Dospęp do sieci / połączenie mostkowe :(

Data: 2011-03-03 08:07:45
Autor: frulik
Dospęp do sieci / połączenie mostkowe :(
Witam i proszę o pomoc.
Wszystkie kompy Win XP HE
Komp ma karty na PCI (audio, firewire, lan) i nie widzi tych kart (w menadżerze ich nie ma). Jak zostawię tylko jedną (lan), to jest ok, ale jak będzie jakakolwiek inna to już "nie ma ich", lub widzę tylko ten LAN. Tu pytanie czy może być zasilacz zwalony ? Aha - wkładałem inny dysk, na którym był całkowity backup i też tych kart nie widział, więc zakładam, że nie jest to wina systemu)

Głównie chodzi o kartę LAN, więc dalej; karta jest podwójna compaq'a ze sprzętowym mostkiem. W ustawieniach są dwie, przy czym w mostku nie ma opcji konfiguracji. Jedno jest połączone z netem, a drugi (mostek) jest połączony z innym kompem przez switcha. Net jest, ale nie widzi drugiego kompa (ograniczenie łączności) - dodam, że wszystko idzie po DHCP i nic nie było konfigurowane - grupy robocze oczywiście takie same.
Jak zamienię kable, to kompy się widzą, ale ten jeden nie ma netu (a powinien).
Generalnie jest potrzeba, aby jeden komp był w sieci i miał dostęp do zasobów i inne kompy miały dostęp do niego, ale ma nie mieć internetu - stąd było wymyślone połączenie mostkowe. Działało to przez 2 lata i jakoś zdechło (chociaż nie pamiętam, czy były jakieś ustawienia).
Jak dodać kompa do sieci (jeśli nie mostek) tak aby nie miał internetu, ale w lokalnej wszystko śmigało ?

Pozdrawiam,
frulik

Data: 2011-03-03 08:23:11
Autor: JoteR
"frulik" napisał:

[...]

A BIOS je "wylicza" podczas startu? Jeśli tak, to czy masz możliwość zastopowania tej listy (klawisz Pause/Break) i sprawdzenia, czy nie wiszą przypadkiem na tym samym przerwaniu? Niby problem współdzielenia przerwań nie powinien już istnieć w przypadku współczesnych komputerów i systemów, ale nigdy nic nie wiadomo.

JoteR

Data: 2011-03-03 09:20:21
Autor: PAP2t
W dniu 2011-03-03 08:07, frulik pisze:
[...]

Mostek to pewnie na tej karcie jest ale PCI, popros kogos kto sie zna zeby skonfigurowal ci siec na tym komputerze albo uzyj kreatora.

Data: 2011-03-03 09:27:25
Autor: Rafał Łukawski
Dosp�p do sieci / po��czenie mos tkowe :(
On 2011-03-03 08:07, frulik wrote:
Witam i proszďż˝ o pomoc.
Wszystkie kompy Win XP HE
Komp ma karty na PCI (audio, firewire, lan) i nie widzi tych kart (w
menad�erze ich nie ma). Jak zostawi� tylko jedn� (lan), to jest ok, ale jak
b�dzie jakakolwiek inna to ju� "nie ma ich", lub widz� tylko ten LAN. Tu
pytanie czy mo�e by� zasilacz zwalony ? Aha - wk�ada�em inny dysk, na kt�rym
by� ca�kowity backup i te� tych kart nie widzia�, wi�c zak�adam, �e nie jest
to wina systemu)

G��wnie chodzi o kart� LAN, wi�c dalej; karta jest podw�jna compaq'a ze
sprz�towym mostkiem. W ustawieniach s� dwie, przy czym w mostku nie ma opcji

Nie do końca rozumiem o czym piszesz, jeżeli masz dwie karty, usuń z nich ustawienia dla gateway/bramy, osoba nie znająca się nie będzie miała dostępu do netu. Nie trzeba mostkować by komputer miał dostęp do dwóch niezależnych sieci, a komputery z tych sieci miały dostęp do tego z dwiema kartami.

Mostek robi się aby zrobić z komputera np. switch.

Data: 2011-03-03 01:09:21
Autor: frulik
On 3 Mar, 09:27, Rafał Łukawski <rafal...@lukawski.pl> wrote:
On 2011-03-03 08:07, frulik wrote:

> [...]

z dwiema kartami.

Mostek robi się aby zrobić z komputera np. switch.

karta jest jedna (podwójna) ze sprzętowym mostkiem (tego nie mogę
usunąć). ten mostek nie jest konfigurowalny :(
przerwań nie sprawdzałem.

czy jeśli to pominę (mostki itp), i aby każdy komp był podłączony po
routera, to czy jest możliwość zablokowania internetu na jednym, ale
aby była widoczna grupa robocza ? Przypominam, że wszystkie kompy to
win xp he

Data: 2011-03-03 10:24:19
Autor: Antykler
[...]

Karta jest jedna a mostek na niej to mostek PCI, fizycznie karty sa 2 , 2 osobne konfigurowalne karty sieciowe ktore siedza w jednym slocie PCI.

Ten mostek PCI pomin bo niue sadze zebys zrozumial do czego sluzy ale napewno nie do ustyawien sieci.

Myslisz pojecia, popros kogos kto sie zna o konfiguracji lub uzyj idiotoodpornego kreatora sieci lokalnej.

Data: 2011-03-03 01:35:16
Autor: frulik
On 3 Mar, 10:24, Antykler <tys...@smiedzimulem.com> wrote:
> [...]

napewno nie do ustyawien sieci.

Myslisz pojecia, popros kogos kto sie zna o konfiguracji lub uzyj
idiotoodpornego kreatora sieci lokalnej.

używałem kilka razy kreatora i nic z tego nie wyszło. wiem, że są dwie
karty osobne, ale tylko jedną da się skonfigurować, druga po prostu
jest i żadnych ustawień nie da się zmienić. spędziłem na tym 5h.. P.S.
już kilkadziesiąt sieci robiłem i zawsze wszystko było ok (aczkolwiek
nigdy z mostkiem).

Jeszcze raz spytam, jak zablokować internet w jednym kompie ?

Data: 2011-03-03 02:41:52
Autor: frulik
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
Przyszło mi do głowy coś takiego:
wszystkie kompy są podłączone do routera; wszystkie mają adresy
wpisane ręcznie (dhcp wyłączony), a w jednym nie wpiszę bramy. Czy ten
jeden nie będzie miał wtedy dostępu do internetu, a będzie widoczny/
widzialny w grupie roboczej ?

Data: 2011-03-03 12:29:44
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-03-03 11:41, frulik wrote:
[...]

tak (aczkolwiek osoba zaawansowana w temacie moze sobie poradzic z problemem)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-03-03 05:14:13
Autor: frulik
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
tak (aczkolwiek osoba zaawansowana w temacie moze sobie poradzic z
problemem)

tzn z czym sobie poradzi ?
jeden komp ma nie mieć dostępu, bo tak chce użytkownik, więc sam nie
będzie włączał - do tego ma innego kompa, a ten ma ważne dane, które
lepiej aby nie zawirusowały się przez neta i aby nikt z zewnątrz nie
miał dostępu. Wiem, że to nie to samo co dobry antywirus i firewall,
ale czy trochę ograniczy niebezpieczeństwo takie ustawienie ?

Data: 2011-03-03 16:10:39
Autor: Antykler
W dniu 2011-03-03 14:14, frulik pisze:
[...]

poradzi sobie z tym z czym ty sie motasz.

Data: 2011-03-03 20:58:05
Autor: Q
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
tzn z czym sobie poradzi ?

nie znasz sie na tym - zaplac komus kto sie zna i to zrobi;

Data: 2011-03-03 22:12:45
Autor: frulik
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
W artykule news:ikorq3$4l4$1news.task.gda.pl,
niejaki(a): Q z adresu <no@spam.pl> napisał(a):

nie znasz sie na tym - zaplac komus kto sie zna i to zrobi;

Super pomoc i czytanie ze zrozumieniem :(

Data: 2011-03-04 13:37:49
Autor: Q
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
nie znasz sie na tym - zaplac komus kto sie zna i to zrobi;

Super pomoc i czytanie ze zrozumieniem :(

zrozum, ze tu kazdy chce Tobie pomoc,
ale poziom Twojej wiedzy jest zenujaco niski;
mylisz tak podstawowe pojecia, ze rece opadaja;

a teraz idz i poczytaj se wikipedie - wroc tu za rok;

eot;

Data: 2011-03-04 06:17:15
Autor: frulik
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
ale poziom Twojej wiedzy jest zenujaco niski;

A w którym niby miejscu ?

mylisz tak podstawowe pojecia, ze rece opadaja;

Szanowny Człowieku - niczego nie pomyliłem i wiem co mogę ustawić, a
czego nie. Inaczej byś mówił/pisał, Gdybyś siedział przy tym kompie.

EOT

Data: 2011-03-03 10:32:04
Autor: Rafał Łukawski
[...]

Abstrahujac od tego jak dobre jest to rozwiązanie, usuwając kompletnie *adres IP routera* z komputera o ktorym mowa (z serwera DHCP lub wrecz bezposrednio z konfiguracji TCP/IP danej karty sieciowej), komputer nie bedzie mial polaczenia ze swiatem.

Oczywiscie jezeli do komputera siadzie informatyk, to zapewne sobie z tym w ten czy inny sposob moze poradzic, dla przecietnego uzytkownika takie rozwiazanie moze byc wystarczajace.

Komputery w grupie roboczej istnieja w jednej podsieci i de facto nie potrzebuja routera do komunikacji ze sobą

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-03-04 19:23:02
Autor: Przesmiewca
Rafał Łukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):

[...]

Ale zeby mial swiadomosc lepiej dopowiedziec -  nawet jesli w ustawieniach tcp/ip nie bedzie mial ustawionej bramy, to moze wyjsc w swiat uzywajac proxy.

Data: 2011-03-05 08:50:08
Autor: frulik
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
W artykule news:v5b2n6102lqtnu2junft1v39rluelm9ehr4ax.com,
niejaki(a): Przesmiewca z adresu <przesmiewca@vpp.com.pl> napisał(a):
Ale zeby mial swiadomosc lepiej dopowiedziec -  nawet jesli w
ustawieniach tcp/ip nie bedzie mial ustawionej bramy, to moze wyjsc w
swiat uzywajac proxy.

Użytkownik tego kompa świadomie nie chce mieć połączenia z netem, a wyłącznie z kompami w sieci lokalnej i ważne jest, aby z zewnątrz nie dostał się żaden trojan, backdoor itp.

Dziękuję za pomoc.

Data: 2011-03-05 16:02:41
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-03-04 19:23, Przesmiewca wrote:
[...]

Z historii watku wynika, ze uzytkownik sam nie chce miec wyjscia w swiat, przejscie przez proxy jest oczywiscie mozliwe (dla ograniczonej liczby protokolow, w szczegolnosci HTTP) pod warunkiem, ze bedzie to proxy na jednym z komputerow lokalnym.

Jezeli polityka bezpieczenstwa na to nie bedzie pozwalac (w taki czy inny sposob), usuniecie bramy jest dobrym rozwiazaniem.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-03-11 10:15:29
Autor: Mirek
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
On czw, 03 mar 2011 10:32:04 in article news:<iknn6t$oem$1@news.onet.pl>
Rafał Łukawski wrote:
[...]

Chyba, że router będzie robił arp-reply na każde pytanie o adres z poza
sieci ;)

Dospęp do sieci / połączenie mostkowe :(