Dosp�p do sieci / po��czenie mos tkowe :(

Data: 2011-03-03 09:27:25
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-03-03 08:07, frulik wrote:
Witam i proszďż˝ o pomoc.
Wszystkie kompy Win XP HE
Komp ma karty na PCI (audio, firewire, lan) i nie widzi tych kart (w
menad�erze ich nie ma). Jak zostawi� tylko jedn� (lan), to jest ok, ale jak
b�dzie jakakolwiek inna to ju� "nie ma ich", lub widz� tylko ten LAN. Tu
pytanie czy mo�e by� zasilacz zwalony ? Aha - wk�ada�em inny dysk, na kt�rym
by� ca�kowity backup i te� tych kart nie widzia�, wi�c zak�adam, �e nie jest
to wina systemu)

G��wnie chodzi o kart� LAN, wi�c dalej; karta jest podw�jna compaq'a ze
sprz�towym mostkiem. W ustawieniach s� dwie, przy czym w mostku nie ma opcji

Nie do końca rozumiem o czym piszesz, jeżeli masz dwie karty, usuń z nich ustawienia dla gateway/bramy, osoba nie znająca się nie będzie miała dostępu do netu. Nie trzeba mostkować by komputer miał dostęp do dwóch niezależnych sieci, a komputery z tych sieci miały dostęp do tego z dwiema kartami.

Mostek robi się aby zrobić z komputera np. switch.

Data: 2011-03-03 01:09:21
Autor: frulik
On 3 Mar, 09:27, Rafał Łukawski <rafal...@lukawski.pl> wrote:
On 2011-03-03 08:07, frulik wrote:

> [...]

z dwiema kartami.

Mostek robi się aby zrobić z komputera np. switch.

karta jest jedna (podwójna) ze sprzętowym mostkiem (tego nie mogę
usunąć). ten mostek nie jest konfigurowalny :(
przerwań nie sprawdzałem.

czy jeśli to pominę (mostki itp), i aby każdy komp był podłączony po
routera, to czy jest możliwość zablokowania internetu na jednym, ale
aby była widoczna grupa robocza ? Przypominam, że wszystkie kompy to
win xp he

Data: 2011-03-03 10:24:19
Autor: Antykler
[...]

Karta jest jedna a mostek na niej to mostek PCI, fizycznie karty sa 2 , 2 osobne konfigurowalne karty sieciowe ktore siedza w jednym slocie PCI.

Ten mostek PCI pomin bo niue sadze zebys zrozumial do czego sluzy ale napewno nie do ustyawien sieci.

Myslisz pojecia, popros kogos kto sie zna o konfiguracji lub uzyj idiotoodpornego kreatora sieci lokalnej.

Data: 2011-03-03 01:35:16
Autor: frulik
On 3 Mar, 10:24, Antykler <tys...@smiedzimulem.com> wrote:
> [...]

napewno nie do ustyawien sieci.

Myslisz pojecia, popros kogos kto sie zna o konfiguracji lub uzyj
idiotoodpornego kreatora sieci lokalnej.

używałem kilka razy kreatora i nic z tego nie wyszło. wiem, że są dwie
karty osobne, ale tylko jedną da się skonfigurować, druga po prostu
jest i żadnych ustawień nie da się zmienić. spędziłem na tym 5h.. P.S.
już kilkadziesiąt sieci robiłem i zawsze wszystko było ok (aczkolwiek
nigdy z mostkiem).

Jeszcze raz spytam, jak zablokować internet w jednym kompie ?

Data: 2011-03-03 02:41:52
Autor: frulik
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
Przyszło mi do głowy coś takiego:
wszystkie kompy są podłączone do routera; wszystkie mają adresy
wpisane ręcznie (dhcp wyłączony), a w jednym nie wpiszę bramy. Czy ten
jeden nie będzie miał wtedy dostępu do internetu, a będzie widoczny/
widzialny w grupie roboczej ?

Data: 2011-03-03 12:29:44
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-03-03 11:41, frulik wrote:
[...]

tak (aczkolwiek osoba zaawansowana w temacie moze sobie poradzic z problemem)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-03-03 05:14:13
Autor: frulik
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
tak (aczkolwiek osoba zaawansowana w temacie moze sobie poradzic z
problemem)

tzn z czym sobie poradzi ?
jeden komp ma nie mieć dostępu, bo tak chce użytkownik, więc sam nie
będzie włączał - do tego ma innego kompa, a ten ma ważne dane, które
lepiej aby nie zawirusowały się przez neta i aby nikt z zewnątrz nie
miał dostępu. Wiem, że to nie to samo co dobry antywirus i firewall,
ale czy trochę ograniczy niebezpieczeństwo takie ustawienie ?

Data: 2011-03-03 16:10:39
Autor: Antykler
W dniu 2011-03-03 14:14, frulik pisze:
[...]

poradzi sobie z tym z czym ty sie motasz.

Data: 2011-03-03 20:58:05
Autor: Q
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
tzn z czym sobie poradzi ?

nie znasz sie na tym - zaplac komus kto sie zna i to zrobi;

Data: 2011-03-03 22:12:45
Autor: frulik
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
W artykule news:ikorq3$4l4$1news.task.gda.pl,
niejaki(a): Q z adresu <no@spam.pl> napisał(a):

nie znasz sie na tym - zaplac komus kto sie zna i to zrobi;

Super pomoc i czytanie ze zrozumieniem :(

Data: 2011-03-04 13:37:49
Autor: Q
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
nie znasz sie na tym - zaplac komus kto sie zna i to zrobi;

Super pomoc i czytanie ze zrozumieniem :(

zrozum, ze tu kazdy chce Tobie pomoc,
ale poziom Twojej wiedzy jest zenujaco niski;
mylisz tak podstawowe pojecia, ze rece opadaja;

a teraz idz i poczytaj se wikipedie - wroc tu za rok;

eot;

Data: 2011-03-04 06:17:15
Autor: frulik
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
ale poziom Twojej wiedzy jest zenujaco niski;

A w którym niby miejscu ?

mylisz tak podstawowe pojecia, ze rece opadaja;

Szanowny Człowieku - niczego nie pomyliłem i wiem co mogę ustawić, a
czego nie. Inaczej byś mówił/pisał, Gdybyś siedział przy tym kompie.

EOT

Data: 2011-03-03 10:32:04
Autor: Rafał Łukawski
[...]

Abstrahujac od tego jak dobre jest to rozwiązanie, usuwając kompletnie *adres IP routera* z komputera o ktorym mowa (z serwera DHCP lub wrecz bezposrednio z konfiguracji TCP/IP danej karty sieciowej), komputer nie bedzie mial polaczenia ze swiatem.

Oczywiscie jezeli do komputera siadzie informatyk, to zapewne sobie z tym w ten czy inny sposob moze poradzic, dla przecietnego uzytkownika takie rozwiazanie moze byc wystarczajace.

Komputery w grupie roboczej istnieja w jednej podsieci i de facto nie potrzebuja routera do komunikacji ze sobą

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-03-04 19:23:02
Autor: Przesmiewca
Rafał Łukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):

[...]

Ale zeby mial swiadomosc lepiej dopowiedziec -  nawet jesli w ustawieniach tcp/ip nie bedzie mial ustawionej bramy, to moze wyjsc w swiat uzywajac proxy.

Data: 2011-03-05 08:50:08
Autor: frulik
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
W artykule news:v5b2n6102lqtnu2junft1v39rluelm9ehr4ax.com,
niejaki(a): Przesmiewca z adresu <przesmiewca@vpp.com.pl> napisał(a):
Ale zeby mial swiadomosc lepiej dopowiedziec -  nawet jesli w
ustawieniach tcp/ip nie bedzie mial ustawionej bramy, to moze wyjsc w
swiat uzywajac proxy.

Użytkownik tego kompa świadomie nie chce mieć połączenia z netem, a wyłącznie z kompami w sieci lokalnej i ważne jest, aby z zewnątrz nie dostał się żaden trojan, backdoor itp.

Dziękuję za pomoc.

Data: 2011-03-05 16:02:41
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-03-04 19:23, Przesmiewca wrote:
[...]

Z historii watku wynika, ze uzytkownik sam nie chce miec wyjscia w swiat, przejscie przez proxy jest oczywiscie mozliwe (dla ograniczonej liczby protokolow, w szczegolnosci HTTP) pod warunkiem, ze bedzie to proxy na jednym z komputerow lokalnym.

Jezeli polityka bezpieczenstwa na to nie bedzie pozwalac (w taki czy inny sposob), usuniecie bramy jest dobrym rozwiazaniem.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-03-11 10:15:29
Autor: Mirek
Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
On czw, 03 mar 2011 10:32:04 in article news:<iknn6t$oem$1@news.onet.pl>
Rafał Łukawski wrote:
[...]

Chyba, że router będzie robił arp-reply na każde pytanie o adres z poza
sieci ;)

Dosp�p do sieci / po��czenie mos tkowe :(