Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?

Data: 2017-11-21 12:55:21
Autor: ń
Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
List polecony ekonomiczny nadany w W-wie do W-wy, przed godz. 15-tą.
Tego amego dnia "przesyłka w transporcie".
Dopiero po tygodniu (7 dniach od nadania) "przekazano do doręczenia", nawet jeszcze nie awizowali adresatowi, no przegięcie ich mać.
Kiedy i jak przysługuje nam reklamacja i odszkodowanie/zadoścuczynienie od Poczty Polskiej  za wadliwie (nieterminowo) wykonaną usługę?

Data: 2017-11-21 13:21:46
Autor: t-1
Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
W dniu 2017-11-21 o 12:55, ń pisze:
List polecony ekonomiczny nadany w W-wie do W-wy, przed godz. 15-tą.
[...]

Ile to było dni roboczych od następnego po nadaniu?
Deklarują (chyba nie zobowiązująco) 3 dni robocze.

https://www.poczta-polska.pl/biznes/korespondencja/listy-polecone/

Data: 2017-11-21 13:43:19
Autor: Liwiusz
Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
W dniu 2017-11-21 o 12:55, ń pisze:
List polecony ekonomiczny nadany w W-wie do W-wy, przed godz. 15-tą.
[...]

48a ustawa prawo pocztowe.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-21 14:11:25
Autor: ń
Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
"1. Operator publiczny obowiązany jest doręczać przesyłki listowe przyjęte do przemieszczenia i doręczenia w ramach powszechnej usługi pocztowej:
2) nie później niż w 6 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki niebędącej przesyłką najszybszej kategorii.
2. W przypadku doręczenia przesyłki listowej w terminie późniejszym niż określony w ust. 1, adresatowi lub nadawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi z tytułu opóźnionego doręczenia przesyłki listowej.
3. Skargę wnosi się:
1) nie wcześniej niż:
b) 7 dnia od dnia nadania przesyłki listowej - w przypadku przesyłki listowej niebędącej przesyłką najszybszej kategorii oraz
2) nie później niż po upływie 30 dni od dnia nadania przesyłki listowej."

To są dni kalendarzowe, czy robocze?

-- -- -
48a ustawa prawo pocztowe.

Data: 2017-11-21 14:14:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-21 o 14:11, ń pisze:
[...]

Ani to, ani to.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-21 14:56:06
Autor: Jacek Maciejewski
Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Dnia Tue, 21 Nov 2017 14:14:49 +0100, Liwiusz napisał(a):

Ani to, ani to.

A twoja porada ni pies to ni wydra.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-11-21 14:59:24
Autor: Liwiusz
Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Dnia Tue, 21 Nov 2017 14:14:49 +0100, Liwiusz napisał(a):

Ani to, ani to.

A twoja porada ni pies to ni wydra.

Grupa prawna to chyba nie miejsce na naukę czytania?

--
Liwiusz

Data: 2017-11-21 14:46:15
Autor: rg
Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Tue, 21 Nov 2017 12:55:21 +0100, w <ov1466$iqa$1@node1.news.atman.pl>, ń
<ń@ń.ń> napisał(-a):

List polecony ekonomiczny nadany w W-wie do W-wy, przed godz. 15-tą.
[...]

U mnie też ostatnio to normalne.

Data: 2017-11-21 15:20:07
Autor: m
Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
W dniu 21.11.2017 o 12:55, ń pisze:
List polecony ekonomiczny nadany w W-wie do W-wy, przed godz. 15-tą.
[...]

Jeżeli nie zagubią, to nie przysługuje. Terminy którymi się posługują,
dotyczy 80% przesyłanych przesyłek. Czyli gdybyś znalazł wszystkich
nadających, uzyskał od nich dane z których wynika że nie 80% jest
dostarczane w terminie, ale powiedzmy 60%, namówił ich na pozew
zbiorowy, to wtedy MOŻE by się uzyskało jakieś odszkodowanie, z dużym
prawdopodobieństwem niższe niż koszt całej imprezy.

p. m.

Data: 2017-11-21 16:18:49
Autor: J.F.
Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Użytkownik "ń"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ov1466$iqa$1@node1.news.atman.pl...
List polecony ekonomiczny nadany w W-wie do W-wy, przed godz. 15-tą.
[...]

Jak pan chce szybko, to trzeba wyslac priorytetem, a nie narzekac, ze zwykly wolno idzie :-P

Musi byc gdzies poczekalnia na ekonomiczne, bo inaczej kto by kupil priorytet :-P

J.

Data: 2017-11-21 16:23:40
Autor: cef
Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
W dniu 2017-11-21 o 12:55, ń pisze:
List polecony ekonomiczny nadany w W-wie do W-wy, przed godz. 15-tą.
[...]

A jaki chciałbyś osiągnąć efekt?
Bo finansowo pewni nic się nie należy.
Jak naruszyli jakiś termin, to może kierownik
placówki powie przepraszam, ale charakteru usługi to nie zmieni.

Data: 2017-11-21 16:55:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-21 o 16:23, cef pisze:
W dniu 2017-11-21 o 12:55, ń pisze:
List polecony ekonomiczny nadany w W-wie do W-wy, przed godz. 15-tą.
[...]

Chciałby za 5zł usługę, która kosztuje 14zł (i to też bez gwarancji, bo z gwarancją, to pewnie idzie w dziesiątki zł).

--
Liwiusz

Data: 2017-11-21 19:07:33
Autor: ń
Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Dopiero co wysyłałem zwykłe miejscowe po 1,30 zł (PGP/InPost) lub polecone po 3,50 zł (PGP/InPost, w cenie już także zwrot listu nieodebranego przez adresata!), komuś się opłacało  i komu to przeszkadzało?

-- -- -
Chciałby za 5zł usługę.

Data: 2017-11-21 19:30:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-21 o 19:07, ń pisze:
Dopiero co wysyłałem zwykłe miejscowe po 1,30 zł (PGP/InPost) lub polecone po 3,50 zł (PGP/InPost, w cenie już także zwrot listu nieodebranego przez adresata!), komuś się opłacało  i komu to przeszkadzało?

Nie opłacało się, bo się zwinęli z tego biznesu. Poza tym jak zależy ci na czasie, to nie powinieneś tęsknić za tymi inpostami poleconymi za 3,50zł, bo tam jak w tydzień doszedł, to było dobrze.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-21 19:50:25
Autor: ń
Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Nie zależy mi na czasie lecz na tym, aby nie wszystko co w nazwie ma Polska - jak Poczta - było aż tak ch..owe.

-- -- -
jak zależy ci na czasie

Data: 2017-11-22 14:16:07
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-21, ń <ń@ń.ń> wrote:

Dopiero co wysyłałem zwykłe miejscowe po 1,30 zł (PGP/InPost) lub polecone po 3,50 zł (PGP/InPost, w cenie już także zwrot listu nieodebranego przez adresata!), komuś się opłacało  i komu to przeszkadzało?

Ten inpost, który:
 - zatrudniał na śmieciówkach
 - w końcu się zwinął w atmosferze skandalu, wydzielając    (o ile dobrze kojarzę) obsługę listów do spółki wydmuszki
   po to by uniknąć zobowiązań?

Czy o jakimś innym podmiocie mowa?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-22 05:53:22
Autor: Kris
W dniu wtorek, 21 listopada 2017 16:55:28 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

Chciałby za 5zł usługę, która kosztuje 14zł (i to też bez gwarancji, bo z gwarancją, to pewnie idzie w dziesiątki zł).

Poczta Polska ostatnio nawala
Raz w październiku i raz w listopadzie skusiłem się na dopłatę za priorytet.
Zamiast 5,20zł zapłaciłem 6,80zł. List wysłany w czwartek przed południem u adresata(duże miasto 5km dalej) był w środę następnego tygodnia. Z druga przesyłką podobnie(dzień szybciej chyba dotarła)
Kolejny przypadek- program komputerowy sprzedałem, kupujący wybrał przesyłkę polecona. Przesyłka formatu A% takie standardowe pudełko jak gry komputerowe pakują, przez envelo kupiłem znaczek za 5,20zł
zaniosłem na pocztę, przyjęli na drugi dzień dzwonią że to jednak gabaryt B i trzeba dopłacić do 9,80zł
Sprawdziłem wymiary, fakt racje mieli grubość o kilka mm dwa centymetry przekraczała- dopłaciłem za 4 dni doszło
Czyli 9,80zł za pudełko z gra.
A piszą o tej cenie dlatego ze kilka tygodni wcześniej 55calowy telewizor usługą poczty polskiej Kurier 48 wysłałem za ok 11zł
W ubiegłym tygodni wysyłałem sprzęt ważący 30kg wysłałem również kurierem 48 Poczty Polskiej za ok 11zł
Obie te przesyłki były dwa dni po nadaniu u odbiorców.
Tak więc wysłanie gry ważącej z 200gram o wymiarach 20*15*2cm kosztowało 9,80zł i przesyłka "szła" 3 dni
wysłanie klamota ważącego 30kg(90 cm x 70 cm x 50 cm, 30 kg) kosztowało 10,98zł tyle samo kosztowało wysłanie telewizora 55cali(20 cm x 85 cm x 140 cm, 25 kg)

Data: 2017-11-22 17:13:59
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1529b067-82b0-4bdc-8e82-2f1807c3feaa@googlegroups.com...
[...]

W pewnym zakresie koszt przesylki malo zalezy od gabarytow/wagi, ale telewizora z pudelkiem CD bym raczej nie porownywal.

J.

Data: 2017-11-22 09:50:39
Autor: Kris
W dniu środa, 22 listopada 2017 17:14:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

W pewnym zakresie koszt przesylki malo zalezy od gabarytow/wagi, ale telewizora z pudelkiem CD bym raczej nie porownywal.

9,80zł pudełko cd= polecony gabaryt B.
10,98zł pudło z 55 cali tv- kurier48
Obie przesyłki targałem na ta sama pocztę
TV dotarł do odbiorcy 1 dzień szybciej

Data: 2017-11-22 19:13:47
Autor: rg
Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Wed, 22 Nov 2017 09:50:39 -0800 (PST), w
<adeaa4b0-086f-4a68-9a00-f70d6287410c@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

> [...]

9,80zł pudełko cd= polecony gabaryt B.
10,98zł pudło z 55 cali tv- kurier48
Obie przesyłki targałem na ta sama pocztę

Ostatnio wysyłałem dysk twardy.
Opatuliłem w folię i w pudełko i na pocztę w kolejkę ekonomicznym.
13zł.
Kurier z domu zabrałby za 14,70zł.

Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?