Dość już bzdur o krucjatach!

Data: 2009-11-08 20:29:37
Autor: abc
Dość już bzdur o krucjatach!
To nie była żadna napaść na niewinnych muzułmanów.  Wyprawy krzyżowe
organizowano dla odbicia świętych miejsc profanowanych przez muzułmanów i
wyzwolenia podbitych przez nich chrześcijańskich krajów.

Przed podbojem muzułmańskim cały Bliski Wschód oraz Afryka Północna były
chrześcijańskie.

Cele krucjat były jak najbardziej chwalebne, a sposób ich realizacji nie
odbiegał od przebiegu innych wypraw wojskowych mających miejsce w tej samej
epoce.  Nie było w krucjatach żadnego szczególnego okrucieństwa. Wojna to
wojna i przeciwnicy zabijają się nawzajem, na tym to polega.

Wydarzenia historyczne trzeba rozpatrywać na tle realiów epoki, w której
miały miejsce, a nie na tle zniewieściałych czasów nam współczesnych.

Data: 2009-11-08 13:22:53
Autor: J-23
Dość już bzdur o krucjatach!
On 8 Lis, 20:29, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

Znasz "Piesn o Rolandzie"?
Bohater wprawdzie ginie, ale uosabia sredniowieczny ideal rycerza.
Czyli walka za wiare (katolicka), i propagowanie chrzescijanstwa
mieczem.

J-23 itede

J-23

Data: 2009-11-08 22:27:20
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
J-23 пишет:
 propagowanie chrzescijanstwa
mieczem.

Propagowanie chrzescijanstwa mieczem to calkowite zaprzeczenie chrzescijanstwa. Istota nauki Chrystusa jest calkowicie sprzeczna z jej implementacja sredniowieczna :) Czy sie to komus podoba czy nie.

--
Vic

Data: 2009-11-08 13:43:35
Autor: Hans Kloss
Dość już bzdur o krucjatach!
On 8 Lis, 22:27, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:

Propagowanie chrzescijanstwa mieczem to calkowite zaprzeczenie
chrzescijanstwa.

Tak jest, albowiem słowa "nie przyniosłem wam pokoju ale miecz" włożył
Chrystusowi w usta jakiś średniowieczny inkwizytor żeby usprawiedliwić
swoje "zbrodnie" ;).
J-23

Data: 2009-11-08 22:47:57
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
Hans Kloss пишет:
Tak jest, albowiem słowa "nie przyniosłem wam pokoju ale miecz" włożył
Chrystusowi w usta jakiś średniowieczny inkwizytor żeby usprawiedliwić
swoje "zbrodnie" ;).

Zapomniales podac kontekstu :)

--
Vic

Data: 2009-11-08 14:42:29
Autor: Hans Kloss
Dość już bzdur o krucjatach!
On 8 Lis, 22:47, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:
Hans Kloss пишет:

> Tak jest, albowiem słowa "nie przyniosłem wam pokoju ale miecz" włożył
> Chrystusowi w usta jakiś średniowieczny inkwizytor żeby usprawiedliwić
> swoje "zbrodnie" ;).

Zapomniales podac kontekstu :)

A proszę bardzo, oto kontekst:
"Lecz teraz - mówił dalej - kto ma trzos, niech go weźmie; tak samo
torbę; a kto nie ma, niech sprzeda swój płaszcz i kupi miecz" (Łk
22-36)
"Towarzysze Jezusa widząc, na co się zanosi, zapytali: «Panie, czy
mamy uderzyć mieczem?Âť  I ktĂłryś z nich uderzył sługę najwyĹźszego
kapłana i odciął mu prawe ucho.  Lecz Jezus odpowiedział:
«Przestańcie, dosyć!»" (Łk 22-47)
Chrześcijaństwo nie jest religią przemocy ale czynienie z niego
jakichś pacyfistycznych rozmemłanych ciepłych kluch to duże nadużycie.
Kilka jest jeszcze ustępów w Ewangeliach świadczących jasno o tym że
uczniowie Jezusa chodzili na co dzień UZBROJENI. A o "kontekst"
należałoby raczej spytać raczej tych którzy zapominają o krwiożerczej
mentalności adresatów kazań Jezusa a o miłości i przebaczaniu i
usiłują z chrześcijaństwa zrobić drugi buddyzm.
J-23

Data: 2009-11-08 23:59:26
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
Hans Kloss пишет:
I któryś z nich uderzył sługę najwyższego
kapłana i odciął mu prawe ucho.  Lecz Jezus odpowiedział:
«Przestańcie, dosyć!»" (Łk 22-47)

I co zrobil Jezus?

"Lecz Jezus odpowiedział: «Przestańcie, dosyć!» I dotknąwszy ucha, uzdrowił go".

To troche przeczy twoim sugestiom :)

--
Vic

Data: 2009-11-08 15:10:21
Autor: Hans Kloss
Dość już bzdur o krucjatach!
On 8 Lis, 23:59, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:

To troche przeczy twoim sugestiom :)

Bynajmniej,  poczytaj dalej...OK, leniwy jestes to ci przekleję:
"Na to rzekł Jezus do Piotra: <<Schowaj miecz do pochwy. Czyż nie mam
pić kielicha, który Mi podał Ojciec?>>" (Jan 18:11)
Nie za użycie broni opieprzył Jezus Szymona Piotra ale za próbę
sprzeciwienia się woli Boga ;).
J-23

Data: 2009-11-09 00:21:04
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
Hans Kloss пишет:
Nie za użycie broni opieprzył Jezus Szymona Piotra ale za próbę
sprzeciwienia się woli Boga ;).

To twoja interpretacja, rownie uprawniona jak jakakolwiek inna, gdyz w tym rozdziale nie na juz nic innego :)

--
Vic

Data: 2009-11-08 15:38:33
Autor: Hans Kloss
Dość już bzdur o krucjatach!
On 9 Lis, 00:21, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:

To twoja interpretacja, rownie uprawniona jak jakakolwiek inna, gdyz w
tym rozdziale nie na juz nic innego :)
Sam fakt że jego uczniowie nosili przy sobie broń NA CO DZIEŃ a on im
tego nie zabraniał (dlaczego? skoro niby taki pacyfista) ani nie nie
ochrzaniał za to jest bardziej wymowny niż tysiąc cytatów. Naprawdę
ględzenie o tym że "nawracanie mieczem" jest sprzeczne z istotą
chrystianizmu to..tylko ględzenie. Zwłaszcza że miecza używano nie
tyle  wobec opornych co raczej wobec agresywnych wrogów nowej
religii.
J-23

Data: 2009-11-11 23:19:41
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
Hans Kloss пишет:
Sam fakt że jego uczniowie nosili przy sobie broń NA CO DZIEŃ a on im
tego nie zabraniał (dlaczego? skoro niby taki pacyfista) ani nie nie
ochrzaniał za to jest bardziej wymowny niż tysiąc cytatów.

Moze takie byly realia epoki?
A czy normalny Zyd w tamtych czasach mogl nie miec zony?
Nie mogl. Czy Chrystus mogl nie miec zony? Nie mogl...
A jednak scisle wyselekcjonowane w kilkaset lat po Chrystusie Ewangelie nic nie wspominaja o zonie Jezusa... :)

 Zwłaszcza Ĺźe miecza uĹźywano nie
tyle  wobec opornych co raczej wobec agresywnych wrogĂłw nowej
religii.

Czy Chrystus gdzies w NT nakazal karac smiercia tych, ktorzy nie wierza w to, ze jest synem Boga?

(Nie pytam juz o uznawanie samego Jezusa za Boga, bo on sam sie za niego nie uwazal,a bostwo przypisali mu na ktoryms tam z kolei soborze kilkaset lat po jego smierci...:))))))

--
Vic

Data: 2009-11-09 08:25:41
Autor: marek czaplicki
Dość już bzdur o krucjatach!
Hans Kloss pisze:
[...]

a jak wytłumaczysz to:
Ewangelia wg św. Mateusza. 26.51 A oto jeden z tych, ktĂłrzy byli z Jezusem, wyciągnął  rękę, dobył miecza i ugodziwszy sługę najwyĹźszego kapłana odciął mu ucho. 52 Wtedy Jezus rzekł do niego: "Schowaj miecz swĂłj do pochwy, bo wszyscy,  ktĂłrzy za miecz chwytają, od miecza giną".

Data: 2009-11-09 09:15:38
Autor: Andrzej Adam Filip
Dość już bzdur o krucjatach!
marek czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
Hans Kloss pisze:
[...]

Ewangelia wg św. Mateusza. 26.51 A oto jeden z tych, którzy byli z
[...]

Czyli Jezus "pragmatycznie ostrzegł" przed zwykłymi *ziemskimi*
konsekwencjami ze strony innych ludzi ale wcale nie uznał za stosowne
powiedzieć Ĺźe  "uĹźycie miecza zamknie drogę do zbawienia"? Czyli konsekwencji "religijnych" w tym cytacie nie ma *Ĺźadnych*? :-)

Bogactwo nie jest ulgą w kłopotach - jest tylko zmianą kłopotów.
  -- Epikur (341-271 p.n.e.)

Data: 2009-11-09 09:19:30
Autor: marek czaplicki
Dość już bzdur o krucjatach!
Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

nie patrzyłem na te słowa w ten sposób. dziękuję.

Data: 2009-11-09 10:03:43
Autor: Andrzej Adam Filip
Dość już bzdur o krucjatach!
Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

"Kontekstowo" te słowa można zrozumieć jako: "Tyś mieczem obciął ucho,
na drodze tej (zapewne) inni (ludzie) cię mieczem zabiją"

Kontekstem są dalsze konsekwencje okaleczenia mieczem (nie zagrażające
życiu ale "szpecące") ale miecz nie był użyty "od razu" do zabijania => da się z tego zrobić ostrzeżenie przed prowokowaniem zbrojnej eskalacji
i "niedocenianiem" reakcji na własną przemoc (zbrojną).

Nie buduj domu na piasku, a szczęścia - na sercu kobiecym.
  -- Seneka Młodszy (5 p.n.e.-65 n.e.)

Data: 2009-11-08 22:45:38
Autor: Andrzej Adam Filip
Dość już "odbijanie" Ziemi Świętej n+1]
VicAbarca <bjorgul@o2.pl> pisze:
J-23 пишет:
[...]

A w średniowieczu to niby uważano tak jak ty sugerujesz? :-)
Czy może obecny kościół katolicki "odciął się" się od średniowiecznego
kościoła czy może jednak ciągle "podkreśla nieprzerwaną ciągłość"? :-)

Czy ty sądzisz że jakaś "nie niszowa" wiara potrafiła przetrwać ostanie
parę tysięcy lat bez (oczywiście nieoficjalnego) "gruntownego
przeinterpretowania"? :-)

Głusi nadają się do strzelania z armat.
  -- Przysłowie malajskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-11-08 22:27:25
Autor: Piotr
Dość już bzdur o krucjatach!
Dnia Sun, 8 Nov 2009 13:22:53 -0800 (PST), J-23 napisał(a):

Znasz "Piesn o Rolandzie"?
Bohater wprawdzie ginie, ale uosabia sredniowieczny ideal rycerza.
Czyli walka za wiare (katolicka), i propagowanie chrzescijanstwa
mieczem.

Taa, dziś już nieosiągalny, ten ideał. Obecnie postympowe wieprze to się
najwyżej pogryzą o koryto.
Piotr

Data: 2009-11-08 22:46:57
Autor: Andrzej Adam Filip
Dość już bzdur o krucjatach!
Piotr <pnat@wp.pl> pisze:
[...]

Czyli *TY* nie silisz się na ściganie tego ideału?
Co to mĂłwi *o tobie*? :-)

Dyplomata to człowiek, który dwukrotnie się zastanowi, zanim nic nie powie.
  -- Churchill, Winston (1874-1965)

Data: 2009-11-08 22:49:07
Autor: Piotr
Dość już bzdur o krucjatach!
Dnia Sun, 08 Nov 2009 22:46:57 +0100, Andrzej Adam Filip napisał(a):

[...]

Co to mówi *o tobie*? :-)

Ja taki słabo postympowy jestem. Piotr
Co oznaczają te gwiazdki przy niektórych słowach?

Data: 2009-11-08 22:56:08
Autor: Andrzej Adam Filip
Usenet: *X* /X/
Piotr <pnat@wp.pl> pisze:
Dnia Sun, 08 Nov 2009 22:46:57 +0100, Andrzej Adam Filip napisał(a):
[...]
Co to mĂłwi *o tobie*? :-)
[...]
Co oznaczają te gwiazdki przy niektórych słowach?

To konwencja którą wiele czytników usenetu "odczytuje" i wyświetla "jak trzeba":

*X* - pogrubienie (bold)
/X/ - pochylenie (italic)

Nie pożyczywszy - na tydzień gniewu, pożyczywszy - na cały rok.
  -- Przysłowie polskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-11-08 22:34:20
Autor: raff
Dość już bzdur o krucjatach!
J-23 pisze:
On 8 Lis, 20:29, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

Spytaj sie Vicka. On mial piatke i byl lizuskiem pani z polskiego.

To nic ze na studiach mu nie poszlo.

R.

Data: 2009-11-08 22:37:42
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
raff пишет:
Spytaj sie Vicka. On mial piatke i byl lizuskiem pani z polskiego.

No faktycznie byl. Coz zrobic... (z tym, ze nie pani a pana...)

To nic ze na studiach mu nie poszlo.

Alez poszlo. Stypendium naukowe przez 80% czasu trwania studiow uwazasz za "nie poszlo"?

--
Vic

Data: 2009-11-08 22:43:44
Autor: raff
Dość już bzdur o krucjatach!
[...]

Ale to sa tylko slowa Vicka ktorym nie musimy dawac wiary ;)

A lizusow faktycznie nie lubie.

R.

Data: 2009-11-08 22:49:44
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
raff пишет:
Ale to sa tylko slowa Vicka ktorym nie musimy dawac wiary ;)

Dales wiare swoim z dupy wzietym sadom, ze nie poszlo...

--
Vic

Data: 2009-11-08 22:52:39
Autor: Piotr
Dość już bzdur o krucjatach!
Dnia Sun, 08 Nov 2009 22:49:44 +0100, VicAbarca napisał(a):

Dales wiare swoim z dupy wzietym sadom, ze nie poszlo...

Ja bym proponował nie używać słów "dupa" i "gówno", bo zaraz przyleci
Wycieruchowski. Strasznie jest na to łasy.
Piotr

Data: 2009-11-08 22:55:21
Autor: raff
Dość już bzdur o krucjatach!
Ale to sa tylko slowa Vicka ktorym nie musimy dawac wiary ;)

Dales wiare swoim z dupy wzietym sadom, ze nie poszlo...

No bo widze po glebi slow jaka bije od strony Vicka ze nie poszlo...

R.

Data: 2009-11-08 23:08:26
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
raff пишет:
No bo widze po glebi slow jaka bije od strony Vicka ze nie poszlo...

Tlumacze: poszlo. I poszlo swietnie - przez 80% czasu trwania stypendium naukowe :)
Pytaj o co chcesz z dziedziny inzynierii produkcji przemyslowej, a ci udowodnie :)

--
Vic

Data: 2009-11-08 23:12:10
Autor: Polok_prawdziwy
Dość już bzdur o krucjatach!
raff wrote:

RAFAELO, jak nimos nic sensownego do pedzinio, to siedź cicho i słuchoj co
mondzejse godajom...!

Wis pseca, ze rozumem niebłyskos, winc MORDEMWKUBEŁ, jak na GUPKA niechces
wyjść...!!!

Data: 2009-11-08 23:16:58
Autor: raff
Dość już bzdur o krucjatach!

[...]

A gdzie te "mondzejse" ? Bo chyba o sobie nie myslisz, przyglupie ?

No to jak, wazelinke dostajesz gratis ?

R.

Data: 2009-11-08 20:31:47
Autor: Piotr
Dość już bzdur o krucjatach!
Dnia Sun, 8 Nov 2009 20:29:37 +0100, abc napisał(a):

Wydarzenia historyczne trzeba rozpatrywać na tle realiów epoki, w której
miały miejsce, a nie na tle zniewieściałych czasów nam współczesnych.

Trudno się nie zgodzić, ale o co chodzi? Kto twierdzi, że muslimy są
niewinne?
Piotr
Piotr

Data: 2009-11-08 20:41:09
Autor: Piotr
Dość już bzdur o krucjatach!
Dnia Sun, 8 Nov 2009 20:37:54 +0100, abc napisał(a):

Chodzi o jedno ze starannie pielęgnowanych kłamstw, które sługi szatana
nieustannie sączą do mózgów ignorantów, aby nienawidzili Kościoła (kłamstwa
o krucjatach, kłamstwa o Inkwizycji, itp.)

Aaa, no tak...
Piotr

Data: 2009-11-08 20:42:59
Autor: marek czaplicki
Dość już bzdur o krucjatach!
abc pisze:
[...]

pogrzebałem trochę w wikipedii i wyszło mi że były też krucjaty na terenie Europy przeprowadzane przeciwko heretykom i poganom
http://pl.wikipedia.org/wiki/Krucjata

Data: 2009-11-08 20:46:44
Autor: Piotr
Dość już bzdur o krucjatach!
Dnia Sun, 08 Nov 2009 20:42:59 +0100, marek czaplicki napisał(a):

pogrzebałem trochę w wikipedii i wyszło mi że były też krucjaty na terenie Europy przeprowadzane przeciwko heretykom i poganom
http://pl.wikipedia.org/wiki/Krucjata

Nie?! :-)
Czego to się ludziska nie dogrzebią...
Piotr

Data: 2009-11-08 20:49:03
Autor: marek czaplicki
Dość już bzdur o krucjatach!
Piotr pisze:
[...]

no właśnie. na drugi raz walne hasło ropa naftowa i może zrobię odwiert :-).

Data: 2009-11-08 20:54:59
Autor: Polok_prawdziwy
Dość już bzdur o krucjatach!
abc wrote:

Widzem ABECADŁO, zete porem prawdziwych zdań, com AMTENCE łodpedzioł,
zruwnowagi ciem wyprowadziło i znowuz CYGANIć WZYWEGAŁY pocynos...!?

To ino mos psykład, jak te wase cygańckie i wydufane kłamstwa pryntko
łobalić mozna...

PS - a zalicyłeś sem dzisioj...? ;)
http://www.tube8.com/fetish/piss-satin/184627/

Dość już bzdur o krucjatach!