Dorad┼║cie zakup aparatu cyfrowego

Data: 2012-03-22 22:12:49
Autor: Marek
Dorad┼║cie zakup aparatu cyfrowego
Witam,

Chciałbym powrócić do mojego dawnego hobby jakim jest fotografia. Wypadłem
mocne z tej bran┼╝y wi─Öc nie wiem na co w obecnym sprz─Öcie zwraca─ç uwag─Ö.
Chcia┼ébym unikn─ů─ç przykrych (drogich) niespodzianek po niew┼éa┼Ťciwym
wyborze. Wstępnie wybrałem aparaty Nikon D5100 i Sony A580 ale nie upieram
si─Ö przy tych modelach. Zale┼╝y mi na HDR i stabilizacji obrazu. W
przysz┼éo┼Ťci my┼Ťl─Ö te┼╝ o zakupie obiektyw├│w i lamp b┼éyskowych zdalnie
wyzwalanych. Czy mo┼╝ecie doradzi─ç/odradzi─ç zakup jakiego┼Ť konkretnego modelu?

Data: 2012-03-25 10:18:09
Autor: Andrzej Lawa
Dorad╝cie zakup aparatu cyfrowego
NTG

Data: 2012-03-25 12:46:46
Autor: Marek
Dorad╝cie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Sun, 25 Mar 2012 10:18:09 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

NTG

Subskrypcja pl.rec.foto.cyfrowa u mnie nie dzia┼éa :-( Znasz inn─ů grup─Ö
bardziej adekwatn─ů?

Data: 2012-03-25 12:50:24
Autor: Marek
Dnia Sun, 25 Mar 2012 12:46:46 +0200, Marek napisał(a):

Subskrypcja pl.rec.foto.cyfrowa u mnie nie dzia┼éa :-( Znasz inn─ů grup─Ö
bardziej adekwatn─ů?

P.S.
W opisie tej grupy jest "Fotografia - co, jak i czym". Wydaje si─Ö to by─ç
jak najbardziej adekwatn─ů grup─ů a w szczeg├│lno┼Ťci gdy z nie mog─Ö skorzysta─ç
z w/w grupy...

Data: 2012-03-25 13:07:30
Autor: Andrzej Lawa
Dorad╝cie zakup aparatu cyfrowego
W dniu 25.03.2012 12:50, Marek pisze:
Dnia Sun, 25 Mar 2012 12:46:46 +0200, Marek napisa│(a):

Subskrypcja pl.rec.foto.cyfrowa u mnie nie dzia│a :-( Znasz inn▒ grupŕ
bardziej adekwatn▒?

P.S.
W opisie tej grupy jest "Fotografia - co, jak i czym". Wydaje siŕ to byŠ
jak najbardziej adekwatn▒ grup▒ a w szczegˇlnoÂci gdy z nie mogŕ skorzystaŠ
z w/w grupy...

A to ju┐ twˇj problem.

Data: 2012-03-25 16:26:37
Autor: Marek
Dorad╝cie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Sun, 25 Mar 2012 13:07:30 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

A to ju┼╝ tw├│j problem.

Brak uprzejmo┼Ťci jest Twoim problemem z kolei. Dzi─Öki za pomoc.

Data: 2012-03-26 11:27:51
Autor: no
Dorad┼║cie zakup aparatu cyfrowego
> Brak uprzejmo┼Ťci jest Twoim problemem z kolei. Dzi─Öki za pomoc.

Nie szukaj pomocy tutaj, bo ma┼éoprawdopodobne, ┼╝e j─ů znajdziesz, co najwy┼╝ej stracisz czas i nerwy. Musisz si─Ö przyzwyczai─ç do tego, ┼╝e Internet (a w szczeg├│lno┼Ťci usenet) pe┼éen jest takich bufon├│w, kt├│rym wydaje si─Ö, ┼╝e jak pod┼é─ůczyli si─Ö do sieci 5 lat temu, to przy okazji pozjadali wszystkie rozumy i dla kt├│rych szczytem samozadowolenia jest, gdy komu┼Ť "dowal─ů" tekstem typu: "NTG", "tw├│j problem", "poszukaj w google" (to ostatnie to chyba nawet dzia┼éa na zasadzie wibratora). I nie wydaje mi si─Ö, ┼╝eby dla niekt├│rych problemem by┼é brak uprzejmo┼Ťci - tak samo jak nie jest problemem dla wielu ma┼éorolnych s┼éoma wystaj─ůca z but├│w.

Data: 2012-03-26 16:08:52
Autor: Marek
Dnia Mon, 26 Mar 2012 11:27:51 +0200, no napisał(a):

[...]

Dzi─Öki :-) Spr├│buj─Ö dosta─ç si─Ö do tej grupy "cyfrowej" w inny spos├│b.
Chciałbym jednak podpytać przy okazji czy "działa" u Ciebie grupa
"cydfrowa"? Je┼Ťli tak, to z jakiego serwera NNTP korzystasz? Sprawdz─Ö czy u
mnie zadziała, choć pewnie będzie zablokowany dla UPC.

Je┼Ťli nici z tego wyjd─ů, to mo┼╝e wiesz gdzie jeszcze szuka─ç informacji?
Niekoniecznie w sieci. Mo┼╝e kto┼Ť z Twoich znajomych wie co w trawie
piszczy? W Googlach wyłowiłem porównania wykonane przez użytkowników dla Alfy 580
kontra Nikon D5100 jednak┼╝e by┼éy one rozwalaj─ůce w wi─Ökszo┼Ťci przypadk├│w:
typu mam aparat X wi─Öc musi by─ç on ┼Ťwietny bo go mam. Zale┼╝a┼éoby mi na
znalezieniu rzeczowych informacji. Np. ┼╝e obiektywy do aparatu X dzia┼éaj─ů
dobrze tylko gdy kupi si─Ö skrajnie drogo, albo ┼╝e w Y autofocus ustawia si─Ö
pół dnia, albo, że w Z szwankuje to i tamto a serwis jest do bani. Chodzi
mi o wiedz─Ö eksploatacyjn─ů, kt├│rej producenci nie podadz─ů na WWW albo
podaj─ů to tak, ┼╝e ktos ma┼éo do┼Ťwiadczony nie zwr├│ci na to uwagi.

Data: 2012-03-26 17:40:48
Autor: danpe_
Dorad┼║cie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Mon, 26 Mar 2012 16:08:52 +0200, Marek napisa│(a):

JeÂli nici z tego wyjd▒, to mo┐e wiesz gdzie jeszcze szukaŠ informacji?

www.pentax.org.pl :)

danpe_
gg:827748

Data: 2012-03-26 19:11:59
Autor: Marek
Dnia Mon, 26 Mar 2012 17:40:48 +0200, danpe_ napisał(a):

Dnia Mon, 26 Mar 2012 16:08:52 +0200, Marek napisał(a):

Je┼Ťli nici z tego wyjd─ů, to mo┼╝e wiesz gdzie jeszcze szuka─ç informacji?

www.pentax.org.pl :)

Sugerujesz zainteresowanie si─Ö sprz─Ötem Pentaxa czy skorzystanie z forum w
obr─Öbie tego serwisu? :-)

Data: 2012-03-27 08:29:49
Autor: danpe_
Dorad┼║cie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Mon, 26 Mar 2012 19:11:59 +0200, Marek napisa│(a):

Dnia Mon, 26 Mar 2012 17:40:48 +0200, danpe_ napisa│(a):

Dnia Mon, 26 Mar 2012 16:08:52 +0200, Marek napisa│(a):

JeÂli nici z tego wyjd▒, to mo┐e wiesz gdzie jeszcze szukaŠ informacji?

www.pentax.org.pl :)

Sugerujesz zainteresowanie siŕ sprzŕtem Pentaxa czy skorzystanie z forum w
obrŕbie tego serwisu? :-)

Zainteresowanie sprzetem Pentaxa i skorzystanie z tego forum.
W razie pytan dotyczacych P. mozesz tez pisac na prv mialem kilka analogow
tej firmy (nadal mam niektore), oraz 3 cyfry.

danpe_
gg:827748

Data: 2012-03-26 18:21:08
Autor: JA
On 2012-03-26 14:08:52 +0000, Marek <precz@spamowi.com> said:

Dzi─Öki :-) Spr├│buj─Ö dosta─ç si─Ö do tej grupy "cyfrowej" w inny spos├│b.

Przecie┼╝ piszez tam od czwartku ub. tygodnia.
Dok┼éadnie tego samego dnia, co zacz─ů┼ée┼Ť tutaj.
Ja czego┼Ť nie kumam? Czy mo┼╝eÔÇŽ?
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czu┼éo┼Ť─ç jak 100.
Nie odpowiadam na tre┼Ťci nad cytatem.

Data: 2012-03-26 19:15:16
Autor: Marek

On 2012-03-26 14:08:52 +0000, Marek <precz@spamowi.com> said:

Dzi─Öki :-) Spr├│buj─Ö dosta─ç si─Ö do tej grupy "cyfrowej" w inny spos├│b.

Przecie┼╝ piszez tam od czwartku ub. tygodnia.
Dok┼éadnie tego samego dnia, co zacz─ů┼ée┼Ť tutaj.
Ja czego┼Ť nie kumam? Czy mo┼╝eÔÇŽ?

A tak... chodzi o to, ┼╝e pr├│bowa┼éem zacz─ů─ç tam nowy w─ůtek pierwotnie. Niby
si─Ö wys┼éa┼é lecz nie mog─Ö ┼╝adnych wiadomo┼Ťci odczyta─ç ani ich nag┼é├│wk├│w
nawet. Uzna┼éem, ┼╝e nici z tego bo co┼Ť nie dzia┼éa wi─Öc przyszed┼éem tu.

Data: 2012-03-26 19:47:10
Autor: JA
On 2012-03-26 17:15:16 +0000, Marek <precz@spamowi.com> said:

[...]

On tam jest i nawet s─ů tam odpowiedzi. Nie czyta┼éem.

Data: 2012-03-26 19:58:05
Autor: Marek
Dnia Mon, 26 Mar 2012 19:47:10 +0200, JA napisał(a):

On tam jest i nawet s─ů tam odpowiedzi. Nie czyta┼éem.

W┼éa┼Ťnie widz─Ö na Googlach. Spr├│buj─Ö si─Ö tam dosta─ç jako┼Ť.

Data: 2012-03-26 21:24:42
Autor: JA
On 2012-03-26 17:58:05 +0000, Marek <precz@spamowi.com> said:

W│aÂnie widzŕ na Googlach. Sprˇbujŕ siŕ tam dostaŠ jakoÂ.

Chcesz rady odnoÂnie aparatu? Ona zawsze powinna byŠ taka sama.
Id╝ do sklepu, w ktˇrym dany model jest. Niech dadz▒ Ci go pomacaŠ. Czego od sprzŕtu musisz oczekiwaŠ. Robi│e zdjŕcia. Spasuje Ci w rŕkach to bierz, co nie zagra nie bierz. Nie daj siŕ przekonywaŠ nikomu o wy┐szoÂci jednych Âwi▒t nad innymi. To Ty bŕdziesz go u┐ywa│, a nie kto z usnetu, czy sprzedawca. Podejd╝ do tego na ch│odno.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czu│oŠ jak 100.
Nie odpowiadam na treÂci nad cytatem.

Data: 2012-03-27 10:33:26
Autor: Marek
Dorad┼║cie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Mon, 26 Mar 2012 21:24:42 +0200, JA napisał(a):

Chcesz rady odno┼Ťnie aparatu? Ona zawsze powinna by─ç taka sama.
Id┼║ do sklepu, w kt├│rym dany model jest. Niech dadz─ů Ci go pomaca─ç. Czego┼Ť od sprz─Ötu musisz oczekiwa─ç. Robi┼ée┼Ť zdj─Öcia. Spasuje Ci w r─Ökach to bierz, co┼Ť nie zagra nie bierz. Nie daj si─Ö przekonywa─ç nikomu o wy┼╝szo┼Ťci jednych ┼Ťwi─ůt nad innymi. To Ty b─Ödziesz go u┼╝ywa┼é, a nie kto┼Ť z usnetu, czy sprzedawca. Podejd┼║ do tego na ch┼éodno.

Mniej wi─Öcej tak robi─Ö. Z wyprzedzeniem konsultuj─Ö si─Ö z ca┼éym ┼Ťwiatem :-)
W przypadku cyfr├│wek nie mo┼╝na pomin─ů─ç czytania test├│w typu dpreview.com
podczas dokonywania wyboru. To czy leży w dłoniach czy nie to tylko drobny
element weryfikacji. W odr├│┼╝nieniu od analog├│w trzeba poczyta─ç na temat
poziomu szumów przetwornika (np. z zaskoczeniem stwierdziłem. że podobnej
klasy Pentax K7 szumi jak opętany a redukcja szumu praktycznie nie działa w
nim przy ISO<=800), oprogramowania (przydatne funkcje typu HDR, pami─Öci
ustawie┼ä), dost─Öpno┼Ť─ç akcesori├│w itp

Data: 2012-03-27 17:39:19
Autor: JA
On 2012-03-27 08:33:26 +0000, Marek <precz@spamowi.com> said:

Mniej wiŕcej tak robiŕ. Z wyprzedzeniem konsultujŕ siŕ z ca│ym Âwiatem :-)
W przypadku cyfrˇwek nie mo┐na pomin▒Š czytania testˇw typu dpreview.com
podczas dokonywania wyboru. To czy le┐y w d│oniach czy nie to tylko drobny
element weryfikacji.
Uwierz mi, ┐e ostateczny. Od przynajmniej 20 lat aparaty nie rˇ┐ni▒ siŕ niczym innym jak tylko sposobem obs│ugi. Drobne rˇ┐nice wychwycisz czytaj▒c specyfikacjŕ. Je┐eli firma X produkuje aparat a i sprzedaje go za c$, to firmy Y produkuje aparat a wygl▒daj▒cy inaczej i sprzedaje go za c +/- 20%
W odrˇ┐nieniu od analogˇw trzeba poczytaŠ na temat
poziomu szumˇw przetwornika (np. z zaskoczeniem stwierdzi│em. ┐e podobnej
klasy Pentax K7 szumi jak opŕtany a redukcja szumu praktycznie nie dzia│a w
nim przy ISO<=800), oprogramowania (przydatne funkcje typu HDR, pamiŕci
ustawie˝), dostŕpnoŠ akcesoriˇw itp
Tego nie musisz siŕ dowiadywaŠ od innych u┐ytkownikˇw. Dowiesz siŕ z prospektˇw. Poza tym nie kupisz tych akcesorˇw. Kupisz aparat, dwa obiektywy i lampŕ. Na pewno nie w pierwszym roku u┐ytkowania. O ile chcesz robiŠ zdjŕcia, a nie kolekcjonowaŠ sprzŕt. je┐eli chcesz kolekcjonowaŠ sprzŕt to ja siŕ nie wypowiadam i moje rady mogŕ se wsadziŠ.

Dowiedzia│e siŕ ┐e szumi jak opŕtany. Widzia│e to? Robi│e nim zdjŕcia? OczywiÂcie je┐eli zaczniesz ogl▒daŠ te sample w powiŕkszeniu, albo przynajmniej w 100% wielkoÂci, to co tam zobaczysz.
Kiedy zrobi│em test. EOS 400 ustawiony na 100, 400 i 1600 ISO. Ten sam motyw. Odbitka 15x20. Pokazywa│em j▒ wielu ludziom. Nikt nie byŠ w stanie powiedzieŠ przy jakim ISO ktˇra by│a robiona.

Data: 2012-03-27 22:14:54
Autor: Marek
Dorad┼║cie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Tue, 27 Mar 2012 17:39:19 +0200, JA napisał(a):

Tego nie musisz si─Ö dowiadywa─ç od innych u┼╝ytkownik├│w. Dowiesz si─Ö z prospekt├│w.

Niekoniecznie... w prospektach nie napisz─ů o wadach/ograniczeniach aparatu.
Cz─Ö┼Ť─ç informacji uda┼éo mi si─Ö pozyska─ç na w┼éasn─ů r─Ök─Ö ale nie ma nic
lepszego ni┼╝ pogadanie ze sfrustrowanym u┼╝ytkownikiem danego aparatu.

Poza tym nie kupisz tych akcesor├│w. Kupisz aparat, dwa obiektywy i lamp─Ö.

A tak, tu masz racj─Ö. Plus filtry, zdalne wyzwalanie. Dyfuzory i inny
osprzęt nie dedykowany został mi z poprzednich lat. Póki co nie zamierzam
szasta─ç kas─ů lecz pi─ů─ç si─Ö stopniowo.
Na pewno nie w pierwszym roku u┼╝ytkowania. O ile chcesz robi─ç zdj─Öcia, a nie kolekcjonowa─ç sprz─Öt. je┼╝eli chcesz kolekcjonowa─ç sprz─Öt to ja si─Ö nie wypowiadam i moje rady mog─Ö se wsadzi─ç.

Tak, masz racj─Ö :-) Mi chodzi tylko o to na co zwraca─ç uwag─Ö aby nie
okazało się, że np. AF nie działa lub źle działa gdy kupię nie ten obiektyw
lub inne niespodzianki. Chciałbym kupować obiektywy tańsze - np. Tamrona.
Nie wiem czy w zwi─ůzku z tym wtopy nie zalicz─Ö.
Dowiedzia┼ée┼Ť si─Ö ┼╝e szumi jak op─Ötany. Widzia┼ée┼Ť to? Robi┼ée┼Ť nim zdj─Öcia?

http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk7/16
Tu widziałem i tylko na takiej wiedzy mogę bazować lub zdobytej na forum.
W/g tych informacji to poziom szumu jest chyba nawet o rz─ůd wiellko┼Ťci
wi─Ökszy wzgl─Ödem konkurencyjnych produkt├│w. Gdzie┼Ť widzia┼éem por├│wnanie nie
tylko na samplach ale na liczbach r├│wnie┼╝.

Oczywi┼Ťcie je┼╝eli zaczniesz ogl─ůda─ç te sample w powi─Ökszeniu, albo przynajmniej w 100% wielko┼Ťci, to co┼Ť tam zobaczysz.
Kiedy┼Ť zrobi┼éem test. EOS 400 ustawiony na 100, 400 i 1600 ISO. Ten sam motyw. Odbitka 15x20. Pokazywa┼éem j─ů wielu ludziom. Nikt nie by─ç w stanie powiedzie─ç przy jakim ISO kt├│ra by┼éa robiona.

A na ekranie? Ja np. miałem spore problemy z wycinaniem obiektów z
zaszumionych zdjęć. Czasem nie byłem pewien gdzie jest krawędź obiektu
przez zaszumienie.

Data: 2012-03-28 20:49:32
Autor: JA
On 2012-03-27 20:14:54 +0000, Marek <precz@spamowi.com> said:

A na ekranie? Ja np. mia│em spore problemy z wycinaniem obiektˇw z
zaszumionych zdjŕŠ. Czasem nie by│em pewien gdzie jest krawŕd╝ obiektu
przez zaszumienie.

Nigdy tego nie robi│em. Wycinam prostok▒ty (czyli kadrujŕ) czasami, choŠ czŕÂciej kadrujŕ przed zrobieniem zdjŕcia, wiŕc ewentualne kadrowanie po jest minimalne.
Mam wra┐enie, ┐e za mocno powiŕkszy│eÂ, ┐eby wycinaŠ. Albo te obiekty by│y mikroskopijne.

Data: 2012-03-30 22:00:09
Autor: Marek
Dorad┼║cie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Wed, 28 Mar 2012 20:49:32 +0200, JA napisał(a):

Nigdy tego nie robi┼éem. Wycinam prostok─ůty (czyli kadruj─Ö) czasami, cho─ç cz─Ö┼Ťciej kadruj─Ö przed zrobieniem zdj─Öcia, wi─Öc ewentualne kadrowanie po jest minimalne.
Mam wra┼╝enie, ┼╝e za mocno powi─Ökszy┼ée┼Ť, ┼╝eby wycina─ç. Albo te obiekty by┼éy mikroskopijne.

Taka jest praktyka w┼é─ů┼Ťnie. Wycinasz jak─ů┼Ť posta─ç z t┼éa to trafiasz
nierzadko na mniejsze fragmenty (włosy, zagniecenia odzieży itp). Wtedy
sza┼éu mo┼╝na dosta─ç gdy zdj─Öcie jest nienajlepszej jako┼Ťci.

Data: 2012-04-01 15:05:27
Autor: Marek Dyjor
Dorad┼║cie zakup aparatu cyfrowego DORADA
Marek wrote:

czego oczekujesz po tym sprz─Öcie...

ile chcesz wyda─ç...

co chcesz fotografowa─ç...

jaki jest cel tej fotografii...

Data: 2012-04-01 21:07:19
Autor: John Smith
Dorad┼║cie zakup aparatu cyfrowego DO RADA
W─ůtkotw├│rca, nie pisz─ůc wcze┼Ťniej o tym, o co pytasz, ju┼╝ Ci odpowiedzia┼é na wszystkie pytania. :-)

czego oczekujesz po tym sprz─Öcie...

Ma by─ç fajny.

ile chcesz wyda─ç...

Jak najmniej.

co chcesz fotografowa─ç...

Wszystko.

jaki jest cel tej fotografii...

Hobby.

Pozdrawiam,
Mirek

Data: 2012-04-02 12:51:02
Autor: Marek Dyjor
John Smith wrote:
W─ůtkotw├│rca, nie pisz─ůc wcze┼Ťniej o tym, o co pytasz, ju┼╝ Ci
odpowiedział na wszystkie pytania. :-)
[...]

kup ładny (najlepiej różowy) i tani aparat dowolnej marki...

Data: 2012-04-02 19:53:41
Autor: bar
Dorad┼║cie zakup aparatu cyfrowego DORADA

U┼╝ytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa┼é w wiadomo┼Ťci news:jlc0ak$29r$1news.task.gda.pl...
John Smith wrote:
................>>
Pozdrawiam,

kup ładny (najlepiej różowy) i tani aparat dowolnej marki...

....a nie lepiej futerkowy? Dokładniej, różowo-futerkowy?

Pozdrawiam.

Data: 2012-04-02 20:37:42
Autor: danpe_
Dorad╝cie zakup aparatu cyfrowego DORADA
Dnia Mon, 2 Apr 2012 19:53:41 +0200, bar napisa│(a):

U┐ytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa│ w wiadomoÂci news:jlc0ak$29r$1news.task.gda.pl...
John Smith wrote:
...............>>
Pozdrawiam,

kup │adny (najlepiej rˇ┐owy) i tani aparat dowolnej marki...

...a nie lepiej futerkowy? Dok│adniej, rˇ┐owo-futerkowy?

Pozdrawiam.

Takie rzeczy to tylko w Pentaxie.

danpe_
gg:827748

Data: 2012-04-02 23:49:48
Autor: John Smith
W dniu 2012-04-02 12:51, Marek Dyjor pisze:
kup ładny (najlepiej różowy) i tani aparat dowolnej marki...

A dlaczego JA mam kupowa─ç, a nie Marek?

--
Mirek

Data: 2012-04-03 05:09:17
Autor: Marek Dyjor
John Smith wrote:
W dniu 2012-04-02 12:51, Marek Dyjor pisze:
kup ładny (najlepiej różowy) i tani aparat dowolnej marki...

A dlaczego JA mam kupowa─ç, a nie Marek?

a to nie ty jeste┼Ť marek?

Marek jest teraz ju┼╝ na etapei szukanai obiektury do podgl─ůdania sasiadki...

Data: 2012-04-03 23:13:07
Autor: John Smith
W dniu 2012-04-03 05:09, Marek Dyjor pisze:
John Smith wrote:
W dniu 2012-04-02 12:51, Marek Dyjor pisze:
kup ładny (najlepiej różowy) i tani aparat dowolnej marki...

A dlaczego JA mam kupowa─ç, a nie Marek?

a to nie ty jeste┼Ť marek?

OIDP - nie.
:-)

--
Mirek

Data: 2012-04-03 16:44:09
Autor: JA
On 2012-04-02 21:49:48 +0000, John Smith <j.smith@example.net> said:

kup │adny (najlepiej rˇ┐owy) i tani aparat dowolnej marki...

A dlaczego JA mam kupowaŠ, a nie Marek?

Ty se uwa┐aj. JA nie mam zamiaru nic kupowaŠ.
:P

Data: 2012-04-03 23:12:12
Autor: John Smith
On 2012-04-02 21:49:48 +0000, John Smith <j.smith@example.net> said:

kup │adny (najlepiej rˇ┐owy) i tani aparat dowolnej marki...

A dlaczego JA mam kupowaŠ, a nie Marek?

Ty se uwa┐aj. JA nie mam zamiaru nic kupowaŠ.
:P

Nie kupujesz - nie ┐yjesz.
Nie wiedzia│eÂ? ;-)

--
Mirek

Data: 2012-03-26 17:40:04
Autor: danpe_
Dorad┼║cie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Mon, 26 Mar 2012 11:27:51 +0200, no napisa│(a):

 > Brak uprzejmoÂci jest Twoim problemem z kolei. Dziŕki za pomoc.

Nie szukaj pomocy tutaj, bo ma│oprawdopodobne, ┐e j▒ znajdziesz, co najwy┐ej stracisz czas i nerwy. Musisz siŕ przyzwyczaiŠ do tego, ┐e Internet (a w szczegˇlnoÂci usenet) pe│en jest takich bufonˇw, ktˇrym wydaje siŕ, ┐e jak pod│▒czyli siŕ do sieci 5 lat temu, to przy okazji pozjadali wszystkie rozumy

5 lat temu to sie podlaczaly dzieci NEO, wiekszosc uzytkownikow tej grupy
ma internet od okolo 10 lat. I wtedy, mimo, ze materialow bylo w internecie
duzo mniej kazdy sobie potrafil czytnik skonfigurowac. Nawet z google sie
wtedy nie korzystalo, tylko z innych wyszukiwarek, ale sie dalo.
A teraz, gdy google pluje 10000 wynikow ktos sobie nie potrafi serwera
niusow ustawic?

danpe_
gg:827748

Data: 2012-03-26 19:17:48
Autor: Marek
Dnia Mon, 26 Mar 2012 17:40:04 +0200, danpe_ napisał(a):

A teraz, gdy google pluje 10000 wynikow ktos sobie nie potrafi serwera
niusow ustawic?

Sory, ┼╝e si─Ö wtr─ůc─Ö. Mo┼╝e ┼║le interpretuj─Ö Twoje s┼éowa. Czy sugerujesz, ┼╝e
nie potrafi─Ö serwera news├│w ustawi─ç w czytniku?

Data: 2012-03-27 08:32:16
Autor: danpe_
Dorad┼║cie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Mon, 26 Mar 2012 19:17:48 +0200, Marek napisa│(a):

Dnia Mon, 26 Mar 2012 17:40:04 +0200, danpe_ napisa│(a):

A teraz, gdy google pluje 10000 wynikow ktos sobie nie potrafi serwera
niusow ustawic?

Sory, ┐e siŕ wtr▒cŕ. Mo┐e ╝le interpretujŕ Twoje s│owa. Czy sugerujesz, ┐e
nie potrafiŕ serwera newsˇw ustawiŠ w czytniku?

No skoro nie dziala Ci cyfrowa, a mi 5 minut zajelo znalezienie darmowego
serwera, ktory mi dziala na cyfrowej grupie to tak, to sugeruje.

Zebys sie nie musial dluzej meczyc: news.gazeta.pl reszty dotyczacej, tego
serwera szukaj na googlach.

danpe_
gg:827748

Data: 2012-03-28 20:57:51
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.03.2012 17:40, danpe_ pisze:

5 lat temu to sie podlaczaly dzieci NEO, wiekszosc uzytkownikow tej grupy
ma internet od okolo 10 lat. I wtedy, mimo, ze materialow bylo w internecie

Ech, chcia│bym mieŠ internet od oko│o 10 lat, bo to by oznacza│o, ┐e jest co tak ko│o 2005 roku i mˇg│bym wczeÂniej 3 dzia│ki zamiast jednej i teraz ┐yŠ z odcinania kuponikˇw po sprzeda┐y dwˇch nadmiarowych ;)

duzo mniej kazdy sobie potrafil czytnik skonfigurowac. Nawet z google sie

Ludzie siŕ rozleniwiaj▒ i nie chce im siŕ myÂleŠ - na innej grupie usi│ujŕ wyt│umaczyŠ jednemu pacanowi, ┐e nale┐y zawijaŠ wiersze... Nie chce siŕ przyznaŠ, ┐e to jego niekompetencja, wiŕc robi za "nowoczesnego racjonalizatora" na miarŕ Stokrotki.

Data: 2012-03-30 22:03:38
Autor: Marek
Dorad╝cie zakup aparatu cyfrowego
Dnia Wed, 28 Mar 2012 20:57:51 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Ludzie si─Ö rozleniwiaj─ů i nie chce im si─Ö my┼Ťle─ç - na innej grupie usi┼éuj─Ö wyt┼éumaczy─ç jednemu pacanowi, ┼╝e nale┼╝y zawija─ç wiersze... Nie chce si─Ö przyzna─ç, ┼╝e to jego niekompetencja, wi─Öc robi za "nowoczesnego racjonalizatora" na miar─Ö Stokrotki.

To i na t─ů grup─Ö ona trafi┼éa??? :-D

Data: 2012-04-01 14:48:47
Autor: Marek Dyjor
no wrote:
[...]

"poszukaj w google" (to ostatnie to chyba nawet działa na zasadzie
wibratora). I nie wydaje mi się, żeby dla niektórych problemem był
brak uprzejmo┼Ťci - tak samo jak nie jest problemem dla wielu
ma┼éorolnych s┼éoma wystaj─ůca z but├│w.

Hm... dobry pomysł poszukać w google, szczególnie, że przez google można zajrzeć na grupę pl.rec.foto.cyfrowa.

dodam ┼╝e ty poza wylaniem swoich frustracji te┼╝ mu nie pomog┼ée┼Ť.

Data: 2012-03-26 12:03:24
Autor: qed
W dniu 25.03.2012 12:46, Marek pisze:
Dnia Sun, 25 Mar 2012 10:18:09 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

NTG

Subskrypcja pl.rec.foto.cyfrowa u mnie nie dzia┼éa :-( Znasz inn─ů grup─Ö
bardziej adekwatn─ů?

A jakiego serwera nntp u┼╝ywasz?
Ja jad─Ö z news.atman.pl i nie ma problemu z pl.rec.foto.cyfrowa.
Tam faktycznie lepiej b─Öd─ů wiedzieli

Podrawiam

Data: 2012-03-26 15:53:52
Autor: Marek
Dnia Mon, 26 Mar 2012 12:03:24 +0200, qed napisał(a):

A jakiego serwera nntp u┼╝ywasz?

Jedyny jaki działa w UPC: news.icm.edu.pl Czytnik 40tudie Dialog.
Ja jad─Ö z news.atman.pl

Sprawdziłem u siebie: nie mam dostępu do tego serwera. :-(

i nie ma problemu z pl.rec.foto.cyfrowa.

Dzi─Öki - o t─ů informacj─Ö mi chodzi┼éo. Czyli w/w serwer lub czytnik
szwankuj─ů.
Tam faktycznie lepiej b─Öd─ů wiedzieli

Mo┼╝e w takim razie skorzysta┼ébym z Gazeta.pl - bo chyba tam maj─ů jaki┼Ť
webowy czytnik...

Dorad┼║cie zakup aparatu cyfrowego