Doręczenie wyroku nakazowego

Data: 2017-01-16 13:13:05
Autor: zuz9469
Doręczenie wyroku nakazowego
Cześć.

Ponoć kiedyś wymusiłam pierwszeństwo.
Ktoś złożył zeznanie na Policję. Byłam dwukrotnie przesłuchiwana na posterunku, były oględziny auta. Teraz dostałam "Doręczenie odpisu wyroku nakazowego", zktórego wynika, że uszkodzony został jakiś samochód na szkodę firmy leasingowej.

Co zrobić?
Płacić kilkaset zł?

Policja przesłuchiwała też kierowcę tamtego auta i świadka, jadącego z nim. Ja świadków nie mam. Co mogę ewentualnie stracić, a co zyskać pisząc sprzeciw?

Jak wygląda dowód z kamerki - rejestratora z pojazdu? Może być przedstawiony w sądzie? Pytam, bo czasem wyjeżdżam z miejsca parkingowego "po amerykańsku" - czyli dojeżdżając do zetknięcia z innym pojazdem, aby mieć więcej miejsca, zwłaszcza, jak samochody stoją w odległości takiej, że ciężko przeiść pomiędzy zderzakami. Może o to komuś chodzi?

Zuzka.

Data: 2017-01-16 22:27:29
Autor: J.F.
Doręczenie wyroku nakazowego
Dnia Mon, 16 Jan 2017 13:13:05 -0800 (PST), zuz9469@gmail.com
[...]

Uwazaj, to sie liczy za "zbiegl z miejsca wypadku", i powoduje regres
z OC. Czyli bedziesz musiala zaplacic za naprawe tamtego pojazdu.
I to pewnie sporo, bo naprawiany w ASO.

Czy oplaca sie odwlekac ... nie wiem.

Policja przesłuchiwała też kierowcę tamtego auta i świadka, jadącego
z nim. Ja świadków nie mam.

Co cie stawia na przegranej pozycji, bo co zeznasz - ze zdarzenia nie
pamietasz i nawet nie wiesz o co chodzi ?
Ale moze warto sprawdzic co ten swiadek zeznal.

Jak wygląda dowód z kamerki - rejestratora z pojazdu? Może być przedstawiony w sądzie?

Byla kamerka ?
No to moze nie jest tak zle - zakladajac, ze nie nagralo sie wyrazne
wymuszenie.

Pytam, bo czasem wyjeżdżam z miejsca parkingowego "po amerykańsku" -

zobacz jak to sie robi po francusku :-)

czyli dojeżdżając do zetknięcia z innym pojazdem, aby mieć więcej
miejsca, zwłaszcza, jak samochody stoją w odległości takiej, że
ciężko przeiść pomiędzy zderzakami. Może o to komuś chodzi?

Raczej nie, bo by nie bylo wymuszenia.

J.

Data: 2017-01-16 21:27:33
Autor: masti
J.F. wrote:

[...]

i masz na to jakiekolwiek wsparcie?

Data: 2017-01-16 22:33:30
Autor: J.F.
Dnia Mon, 16 Jan 2017 21:27:33 -0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
Uwazaj, to sie liczy za "zbiegl z miejsca wypadku", i powoduje regres
z OC. Czyli bedziesz musiala zaplacic za naprawe tamtego pojazdu.
I to pewnie sporo, bo naprawiany w ASO.

i masz na to jakiekolwiek wsparcie?

Ustawowe wystarczy ?

J.

Data: 2017-01-16 21:33:24
Autor: masti

J.F. wrote:
[...]

dawaj. chetnie się pośmieję

Data: 2017-01-16 21:48:58
Autor: masti

<http://www.yachtworld.com/boats/category/type/Beneteau/Cyclades+43.4>

Data: 2017-01-16 22:51:42
Autor: Liwiusz

J.F. wrote:
[...]

Rzeczywiście, można się pośmiać, masti dyskutuje, a nie wie o czym!

--
Liwiusz

Data: 2017-01-16 21:53:02
Autor: masti

J.F. wrote:
[...]

ja wiem. J.F. niekoniecznie.
A może wskazesz uzasadnienie za niego?

Data: 2017-01-16 23:25:26
Autor: Liwiusz

J.F. wrote:
[...]

Uzasadnienie czego?

--
Liwiusz

Data: 2017-01-16 22:24:44
Autor: masti

J.F. wrote:
[...]

to nie wiesz o czym dyskutujesz?

Data: 2017-01-16 23:31:39
Autor: Liwiusz

J.F. wrote:
[...]

Wiem, ale skoro żądasz powtórzenia tego, co już JF napisał, to widzę, że sam nie ogarniasz.

--
Liwiusz

Data: 2017-01-16 22:31:39
Autor: masti

J.F. wrote:
[...]

wskazesz gdzie jest uzasadnienie jego tezy?
nie 43.4) nim nie jest

Data: 2017-01-16 23:34:47
Autor: Liwiusz

J.F. wrote:
[...]

A, czyli nie podołałeś w zadaniu pytania tak, aby było wiadomo o co chodzi.

--
Liwiusz

Data: 2017-01-16 22:34:51
Autor: masti

J.F. wrote:
[...]

nie moja wina, zę nie rozumiesz prostych zdań.
proponuję przed odpowiedzeniem przeczytanie na co się odpowiada. zwykle
pomaga

Data: 2017-01-16 23:38:18
Autor: Liwiusz

J.F. wrote:
[...]

Zwykle tak, chyba że ktoś pisze na poziomie dziecka i jeszcze rżnie głupa (a raczej jest głupem).

--
Liwiusz

Data: 2017-01-17 17:22:04
Autor: mk4

J.F. wrote:
[...]

A może tak byś jednak posłuchał rady i powiedział coś z sensem? Jak nie masz nic do powiedzenia to milcz. A nie robisz syf w czytniku.
Żeby to co piszesz chociaż zabawne było - ale nie jest.

--
mk4

Data: 2017-01-17 20:10:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-01-17 o 17:22, mk4 pisze:

A może tak byś jednak posłuchał rady i powiedział coś z sensem? Jak nie
masz nic do powiedzenia to milcz. A nie robisz syf w czytniku.
Żeby to co piszesz chociaż zabawne było - ale nie jest.

Dlaczego siebie nie słuchasz?

--
Liwiusz

Data: 2017-01-17 23:28:54
Autor: PlaMa
W dniu 2017-01-17 o 20:10, Liwiusz pisze:

masz nic do powiedzenia to milcz. A nie robisz syf w czytniku.
Dlaczego siebie nie słuchasz?

No ale on ma racje. Wygenerowaliście 15 postów o dupie Maryni.

Data: 2017-01-18 07:48:56
Autor: ąćęłńóśźż
Doręczenie wyroku nakazowego
W pewnym wieku to jedyny sposób na d... ;-))

-- -- -
Wygenerowaliście 15 postów o dupie Maryni.

Data: 2017-01-16 23:54:59
Autor: J.F.
Dnia Mon, 16 Jan 2017 22:31:39 -0000 (UTC), masti napisał(a):
Liwiusz wrote:
to nie wiesz o czym dyskutujesz?

Wiem, ale skoro żądasz powtórzenia tego, co już JF napisał, to widzę, że sam nie ogarniasz.

wskazesz gdzie jest uzasadnienie jego tezy?
nie 43.4) nim nie jest

Oczywiscie ze jest.
Skoro pisalem, ze ustawowe, to trzeba szukac w ustawie.
Art 43 punkt(?) 4 jakbys nie mogl znalezc.

J.

Data: 2017-01-16 23:00:00
Autor: masti

Liwiusz wrote:
[...]

a ja dalej twierdzę, że to nie jest uzasadnienie. nie wystarczy wygooglać jeden punkt.
jezeli to wszystko co jesteś w satnie wymysleć to poległeś

Data: 2017-01-17 00:19:59
Autor: J.F.
Dnia Mon, 16 Jan 2017 23:00:00 -0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
[...]

Czytales ten punkt ?
To jakie chcesz lepsze uzasadnienie ?

J.

Data: 2017-01-16 23:23:05
Autor: masti

J.F. wrote:
[...]

oczywiście

To jakie chcesz lepsze uzasadnienie ?

możesz zacząć od początku czyli "Uwazaj, to sie liczy za "zbiegl z miejsca wypadku""

uzasadnij, że to wypadek, że się liczy i że ma jakiekolwiek odniesienie
do sytuacji

Data: 2017-01-17 00:34:45
Autor: J.F.
Doręczenie wyroku nakazowego
Dnia Mon, 16 Jan 2017 23:23:05 -0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
Czytales ten punkt ?

oczywiście

[...]

No to jakos kiepsko czytales, bo tam nic nie ma o wypadku (przyznaje -
niewlasciwie napisaem).
A co do wypadku - odsylam do innej ustawy.

A odniesienie - jesli Zuza pisze "ponoc kiedys wymusilam
pierwszenstwo", to domyslam sie, ze pojechala dalej, a gdzies tam z
tylu blacha sie giela.
I juz mamy "zbiegla z miejsca zdarzenia".

J.

Data: 2017-01-16 23:34:46
Autor: masti
J.F. wrote:

Dnia Mon, 16 Jan 2017 23:23:05 -0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
Czytales ten punkt ?

oczywiście

[...]

nie zbiegła gdyż nie wiadomo czy zdarzenie w ogóle miało miejsce.
"Zbiegnięcie" zakłada działanie umyślne

Data: 2017-01-17 10:21:55
Autor: J.F.
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5jlam$2s8$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

Masz na to jakis wyrok SN ?

J.

Data: 2017-01-17 11:07:02
Autor: masti

J.F. wrote:
[...]

a Ty? To Ty twierdzisz, że podpada ale jakoś nie umiesz tego uzasadnić

Data: 2017-01-17 13:35:51
Autor: J.F.
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5ktsm$elc$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

Jak sie nie zarzymala, to zbiegniecie mialo miejsce.
Mowisz, ze to nieistotne ?

To poradz Zuzie, zeby zaplacila te 300zl, bo nic wiecej jej nie grozi :-)

J.

Data: 2017-01-17 12:43:06
Autor: masti

J.F. wrote:
[...]

miałeś wykazać, że to jest zbiegnięcie.

To poradz Zuzie, zeby zaplacila te 300zl, bo nic wiecej jej nie grozi

skoro nie grozi to po co ma płacić?

Data: 2017-01-17 13:54:56
Autor: J.F.
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5l3gq$v1$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

Ze zbiegniecie mialo miejsce, to kazdy widzi.
Ze nie bylo celowe, a wiec nie jest to zbiegniecie w sensie prawnym, to juz trzeba sie wysilic.

A gdzie dwoch prawnikow tam cztery opinie :-)

To poradz Zuzie, zeby zaplacila te 300zl, bo nic wiecej jej nie grozi
skoro nie grozi to po co ma płacić?

Bo wyrok dostala. Moze sie bronic albo zaplacic, i nie wiadomo co taniej wyjdzie :-)

Ale ... radzisz na wlasna odpowiedzialnosc.
Ja tam wole przestrzec, ze regres grozi.

J.

Data: 2017-01-17 13:41:54
Autor: masti

J.F. wrote:
[...]

czyli jednak nie jesteś w stanie wykazać, ze było

[...]

który się uprawomocni jak jak się nie odwoła

Ale ... radzisz na wlasna odpowiedzialnosc.
Ja tam wole przestrzec, ze regres grozi.

grozi tak samo jak 10lat więzienia za kradzież wafelka.
to, że w widełkach za kradzież jest do 10 lat (albo 8 nie chce mi się
sprawdzać bo to nieistotne) to jeszcze nie znaczy, że grozi

Data: 2017-01-17 14:49:59
Autor: J.F.
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5l6v2$cm1$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

Ja nie musze nic wykazywac.
A ubezpieczyciel pismo wysle.

Potem owszem - bedzie musial "wykazac w sadzie", no to wykaze, poszkodowany zezna, ze zajechala droge i pojechala w sina dal.
Czy to sadowi wystarczy to ja nie wiem ... a ty wiesz, ze nie wystarczy ?

[...]

Na wyroku jest konkretna kwota (do ktorej dojda koszta ... czy aby na pewno drobne ?).

Ale przy regresie zadnych widelek nie ma. Pelna kwota do zwrotu.

J.

Data: 2017-01-18 12:48:29
Autor: masti

J.F. wrote:
[...]

bo tak Ci się wydaje

Potem owszem - bedzie musial "wykazac w sadzie", no to wykaze, poszkodowany zezna, ze zajechala droge i pojechala w sina dal.
Czy to sadowi wystarczy to ja nie wiem ... a ty wiesz, ze nie wystarczy ?

Bo tak Ci się wydaje

Data: 2017-01-18 14:24:03
Autor: J.F.
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5no6t$cfb$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

To sie z Zuza zaloz. Jak regresu nie bedzie, to Zuza ci zaplaci 200zl, jak bedzie, to ty zaplacisz caly regres :-)

J.

Data: 2017-01-18 21:43:12
Autor: masti

J.F. wrote:
[...]

ok. i równocześnie z Tobą. Jak nie będzie regresu płacisz podwójnie

Data: 2017-01-17 09:18:42
Autor: ąćęłńóśźż
Doręczenie wyroku nakazowego
Zadałbym dodatkowe pytanie, czy zdarzenie miało miejsce na drodze publicznej.
I o to, z jakiego artykułu i którego kodeksu zapadł ten nakazowy wyrok.

-- -- -
"ponoc kiedys wymusilam pierwszenstwo"

Data: 2017-01-17 10:19:52
Autor: J.F.
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5kk0r$36g$1@node1.news.atman.pl...
Zadałbym dodatkowe pytanie, czy zdarzenie miało miejsce na drodze publicznej.
I o to, z jakiego artykułu i którego kodeksu zapadł ten nakazowy wyrok.

Skoro doszlo do kolizji jakiejs, to juz moze podpasc pod "koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób".

J.

Data: 2017-01-17 10:39:53
Autor: ąćęłńóśźż
Doręczenie wyroku nakazowego
Ty się śmiej, znam przypadek oskarżenia z k.k. rzekomego sprawcy szkody parkingowej na osiedlowym parkingu.
Szczęśliwie tamten paragraf nie obowiązywał na drodze wewnętrznej.

-- -
zagrożenia bezpieczeństwa osób

Data: 2017-01-16 23:03:45
Autor: J.F.
Dnia Mon, 16 Jan 2017 21:48:58 -0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
[...]

A to jest ustawa ?

J.

Data: 2017-01-17 09:14:52
Autor: ąćęłńóśźż
Doręczenie wyroku nakazowego
Sprawdź, jaki masz termin na złożenie sprzeciwu od wyroku, szybko (aby nie przegapić terminu) zamów w czytelni sądu akta i je przejrzyj / sfotografuj / skopiuj.
Zyskać lub stracić można zależnie od wyroku.
Możesz złożyć do sądu wniosek o ustanowienie pełnomocnika (obrońcy) z urzędu.

-- -- -

Data: 2017-01-17 09:18:27
Autor: Jacek Maciejewski
napisał(a):

Co mogę ewentualnie stracić, a co zyskać pisząc sprzeciw?

Jak się nie odwołasz to zapłacisz. Jak się odwołasz, to być może nie
zapłacisz. Wszystko zależy od tego czy będziesz miała coś do powiedzenia
w sądzie. Jak np. masz zapisy z kamerki, jeśli np. nie masz śladów
zderzenia na swoim aucie, odpowiadającym śladom na drugim itd. Dosyć
nieprecyzyjnie opisałaś zaszłości więc i porada niedokładna.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-01-17 01:20:20
Autor: przemek.jedrzejczak
Doręczenie wyroku nakazowego
-- Jak np. masz zapisy z kamerki, jeśli np. nie masz śladów zderzenia na swoim aucie, odpowiadającym śladom na drugim itd. jesli nie moze przypomniec sobie dokladnej daty zdarzenia ani okolicznosci (mimo 2 przesluchan) to raczej nie ona jest w posiadaniu nagrania tylko poszkodowany ... no ale jak to mowia: nie ma przegranych spraw sa tylko slabo oplacani adwokaci :-)

P.

Data: 2017-01-17 10:46:16
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup
[...]

A jesli grozi regres z OC, to moze byc sens nie zalowac na adwokata :-)

J.

Data: 2017-01-17 02:09:06
Autor: przemek.jedrzejczak
Doręczenie wyroku nakazowego
-- A jesli grozi regres z OC, to moze byc sens nie zalowac na adwokata to jest tzw mniejsze zlo :-)

P.

Data: 2017-01-17 14:37:58
Autor: Poldek
W dniu 2017-01-16 o 22:13, zuz9469@gmail.com pisze:
[...]

Jeżeli poczuwasz się do winy, to zapłać.
Jeżeli się nie poczuwasz, to w nieprzekraczalnym terminie złóż sprzeciw od wyroku wydanego w trybie nakazowym.

Policja przesłuchiwała też kierowcę tamtego auta i świadka, jadącego z nim. Ja świadków nie mam.

Co mogę ewentualnie stracić, a co zyskać pisząc sprzeciw?

Możesz stracić dużo czasu i atłasu na sądzenie się. Miałem prostą sprawę o stłuczkę, otarcie z lekką rysą na lakierze, żadnych wgnieceń. Było 6 rozpraw, ciągnęło się to rok.

Jak wygląda dowód z kamerki - rejestratora z pojazdu? Może być przedstawiony w sądzie?

Jak sędzia pozwoli, to może.

[...]

No i ktoś to nagrał - ?
Wygląda na to, że lepiej jeździć nie po amerykańsku.

Data: 2017-01-17 10:32:32
Autor: zuz9469
W dniu wtorek, 17 stycznia 2017 14:37:59 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
> [...]
>
> Co zrobić?
> Płacić kilkaset zł?

Jeżeli poczuwasz się do winy, to zapłać.

Trudno się poczuwać, nic nie wiem o sytuacji, w sprawie której przesłuchiwała mnie policja.
Mam takie wrażenie, że ktoś chce moim kosztem sobie naprawić samochód.

Jeżeli się nie poczuwasz, to w nieprzekraczalnym terminie złóż sprzeciw od wyroku wydanego w trybie nakazowym.

Jak w skrócie to pisnmo powinno wyglądać?

> [...]

Możesz stracić dużo czasu i atłasu na sądzenie się. Miałem prostą sprawę o stłuczkę, otarcie z lekką rysą na lakierze, żadnych wgnieceń. Było 6 rozpraw, ciągnęło się to rok.

Jakiś tam czas pewnie znajdę.
A kilkaset zł. to dla mnie bardzo dużo.

> Jak wygląda dowód z kamerki - rejestratora z pojazdu? Może być przedstawiony w sądzie?

Jak sędzia pozwoli, to może.

Czyli wyłącznie dobra wola sędziego? Nie ma jakischś przepisów, że przykładowo film musi być nieprzerabiany, a kamera z pięcioma certyfikatami? ;)

> [...]

No i ktoś to nagrał - ?
Wygląda na to, że lepiej jeździć nie po amerykańsku.

Po to są zderzaki ;)

Jeszcze pytanie po przeczytaniu innych dyskusji o regresie:
Czy ubezpieczyciel tamtego samochodu może jeszcze dodatkowo mnie ścigać o odszkodowanie?
Czy to zależy od wniesienia czy nie wniesienia sprzeciwu?

Data wniesienia = data nadania, czy data dostarczenia przez pocztę?
Można osobiście dostarczyć do sądu?

Pozdrowienia.
Zuzka

Czy

Data: 2017-01-17 19:46:46
Autor: Cavallino
W dniu 17-01-2017 o 19:32, zuz9469@gmail.com pisze:

Jeżeli się nie poczuwasz, to w nieprzekraczalnym terminie złóż sprzeciw
od wyroku wydanego w trybie nakazowym.

Jak w skrócie to pisnmo powinno wyglądać?

To nie pismo, tylko specjalny formularz - sądowy druk.

Jeszcze pytanie po przeczytaniu innych dyskusji o regresie:
Czy ubezpieczyciel tamtego samochodu może jeszcze dodatkowo mnie ścigać o odszkodowanie?

Nie tamtego, tylko Twojego.
Poszkodowany z takim wyrokiem wystąpi do Twojego ubezpieczyciela o odszkodowanie za konsekwencje spowodowania stłuczki.
Twój ubezpieczyciel wypłaci.

A potem może Ciebie ścigać, jeśli dojdzie do wniosku, że wypełniłaś ustawowe znamiona ucieczki z miejsca zdarzenia.

Czy to zależy od wniesienia czy nie wniesienia sprzeciwu?

Oczywiście.
Nie wnosząc sprzeciwu, jesteś prawomocnie uznana za winną zdarzenia.

Data wniesienia = data nadania, czy data dostarczenia przez pocztę?

To pierwsze.
Ale nie warto zwlekać.

Można osobiście dostarczyć do sądu?

Można.

Data: 2017-01-17 20:22:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5loql$9g9$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Hm, kiedys wyslalem na zwyklej kartce.
"ja, dane, wyrazam sprzeciw przeciw wyrokowi, nr".
I podpis oczywiscie.

[...]

Tamto auto zapewne juz dawno naprawione z AC, skoro byl leasing.
A w tym momencie roszczenie przeszlo na ubezpieczyciela.

On wystapi do twojego ubezpieczyciela, i dalej jak piszesz.

Tak swoja droga - skad tamten ubezpieczyciel sie dowie o sprawie i wyroku?
Poszkodowany mu moze papiery doniesc, jesli mu zalezy na znizce w AC, ale jesli nie ... to sie chyba nie dowie ?

J.

Data: 2017-01-18 10:11:08
Autor: Poldek
W dniu 2017-01-17 o 20:22, J.F. pisze:
[...]

Potwierdzam, że działa napisanie własnymi słowami na kartce papieru. istotne, żeby były niezbędne dane (data, miejscowość, dane osoby zgłaszającej sprzeciw, do kogo, czego dotyczy, podpis) i zachowany termin. Nie jest konieczne, aby to był sądowy druk, ale pewnie nie zaszkodzi, gdy ktoś ma trudności ze stworzeniem pisma.

Data: 2017-01-18 10:19:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-01-18 o 10:11, Poldek pisze:
[...]

Nawet nie musi być uzasadnienia - to nie postępowanie cywilne, że niepodniesienie czegoś w sprzeciwie pozbawia możliwości późniejszego powołania się na to.

--
Liwiusz

Data: 2017-01-18 10:40:23
Autor: ąćęłńóśźż
Doręczenie wyroku nakazowego
Żebyś się nie ździwił wysłuchując uzasadnienia "... Sąd wniosek obwinionej o przeprowadzenie dowodu oddala na zasadzie (tu słowotok kodeksów, paragrafów i artykułów - oczywiście po przerwie, gdyż tego nawet Sąd nie pamięta z głowy), gdyż dowód ten obwiniona zgłosiła dopiero ...".

-- -- -

Data: 2017-01-18 10:56:19
Autor: Liwiusz
Doręczenie wyroku nakazowego
W dniu 2017-01-18 o 10:40,  ąćęłńóśźż pisze:
Żebyś się nie ździwił

To, że się nie znasz, to mnie nie dziwi.

--
Liwiusz

Data: 2017-01-19 18:50:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5nbvh$rjr$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Hm, dales mi do myslenia - przychodzi wyrok (?) nakazowy w jakiejs dziwnej sprawie cywilnej - bo np byla kradziez dokumentow, czy ktos sobie dopasowal dane z ksiazki telefonicznej, czy zwyczajnie pomylil, w kazdym badz razie o sprawie nie masz  pojecia ... to co pisac w sprzeciwie ?

J.

Data: 2017-01-19 19:37:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-01-19 o 18:50, J.F. pisze:
[...]

"Wnoszę sprzeciw".

--
Liwiusz

Data: 2017-01-19 19:45:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5r11m$jfp$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale jesli cie dobrze zrozumialem, to potem nie mozesz sie powolywac na nic, skoro nic w sprzeciwie nie podniosles ?

J.

Data: 2017-01-19 19:53:42
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-01-19 o 19:45, J.F. pisze:
[...]

Nie tylko nie zrozumiałeś, ale nawet nie przeczytałeś ;(

--
Liwiusz

Data: 2017-01-19 20:20:37
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5r1vu$kf7$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Mam wrazenie, ze to Ty nie przeczytales.

Co mialem wyczytac ?

J.

Data: 2017-01-20 05:16:12
Autor: LEPEK
W dniu 19.01.2017 o 20:20, J.F. pisze:
[...]

Mam wrażenie, że wróciły stare dobre czasy usenetu ;P

"
Nawet nie musi być uzasadnienia - to nie postępowanie cywilne, że
niepodniesienie czegoś w sprzeciwie pozbawia możliwości późniejszego
powołania się na to.
"

Ja tam ekspertem nie jestem, piszę tylko na podstawie powyższego cytatu. Z którego wynika, że w toku dalszego postępowania możesz się powołać na cokolwiek, co było, lub nie było podniesione w sprzeciwie. Więc w sprzeciwie nie musisz nic podnosić.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2017-01-20 08:51:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-01-19 o 20:20, J.F. pisze:
[...]

Moja pomyłka, myślałem że piszesz o sprzeciwie w sprawie karnej (pisałeś o wyroku nakazowym, którego nie ma w sprawach cywilnych).

Pozew przychodzi z uzasadnieniem i załącznikami, z nich się dowiadujesz o co w sprawie chodzi.

--
Liwiusz

Data: 2017-01-20 09:20:19
Autor: ąćęłńóśźż
Doręczenie wyroku nakazowego
Elektryczny też?

-- -- -
Pozew przychodzi z uzasadnieniem i załącznikami, z nich się dowiadujesz o co w sprawie chodzi.

Data: 2017-01-20 09:37:33
Autor: Liwiusz
Doręczenie wyroku nakazowego
W dniu 2017-01-20 o 09:20,  ąćęłńóśźż pisze:
Elektryczny też?

-- -- -
Pozew przychodzi z uzasadnieniem i załącznikami, z nich się dowiadujesz o co w sprawie chodzi.

Poszukaj, bo o pomyśleniu nawet nie marzę.

--
Liwiusz

Data: 2017-01-20 15:12:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5sfhv$1h4$1@node1.news.atman.pl...
[...]

W zasadzie to Ty pisales o sprzeciwie w sprawie cywilnej.

O ile kojarze, to podobny tryb w e-sadzie jest - pozew, powiadomienie .... a potem wyrok z automatu ?
Jak sie nazywa fachowo to nie bede sie klocil ... chyba faktycznie w powiadomieniu nie przychodzi gotowy wyrok, bo to by bylo za wczesnie.

Wysylac trzeba "sprzeciw", czy znow sie to inaczej nazywa ?

kazdym badz razie o sprawie nie masz  pojecia ... to co pisac w
sprzeciwie ?
Pozew przychodzi z uzasadnieniem i załącznikami, z nich się dowiadujesz o co w sprawie chodzi.

Hm, czy mi sie wydaje, czy e-sad nie przewiduje zalacznikow ?

J.

Data: 2017-01-20 15:14:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-01-20 o 15:12, J.F. pisze:

Hm, czy mi sie wydaje, czy e-sad nie przewiduje zalacznikow ?

W esądzie są inne procedury, tam prekluzji dowodowej nie ma.

--
Liwiusz

Data: 2017-01-19 20:25:35
Autor: Cavallino
W dniu 19-01-2017 o 18:50, J.F. pisze:
[...]

Im więcej tym lepiej.
Nawet jak nie zamierzasz skorzystać, to powołać okoliczność i wnioski dowodowe warto.

Data: 2017-01-19 20:31:49
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5r3rd$lrp$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale jakie, jesli o sprawie nic nie wiesz ?

Moze byc przeciez prawie jak tutaj - z powodu wymuszenia przez obywatela pierwszenstwa 1 marca 2016 na drodze miedzy Pcimiem Dolnym a Gornym i spowodowania wypadku/kolizji zasadza sie odszkodowanie w wysokosci 10 tys zl ...

Albo  na podstawie jakiejs rzekomej umowy, o ktorej nie masz pojecia ....

J.

Data: 2017-01-20 01:12:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
Doręczenie wyroku nakazowego
Hello J.F.,

[...]

Jakieś straszne rzeczy czytam. Sprzeciw wnosiłem raz w życiu, niczym
go nie uzasadniałem, nikt mi nie blokował żadnych wniosków. Ponieważ w
sprzeciwie nie napisałem nic ani nie zgłosiłem żadnych wniosków przed
rozprawą, sędzia nakazała dowód z przesłuchanie mnie jako świadka.
Wygrałem :)

Pamiętam, że w związku z tą sprawą przeryłem cały k.p.c., żeby sobie
krzywdy nie zrobić. Nie sądzę, żeby k.p.c. zmienił się aż tak istotnie
od tamtego czasu.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2017-01-18 10:36:50
Autor: ąćęłńóśźż
Doręczenie wyroku nakazowego
SYGNATURA AKT!!!

-- -- -
istotne, żeby były niezbędne dane i zachowany termin.

Data: 2017-01-17 21:00:15
Autor: Poldek
W dniu 2017-01-17 o 19:32, zuz9469@gmail.com pisze:
[...]

Nie rozumiem - przesłuchiwała cię Policja (nawet 2 razy?) i nie wiesz o co chodzi?

Jeżeli się nie poczuwasz, to w nieprzekraczalnym terminie złóż sprzeciw
od wyroku wydanego w trybie nakazowym.

Jak w skrócie to pisnmo powinno wyglądać?

Data, miejscowość, twoje imię, nazwisko, adres korespondencyjny, do kogo - sąd taki, jak podano - "Niniejszym zgłaszam sprzeciw wobec wyroku/orzeczenia z dnia, numer itd. Podpis.

[...]

Nie musi, ale sędzia może powołać biegłego od oceny, czy materiał nie był manipulowany. Potem strona, która przegrała płaci za wynagrodzenie biegłego.

[...]

A potem trzeba się włóczyć po sądach.

[...]

Jeżeli sąd jest w tej samej miejscowości, to wydrukuj pismo w 2 egz. zawieź do biura podawczego sądu przed upływem terminu, jaki masz na wniesienie sprzeciwu. Jeden egzemplarz zostaje w sądzie, na drugim pracownik przybija pieczątkę "Wpłynęło dnia..." i ten egzemplarz zabierasz. Masz dowód, że w terminie został złożony sprzeciw.

Data: 2017-01-17 12:34:35
Autor: zuz9469
W dniu wtorek, 17 stycznia 2017 21:00:17 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

> [...]

Nie rozumiem - przesłuchiwała cię Policja (nawet 2 razy?) i nie wiesz o co chodzi?

Policjant:
Czy pani jechała w dniu (jakieś 2 miesiące wstecz) przez miejscowość (jakaś tam)?
Ja:
A gdzie ta miejscowość? (nic mi nie mówiąca nazwa).
Policjant:
Na trasie pomiędzy ....
Ja:
Może być, że jechałam, kilka razy do roku tamtędy jeżdżę.

Tak w skrócie.

Dzięki.

Zuzka.

Data: 2017-01-18 02:43:17
Autor: przemek.jedrzejczak
Doręczenie wyroku nakazowego
To wersja z amerykańskim parkowaniem juz nieaktualna ? Wymuszenie pierwszeństwa podczas przejazdu przez miejscowość to całkiem inna bajka i wersja JF z ucieczka z miejsca zdarzenia -> regres robi się bardziej prawdopodobna ... odkładaj na mecenasa bo jak poszkodowany ma świadka i nagranie to lekko nie będzie

P.

Data: 2017-01-18 11:54:53
Autor: Poldek
W dniu 2017-01-18 o 11:43, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

To już lepiej od razu zapłacić, co tam sąd zasądził tym wyrokiem w trybie nakazowym i modlić się, żeby towarzystwo ubezpieczeniowy nie wpadło na pomysł z regresem.

Data: 2017-01-18 12:10:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5nhht$c34$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Trudno powiedziec co na tym nagraniu widac.
I jakie predkosci da sie innym wyliczyc :-)

To już lepiej od razu zapłacić, co tam sąd zasądził tym wyrokiem w trybie nakazowym i modlić się, żeby towarzystwo ubezpieczeniowy nie wpadło na pomysł z regresem.

No wlasnie ... czy nie lepiej przedluzac, nawet jak grzywna i honorarium bedzie wieksza, to moze o odszkodowaniu/regresie zapomna ....

No i Liwiusz/adwokat bedzie chyba lepiej wiedzial - ale w sprawie cywilnej powiazanej z karna, ustalenia ze sprawy karnej sa przyjmowane w sprawie cywilnej.
I ja tu juz wysiadam - lepiej bedzie w kwestii regresu, jak ustalen szczegolowych w sprawie karnej nie bedzie, bo postepowanie nakazowe, czy lepiej bedzie jak sad tam gdzies w szczegolowym wyroku napisze "uznaje, ze kierowca mogl nie zauwazyc spowodowanego wypadku".
Tylko niby czemu mialby tak napisac, jesli nie bylo takiego zarzutu.

Trzeba isc do adwokata, i to takiego, ktory sie wypadkach specjalizuje...

J.

Data: 2017-01-18 14:20:06
Autor: Poldek
W dniu 2017-01-18 o 12:10, J.F. pisze:
[...]

Jeżeli w wyroku wydanym w trybie nakazowym nie ma nic o winie za oddalenie się z miejsca zdarzenia, a tylko za samo zdarzenie, to TU byłoby hazardzistą, gdyby wystąpiło z regresem. Moim zdaniem uznanie wyroku wydanego w trybie nakazowym i zapłata zasądzonych kwot zakończy sprawę. Natomiast odwołanie się i sądzenie to loteria w sytuacji gdy obwiniona twierdzi, że nie wie o co chodzi, chociaż ma w zwyczaju "podjeżdżać po amerykańsku" i kilka razy do roku przejeżdża przez miejsce zdarzenia, to małe szanse, że cokolwiek ugra w sądzie, a rachunek do zapłacenia na koniec będzie wyższy - koszty sądzenia się.

Data: 2017-01-18 15:21:41
Autor: J.F.
[...]

IMO - wcale nie. IMO - ma mocne podstawy, a ryzyko niewielkie.
Najwyzej sad odrzuci.

O winie nic nie bedzie ... bo to nie jest karalne w przypadku kolizji bez ofiar w ludziach.
Ale gdzies w uzasadnieniu moze byc, i bedzie mial ubezpieczyciel podkladke.

Oprocz tego ubezpieczyciel moze miec pare innych opisow zdarzenia i wyciagnac wnioski, ze zbiegniecie mialo miejsce.

A wtedy to ja bym sie nie zakladal, ze regresu nie bedzie.

[...]

To raczej bez znaczenia, bo chyba nie o to idzie.

miejsce zdarzenia, to małe szanse, że cokolwiek ugra w sądzie, a

Male szanse ... ale moze warto sie zapoznac z aktami.
Szczegolnie, jesli naprawde bylo nagranie z kamery - zakladajac ze nie pamieta sie jakiegos wymuszenia.

rachunek do zapłacenia na koniec będzie wyższy - koszty sądzenia się.

W wersji podstawowej - niewiele wiekszy.
Zas regres grozi duzy.

Chyba jednak od akt trzeba zaczac - ale czas leci.

J.

Data: 2017-01-18 16:33:39
Autor: Poldek
W dniu 2017-01-18 o 15:21, J.F. pisze:
[...]

A TU pozostanie z kosztami - każdy ruch to dla TU koszta - prawnicy, którzy pracują nad sprawą nie robią tego gratis. Prowadzenie bezsensownej sprawy to dla kierownika odpowiedniego działu w TU nie powód do przyznania premii.

O winie nic nie bedzie ... bo to nie jest karalne w przypadku kolizji
bez ofiar w ludziach.
Ale gdzies w uzasadnieniu moze byc, i bedzie mial ubezpieczyciel podkladke.

Jeżeli niewinna oddalenia się z miejsca zdarzenia, to nie ma podstaw do regresu. Jeżeli chociaż podejrzana, to jest w aktach sprawy już na tym etapie, czyli sprawy rozpatrzonej z orzeczeniem wydanym w trybie nakazowym.

[...]

Wystarczy, że strona podniesie kwestię autentyczności i ewentualności zmanipulowania nagrania, a sędzia na to powoła biegłego i w przypadku przegranej koszty będą od razu 2× większe niż teraz.
A coś jednak chyba autorka wątku ma za uszami, bo gdyby była przekonana, że sprawa jest zmyślona, a ona całkowicie niewinna, to by nie rozważała, czy iść do sądu, czy płacić karę jaką nałożył sąd w trybie nakazowym.

Zas regres grozi duzy.

Regres grozi zarówno w przypadku decyzji o zgłoszeniu sprzeciwu do wyroku nakazowego i sądzeniu się, jak też w przypadku przyjęcia wyroku nakazowego. Jeżeli pójdzie do sądu i przegra, to szanse na regres wzrastają. Jeżeli oskarżenie faktycznie ma nagranie, na podstawie którego Policja postanowiła skierować do sądu wniosek o ukaranie, to sprawa jest prosta jak drut. A gdyby nie miała nagrania, to by tej sprawy chyba nie było.

Data: 2017-01-18 20:06:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5o1sj$s5a$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale nie ma postawionego takiego zarzutu, to nie ma nic, ze jest "niewinna".
Winna tez nie jest, ale regres to z calkiem innej ustawy, wiec bez znaczenia, ze zarzutu nie postawiono.

W sumie to ... bardziej postawilbym na to, ze wyrok nakazowy ma bardzo pobiezny opis czy tam uzasadnienie i nic tam o zbiegnieciu nie ma.

Ale:
[...]

Oby tylko 2x.

Ale ... autentycznosci nie ma co podwazac, chyba, ze faktycznie manipulowane.
Ja sie bardziej spodziewam, ze na tym nagraniu bedzie widac takie niewyrazne wymuszenie - sedzia sam oceni, albo i powola bieglego..

Albo np cos takiego
https://www.youtube.com/watch?v=TQ2VIJp-kpQ

[...]

Nie grozi jednak, jesli sad sie nie dopatrzy wymuszenia lub winy :-)

[...]

Ma swiadka, to ma podstawy.
A czasem jej sie nie chce dochodzic i oskarza obie strony - niech sie sad martwi :-)

J.

Data: 2017-01-18 07:51:30
Autor: ąćęłńóśźż
Doręczenie wyroku nakazowego
Zasięgając porad prawnych na grupie samochodowej (gdzie nikt poniżej "miszcza" nie występuje) jesteś na najlepszej drodze do udupienia swojej sprawy.

-- -- -
Dzięki.

Data: 2017-01-18 22:01:07
Autor: Irek.N.
ąćęłńóśźż pisze:
Zasięgając porad prawnych na grupie samochodowej (gdzie nikt poniżej "miszcza" nie występuje) jesteś na najlepszej drodze do udupienia swojej sprawy.

Dokładnie.
W sieci piszą osobnicy wierzący w płaską ziemię, darmową energię z dławika i BDP286, więc wiarygodność środowiska internetowego jest praktycznie żadna.
Inna sprawa, że chyba mało która grupa taka żywotna jest, w dzisiejszych czasach. Panowie i Panie... zdrówko!

Irek.N.

Data: 2017-01-18 07:47:27
Autor: ąćęłńóśźż
Doręczenie wyroku nakazowego
Na stronie tego sądu rejonowego lub włąściwego sądu okręgowego (lubb innego sądu) powinny być wzory pism - sprzeciw od wyroku nakazowego w sprawie o wykroczenie.
NAJWAŻNIEJSZE w polskich sądach są nie fakty i prawda materialnaani sprawiedliwość, lecz wszelkie kruczki formalne w tym dochowanie terminu.

-- -- -
Jak w skrócie to pisnmo powinno wyglądać?

Data: 2017-01-17 20:42:32
Autor: Irek.N.
Doręczenie wyroku nakazowego
Słuchajcie, ostrożnie z poradami w tego typu sytuacjach.

2 przypadki:

- mała kolizja, nic wielkiego się nie stało, ale jeden z kierowców pojechał dalej (zauważył, ale się nie przejął). Był przesłuchiwany, bo podobno mocno zniszczył inny samochód, były oględziny, straszenie więzieniem (za składanie fałszywych zeznań - nie przyznawał się), powołani zostali rzeczoznawcy... i nic, rozeszło się po kościach dla sprawcy.

- małe najechanie na zderzak, ale sprawca nie miał czasu i pojechał dalej, wezwana policja, spisany protokół. Dalej przesłuchanie poszkodowanego, choć ten nic nie rościł, w końcu wezwanie do sądu. Tam info, że sprawca się odwołał od mandatu jaki nałożyła na niego policja, więc rozprawa... nie wiadomo w zasadzie z czyjego powództwa, chyba policji. Skończyło się na bardzo wysokiej grzywnej (1600) i półrocznym odebraniu prawa jazdy.

To są tak indywidualne sprawy i tak mocno zależne od "szczęścia/pecha w otoczeniu", że nie odważył bym się cokolwiek poradzić.

Znacznie lepiej wydać stówkę, czy półtora i zasięgnąć opinii prawnika. Więcej taka porada nie będzie kosztowała, a jest szansa, że jak temat jest oczywisty, to i za dzięki się uda.

Irek.N.

Data: 2017-01-17 20:52:40
Autor: Ghost
Doręczenie wyroku nakazowego

Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5ls36$10ll$1@gioia.aioe.org...

- małe najechanie na zderzak

[...]

Skończyło się na bardzo wysokiej grzywnej (1600) i półrocznym odebraniu prawa jazdy.

ktos cie w konia robi

Data: 2017-01-17 21:53:44
Autor: J.F.
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:587e760d$0$656$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup
- małe najechanie na zderzak
Skończyło się na bardzo wysokiej grzywnej (1600) i półrocznym odebraniu prawa jazdy.

ktos cie w konia robi

A niby czemu ?
Sad ma wieksze mozliwosci i czemu nie mialby niewielkiej grzywny nalozyc (bo maksymalna to 5000), i odebrac PJ, skoro mu artykul pozwala ?

Juz co poniektorzy policjanci i/lub ich komendanci zabieraja PJ po kolizji.
To jest oczywiscie "do wyjasnienia", ale w praktyce to raczej na pare miesiecy :-)

J.

Data: 2017-01-18 21:56:51
Autor: Irek.N.
Doręczenie wyroku nakazowego
A niby czemu ?
Sad ma wieksze mozliwosci i czemu nie mialby niewielkiej grzywny nalozyc (bo maksymalna to 5000), i odebrac PJ, skoro mu artykul pozwala ?

Na temat kwoty się nie wypowiadam, ale zabrano zawodowemu kierowcy prawko, uzasadniając to zagrożeniem jakie stwarza w ruchu lądowym będąc ...zawodowcem.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2017-01-19 09:59:26
Autor: J.F.
Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5okqc$19g4$2@gioia.aioe.org...
[...]

W zaleznosci od wykroczenia - moze byc to jak najbardziej zasadne.

Z drugiej strony sie zdarzalo, ze kolegium/sad odbieral za jazde po pijaku kategorie B, a zostawial CDE, bo kierowca jest zawodowcem.

Czemu nie, jesli np pijany byl na rowerze :-)

J.

Data: 2017-01-19 17:56:00
Autor: J.F.
Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5qqs4$jq5$1@gioia.aioe.org...
[...]

Wiesz, że tak na to nie popatrzyłem? Ogłoszenie było o zabraniu uprawnień i nic nie wspomniano i kategorii, więc chyba poleciało wszystko. Nie wiem zresztą czy da sie tak wybiórczo, niby jak to zrobić?

"Sad moze orzec zakaz prowadzenia pojazdow okreslonego rodzaju".

J.

Data: 2017-01-20 18:13:59
Autor: Irek.N.
Doręczenie wyroku nakazowego

"Sad moze orzec zakaz prowadzenia pojazdow okreslonego rodzaju".

Nie no jasne, sąd może wiele, ale jak toto wyegzekwować? Zabrać prawko i wydać tymczasowe inne, bez wybranej kategorii?

Miłego.
Irek.N.

Data: 2017-01-20 18:20:09
Autor: J.F.
Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5tgge$1b18$1@gioia.aioe.org...
"Sad moze orzec zakaz prowadzenia pojazdow okreslonego rodzaju".

Nie no jasne, sąd może wiele, ale jak toto wyegzekwować? Zabrać prawko i wydać tymczasowe inne, bez wybranej kategorii?

Dokladnie tak.

J.

Data: 2017-01-17 22:11:57
Autor: Kaczin
W dniu 17.01.2017 o 20:52, Ghost pisze:

[...]

To z pewnością koń z grzywną.

--
Kaczin

Data: 2017-01-18 21:54:30
Autor: Irek.N.
Doręczenie wyroku nakazowego
Skończyło się na bardzo wysokiej grzywnej (1600) i półrocznym odebraniu prawa jazdy.

ktos cie w konia robi

Byłem na czytaniu, własnym uszom od urodzenia daję wiarę.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2017-01-19 17:57:40
Autor: Irek.N.
LEPEK pisze:
W dniu 17.01.2017 o 20:42, Irek.N. pisze:
Słuchajcie, ostrożnie z poradami w tego typu sytuacjach.

To jeszcze nic.
{ciach}, przerąbane, jak tu ufać komukolwiek. Dlatego na szybie znalazła się kamerka...

Miłego.
Irek.N.

Data: 2017-01-19 22:55:42
Autor: m4rkiz
On 2017-01-19 17:23, LEPEK wrote:
To jeszcze nic.
Pojazd nie biorący udziału w zdarzeniu (nieopanowanie samochodu
zakończone wycieczką na dachu na torach) zatrzymuje się, jego kierowca
wysiada aby udzielić pomocy poszkodowanemu kierowcy. Ten poszkodowany
(przytomny) dziękuje, ale profilaktycznie zostaje odwieziony do
szpitala. Po jakimś czasie pomagający dostaje wezwanie na przesłuchanie
i zostaje oskarżony o spowodowanie wypadku.

moja miala podobnie, ale z nutka szczescia - pierwszy dzien 'nowym' autem z mala wgniotka na blotniku - pojechala pojezdzic, wiejska droga malo uczeszczana, minela pijaczka prowadzacego rower, po 10 minutach wracala ta sama trasa, pijaczek lezy na srodku drogi, obok rozwalone puszki z piwem, chlop ma mocno krwawiaca glowe i nie kontaktuje, telefon na 112, zgloszenie, ekipa z karetki pojawia sie po 10 minutach, zbiera goscia, wypytuje - facet nawalony, kompletnie nic nie pamieta ale cos belkocze o samochodzie - po chwili nadjezdza radiowoz na sygnale, gadaja z nim chwile i zaczyna prowadzic czynnosci w sprawie potracenia rowerzysty, ogladaja samochod, chca zatrzymywac do wyjasnienia - rejestrator zamocowany na szybie ale jeszcze nie podlaczony wiec automatycznie nie nagrywa - na szczescie ustawialem date przed wyjazdem i zostawilem wlaczony z nagrywaniem, nagrywal na baterii, wylaczyl sie minute po przyjezdzie karetki bo bateria padla... obejrzeli nagranie na szybko dowiezionym laptopie - widac ze samochod nie zblizyl sie do faceta na mniej niz 5 metrow - i powiedzieli ze mozna jechac dalej

minely dwa lata a nagranie dalej mamy na wszelki wypadek w czterech kopiach w dwoch miejscowosciach ;)

Data: 2017-01-20 10:32:15
Autor: Adam
W dniu 2017-01-19 o 22:55, m4rkiz pisze:
On 2017-01-19 17:23, LEPEK wrote:
To jeszcze nic.
[...]

Widziałem z daleka podobną sytuację.

Mała miejscowość, przydrożna knajpka.
Na drodze leży człek z rowerem, duża plama krwi.
Podjeżdża ktoś samochodem, wychodzi, podnosi rowerzystę.
W tym momencie wychodzi kilku kolesiów w średnim wieku i o chwiejnym kroku z knajpki. Jeden rzuca tekst: "Patrzcie, Wieśka nam przejechał!"
Bogu ducha winnego kierowcę samochodu ratuje przed linczem sklepowa ze sklepu naprzeciwko.
Pijany (jak się okazało) rowerzysta miał tylko lekko przytartą rękę, jak się przewrócił, ale krwi upuścił sobie nieźle.

Nikt nie wzywał żadnej policji, pijaczki jeszcze w drodze rewanżu po wyjaśnieniu, chcieli kierowcy zafundować "wino" za kilka zł.

--
Pozdrawiam.

Adam

Doręczenie wyroku nakazowego