Doradźcie zakup aparatu cyfrowego

Data: 2012-03-22 22:12:49
Autor: Marek
Doradźcie zakup aparatu cyfrowego
Witam,

Chciałbym powrócić do mojego dawnego hobby jakim jest fotografia. Wypadłem
mocne z tej branży więc nie wiem na co w obecnym sprzęcie zwracać uwagę.
Chciałbym uniknąć przykrych (drogich) niespodzianek po niewłaściwym
wyborze. Wstępnie wybrałem aparaty Nikon D5100 i Sony A580 ale nie upieram
się przy tych modelach. Zależy mi na HDR i stabilizacji obrazu. W
przyszłości myślę też o zakupie obiektywów i lamp błyskowych zdalnie
wyzwalanych. Czy możecie doradzić/odradzić zakup jakiegoś konkretnego modelu?

Data: 2012-03-25 10:18:09
Autor: Andrzej Lawa
Dorad¼cie zakup aparatu cyfrowego
NTG

Data: 2012-03-25 12:46:46
Autor: Marek
Dorad¼cie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Sun, 25 Mar 2012 10:18:09 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

NTG

Subskrypcja pl.rec.foto.cyfrowa u mnie nie działa :-( Znasz inną grupę
bardziej adekwatnÄ…?

Data: 2012-03-25 12:50:24
Autor: Marek
Dnia Sun, 25 Mar 2012 12:46:46 +0200, Marek napisał(a):

Subskrypcja pl.rec.foto.cyfrowa u mnie nie działa :-( Znasz inną grupę
bardziej adekwatnÄ…?

P.S.
W opisie tej grupy jest "Fotografia - co, jak i czym". Wydaje się to być
jak najbardziej adekwatną grupą a w szczególności gdy z nie mogę skorzystać
z w/w grupy...

Data: 2012-03-25 13:07:30
Autor: Andrzej Lawa
Dorad¼cie zakup aparatu cyfrowego
W dniu 25.03.2012 12:50, Marek pisze:
Dnia Sun, 25 Mar 2012 12:46:46 +0200, Marek napisa³(a):

Subskrypcja pl.rec.foto.cyfrowa u mnie nie dzia³a :-( Znasz inn± grupê
bardziej adekwatn±?

P.S.
W opisie tej grupy jest "Fotografia - co, jak i czym". Wydaje siê to byæ
jak najbardziej adekwatn± grup± a w szczególno¶ci gdy z nie mogê skorzystaæ
z w/w grupy...

A to ju¿ twój problem.

Data: 2012-03-25 16:26:37
Autor: Marek
Dorad¼cie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Sun, 25 Mar 2012 13:07:30 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

A to już twój problem.

Brak uprzejmości jest Twoim problemem z kolei. Dzięki za pomoc.

Data: 2012-03-26 11:27:51
Autor: no
Doradźcie zakup aparatu cyfrowego
> Brak uprzejmości jest Twoim problemem z kolei. Dzięki za pomoc.

Nie szukaj pomocy tutaj, bo małoprawdopodobne, że ją znajdziesz, co najwyżej stracisz czas i nerwy. Musisz się przyzwyczaić do tego, że Internet (a w szczególności usenet) pełen jest takich bufonów, którym wydaje się, że jak podłączyli się do sieci 5 lat temu, to przy okazji pozjadali wszystkie rozumy i dla których szczytem samozadowolenia jest, gdy komuś "dowalą" tekstem typu: "NTG", "twój problem", "poszukaj w google" (to ostatnie to chyba nawet działa na zasadzie wibratora). I nie wydaje mi się, żeby dla niektórych problemem był brak uprzejmości - tak samo jak nie jest problemem dla wielu małorolnych słoma wystająca z butów.

Data: 2012-03-26 16:08:52
Autor: Marek
Dnia Mon, 26 Mar 2012 11:27:51 +0200, no napisał(a):

[...]

Dzięki :-) Spróbuję dostać się do tej grupy "cyfrowej" w inny sposób.
Chciałbym jednak podpytać przy okazji czy "działa" u Ciebie grupa
"cydfrowa"? Jeśli tak, to z jakiego serwera NNTP korzystasz? Sprawdzę czy u
mnie zadziała, choć pewnie będzie zablokowany dla UPC.

Jeśli nici z tego wyjdą, to może wiesz gdzie jeszcze szukać informacji?
Niekoniecznie w sieci. Może ktoś z Twoich znajomych wie co w trawie
piszczy? W Googlach wyłowiłem porównania wykonane przez użytkowników dla Alfy 580
kontra Nikon D5100 jednakże były one rozwalające w większości przypadków:
typu mam aparat X więc musi być on świetny bo go mam. Zależałoby mi na
znalezieniu rzeczowych informacji. Np. że obiektywy do aparatu X działają
dobrze tylko gdy kupi się skrajnie drogo, albo że w Y autofocus ustawia się
pół dnia, albo, że w Z szwankuje to i tamto a serwis jest do bani. Chodzi
mi o wiedzę eksploatacyjną, której producenci nie podadzą na WWW albo
podają to tak, że ktos mało doświadczony nie zwróci na to uwagi.

Data: 2012-03-26 17:40:48
Autor: danpe_
Doradźcie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Mon, 26 Mar 2012 16:08:52 +0200, Marek napisa³(a):

Je¶li nici z tego wyjd±, to mo¿e wiesz gdzie jeszcze szukaæ informacji?

www.pentax.org.pl :)

danpe_
gg:827748

Data: 2012-03-26 19:11:59
Autor: Marek
Dnia Mon, 26 Mar 2012 17:40:48 +0200, danpe_ napisał(a):

Dnia Mon, 26 Mar 2012 16:08:52 +0200, Marek napisał(a):

Jeśli nici z tego wyjdą, to może wiesz gdzie jeszcze szukać informacji?

www.pentax.org.pl :)

Sugerujesz zainteresowanie się sprzętem Pentaxa czy skorzystanie z forum w
obrębie tego serwisu? :-)

Data: 2012-03-27 08:29:49
Autor: danpe_
Doradźcie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Mon, 26 Mar 2012 19:11:59 +0200, Marek napisa³(a):

Dnia Mon, 26 Mar 2012 17:40:48 +0200, danpe_ napisa³(a):

Dnia Mon, 26 Mar 2012 16:08:52 +0200, Marek napisa³(a):

Je¶li nici z tego wyjd±, to mo¿e wiesz gdzie jeszcze szukaæ informacji?

www.pentax.org.pl :)

Sugerujesz zainteresowanie siê sprzêtem Pentaxa czy skorzystanie z forum w
obrêbie tego serwisu? :-)

Zainteresowanie sprzetem Pentaxa i skorzystanie z tego forum.
W razie pytan dotyczacych P. mozesz tez pisac na prv mialem kilka analogow
tej firmy (nadal mam niektore), oraz 3 cyfry.

danpe_
gg:827748

Data: 2012-03-26 18:21:08
Autor: JA
On 2012-03-26 14:08:52 +0000, Marek <precz@spamowi.com> said:

Dzięki :-) Spróbuję dostać się do tej grupy "cyfrowej" w inny sposób.

Przecież piszez tam od czwartku ub. tygodnia.
Dokładnie tego samego dnia, co zacząłeś tutaj.
Ja czegoś nie kumam? Czy może…?
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2012-03-26 19:15:16
Autor: Marek

On 2012-03-26 14:08:52 +0000, Marek <precz@spamowi.com> said:

Dzięki :-) Spróbuję dostać się do tej grupy "cyfrowej" w inny sposób.

Przecież piszez tam od czwartku ub. tygodnia.
Dokładnie tego samego dnia, co zacząłeś tutaj.
Ja czegoś nie kumam? Czy może…?

A tak... chodzi o to, że próbowałem zacząć tam nowy wątek pierwotnie. Niby
się wysłał lecz nie mogę żadnych wiadomości odczytać ani ich nagłówków
nawet. Uznałem, że nici z tego bo coś nie działa więc przyszedłem tu.

Data: 2012-03-26 19:47:10
Autor: JA
On 2012-03-26 17:15:16 +0000, Marek <precz@spamowi.com> said:

[...]

On tam jest i nawet są tam odpowiedzi. Nie czytałem.

Data: 2012-03-26 19:58:05
Autor: Marek
Dnia Mon, 26 Mar 2012 19:47:10 +0200, JA napisał(a):

On tam jest i nawet są tam odpowiedzi. Nie czytałem.

Właśnie widzę na Googlach. Spróbuję się tam dostać jakoś.

Data: 2012-03-26 21:24:42
Autor: JA
On 2012-03-26 17:58:05 +0000, Marek <precz@spamowi.com> said:

W³a¶nie widzê na Googlach. Spróbujê siê tam dostaæ jako¶.

Chcesz rady odno¶nie aparatu? Ona zawsze powinna byæ taka sama.
Id¼ do sklepu, w którym dany model jest. Niech dadz± Ci go pomacaæ. Czego¶ od sprzêtu musisz oczekiwaæ. Robi³e¶ zdjêcia. Spasuje Ci w rêkach to bierz, co¶ nie zagra nie bierz. Nie daj siê przekonywaæ nikomu o wy¿szo¶ci jednych ¶wi±t nad innymi. To Ty bêdziesz go u¿ywa³, a nie kto¶ z usnetu, czy sprzedawca. Podejd¼ do tego na ch³odno.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czu³o¶æ jak 100.
Nie odpowiadam na tre¶ci nad cytatem.

Data: 2012-03-27 10:33:26
Autor: Marek
Doradźcie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Mon, 26 Mar 2012 21:24:42 +0200, JA napisał(a):

Chcesz rady odnośnie aparatu? Ona zawsze powinna być taka sama.
Idź do sklepu, w którym dany model jest. Niech dadzą Ci go pomacać. Czegoś od sprzętu musisz oczekiwać. Robiłeś zdjęcia. Spasuje Ci w rękach to bierz, coś nie zagra nie bierz. Nie daj się przekonywać nikomu o wyższości jednych świąt nad innymi. To Ty będziesz go używał, a nie ktoś z usnetu, czy sprzedawca. Podejdź do tego na chłodno.

Mniej więcej tak robię. Z wyprzedzeniem konsultuję się z całym światem :-)
W przypadku cyfrówek nie można pominąć czytania testów typu dpreview.com
podczas dokonywania wyboru. To czy leży w dłoniach czy nie to tylko drobny
element weryfikacji. W odróżnieniu od analogów trzeba poczytać na temat
poziomu szumów przetwornika (np. z zaskoczeniem stwierdziłem. że podobnej
klasy Pentax K7 szumi jak opętany a redukcja szumu praktycznie nie działa w
nim przy ISO<=800), oprogramowania (przydatne funkcje typu HDR, pamięci
ustawień), dostępność akcesoriów itp

Data: 2012-03-27 17:39:19
Autor: JA
On 2012-03-27 08:33:26 +0000, Marek <precz@spamowi.com> said:

Mniej wiêcej tak robiê. Z wyprzedzeniem konsultujê siê z ca³ym ¶wiatem :-)
W przypadku cyfrówek nie mo¿na pomin±æ czytania testów typu dpreview.com
podczas dokonywania wyboru. To czy le¿y w d³oniach czy nie to tylko drobny
element weryfikacji.
Uwierz mi, ¿e ostateczny. Od przynajmniej 20 lat aparaty nie ró¿ni± siê niczym innym jak tylko sposobem obs³ugi. Drobne ró¿nice wychwycisz czytaj±c specyfikacjê. Je¿eli firma X produkuje aparat a i sprzedaje go za c$, to firmy Y produkuje aparat a wygl±daj±cy inaczej i sprzedaje go za c +/- 20%
W odró¿nieniu od analogów trzeba poczytaæ na temat
poziomu szumów przetwornika (np. z zaskoczeniem stwierdzi³em. ¿e podobnej
klasy Pentax K7 szumi jak opêtany a redukcja szumu praktycznie nie dzia³a w
nim przy ISO<=800), oprogramowania (przydatne funkcje typu HDR, pamiêci
ustawieñ), dostêpno¶æ akcesoriów itp
Tego nie musisz siê dowiadywaæ od innych u¿ytkowników. Dowiesz siê z prospektów. Poza tym nie kupisz tych akcesorów. Kupisz aparat, dwa obiektywy i lampê. Na pewno nie w pierwszym roku u¿ytkowania. O ile chcesz robiæ zdjêcia, a nie kolekcjonowaæ sprzêt. je¿eli chcesz kolekcjonowaæ sprzêt to ja siê nie wypowiadam i moje rady mogê se wsadziæ.

Dowiedzia³e¶ siê ¿e szumi jak opêtany. Widzia³e¶ to? Robi³e¶ nim zdjêcia? Oczywi¶cie je¿eli zaczniesz ogl±daæ te sample w powiêkszeniu, albo przynajmniej w 100% wielko¶ci, to co¶ tam zobaczysz.
Kiedy¶ zrobi³em test. EOS 400 ustawiony na 100, 400 i 1600 ISO. Ten sam motyw. Odbitka 15x20. Pokazywa³em j± wielu ludziom. Nikt nie byæ w stanie powiedzieæ przy jakim ISO która by³a robiona.

Data: 2012-03-27 22:14:54
Autor: Marek
Doradźcie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Tue, 27 Mar 2012 17:39:19 +0200, JA napisał(a):

Tego nie musisz się dowiadywać od innych użytkowników. Dowiesz się z prospektów.

Niekoniecznie... w prospektach nie napiszÄ… o wadach/ograniczeniach aparatu.
Część informacji udało mi się pozyskać na własną rękę ale nie ma nic
lepszego niż pogadanie ze sfrustrowanym użytkownikiem danego aparatu.

Poza tym nie kupisz tych akcesorów. Kupisz aparat, dwa obiektywy i lampę.

A tak, tu masz racjÄ™. Plus filtry, zdalne wyzwalanie. Dyfuzory i inny
osprzęt nie dedykowany został mi z poprzednich lat. Póki co nie zamierzam
szastać kasą lecz piąć się stopniowo.
Na pewno nie w pierwszym roku użytkowania. O ile chcesz robić zdjęcia, a nie kolekcjonować sprzęt. jeżeli chcesz kolekcjonować sprzęt to ja się nie wypowiadam i moje rady mogę se wsadzić.

Tak, masz rację :-) Mi chodzi tylko o to na co zwracać uwagę aby nie
okazało się, że np. AF nie działa lub źle działa gdy kupię nie ten obiektyw
lub inne niespodzianki. Chciałbym kupować obiektywy tańsze - np. Tamrona.
Nie wiem czy w zwiÄ…zku z tym wtopy nie zaliczÄ™.
Dowiedziałeś się że szumi jak opętany. Widziałeś to? Robiłeś nim zdjęcia?

http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk7/16
Tu widziałem i tylko na takiej wiedzy mogę bazować lub zdobytej na forum.
W/g tych informacji to poziom szumu jest chyba nawet o rząd wiellkości
większy względem konkurencyjnych produktów. Gdzieś widziałem porównanie nie
tylko na samplach ale na liczbach również.

Oczywiście jeżeli zaczniesz oglądać te sample w powiększeniu, albo przynajmniej w 100% wielkości, to coś tam zobaczysz.
Kiedyś zrobiłem test. EOS 400 ustawiony na 100, 400 i 1600 ISO. Ten sam motyw. Odbitka 15x20. Pokazywałem ją wielu ludziom. Nikt nie być w stanie powiedzieć przy jakim ISO która była robiona.

A na ekranie? Ja np. miałem spore problemy z wycinaniem obiektów z
zaszumionych zdjęć. Czasem nie byłem pewien gdzie jest krawędź obiektu
przez zaszumienie.

Data: 2012-03-28 20:49:32
Autor: JA
On 2012-03-27 20:14:54 +0000, Marek <precz@spamowi.com> said:

A na ekranie? Ja np. mia³em spore problemy z wycinaniem obiektów z
zaszumionych zdjêæ. Czasem nie by³em pewien gdzie jest krawêd¼ obiektu
przez zaszumienie.

Nigdy tego nie robi³em. Wycinam prostok±ty (czyli kadrujê) czasami, choæ czê¶ciej kadrujê przed zrobieniem zdjêcia, wiêc ewentualne kadrowanie po jest minimalne.
Mam wra¿enie, ¿e za mocno powiêkszy³e¶, ¿eby wycinaæ. Albo te obiekty by³y mikroskopijne.

Data: 2012-03-30 22:00:09
Autor: Marek
Doradźcie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Wed, 28 Mar 2012 20:49:32 +0200, JA napisał(a):

Nigdy tego nie robiłem. Wycinam prostokąty (czyli kadruję) czasami, choć częściej kadruję przed zrobieniem zdjęcia, więc ewentualne kadrowanie po jest minimalne.
Mam wrażenie, że za mocno powiększyłeś, żeby wycinać. Albo te obiekty były mikroskopijne.

Taka jest praktyka włąśnie. Wycinasz jakąś postać z tła to trafiasz
nierzadko na mniejsze fragmenty (włosy, zagniecenia odzieży itp). Wtedy
szału można dostać gdy zdjęcie jest nienajlepszej jakości.

Data: 2012-04-01 15:05:27
Autor: Marek Dyjor
Doradźcie zakup aparatu cyfrowego DORADA
Marek wrote:

czego oczekujesz po tym sprzęcie...

ile chcesz wydać...

co chcesz fotografować...

jaki jest cel tej fotografii...

Data: 2012-04-01 21:07:19
Autor: John Smith
Doradźcie zakup aparatu cyfrowego DO RADA
Wątkotwórca, nie pisząc wcześniej o tym, o co pytasz, już Ci odpowiedział na wszystkie pytania. :-)

czego oczekujesz po tym sprzęcie...

Ma być fajny.

ile chcesz wydać...

Jak najmniej.

co chcesz fotografować...

Wszystko.

jaki jest cel tej fotografii...

Hobby.

Pozdrawiam,
Mirek

Data: 2012-04-02 12:51:02
Autor: Marek Dyjor
John Smith wrote:
[...]

kup ładny (najlepiej różowy) i tani aparat dowolnej marki...

Data: 2012-04-02 19:53:41
Autor: bar
Doradźcie zakup aparatu cyfrowego DORADA

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jlc0ak$29r$1news.task.gda.pl...
John Smith wrote:
................>>
Pozdrawiam,

kup ładny (najlepiej różowy) i tani aparat dowolnej marki...

....a nie lepiej futerkowy? Dokładniej, różowo-futerkowy?

Pozdrawiam.

Data: 2012-04-02 20:37:42
Autor: danpe_
Dorad¼cie zakup aparatu cyfrowego DORADA
Dnia Mon, 2 Apr 2012 19:53:41 +0200, bar napisa³(a):

U¿ytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jlc0ak$29r$1news.task.gda.pl...
John Smith wrote:
...............>>
Pozdrawiam,

kup ³adny (najlepiej ró¿owy) i tani aparat dowolnej marki...

...a nie lepiej futerkowy? Dok³adniej, ró¿owo-futerkowy?

Pozdrawiam.

Takie rzeczy to tylko w Pentaxie.

danpe_
gg:827748

Data: 2012-04-02 23:49:48
Autor: John Smith
W dniu 2012-04-02 12:51, Marek Dyjor pisze:
kup ładny (najlepiej różowy) i tani aparat dowolnej marki...

A dlaczego JA mam kupować, a nie Marek?

--
Mirek

Data: 2012-04-03 05:09:17
Autor: Marek Dyjor
John Smith wrote:
W dniu 2012-04-02 12:51, Marek Dyjor pisze:
kup ładny (najlepiej różowy) i tani aparat dowolnej marki...

A dlaczego JA mam kupować, a nie Marek?

a to nie ty jesteÅ› marek?

Marek jest teraz już na etapei szukanai obiektury do podglądania sasiadki...

Data: 2012-04-03 23:13:07
Autor: John Smith
W dniu 2012-04-03 05:09, Marek Dyjor pisze:
John Smith wrote:
W dniu 2012-04-02 12:51, Marek Dyjor pisze:
kup ładny (najlepiej różowy) i tani aparat dowolnej marki...

A dlaczego JA mam kupować, a nie Marek?

a to nie ty jesteÅ› marek?

OIDP - nie.
:-)

--
Mirek

Data: 2012-04-03 16:44:09
Autor: JA
On 2012-04-02 21:49:48 +0000, John Smith <j.smith@example.net> said:

kup ³adny (najlepiej ró¿owy) i tani aparat dowolnej marki...

A dlaczego JA mam kupowaæ, a nie Marek?

Ty se uwa¿aj. JA nie mam zamiaru nic kupowaæ.
:P

Data: 2012-04-03 23:12:12
Autor: John Smith
On 2012-04-02 21:49:48 +0000, John Smith <j.smith@example.net> said:

kup ³adny (najlepiej ró¿owy) i tani aparat dowolnej marki...

A dlaczego JA mam kupowaæ, a nie Marek?

Ty se uwa¿aj. JA nie mam zamiaru nic kupowaæ.
:P

Nie kupujesz - nie ¿yjesz.
Nie wiedzia³e¶? ;-)

--
Mirek

Data: 2012-03-26 17:40:04
Autor: danpe_
Doradźcie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Mon, 26 Mar 2012 11:27:51 +0200, no napisa³(a):

 > Brak uprzejmo¶ci jest Twoim problemem z kolei. Dziêki za pomoc.

Nie szukaj pomocy tutaj, bo ma³oprawdopodobne, ¿e j± znajdziesz, co najwy¿ej stracisz czas i nerwy. Musisz siê przyzwyczaiæ do tego, ¿e Internet (a w szczególno¶ci usenet) pe³en jest takich bufonów, którym wydaje siê, ¿e jak pod³±czyli siê do sieci 5 lat temu, to przy okazji pozjadali wszystkie rozumy

5 lat temu to sie podlaczaly dzieci NEO, wiekszosc uzytkownikow tej grupy
ma internet od okolo 10 lat. I wtedy, mimo, ze materialow bylo w internecie
duzo mniej kazdy sobie potrafil czytnik skonfigurowac. Nawet z google sie
wtedy nie korzystalo, tylko z innych wyszukiwarek, ale sie dalo.
A teraz, gdy google pluje 10000 wynikow ktos sobie nie potrafi serwera
niusow ustawic?

danpe_
gg:827748

Data: 2012-03-26 19:17:48
Autor: Marek
Dnia Mon, 26 Mar 2012 17:40:04 +0200, danpe_ napisał(a):

A teraz, gdy google pluje 10000 wynikow ktos sobie nie potrafi serwera
niusow ustawic?

Sory, że się wtrącę. Może źle interpretuję Twoje słowa. Czy sugerujesz, że
nie potrafię serwera newsów ustawić w czytniku?

Data: 2012-03-27 08:32:16
Autor: danpe_
Doradźcie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Mon, 26 Mar 2012 19:17:48 +0200, Marek napisa³(a):

Dnia Mon, 26 Mar 2012 17:40:04 +0200, danpe_ napisa³(a):

A teraz, gdy google pluje 10000 wynikow ktos sobie nie potrafi serwera
niusow ustawic?

Sory, ¿e siê wtr±cê. Mo¿e ¼le interpretujê Twoje s³owa. Czy sugerujesz, ¿e
nie potrafiê serwera newsów ustawiæ w czytniku?

No skoro nie dziala Ci cyfrowa, a mi 5 minut zajelo znalezienie darmowego
serwera, ktory mi dziala na cyfrowej grupie to tak, to sugeruje.

Zebys sie nie musial dluzej meczyc: news.gazeta.pl reszty dotyczacej, tego
serwera szukaj na googlach.

danpe_
gg:827748

Data: 2012-03-28 20:57:51
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.03.2012 17:40, danpe_ pisze:

5 lat temu to sie podlaczaly dzieci NEO, wiekszosc uzytkownikow tej grupy
ma internet od okolo 10 lat. I wtedy, mimo, ze materialow bylo w internecie

Ech, chcia³bym mieæ internet od oko³o 10 lat, bo to by oznacza³o, ¿e jest co¶ tak ko³o 2005 roku i móg³bym wcze¶niej 3 dzia³ki zamiast jednej i teraz ¿yæ z odcinania kuponików po sprzeda¿y dwóch nadmiarowych ;)

duzo mniej kazdy sobie potrafil czytnik skonfigurowac. Nawet z google sie

Ludzie siê rozleniwiaj± i nie chce im siê my¶leæ - na innej grupie usi³ujê wyt³umaczyæ jednemu pacanowi, ¿e nale¿y zawijaæ wiersze... Nie chce siê przyznaæ, ¿e to jego niekompetencja, wiêc robi za "nowoczesnego racjonalizatora" na miarê Stokrotki.

Data: 2012-03-30 22:03:38
Autor: Marek
Dorad¼cie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Wed, 28 Mar 2012 20:57:51 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Ludzie się rozleniwiają i nie chce im się myśleć - na innej grupie usiłuję wytłumaczyć jednemu pacanowi, że należy zawijać wiersze... Nie chce się przyznać, że to jego niekompetencja, więc robi za "nowoczesnego racjonalizatora" na miarę Stokrotki.

To i na tą grupę ona trafiła??? :-D

Data: 2012-04-01 14:48:47
Autor: Marek Dyjor
no wrote:
[...]

Hm... dobry pomysł poszukać w google, szczególnie, że przez google można zajrzeć na grupę pl.rec.foto.cyfrowa.

dodam że ty poza wylaniem swoich frustracji też mu nie pomogłeś.

Data: 2012-03-26 12:03:24
Autor: qed
W dniu 25.03.2012 12:46, Marek pisze:
Dnia Sun, 25 Mar 2012 10:18:09 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

NTG

Subskrypcja pl.rec.foto.cyfrowa u mnie nie działa :-( Znasz inną grupę
bardziej adekwatnÄ…?

A jakiego serwera nntp używasz?
Ja jadÄ™ z news.atman.pl i nie ma problemu z pl.rec.foto.cyfrowa.
Tam faktycznie lepiej będą wiedzieli

Podrawiam

Data: 2012-03-26 15:53:52
Autor: Marek
Dnia Mon, 26 Mar 2012 12:03:24 +0200, qed napisał(a):

A jakiego serwera nntp używasz?

Jedyny jaki działa w UPC: news.icm.edu.pl Czytnik 40tudie Dialog.
Ja jadÄ™ z news.atman.pl

Sprawdziłem u siebie: nie mam dostępu do tego serwera. :-(

i nie ma problemu z pl.rec.foto.cyfrowa.

Dzięki - o tą informację mi chodziło. Czyli w/w serwer lub czytnik
szwankujÄ….
Tam faktycznie lepiej będą wiedzieli

Może w takim razie skorzystałbym z Gazeta.pl - bo chyba tam mają jakiś
webowy czytnik...

Doradźcie zakup aparatu cyfrowego