Dopłaty do e-skuterow

Data: 2019-06-06 09:02:41
Autor: przemek.jedrzejczak
Dopłaty do e-skuterow
http://www.muenchen.de/dienstleistungsfinder/muenchen/10215340/

W Niemczech kilka miast refinansuje nabywcom takich wynalazków 25% ceny. Niby niedużo ale z drugiej strony za friko więc niejeden który tylko chciał kupić teraz kupi. Cel zredukować jazdy suvem 3.0 TDI do piekarni po bułki ;-)

Data: 2019-06-06 11:23:06
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Trzeci dzien mam elektryczna hulajnoge. Kocham ja miloscia wielka i czysta. Jest zajebista. Pomimo ze mam dopiero trzydniowe doswiadczenie i jeszcz sie nie wypierdolilem to uwazam ze bardzo ulatwi mi poruszanie sie po miescie.. Chwilowo budze sensacje bo kto to slyszal zeby 60+ popierdalalo 25km/h na hulajnodze. Co no niemcow. Sa najwiekszym smrodziarzm w chujnii. Jak elektryczna hulajnoga, rower, skuter zaoszczedza dziennie litr paliwa i bedzie takich pojazdow milion to komus zostaja w kieszeni ponad milion ojro. Przez dwiescie dni bedzie to dwiescie milionow ojro przeznaczonych na konsumpcje. Juz wiadomo ze samochody elektryczne to bzdura. Maja zbyt duzy slad weglowy, sa za drogie i za chujowe. Do tego maja fatalny stosunek masy wlasnej do przewozonej. Moja hulajnoga wazaca 12,5 kilo to niewielki ulamek mojej wagi. U nas maja oglosic jakies nowe przepisy odnosnie hulajnog. Ale jak znam zycie to beda spierdolone bo pisza je tacy co w zyciu na hulajnodze czy rowerze nie jechali.

Data: 2019-06-06 20:59:03
Autor: abn140
Dopłaty do e-skuterow
no to zrecenzuj zanabytek.
cena zasieg ile toto sie laduje.
no takie tam.
thx

Data: 2019-06-06 12:21:49
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Xioami m365. 1750 zyli. Ze mna (96 kilo) ~ 20 kilometrow na ladowaniu w trybie PP. Rzeczywista predkosc maksymalna 24km/h. Pompowane kola. Powazna wada ze nie da sie kierowac jedna reka i np. palic papierosa. Moze z czasem uda mi sie to opanowac. Bez problemu potrafie zejsc z predkoscia zeby dopasowac sie do szybkosci pieszych. Ma tempomat i odzyskiwanie pradu przy hamowaniu silnikiem. Uwazam ze jako osobisty srodek transportu u mnie sie sprawdzi.. Niska waga, 12,5 kilo, pozwala mi ja wniesc na drugie pietro. Pracuje intelektualnie zeby ja trzymac i ladowac w masterze. W sklepach sie nie burzyli jak z nia wchodzilem. W instrukcji napisali ze sie laduje 4,5 godziny od zera do pelna. Nie wiem ile sie ladowala bo wlaczylem jak wrocilem po wycieczce i odczepilem od ladowarki rano. Inna sprawa ze nie warto ladowac do pelna i rozladowywac na maksa. Akumulatory Panasonic ale mogli sie pomylic i moga byc Fajansonic. Co jeszcze zauwazylem. Trzeba na nia wsiasc i jechac tak zeby nie kombinowac jak utrzymac rownowage. Wtedy sie jedzie bez gibania na boki. Kolega tez ma taka i jest rok starszy. Zalozylismy hulajnogowy gang staruszkow. Chcemy jezdzic po parkach i krasc kobietom torebki.

Data: 2019-06-06 21:50:30
Autor: Marcin N
Dopłaty do e-skuterow
Xioami m365. 1750 zyli.

"Duże 8.5 calowe opony". Szlag mnie trafia.
Jako dziecko miałem hulajnogę z naprawdę dużymi oponami, ale było ze 12 cali, może nawet 16.

Są takie elektryczne?

--
MN

Data: 2019-06-06 13:10:02
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Jak sa takie co jada 80km/h albo kosztuja 12 tysiecy to pewno sa i takie co maja kola 16 cali. Duze kola sa potrzebne do jazdy po nierownym podlozu. Na Piotrkowskiej, taka duza ulica-deptak w Lodzi, chodniki i jezdnia sa jak stol rowne. Zadnego dyskomfortu przy kolach jakie ma moja hulajnoga nie doswiadczylem. Utwardzone alejki w parku na zdrowiu tez w niczym nie przeszkadzaly. Drogi jak dla rowerow sa w sam raz dla elektrycznych hulajnog. Poza tym porownanie zwyklej hulajnogi do elektrtycznej to jak porownanie barwy na kurierze do kurwy na barierze. To ze takie same litery w obydwu przypadkach nic nie znaczy.

Data: 2019-06-06 22:43:29
Autor: Marcin N
Dopłaty do e-skuterow
[...]

Czy polnymi drogami to porafi jeździć?

--
MN

Data: 2019-06-06 14:08:18
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Takie z kilowatowymi albo i wiekszymi silnikami pewno dadza rade jezdzic. Wjechalem dzisiaj na lake. Jazda trudno to nazwac. Widac bylo jak sie meczyla. Gaz opor a ona ledwo jedzie. Wyjechalem na asfalt i lzy za uszy mi plynely.

Data: 2019-06-06 21:21:00
Autor: Marcin N
Dopłaty do e-skuterow
Trzeci dzien mam elektryczna hulajnoge. Kocham ja miloscia wielka i czysta. Jest zajebista.

Opowiedz, co robisz, żeby jej nie ukradli spod sklepu.
Chyba nie planujesz taszczyć ją ze sobą wszędzie?

To mój jedyny argument przeciwko. Jak znajdę rozwiązanie - to też kupię.

--
MN

Data: 2019-06-06 12:37:38
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Zabezpieczenia jeszcze nie mam. Wlaze z nia do sklepow. W markecie gdzie sa koszyczki polozylem koszyczek na tym co sie stoi. Jutro jade do lekarza rehabilitanta po skierowanie na zabiegi. Padnie trupem jak mnie zobaczy. Problemem z zabezpieczeniem jest to ze zawodowi zlodzieje maja nozyce do ciecia pretow. Jak ma duze to zbrojeniowego preta fi 12mm da rade przeciac. Linki stalowe to tez przecina. Na jakims faszystowskim galileo pokazywali zabezpieczenie z stosunkowo grubej linki polipropylenowej. To te kolorowe sznurki co w marketach sprzedaja. Cieli taka grubosci kciuka nozycami do pretow. Nacieli ale nie przecieli bo inny jest mechanizm przecinania pretow stalowych i inny setek nitek z polipropylenu. Rozsadnym rozwiazaniem jest zainstalowanie modulu gps. Male robia a obudowie baterii jest troszke miejsca. Zasilanie dla modulu jest. Jak ktos by podpierdolil i jezdzil z wlaczonym gpsem to sie go znajdzie.

Data: 2019-06-06 13:10:56
Autor: sczygiel
Dopłaty do e-skuterow
W dniu czwartek, 6 czerwca 2019 14:37:40 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:

Polipropylenowe potniesz byle scyzorykiem.
A jak przypniesz i ktos nie odepnie to akumulatory zawedzi jak bedzie mial czas.

Czyli tak naprawde zabieranie ze soba wszedzie to jedyna opcja. I chyba nie taka zla.

Data: 2019-06-06 13:26:16
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Optymalne przy zabieraniu bedzie dorobienie dwoch malych kolek zeby mozna ja bylo postawic prawie w pionie i pchac albo ciagnac jak walizke na kolkach.. Z 75% masy hulajnogi przypada na przednie kolo z silnikiem. Srodek ciezkosci bylby nisko. Taki myk jest do zrobienia. Da sie przeciac linke z nylonu albo polipropylenu nozykiem. To linka z rdzeniem z kevaru. Sa do kupienia nie sa drogie. Mozna polaczyc dwie technologie, kinka z kewlaru i linka stalowa razem. Jedna odporna na nozyce druga na scyzoryk. Pomyslowe sa zabezpieczenia z plaskownikow stalowych laczone jak drewniana calowka. Plaskownik jest duzo odporniejszy na nozyce niz pret.

Data: 2019-06-06 15:51:18
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Odlaczylem od ladowarki i pokombinowalem jak przymocowac dodatkowe dwa kolka zeby jak walizke ciagnac. Banalnie proste. Jutro jade kupic dwa male kolka od rolek.

Data: 2019-06-07 07:09:37
Autor: Marcin N
Dopłaty do e-skuterow
Odlaczylem od ladowarki i pokombinowalem jak przymocowac dodatkowe dwa kolka zeby jak walizke ciagnac. Banalnie proste. Jutro jade kupic dwa male kolka od rolek.

Zrobisz zdjęcie, gdy skończysz?

--
MN

Data: 2019-06-06 23:11:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Dopłaty do e-skuterow
m365 to chyba aktualnie najlepszy wybor (btw u chinczyka w promce 300EUR)
jest tez wersja pro, ciagnie do 45 km/h ale to juz za grubo :-)

https://www.youtube.com/watch?v=-bEQEDuVGUc

Data: 2019-06-06 21:33:00
Autor: Shrek
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 06.06.2019 o 21:21, Marcin N pisze:

Opowiedz, co robisz, żeby jej nie ukradli spod sklepu.
Chyba nie planujesz taszczyć ją ze sobą wszędzie?

To mój jedyny argument przeciwko. Jak znajdę rozwiązanie - to też kupię.

Ucharakteryzuj na taką z wypożyczalni - wala się tego i nikt nie kradnie;) Tylko w warszawie to ładnie zaparkuj, bo jak pierdolniesz jak stoi to zarząd dróg miejskich weźmie w jasyr;P

Shrek

Data: 2019-06-06 12:45:59
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
W takim szalenstwie zeby jej niczym nie zabezpieczac tez moze byc metoda. Inna sprawa ze juz wiadomo ze w tych miastowych jest gps. To jak ktos bierze miastowa na wlasnosc to jak wie o gpsie to go unieszkodliwi.

Data: 2019-06-07 00:52:53
Autor: Kris
Dopłaty do e-skuterow
W dniu czwartek, 6 czerwca 2019 21:20:55 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

Opowiedz, co robisz, żeby jej nie ukradli spod sklepu.
Chyba nie planujesz taszczyć ją ze sobą wszędzie?
Mam dwa razy droższy rower jak ta hulajnoga i przez dwa latra jeszcze mi go nie zwinęli
A nie bawię się w przypinanie pod sklepami
Czasami jak gdzieś dłużnej ma stać to ulockiem za 50zł go przypinam do słupa czy innej ławki

Data: 2019-06-07 10:46:51
Autor: T.
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-07 o 09:52, Kris pisze:
[...]

To kwestia łutu szczęścia.
Dzieciakowi zajumali rower spod poczty - też był taki "hop do przodu" i nie zapinał.
Mnie dwa rowery (marketowe) wyjęli z balkonu z 2 piętra w nocy po cichu. Policjant opowiadał, że poprzedniej nocy ukradli rower z balkonu na 7. piętrze w 10-piętrowym bloku. podobno złodzieje mieli niebywałe szczęście, bo właścicielką była jakaś mistrzyni Polski w sportach walki. Jakby się obudziła to lecieliby zaraz za rowerem w tego balkonu...
T.

Data: 2019-06-07 02:30:20
Autor: przemek.jedrzejczak
Dopłaty do e-skuterow
[...]

mieszkasz w Londynie ?
https://www.youtube.com/watch?v=KFVew9lztqs

Data: 2019-06-07 11:58:09
Autor: T.
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-07 o 11:30, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Ja pierdzielę, ale akcje...
Zastanawia mnie tylko - jeśli nawet przetną zabezpieczenia to bez kluczyka mogą tylko pchać? To dość łatwe do złapania...
T.
Ps. Bynajmniej nie w Londynie :-) I chwalę sobie...

Data: 2019-06-07 12:44:28
Autor: J.F.
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:95d3ddd1-a9e7-4b07-bc4f-28d8451057f8@googlegroups.com...
[...]

Niezle akcje.
Ten z tylnego samochodu nie mial klaksonu, czy wolal nie ryzykowac szyby ?

Ale ... we Wroclawiu walaja sie  hulajnogi LimeS ... i widac nie kradna.
Teraz doszly jeszcze Hive.
Czyzby elektroniczne zabezpieczenia dobre, a jeszcze do tego sledzenie GPS mamy ...

J.

Data: 2019-06-10 12:54:14
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Kolorowy pleciony sznurek z rdzeniem z polipropylenu, czyli najtanszy, o srednicy 16mm oparl sie nozycom do ciecia pretow. W zaprzyjaznionym sklepie zrobilem probe. Przy pierwszym nacieciu slychac suchy trzask przecinanego rdzenia. Nozyce o dlugosci raczek ok 50 cm, czyli takie najwieksze. Przecina sie wtedy 3/4 rdzenia ale oplot chyba z nylonu pozostaje nieprzeciety. Wielokrotne przecinanie poprawia wynikna jakies 3/4 przecietych nitek w rdzeniu.. Pozostala 1/4 i oplot maja jeszcze z pol tony wytrzymalosci. Kupilem taki sznurek i stalowa linke o srednicy 2mm, bede probowal ja przeciagnac przez sznurek. Co do zostawiania hulajnogi. Bylem z nia w kilkunastu sklepach, malych i duzych. Tylko w jednym jakis nawiedzony ochroniarz, zapewne byly ormowiec, niesmialo zauwazyl ze " nie wolno". Na pytanie czy "z wiolonczela wolno?" nie wiedzial co odpowiedziec.

Data: 2019-06-12 15:14:37
Autor: nadir
Dopłaty do e-skuterow

Kolorowy pleciony sznurek z rdzeniem z polipropylenu, czyli
najtanszy, o srednicy 16mm oparl sie nozycom do ciecia pretow.

No ale taki sznurek to się zapalniczką załatwia, że o podręcznym palniku na propan-butan nie wspomnę.

Data: 2019-06-12 07:10:47
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Chyba jestes przedstawicielem nowego pokolenia ze jak sa dwa zdania to jak czytasz drugie to nie pamietasz co bylo w pierwszym. Kluczowe w tym co napisalem jest ze dokupilem stalowa linke zeby wciagnac w sznurek. Dalo sie wciagnac. Mam sporo drutu o srednicy 0,2 mm w gatunku 316. Z 50 kG trzeba zeby zerwac taki drut. Skrece z niego kilka linek w srednicy 1mm i doloze do tego ze dwadziescia pojedynczych drutow. Palnik acetylenowy albo wycinarka plazowa beda potrzebne zeby przepalic taki drut. Masz jeszcze jakies pytania?

Data: 2019-06-12 08:55:41
Autor: sczygiel
Dopłaty do e-skuterow

https://www.youtube.com/watch?v=x5py_Y8Xp7g

Data: 2019-06-12 18:28:01
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Wdziales zeby zlodzieje chodzili z kowadlami, przecinakami i mlotkami po centrach miast tylko po to zeby ukrasc rower? Jesli juz to szlifierka akumulatorowa. Zlodziej ma bardzo malo czasu i jedno podejscie. Do tego rower czy elektryczna hulajnoga przy kradziezy kwalifikuje sie na przestepstwo a nie wykroczenie. To tez w pewien sposob odstrasza. Gdzies czytalem ze po zmianie przepisow polegajacej na tym ze przy kradziezach sklepowych zdarzenia i kwoty ukradzionych przedmiotow sie sumuja i po przekroczeniu pewnego progu zlodziej odpowiada jak za przestepstwo, spadla ich ilosc. Cos jak w usa z mandatami. Jak masz jeden niezaplacony to mozesz jezdzic ile i gdzie chcesz. Ale jak masz dwa niezaplacone to na miejscu drutuja i pakuja do aresztu.

Data: 2019-06-07 04:51:10
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Jestem chwilowo mile zaskoczony stanowiskiem ministerstwa infrastruktury. Hulajnoga elektryczna na byc w kategorii osobistych srodkow transportu i ma byc pojazdem z troche wiekszymi uprawnieniami dla kierujacego niz ma rowerzysta. Hulajnoga elektryczna bedzie mozna poruszac sie po chodniku jesli droga dla pojazdow nie bedzie miala ograniczenia do 30/h. Na chodniku pierwszenstwo beda mieli piesi. Na drogach dla rowerow jazda bez ograniczen. Uwazam ze to bardzo rozsadne rozwiazanie. Sa jeszcze uregulowania co do wagi, wymiarow, predkosci. W zasadzie wszystkie sprzedawane hulajnogi elektryczne spelniaja wymagania.

Data: 2019-06-07 15:12:25
Autor: J.F.
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:096da2c1-de7c-4b9d-99b4-76f8854e4486@googlegroups.com...
[...]

Taa ... do dlaczego rowerom nie pozwolic identycznie.
Ewentualnie rowerom, o ile jada wolniej niz 25km/h

Na chodniku pierwszenstwo beda mieli piesi.

Pusty zapis ?
z 25km/h hulajnogi nie zatrzymasz w miejscu.

Czy po prostu nie chca miec powtorki z Krakowa - i teraz zawsze hulajnogista bedzie winny.

[...]

Ale ile promili mozna miec w czasie jazdy ? :-)

J.

Data: 2019-06-07 08:40:11
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Na chuj mnie sie o to wszysko pytasz? Pies jak nie ma co robic to sobie jaja lize.

Data: 2019-06-08 11:30:12
Autor: Tom N
Dopłaty do e-skuterow
J.F. w <news:5cfa6330$0$522$65785112news.neostrada.pl>:

Taa ... do dlaczego rowerom nie pozwolic identycznie.
Ewentualnie rowerom, o ile jada wolniej niz 25km/h

Na chodniku pierwszenstwo beda mieli piesi.

Pusty zapis ?

Pusty to ty masz czerep J.F.

z 25km/h hulajnogi nie zatrzymasz w miejscu.

Sam wymyśliłeś 25 dla rowerów na chodniku, szybciutko na hulajnogi to
przerzuciłeś i dyskutujesz sam z sobą? Gratulacje!

--
'Tom N'

Data: 2019-06-12 16:54:10
Autor: J.F.
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik "Tom N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:190608.113012.pms.4090.25@int.dyndns.org.invalid.190608.invalid...
J.F. w
[...]

Hulajnogi maja te 25km/h czy maja miec takie ograniczenie w przepisach.
I udziel tu pierwszenstwa pieszemu, ktory wykona niespodziewany manewr .... na chodniku.
I jeszcze cie nie slyszy, bo hulajnoga elekryczna cicha jest.

Rowerow nasze wladze nie chca wpuszczac na chodnik, no bo rower moze szybko jechac wiec stanowi zagrozenie.
A tymczasem wielu rowerzystow jedzie wolniej niz 25km/h ...

Hulajnogista powinien sie poruszac z predkoscia bezpieczna, dostosowana do stanu drogi/chodnika, ktorym sie porusza :-)
A jak nie zwolni odpowiednio, to prokurator :-P

J.

Data: 2019-06-08 11:00:41
Autor: Marcin N
Dopłaty do e-skuterow
Hulajnoga elektryczna bedzie mozna poruszac sie po chodniku jesli droga dla pojazdow nie bedzie miala ograniczenia do 30/h. Na chodniku pierwszenstwo beda mieli piesi.

Dodałbym jeszcze jakieś ograniczenie dla hulajnogi na chodniku, np. do 15 km/h.

--
MN

Data: 2019-06-08 03:33:38
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Spoleczenstwa skladaja sie z ludzi madrych i glupich. Madrym ogranicznik predkosci zbedny glupi jak by mieli trzy ograniczniki to tez nie beda uzywali.. Wczoraj bez zadnego problemu i ujmy na honorze jechalem wsrod pieszych z predkoscia z jaka szli chodnikiem. W kilku sytuacjach kiedy chcialem wyprzedzic pieszych to nie dzwonilem za nimi tylko prosilem zeby przepuscili. I znowu dla niektorych bedzie dziwne bo wszyscy poproszeni z usmiechem mnie przepuszczali.

Data: 2019-06-08 04:12:11
Autor: WS
Dopłaty do e-skuterow
On Saturday, June 8, 2019 at 12:33:40 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
Madrym ogranicznik predkosci zbedny glupi jak by mieli trzy ograniczniki to tez nie beda uzywali.

Ale tu chodzi o kontrukcyjne ograniczenie maks. predkosi, czyli jak ktos glupi to sobie nie poradzi z odblokowaniem ;) , tylko jak to w praktyce zrobic? Homologacje na hulajnogi, czy wystarczy naklejka "moc xxxx W,max. predkosc xx km/h" ;) ?

Data: 2019-06-08 04:30:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Dopłaty do e-skuterow
Dane producenta są znane a jak policjant będzie podejrzewał że skręcona to może sprawdzić. Tak samo było ze skuterami po początkowym zachłyśnięciu temat zdechł.

Data: 2019-06-08 18:49:12
Autor: RadoslawF
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-08 o 13:30, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

Dane producenta są znane a jak policjant będzie podejrzewał że skręcona to może sprawdzić. Tak samo było ze skuterami po początkowym zachłyśnięciu temat zdechł.

Piszesz o zwiększaniu pojemności przez zmianę tłoka i cylindra?
Nie znikł, zmniejszył się do grupy dzieciaków bo dorośli dostali
125cm2 na kat. B.
Jak pójdziesz do dużego sprzedawcy motorowerów i spytasz co poleca
aby później bez problemów zwiększyć pojemność to zaproponuje ci
kilka modeli gdzie bez problemów zmienisz na 80cm2 i co najmniej
jeden gdzie dojdziesz do 100cm2. A podobno są takie które da się
przerobić na 125cm2.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-08 04:58:12
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
O czym Ty rozmawiasz? Nie ma potrzeby jezdzenia po miescie z predkoscia wieksza niz 12-15 kilometrow na godzine. Osobiste srodki transportu maja ulatwiac zycie i robic go przyjemniejszym a nie sluzyc do bicia rekordow predkosci na chodnikach. Jak ktos ma niedaleko do pracy ale na tyle daleko ze z buta mu sie nie chce, i oczywiscie czuje sie na silach zeby pojechac na hulajnodze, to moze byc to srodek transportu dla niego. Jesli ja, 60+, potrafie to znaczy ze potrafi to prawie kazdy mlodszy tylko nie wszyscy o tym wiedza..

Data: 2019-06-08 14:13:14
Autor: Robert Wańkowski
Dopłaty do e-skuterow
[...]

Ciekaw jestem czy na zimę coś wymyślą.

Robert

Data: 2019-06-08 18:10:51
Autor: Tom N
Dopłaty do e-skuterow
Robert Wańkowski w <news:5cfba646$0$526$65785112news.neostrada.pl>:

Jesli ja, 60+, potrafie to znaczy ze potrafi to prawie kazdy mlodszy
tylko nie wszyscy o tym wiedza.
Ciekaw jestem czy na zimę coś wymyślą.

Kogutek wymyśli -- na przykład sanki chodnikowe elektryczne

--
'Tom N'

Data: 2019-06-08 09:24:42
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Chcialbym wymyslic lekarstwo na glupote takich jak ty.

Data: 2019-06-08 19:29:16
Autor: Robert Wańkowski
Dopłaty do e-skuterow
[...]

A jednak już wymyślili.

https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1PPhwLpXXXXXIaXXXq6xXFXXXS/637/HTB1PPhwLpXXXXXIaXXXq6xXFXXXS.jpg

Robert

Data: 2019-06-08 12:49:21
Autor: Marcin N
Dopłaty do e-skuterow
Spoleczenstwa skladaja sie z ludzi madrych i glupich. Madrym ogranicznik predkosci zbedny glupi jak by mieli trzy ograniczniki to tez nie beda uzywali.

Z tym, że głupi będą mieli wymówkę: "nie ma zakazu jazdy 90 na godzinę, to jadę" (a są też takie hulajnogi, co 90 pojadą).

Gdy im narzucisz V max to nawet nie policja, ale piesi spacyfikują takiego pirata chodnikowego w imię prawa.

--
MN

Data: 2019-06-08 04:33:42
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
W przepisach jest okreslona maksymalna predkosc osobistych srodkow transportu. Osobiste srodki transportu to nie tylko hulajnogi. Chwilowo uzywaja pojecia hulajnoga bo monocykli jeszcze malo, malo elektrycznych deskorolek i wielu innych dziwadel. Cos mi sie zdaje ze bedzie przybywalo OST bo one maja sens. Juz wiem ze maja sens bo sprawdzilem, Ty jeszcze nie sprawdziles i nie wiesz. To co chca zrobic niemcy nie jest wcale glupie. Jesli oni teraz zerzneli z nas 500+ to tez mozemy wykorzystac ich pomysl z OST. Zrobilem wczoraj 17 kilometrow. Zeby tyle przejechac spalil bym ponad dwa litry paliwa. Zamiast dyche na paliwo wydalem 10 groszy na prad. Bez uzywek i kaprysow za dyche dziennie nie zjem. W centrtum lodzi elektryczne hulajnogi widzi sie wszedzie. Staly sie popularne i dobrze sie stalo ze kupilem bo jestem wsrod tych co pierwsi zaczeli z nich korzystac.

Data: 2019-06-10 17:16:09
Autor: nadir
Dopłaty do e-skuterow

Jesli oni teraz zerzneli z nas 500+ to tez mozemy wykorzystac ich pomysl z OST.
Nic nie zerżnęli, Kindergeld działa u nich od kilku dekad.

Data: 2019-06-10 08:42:47
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
U nas zasilki na dzieci byly chyba od konca wojny. I co z tego? Niedawno na niemieckim polskojezycznym onanecie napisali ze szwaby wprowadzaja 200 ojro na dziecko.

Data: 2019-06-10 19:04:48
Autor: J.F.
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:104f88ba-5e88-4bb0-aee9-f158bb445e2f@googlegroups.com...
U nas zasilki na dzieci byly chyba od konca wojny. I co z tego?

Groszowe.

Niedawno na niemieckim polskojezycznym onanecie napisali ze szwaby wprowadzaja 200 ojro na dziecko.

Ale co - podwyzka, obnizka ?

bo dotacje to mieli od dawna.

J.

Data: 2019-06-08 12:52:25
Autor: kk
Dopłaty do e-skuterow
On 2019-06-08 12:33, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Po to hulajnogę targasz wszędzie by jeździć z prędkością pieszych?

Data: 2019-06-08 04:11:14
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Wczoraj zrobilem 17 kilometrow. Srednia predkosc wyszla 9,8km/h. Do tego podjezdzalem na dwa metry pod miejsca w ktorych mialem cos do zalatwienia. Samochodem nierealne jest uzyskanie takiej predkosci w scislym centrum Lodzi. Do tego nie mialem zadnych problemow z parkowaniem pod sklepami bo hulajnoge bralem ze soba. Cos Ci sie wydaje ale sie mylisz. Doswiadczenie jest miara poznania Swiata. Zobilem doswiadczenie i wiem ze hulajnoga w duzych miastach ma sens. A do tego daje duza frajde z jezdzenia. Jezdzenie na hulajnodze, to moje prywatne zdanie, jest dla czlowieka naturalne jak chodznie i uczyc sie go nie trzeba.

Data: 2019-06-08 17:29:14
Autor: kk
Dopłaty do e-skuterow
On 2019-06-08 13:11, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Z takimi małymi kółkami to dziecinada

Data: 2019-06-08 08:41:44
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Masz malego kutasa ze musisz sie dowartosciowywac duzymi kolami. Traktor sobie kup, ma duze kola.

Data: 2019-06-08 17:46:36
Autor: kk
Dopłaty do e-skuterow
On 2019-06-08 17:41, Zenek Kapelinder wrote:
Masz malego kutasa ze musisz sie dowartosciowywac duzymi kolami. Traktor sobie kup, ma duze kola.

Chyba do...rastać

Data: 2019-06-08 16:32:28
Autor: radekp@konto.pl
Dopłaty do e-skuterow
Sat, 8 Jun 2019 03:33:38 -0700 (PDT), w
<becb7373-e5c7-41fd-83aa-64ad5660f7ce@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Spoleczenstwa skladaja sie z ludzi madrych i glupich.

U nas połowa głosuje na Pis. Więcej zakładaj najgorsze.

Data: 2019-06-08 08:56:40
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Przegladajac dalej statystyki widac ze palme pierwszenstwa placforma wiedzie w wiezieniach. Wytlumaczysz co to oznacza?

Data: 2019-06-08 17:59:47
Autor: Budzik
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Przegladajac dalej statystyki widac ze palme pierwszenstwa placforma
wiedzie w wiezieniach. Wytlumaczysz co to oznacza?
W sumie tylko tyle ze chcesz wyciagac jakies ogolne wnioski na podstawie ekstremalnie małej probki...
Ja cały czas nie rozumiem, dlaczego circa 10% ludzi wstydziło się tego ze głosowało na PiS i w exit poolsa zeznało inaczej.

--
Pozdrawia... Budzik
udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć."  William Wharton

Data: 2019-06-08 11:10:54
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Data: 2019-06-09 07:59:45
Autor: Budzik
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Ty masz wieksza probke https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/438204,ilu-czlonkow-
po-to-ludzie-po-podstawowce.html

No juz troche lepiej! :)
Idziesz w dobra strone!

--
Pozdrawia... Budzik
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

Data: 2019-06-09 10:34:58
Autor: radekp@konto.pl
Dopłaty do e-skuterow
09 Jun 2019 07:59:45 GMT, w <XnsAA6960CD12CF1budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>,
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

> [...]

> po-to-ludzie-po-podstawowce.html No juz troche lepiej! :)

.... z 2013 :D

Data: 2019-06-09 16:59:44
Autor: Budzik
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...

> [...]
> ow- po-to-ludzie-po-podstawowce.html No juz troche lepiej! :)

Juz samo poszerzenie próbki biorę za dobrą monete.
Teraz jeszcze tylko analiza danych, rozszerzenie badan na głosujących - bedzie dobrze.

Wszystko jest lepsze niz nieudolne proby manipulacji jak z tymi wiezieniami.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Data: 2019-06-09 23:47:31
Autor: radekp@konto.pl
Dopłaty do e-skuterow
09 Jun 2019 16:59:44 GMT, w <XnsAA69B89964C9Fbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>,
> [...]

> Juz samo poszerzenie próbki biorę za dobrą monete.
Teraz jeszcze tylko analiza danych, rozszerzenie badan na głosujących - bedzie dobrze.

Biorąc pod uwagę, że tylko nieliczne partie to publikowały i to kiedyś to...
powodzenia.

Data: 2019-06-10 17:59:43
Autor: Budzik
Dopłaty do e-skuterow
[...]

Nawet w powyzszym przykładzie Zenka przy wielu osobac jest brak informacji.
Nie wiem tylko czy brac to za dobra monete ze nie chcieli sie chwalic czy byc realista ze nie mieli czym :))))

Natomiast wykształcenie wyborców mozna troche wywnioskować własnie z exit poolsów, tylko nie wiem na ile mozna im ufac. Moze, skoro sporo osób zle podaje partie na która głosowało, to wykształcenie tez przekłamia?
A moze to ten procent który po prostu nie wie, nie rozumie etc...?
Kiedys widziałem taka sytuacje ze osoba przepytywana w exit nie była w stanie powiedziec na kogo głosowała...

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2019-06-08 20:22:27
Autor: Robert Wańkowski
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-08 o 19:59, Budzik pisze:

Ja cały czas nie rozumiem, dlaczego circa 10% ludzi wstydziło się tego ze
głosowało na PiS i w exit poolsa zeznało inaczej.

Te 10% skąd wziąłeś?

Exit poll 42,4
Late poll 43,1
ostatecznie 45,4

Robert

Data: 2019-06-09 07:59:45
Autor: Budzik
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik Robert Wańkowski robwan@wp.pl ...

[...]

Ok, no to 7%.

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

Data: 2019-06-09 12:10:28
Autor: Robert Wańkowski
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-09 o 09:59, Budzik pisze:
[...]

Nie 7% a 0,7% :-)

Ostateczne wyniki ze strony PAP.

https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C459484%2Csondaz-ipsos-90-proc-late-poll-pis-453-proc-ke-379-proc.html

       Exit   Late  %wstydu
PIS   42,4  43,1   0,7
KE   39,1   38,4   -0,7

Wyniki identyczne a jak odległe. :-)
PIS wyborcy wstydzili się, że zagłosowali na PIS
KE wyborcy wstydzili się, że nie zgłosowali na KE.

Robert

Data: 2019-06-09 16:59:45
Autor: Budzik
Dopłaty do e-skuterow
[...]

Nie wiem co ty tutaj liczysz, ale jeżeli w exitach 42% powiedziało ze głosowało na pis a finalnie zagłosowało 45% to znaczy ze 7% głosujących na pis nie przyznało się do tego w exitach.
Bo te 3% roznicy z tych 42% to własnie 7%.
Wynik finalny KE ZTCP to własnie jakos 39 procent wiec tutaj tego zachwiania na taka skale nie widac.

Nie zrozum mnie zle, ja tego nie oceniam, ja tego po prostu nie rozumiem... Przewaznie jest tak, ze ludzie boja sie lub wstydza sie przyznac ze głosuja przeciwko rzadzacym ,a tutaj odwrotnie.
Masz jakas diagnoze?

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2019-06-09 19:13:19
Autor: Shrek
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 09.06.2019 o 18:59, Budzik pisze:

Nie wiem co ty tutaj liczysz,

Większość społeczeństwa nie odróżnia procenta od punktu procentowego.

Należy to tłumaczyć tak - co bardziej trzepie - pięćdziesątka wódki czy dwusetka desanta 18%. I okazuje się, że umieją liczyć procenty od procentów:P

Shrek

Data: 2019-06-09 19:23:41
Autor: Robert Wańkowski
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-09 o 18:59, Budzik pisze:
Nie wiem co ty tutaj liczysz
Ze statystyką jest tak, że każdy może mieć rację. :-)

Robert

Data: 2019-06-09 20:36:44
Autor: RadoslawF
Dopłaty do e-skuterow
[...]

Nieprawda.
To znaczy
1. że jesteś głupi i wymyślasz bzdurne teorie.
2. że w lokalach w których badanie prowadzono to w danym czasie
tyle procent głosowało za ile podali badający.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-09 21:36:09
Autor: Shrek
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 09.06.2019 o 20:36, RadoslawF pisze:

Nieprawda.

Prawda.

To znaczy
1. że jesteś głupi i wymyślasz bzdurne teorie.

Różnica między punktem procentowym a procentem nie jest bzdurną teorią.

Shrek

Data: 2019-06-09 21:51:25
Autor: Robert Wańkowski
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-09 o 21:36, Shrek pisze:
Różnica między punktem procentowym a procentem nie jest bzdurną teorią.

Ale do manipulacji w sam raz.

Robert

Data: 2019-06-09 21:57:01
Autor: Shrek
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-09 o 21:36, Shrek pisze:
Różnica między punktem procentowym a procentem nie jest bzdurną teorią.

Ale do manipulacji w sam raz.

Bo ja wiem. Prawdę mówiąc nie widzę tu manipulację. Co najwyżej braki w wykształceniu Radosława.

Shrek

Data: 2019-06-10 00:47:31
Autor: RadoslawF
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-09 o 21:57, Shrek pisze:

Różnica między punktem procentowym a procentem nie jest bzdurną teorią.

Ale do manipulacji w sam raz.

Bo ja wiem. Prawdę mówiąc nie widzę tu manipulację. Co najwyżej braki w wykształceniu Radosława.

Braki w swoim nie dostrzegasz? A powinieneś.
Na początek poszukaj gdzie to niby porównywałem procenty z
punktami procentowymi.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-10 10:08:00
Autor: RadoslawF
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-10 o 06:30, Shrek pisze:

[...]

To się odnosiło do braku zrozumienia że sondaże trwające kilka
godzin daja inne wyniki niż trwające kilkanaście głosowanie.
I dorabianie kretyńskich teorii że ktoś się wstydzi na kogo głosuje.

2. że w lokalach w których badanie prowadzono to w danym czasie
tyle procent głosowało za ile podali badający."

Tu.

Tu jest o procentach a nie punkach procentowych.
Ale szukaj dalej.

pozdrawiam

Data: 2019-06-10 21:21:09
Autor: Shrek
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 10.06.2019 o 10:08, RadoslawF pisze:
[...]

Akurat czas trwania głosowania nie ma specjalnie znaczenia (w zakresie do tych kilkunastu godzin).

A odnosiłem się do twojej odpowiedzi, ale widzę, że muszę i kontekst zacytować

"> Nie wiem co ty tutaj liczysz, ale jeżeli w exitach 42% powiedziało ze
> głosowało na pis a finalnie zagłosowało 45% to znaczy ze 7% głosujących
> na pis nie przyznało się do tego w exitach.

Nieprawda. "

To akurat była prawda, a ty się odnośiłeś nie do trwania głosowania a do procentów o których mówił twój przedmówaca, a które mylnie wziąłeś za punkty procentowe.

Shrek

Data: 2019-06-11 04:35:42
Autor: RadoslawF
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-10 o 21:21, Shrek pisze:

[...]

Ma. Głosowanie trwało dłużej niż badania więc i wyniki miały prawo
się różnić. A bzdety na temat że ktoś się wstydzi na kogo głosuje
nie powinny paść. Ale padły.

> [...]

To akurat była prawda, a ty się odnośiłeś nie do trwania głosowania a do procentów o których mówił twój przedmówaca, a które mylnie wziąłeś za punkty procentowe.

Gdzie napisałem że twierdzę o punktach procentowych?
Bo to że pisze o procentach to już pisałem.
Dla przypomnienia bo byłeś łaskaw wyciąć przypomnę:
"Tu jest o procentach a nie punkach procentowych.
Ale szukaj dalej. "
Jak znajdziesz gdzie pisałem o punktach procentowych to
daj znać.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-11 06:40:13
Autor: Shrek
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 11.06.2019 o 04:35, RadoslawF pisze:

Gdzie napisałem że twierdzę o punktach procentowych?

Tam gdzie twierdziłeś, że to nie siedem procent.

Shrek

Data: 2019-06-11 12:11:32
Autor: RadoslawF
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-11 o 06:40, Shrek pisze:

Gdzie napisałem że twierdzę o punktach procentowych?

Tam gdzie twierdziłeś, że to nie siedem procent.

Nigdzie nie napisałem o siedmiu procentach.
Wskażesz w którym mailu to było?
Może mam zacytować wszystkie swoje wpisy w tym wątku?

Pozdrawiam

Data: 2019-06-11 05:43:09
Autor: przemek.jedrzejczak
Dopłaty do e-skuterow
i wersja hardcore
https://www.youtube.com/watch?v=xSBxTx2NJns

Data: 2019-06-11 18:27:40
Autor: Shrek
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 11.06.2019 o 12:11, RadoslawF pisze:

Gdzie napisałem że twierdzę o punktach procentowych?

Tam gdzie twierdziłeś, że to nie siedem procent.

Nigdzie nie napisałem o siedmiu procentach.

Dokładnie - pisałeś, że 7% to nie 7 procent - cytata dostałeś. Teraz spadaj.

Shrek

Data: 2019-06-11 19:05:05
Autor: Tom N
Dopłaty do e-skuterow
Shrek w <news:5cffd67c$0$503$65785112news.neostrada.pl>:

Nigdzie nie napisałem o siedmiu procentach.
Dokładnie - pisałeś, że 7% to nie 7 procent - cytata dostałeś. Teraz spadaj.

Jednak jesteś oszołomem -- nie pokazałeś cytatu RadoslawFa, tylko Budzika --
ale tobie to rybka, ważne, żeby zaistnieć ? [1]

--
'Tom N'

Data: 2019-06-11 20:57:48
Autor: Shrek
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 11.06.2019 o 19:05, (Tom N) pisze:
[...]

Ty jesteś oszołomem - pokazałem cytat Budzika, gdzie twierdzi on, że to 7% i cytat Radka gdzie twierdzi on że to nieprawda.

Shrek

Data: 2019-06-11 22:15:09
Autor: RadoslawF
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-11 o 20:57, Shrek pisze:

[...]

Mojego cytatu gdzie piszę o 7 procentach nie pokazałeś.
Nieprawda pisałem o poście i twierdzeniach Roberta Wańkowskiego.
Ale jak ktoś zauważył oszołomowi jak ty to wszystko jedno.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-11 22:28:39
Autor: Shrek
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 11.06.2019 o 22:15, RadoslawF pisze:

[...]

masz całość:

Data: 2019-06-12 09:52:33
Autor: RadoslawF
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-11 o 22:28, Shrek pisze:
> [...]

2. że w lokalach w których badanie prowadzono to w danym czasie
tyle procent głosowało za ile podali badający.

No i ja pisałem o siedmiu procentach czy napisałem że nieprawdę
pisze mój przedpisca który pisze o procentach?
Ty naprawdę oszołomem jesteś.
Do tego dopisuje mi jakies wypowiedzi  na temat różnicy między
procentem a punktem procentowym. Weź się chłopie może ogarnij.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-12 11:00:15
Autor: Budzik
Dopłaty do e-skuterow

2. że w lokalach w których badanie prowadzono to w danym czasie
tyle procent głosowało za ile podali badający.

Rozumiem, ze ty po prostu podwazasz metodologie badania?

--
Pozdrawia... Budzik
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

Data: 2019-06-12 21:25:29
Autor: RadoslawF
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-12 o 13:00, Budzik pisze:

2. że w lokalach w których badanie prowadzono to w danym czasie
tyle procent głosowało za ile podali badający.

Rozumiem, ze ty po prostu podwazasz metodologie badania?

Co podważam to już napisałem ale mogę powtórzyć.
Głosowanie trwało kilkanaście godzin a badania kilka.
W związku z tym mają prawo wyjść rozbieżności między wynikami badań
a głosowania. Więc komentarze w stylu x procent nie przyznało się
na kogo głosowało jest głupie i kłamliwe.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-13 04:00:18
Autor: Budzik
Dopłaty do e-skuterow

[...]

Tak, napisałes ale wole dopytac: sugerujesz ze miedzy poszczegołnymi godzinami sa az tak zroznicowane wyniki? Byłoby to ciekawe ale z czego miałoby wynikac?

Dodatkowo czy mozesz podac zrodło informacji o tym jakoby exity trwały tylko kilka godzin? Bo ja czytałem ze cały dzien, dokładnie tak samo jak głosowanie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Stanęliśmy na skraju przepaści,

Data: 2019-06-12 22:48:15
Autor: przemek.jedrzejczak
Dopłaty do e-skuterow
nie demonizowalbym problemu kradziezy bo sporo tego badziewa wala sie po ulicach i nikomu nie chce sie tego pruc tylko dla baterii, jasne ze m365 to troche wyzsza polka ale jak bedzie styrana i oklejona to ryzyko maleje ... no i pole do popisu dla majsterkowiczow jakis pilocik na BT z dodatkowym odcieciem zasilania i dres odejdzie szepczac rozczarowany: qrwa znow rozladowana :-)

Data: 2019-06-13 20:07:43
Autor: kk
Dopłaty do e-skuterow
On 2019-06-13 07:48, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]

Ten skuter co zapodałem ma kluczyki i alarm wyjący jak się dotnie.

Data: 2019-06-13 08:26:22
Autor: Liwiusz
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-13 o 06:00, Budzik pisze:

[...]

Może to wynikać z wielu powodów, na przykład takich, że rano głosują inne grupy ludzi, w południe "po mszy" inne, a wieczorem po grillu jeszcze inne. Temat wałkowany przy każdych wyborach, więc trochę się dziwię, że taki nieogarnięty w temacie jak ty bierze udział w dyskusji na ten temat :)

Dodatkowo czy mozesz podac zrodło informacji o tym jakoby exity trwały
tylko kilka godzin? Bo ja czytałem ze cały dzien, dokładnie tak samo jak
głosowanie.

Nie chodzi o to, że exity trwały kilka godzin, tylko że wyniki z nich podawano obliczone na jakąś określoną godzinę, a nie z całego dnia.
W końcu o 21:00 w wieczór wyborczy nie będziesz miał wyników exitów z całego dnia.

--
Liwiusz

Data: 2019-06-13 11:00:18
Autor: Budzik
Dopłaty do e-skuterow
UĹźytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

2. Ĺźe w lokalach w ktĂłrych badanie prowadzono to w danym czasie
[...]

Ale tutaj jest sugestia jakoby ci głosujacy po kosciele tak naprawde głosowali własnie wieczorem. Znaczy nie ciekawi mnie same zjawisko roznic a konkretnie TA roznica!
Bo ja instynktownie czuł bym ze jezeli na pis głosuje wies i ludzie starsi (w bardzo duzym uproszczeniu ale w tej grupie majac najwieksza przewage) to oni raczej gosowaliby własnie do g. powiedzmy 14 czyli po porannym spacerze, mszy etc. A nie na sam koniec wieczorem.
To samo bym podejrzewał biorac pod uwage fakt ze zawsze sie twierdziło iz elektorat prawicowy jest bardziej zmobilizowany.
Ciekawe.

[...]

Serio?
Moge poprosic o jakies potwierdzenie tych danych?
Czytam i ipsos twierdzi cos innego. Dane dostaja praktycznie od razu poprzez jakas ich wewnetrzna aplikacje.

Natomiast sam ipsos tak tłumaczy roznice:
Ze wstępnych analiz wynika, iż jest ona związana z większym niż się spodziewaliśmy odsetkiem odmów odpowiedzi oraz ich specyficznym rozłożeniem. Szacowaliśmy - na podstawie poprzednich badań - jednocyfrową liczbę odmów odpowiedzi, natomiast finalnie wczoraj było to 13 proc. wszystkich odpowiedzi -– tłumaczy przedstawiciel Ipsosa.

(pytanie prowokujace) Czyli jednak wstyd? ;-P

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2019-06-10 07:09:28
Autor: Akarm
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-09 o 21:36, Shrek pisze:
Różnica między punktem procentowym a procentem nie jest bzdurną teorią.

Ale do manipulacji w sam raz.

Ooo... Widzę, że już więcej dyskutantów zna różnice miedzy procentami a punktami procentowymi. :)
To może wyjaśnisz mi w którym stwierdzeniu poniżej napisałem głupoty?

1. Spośród głosujących na PiS odsetek nieprzyznających się do tego wynosił 7 procent.
2. Spośród głosujących na PiS odsetek nieprzyznających się do tego wynosił 7 punktów procentowych.

Błąd jest w zdaniu nr 1, czy w zdaniu nr 2?
Które wartości są nieprawidłowe?

Dotąd sądziłem, że nie ma różnicy między procentem a punktem procentowym, widocznie jestem zwykłym wykształciuchem. :(

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-06-10 07:56:49
Autor: Robert Wańkowski
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-10 o 07:09, Akarm pisze:
[...]

I w jednym i drugim. Jeżeli chodzi o wartości.
Trzeba brać pod uwagę exit poll i late poll (a tu bierzesz wynik ostateczny).

Tak jak napisałem wcześniej. Statystyka w manipulacji się sprawdza.
I nie piję tu do Ciebie.

Robert

Data: 2019-06-09 23:51:15
Autor: Akarm
[OT] Re: Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-09 o 21:36, Shrek pisze:

Różnica między punktem procentowym a procentem nie jest bzdurną teorią.

To wytłumacz mi, proszę, jaka jest różnica między jednym procentem a jednym punktem procentowym? Bo nie wiem, czego będzie więcej. :(

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-06-10 02:11:16
Autor: radekp@konto.pl
[OT] Re: Dopłaty do e-skuterow
Sun, 9 Jun 2019 23:51:15 +0200, w <5cfd7f56$0$520$65785112@news.neostrada.pl>,
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> napisał(-a):

> To wytłumacz mi, proszę, jaka jest różnica między jednym procentem a jednym punktem procentowym? Bo nie wiem, czego będzie więcej. :(

Ban na google?
Różnica między 1% a 2% to 100% albo 1 punkt procentowy.

Data: 2019-06-10 13:15:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
[OT] Re: Dopłaty do e-skuterow
Hello Radekp,

Monday, June 10, 2019, 2:11:16 AM, you wrote:

> [...]
Ban na google?
Różnica między 1% a 2% to 100% albo 1 punkt procentowy.

Albo 50% jeśli bardzo się uprzesz :)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-06-10 06:33:34
Autor: Shrek
[OT] Re: Dopłaty do e-skuterow
W dniu 09.06.2019 o 23:51, Akarm pisze:

Różnica między punktem procentowym a procentem nie jest bzdurną teorią.

To wytłumacz mi, proszę, jaka jest różnica między jednym procentem a jednym punktem procentowym? Bo nie wiem, czego będzie więcej. :(

Różnica między 42% a 45% wynosi 3 punkty procentowe i właśnie 7 procent. Więc jak widać procent punktowi procentowemu nierówny.

Shrek

Data: 2019-06-10 08:53:38
Autor: Akarm
[OT] Re: Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-10 o 06:33, Shrek pisze:

Różnica między 42% a 45% wynosi 3 punkty procentowe i właśnie 7 procent. Więc jak widać procent punktowi procentowemu nierówny.

I tu mnie złapałeś! ;)
Czytając powyższą dyskusję nawet przez moment nie pomyślałem o takiej możliwości. Dla mnie było oczywiste tylko 7% głosujących na PiS.
Przez myśl mi nawet nie przemknęło, że ktokolwiek mógłby pomyśleć(?) inaczej. :D

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-06-10 20:19:06
Autor: J.F.
[OT] Re: Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cfd7f56$0$520$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Np stawka VAT wynosila 22%, a Tusk podniosl do 23%.

To o ile % Tusk podniosl VAT ?

Dla porownania - predkosc dopuszczalna na autostradzie wynosila 130km/h, a za Tuska podniesiono do 140km/h.

To o ile % Tusk podniosl predkosc dopuszczalna ?

J.

Data: 2019-06-10 21:34:24
Autor: Shrek
[OT] Re: Dopłaty do e-skuterow
W dniu 10.06.2019 o 20:19, J.F. pisze:

[...]

A co za różnica -  tusk to zdrajca i podniósł w chuj i jego wina!
Z winą tuska trzeba inaczej:

Tusk robił wina - jako że wiadomo, że tusk to kanalia to robił z soku zmieszanego ze spirytem 1/5 spirytu, 1/5 soku reszta woda. Razem dawało to moc 19,8 procenta - a wiec bardzo dobry muzgojeb. Ale jak wiadomo tusk to nie dość że kanalia i menda, to jeszcze złodziej, więc chrzczony spiryt dodawał. Spiryt wcześniej mieszał 1/4 wody 3/4 spirytu. Na ile procent czystego alko ojebał tusk suwerena - oto jest pytanie!

Shrek

Data: 2019-06-09 09:55:37
Autor: RadoslawF
Dopłaty do e-skuterow

Ja cały czas nie rozumiem, dlaczego circa 10% ludzi wstydziło się tego ze
głosowało na PiS i w exit poolsa zeznało inaczej.

Te 10% skąd wziąłeś?

Kretyni z totalnej opozycji wiedzą lepiej a wy im psujecie robotę propagandową.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-10 00:08:44
Autor: Kris
Dopłaty do e-skuterow
W dniu sobota, 8 czerwca 2019 19:59:49 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

Ja cały czas nie rozumiem, dlaczego circa 10% ludzi wstydziło się tego ze głosowało na PiS i w exit poolsa zeznało inaczej.

To zjawisko Zenek/Kogutek już z rok tremu przewidział
Pisał on że ci co publicznie są antyPIS za kotara wyborcza z zaciśniętymi zębami będą stawiać krzyżyk przy kandydatach z PIS
Bycie zwolennikiem PIS jest dzisiaj nie modne, bycie antypisowcem jest trendy
A za kotara wyborczą ludzie zagłosowali jak zagłosowali

Data: 2019-06-10 17:59:41
Autor: Budzik
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Bycie zwolennikiem PIS jest dzisiaj nie modne, bycie antypisowcem
jest trendy A za kotara wyborczą ludzie zagłosowali jak zagłosowali

Ale dlaczego jest niemodne? Wydawało mi sie ze jest dokładnie odwrotnie...

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

Data: 2019-06-09 10:34:38
Autor: radekp@konto.pl
Dopłaty do e-skuterow
Sat, 8 Jun 2019 08:56:40 -0700 (PDT), w
<3d35062e-21f0-4c02-8c66-e754b2a6c31a@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Przegladajac dalej statystyki widac ze palme pierwszenstwa placforma wiedzie w wiezieniach. Wytlumaczysz co to oznacza?

Więźniowie mają problem z prawem, a nie z głową. Dlatego Pisiory wygrywają w
zakładach psychiatrycznych.
Ostatnio zorgnizowano im nawet dojazd autokarem -- pod nadzorem.

Data: 2019-06-09 05:15:31
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
A czy ja twierdze ze nie. Prawie wszyscy wiezniowie to oszusci i zlodzieje. Nie dosc ze swoj do swojego ciagnie to jeszcze licza na sute paczki jakie beda koledzy POd cela dostawali.

Data: 2019-06-09 23:48:12
Autor: radekp@konto.pl
Dopłaty do e-skuterow
Sun, 9 Jun 2019 05:15:31 -0700 (PDT), w
<3dc2879d-f007-425b-b26f-499c7686288b@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
[...]

Ale w psychiatrykach wygrywa Pis.
Ostatnio nawet doworzeni byli.

Data: 2019-06-08 11:30:33
Autor: Tom N
Dopłaty do e-skuterow
Marcin N w <news:5cfb7931$0$17349$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Po co ograniczenie do 15, skoro ma być ograniczenie do prędkości pieszych?

--
'Tom N'

Data: 2019-06-08 16:31:53
Autor: radekp@konto.pl
Dopłaty do e-skuterow
Sat, 8 Jun 2019 11:00:41 +0200, w
<5cfb7931$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>, Marcin N
<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Dodałbym jeszcze jakieś ograniczenie dla hulajnogi na chodniku, np. do 15 km/h.

Na Zachodzie są niższe -- bodajże do 12km/h (w zależności od kraju).
Rozsądne.

Data: 2019-06-09 06:27:14
Autor: WS
Dopłaty do e-skuterow
On Saturday, June 8, 2019 at 4:32:26 PM UTC+2, rad...@konto.pl wrote:

Na Zachodzie są niższe -- bodajże do 12km/h (w zależności od kraju).
Rozsądne.

Rozsadne? Bez sensu raczej. Obecnie "przelotowa" predkosc zwyklym rowerem po sciezce to 20-22km/h, jesli te badziewia tam wpakuja, a taki jest plan to beda wszystko blokowaly ;)

WS

Data: 2019-06-09 11:00:00
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Chyba Cie pojebalo z srednia 20 kilometrami na godzine. Dwie godziny dzisiaj bylem pojezdzic na hulajnodze. Oczywiscie nie dwie godziny jezdzilem bo zrobilem przerwe na loda, na pogadanie ze znajomym itp. Jezdzilem troche chodnikami i wiecej sciezkami rowerowymi. Srednia predkosc wyszla 9,8 km/h. Nie mialem potrzeby przelaczyc z trybu chodnikowego na wyscigowy bo bym 95% rowerzystow wyporzedzal z duzym zapasem. Na chodniku pelny luz. Daje rade jechac z predkoscia wolno idacego czlowieka i mi to w niczym nie przeszkadza. Jak sie trafila okazja to wyprzedzalem i dojezdzalem troche szybciej do kolejnych pieszych. Przepis z jazda na chodnikach powinien byc tak napisany ze jest zakaz poruszania sie z predkoscia wieksza niz piesi przed OST, jesli nie ma mozliwosci bezpiecznego ich wyprzedzenia korzystajac z OST.

Data: 2019-06-09 23:49:46
Autor: radekp@konto.pl
Dopłaty do e-skuterow
Sun, 9 Jun 2019 11:00:00 -0700 (PDT), w
<7b2cb2b7-6d48-4edf-9ccb-ca65584853b0@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
[...]

A najlepiej wcale.

Data: 2019-06-09 16:02:47
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
A niby dlaczego wcale? Bo zazdroscisz tym co maja kase na hulajnogowa fanaberie? OST nie stanowia zagrozenia. Zagrozenie stanowia idioci ktorzy nimi jezdza.

Data: 2019-06-10 10:13:12
Autor: radekp@konto.pl
Dopłaty do e-skuterow
Sun, 9 Jun 2019 16:02:47 -0700 (PDT), w
<0a4a0350-a916-4da2-9a54-98cea589749e@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

A niby dlaczego wcale? Bo zazdroscisz tym co maja kase na hulajnogowa fanaberie? OST nie stanowia zagrozenia. Zagrozenie stanowia idioci ktorzy nimi jezdza.

Hulajnogi są tanie, nie ma czego zazdrościć.
Są tak samo niebezpieczne jak rower (nawet bardziej -- bo łatwiej się
rozpędzić), więc powinny mieć takie same zasady.

Data: 2019-06-10 02:30:43
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Hulajnogi i rowery sa bezpieczne. Niebezpieczny jest niewielki odsetek ludzi ktorzy na nich sie poruszaja. Jak zabrac glupim ludziom mozliwosc zrobienia innym krzywdy to bedzie po chodnikach mozna jezdzic nie tylko na wrotkach ale i motocyklami i nic nikomu sie nie stanie i wszyscy beda bezpieczni. To co sie dzieje na drogach i chodnikach to wina policji. Ma policja stosowne narzedzia zeby zapewnic bezpieczenstwo a z nich z lenistwa policjanci nie korzystaja. Hulajnogi nie sa tanie bo kosztuja dwie najnizsze emerytury.

Data: 2019-06-10 21:15:40
Autor: kk
Dopłaty do e-skuterow
On 2019-06-10 11:30, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Ty chyba nie widziałeś prawdziwej hulajnogi

Data: 2019-06-11 02:31:38
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Nie widzialem prawdziwej hulajnogi. Mam sztuczna. Roznimy sie tym ze ja mam a ty ogladasz.

Data: 2019-06-11 12:01:08
Autor: radekp@konto.pl
Dopłaty do e-skuterow
Tue, 11 Jun 2019 02:31:38 -0700 (PDT), w
<6d5e4c65-5836-48fc-be96-799168ac2401@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Nie widzialem prawdziwej hulajnogi. Mam sztuczna. Roznimy sie tym ze ja mam a ty ogladasz.

Nie wiedziałem, że hulajnoga elektr. to taki cymes :D Kosztuje mniej niż
telefon, o aparacie już nie mówiąc...

Data: 2019-06-11 08:06:02
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Zebys wiedzial ze cymes, na dodatek tanszy od telefonu. Chcesz konstruktywnie krytykowac daj argumenty. Bez argumentow z twojej strony nadajesz sie do wyslania na bambus. Znowu 10 kilometrow zrobilem hulajnoga. Ze dwie godziny frajdy mialem.

Data: 2019-06-11 11:49:24
Autor: WS
Dopłaty do e-skuterow
On Tuesday, June 11, 2019 at 5:06:04 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Tak to dziala na poczatku ;) Pare lat temu kupilem sobie deskorolke elektryczna, jeszcze na aku Pb (takie z UPSow). Z kolami do jazdy "terenowej". Zabawka fajna, ale sie znudzila...
Co do tych elektrycznych srdkow transp. osobistego to mam mocno mieszane odczucia. Z jednej strony pozwalaja tanio i szybko sie przemieszczac, z drugiej konkurujac np. z rowerami likwiduja resztki wysilku fizycznego... a to do niczego dobrego nie doprowadzi :( Jak widze kilku(nasto)letnie dziei na deskorolkach elektrycznych to zastanawiam sie jaki w tym sens jest... lekcji WFu jak na lekarstwo, to przynajmniej w weekend warto sie poruszac, a nie wozic :(
Np widze po zonie, ktora zmienila prace i z ~15min rowerem ma 4min piechota - mamy 2 rowery do jazdy po gorach, fulla 26" i HT 29", wczesniej kto jechal na HT musial czekac, teraz zawsze ja czekam na beskidzkich podjazdach jadac tym ciezszym fullem - kondycja jej spadla. Jak sie ma prace biurowa/siedzaca to kazdy ruch na wage zlota. Ja wszystkie "aktywnosci"  wrzucam na endomondo / strave i ze statystyk wyhodzi, ze te glupie dojazdy do pracy to calkiem spory procent ruchu jest... Dlatego chetnie sobie kupie cos elektrycznego, ale dopiero jak nie dam rady zwyklym!

Data: 2019-06-11 12:39:00
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Mylisz dwa rozne urzadzenia. Deskorolka ma minimalna wartosc uzytkowa a elektryczna hulajnoga uzytkowo przewyzsza rower tradycyjny rower. Jesli w przepisach umieszcza tak jak sie odgrazaja ze hulajnogami elektrycznymi bedzie mozna legalnie jezdzic chodnikami to hulajnogi przebija rowery. Co do rekraacji. Mozna kupic hulajnoge zeby stala w kacie ale mozna nia jezdzic na silownie albo co robie na basen. Wystarczy niewielka grupa wsparcia i jazda hulajnoga sie nie znudzi. Zeby nie bylo niedomowien. Hulajnogi maja sens w centrach duzych miast. Na obrzezach i wioskach sa malo uzyteczne. W zyciu tak bywa ze nie wszystko jest dla wszystkich.

Data: 2019-06-11 13:08:14
Autor: WS
Dopłaty do e-skuterow
On Tuesday, June 11, 2019 at 9:39:03 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Jak dla mnie roznicy miedzy elektryczna deskorolka a hulajnoga nie ma... Moze dlatego, ze w dawnych czasach jezdzilem zwykla deskorolka ;) Dokladnie tak samo da sie bezwysilkowo dojechac, ta sama trasa... Rozni sie tylko sterowaniem... Skrety za pomoca przechylenia, predkosc/hamowanie pilot w rece

Ze przebija rowery to dla mnie raczej oczywiste, w niedziele wybralismy sie na rowerach (tradycyjnych ;) ) na Skrzyczne i tak na oko 1/3 rowerow jadacych ta sama trasa to elektryki... Tylko w jakim celu? Rozumiem emeryta 65+, ale ponizej 50? Niestety/stety ;) czlowiek jest tak skonstruowany, ze jakis minimalny poziom wysilku jest mocno wskazany. Brak powoduje problemy zdrowotne :( Czyli co kto lubi, mozna elektrykiem podjechac na silke ;) lub uprawiac jakies sporty na swiezym powietrzu...

Data: 2019-06-11 13:44:43
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
W Lodzi w kilku parkach sa betonowe stoliki i lawki z szachownicami. Starsi ludzie z reguly mezczyzmi graja na nich w warcaby. Pewno sie mocno zdziwisz ale oni prowadza aktywny tryb zycia. Jazda elektrycznym rowerem na gorke to rowniez prowadzenie aktywnego trybu zycia. Ale to rekraacja. W centrach miast maly elektryczny pojazd, malo przydatny gdzies indziej, nabiera statusu pojazdu uzytkowego o uzytecznosci wyzszej niz samochod lub motocykl. Zanim ktos w centrum Lodzi znajdzie miejsce do zaparkowania zeby isc do sklepu to uzytkownik OST bedzie juz po zakupach. Na dodatek wejdzie do sklepu ze swoim pojazdem. Zyjemy w czasach w ktorych nastepuja spore zmiany w sposobie zycia. Jest bardzo duze prawdopodobienstwo ze OST sie przyjma. Wygrani beda ci co zaczna z nich korzystac od samego poczatku.

Data: 2019-06-11 14:12:36
Autor: WS
Dopłaty do e-skuterow
On Tuesday, June 11, 2019 at 10:44:45 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:

badzmy powazni ;)

W Lodzi w kilku parkach sa betonowe stoliki i lawki z szachownicami. Starsi ludzie z reguly mezczyzmi graja na nich w warcaby. Pewno sie mocno zdziwisz ale oni prowadza aktywny tryb zycia.

co w tym "aktywnego"? z 10 lat temu z ekipa rolkowa tez korzystalismy ze stolikow szachowych ;) Krk okolice Jubilata, po kilkudziesieciu km byl czas na winko ;) oczywisie zakupionie w http://jubilat.com.pl/

Jazda elektrycznym rowerem na gorke to rowniez prowadzenie aktywnego trybu zycia. Ale to rekraacja.

ta... samo jedzie ;)

[...]

Z tym sie w 100% zgadzam, tylko eliminuje to calkowiie wysilek fizyczny, a toto jest mocno wskazane, wg mnie jesli ktos jest w stanie uzywac wlasna sile, to powinien z niej skorzysatac. Jesli wybiera silnik to sam sobie szkodzi...

Data: 2019-06-11 15:15:59
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Aktywny tryb zycia to nie tylko wysilek fizyczny. Budowlancy musieli by placic ze pozwala im sie worki nosic. Pokazuja w tv osiemdziesiecio latki co sie spotykaja zeby makatki wyszywac albo udzielaja sie w kolku rozancowym. Gra w warcaby, wyszywanie makatek i kolko rozancowe to tez jest aktywny tryb zycia. Pasywnym jest za to granie w gry komputerowe.

Data: 2019-06-12 16:46:20
Autor: J.F.
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6be39c02-c29e-4b33-b767-96eadc10a392@googlegroups.com...
[...]

Dlaczego gra w warcaby to jest aktywne, a gra komputerowa to pasywne ?

Dla przypomnienia - na komputerze mozna grac w warcaby,
mozna grac w warcaby z druga osoba, mozna grac w dooma z 20 innymi osobami
.... a joystick moze byc ciezszy niz bierka/pionek w warcabach ...

J.

Data: 2019-06-11 23:15:47
Autor: Cavallino
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 11-06-2019 o 23:12, WS pisze:
[...]

Pod górkę?
To powiedz to mojemu, bo jakoś nie chce (Giant z podwójną baterią - Twist czy jakoś tak).

Nawet po płaskim jak się nie spocisz, to nie pojedzie za szybko.
Przestaje ciągnąć, jak tylko kręcisz pedałami wolniej niż wypadałoby gdybyś chciał przyspieszać, albo chociaż nie tracić prędkości.

Data: 2019-06-11 23:18:33
Autor: J.F.
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qdp5m2$49o$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ustawowo nie moze szybciej niz 25km/h.
Tzn moze, ale juz bez wspomagania.

Przestaje ciągnąć, jak tylko kręcisz pedałami wolniej niż wypadałoby gdybyś chciał przyspieszać, albo chociaż nie tracić prędkości.

Ale pod gorke moze pomoc.

J.

Data: 2019-06-11 23:38:48
Autor: WS
Dopłaty do e-skuterow
On Tuesday, June 11, 2019 at 11:15:48 PM UTC+2, Cavallino wrote:

> [...]

Przestaje ciągnąć, jak tylko kręcisz pedałami wolniej niż wypadałoby gdybyś chciał przyspieszać, albo chociaż nie tracić prędkości.

bo zapewne masz taki calkiem "legalny" wg PoRD, ale takie to mniejszosc...
w gorach sporo rowero typu http://pasterbajk.pl/ widuje, to w sumie elektryczne motocykle crossowe, na oko 30-40km/h jada pod gore bez pedalowania.

Takie zwykle tez maja czesto wiecej mocy + pozdejmowane ograniczenia. Hulajnogi zreszta tez da sie "ztuningowac" lekko wgrywajac inny soft ;)

Widze na podjazdach, sporo rowerow, to takie jak Twoj, ale pelno tez takich samojezdzacych ;)

BTW sam chcialem takiego crossa kupic, ale z opisywanych juz powodow (brak wysilku) odpuscilem. Za slabe aku na razie i zeby pojezdzic za bardzo trzeba oszczedzac prad, a zeby sie zmeczyc trzeba poszalec ;) , mam benzynowe enduro 450cm3 i 1-2h jazdy to niezla wyrypa... ale elektrykiem (jeszcze) tak sie raczej nie da. Cyba, ze po torze (a nie posiadam)

Data: 2019-06-12 19:15:58
Autor: Cavallino
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 12-06-2019 o 08:38, WS pisze:
[...]

Tia, widuję elktryczne fatbike'i na ulicach w Poznaniu.
Jadą szybciej niż samochody, więc pewnie ich Vmax to między 80 a 100, jak skutera 125ccm

Data: 2019-06-11 23:22:46
Autor: J.F.
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f3090336-d4c1-4af7-be02-c6d6ea9b9a66@googlegroups.com...
[...]

Z tym sie w 100% zgadzam,

eee - zabraknie parkingow i na te OST.

Poza tym co z tymi zakupami zrobic ?
Zenek po flaszke czy dwa piwa pojechal, ze teraz na hulajnodze moze wrocic ? :-)

[...]

Taaa ... i miedzy polkami jezdzic. I koniec wysilku

Zyjemy w czasach w ktorych nastepuja spore zmiany w sposobie zycia.
Jest bardzo duze prawdopodobienstwo ze OST sie przyjma.

W nastepnej dekadzie autonomiczne pojazdy beda same dowozic zakupy ze sklepu, zamowione przez internet :-)

Wygrani beda ci co zaczna z nich korzystac od samego poczatku.

A co w tym wygranego ?

J.

Data: 2019-06-11 15:19:46
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Durnys JF i nie masz wypierdu. Nie oceniaj innych wedle siebie ze tylko woda i piwo sie w zyciu licza.

Data: 2019-06-12 16:59:36
Autor: J.F.
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c3409904-651f-43cf-94be-a3c77e380991@googlegroups.com...
Durnys JF i nie masz wypierdu. Nie oceniaj innych wedle siebie ze tylko woda i piwo sie w zyciu licza.

No przeciez wcale tak nie mysle.
Jedna czy dwie duze torby z zakupami to jak na tej hulajnodze przewiezc ?

Za to jedna flaszke to bez problemu, dobre te hulajnogi :-)
Tylko czy bedzie nimi mozna po druga flaszke pojechac, jak sie jedna wypilo :-)

P.S. Aferka dnia - Twoj ukochany PiS zwolnil prezesa agencji rozwiazywania problemow alkoholowych.
A prezes mowil od lat - ograniczyc sprzedaz alkoholu, to ludzie beda mniej kupowac.

No i teraz mam dylemat - slusznie minister utracil do niego zaufanie, czy nieslusznie :-P

J.

Data: 2019-06-12 08:33:15
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Jesli moze sie zmienic model transportu w centrach miast to i model zakupow tez sie moze zmienic. Od dluzszego czasu korzystam z nieduzego plecaka. Na hulajnoge tez go biore. Po co mam kupowac dwie duze torby zarcia? Czyba tylko po to zeby polowe wyrzucic. W plecaku mieszcza mi sie podstawowe zakupy z dnia na dzien i na dwa dni jak w niedziele sklepy nieczynne. Dzisiaj nieduzo przejechalem. Pojechalem do roboty odebrac dwa zlecenia. W tygodniu zalatwie je dojezdzajac na miejsce hulajnoga. Z wyposazenia aparat fotograficzny bede mial w plecaku. Potem pojechalem do hortexu na loda. Potem pojechalem na balucki rynek zrobic zakupy na jeden dzien. Zdaje sobie sprawe ze nie jestem typowym wyrobnikiem i pracuje jak mam kaprys. To czy inni by tak mogli zalezy od wielu czynnikow a przede wszystkim od organizacji. Poza tym nie wszystko jest dla wszystkich. Mnie sie hulajnoga przydala i po tygodniu jak mam gdzies byc to najpierw rozwazam czy da sie tam na hulajnodze dojechac. Mam prosciej niz wielu innych bo mieszkam w samym centrum bardzo duzego miasta.

Data: 2019-06-12 18:13:27
Autor: J.F.
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6ac56015-6c23-4a19-b080-1d1b20555073@googlegroups.com...
[...]

No ba - ja tez wchodze tylko po chleb codzienny, a wychodze z dwiema torbami :-)

[...]

Ostroznie - aparaty nie lubia upadkow :-(

Mnie sie hulajnoga przydala i po tygodniu jak mam gdzies byc to najpierw rozwazam czy da sie tam na hulajnodze dojechac.
Mam prosciej niz wielu innych bo mieszkam w samym centrum bardzo duzego miasta.

No coz, ja jak mam gdzies dojechac, to najpierw mysle jak sie tam parkuje, moze po paru dniach na hulajnodze zmienilbym zdanie.

Gdzies tam jeszcze jest rower, tez nie problem dojechac, ale jak mam zabrac laptopa i cos jeszcze ... a potem mysle gdzie go postawic ...

J.

Data: 2019-06-11 22:24:32
Autor: J.F.
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6a945f14-a707-4669-b63b-79d500e6caa4@googlegroups.com...
[...]

Ale taka starego typu - wzdluzna.

A teraz elektryczne to poprzeczne.
https://www.mediaexpert.pl/deskorolki-elektryczne/elektryczna-deskorolka-smartboard-skymaster-wheels-7-daft-czarno-czerwony,id-1311102

Ha - podluzne tez sa ... jak tym sie steruje ... tzn "gazem" i hamulcem

Dokladnie tak samo da sie bezwysilkowo dojechac, ta sama trasa... Rozni sie tylko sterowaniem... Skrety za pomoca przechylenia, predkosc/hamowanie pilot w rece

No, hulajnoge tez trzeba przechylic, tylko jak ktos umie na rowerze, to sobie da rade i na hulajnodze ...

[...]

Hm, Skrzyczne ... to wydaje mi sie, ze rower z elektrycznym wspomaganiem zapewnia pewien poziom wysilku :-)

Zaraz ... ile tam trzeba podjechac ? z 1000m w pionie, to na 100kg rowerzysty z rowerem jakies 1MJ.
278 Wh, jedno ogniwo 18650 2Ah ma ~7Wh, to ich trzeba ze 40 ...

Tak by teoretycznie dal rade
https://fitness-home.pl/pl/p/Rower-elektryczny-Prophete-Entdecker-e8.7-52cm/5879

ale w praktyce to chyba zostawi czlowiekowi sporo wysiłku :-)

J.

Data: 2019-06-11 13:35:53
Autor: WS
Dopłaty do e-skuterow
On Tuesday, June 11, 2019 at 10:26:45 PM UTC+2, J.F. wrote:

Ale taka starego typu - wzdluzna.

no, taka mam ;)

A teraz elektryczne to poprzeczne.
https://www.mediaexpert.pl/deskorolki-elektryczne/elektryczna-deskorolka-smartboard-skymaster-wheels-7-daft-czarno-czerwony,id-1311102

e... to nie deskorolka ;)

Hm, Skrzyczne ... to wydaje mi sie, ze rower z elektrycznym wspomaganiem zapewnia pewien poziom wysilku :-)

taki "legalny" to dokladnie troche... lekki ruch pedalami i jedzie kilkanascie km/h, sporo ma manetke gazu ;) i wg PoRD na rowery sie nie lapia ;)

e... 850m tylko wg https://www.strava.com/activities/2437964124

Data: 2019-06-12 00:21:44
Autor: kk
Dopłaty do e-skuterow
On 2019-06-11 21:39, Zenek Kapelinder wrote:
Mylisz dwa rozne urzadzenia. Deskorolka ma minimalna wartosc uzytkowa a elektryczna hulajnoga uzytkowo przewyzsza rower tradycyjny rower.

W jaki sposób? Skuter nie jest lepszy?

Data: 2019-06-11 15:32:02
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Glupi chuj jestes ale ci odpowiem. Poznaj dobre serce Pana. Jesli utrzymaja to co obiecali to hulajnoga elektryczna bedzie mozna w dalszym ciagu jezdzic po chodnikach i dodatkowo po sciezkach rowerowych. Skuterem elektrycznym wolno tylko po jezdni. Hulajnoge mozna zabrac do sklepu a skutera nie mozna. Uzytkowe urzadzenia transportowe maja sluzyc czemus wiecej niz tylko przemieszczaniu sie. Chyba ze z tych jestes co wjezdzaja na rondo zeby dzienna norme kilometrow wyrobic.

Data: 2019-06-12 19:49:14
Autor: J.F.
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:be54fa50-d0b1-4127-91ef-5bd2afaf5f43@googlegroups.com...
[...]

pomijajac wk* kierowcow samochodow ... moze lepiej jechac skuterkiem 45 po jezdni, niz hulajnoga 25 po chodniku.

Co prawda u nas w szczycie jezdnie stoja w korku, a chodniki nie :-)

Hulajnoge mozna zabrac do sklepu a skutera nie mozna.

Zeby pojezdzic po sklepie ?

Bo inaczej to chyba odwrotnie - skuterek mozna zostawic pod sklepem, a hulajnoge ukradna :-(

J.

Data: 2019-06-12 17:55:42
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Jak ukradna hulajnoge, rower to dlaczego skuterka mieli by nie ukrasc. Z hulajnoga dzisiaj wchodzilem do sklepow i pies z kulawa noga sie nie czepial. Co lepsze mozna sprawdzic. Jesli w Lodzi mozna wypozyczyc skuterki i hulajnogi na minuty to mozna sprawdzic czy lepiej 40 ulica czy 10 chodnikiem. Dla mnie 10 chodnikiem jest bezpieczniejsze niz 40 ulica. Do tego czy hulajnoga ma sens dochodza lokalne czynniki. Lodz jest najbardziej zakorkowanym miastem w Polsce i chyba 20 na swiecie. W godzinach szczytu sa miejsca ze na piechote jest szybciej niz samochodem. W centrum na znalezienie wolnego miejsca parkingowego moga liczyc tylko szczesciarze. Kilka dni temu jak kupowalem to nie zdawalem sobie sprawy jak bardzo uzyteczna moze byc dla mnie hulajnoga. Nie znaczy to ze bedzie dla innych uzyteczna bo moze byc bezuzyteczna.

Data: 2019-06-13 08:23:03
Autor: Liwiusz
Dopłaty do e-skuterow
[...]

Jaką kupiłeś?

Ja się najbardziej obawiam żywotności akumulatorów. Jak wygląda sprawa wymiany? (Czy jest możliwa i za ile?)

--
Liwiusz

Data: 2019-06-13 02:12:13
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Xioami m365. Ma dwa lata gwarancji z akumulatorami wlacznie. Akumulator zlozony z popularnych 18650. Akumulatory pracuja w lagodnych warunkach. Laduja sie do 4,1 na pojedynczy akumulator. Przy mocy 250W prad pobierany z pojedynczego akumulatora jest na poziomie 1,5A. To jest jakies 0,75C. W czasie jazdy akumulatory maja jakies +5 stopni ponad otoczenie. Akumulatory podobno markowe a nie gombao. Ale nie chce mi sie rozkrecac to powtarzam co napisal Chinczyk. Z informacji z netu wynika ze wiekszym problemem moga byc przecierajace sie detki niz akumulatory. Na to tez jest sposob bo Chinczycy zrobili pasujaca do felgi opone 10cali, w oryginale jest 8,5 cala. Sa opony bezdetkowe i pelne kola. Ale pelnych nie polecaja bo twarde i komfort jazdy drastycznie spada.

Data: 2019-06-13 16:54:00
Autor: collie
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 13.06.2019 11:12, Zenek Kapelinder pisze:

Xioami m365.

Rebel/Kruger&Matz sprzedaje je z własną naklejką Fast Wheels Pro
za 1299 zł. Wczoraj oglądałem, ale to nie dla mnie, bo one ponoć
nadają się tylko na Piotrkowską, tudzież na bałucki Rynek, albo
w porywach po Limance można se nimi pojeździć (nim się dostanie
po ryju) a ja mieszkam na wsi, choć niby w mieście, ale wielkie
mi miasto...

- Moniek, ty słyszał? Mówią, że twoją żonę miało całe miasto.
- Phi, wielkie mi miasto. Pięć tysięcy ludzi.

Data: 2019-06-13 08:26:07
Autor: przemek.jedrzejczak
Dopłaty do e-skuterow
Ninebot jest jeszcze słabszy w terenie a reszta dużo droższa.. Można założyć większe koła i tyle.

Data: 2019-06-12 00:23:57
Autor: kk
Dopłaty do e-skuterow
Przeprasza, miało być tak:

W jaki sposób? Skuter nie jest lepszy?

Data: 2019-06-11 23:17:42
Autor: radekp@konto.pl
Dopłaty do e-skuterow
Tue, 11 Jun 2019 08:06:02 -0700 (PDT), w
<752a661b-2ddb-4153-9d42-0f6568008c32@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
[...]

Ale ty czytasz w ogóle na co odpisujesz czy tak nie bardzo idzie czytanie ze
zrozumieniem?
(Bo, że pisanie nie idzie, to widzę...)

Data: 2019-06-11 15:21:30
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Daj mnie i innym szanse i zacznij pisac ze zrozumieniem. Teraz sam nie rozumiesz co napisales. To jak inni maja rozumiec?

Data: 2019-06-12 00:20:46
Autor: kk
Dopłaty do e-skuterow
On 2019-06-11 11:31, Zenek Kapelinder wrote:
Nie widzialem prawdziwej hulajnogi. Mam sztuczna. Roznimy sie tym ze ja mam a ty ogladasz.

I poczułeś się jak małe dziecko?

Data: 2019-06-11 15:23:01
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Zebys wiedzial ze hulajnoga mnie odmlodzila. Chce mi sie wiecej niz jak jej nie mialem.

Data: 2019-06-12 00:24:28
Autor: kk
Dopłaty do e-skuterow
No widzisz, jak dziecko bawisz się to pewnie Ci przejdzie

Data: 2019-06-10 02:59:13
Autor: przemek.jedrzejczak
Dopłaty do e-skuterow
Dlatego premier powinien skończyć się kompromitować bajkami o milionach elektrycznych aut i zacząć dopłacać do elektrycznych hulajnog i rowerów. Jeden kontenerowiec pełen m365 za 300 EUR (choć przy takiej ilości majfriend pewnie da rabat) i już setki aut nie wyjadą na ulice.

Data: 2019-06-10 12:31:20
Autor: radekp@konto.pl
Dopłaty do e-skuterow
Mon, 10 Jun 2019 02:59:13 -0700 (PDT), w
<a135d9be-eb89-4433-8519-3d2cc55693df@googlegroups.com>,
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(-a):

[...]

.... i spadną wpływy z akcyzy.
A kasa państwa pusta, a kolejne krowy+ w drodze.
(no, akurat krów+ nie będzie, bo rząd nie wysłał wniosku)

Data: 2019-06-10 08:17:57
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Pusta bo zlodzieje sobie POrzadzili i ukradli.

Data: 2019-06-12 17:02:38
Autor: J.F.
Dopłaty do e-skuterow
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a135d9be-eb89-4433-8519-3d2cc55693df@googlegroups.com...
[...]

Ba, przy takiej ilosci to a 150 Eur, jesli nie 100 ...

Tylko gdzie tu "interes" dla nas ?
Czyste powietrze ? Premier chcial gospodarke rozwijac, a nie czyste powietrze :-)

Montownie w Polsce otworzyc ?

J.

Data: 2019-06-12 08:10:33
Autor: przemek.jedrzejczak
Dopłaty do e-skuterow
Tak. Montowanie hulajnóg zamiast fabryki e-aut to jest temat który powinni ogarnąć ;-)

Data: 2019-06-09 18:27:28
Autor: Marcin N
Dopłaty do e-skuterow
W dniu 2019-06-09 o 15:27, WS pisze:
[...]

Serio nie zrozumiałeś, o czym tu się pisze?
O tym, żeby na chodnikach nakazać hulajnogom ograniczenie prędkości do 12-15 km/h. Chcą jechać szbciej - nie ma sprawy - ale nie chodnikiem.
Poniał?

--
MN

Data: 2019-06-09 13:21:00
Autor: WS
Dopłaty do e-skuterow
On Sunday, June 9, 2019 at 6:28:10 PM UTC+2, Marcin N wrote:

[...]

a... nie doczytalem, ze o limit na chodniku chodzi - google zwija cytaty, a pare postow wyzej bylo o ogr. max. predkosci ;) Jak dla mnie dopisanie ogr. na chodniki jest bez sensu. Jak sie da szybciej, to 3/4 ludzi i tak pojedzie, egzekwowanie limitu jest awykonalne w praktyce. Skonczy sie pomiarem predkosi w miejscach, gdzie sie latwo lapie, czyli totalnie pusty chodnik ( + z gorki dla zwiekszenia efektu).
Pierwszenstwo dla pieszych powinno byc wystarczajace. jedynie na przejsiach dla pieszych dopisalbym "z predkoscia pieszego" i wtedy "na oko" mozna scigac... pieszy przeszedl 1/3, hulajnoga calosc to widac ;)
A w miescie jednak te 25km/h jest przydatne... Patrzylem na swoje rowerowe tracki i na trasie dom-praca, ~5.5km jednak srednia przekracza 15km/h, a jade tak, zeby sie nie spocic... max przekracza te 25

Data: 2019-06-09 13:52:44
Autor: Zenek Kapelinder
Dopłaty do e-skuterow
Ograniczenie ma sens ale musi byc nie ilosciowe i bezwzgledne a wzgledne sytuacyjne. Prosty zapis to zalatwia. Nie wolno jechac szybciej niz ida piesi idacy przed jadacym OST. Wyprzedzenie w takiej sytuacji mozliwe pod dwoma warunkami. Jest dostatecznie duzo miejsca zeby wyprzedzic na OST lub po zejsciu z niego wyprzedzic na piechote. Taki zapis pozwoli wprowadzic rowery na chodniki.

Data: 2019-06-09 14:17:00
Autor: WS
Dopłaty do e-skuterow
On Sunday, June 9, 2019 at 10:52:46 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Jak dla mnie srednio, tzn. jesli nie wolno szybciej niz ida piesi, to nie da sie wyprzedzic ;)
Jesli mozna wyprzedzac majac "duzo miejsca" to niczego nie zmieni, bo wyprzedzajacy zawsze uzna, ze miejsca jest duzo... dopiero przy wypadku bedzie mozna udowodnic, ze nie bylo... co niczego nie zmienia w stosunku do samego pierwszenstwa dla pieszych.

Dopłaty do e-skuterow