Data: 2011-06-19 17:57:01 | |
Autor: Bartek Zet | |
Dorad¼cie jaki rower | |
Witam wszystkich,
od jakiegoś czasu po cichu śledzę grupę. Wszelkie dotychczasowe dylematy udało mi się rozwiązać po przeczytaniu informacji z sieci, tym razem jednak chciałbym zasięgnąć Waszej opinii. Otóż przymierzam się do kupna roweru. Zamierzam nim jeździć przede wszystkim po asfalcie, ale również po twardych leśnych ścieżkach. Nie ciągnie mnie do akrobacji na hopkach, ani do jeżdżenia w błocie po osie. Co jakiś czas wyskoczyłbym sobie na dłuższą (kilkadziesiąt km) wycieczkę. Pewnie najdzie mnie też ochota, żeby obwiesić rower sakwami i pokręcić gdzieś z dala od domu. Istotna jest dla mnie bezawaryjność, bezobsługowość, łatwość serwisu. Poczytałem, poszperałem i znalazłem kilka interesujących rowerów: a) Jamis Coda Elite http://www.jamisbikes.com/usa/thebikes/street/coda/11_codaelite_spec.html Tego modelu chyba nikt w Polsce nie sprzedaje, ale mam nadzieję, że będzie się dało dogadać z dystrybutorem lub sklepem, który handluje Jamisami i go sprowadzić. Jak widzę, ceny w złotówkach odpowiadają mniej więcej cenom przeliczonym z dolarów. W takim optymistycznym układzie rower kosztowałby około (niewiele ponad?) 3000 zł. Ewentualnie mogę kupić na ebay model z roku 2009: http://cgi.ebay.pl/NEW-2009-19-5-JAMIS-CODA-ELITE-HYBRID-ROAD-BIKE-/220800383016?pt=Road_Bikes&hash=item3368ba7828 po doliczeniu wszystkich opłat wyjdzie również około 3000 zł. b) Trek Valencia http://www.nartyrowery.pl/lato/rower-trek-valencia-blue-steel-model-2010 model z 2010 roku, około 2200 zł. Kategoria "fajne, ale (za) drogie": c) Gary Fisher Mendota http://rower.com.pl/-p-274450.html?cPath=1472_6_699_850 model z 2009 roku, 3600 zł. d) Superior Dark Face http://sklep.doubleshock.pl/Rower_SUPERIOR_SupUrban_Dark_Face_model_2009-545.html model z 2009 roku, 3500 zł. W związku z tym chciałbym zapytać: 1. Który z wymienionych rowerów wybrać (i dlaczego)? A może ktoś ma inne sugestie? 2. Kiedy można liczyć na obniżki posezonowe? To w zasadzie warunek konieczny w przypadku opcji c) i d), choć nie wiem, czy rowery z poprzednich sezonów jeszcze mogą stanieć. 3. Czy rowery z widelcem aluminiowym (wiele firm ma w ofercie takie modele) są rzeczywiście mniej komfortowe? Czy widelce cro-mo/karbonowe są zauważalnie wygodniejsze niż aluminiowe, czy może więcej w tym lansu? 4. Czy są jakieś sposoby na sprowadzenie roweru np. a) bez cła i podatku? Będę wdzięczny za wszystkie (p)odpowiedzi. Ukłony — Bartek Zet |
|
Data: 2011-06-19 22:39:51 | |
Autor: ToMasz | |
Doradźcie jaki rower | |
Bartek Zet pisze:
Witam wszystkich,(dalej farsa) bezobsługowość: łozyska maszynowe + biegi w piaście. Czy który kolwiek z wymienionych to spełnia? Żarty sobie robisz? jeden z nich w opisie ma przerzutka tylna: shimano. SHIMANO i nic wiecej. płacisz tysiaka za nalepki+ podatki!!! 1. Który z wymienionych rowerów wybrać (i dlaczego)? A może ktośktóry chcesz! Bo z opisu wynika ze sam niewiesz czego chcesz, nic nie czytałeś i masz kupe kasy. Kto Ci doradził kupić rower na którym nie usiadłeś? U sprzedawcy z daleka, żebyś na gwarancje czekał miesiąc 2. Kiedy można liczyć na obniżki posezonowe? To w zasadzieniebawem 3. Czy rowery z widelcem aluminiowym (wiele firm ma w oferciejaja sobie dam ogolić, jeśli normalny człowiek, który robi rocznie 1000km, jeździ tak jak Ty opisałeś, jest w stane odróżnić materiał z którego jest zrobiony widelec, tylko jadąc na rowerze!! Tak samo jak teorie ze rama stalowa tłumi drgrania, a chromowo-molibdenowa nie. Bo tata na żeliwnej tokarce robił i drgania tłumiła..... Idź do normalnego sklepi rowerowego, gdzie sprzedawca ma brudne ręce. poproś go o poradę! ToMasz |
|
Data: 2011-06-20 07:10:42 | |
Autor: Bartek Zet | |
Dorad¼cie jaki rower | |
ToMasz pisze:
bezobsługowość: łozyska maszynowe + biegi w piaście. Czy który kolwiek z Z tego co przeczytałem: — przerzutka planetarna też wymaga serwisowania, — w moim mieście nie ma serwisu, który zrobiłby to profesjonalnie, — trudno w Polsce o części zamienne. Na dodatek nie lubię zegarmistrzowskiej dłubaniny i wolę kilka razy częściej wyczyścić klasyczną przerzutkę, niż bawić się w zębatkowe puzzle i zalewać całość specjalnym olejem, którego w Polsce nie można kupić. Nie mam obycia z takimi przerzutkami, może chrzanię głupoty, ale taki obraz wyłania się z tego co przeczytałem w necie. Dlatego właśnie szukałem roweru z klasyczną przerzutką. Dzięki za wskazówkę o łożyskach maszynowych. jeden z nich w opisie ma Niżej jest napisane: [...] 1. Który z wymienionych rowerów wybrać (i dlaczego)? A może ktośktóry chcesz! Bo z opisu wynika ze sam niewiesz czego chcesz, nic nie Czyli trafiłem do przegródki "bananowy cwaniaczek"? ;-) Koniecznie chcę usiąść na rowerze zanim go kupię, nawet jakbym miał się dygnąć do innego miasta. Żaden problem. Co do roweru zza wielkiej wody, to mogę przymierzyć się do oczko niższego modelu, który różni się osprzętem, a geometrię ma taką samą. 3. Czy rowery z widelcem aluminiowym (wiele firm ma w oferciejaja sobie dam ogolić, jeśli normalny człowiek, który robi rocznie Dziękuję za podpowiedzi! :-) — Bartek |
|
Data: 2011-06-20 09:52:38 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Dorad¼cie jaki rower | |
Bartek Zet <bartek@tam_gdzie_rosna_poziomki.pl> napisa³(a): [...]
1. Który z wymienionych rowerów wybra� (i dlaczego)? A może kto� Mi sie wszystkie podobaja i pasuja do tego, jak chcesz jezdzic. Tylko z tym bagaznikiem, to upewnij sie w kazdym przypadku, ze jest gdzie go zamocowac. 2. Kiedy można liczy� na obniżki posezonowe? To w zasadzie Ummm... po sezonie? 3. Czy rowery z widelcem aluminiowym (wiele firm ma w ofercie Niby aluminiowe sztywniejsze, ale inne tez Ci beda drgania przenosic. Moim zdaniem nie zauwazysz roznicy. 4. Czy s� jakie� sposoby na sprowadzenie roweru np. a) bez c�a Przyjechac nim. rmikke -- |
|
Data: 2011-06-20 09:53:04 | |
Autor: piotrpo | |
Dorad¼cie jaki rower | |
Bartek Zet <bartek@tam_gdzie_rosna_poziomki.pl> napisa³(a):
Witam wszystkich,Z twojego opisu wynika, ¿e nie do koñca wiesz po co ci rower. Bo mam wra¿enie, ¿e do wszystkiego, a mo¿e kiedy¶ nawet siê wybierzesz na trochê d³u¿sz± wycieczkê. Rower uniwersalny to ATB/MTB/Cross -- |
|
Data: 2011-06-20 11:17:21 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Dorad¼cie jaki rower | |
piotrpo <piotrpo-groups@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³(a):
Bartek Zet <bartek@tam_gdzie_rosna_poziomki.pl> napisa³(a): > Witam wszystkich, Eee tam, jak dla mnie napisal - po twardym i mniej wiecej rownym. Jak dla mnie to raczej trecking/cross. A rowery, przynajmniej te co obejrzalem, pokazal crossowe, czyli trafil niezle. rmikke -- |
|
Data: 2011-06-20 14:28:53 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Doradźcie jaki rower | |
W dniu 2011-06-19 19:57, Bartek Zet pisze:
Otóż przymierzam się do kupna roweru. Zamierzam nim jeździć Nie ma rowerów bezobsługowych! Przy każdym trzeba coś czasem zrobić 1. Który z wymienionych rowerów wybrać (i dlaczego)? A może ktoś Specialized. Jak jestes z Wawy to idz na KEN 49, do airbike (www.airbike.pl) i pooglądaj, popytaj, przymierz się. Z takim budżetem będziesz mógł przebierać :) Chociaż sądząc z tego co pisałeś to potrzebujesz roweru jakiego nikt inny nie ma w obrębie kilku województw... 2. Kiedy można liczyć na obniżki posezonowe? 15 sierpnia to data uwolnienia cen przez Speca. 4. Czy są jakieś sposoby na sprowadzenie roweru np. a) bez cła Są, oczywiście, ale to bez sensu. Nie masz gwarancji na rower, nie wiesz co przyjdzie w pudle, czy w ogóle przyjdzie ani w jakim będzie stanie. Jak kupujesz w dobrym sklepie to masz gwarancję i spokojną głowę. -- Wojtek Sobociński XTZ '91, stara ale jara |
|
Data: 2011-06-20 14:02:52 | |
Autor: Bartek Zet | |
Dorad¼cie jaki rower | |
Wojtek Sobociński pisze:
Nie ma rowerów bezobsługowych! Przy każdym trzeba coś czasem zrobić Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że każdy mechanizm wymaga serwisowania i pewnego wkładu pracy. Czyścić przerzutki, regulować szprychy itd. będę musiał w każdym rowerze. Chciałbym jednak, aby nakład prac konserwacyjnych był mniejszy niż większy, a naprawy można było wykonać szybko, bezboleśnie, nawet w małej dziurze, a nie w specjalistycznym serwisie w wojewódzkim mieście. Używając terminologii rpg-owej, chciałbym mieć bonus +2 do niezawodności i łatwości naprawy jak się spaprze oraz +3 do świętego spokoju. Stąd np. wybór sztywnego widelca. 1. Który z wymienionych rowerów wybrać (i dlaczego)? A może ktoś Dzięki za wskazówki — Bartek |
|
Data: 2011-06-20 18:35:15 | |
Autor: ToMasz | |
Doradźcie jaki rower | |
>> Nie ma rowerów bezobsługowych! Przy każdym trzeba coś czasem zrobić
serwis rowerów: 1. z marketu minus 10 Znaczy się katastrofa 2. zwykłe no name - 0 czyli rower który sam sie nie rozpadnie 3. lepsze, na pisatech alu nakręcany wolnobieg, i kasetach suportu +20. Tu niestety polega wielu tzw znawców polecając za 15kzł gianta/authora/kelysa/itp na tourneyu. 4. koła na nakładanych zębatkach i kasetach suportu +30 Zaczyna sie rower. znaczy jakiś altus conajmniej. no name do 1000zł firmowa pow.1500zł chyba ze jest promocja 5. sramy, trzybiegówki ipt w piaście +50 Mam taki z 73 roku, padł w zeszłym. bez zaglądania do środka. inne mają przebiegi bez serwisu po killkanaście tysięcy. shimanowska "siódemka" kosztuje ok 300, czyli taniej niż komplet osprzętu deore. pytanie czy zakres przełożeń wystarczy? 6. łożyska maszynowe, zamkniete +80 które w samochodach, motorach, odkurzaczach, pracują od wielu wielu lat i nic tam sie nie smaruje. przebiegi liczone są w dziesiątkach tysięcy km. całkowicie niepopularne w rowerach bo nie produkowane przez shimano. 7. później, w piastach powiedzmy za + 150zł nie grzebie wiec niewiem. natomiast parę razy w życiu miałem nieprzyjemność widzieć rower z taką piastą, z deorem itp, a w środku kuleczki. Kuleczki da sie wymienić, miski cięzko. w praktyce nie naprawialne. tak wiec jak chcesz mieć minimum serwisu, to kup sobie koła na maszynach na allegro. Zapłacisz po 2stówy za koło i będziesz miał lepsze niż w rowerku za 2 tysiaki. Czyścić przerzutki, regulować szprychy itd. będę musiał w każdymtutaj mnie koledzy wyśmieją prawdopodobnie, ale w miescie 200 tyś są 4 sklepu w czym w każdym dostaniesz 7 rzędów i kasety suportu na kwadrat, a tylko w 2 hollowtechy, octalinki i kasety/łańcuchy 9tki. NApewno nie wszystkie jaki byś chciał. ToMasz |
|
Data: 2011-06-20 19:05:19 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Doradźcie jaki rower | |
W dniu 2011-06-20 18:35, ToMasz pisze:
Tu niestety polega wielu tzw znawców polecając za 15kzł Coś popieprzyłeś ;) Jeśli chodziło Ci o 15K pln to za tyle kupuje się wyczynowy rower speca (patrz: Specialized Epic, ok. 11K pln). Rowery na tourneyu zazwyczaj nie kosztują nawet 1.5K pln ;) 5. sramy, trzybiegówki ipt w piaście +50 Mam taki z 73 roku, padł w Nic dziwnego, że padł jak go ani razu nie nasmarowałeś. Serwis jest prosty... killkanaście tysięcy. shimanowska "siódemka" kosztuje ok 300, czyli Nexus 7 kosztuje 472pln, Alfine 850... 6. łożyska maszynowe, zamkniete +80 które w samochodach, motorach, No, teraz to przeszedłeś samego siebie :) Weź zacznij od novateca szukanie jak się będziesz dokształcał, nie zapomnij o NS, Woodmanie i jeszcze wielu innych.
Wyżej napisałeś że całkowicie niepopularne, teraz żeby sobie kupił na maszynach. Nie znasz się - nie pisz. Regularnie serwisowane piasty na kulkach robią po 30 tys. km i więcej. Jeden mój kumpel będzie teraz przeplatał bo zrobił już 50Kkm... Czyścić przerzutki, regulować szprychy itd. będę musiał w każdym Dlatego nie kupuj fulla, dampera sam nie przeserwisujesz. -- Wojtek Sobociński XTZ '91, stara ale jara |
|