Dopóki żyją Żydzi, żyje też Bóg...

Data: 2009-06-04 15:20:26
Autor: Tzva Adonai
Dopóki żyją Żydzi, żyje też Bóg...
Wypowiedź Sołżenicyna o Żydach:

***

Napisał Pan, że rola Żydów w historii to zagadka dla nas wszystkich..
Czy choćby w niewielkim stopniu udało się ją Panu rozwiązać?

- Nie. To problem metafizyczny, skomplikowany. Znawcy przedmiotu - nie
tacy jak ja, ale prawdziwi znawcy - też nie znaleźli rozwiązania tej
zagadki. Widocznie nie zostało to dane ludzkiemu rozumowi. Istnieje
taka teoria: Żydzi zostali zesłani na świat, aby stać się
katalizatorem życia społeczeństw. Wiadomo, że katalizator przyśpiesza
reakcje, zmienia przebieg całego procesu. Ale przecież nie dane jest
nam poznać zamierzeń Boga.

http://wyborcza.pl/1,75475,406034.html

Data: 2009-06-04 16:15:47
Autor: glob

Tzva Adonai napisał(a):
[...]

Żyd zbyt uporczywie domagający się aby go traktowano '' jak człowieka
'', to jest jakby niczym nie różnił się od innych ,wydaje mi się Żydem
nie dość świadomym swojego żydostwa .Żądając tej równości ,oni mają
rację -to słuszne to zrozumiałe -ale to nie na miarę ich
rzeczwistości . Zbyt proste ,zbyt łatwe...
Nie podoba mi się w Żydach ,Gdy nie są na wysokości swojego
powołania . Ileż razy zdumiewało mnie ,gdy w rozmowach , i to z
rozumnymi Żydami ,natrafiał na taką małostkowość w ocenie własnego
losu . Dlaczego świat nie lubi Żydów ?
Ależ dlatego ,że są zdolniejsi ,mają pieniądze ,stwarzają konkurencję.
Dlaczego świat nie chce uznać ,że Żyd to taki sam człowiek , jak
inni ? Alwż to kwestia propagandy ,przesądów rasowych ,braku
oświecenia ...
Gdy słyszę z ust tych ludzi ,że naród żydowski jest jak inne ,odczuwam
to mniej więcej jak gdybym słyszał Michała Anioła twierdzącego ,że
niczym od nikogo się nie różni ,Szopena domagającego się ''
normalnego'' życia ,Beethovena ,zapewniającego że i on ma prawo do
równości .
Nie ma narodu bardziej oczywiście genialnego -i mówię to nie tylko
dlatego ,że oni zawarli w sobie najważniejsze inspiracje świata ,że co
chwila wybuchają jakimś wielkopomnym nazwiskiem ,że wycisneli pieczęć
swoją na dziejach .
Geniusz Żydowski jest oczywisty w samej swojej strukturze ,to jest w
tym ,że podobnie jak genialność indywidualna ,jest najściślej
połączony z chorobą ,upadkiem poniżeniem . Twórczy bo anormalny . Ten
naród jak Michał Anioł ,Szopen i Beethoven jest dekadencją ,która
przetwarza się w twórczość i postęp .
Ten naród nie ma łatwego dostępu do życia - dlatego staje się
kulturą .

Data: 2009-06-04 17:36:59
Autor: pp

"Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> wrote in message news:730bbddd-42bd-49fc-89c9-c9e0744b7ec7p4g2000vba.googlegroups.com...

Wypowiedź Sołżenicyna o Żydach:

Teraz ten bedzie nudzil tymi swomi zydami. Nie latwiej zebrac
sie w kupe i przeniesc na lono ziemi obiecanej ?

Data: 2009-06-05 03:02:45
Autor: MH
[...]

http://www.informationclearinghouse.info/article1033.htm

MH

Data: 2009-06-05 04:39:36
Autor: Panslavista
Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości
> [...]

Do topiku:
No to nie żyje, bo Żydzi nigdy nie istnieli. Judejczycy owszem, ale czy ktoś
mówi o plemiennym bogu Judei?

Dopóki żyją Żydzi, żyje też Bóg...