Doradzcie, co zrobić z rachunkami Noble oraz Getin w nowym Noble Getin Banku SA?

Data: 2010-03-05 21:21:51
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
Doradzcie, co zrobić z rachunkami Noble oraz Getin w nowym Noble Getin Banku SA?
kiedyś spacerując po wrocławiu zobaczyłem placówkę noble banku
wszedłem spytałem o możliwość założenia osobistego rachunku
oszczędnościowego. Pani zapytała mnie czy zamierzam zdeponować
minimum 200.000zł a po usłyszeniu odpowiedzi negatywnej grzecznie wyprosiła mnie, mówiąc coś o tym że "zaprasza mnie do open finanse"

Ponieważ byłem umówiony na przeciwko placówki open finansu, godzina
czekania a pracownicy OF akurat mieli czas, więc założyłem sobie ten rachunek. Moja lepsza połowa zapytała, czy bedą jakieś opłaty, zapewniono nas że żadne, więc podpisaliśmy umowę i poszliśmy sobie.

Od tej pory (kilkanaście miesięcy) kilka razy otrzymaliśmy jakieś
zerowe wyciągi lub potwierdzenia sald. Zostaliśmy uświadomieni, że
noble bank jest tak dziwny że dostępu www nie proponuje ale ma
dostęp telefoniczny. Uznalem to za tak egzotyczne rozwiązanie, że
dotad z tego rachunku nie korzystałem. W getin banku otworzyłem
kiedyś e-getin bez karty, opłaty 0,00 teraz getin i noble = 1 bank

Przy którym z nich mozna otworzyć rachunki walutowe dostępne www?
Które z nich jest lepsze? Które z kont osob w noble getinie zamknąć?

Data: 2010-03-05 21:29:47
Autor: wiatrak
Doradzcie, co zrobić z rachunkami Noble oraz Getin w nowym Noble Getin Banku SA?

Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl> napisał w wiadomości > Przy którym z nich mozna otworzyć >rachunki walutowe dostępne www?

Getin? Zapomnij o takich udogodnieniach. Żeby zarządzać swoją walutą, musisz za każdym razem całować klamkę.

wiatrak

Data: 2010-03-06 00:48:12
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
> [...]

Getin? Zapomnij o takich udogodnieniach. Żeby zarządzać swoją walutą, musisz za każdym razem całować klamkę.

zanim zdecyduję o zamknięciu rachunku, upewnię się co do innych kwestii:
usystematyzujmy: z dotychczasowej dyskusji wiem, że na pytanie
1) czy dostępne są operacje walutowe w serwisie www? odpowiedź: NIE tak zeznało dwóch użytkowników no to poobniżajmy stopniowo oczekiwania wobec banku i poziom wygody:

2) czy dostępne są operacje walutowe w serwisie telefonicznym
na rachunek dowolny (nie-zdefiniowany: dzwonię, podaje dane odbiorcy)? T/N
3) czy dostępne są operacje walutowe w serwisie telefonicznym
na rachunek zdefiniowany (zdefiniowany wcześniej telefonicznie) T/N?
4) czy dostępne są operacje walutowe w serwisie telefonicznym
na rachunek zdefiniowany (definiowany w placówce) T/N?
5) czy dostępne są bierne automatyczne informacje w serwisie telefonicznym o stanie konta (bez angażowania konsultanta: komputer mówi saldo na głos) T/N?
6) czy dostępne są bierne automatyczne informacje w serwisie telefonicznym o stanie konta przy użyciu człowieczego konsultanta? T/N

7) czy osobiście w placówce bez wcześniejszego zaawizowania wypłacę gotówką zagraniczną 5000 USD 5000 GBP 5000 EUR 5000 CHF? T/N
8) czy osobiście w placówce bez wcześniejszego zaawizowania wypłacę gotówką zagraniczną 1000 USD 1000 GBP 1000 EUR 1000 CHF? T/N
9) czy osobiście w placówce bez wcześniejszego zaawizowania wypłacę gotówką zagraniczną 10 USD 10 GBP 10 EUR 10 CHF? T/N

10) czy osobiście w placówce bez wcześniejszego zaawizowania wypłacę gotówką polską równowartość 5000 USD 5000 GBP 5000 EUR 5000 CHF,
godząc sie na to że getin mnie oskubie na przewalutowaniu? T/N
11) czy osobiście w placówce bez wcześniejszego zaawizowania wypłacę gotówką polską równowartość 1000 USD 1000 GBP 1000 EUR 1000 CHF,
godząc sie na to że getin mnie oskubie na przewalutowaniu? T/N
12) czy osobiście w placówce bez wcześniejszego zaawizowania wypłacę gotówką polską równowartość 10 USD 10 GBP 10 EUR 10 CHF,
godząc sie na to że getin mnie oskubie na przewalutowaniu? ? T/N

jeśli 1,2,3,4,5,6 = 5xNIE, to waluta idzie do konkurencji
ale rachunki zostają i czekają aż zarząd Noble Getinu zmądrzeje.

poza tym, jeśli getin nie bedzie mnie okradał na przymusowych
przewalutowaniach, to może kiedyś (gdy mi sie będzie spieszyło), przyjmę jakiś krajowy przelew walutowy na taki rachunek w getinie
przyjdę do placówki i wypłacę sobie gotówkę w placówce (bez czekania trzech dni na przelewy walutowe międzybankowe) Taką widzę
ostatecznie ograniczoną użyteczność rachunków walutowych w getinie

Data: 2010-03-06 09:47:51
Autor: Valdi

9) czy osobiście w placówce bez wcześniejszego zaawizowania
wypłacę gotówką zagraniczną 10 USD 10 GBP 10 EUR 10 CHF? T/N

na 99% tak.

11) czy osobiście w placówce bez wcześniejszego zaawizowania
wypłacę gotówką polską równowartość 1000 USD 1000 GBP 1000 EUR 1000 CHF,
godząc sie na to że getin mnie oskubie na przewalutowaniu? T/N

tak.

12) czy osobiście w placówce bez wcześniejszego zaawizowania
wypłacę gotówką polską równowartość 10 USD 10 GBP 10 EUR 10 CHF,
godząc sie na to że getin mnie oskubie na przewalutowaniu? ? T/N

tak

na resztę pytań odpowiedź brzmi nie.

Data: 2010-03-06 11:02:57
Autor: XYZ
On 06.03.2010 09:47, Valdi wrote:
[...]

Awizować trzeba, zdaje mi się, od równowartości 10.000 zł. Można to zrobić na infolinii, nawet nie mając umowy o bankowość telefoniczną (jest taka w ogóle w GB?) dzień wcześniej.

Data: 2010-03-06 11:16:54
Autor: Valdi
Doradzcie, co zrobić z rachunkami Noble oraz Getin w nowym Noble Getin Banku SA?
"XYZ" news:hmt98i$kjb$1news.onet.pl

> [...]

zrobić na infolinii, nawet nie mając umowy o bankowość telefoniczną
(jest taka w ogóle w GB?) dzień wcześniej.

Dokładnie, od 10K PLN, jeżeli natomiast autor chce przelić ww. walutę na PLN
to nie musi nic awizować, suma bowiem nie przekroczy 10K PLN. Na moich
oczętach facet tak przeliczał sobie depozyt w euro. Pomijam już fakt, że mu
się to kompletnie nie opłacało, ale jak życie pokazuje niekiedy tak pewne
jednostki mają.

Data: 2010-03-06 12:44:36
Autor: XYZ
On 06.03.2010 11:16, Valdi wrote:
[...]

Tak, ale trzeba pamiętać też o limicie w złotówkach wynoszącym 20 tys.

Data: 2010-03-06 12:51:55
Autor: Valdi
Doradzcie, co zrobić z rachunkami Noble oraz Getin w nowym Noble Getin Banku SA?
"XYZ" news:hmtf75$2g1$1news.onet.pl

O jakim limicie ty piszesz?

Data: 2010-03-06 13:11:29
Autor: XYZ
On 06.03.2010 12:51, Valdi wrote:
[...]

Wypłat PLN bez awizowania.

Data: 2010-03-06 13:50:45
Autor: Valdi
Doradzcie, co zrobić z rachunkami Noble oraz Getin w nowym Noble Getin Banku SA?
"XYZ" news:hmtgpi$6gi$1news.onet.pl

> O jakim limicie ty piszesz?

Wypłat PLN bez awizowania.

w takim razie autor i tak się bez problemu na to łapie - jeżeli wymienia tak
ogólnie do 5K w walucie na PLN po kursie banku.

Data: 2010-03-06 12:47:46
Autor: Krzysztof

"Valdi" <Valdi@valdi.pl> wrote in message news:hmt36n$8ri$1news.interia.pl...
<zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl>

9) czy osobiście w placówce bez wcześniejszego zaawizowania
wypłacę gotówką zagraniczną 10 USD 10 GBP 10 EUR 10 CHF? T/N

na 99% tak.

USD i EUR na 100%  TAK.

Co do GBP to ostatnio ilosc placowek, w ktorych mozna nawet po zamowieniu wyplacic GBP jest mocno ograniczona do wiekszych oddzialow w duzych miastach. Dawniej, praktycznie kazdy oddzial obslugujacy waluty umozliwial wyplaty w GBP, dzisiaj juz NIE.

Co sie tyczy CHF, to nie doswiadczylem w praktyce, ale z informacji na stronie banku jest ; -obsluga gotowkowa tylko w kilkunastu miastach- czyli nalezy sie spodziewac zawezenia obslugi kasowej do duzych oddzialow wiekszych miast.

Data: 2010-03-05 21:55:26
Autor: Valdi

[...]

przy żadnym - witamy w getinie.
Dobra rada wujka Boba - likwiduj e-getin, walutę przerzucaj do konkurencji
(bzwbk, ing, alior) a PLNy wpłać do OF (przez net), meritum bądź FM. Do
wyboru, do koloru.

Doradzcie, co zrobić z rachunkami Noble oraz Getin w nowym Noble Getin Banku SA?