Doradcy finansowi

Data: 2009-10-21 18:14:49
Autor: orcio
Doradcy finansowi
Witam
Jestem na etapie szukania kredytu mieszkaniowego. Chciałem zapytać o Wasze doświadczenia w tym temacie. Czy lepiej wybrać sie do doradcy finansowego (Open Finance, Expander, Finamo) gdzie ma porównanie ofert banków, czy chodzić po wszystkich bankach w okolicy samemu i samodzielnie porównywać? Czy doradcy mogą mieć lepsze oferty niż to co dostaje człowiek  "z ulicy" przychodzący niebezpośrednio do banku?
pozdrawiam
orcio

Data: 2009-10-21 21:09:53
Autor: games
Doradcy finansowi
orcio pisze:
[...]

Znalem swego czasu takich doradcow, kredyt zalatwiali od reki ale jak sie pozniej okazalo odestki i koszta to kosmos.

Sam udaj sie do banku i przeczytaj dokladnie 10 razy umowe zanim podpiszesz, jest kryzys i banki czekaja tylko na twoj blad zeby cie wydymac. A na goscia z okienka zawsze bierz poprawke na to ze on tam jest tylko po to zeby cie wydymac, bedzie robil wszystko zebys ty wzial ten kredyt i jak nawiuecej za niego zaplacil.  Pamietaj ze  ty jestes kolejnym baranem ktorego moga postrzyc.

Data: 2009-10-21 21:27:10
Autor: Thomas
Doradcy finansowi

Użytkownik "games" <games@games.home.pl> napisał w wiadomości news:4adf5c8a$1news.home.net.pl...
orcio pisze:
[...]

Jak zalatwili "od reki" to co sie dziwisz. Szybkosc kosztuje.

Thomas

Data: 2009-10-21 21:28:03
Autor: Zdenio
Doradcy finansowi
[...]

gratulacje!! jaką są powody twojej wypowiedzi?

Data: 2009-10-21 21:53:20
Autor: Wiarex
Doradcy... wolny rynek.

Użytkownik "Zdenio" <zdenioszef@wp.pl> napisał w wiadomości news:hbnnca$ddv$1achot.icm.edu.pl...

 jaką są powody twojej wypowiedzi?

    Tak działa "wolny rynek".

Data: 2009-10-21 21:31:50
Autor: RobertS
Doradcy finansowi

[...]

idź do doradcy, pogadaj i przedstaw swoje dochody, zobowiązania itp...doradca wskaże Ci kilka najlepszych banków, weź od niego oferty, a następnie idź do tych banków osobiście i pogadaj o kredycie, spora szansa, że dostaniesz lepszą ofertę niż u pośrednika ;-)

RobertS

Data: 2009-10-21 21:36:48
Autor: Zdenio
Doradcy finansowi

Użytkownik "orcio" <orcio@NOSPAMinteria.pl> napisał w wiadomości news:hbnc40$q67$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

oczywiście ze jest sens
* idac do danego banku masz tylko oferte tego banku - (nie wiem czy wiesz ale w Polsce jest ok. 70 banków mniejszych czy wiekszych)
* u doradcy masz oferte na wszystkie banki - a wiec w ciagu jednego spotkania - mozesz dostac oferty kilkunastu banków - oszczedzasz czas i pieniądze (nie trzeba jezdzic po okolicy)
* łatwiej jest dostac zestawienie wszystkich banków i porównac poszczególne koszty
* oprócz samego kredytu u doradcy można uzyskac takze info na temat jak wczesniej można spłacic kredyt... różne instytucje finanowe dają rożne możliwości

a dlaczego jestem o tym przekonany?
* sam chodziłem i sprawdzałem
* znajomi tez chodzili i sprawdzali
* nabywane doświadczenie zawodowe....

Data: 2009-10-21 22:31:13
Autor: Marcin
Doradcy finansowi
Witam

Użytkownik "Zdenio" <zdenioszef@wp.pl> napisał w wiadomości news:hbnnsm$e3d$1achot.icm.edu.pl...

oczywiście ze jest sens
* idac do danego banku masz tylko oferte tego banku - (nie wiem czy wiesz ale w Polsce jest ok. 70 banków mniejszych czy wiekszych)

Bankow jest duzo wiecej (HINT: spoldzielcze)

* u doradcy masz oferte na wszystkie banki

Pokaz mi takiego doradce ktory ma w ofercie produkty wszystkich bankow
dzialajacych w Polsce. Nie znam takiego. Posrednik ma w ofercie produkty
kilku (AFAIR max to 12) bankow.

* łatwiej jest dostac zestawienie wszystkich banków i porównac poszczególne koszty

To moze byc jakas wartosc o ile doradca ma akurat w ofercie kilka
tanich bankow.

* oprócz samego kredytu u doradcy można uzyskac takze info na temat jak wczesniej można spłacic kredyt... różne instytucje finanowe dają rożne możliwości

O ile to jest zapisane w umowie a nie w tabeli oplat, ktora bank moze zmienic
w trakcie kredytu i cale to info traci juz sens.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-10-22 00:05:41
Autor: Zdenio
Doradcy finansowi

Użytkownik "Marcin" <nomail@nospam.de> napisał w wiadomości news:hbnr2k$gfv$1inews.gazeta.pl...
O ile to jest zapisane w umowie a nie w tabeli oplat, ktora bank moze zmienic
w trakcie kredytu i cale to info traci juz sens.

de facto kredyt i tak podpisujesz z bankiem :).
i nie chodzi mi o to ze raptem z kieszeni wyjmujesz kase na splate kredytu ale o tym ze niektore firmy/posrednicy/banki daja mozliwosci wlozenia do tej kieszeni kasy :) i potem wykorzystanie jej na splate :)

Data: 2009-10-22 01:00:39
Autor: deq
Doradcy finansowi
[...]

12? chyba jednak mają około dwa razy więcej banków w ofercie.

..

Data: 2009-10-22 08:14:00
Autor: Sir_Robak
Doradcy finansowi
[...]

Ja wiem o 21 bankach ale może być wiecej.

Robak

Data: 2009-10-23 21:23:02
Autor: MarekZ
Doradcy finansowi
Użytkownik "Marcin" <nomail@nospam.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbnr2k$gfv$1@inews.gazeta.pl...

Pokaz mi takiego doradce ktory ma w ofercie produkty wszystkich bankow
dzialajacych w Polsce. Nie znam takiego. Posrednik ma w ofercie produkty
kilku (AFAIR max to 12) bankow.

Ale ja widziałem w telewizji taką reklamę, że doradca Open Finance to ma w swojej ofercie aż 50 banków.... :)

Data: 2009-10-26 17:35:39
Autor: orcio
Doradcy finansowi
MarekZ pisze:
[...]

Dziś konsultant tel. OF powiedział mi ze maja 200 ofert kredytowych z 25 banków i nie mogą ich wszystkich wysłać mi na maila :P

orcio

Data: 2009-10-26 21:03:42
Autor: Valdi.Pavlack
Doradcy finansowi
"orcio" news:hc4jod$nqg$1nemesis.news.neostrada.pl

Dziś konsultant tel. OF powiedział mi ze maja 200 ofert kredytowych z 25
banków i nie mogą ich wszystkich wysłać mi na maila :P

Zrozum ich - za wolne łącze mają i by się wysyłały oferty i wysyłały ;)

Data: 2009-10-28 10:53:46
Autor: Zdenio
Doradcy finansowi

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:hc4u8s$bs4$1news.interia.pl...
[...]

a po co wysyłac oferty wszystkich banków?
to tak jak jest z kupnem samochodu.. zadzwonic do komisu i powiesz aby wyslali Tobie oferte na wszystkie samochody? (zdjecia i parametry techniczne?)
po co Tobie oferty na wszystkie samochody skoro Ty chcesz np Tylko kombi i tylko diesel? i masz do wydania dana ilosc pieniedzy?

jak chcesz kredyt to musisz sprecyzowac co za kredyt na co i jakas masz zdolnosc kredytowa i na tej podstawie przygotowuje sie oferte... po co Tobie oferta banku na która np: Ciebie nie stac? badz oferta banków ktora jest wyzsza od pozostalych albo tego gdzie przy danych warunkach bardzo duzo jest wymogów formalnych

Data: 2009-10-28 17:05:37
Autor: orcio
Doradcy finansowi
Zdenio pisze:
[...]

po co Tobie oferty na wszystkie samochody skoro Ty chcesz np Tylko kombi i tylko diesel? i mabranych propozycjisz do wydania dana ilosc pieniedzy?

[...]

Sprecyzowałem via tel. co chce ile mam pan po wklepaniu danych powiedział że mam zdolność i że zaprasza na rozmowę, ale ona dopiero za parę dni dlatego zapytałem czy tych wybranych ofert nie może wysłać żebym je przejrzał i żebyśmy mieli o czym rozmawiać. Wtedy usłyszałem argument jak wyżej 25 banków / 200 ofert i nie może ich wysłać, takie trochę zbywanie, ale nie chciało mi się już gadać.

orcio

Data: 2009-10-28 21:35:17
Autor: Zdenio
Doradcy finansowi

Użytkownik "orcio" <orcio@NOSPAMinteria.pl> napisał w wiadomości news:hc9q71$ds$1atlantis.news.neostrada.pl...
Zdenio pisze:
[...]

byc moze sie nie zrozumieliscie...

Data: 2009-10-22 11:21:04
Autor: Patryx
Doradcy finansowi
[...]

Najlepiej do doradcy. Po co biegać po bankach jak w jendym miejscu możesz porównać oferty dwudziestu kilku banków.

Słyszałem ostatnio dobre opinie o tych doradcach:
http://www.patbank.pl/notus/

Data: 2009-10-22 11:43:36
Autor: jacko
Doradcy finansowi
Najlepiej do doradcy. Po co biegać po bankach jak w jendym miejscu możesz porównać oferty dwudziestu kilku banków.

Słyszałem ostatnio dobre opinie o tych doradcach:
http://www.patbank.pl/notus/

Ja nie slyszalem tych dobrych opinii ale od za to od razu zobaczylem ze to bardzo cienko zawoalowana autoreklama...

Data: 2009-10-22 12:49:19
Autor: orcio
Doradcy finansowi
Patryx pisze:
[...]

Dziękuję za taką pomoc - reklamę. Jakbyś szczerze doradzał to zamiast tego linka do strony która na końcu ma: "Kontakt: Patryk Wiśniewski", podałbyś bezpośredni link do http://www.domkredytowy.pl/

orcio

Data: 2009-10-22 13:56:15
Autor: Patryx
Doradcy finansowi
[...]

A jaka to dla ciebie różnica, z której strony wyślesz wniosek? Tracisz cos na tym?
Nie możesz przeżyć tego, że ktoś może dostać prowizję?

Data: 2009-10-22 14:03:25
Autor: Valdi.Pavlack
Doradcy finansowi
"Patryx" news:hbphsg$ghb$1nemesis.news.neostrada.pl

A jaka to dla ciebie różnica, z której strony wyślesz wniosek? Tracisz cos
na tym?
Nie możesz przeżyć tego, że ktoś może dostać prowizję?

Problemem nie jest twoja prowizja ale:
1. Sposób w jaki chcesz tą prowizję zdobyć
2. Większość twoich kolegów (może i ty sam) nie stawiają sobie jako
priorytet dobra klienta i dobranie dla niego najlepszej oferty, ale
wciśnięcie mu wszelkimi dostępnymi metodami (nawet manipulacja wchodzi tutaj
w grę, a prawda jest taka, że w przypadku finansów duża rzesza ludzi jest na
nią bardzo podatna) oferty za którą skasują dla siebie największy %.

Sory ale kładę lagunię na takich doradców, którzy jeszcze muszą się uciekać
do kryptoreklamy (obłudnej, dodajmy) na grupach dyskusyjnych itp.

Data: 2009-10-22 22:02:55
Autor: glaukonWYTNIJTO
Doradcy finansowi

Nie możesz przeżyć tego, że ktoś może dostać prowizję?

Tak sobie właśnie wyobrażałem rozmowę z doradcą. Tematyka i język ;)

Data: 2009-10-23 00:04:23
Autor: games
Doradcy finansowi
orcio pisze:
Patryx pisze:
[...]

I wlasnie takich pedalskich sztuczek i patryczkow sie wystrzegaj oni nawet dadza sobie dupe zruchac zeby tylko naciagnac klienta i wziac prowizje.

Data: 2009-10-23 18:28:06
Autor: Zdenio
Doradcy finansowi
I wlasnie takich pedalskich sztuczek i patryczkow sie wystrzegaj oni nawet dadza sobie dupe zruchac zeby tylko naciagnac klienta i wziac prowizje.

a co za rożnica kto weźme prowizję? bank czy doradca? i tak zapłacisz tyle samo!!

a to chyba proste ze ani bank ani doradca za darmo nie pracuje... na tym biznes polega...

Data: 2009-10-22 15:59:18
Autor: Criss
Doradcy finansowi

[...]

Witam.
Musisz zdawać sobie sprawę, że doradca, to osoba, która otrzymuje prowizję
od tego
komu doradza (tak mniej więcej brzmi definicja doradcy finansowego wg
miedzynarodowej organizacji
zrzeszającej doradców).
W przypadku osób z tematu wątku mamy do czynienia ze sprzedawcani, którzy
są na prowizjach banków i maksymalizacja zysków polega na sprzedaniu
najdroższych produktów.
Na pewno sprzedaż najdroższego produktu nie jest standardem, ale
myślę, że musisz uważać.
Być może, przed podpisańiem umowy z bankiem, byłoby dobrze dać ją do
przeczytania doradcy finansowemu (nie sprzedawcy!!!). Koszt poniesiony na tę
opinię
może się zwrócić.

Pzdr
Criss

Data: 2009-10-22 22:56:40
Autor: Kenny
Doradcy finansowi
[...]

Jedno i drugie. Bylem i w OF i sam w bankach (10 w jeden dzien :) - i starczy, reszta i tak sie nie liczy).

Skutek - wniosek do 3 bankow poprzez doradce, oraz do jednego samodzielnie (pani naczelnik dala mi promocje).

A wiec poprzez doradce bo jest zrodlem cennych informacji (ale musisz trafic na dobrego), poza tym naprawde pomoze Ci wszystko zalatwic, no i jak ma kolezanki w banku to lepiej mu sie negocjuje niz czowiekowi z ulicy.

A samemu rowniez obowiazkowo sprawdzic, bo mozesz trafic na oferty o ktorych zaden doradca nie ma pojecia (ja tak mialem w 2 bankach, z czego jeden to moj faworyt) oraz zweryfikowac to co doradca mowi.

Pamietaj tylko by porownywac dane z przedzialu powiedzmy dwoch tygodni bo oferty zmieniaja sie jak w kalejdoskopie.

Pozdrowienia
Wojtek

Data: 2009-10-23 20:56:20
Autor: euro
Doradcy finansowi
orcio schrieb:
[...]

moje doswiadczenia sa takie ze tylko doradca.
wynika to z tego ze kredyt zalatwialem przez pelnomocnika notarialnego:

-wszystkie fomlanosci zalatwia za ciebie. biega do bankow, dorzuca dokumenty. w moim przypadku ogrom. biega do developera, zalatwia wyciagi

-sklada wnioski do kilku bankow, podczas gdy ty pokazujesz dokumenty tylko raz. doradca potwierdza zgodnosc dokumentow z oryginalem. praktycznie nie musisz wogole odwiedzac bankow.

-ma wieksza wiedze o rynku niz ty. ty tylko ta wiedze weryfikujesz.
ja robilem to tak ze po prezentacji oferty czy banku dzwonilem do zielonych skypowcow w infoliniach i punktowalem oferte i wylapywalem kruczki, czytalem fora internetowe. doradca nie mogl na mnie zarobic. w koncowce zszedl ze swojej prowizji.

-oferty bankow wbrew pozorom sa bardzo latwo porownywalne wiec nie
ponosisz zadnego ryzyka (prowizja, marza,)

-w moim przypdaku developer wspolpracowal z firma doradcza co bardzo latwo ulatwilo mi prezentacje nieruchomosci w banku, wystawianie certyfiktow developera itp...wszystkie dokumenty byly zalatwiane na drugi dzien. oszczedzilo mi to duzo kosztow na paliwo i czasu!

nie bralem zadnego z tych doradcow ktore zaprezentowales powyzej.

pozdrawiam
euro

Data: 2009-10-30 09:51:09
Autor: glaukonWYTNIJTO
Doradcy finansowi

moje doswiadczenia sa takie ze tylko doradca.

dla zbilansowania:

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7202182,Doradca_doradzil__a_klientka_stracila_160_tys__zl.html

Data: 2009-11-12 00:53:41
Autor: Titus Atomicus
Doradcy finansowi
In article <hbnc40$q67$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
 orcio <orcio@NOSPAMinteria.pl> wrote:

[...]

Ja mialem kontakt z doradca OpenFinance. I odnioslem wrazenie ze oni doradzaja tylko siebie. Tj. Noble Bank.

TA

Doradcy finansowi