Doradca Boniego ma zapłacić za „Suczki”

Data: 2013-07-13 07:56:52
Autor: u2
Doradca Boniego ma zapłacić za „Suczki”
Działacz PO Dariusz Dolczewski ma zapłacić raperowi Doniowi ze składu Ascetoholix 10 tys. zł zadośćuczynienia i 17 tys. zł odszkodowania za umieszczenie bez jego zgody filmiku z „aniołkami PiS” i fragmentem piosenki „Suczki” na swoim profilu facebookowym – orzekł wczoraj warszawski sąd okręgowy.

  Dolczewski ma także przeprosić na Facebooku.

  Przypomnijmy, że skandal z „Suczkami” miał miejsce w czasie kampanii wyborczej 2011, kiedy to na facebookowym profilu Dolczewskiego, kandydata PO, znalazł się filmik, na którym pojawiały się „aniołki PiS”, a w tle słychać było fragment utworu Ascetoholix „Suczki”. W refrenie tego utworu pojawia się fragment „Hej, suczki, my znamy wasze sztuczki”. Gdy wokół sprawy zrobiło się głośno, Dolczewski przypisywał winę asystentowi, który rzekomo miał zamieścić klip bez jego wiedzy.

– Nie chcę, by moje utwory były wykorzystywane do walki politycznej. Domagam się, żeby ludzie, którzy do promowania samych siebie wykorzystują cudzą twórczość, uszanowali prawa autorskie i prawo do artystycznych wykonań – mówi „Gazecie Polskiej Codziennie” raper Doniu. – Ocenę gustu czy też braku gustu w tym spocie zostawiam odbiorcom, nie chciałbym jednoznacznie deklarować, że spot mi się nie podobał, bo był antypisowski – dodaje. Przyznaje zarazem, że „Suczki” opowiadają o innym typie kobiet niż pisowskie aniołki.

  Doniu domagał się od Dolczewskiego 10 tys. zł zadośćuczynienia i 30 tys. odszkodowania. – To, że nie otrzymaliśmy tej kwoty, wynika z faktu, iż mój klient domagał się całości praw do utworu, natomiast sąd uznał, że ma prawo domagać się tego jedynie w zakresie swojej części, czyli 25 proc. – tłumaczy „Gazecie Polskiej Codziennie” mecenas Zbigniew Krüger. – Odnieśliśmy pełen sukces, ponieważ sąd uznał, że było to zawinione naruszenie praw autorskich, i zasądził potrójne odszkodowanie – dodaje.

Więcej w dzisiejszej "Gazecie Polskiej Codziennie"

Autor: Magdalena Michalska
Żródło: Gazeta Polska Codziennie
--
Donald Tusk:
„Prezydent ani przez chwilę nie udaje, że jest prezydentem wszystkich Polaków. Prezydent Kwaśniewski przynajmniej próbował.”

Doradca Boniego ma zapłacić za „Suczki”