Do ju bzdur o krucjatach!

Data: 2009-11-08 13:22:53
Autor: J-23
Do ju bzdur o krucjatach!
On 8 Lis, 20:29, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
To nie bya adna napa na niewinnych muzumanw. Wyprawy krzyowe
organizowano dla odbicia witych miejsc profanowanych przez muzumanw i
wyzwolenia podbitych przez nich chrzecijaskich krajw.

Przed podbojem muzumaskim cay Bliski Wschd oraz Afryka Pnocna byy
chrzecijaskie.

Cele krucjat byy jak najbardziej chwalebne, a sposb ich realizacji nie
odbiega od przebiegu innych wypraw wojskowych majcych miejsce w tej samej
epoce. Nie byo w krucjatach adnego szczeglnego okruciestwa.. Wojna to
wojna i przeciwnicy zabijaj si nawzajem, na tym to polega.

Wydarzenia historyczne trzeba rozpatrywa na tle realiw epoki, w ktrej
miay miejsce, a nie na tle zniewieciaych czasw nam wspczesnych.

--
Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w czowieku oddzieli
katolika od obywatela. Rozdzia pastwa od Kocioa jest sztuczny..

Znasz "Piesn o Rolandzie"?
Bohater wprawdzie ginie, ale uosabia sredniowieczny ideal rycerza.
Czyli walka za wiare (katolicka), i propagowanie chrzescijanstwa
mieczem.

J-23 itede

J-23

Data: 2009-11-08 22:27:20
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
J-23 пишет:
 propagowanie chrzescijanstwa
mieczem.

Propagowanie chrzescijanstwa mieczem to calkowite zaprzeczenie chrzescijanstwa. Istota nauki Chrystusa jest calkowicie sprzeczna z jej implementacja sredniowieczna :) Czy sie to komus podoba czy nie.

--
Vic

Data: 2009-11-08 13:43:35
Autor: Hans Kloss
Do ju bzdur o krucjatach!
On 8 Lis, 22:27, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:

Propagowanie chrzescijanstwa mieczem to calkowite zaprzeczenie
chrzescijanstwa.

Tak jest, albowiem sowa "nie przyniosem wam pokoju ale miecz" woy
Chrystusowi w usta jaki redniowieczny inkwizytor eby usprawiedliwi
swoje "zbrodnie" ;).
J-23

Data: 2009-11-08 22:47:57
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
Hans Kloss пишет:
Tak jest, albowiem słowa "nie przyniosłem wam pokoju ale miecz" włożył
Chrystusowi w usta jakiś średniowieczny inkwizytor żeby usprawiedliwić
swoje "zbrodnie" ;).

Zapomniales podac kontekstu :)

--
Vic

Data: 2009-11-08 14:42:29
Autor: Hans Kloss
Do ju bzdur o krucjatach!
On 8 Lis, 22:47, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:
Hans Kloss пишет:

> Tak jest, albowiem słowa "nie przyniosłem wam pokoju ale miecz" włożył
> Chrystusowi w usta jakiś średniowieczny inkwizytor żeby usprawiedliwić
> swoje "zbrodnie" ;).

Zapomniales podac kontekstu :)

A proszę bardzo, oto kontekst:
"Lecz teraz - mówił dalej - kto ma trzos, niech go weźmie; tak samo
torbę; a kto nie ma, niech sprzeda swój płaszcz i kupi miecz" (Łk
22-36)
"Towarzysze Jezusa widząc, na co się zanosi, zapytali: «Panie, czy
mamy uderzyć mieczem?»  I któryś z nich uderzył sługę najwyższego
kapłana i odciął mu prawe ucho.  Lecz Jezus odpowiedział:
«Przestańcie, dosyć!»" (Łk 22-47)
Chrześcijaństwo nie jest religią przemocy ale czynienie z niego
jakichś pacyfistycznych rozmemłanych ciepłych kluch to duże nadużycie.
Kilka jest jeszcze ustępów w Ewangeliach świadczących jasno o tym że
uczniowie Jezusa chodzili na co dzień UZBROJENI. A o "kontekst"
należałoby raczej spytać raczej tych którzy zapominają o krwiożerczej
mentalności adresatów kazań Jezusa a o miłości i przebaczaniu i
usiłują z chrześcijaństwa zrobić drugi buddyzm.
J-23

Data: 2009-11-08 23:59:26
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
Hans Kloss пишет:
I któryś z nich uderzył sługę najwyższego
kapłana i odciął mu prawe ucho.  Lecz Jezus odpowiedział:
«Przestańcie, dosyć!»" (Łk 22-47)

I co zrobil Jezus?

"Lecz Jezus odpowiedział: «Przestańcie, dosyć!» I dotknąwszy ucha, uzdrowił go".

To troche przeczy twoim sugestiom :)

--
Vic

Data: 2009-11-08 15:10:21
Autor: Hans Kloss
Do ju bzdur o krucjatach!
On 8 Lis, 23:59, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:

To troche przeczy twoim sugestiom :)

Bynajmniej,  poczytaj dalej...OK, leniwy jestes to ci przeklej:
"Na to rzek Jezus do Piotra: <<Schowaj miecz do pochwy. Czy nie mam
pi kielicha, ktry Mi poda Ojciec?>>" (Jan 18:11)
Nie za uycie broni opieprzy Jezus Szymona Piotra ale za prb
sprzeciwienia si woli Boga ;).
J-23

Data: 2009-11-09 00:21:04
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
Hans Kloss пишет:
Nie za użycie broni opieprzył Jezus Szymona Piotra ale za próbę
sprzeciwienia się woli Boga ;).

To twoja interpretacja, rownie uprawniona jak jakakolwiek inna, gdyz w tym rozdziale nie na juz nic innego :)

--
Vic

Data: 2009-11-08 15:38:33
Autor: Hans Kloss
Do ju bzdur o krucjatach!
On 9 Lis, 00:21, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:

To twoja interpretacja, rownie uprawniona jak jakakolwiek inna, gdyz w
tym rozdziale nie na juz nic innego :)
Sam fakt e jego uczniowie nosili przy sobie bro NA CO DZIE a on im
tego nie zabrania (dlaczego? skoro niby taki pacyfista) ani nie nie
ochrzania za to jest bardziej wymowny ni tysic cytatw. Naprawd
gldzenie o tym e "nawracanie mieczem" jest sprzeczne z istot
chrystianizmu to..tylko gldzenie. Zwaszcza e miecza uywano nie
tyle  wobec opornych co raczej wobec agresywnych wrogw nowej
religii.
J-23

Data: 2009-11-11 23:19:41
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
Hans Kloss пишет:
Sam fakt że jego uczniowie nosili przy sobie broń NA CO DZIEŃ a on im
tego nie zabraniał (dlaczego? skoro niby taki pacyfista) ani nie nie
ochrzaniał za to jest bardziej wymowny niż tysiąc cytatów.

Moze takie byly realia epoki?
A czy normalny Zyd w tamtych czasach mogl nie miec zony?
Nie mogl. Czy Chrystus mogl nie miec zony? Nie mogl...
A jednak scisle wyselekcjonowane w kilkaset lat po Chrystusie Ewangelie nic nie wspominaja o zonie Jezusa... :)

 Zwłaszcza że miecza używano nie
tyle  wobec opornych co raczej wobec agresywnych wrogów nowej
religii.

Czy Chrystus gdzies w NT nakazal karac smiercia tych, ktorzy nie wierza w to, ze jest synem Boga?

(Nie pytam juz o uznawanie samego Jezusa za Boga, bo on sam sie za niego nie uwazal,a bostwo przypisali mu na ktoryms tam z kolei soborze kilkaset lat po jego smierci...:))))))

--
Vic

Data: 2009-11-09 08:25:41
Autor: marek czaplicki
Dość już bzdur o krucjatach!
Hans Kloss pisze:
[...]

a jak wytłumaczysz to:
Ewangelia wg św. Mateusza. 26.51 A oto jeden z tych, którzy byli z Jezusem, wyciągnął  rękę, dobył miecza i ugodziwszy sługę najwyższego kapłana odciął mu ucho. 52 Wtedy Jezus rzekł do niego: "Schowaj miecz swój do pochwy, bo wszyscy,  którzy za miecz chwytają, od miecza giną".

Data: 2009-11-09 09:15:38
Autor: Andrzej Adam Filip
Dość już bzdur o krucjatach!
marek czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
Hans Kloss pisze:
[...]

Czyli Jezus "pragmatycznie ostrzegł" przed zwykłymi *ziemskimi*
konsekwencjami ze strony innych ludzi ale wcale nie uznał za stosowne
powiedzieć że  "użycie miecza zamknie drogę do zbawienia"? Czyli konsekwencji "religijnych" w tym cytacie nie ma *żadnych*? :-)

Bogactwo nie jest ulgą w kłopotach - jest tylko zmianą kłopotów.
  -- Epikur (341-271 p.n.e.)

Data: 2009-11-09 09:19:30
Autor: marek czaplicki
Dość już bzdur o krucjatach!
Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

nie patrzyłem na te słowa w ten sposób. dziękuję.

Data: 2009-11-09 10:03:43
Autor: Andrzej Adam Filip
Dość już bzdur o krucjatach!
Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

"Kontekstowo" te słowa można zrozumieć jako: "Tyś mieczem obciął ucho,
na drodze tej (zapewne) inni (ludzie) cię mieczem zabiją"

Kontekstem są dalsze konsekwencje okaleczenia mieczem (nie zagrażające
życiu ale "szpecące") ale miecz nie był użyty "od razu" do zabijania => da się z tego zrobić ostrzeżenie przed prowokowaniem zbrojnej eskalacji
i "niedocenianiem" reakcji na własną przemoc (zbrojną).

Nie buduj domu na piasku, a szczęścia - na sercu kobiecym.
  -- Seneka Młodszy (5 p.n.e.-65 n.e.)

Data: 2009-11-08 22:45:38
Autor: Andrzej Adam Filip
Dość już "odbijanie" Ziemi Świętej n+1]
VicAbarca <bjorgul@o2.pl> pisze:
J-23 пишет:
[...]

A w średniowieczu to niby uważano tak jak ty sugerujesz? :-)
Czy może obecny kościół katolicki "odciął się" się od średniowiecznego
kościoła czy może jednak ciągle "podkreśla nieprzerwaną ciągłość"? :-)

Czy ty sądzisz że jakaś "nie niszowa" wiara potrafiła przetrwać ostanie
parę tysięcy lat bez (oczywiście nieoficjalnego) "gruntownego
przeinterpretowania"? :-)

Głusi nadają się do strzelania z armat.
  -- Przysłowie malajskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-11-08 22:27:25
Autor: Piotr
Do ju bzdur o krucjatach!
Dnia Sun, 8 Nov 2009 13:22:53 -0800 (PST), J-23 napisa(a):

Znasz "Piesn o Rolandzie"?
Bohater wprawdzie ginie, ale uosabia sredniowieczny ideal rycerza.
Czyli walka za wiare (katolicka), i propagowanie chrzescijanstwa
mieczem.

Taa, dzi ju nieosigalny, ten idea. Obecnie postympowe wieprze to si
najwyej pogryz o koryto.
Piotr

Data: 2009-11-08 22:46:57
Autor: Andrzej Adam Filip
Dość już bzdur o krucjatach!
Piotr <pnat@wp.pl> pisze:
Dnia Sun, 8 Nov 2009 13:22:53 -0800 (PST), J-23 napisał(a):

Znasz "Piesn o Rolandzie"?
Bohater wprawdzie ginie, ale uosabia sredniowieczny ideal rycerza.
Czyli walka za wiare (katolicka), i propagowanie chrzescijanstwa
mieczem.

Taa, dziś już nieosiągalny, ten ideał. Obecnie postympowe wieprze to się
najwyżej pogryzą o koryto.
Piotr

Czyli *TY* nie silisz się na ściganie tego ideału?
Co to mówi *o tobie*? :-)

Dyplomata to człowiek, który dwukrotnie się zastanowi, zanim nic nie powie.
  -- Churchill, Winston (1874-1965)

Data: 2009-11-08 22:49:07
Autor: Piotr
Dość już bzdur o krucjatach!
Dnia Sun, 08 Nov 2009 22:46:57 +0100, Andrzej Adam Filip napisa(a):

[...]

Czyli *TY* nie silisz si na ciganie tego ideau?
Co to mwi *o tobie*? :-)

Ja taki sabo postympowy jestem. Piotr
Co oznaczaj te gwiazdki przy niektrych sowach?

Data: 2009-11-08 22:56:08
Autor: Andrzej Adam Filip
Usenet: *X* /X/
Piotr <pnat@wp.pl> pisze:
Dnia Sun, 08 Nov 2009 22:46:57 +0100, Andrzej Adam Filip napisał(a):
[...]
Co to mówi *o tobie*? :-)
[...]
Co oznaczają te gwiazdki przy niektórych słowach?

To konwencja którą wiele czytników usenetu "odczytuje" i wyświetla "jak trzeba":

*X* - pogrubienie (bold)
/X/ - pochylenie (italic)

Nie pożyczywszy - na tydzień gniewu, pożyczywszy - na cały rok.
  -- Przysłowie polskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-11-08 22:34:20
Autor: raff
Do ju bzdur o krucjatach!
J-23 pisze:
On 8 Lis, 20:29, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

Spytaj sie Vicka. On mial piatke i byl lizuskiem pani z polskiego.

To nic ze na studiach mu nie poszlo.

R.

Data: 2009-11-08 22:37:42
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
raff пишет:
Spytaj sie Vicka. On mial piatke i byl lizuskiem pani z polskiego.

No faktycznie byl. Coz zrobic... (z tym, ze nie pani a pana...)

To nic ze na studiach mu nie poszlo.

Alez poszlo. Stypendium naukowe przez 80% czasu trwania studiow uwazasz za "nie poszlo"?

--
Vic

Data: 2009-11-08 22:43:44
Autor: raff
Dość już bzdur o krucjatach!
[...]

Ale to sa tylko slowa Vicka ktorym nie musimy dawac wiary ;)

A lizusow faktycznie nie lubie.

R.

Data: 2009-11-08 22:49:44
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
raff пишет:
Ale to sa tylko slowa Vicka ktorym nie musimy dawac wiary ;)

Dales wiare swoim z dupy wzietym sadom, ze nie poszlo...

--
Vic

Data: 2009-11-08 22:52:39
Autor: Piotr
Dość już bzdur o krucjatach!
Dnia Sun, 08 Nov 2009 22:49:44 +0100, VicAbarca napisa(a):

Dales wiare swoim z dupy wzietym sadom, ze nie poszlo...

Ja bym proponowa nie uywa sw "dupa" i "gwno", bo zaraz przyleci
Wycieruchowski. Strasznie jest na to asy.
Piotr

Data: 2009-11-08 22:55:21
Autor: raff
Dość już bzdur o krucjatach!
Ale to sa tylko slowa Vicka ktorym nie musimy dawac wiary ;)

Dales wiare swoim z dupy wzietym sadom, ze nie poszlo...

No bo widze po glebi slow jaka bije od strony Vicka ze nie poszlo...

R.

Data: 2009-11-08 23:08:26
Autor: VicAbarca
Dość już bzdur o krucjatach!
raff пишет:
No bo widze po glebi slow jaka bije od strony Vicka ze nie poszlo...

Tlumacze: poszlo. I poszlo swietnie - przez 80% czasu trwania stypendium naukowe :)
Pytaj o co chcesz z dziedziny inzynierii produkcji przemyslowej, a ci udowodnie :)

--
Vic

Data: 2009-11-08 23:12:10
Autor: Polok_prawdziwy
Do ju bzdur o krucjatach!
raff wrote:

RAFAELO, jak nimos nic sensownego do pedzinio, to sied cicho i suchoj co
mondzejse godajom...!

Wis pseca, ze rozumem niebyskos, winc MORDEMWKUBE, jak na GUPKA niechces
wyj...!!!

Data: 2009-11-08 23:16:58
Autor: raff
Do ju bzdur o krucjatach!

RAFAELO, jak nimos nic sensownego do pedzinio, to sied cicho i suchoj co
mondzejse godajom...!

Wis pseca, ze rozumem niebyskos, winc MORDEMWKUBE, jak na GUPKA niechces
wyj...!!!

A gdzie te "mondzejse" ? Bo chyba o sobie nie myslisz, przyglupie ?

No to jak, wazelinke dostajesz gratis ?

R.

Do ju bzdur o krucjatach!