Chyba właśnie jest gorąco ;)

Zależy jaki rejon Polski :) U mnie w chwili obecnej 12 stopni - dla mnie
chłodno, ale lubię taki klimaty :)

Dobranoc. :)

Data: 2009-06-21 02:40:59
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Eee tam, zaraz niemozliwe. Urzednicy marudza, a ze to w paszporcie nie
ma PESELu (jest, a nawet jakby nie bylo to co), a ze dlaczego prawo
jazdy. DO potrzebny jest chyba tylko do wyrobienia paszportu oraz do
zawarcia zwiazku malzenskiego (w kraju przynajmniej) :-)
No i pewnie przy "pozyczkach na dowod" itp.

Podczas kontroli drogowej wiele razy bylem pytany o DO, po co to nie
mam pojecia. Potrzebne dokumenty to dowod rejestracyjny, prawo jazdy
i kwit o posiadaniu OC.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-21 13:18:03
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 21 Jun 2009 02:40:59 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

Do tego drugiego nie jest, przerabiałem osobiście. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-06-21 02:16:19
Autor: Krzysztof Halasa
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> writes:

Jezeli chcesz, mozesz sobie zyc bez ID - bedzie
Ci duzo trudniej oczywiscie, bedzie to wrecz niemozliwe, ale PRZYMUSU
nie ma.

Czujesz subtelna roznice?

Roznica jest zerowa. Chyba ze chodzi o ilosc diablow/aniolow na lebku od
szpilki, to wtedy moze tak.

Istotne sa roznice praktyczne, nie preambula konstytycji.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-20 17:32:22
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 20:16, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

Roznica jest zerowa. Chyba ze chodzi o ilosc diablow/aniolow na lebku od
szpilki, to wtedy moze tak.

Istotne sa roznice praktyczne, nie preambula konstytycji.

Chcesz roznicy praktycznej, prosze bardzo.

Wybory w Polsce - glosuje po okazaniu dowodu osobistego. Wybory w
Stanach - glosuje po podaniu imienia i nazwiska. Bo nie mam OBOWIAZKU
posiadania ID ze zdjeciem.

Data: 2009-06-21 04:08:57
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

I uwazasz to za zalete? Okazanie DO albo innego PJ w czasie wyborow nie
sluzy panstwu do niczego - przeciwnie, panstwo wolaloby zeby nie bylo
potrzeby pokazywania czegokolwiek, bo to podniosloby statystyki,
i pozwoliloby na rozne manipulacje.

Pokazywanie DO/PJ/itp. w czasie wyborow chroni mnie, wyborce, przed
roznymi trickami. Dokladnie tak samo jak w banku - sa banki, w ktorych
wystarczy podac imie i nazwisko, i sa takie ktore chca dowodu tozsamosci
itp.

Panstwo nie wpisuje sobie do komputera, ze pokazalem DO w czasie
wyborow, bo to jest nieprzydatne. To, ze w czasie wyborow bylem
i glosowalem w konkretnym miejscu niestety jest informacja, ktorej tak
czy owak nie ukryjesz. Na szczescie to ma niewiele wspolnego z ciagla
kontrola.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-20 19:56:41
Autor: bradley.st
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
On 20 Cze, 22:08, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

I uwazasz to za zalete?

Za podstawowa zalete uwazam brak administracyjnego nakazu posiadania
dowodu tozsamosci i okazywania go na zadanie.

Za zalete uwazam rowniez brak przepisu umozliwiajacego wystawienie mi
mandatu za odmowe/niemoznosc okazania dowodu tozsamosci na zadanie.

To tak z tych drobnych zalet, ktore daja mi poczucie, ze urzednicy nie
pakuja mi sie w prywatne zycie na kazdym kroku.

Data: 2009-06-20 18:59:15
Autor: Valdi.Pavlack

Przesadzasz z tym Paryżem - poważnie :)

No nie wiem. Zawsze mi sie udaje natknac na umundurowane trojki z
"kalasznikowami". Od lotniska poczynajac, na muzeach konczac.

We Włoszech masz to samo i... i zdarzyło ci się, że policjant we Francji
podszedł do Ciebie ot tak sobie i kazał ci np. pokazywać zawartość plecaka
itp.?

Patrze. Nikt nie wymaga ode mnie posiadania dowodu osobistego.

I to jest taki problem? Myślisz, że w USA jesteś taki anonimowy?

O co chodzi z kontrolami na lotniskach w USA? Ze zdejmowanie butow,
czy ze skaner i kamera na cudzoziemcow?

M. in. Ja przynajmniej w czasie swojego wypadu turystycznego czułem się jak
pospolity przestępca - szczególnie na lotnisku :)

Ty nie nadstawiasz. Sprzedajni politycy tez nie. Tylko 1,500 polskich
zolnierzy nadstawia -- wyslanych przez politykow wybranych w wyborach
w wolnym i demokratycznym kraju. :p

Po części sami tam pojechali. Nikt im pistoletu do głowy nie przystawiał i
nie wysyłał. Inną bajką zaś jest już fakt, że w przypadku pewnych oficerów
WP dochodziło do takich akcji, że jeżeli nie pchał się umierać za USA to
dostawał kopa z woja (niestety media o tym nie mówią...).

Jesli mozna wiedziec, na podstawie wielu lat zycia w ktorym stanie USA
to napisales?

A co ja się tutaj będę rozpisywał - Europa jest piękna :)

Data: 2009-06-20 18:24:58
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Valdi.Pavlack" news:h1j12n$98j$1news.interia.pl

A tutaj żale już do naszych politów mniej, którzy podobnie jak wasi
rządzący
mają za przeproszeniem pierdolca na punkcie bezpieczeństwa i wychodzą z
założenia

....że każdy ich atakuje a wrogie wojska już czekają u naszych granic :)

Zapomniałem dopisać ww. zdania w swoim poprzednim poście :)

Data: 2009-06-20 22:53:04
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Jeszcze nie wprowadzili przymusowych w USA? Spoko :-)
Ale paszporty na granicy to juz przymusowe chyba? W Europie nie.

Tak czy owak, paszporty czy DO to drobiazg. Wpisywanie na kazdym kroku
danych z PP/DO do komputera (np. przy przekraczaniu granicy, przy locie
samolotem itp) to juz mniejszy drobiazg. To nie powinno nikogo
interesowac.

W Europie mozna sie bac wystapic z tlumu i powiedziec "prezydent jest
glupi". Moga tez byc problemy z zasądzeniem odszkodowania za oparzenie
kubkiem kawy. Ale jak bedziesz mial dowody na przestepcza dzialalnosc
np. rzadu albo innej korporacji to nie zostanie to zamiecione pod dywan
bezpieczenstwa narodowego.

Co do oredownika demokracji - lepiej byc policjantem, czy psem
policjanta machajacym ogonem na zawolanie?

Co za roznica? Lepiej nie byc ani jednym ani drugim, nie ma przymusu.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-20 15:04:57
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 16:53, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

Jeszcze nie wprowadzili przymusowych w USA? Spoko :-)
Ale paszporty na granicy to juz przymusowe chyba? W Europie nie.

No jakos nie. Wiem, ze trudno uwierzyc komus, kto ma "obowiazek
okazywac uprawnionym organom na wezwanie", ale jakos nie.

Jezeli dobrze pamietam, to nawet podrozujac po terytorium Schengen
masz obowiazek posiadania ID? Czy to paszport, czy "dowod osobisty".
Nie musza Cie o to ID prosic, ale lotne kontrole celno-imigracyjne
dzialaja zdaje sie takze i w pewnym oddaleniu od granic panstwowych
wewnatrz UE?

[...]

Ale to standard swiatowy, nie wylacznie amerykanski albo wylacznie
europejski. Wiec?

[...]

Obawiam sie ze gdybym odpowiedzial zgodnie z moimi przekonaniami,
byloby to porownywalne do powiedzenia czterolatkowi ze Swiety Mikolaj
nie istnieje. :) Jezeli wolisz wierzyc w idealnosc Europy - prosze
bardzo. Ja nie mam zludzen co do tego, jak sie "zalatwia sprawy" po
obu stronach Atlantyku.

> Co do oredownika demokracji - lepiej byc policjantem, czy psem
> policjanta machajacym ogonem na zawolanie?

Co za roznica? Lepiej nie byc ani jednym ani drugim, nie ma przymusu.

Aha, sa za to polscy zolnierze w Iraku i w Afganistanie. Na nie-swojej
wojnie.

Data: 2009-06-21 00:22:45
Autor: schliesky
bradley.st wrote:
Co za roznica? Lepiej nie byc ani jednym ani drugim, nie ma przymusu.

Aha, sa za to polscy zolnierze w Iraku i w Afganistanie. Na nie-swojej
wojnie.

W Iraku tak, ale Afganistan to akcja NATO więc jest też nasza jako członka sojuszu. Abstrahując od jej sensowności.

--
Pozdrawiam, *Schliesky*
email: schliesky at gmail

Data: 2009-06-20 15:42:24
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 18:22, schliesky <thisisnotr...@mail.pl> wrote:

W Iraku tak, ale Afganistan to akcja NATO więc jest też nasza jako
członka sojuszu. Abstrahując od jej sensowności.

OK. Wikipedia podpowiada, ze Australia wypelnila swoj NATOwski
obowiazek wysylajac 1,490 zolnierzy. Hiszpania -- 780. Turcja -- 660.
Polska -- 1,990.

No ale ani Australia, ani Hiszpania ani Turcja nie maja Radka
Sikorskiego...

Data: 2009-06-21 03:16:36
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Tzn. co nie? Nie musisz miec paszportu na granicy, wziac wystarczy prawo
jazdy?
Nie zeby to byla jakas zasadnicza teoretyczna roznica, to jest tylko
kwestia techniczna.

[...]

Teoretycznie, moze tak. Ja nie jestem teoretykiem. O moim
przekraczaniu granicy nikt nie musi wiedziec. No, moze jesli samochodem,
to moga rozpoznac numer rejestracyjny (nie wiem czy to robia).
Sledzenie przemieszczania sie ludzi jest jednak niemozliwe. Lotne
kontrole nic tu nie sa w stanie zmienic, w odroznieniu od rejestrowania
wszystkich przekroczen granicy w jednej wielkiej bazie danych "na
wszelki wypadek".

[...]

Nie, tak naprawde prawie nigdzie tego nie ma. Bylem w "paru" krajach
i typowo co najwyzej byly takie procedury w odniesieniu do obywateli
niektorych panstw. No i oczywiscie trudno mowic tu o standardzie
europejskim w kontekscie Schengen.

Inna sprawa, nie wiem co mialoby zmieniac to, ze "gdzies takze tak
jest". Albo cos jest dobre albo zle, co to za powod ze gdzies indziej
tez jest zle?

[...]

Ja tez nie. Ani tez nie twierdze ze Europa jest idealna. Ale tu zaden
rzad itp. nie moze czuc sie jak swieta krowa, tu po prostu nie da sie
wyslac CBS zeby skonfiskowalo dowody i postraszylo Guantanamo albo
bezpieczenstwem narodowym. Jest to pewnie slabosc rzadu, nie przecze,
ale to jest akurat dobra slabosc.
Kiedys USA byly wzorem wolnosci dla np. Polakow, ale teraz? Amerykanie
(posiadajacy obywatelstwo USA) boja sie nadepnac na odcisk rzadowi,
korporacjom, sluzbom. "Odwazniejsi" o "ciekawszych" rzeczach pisza na
serwerach poza USA. Wszystko "off record", "zrodla zblizone" itd. Ci
z zielonymi kartami boja sie wlasnego cienia. Tak bylo m.in. w Polsce
kiedys, nie? Ale to sie zmienilo.

Aha, sa za to polscy zolnierze w Iraku i w Afganistanie. Na nie-swojej
wojnie.

A ktorzy zolnierze sa na swojej wojnie? Wojna jest politykow, nie
zolnierzy. Tak czy owak, to ich wybor, nie ma przymusu (dokladnie tak
samo jak - obecnie przynajmniej - nie ma przymusu byc zolnierzem).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-20 19:42:50
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 21:16, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:
"bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> writes:

> [...]

jazdy?
Nie zeby to byla jakas zasadnicza teoretyczna roznica, to jest tylko

Tzn. nie dla dowodow osobistych. Przymusu posiadania "dowodow
osobistych" nadal nie ma.

Co do przekraczania granicy, do niedawna przy przekraczaniu granicy
ladowej wystarczala twierdzaca odpowiedz na pytanie: "Czy jestes
obywatelem USA?" Od niedawna potrzebny jest paszport albo "passport
card".

> [...]

kontrole nic tu nie sa w stanie zmienic, w odroznieniu od rejestrowania
wszystkich przekroczen granicy w jednej wielkiej bazie danych "na

Ale zdajesz sobie sprawe, ze linie lotnicze nie zatrzymuja manifestu -
z Twoim imieniem, nazwiskiem, obywatelstwem i numerem ID - wylacznie
do wlasnego uzytku?

> [...]

Nie, tak naprawde prawie nigdzie tego nie ma. Bylem w "paru" krajach
i typowo co najwyzej byly takie procedury w odniesieniu do obywateli

Kiedy przekraczales granice, czy zauwazyles ze po zabraniu Ci
paszportu/dowodu oficer imigracyjny/pracownik linii lotniczych
przesuwa go przez czytnik albo kladzie na skanerze? Bo ja mam
wrazenie, ze np. w UK skanuja juz paszporty wszystkim wjezdzajacym do
kraju, bez wzgledu czy maja "europejskie" paszporty czy tez nie.

> [...]

wyslac CBS zeby skonfiskowalo dowody i postraszylo Guantanamo albo
bezpieczenstwem narodowym. Jest to pewnie slabosc rzadu, nie przecze,

No tak, zawsze mozna wyslac ABW z wizyta do bylej minister, w trakcie
ktorej to wizyty byla minister "prawdopodobnie postrzeli się
śmiertelnie w klatkę piersiową". Co jeszcze mozna? O, mozna
spektakularnie zaaresztowac bylego producenta komputerow, a po pol
roku stwierdzic "a kuku, nie liczy sie, ma pan tu 5 tysiecy zlotych na
otarcie lez". No ale rzeczywiscie, nie mozna postraszyc Guantanamo,
masz racje.

[...]

Aha. I wszyscy chodzimy w gustownych oranzowych ubrankach i z obrozami
na szyjach. W przypadku jakiejkolwiek nielojalnosci czy
nieprawomyslnosci, obroze eksploduja. Osobiscie, co chwila zerkam
przez ramie czy FBI aby nie wywaza drzwi - bez nakazu aresztowania,
oczywiscie, tylko ot tak sobie, zeby mnie bardziej zastraszyc. ;DD

Data: 2009-06-21 14:22:21
Autor: Krzysztof Halasa
Dopłacimy bezrobotnym do kr edytów
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> writes:

Tzn. nie dla dowodow osobistych. Przymusu posiadania "dowodow
osobistych" nadal nie ma.

Teoretycznie, nie. Ale co komu z takiej teorii?

[...]

Czyli zauwazasz roznice?

Ale zdajesz sobie sprawe, ze linie lotnicze nie zatrzymuja manifestu -
z Twoim imieniem, nazwiskiem, obywatelstwem i numerem ID - wylacznie
do wlasnego uzytku?

Tak, wiem, przekazuja je "w niektorych przypadkach" USA :-)

Kiedy przekraczales granice, czy zauwazyles ze po zabraniu Ci
paszportu/dowodu oficer imigracyjny/pracownik linii lotniczych
przesuwa go przez czytnik albo kladzie na skanerze?

Typowo niczego takiego nie ma.
Ani nie robia kopii np. pod stolem albo jawnie. Nie mowie ze nigdy, ale
nie jest to standard. Bardzo czesto, zwlaszcza poza tzw. "krajami
wysokorozwinietymi" zdazalo sie, ze tylko pokazywalem okladke paszportu,
albo w ogole nic nie pokazywalem.

No tak, zawsze mozna wyslac ABW z wizyta do bylej minister, w trakcie
ktorej to wizyty byla minister "prawdopodobnie postrzeli się
śmiertelnie w klatkę piersiową".

Co mnie obchodzi byla sluzaca z jakiejs mafii. "Zwykly szary czlowiek",
ktoremu akurat przypadkiem wpadly w lapy "ciekawe" dokumenty nie bedzie
sie bal ich wyslac np. do gazety. A gazeta nie bedzie sie bala ich
opublikowac.

Widzisz jakas drobna roznice?

[...]

Ale robisz cos, co mogloby byc powodem? Bo wiesz, jesli nie stanowisz
zadnego zagrozenia dla Matriksa, to chyba nie jest dziwne ze nie masz
sie czego bac. Komunisci tez nie wyciagali ludzi z domow na slepo, bo
i po co.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-21 06:08:34
Autor: bradley.st
On 21 Cze, 08:22, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:
"bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> writes:
> Tzn. nie dla dowodow osobistych. Przymusu posiadania "dowodow
> osobistych" nadal nie ma.

Teoretycznie, nie. Ale co komu z takiej teorii?

Praktyka oraz lepsze samopoczucie, na przyklad. :)

> [...]
> ladowej wystarczala twierdzaca odpowiedz na pytanie: "Czy jestes
> obywatelem USA?" Od niedawna potrzebny jest paszport albo "passport

Czyli zauwazasz roznice?

Tzn. zmiane w podejsciu do przekraczania granicy, na wzor "swiatlych"
administracji europejskich? I owszem. Niestety. Wraz ze mna zauwaza
kilka milonow ze stanow przygranicznych i daje temu wyraz piszac do
gazet, "poslow" i senatorow.

> [...]
> do wlasnego uzytku?

Tak, wiem, przekazuja je "w niektorych przypadkach" USA :-)

Jezeli lecisz do USA, to oczywiscie. Podobnie przekazuja je wladzom
australijskim, kiedy lecisz do Australii. Oraz wladzom hiszpanskim,
kiedy lecisz do Hiszpanii z poza Schngen, np. z UK albo z Irlandii.

Oraz - jak przypuszczam - na zadanie wladzom imigracyjnym
ktoregokolwiek z krajow, czy to "wylotu", czy "przylotu".

> [...]

nie jest to standard. Bardzo czesto, zwlaszcza poza tzw. "krajami
wysokorozwinietymi" zdazalo sie, ze tylko pokazywalem okladke paszportu,

Nie spodziewam sie, ze musiales cos pokazac oficerowi imigracyjnemu na
lotnisku, jezeli leciales wewnatrz Schengen. Ale nic nie pokazywales
liniom lotniczym odprawiajac sie na lot?

I wydaje mi sie, ze nie mozna juz wleciec do / wyleciec z Schengen
"machajac okladka". I to od jakiegos czasu.

> [...]

ktoremu akurat przypadkiem wpadly w lapy "ciekawe" dokumenty nie bedzie
sie bal ich wyslac np. do gazety. A gazeta nie bedzie sie bala ich

W Twojej definicji panstwa prawa i w mojej definicji panstwa prawa -
nawet wiecej niz drobna.
W podejsciu do wartosci typu zycie ludzkie tez wydajemy sie roznic.
Zdanie: "Co mnie obchodzi byla sluzaca z jakiejs mafii" najlepszym
tego przykladem.

Nie znam / nie spotkalem nikogo w USA kto by sie "bal" wyslac
czegokolwiek do gazety.
I zapewniam, ze gdybym sam uzyskal dostep do czegos wystarczajaco
"ciekawego", to nie poprzestalbym na lokalnych gazetach.

> [...]

zadnego zagrozenia dla Matriksa, to chyba nie jest dziwne ze nie masz
sie czego bac. Komunisci tez nie wyciagali ludzi z domow na slepo, bo

Mam wlasciwie tylko jedno pytanie. Skad czerpiesz wiedze o realiach
zycia w USA?

Data: 2009-06-21 22:37:18
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

A zauwazasz, ze gazety albo inna TV boi sie opublikowac "ciekawy"
material? A jesli nie boi sie doslownie, to moze dostaje pieniadze albo
cos podobnego by tego nie robic?

Mam wlasciwie tylko jedno pytanie. Skad czerpiesz wiedze o realiach
zycia w USA?

Glownie od znajomych, ktorzy tam mieszkaja. Gazety i TV - wiesz,
globalna wioska.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-22 05:51:37
Autor: bradley.st
On 21 Cze, 16:37, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

A zauwazasz, ze gazety albo inna TV boi sie opublikowac "ciekawy"
material?
A jesli nie boi sie doslownie, to moze dostaje pieniadze albo
cos podobnego by tego nie robic?

Nie, jakos nie zauwazam. Oczywiscie trudno jest mi sie wypowiedziec na
temat tego co kto byc moze dostaje i kto czego moze sie bac -- ale
nie, nie widze ogolnego zastraszenia w mediach.

> Mam wlasciwie tylko jedno pytanie. Skad czerpiesz wiedze o realiach
> zycia w USA?

Glownie od znajomych, ktorzy tam mieszkaja. Gazety i TV - wiesz,
globalna wioska.

Pozostaje mi tylko wspolczuc Twoim znajomym. To ciagle zycie w strachu
przed "nadepnieciem na odcisk rzadowi, korporacjom, sluzbom."  (jezeli
sa Amerykanami) lub "banie sie wlasnego cienia" (jezeli maja GC) -- o
ktorych pisales -- musi byc naprawde nie do zniesienia. Moze powinni
rozwazyc wizyte u psychoterapeuty albo wrecz emigracje? Po co sie tak
meczyc?

Data: 2009-06-22 16:00:33
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

A moze przynajmniej zauwazasz tam tematy "tabu" (polityczne) albo np.
ukierunkowanie na popularna opcje polityczna?

Pozostaje mi tylko wspolczuc Twoim znajomym.

Mi tez.

[...]

No ale przeciez "American Dream" i poza USA jest wszedzie gorzej? Jak
juz sie tam jest od dawna to pewnie trudno wyjechac?

Poza tym ja wcale nie uwazam ze im rzeczywiscie grozi fizyczne
niebezpieczenstwo. Oni moze tak uwazaja, ale to jest tylko efekt
psychozy, w odroznieniu od terroru sluzby itp. nie maja nieograniczych
mozliwosci.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-22 07:53:56
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 10:00, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

A moze przynajmniej zauwazasz tam tematy "tabu" (polityczne) albo np.
ukierunkowanie na popularna opcje polityczna?

Nie napisales z jakich gazet i z jakiej TV czerpiesz wiedze. Dla
rownowagi i wyrobienia sobie innej perspektywy, polecam The Onion, The
Colbert Report, albo chocby nawet SNL. Dostepne rowniez przez
internet. To na poczatek.

No ale przeciez "American Dream" i poza USA jest wszedzie gorzej?

"American Dream" funkcjonuje glownie w swiadomosci tych, ktorzy by
chcieli, a z roznych przyczyn nie moga.
Albo tych, ktorzy wlasnie przyjechali do Stanow i zachlysneli sie
malowniczoscia domkow z ogrodkiem i samochodami na podjezdzie.
(Ewentualnie biezaca woda i elektrycznoscia, w zaleznosci od kraju
pochodzenia).

Jak
juz sie tam jest od dawna to pewnie trudno wyjechac?

Osobiscie nie widze wielkiej roznicy miedzy przeprowadzka z np. Miami
do Seattle a przeprowadzka z tegoz Miami do Londynu albo Toronto. To
raczej indywidualna decyzja, czy chce sie siedziec w jednym miejscu,
czy nie.

[...]

To dobrze ze jednak znajomych nikt wyslany przez rzad nie "straszyl
Guantanamo albo bezpieczenstwem narodowym", jak pisales wczesniej.

Na temat psychozy innych trudno mi sie wypowiedziec. Sam nie mam, nie
znam tez nikogo kto by mial.

Data: 2009-06-22 19:33:20
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Nie napisalem ze nie straszyl. Napisalem ze nie sądze aby grozilo im
niebezpieczenstwo. Znam tez wiele osob, ktore nie maja podobnych
problemow, oczywiscie. Tyle ze rowniez nie robia niczego, co sie komus
nie podoba.

Za komuny, jak ktos cicho siedzial i nic nie robil, tez sie nikt nim nie
interesowal. No, pamietam ze kiedys SB wlamalo sie do wszystkich piwnic
(podobno szukali poligrafii itp), a innym razem jakis milicjant
zaczepial nas w srodku nocy jak wracalismy z jakiejs imprezy (niestety
dla niego to bylo "w terenie", my bylismy z Warszawy - i okazalismy
dokumenty :-), wiec drobny bluff i zaczal innym glosem gadac). Ale mysle
ze podobnych akcji mozna sie spodziewac takze teraz, obojetnie w jakim
panstwie.

Natomiast gdy ktos dzialal "przeciwko ustrojowi", nawet calkowicie
w granicach obowiazujacego wtedy prawa, to juz nieco inaczej wygladalo.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-20 23:16:43
Autor: Mithos
bradley.st pisze:
[...]

W Polsce nie jest źle. Po prostu nie mamy elit politycznych (wyginęli podczas II wojny światowej), a ludzie u władzy to kompletna porażka.

[...]

Ale po co ? Ja się odseparowałem od polityki. Jak widzę Kaczora, Kamińskiego czy innego Palikota to przełączam kanał.

Nie ma jakichkolwiek szans cokolwiek zmienić, bo wszyscy są z jednego worka więc pozostaje to olać, robić swoje i cieszyć się z życia :)

--
Mithos

Data: 2009-06-20 16:19:29
Autor: bradley.st
On 20 Cze, 17:16, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

Nie ma jakichkolwiek szans cokolwiek zmienić, bo wszyscy są z jednego
worka więc pozostaje to olać, robić swoje i cieszyć się z życia :)

OK, widze ze argumenty racjonalne nie przemawiaja. :) Bede wiec
apelowal do Twoich najnizszych instynktow.

PIENIADZE, ALKOHOL i SEKS ;)

Placisz jakies szalone podatki, jakies ZUSy (internet podpowiada ze
36,59%!), 22% VATy. Jak mozesz to olac? Naprawde jest Ci wszystko
jedno co sie dzieje z ta gora pieniedzy? Ile alkoholu moznaby za to
kupic? ;)

A co do seksu:

http://www.youtube.com/watch?v=wvuzfzBJUWE

;) No prosze ja Ciebie, nie chcesz miec na wizji czegos bardziej...
cieszacego oko.

Data: 2009-06-21 11:44:56
Autor: Mithos
bradley.st pisze:
[...]

Partia narodowa głosząca zasady solidarności społecznej (wiadomo, zabrać bogatym i dać wszystkim po równo) obniżyła podatki (największe obniżki jakie kiedykolwiek miały miejsce), partia liberalna opowiadająca się za wolnością i wolnym rynkiem zapowiada podwyżki podatków (a kiedyś tj. przed wyborami proponowali niski podatek liniowy). Lewica będąca od zawsze w opozycji do kościoła nagle z kościołem się brata. Konserwatyści robią reformy.

Tak wygląda polska scena polityczna. Tak więc na kogo mam głosować skoro slogany i zapowiedzi WSZYSTKICH partii są sprzeczne od tego co te partie robią.

;) No prosze ja Ciebie, nie chcesz miec na wizji czegos bardziej...
cieszacego oko.

Problem w tym, że do wyboru mam Kaczego Jarosława (bo jak przemawia jego brat, ksywa mlaskacz to czasem sam mam problemu żeby zrozumieć to co on mówi), tłustego Kalisza, albo Palikota z fryzura lekko mówiąc w nieładzie.

--
Mithos

Data: 2009-06-21 14:06:49
Autor: radxcell
*Mithos* wrote in <news:h1kvfd$5p3$1news.onet.pl>:
Tak wygląda polska scena polityczna. Tak więc na kogo mam głosować skoro
slogany i zapowiedzi WSZYSTKICH partii są sprzeczne od tego co te partie
robią.

juz Ci napisalem.

pozdr, rdx

Data: 2009-06-21 14:36:28
Autor: Krzysztof Halasa
Mithos <fake@adres.pl> writes:

Tak wygląda polska scena polityczna. Tak więc na kogo mam głosować
skoro slogany i zapowiedzi WSZYSTKICH partii są sprzeczne od tego co
te partie robią.

Mozesz przeciez glosowac na tych, ktorzy teoretycznie nie maja szans
wejsc do parlamentu itp. Nie glosujac nie dajesz im szansy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-21 06:15:30
Autor: bradley.st
On 21 Cze, 08:36, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

Mozesz przeciez glosowac na tych, ktorzy teoretycznie nie maja szans
wejsc do parlamentu itp. Nie glosujac nie dajesz im szansy.

No wreszcie ktos...! :)

Sam stosuje te metode, takze zamiast "wyboru mniejszego zla" pomiedzy
np. dwoma bardzo silnymi, ale beznadziejnymi, kandydatami.

Data: 2009-06-19 22:00:25
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kre dytów
"Mithos" news:h1gq2g$hpr$1news.onet.pl

Coś takiego jak program polityczny, zasady - tego w ogóle nie ma.

Jak to nie ma? W postaci populistycznych haseł przed wyborami jesteśmy tym
zalewani aż się niedobrze robi. Problem w tym, że jakoś ludzie nie odczuwają
potrzeby aby po kilku latach rozliczyć darmozjadów z obietnich jakie (p)osły
składały im przed wycieczką do urn.

Wszystkie partię są takie same, żadna nie realizuje swojego programu.

Bo liczy się tylko własna kieszeń. Zwykły obywatel jest tylko potrzebny aby
postawić X co kilka lat przy pustym jak jego właściciel nazwisku. Potem
znowu można sprzedać mu kopa w dupę by za cztery lata znowu mydlić mu oczy
tym czego nigdy się nie doczeka.

Data: 2009-06-19 22:07:32
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Żadna partia od SLD, przez PIS do PO nie zrealizowała przed wyborczych obietnic. Tak więc pozostaje nie głosować i w ten sposób rozliczyć ich wszystkich.

--
Mithos

Data: 2009-06-19 23:07:28
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kre dytów
"Mithos" news:h1gr6o$kvq$2news.onet.pl

Żadna partia od SLD, przez PIS do PO nie zrealizowała przed wyborczych
obietnic. Tak więc pozostaje nie głosować i w ten sposób rozliczyć ich
wszystkich.

Tylko jak widzisz oni chyba sobie z tego rozliczania niewiele robią... W
końcu zawsze znajdą się jednostki, które łatwo ulegają manipulacji i za
porcję kilku populistycznych treści pójdą do urn.

Ĺťal mi ich :)

Data: 2009-06-20 15:14:55
Autor: Saiko Kila
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
Proces Mithos <fake@adres.pl> zwrócił błąd:

[...]

Kiedyś będzie szedł tłum i wieszał. Ja się przyłączę, to będzie
prawdziwa demokracja w akcji.

Data: 2009-06-20 09:44:12
Autor: CeBeR
W dniu 2009-06-19 21:48, Mithos pisze:

[...]

Jakże to: tym razem miałeś możliwość głosowania na "nową jakość" w postaci Fascistas czy innej CHrześcijańskiej Unii Jurka...

Data: 2009-06-20 10:05:38
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"CeBeR" news:h1i4l5$ukk$1mx1.internetia.pl

Jakże to: tym razem miałeś możliwość głosowania na "nową jakość" w
postaci Fascistas czy innej CHrześcijańskiej Unii Jurka...

Powiedz mi, że to ironia, bo nawet ten "..." w twoim poście jakoś mnie nie
uspokoił :)

Data: 2009-06-19 21:44:46
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

A który premier miał jaja ? Kaczy Jarosław ? Piękny Kazik ? Belka (tego to nawet nie było widać) ? Miller (mieli takie poparcie, że praktycznie mogli rządzić  sami, a mimo to się ugięli) ?  Każdy ma jaja póki nie dojdzie do władzy.

--
Mithos

Data: 2009-06-19 21:50:59
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Mithos" news:h1gps3$h4p$1news.onet.pl

Każdy ma jaja póki nie dojdzie do władzy.

Podobno władza odbiera moc w jajach jak to zostało powiedziane w bardzo
życiowej komedii - Kariera Niokosia Dyzmy :)

Data: 2009-06-22 01:23:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów

"szczurwa" c0b613df-ee92-4992-99b8-04587287c232@v4g2000vba.googlegroups.com

: Super. Dopłaćmy zatem wszystkim branżom, akryzys zniknie. I stanie się
: CUD, o którym marzy tusk.

Proszę o zachowywanie się. ;) Nie tusk, ale pan premier RP, Donald Tusk.
Nie każdemu dopłacimy, ale tylko bezrobotnym, czyli pokrzywdzonym przez
zły los, zwany kryzysem!!!

Ja, jako bezrobotny, poproszę o dofinansowanie kupna helikopteru. :)

Szkoda, że w Polsce nie kupuje się żon -- poprosiłbym o dofinansowanie kupna kilu sztuk... ;)

Poza śmigłowcem i żonami niczego mi nie potrzeba do szczęścia z dóbr materialnych. :)
I ten śmigłowiec, to nie musi być zaraz najnowszy, wojskowy, z wyposażeniem wojennym,
ale może być zwykły, cywilny... Oby nowy i nowoczesny...

I te żony nie musza być wszystkie dziewicami, starczy, jeśli jedna z nich będzie
dziewicą i jeśli wszystkie będą dostatecznie młode i sprawne...

Kiedyś proponowałem dofinansowywanie zakupów czołgów, ale teraz uważam, że
i tak na drogach jest zbyt tłoczno, a paliwo jest nadal zbyt drogie...

Postscriptum: W Białymstoku, Miasto dzierżawi pokrzywdzonym ;) lokale za symboliczną złotówkę. :)
              Komuno -- nie wracaj [do producenta], ale zostań z nami... :)

Data: 2009-06-22 06:49:30
Autor: szczurwa
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
On 22 Cze, 01:23, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

A co zrobisz z chopperem ? W zależności od odpowiedzi może się
dorzucę..!

Data: 2009-06-27 15:50:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów

"szczurwa" 4eb8db7d-fc31-4c7d-9306-6c6d5c6454eb@v2g2000vbb.googlegroups.com

[...]

[q..a, jak do niego mówić... co zrobić, aby zyskać jego poparcie w wyborach?...
obywatelu? bracie? Bracie? Kochany Bracie? może on antyklerykalny a brat kojarzy
się z zakonnikiem... może powiem do niego przyjacielu? odpowie mi -- towarzyszu...
trzeba jakoś dyplomatycznie wybrnąć...]

Ograniczanie się tylko do tego, co konieczne jest kaleczeniem duszy!
Oczywiście dorzucę się do takich zakupów!!! Przecież z pensji trudno
kupić coś takiego!!
Musimy żyć jak wielka rodzina! Musimy kochać się wzajemnie -- każdy
Polak musi czuć się tym kraju jak we własnym domu!

[cholera... zaraz mnie skasują za brak szacunku do mniejszości...
q..a... słowo się rzekło... każdy Polak, zamiast każdy człowiek...]

Postscriptum: Mam nadzieję, że nie muszę dodawać, iż nie należy czytać tego,
              co jest w nawiasach kwadratowych, a co obrazuje jedynie moje
myśli, nie zaś to, co powinno być posłane w tak zwany eter... ;)

Data: 2009-06-19 21:40:14
Autor: Mithos
corner pisze:
Popatrz na to z innej strony: ochrona systemu bankowego przed złymi kredytami i pośrednia stymulacja akcji kredytowej, która to prowadzi do wzrostu konsumpcji itd...

Ale jaka ochrona ? Za "nasze" to jest wszystkich podatników pieniądze, chroni się kolejną grupkę osób tworząc znowu święte krowy, po górnikach, hutnikach, stoczniowcach, rolnikach, nauczycielach itp. itd.

--
Mithos

Data: 2009-06-20 10:46:31
Autor: radxcell
*Mithos* wrote in <news:h1gpjf$fst$1news.onet.pl>:
corner pisze:
[...]

mylisz sie. nie chroni sie tych bezrobotnych. chroni sie *banki*. system doplaca
przez rok. niewazne czy ten kredytobiorca pojdzie z dymem po roku czy tez nie.
wazne, ze przez rok bedzie mial miejsce legalny transfer Twoich podatkow do
systemu bankowego.

pozdr, rdx

Data: 2009-06-19 19:50:28
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"szczurwa"

To jest, qrwa, wolny rynek ?

Budzimy się! żyjemy w PL, kraju, który jest członkiem UE ;)

Do tej pory bezrobotny mógł zdychac z głodu, 90 % nie miało prawa do
zasiłku, a tzw. państwo miało to między nogami.

Uwierz mi że nie wiele się w tej kwestii zmieniło. Z informacji jakie udało
mi się zdobyć pokuszę się o stwierdzenie, że kiedyś bezrobotnym było lepiej
niż ma to miejsce obecnie.

Co się nagle teraz zmieniło ?

Opcja polityczna (za kilka lat przyjdą ci co teraz odeszli) i pogoda :)

Nie dopłacą bezrobotnym do leczenia

Po części dopłacają ale do czasu.

żarcia, nauki dziecka tylko do kredytów !!!?

Tak daleko moja wiedza niestety albo stety nie sięga.

Jeśli już "by żyło się lepiej", to wszystkim.

To jest nowa wersja tej drugiej Irlandii :)

Data: 2009-06-20 19:19:01
Autor: Bestseller
Dnia Fri, 19 Jun 2009 10:24:59 -0700 (PDT), szczurwa napisał(a):

[...]

Ale tak jest dokładnie! Ile z budżetu PL idzie na tzw. opiekę socjalną? Połowa, z czego połowa
(czyli ćwierć całości) to renty i emerytury, a połowa pomoc biednym, czyli
bezrobotnym.

Ludzie dostają takie zasiłki, że im się do pracy iść nie chce. Wystarczy
tylko kilka bachorów sobie machnąć i nie przejmować się nimi zbytnio, czyli
nie kupować co chwila butów, plecaków i piórników (dostaną używane). Nie
można też mieć auta czy nieruchomości. Przyjmuję, że połowa z pieniędzy
"opieki" idzie na papierosy i chlanie rodziców. Czyli jedna ósma polskiego
budżetu państwowego. I później oni są bezpłatnie (czyli za nasze) leczeni z
raka czy marskości wątroby. Odwyk też mają za darmo. Nie można ich wyrzucić
z mieszkania bez znalezienia zastępczego. Żyć nie umierać! I miliony tak
żyją za nasze, bez honoru. W tym najbardziej poszkodowani są uczciwi biedni
ludzie, których zapewne także jest sporo. Pomoc miała być dla nic, ale jest
teraz dla nich plus dziesięć razy tylu leni - krętaczy.

Zarabiający ludzie często o tym nie wiedzą, myślą, że tak wszystko
przychodzi z trudem.

Całość jest pewnym uproszczeniem, ale generalnie tak jest. Więc lepiej,
żeby dawać ludziom na chlanie czy na kredyt mieszkaniowy?

Data: 2009-06-20 19:55:39
Autor: Animka
Bestseller pisze:

Całość jest pewnym uproszczeniem, ale generalnie tak jest. Więc lepiej,
żeby dawać ludziom na chlanie czy na kredyt mieszkaniowy?

Ten kredyt trzeba będzie zwrócić (splata w ratach). Mają być jakieś poradyczne umorzenia, ale już domyślam się komu będą umarzać.

--
animka

Data: 2009-06-20 20:12:58
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Animka" news:h1j7lf$6n0$1node2.news.atman.pl

Ten kredyt trzeba będzie zwrócić (splata w ratach). Mają być jakieś
poradyczne umorzenia, ale już domyślam się komu będą umarzać.

I czy taka polityka rozdawnictwa nie zapaskudza Polski? ;)

Data: 2009-06-20 20:46:32
Autor: Animka
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Na pewno mniej bo w jakiś sposób pomaga się ludziom, którzy stracili pracę.

--
animka

Data: 2009-06-20 21:02:42
Autor: Valdi.Pavlack
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
"Animka" news:h1j1df$ekr$1node1.news.atman.pl

Na pewno mniej bo w jakiś sposób pomaga się ludziom, którzy stracili
pracę.

Hmm... taki styl wypowiedzi coś bądź kogoś mi przypomina, ale jakoś nie mogę
doszukać się w swojej pamięci co bądź kogo :) Może pomożesz? :)

Data: 2009-06-21 12:53:31
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sat, 20 Jun 2009 21:02:42 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

 To jest animka. Przekieruj ją do /dev/null, będziesz zdrowszy.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-06-22 15:55:51
Autor: Animka
Andrzej Kłos pisze:
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Co?
A ty Andrzej Kłos. No i co?

--
animka

Data: 2009-06-20 22:11:01
Autor: Paweł
Bestseller wrote:

W tym najbardziej poszkodowani są uczciwi biedni ludzie, których zapewne
także jest sporo. Pomoc miała być dla nich,

znam taka rodzine mieszkajaca na wsi zabitej dechami w okolicach tarnowa,
namiastka domu zbudowana jeszcze przez dziadka, jedno dziecko z problemami
neuroligicznymi, drugie z chorym sercem, ojciec jak tylko cos sie trafi,
to dorywczo pracuje w okolicy, matka ma chore oczy i w domu sie opiekuje
dziecmi, bo w okolicy pracy dla niej nie ma. bieda az piszczy, zadna szyba
w oknie nie jest cala, kilkuletnie dzieci do niedawna jeszcze szczoteczki
do zebow nie widzialy na oczy. gdyby nie fakt, ze ostatnio ich lokalny
lekarz cudem wypchnal ich na operacje serca dziecka do szpitala w krakowie,
to doszloby do tragedii.

na ich szczescie przy okazji pobytu w krakowskim szpitalu trafili
na fundacje pomagajaca dzieciom z wada serca, ktora pomogla finansowac
matce pobyt w szpitalu i organizuje przy pomocy ludzi dobrej woli
dorazna pomoc.

teraz z drugiej strony - co zrobilo panstwo za nasze podatki, zeby im pomoc?

lokalny mops przyznal im jakies 450pln miesiecznie na 4 osobowa rodzine,
co daje jakies 28 zlotych na tydzien na jedna osobe.
probowali starac sie o orzeczenie inwalidztwa (+ zasilek opiekunczy)
dla dziecka z wada serca, ale zus w tarnowie odprawil ich z kwitkiem,
a na odwolanie do krakowa nie pojechali, bo... braklo im pieniedzy
na bilet bus+pks. niestety nie udalo sie w tej sprawie im na czas pomoc,
bo nie mieli pieniedzy na telefon, zeby na czas o tym fundacje powiadomic.
slowem, zycie na granicy egzystencji bez perspektyw na poprawe.
gdyby nie kury i warzywa, to dawno pomarliby z glodu.

niestety nasza biurokratyczna maszyna ma w dupie ludzi naprawde
potrzebujacych, nikomu nie zalezy na tym, by zbadac sytuacje intersanta
i kazdego mierza jedna miara urzedowych wzorkow - zupelna znieczulica.

ale jest teraz dla nich plus dziesięć razy tylu leni - krętaczy.

a w biurokracji nic sie nie zmienilo od lat i biednemu zawsze
wiatr w oczy...

Data: 2009-06-21 11:45:42
Autor: corner
Dopłacimy bezrobotnym do kredytów

Użytkownik "Paweł" <root@127.0.0.1> napisał w wiadomości news:h1jfoo$epo$1achot.icm.edu.pl...

/cut/

Z drugiej strony znam osoby, które przepisują cały swój (spory majątek) na niewiadomo kogo, mają lewe albo ukryte dochody i pobierają wszystkie możliwe zasiłki i stypendia. Z wzorków wynika, że są biedniejsi niż mysz kościelna. To trochę też kwestia mentalności. Myślę, że w niektórych krajach takim ludziom byłoby przynajmniej wstyd.

Data: 2009-06-21 13:36:15
Autor: Animka
Paweł pisze:

[...]

Na wsiach to się powinno pola uprawiać, a nie jeździć po tygodniowe zakupy (nawet jajka) do supermarketów.

--
animka

Dopłacimy bezrobotnym do kredytów