Dostęp do środków zagranicą

Data: 2015-10-16 10:18:21
Autor: Piotr Gałka
Dostęp do środków zagranicą

Użytkownik "Marek U." <Marek@U.com.pl> napisał w wiadomości news:562015e2$0$664$65785112news.neostrada.pl...
Z góry przepraszam jeśli moje pytanie wyda się
komuÅ› banalne, ale naprawdÄ™ siÄ™ na tym nie znam.

Chodzi mi o to jak zrobić żeby będąc zagranicą
mieć dostęp do wszystkich oszczędności posiadanych
w Polsce i w razie konieczności korzystania z nich
zminimalizować koszty.
Innymi słowy, gdzie i w jakiej formie powinienem
moje oszczędności zostawić i czy ma znaczenie
do jakiego kraju UE i na jak długo wyjeżdżam?

W temacie Euro przećwiczyłem takie rozwiązanie (syn był rok temu kilka dni w Paryżu).
On ma konto w T-mobile, otworzył sobie też rachunek w Euro i kartę do tego w Euro.
Ja konto w T-mobile (PLN i Euro) i w Alior-Kantorze.
Była taka sytuacja, że był w Paryżu w sklepie przy kasie i nie chciało mu przyjąć płatności kartą bo miał za mało na koncie. Zadzwonił.
W ciągu może 2 minut przelałem złotówki do kantoru, zamieniłem na Euro, przelałem na jego konto Euro (chyba przez swoje bo tak miałem gotowe zdefiniowane przelewy) i zapłacił (płatność w Euro kartą w Euro - 0 prowizji - czyli jedyne koszty to kursy kantoru a nie są najgorsze).
Doczytałem dalej że chodzi o GB.
W tym roku w sierpniu miał być kilka dni w Londynie - na tę okoliczność otworzył też rachunek w funtach i wziął do niego kartę.
Zakładałem, że wszystko zadziała tak samo, ale nie miałem okazji sprawdzić (poprzednia ekipa połamała Zaruskiemu maszt i nie wyszło).
P.G.

Data: 2015-10-16 14:38:29
Autor: Marek U.
Dostęp do środków zagranicą
Dziękuję za odpowiedzi.

PrzejrzÄ™ portal Alior Bank Kantor Walutowy i zobaczÄ™
co oferują. Wygląda jednak na to, że "normalne" konto
w tym lub innym banku będę musiał także mieć.

Pozdrowienia
Marek

Data: 2015-10-16 15:27:11
Autor: Krzysztof
Dostęp do środków zagranicą

Użytkownik "Marek U."  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:5620efbc$0$8375$65785112@news.neostrada.pl...

Dziękuję za odpowiedzi.

PrzejrzÄ™ portal Alior Bank Kantor Walutowy i zobaczÄ™
co oferują. Wygląda jednak na to, że "normalne" konto
w tym lub innym banku będę musiał także mieć.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Generalnie wiekszosc rachunkow w PL ma dostep on-line, stad mozesz poslugiwac sie nimi na odleglosc. Problem pojawia sie jak chcesz przelewac waluty miedzy bankami (tylko EUR ma niskie koszty), jezeli dysponujesz oszczednosciami tylko w PLN, to nie ma problemu, bo GBP to np. kantor Aliora + T-mobile konto w GBP z karta 10zl za wydanie (na 3-lata) i darmowe wyplaty z bankomatow. Karta do kantoru daje chyba tylko jedna wyplate w miesiacu darmo. Przelewy walutowe miedzy kantorem a T-mobile (Alior) sa on-line i darmowe.

Data: 2015-10-16 06:37:40
Autor: adamadammek
Dostêp do ¶rodków zagranic±
Gdy by³em  w UK korzysta³em z serwisu england.pl. Dodajesz konto polskie (z³otówkowe), angielskie i przelewasz pomiêdzy nimi w zale¿no¶ci od potrzeby. Przelicznik ca³kiem przyzwoity.

Data: 2015-10-16 15:55:39
Autor: Marek U.
Użytkownik "Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

[...]

Teraz się trochę pogubiłem.
Jak siÄ™ ma Kantor Alior do T-mobile (Alior)?
Skoro po założenia konta w GBP w T-mobile otrzymam kartę za 10 zł
na darmowe wypłaty z bankomatów na terenie Wielkiej Brytanii, ważną
przez 3 lata, to po co mam jeszcze zakładać konto w GBP w Kantor Alior?
Czy powinienem mieć także kartę z Kantor Alior, a jeśli tak, to po co?
I dlaczego mam robić przelewy walutowe między Kantor Alior a T-mobile
(Alior)? Chyba brakuje mi jakiejÅ› kluczowej informacji :-(.

Pozdrowienia
Marek

Data: 2015-10-16 16:36:59
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Marek U." <Marek@U.com.pl> napisał w wiadomości news:562101d2$0$27516$65785112news.neostrada.pl...

Teraz się trochę pogubiłem.
Jak siÄ™ ma Kantor Alior do T-mobile (Alior)?

Jedno to kantor a drugie to bank.

Skoro po założenia konta w GBP w T-mobile otrzymam kartę za 10 zł
na darmowe wypłaty z bankomatów na terenie Wielkiej Brytanii, ważną
przez 3 lata, to po co mam jeszcze zakładać konto w GBP w Kantor Alior?

Jak masz GBP do wpłacania na konto GBP w T-mobile to kantor Ci nie potrzebny.

Czy powinienem mieć także kartę z Kantor Alior, a jeśli tak, to po co?

Według mnie nie jest Ci potrzebna - jest chyba (przynajmniej obecnie) gorsza od tej z T-mobile.

I dlaczego mam robić przelewy walutowe między Kantor Alior a T-mobile
(Alior)? Chyba brakuje mi jakiejÅ› kluczowej informacji :-(.

Przelewasz do kantoru i z powrotem w celu wymiany po kantorowym, znacznie lepszym, kursie.
P.G.

Data: 2015-10-16 17:03:19
Autor: Marek U.
Dostęp do środków zagranicą
Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@cutthismicromade.pl> napisał w wiadomości news:mvr22a$r0e$1srv.chmurka.net...

Bardzo dziękuję za wyjaśnienia.

Pozdrowienia
Marek

Data: 2015-10-16 19:58:47
Autor: 666
Dostęp do środków zagranicą
Przelewy trwają, a dzięki kantorówce będzie miał środki pod ręką jakby co.

-- -- -