Dopłata do OC

Data: 2009-04-01 08:48:09
Autor: Wit\(old\)
Dopłata do OC

Użytkownik "news-gazeta" <news-gazeta@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqtluv$7pp$3inews.gazeta.pl...
Witajcie.
Moi tesciowie kupili auto - renault Clio.
Samochód ma wykupione ubezpieczenie w PZU do 7 sierpnia 2009r, jest to w zasadzie druga opłacona rata. Kupili i przerejestrowali (miekki dowód)na siebie. Są to prości ludzie i mało orientują się w przepisach.
Maja 100% płatne, czyli zero zniżek. Teściowa zadzowniła do przedstawiciela PZU (tak się składa że mają w PZU ubezpieczony dom)
zjawił się miły Pan i uświadomił ich że poprzedni właściciel miał 65% zniżki natomiast oni nie mają żadnych zniżek i muszą zrobić dopłatę,
wyliczył im tam jakieś 400zł. No i tesciowie dzwonią do mnie z zapytaniem, a ja już zgłupiałem. Zawsze myślałem że kupuje się auto z OC, przechodzi na nowego właściciela. Dopiero na koniec okresu (umowy) albo przedłużaja na pełnej składce albo wypowiadają i podpisują gdzieś indziej. Mam numer tel do tego przedstawiciela, chcę zadzwonić ale nie chcę się zbłaźnić. Może ktoś podpowie, kto ma rację w tym przypadku?

Identyczną sytuację miałem przy zakupie mojego auta. Ubezpieczone było w Allianz i tam też postanowiłem wykupić OC. Poprosiłem o rekalkulację składki i  rzekomo przysłali mi ją zwykłym listem - prawdopodobnie list zaginął. Olałem sprawę i do nastepnej zapłaty jeździłem na polisie przepisanej na mnie ale składka na niej była ulgowa. Gdy przyszło do płacenia OC za nastepny rok miły agent wspominał że nie zostało to uregulowane, ale już nie będą robić z tego tytułu problemu i dostałem zniżke za kontynuację ubezpieczenia i bezszkodowość - zagroziłem że zmienię ubezpieczyciela bo skoro nie potrafią dopilnować swoich spraw to ich problem . Problem mógłby pojawić się  wtedy gdybym spowodował wypadek ale na szczęscie obeszło się bez.
Wivi

Dopłata do OC