Dość już plugawego oczerniania abp Paetza!

Data: 2009-06-26 12:30:19
Autor: abc
Dość już plugawego oczerniania abp Paetza!
Kulisy tej intrygi, której rezultatem było zastąpienie abp Paetza biskupem
Gądeckim, kiedyś staną się znane.

Nie mamy podstaw, aby rzekomą winę abp Paetza traktować jako pewnik. Komisja
watykańska nie postawiła abp Paetzowi żadnych zarzutów, a były redaktor
naczelny "Przewodnika Katolickiego" ks. Jacek Stępczak wycofał swój podpis
pod listem do biskupów w sprawie abp. Juliusza Paetza.

Poznań, 12 października 2002 r.

Oświadczenie

Ja niżej popisany ks. Jacek Stępczak, były redaktor naczelny "Przewodnika
Katolickiego", który we wrześniu 2001 roku wraz z ks. Tomaszem Węcławskim,
ks. Tadeuszem Karkoszem, ks. Marcinem Węcławskim oraz p. Pawłem Wosickim
skierowałem list do Delegatów Episkopatu Polski na Synod Biskupów w Rzymie
oświadczam, że po długim zastanowieniu się i modlitwie - anuluję mój podpis
z w/w listu i stwierdzam, iż nie identyfikuję się więcej z jego treścią.

Uważam, że popełniłem bardo poważny błąd działając na szkodę Kościoła, a
zwłaszcza burząc dobre imię ks. abpa Juliusza Paetza, ówczesnego Metropolity
Poznańskiego.

Rozpoczynając aktualnie posługę rektora Diecezjalnego Seminarium Misyjnego
"Redemptoris Mater" w Kitwe (diecezja Ndola, Zambia) pragnę żyć w jedności z
Kościołem Powszechnym, w tym szczególnie z wszystkimi Pasterzami Kościoła w
Poznaniu i Polsce.

Upraszam dobrego Boga o miłosierdzie nade mną i zawierzam moją dalszą służbę
w Kościele Matce Odkupiciela.

ks. Jacek Stępczak

Do wiadomości:

J. Em. Ks. Kard. Angelo Sodano, Sekretarz Stanu, Watykan

J. E. Ks. Abp Józef Kowalczyk, Nuncjusz Apostolski w Polsce

J. E. Ks. Abp Tadeusz Gocłowski, Metropolita Gdański

J. E. Abp Józef Michalik, Metropolita Przemyski

J. E. Abp Henryk Muszyński, Metropolita Gnieźnieński

J. E. Ks. Bp Antoni Dydycz, Biskup Drohiczyński

J. E. Ks. Bp Stanisław Dziwisz, Sekretarz Osobisty Ojca Świętego, Watykan

J. E. Ks. Abp Stanisław Gądecki, Metropolita Poznański

J. E. Abp Senior Juliusz Paetz

J. E. Ks. Bp Zdzisław Fortuniak, Biskup Pomocniczy Archidiecezji Poznańskiej

J. E. Ks. Bp Marek Jędraszewski, Biskup Pomocniczy Archidiecezji Poznańskiej

J. E. Ks. Bp Grzegorz Balcerek, Biskup Pomocniczy Archidiecezji Poznańskiej

Ks. Tomasz Węcławski

Ks. Tadeusz Karkosz

Ks. Marcin Węcławski

P. Paweł Wosicki

KAI

--
Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny.

Data: 2009-06-26 12:40:24
Autor: WW
abc pisze:
Kulisy tej intrygi, której rezultatem było zastąpienie abp Paetza biskupem

Czego to ludzie nie zrobią dla posady.

Pozdrawiam
  WW
"Ein Reich, ein Volk, ein EURuro"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej,
  ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

Data: 2009-06-26 12:52:05
Autor: abc
Dość już plugawego oczerniania abp Paetza!
Kulisy tej intrygi, której rezultatem było zastąpienie abp Paetza
biskupem

Czego to ludzie nie zrobią dla posady.

Zbliżaly się wówczas wybory przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski,
czyli "głowy" Kościoła w Polsce. Kandydatem "konserwatystów" był abp
Michalik, metropolita przemyski.

Łatwiej było kandydować reorezentującemu "liberałów" bp Gądeckiemu z pozycji
metropolity poznańskiego niż z pozycji zaledwie jednego z biskupów
pomocniczych w diecezji gnieźnieńskiej.

Data: 2009-06-26 13:39:35
Autor: abc
Dość już plugawego oczerniania abp Paetza!
Dodam jeszcze, że gdy ks. Chrostowski uznał, że "dialog" z żydami nie ma sensu i zrezygnował ze współprzewodniczenia Komisji Episkopatu Polski ds. Dialogu z Judaizmem, funkcję współprzewodniczenia tej komisji objął bp Gądecki.

To bp Gądecki przewodniczył przepraszaniu za Jedwabne i był inicjatorem Dnia Judaizmu w Polsce.

Nic więc dziwnego, że został wysunięty jako kandydat na przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski.

Data: 2009-06-26 14:25:50
Autor: CYC

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:h22950$1ki$1nemesis.news.neostrada.pl...
abc pisze:
[...]

Sytuacja nie tylko pograza dalej Peatza ale wydaje swiadoctwo o kolejnym biskupie , swiadectwo ja najgorsze , ktory dla osobistych korzysci bo przeciez nie dal prawdy powyciagal najgorsze brudu 1.
Jeden wart drugiego ale o tym grupowy kapelan piszac post abc , nie pomyslal !...........no coz moher , to moher

cyc

Data: 2009-06-26 14:23:34
Autor: CYC

Użytkownik "abc" <oppa12@wp.pl> napisał w wiadomości news:h2283s$mef$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Oto mamy kolejna odslone zaklamania i obludy kleru , ktory bez zmruzenia oka , nie zastanawiajac sie nawet  nad bezczelnoscia swoich zaklamanych propozycji w imie "dobrego imienia " jednego z nich stawia na glowie cala religie i wiare w Chrystusowe nauki !.
Powiedzialbym chetnie h...wam  w d....e , ale nie powiem bo mielibyscie z tego tylko , jak Peatz , przyjemnosc !.
Pograzacie w otmetach glupoty i obludy cala swietosc naszego kosciola , podkreslam , naszego , uczciwych katolikow !! a nie waszego , zaklamanego , obludnego , opartego na klamstwie i pazernosci !.

cyc

Data: 2009-06-26 14:56:53
Autor: abc
Dość już plugawego oczerniania abp Paetza!
Dlaczego plujesz na człowieka, który jest ofiarą intrygi?

Data: 2009-06-26 18:04:01
Autor: CYC

Użytkownik "abc" <oppa12@wp.pl> napisał w wiadomości news:h22gms$d6e$1atlantis.news.neostrada.pl...
Dlaczego plujesz na człowieka, który jest ofiarą intrygi?

Taaaak . tyle , ze intryga polega;a na tym , ze w celach komercyjnych a wiec pozyskania wladzy powiedziano o zbczencu prawde w tym liczni jego "studenci" z seminarium !.

cyc

Data: 2009-06-26 20:15:33
Autor: abc
Dość już plugawego oczerniania abp Paetza!
Więc podaj nazwisko choćby jednego seminarzysty rzekomo molestowanego przez abp Paetza.

Data: 2009-06-26 19:38:17
Autor: matusm
[...]

Nadal maja dlugie rece,nie bylo dekomunizacji kosciola a,nadal,,,,,,,,,,,,,
Pozdrowienia
matusm

Data: 2009-06-26 21:08:25
Autor: Polok_prawdziwy
Dość już plugawego oczerniania abp Paetza!

Acoto kogosik łobchodzi, cote fratry wkiecach wyprawiajom...!?

Data: 2009-06-27 01:18:00
Autor: Lorn
Dość już plugawego oczerniania abp Paetza!
abc pisze:

[cut]

Ojej... tylko się nie posikaj... :>
Mieszkam akurat tu gdzie obmacywał swym majestatem... Mogę długo o nim pisać :) W każdej plotce jest ziarenko prawdy :)

Data: 2009-06-27 11:58:20
Autor: abc
Dość już plugawego oczerniania abp Paetza!
W każdej plotce jest ziarenko prawdy :)

Szeptanka to ubecka metoda.

Data: 2009-06-27 12:58:41
Autor: Lorn
abc pisze:
W każdej plotce jest ziarenko prawdy :)

Szeptanka to ubecka metoda.

Obmacywanym to napisz. :>

Data: 2009-06-27 13:46:48
Autor: abc
Dość już plugawego oczerniania abp Paetza!
Szeptanka to ubecka metoda.

Obmacywanym to napisz. :>

Nie zgłosił się żaden obmacywany więc nie ma komu.

Data: 2009-06-27 14:06:15
Autor: Lorn
abc pisze:
Szeptanka to ubecka metoda.
Obmacywanym to napisz. :>

Nie zgłosił się żaden obmacywany więc nie ma komu.

Ależ zgłosili się, do władz kościelnych. :>

Data: 2009-06-27 14:24:13
Autor: CYC

Użytkownik "Lorn" <ateagina@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h250ti$utc$1news.interia.pl...
abc pisze:
Szeptanka to ubecka metoda.
Obmacywanym to napisz. :>

Nie zgłosił się żaden obmacywany więc nie ma komu.

Ależ zgłosili się, do władz kościelnych. :>

Przeciez ten zachrystianin  tego nie zrozumie , tak samo jak nie rozumial seksualnych ciagot Jankowskiego .
Dla niego wszystko co nosi sukienke musi byc swiete , chyba , ze kobieta bo ta dla niego wcieleniem diabla i rozpusty .

cyc

Data: 2009-06-27 18:25:00
Autor: abc
Dość już plugawego oczerniania abp Paetza!
Nie zgłosił się żaden obmacywany więc nie ma komu.

Ależ zgłosili się, do władz kościelnych. :>

Nikt się nie zgłosił. A w dniu 17.03.2002, KAI przytoczyła wypowiedź Pymasa:

"Myślę, że w oskarżeniach było dużo niesłuszności, bo jeżeli kwalifikuje się grzech jako przestępstwo, to trzeba to udowodnić" - powiedział kard. Glem. Dodał, że w normalnym procesie muszą być zebrane dowody i Stolica Apostolska takie dowody zbierała i prowadziła proces w tej sprawie. Nim jednak doszło do wydania orzeczenia, problem "nagłośniono w sposób dość nieetyczny". "Właściwie człowieka sponiewierano w środkach masowego przekazu bez dowodów" - uważa Prymas Polski.

Data: 2009-06-27 18:35:12
Autor: Lorn
abc pisze:
Nie zgłosił się żaden obmacywany więc nie ma komu.
Ależ zgłosili się, do władz kościelnych. :>

Nikt się nie zgłosił.

Zgłaszali się hurtowo :> Czego dowodem jest list wystosowany przez poznańskich duchownych do Episkopatu Polski...

Data: 2009-06-27 18:49:08
Autor: abc
Dość już plugawego oczerniania abp Paetza!
Nikt się nie zgłaszał. To tylko manipulacje medialne, jak np. ta:
http://ekai.pl/wydarzenia/x1702/o-salij-niektorzy-zmanipulowali-moja-wypowiedz/

To była parszywa intryga.

Data: 2009-06-27 19:11:40
Autor: Lorn
Dość już plugawego oczerniania abp Paetza!
abc pisze:
Nikt się nie zgłaszał.

Hurtowo :)

To tylko manipulacje medialne,

Tak sobie tłumacz. :>

jak np. ta:
http://ekai.pl/wydarzenia/x1702/o-salij-niektorzy-zmanipulowali-moja-wypowiedz/

To była parszywa intryga.

Podałeś bardzo dobry przykład... Przykład na to, żeby słowa nie wyprzedzały myśli. :>

Data: 2009-06-28 15:11:17
Autor: CYC

Użytkownik "abc" <oppa12@wp.pl> napisał w wiadomości news:h25im9$g92$1atlantis.news.neostrada.pl...
Nikt się nie zgłaszał. To tylko manipulacje medialne, jak np. ta:
http://ekai.pl/wydarzenia/x1702/o-salij-niektorzy-zmanipulowali-moja-wypowiedz/

To była parszywa intryga.

Nie !! , to jest parszywy Peatz .
Od pierwszego dnia kiedy media ukazaly prawde o tym czlowieku pisaelm , ze pryjdzie wnet czas , ze kosciol , znaczy ludzie kosciola , zechca go zrechabilitowac i oczyscic z zarzutow .
Taka byla i jest polityka urzednikow kosciola . "Pojsc w zaparte" to dla nich jedyna metoda , zapominajac o tym co sami glosza , ze tylko" pokora , przyznanie sie do winy i pokuta moze czlowieka oczyscic " !. Czyzby wobec siebie usilowali stosowac inne , jakies niebianskie , nie znane normalnemu czlowiekowi , kryteria ? .

cyc

Dość już plugawego oczerniania abp Paetza!