Dostałem mandat

Data: 2010-02-10 08:26:07
Autor: maciej debski
Dostałem mandat
On Feb 10, 4:07 pm, juhass <tjuh...@wp.pl> wrote:

Pytanie tylko jaka nauczka na przyszłość? Czekać aż się
zwolni całkiem i narażać się na trąbienia tych za mną?
Przecież w taki sposób te nasze miasta to się całkiem
zakorkują. Poradźcie coś...

zgodnie z przepisami - nie wjezdzac na skrzyzowanie nie majac pewnosci
ze mozesz z niego zjechac.
mandatu wspolczuje, policjanci chyba troche nadgorliwi.

mac

Data: 2010-02-10 18:36:50
Autor: radekp@konto.pl
Dostałem mandat
Wed, 10 Feb 2010 08:26:07 -0800 (PST), w
<fbc5e899-7474-4941-8924-28b155946b17@r24g2000yqd.googlegroups.com>, maciej
debski <mac@bar.pl> napisał(-a):

> [...]
> zakorkują. Poradźcie coś...

zgodnie z przepisami - nie wjezdzac na skrzyzowanie nie majac pewnosci

Zgodnie z tym co napisał -- przejechał sygnalizator, ale nie wjechał na
skrzyżowanie (zwykle jest to całkowicie możliwe).

Data: 2010-02-10 18:43:26
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

debski <mac@bar.pl> napisał(-a):

> [...]

Zgodnie z tym co napisał -- przejechał sygnalizator, ale nie wjechał na
skrzyżowanie (zwykle jest to całkowicie możliwe).

To gdzie sie zaczyna skrzyzowanie?
Co by sie stało, gdyby w czasie kiedy tam stał, zmieniło sie swiatło na czerwone?
Jesli nie masz pewności, czy mozesz zjechac ze skrzyżowania to wjechanie za sygnalizator jest .. błędem.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-10 18:54:43
Autor: radekp@konto.pl
Dostałem mandat
Wed, 10 Feb 2010 18:43:26 +0100, w <hkur83$4kb$1@inews.gazeta.pl>, "Kuba \(aka
cita\)" <yes.or.no@wp.pl> napisał(-a):

To gdzie sie zaczyna skrzyzowanie?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Skrzy%C5%BCowanie
a w szczególności:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Kreuzung-alleenring-eschersheimer-ffm001.jpg&filetimestamp=20080425144642

Nawet ładnie tam widać krechy oznaczające skrzyżowanie, a i miejsce
sygnalizatorów jest widoczne.

Co by sie stało, gdyby w czasie kiedy tam stał, zmieniło sie swiatło na czerwone?

Pewnie nic.

Jesli nie masz pewności, czy mozesz zjechac ze skrzyżowania to wjechanie za sygnalizator jest .. błędem.

Ale nie złamaniem przepisów. No i bez przesady.

Data: 2010-02-10 19:33:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:jhs5n59hu07p4mca61et6o97vbhi1seb7h4ax.com...

> Co by sie stało, gdyby w czasie kiedy tam stał, zmieniło sie swiatło na
> czerwone?

Pewnie nic.

Jak nic.
Kiedy pali sie czerwone nie wolno wjechać za sygnalizator, wiec nie wolno też tam przebywać. Jesli tam jestes to znaczy, ze dałęś ciała.

 Jesli nie masz pewności, czy mozesz zjechac ze skrzyżowania to wjechanie za
 sygnalizator jest .. błędem.

Ale nie złamaniem przepisów. No i bez przesady.

No ja tam nie wiem - weźmy przypadek zmiany światła na czerwone - bo nie bedziesz o tym wiedział, wiec będziesz stanowił potencjalne zagrożenie.

Zasada jest prosta - nie ma mozliwości kontynuacji jazdy i opuszczenia skrzyżowania - zatrzymujesz  sie przed sygnalizatotorem.

Owszem nie ma (albo nie pamiętam, albo nie widze) w kodeksie, ze należy zatrzymać sie przed sygnalizatorem, a jest jedynie, ze nie mozna wjechać na skrzyżowanie.
Pytanie zasadnisze - gdzie zaczyna sie skrzyżowanie i czy nie czasem w miejscu, gdzie namalowana jest linia zatrzymania (a ta jest przed sygnalizatorem)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-10 19:45:01
Autor: radekp@konto.pl
Dostałem mandat
Wed, 10 Feb 2010 19:33:18 +0100, w <hkuu5j$g2o$1@inews.gazeta.pl>, "Kuba \(aka
cita\)" <yes.or.no@wp.pl> napisał(-a):

Pytanie zasadnisze - gdzie zaczyna sie skrzyżowanie i czy nie czasem w miejscu, gdzie namalowana jest linia zatrzymania (a ta jest przed sygnalizatorem)

Przecież podałem definicję skrzyżowania. Chyba nawet taka sama jest zapisana w
kodeksie. "Przecięcie jezdni", a nie "powierzchnia od ostatniego
sygnalizatora/linii zatrzymania".

Data: 2010-02-10 20:03:13
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

cita\)" <yes.or.no@wp.pl> napisał(-a):

[...]

To ja wiem i nigdzie nie napisałem, ze definicja jest inna.
Sęk w tym, ze są jeszcze inne przepisy - jak choćby te o wjeżdzaniu za sygnalizator na czerwonym. Jesli więc pali sie zielone, ale nie mozesz zjechać ze skrzyzowania i znajdziesz sie za sygnalizatorem, na ktorym swiatło zmieni sie na czerwone to jestes za sygnalizatorem na czerwonym swietle - prawda?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-10 20:26:08
Autor: radekp@konto.pl
Dostałem mandat
Wed, 10 Feb 2010 20:03:13 +0100, w <hkuvtm$msp$1@inews.gazeta.pl>, "Kuba \(aka
cita\)" <yes.or.no@wp.pl> napisał(-a):

Jesli więc pali sie zielone, ale nie mozesz zjechać ze skrzyzowania i znajdziesz sie za sygnalizatorem, na ktorym swiatło zmieni sie na czerwone to jestes za sygnalizatorem na czerwonym swietle - prawda?

Prawda. Ale to nie jest karalne :). W opisywanej sytuacji misiak nie miał
podstaw do nałożenia mandatu.

Karalne może być (a raczej próbować być karalne), gdy ruszysz (nawet na
zielonym).

Data: 2010-02-10 20:35:27
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:jo16n5l1polkmi7q2vldqb2gaetr8m1vh94ax.com...

Prawda. Ale to nie jest karalne :). W opisywanej sytuacji misiak nie miał
podstaw do nałożenia mandatu.

Karalne może być (a raczej próbować być karalne), gdy ruszysz (nawet na
zielonym).

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1393.htm

par 95 punkt 2, podpunkt 2

Musisz zmienić zdanie.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-10 22:00:58
Autor: to
Dostałem mandat
Kuba \(aka cita\) wrote:

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1393.htm

par 95 punkt 2, podpunkt 2

Musisz zmienić zdanie.

Musisz nauczyć się czytać ze zrozumieniem...

--
cokolwiek

Data: 2010-02-11 18:13:44
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b732c9a$1news.home.net.pl...
Kuba \(aka cita\) wrote:

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1393.htm

par 95 punkt 2, podpunkt 2

Musisz zmienić zdanie.

Musisz nauczyć się czytać ze zrozumieniem...

I to ja mam sie tego nauczyć, a nie Ty?

ps. mialem reinstalke systemu i tylko dlatego wylazłeś mi z KFa... dzięki, ze przypomnienie.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-11 21:00:42
Autor: to
Dostałem mandat
Kuba \(aka cita\) wrote:

Musisz nauczyć się czytać ze zrozumieniem...

I to ja mam sie tego nauczyć, a nie Ty?

Może uściślę -- czytać i rozumieć w szerszym kontekście.

ps. mialem reinstalke systemu i tylko dlatego wylazłeś mi z KFa...
dzięki, ze przypomnienie.

Widzę, że nawet swojego KF-a nie ogarniasz...

--
cokolwiek

Data: 2010-02-11 09:01:05
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dostałem mandat
On 2010-02-10, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

[...]

Można być za sygnalizatorem z włączonym czerwonym. Ale nie wolno minąć
zielonego jeśli nie masz możliwości kontynuacji jazdy :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-02-11 08:14:05
Autor: to
Dostałem mandat
Krzysiek Kielczewski wrote:

(...) Ale nie wolno minąć
zielonego jeśli nie masz możliwości kontynuacji jazdy :)

Gdzie to wyczytałeś?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-11 11:47:21
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dostałem mandat
On 2010-02-11, to <to@abc.xyz> wrote:

(...) Ale nie wolno minąć
zielonego jeśli nie masz możliwości kontynuacji jazdy :)

Gdzie to wyczytałeś?

W przepisach obowiązujacych każdego kierowcę.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-02-11 14:07:14
Autor: to
Dostałem mandat
Krzysiek Kielczewski wrote:

(...) Ale nie wolno minąć
zielonego jeśli nie masz możliwości kontynuacji jazdy :)

Gdzie to wyczytałeś?

W przepisach obowiązujacych każdego kierowcę.

Wykup sobie korepetycje z czytania, bo kiepsko Ci to wychodzi.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-11 18:49:12
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dostałem mandat
On 2010-02-11, to <to@abc.xyz> wrote:

(...) Ale nie wolno minąć
zielonego jeśli nie masz możliwości kontynuacji jazdy :)

Gdzie to wyczytałeś?

W przepisach obowiązujacych każdego kierowcę.

Wykup sobie korepetycje z czytania, bo kiepsko Ci to wychodzi.

Doucz się przepisów, potem się weź za pouczanie innych.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-02-11 21:01:56
Autor: to
Dostałem mandat
Krzysiek Kielczewski wrote:

Wykup sobie korepetycje z czytania, bo kiepsko Ci to wychodzi.

Doucz się przepisów, potem się weź za pouczanie innych.

Dowiedz się czegokolwiek o ich interpretacji.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-11 18:12:53
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

On 2010-02-10, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

Można być za sygnalizatorem z włączonym czerwonym. Ale nie wolno minąć
zielonego jeśli nie masz możliwości kontynuacji jazdy :)

no ale przecież o takiej wlasnie sytuacji tutaj rozmawiamy
Kolega dostal mandat, bo wjechał za sygnalizator, mimo, ze nie mógł opuścić skrzyżowania.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-11 18:48:38
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dostałem mandat
On 2010-02-11, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

[...]

Czyli przepis niestety złamał...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-02-11 17:56:10
Autor: Waldek Godel
Dostałem mandat
Dnia Thu, 11 Feb 2010 18:48:38 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Czyli przepis niestety złamał...

Jaki?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-11 19:00:34
Autor: 'Tom N'
Dostałem mandat
Waldek Godel w <news:ninaj03ec2vt$.dlglepper.institute.com>:

Dnia Thu, 11 Feb 2010 18:48:38 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Czyli przepis niestety złamał...

Jaki?

Przeczytaj cały wątek to znajdziesz odpowiedź.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-02-11 19:08:51
Autor: Waldek Godel
Dostałem mandat
Dnia Thu, 11 Feb 2010 19:00:34 +0100, 'Tom N' napisał(a):

Czyli przepis niestety złamał...

Jaki?

Przeczytaj cały wątek to znajdziesz odpowiedź.

przeglądnąłem, w zasadzie same inwektywy, za to brak wskazania konkretnego
przepisu który (potencjalnie) został naruszony.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-13 12:32:42
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:14n7d63j3d7dn$.dlglepper.institute.com...
[...]

Było kilka. Przejrzyj więc PoRD i fragment rozp. dot. sygnalizacji świetlnej.
neelix

Data: 2010-02-12 09:02:27
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dostałem mandat
On 2010-02-11, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

Czyli przepis niestety złamał...

Jaki?

Ten z rozporządzenia o znakach, art. 92 pkt 2.2 o ile dobrze pamiętam.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-02-12 10:45:45
Autor: Waldek Godel
Dostałem mandat
Dnia Fri, 12 Feb 2010 09:02:27 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Jaki?

Ten z rozporządzenia o znakach, art. 92 pkt 2.2 o ile dobrze pamiętam.

pewnie miałeś na myśli 95

§ 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają:
  1)   sygnał zielony - zezwolenie na wjazd za sygnalizator,
  2)   sygnał żółty - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili
zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie
może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza
jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony,
  3)   sygnał czerwony - zakaz wjazdu za sygnalizator,
  4)   sygnały czerwony i żółty, nadawane jednocześnie - zakaz wjazdu za
sygnalizator; sygnały te oznaczają także, że za chwilę zapali się sygnał
zielony.
2. Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli:
  1)   ruch pojazdu utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub rowerzystom,
  2)   ze względu na warunki ruchu na skrzyżowaniu lub za nim opuszczenie
skrzyżowania nie byłoby możliwe przed zakończeniem nadawania sygnału
zielonego.
3. Sygnalizator używany poza skrzyżowaniem do kierowania ruchem na zwężonym
odcinku drogi może nadawać sygnały o dwóch barwach - zielonej i czerwonej.
4. Kierujący pojazdem szynowym skręcający na skrzyżowaniu o ruchu
kierowanym sygnałami świetlnymi może je opuścić, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt
2-4, pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa uczestnikom ruchu poruszającym
się na wprost. Przepisu nie stosuje się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym
oznaczonym znakami C-12.

Co wcale nie znaczy, że nie mógł wjechać - sytuacja mogła się zmienić już
po wjeździe za sygnalizator. Na przykład przez nieprawidłowo jadący inny
pojazd, co jest nagminne. Zwłaszcza, że zgodnie z definicją skrzyżowania,
można minąć sygnalizator i nie być jeszcze na skrzyżowaniu.
 --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-12 11:49:21
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:p38g678vqny$.dlglepper.institute.com...

[...]

ooo w koncu ktoś zna definicje skrzyżowania. Bądz tak dobry i zacytuj odpowiednie fragmenty jasno okreslające, gdzie skrzyżowanie sie zaczyna, a gdzie konczy.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 10:55:55
Autor: Waldek Godel
Dostałem mandat
Dnia Fri, 12 Feb 2010 11:49:21 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

ooo w koncu ktoś zna definicje skrzyżowania. Bądz tak dobry i zacytuj odpowiednie fragmenty jasno okreslające, gdzie skrzyżowanie sie zaczyna, a gdzie konczy.

a sam nie znajdziesz?

  10)  skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających
jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami
utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie
to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą
gruntową lub stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze;

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-12 12:00:00
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:10v8ydjgxx3tz.dlglepper.institute.com...
[...]

ja mówilem o jakimś konkretnym artykule, gdzie będzie okreslone, gdzie sie zaczyna, a gdzie konczy skrzyżowanie.
Definicja skrzyżowania w PoRD, która zacytowałeś, tego nie definiuje.
Masz coś jeszcze, czy tylko tak se gadasz?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 11:06:30
Autor: Waldek Godel
Dostałem mandat
Dnia Fri, 12 Feb 2010 12:00:00 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

[...]

o.. to jest jakaś nowość., bo to jest akurat dosyć precyzyjna definicja.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-12 19:03:03
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:o47xz9lsjs7u.dlglepper.institute.com...
[...]

wskaż mi w tej definicji konkretnie początek skrzyżowania.
Ale konkretnie. Gdzie on jest.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 18:16:24
Autor: Waldek Godel
Dostałem mandat
Dnia Fri, 12 Feb 2010 19:03:03 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

wskaż mi w tej definicji konkretnie początek skrzyżowania.
Ale konkretnie. Gdzie on jest.

tam gdzie się zaczyna obszar drogi z którą przecina się droga po której
jedziesz.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-12 19:29:03
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:lb732e1825ot.dlglepper.institute.com...
[...]

to dlaczego parkować mozna 10m od przejcia krawędzi jezdni w luk a nie 10m od skrzyżowania?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 01:04:53
Autor: masti
Dostałem mandat
Dnia pięknego Fri, 12 Feb 2010 19:29:03 +0100, osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał:

10m od skrzyĹźowania?

bo tak mĂłwi przepis

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-02-13 12:46:26
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:hl46ln$j4t$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zły przykład. Akurat od skrzyżowania tylko kwestia gdzie kończy/zaczyna się skrzyżowanie.
neelix

Data: 2010-02-13 14:51:32
Autor: radekp@konto.pl
Dostałem mandat
Fri, 12 Feb 2010 19:29:03 +0100, w <hl46ln$j4t$1@inews.gazeta.pl>, "Kuba \(aka
cita\)" <yes.or.no@wp.pl> napisał(-a):

to dlaczego parkować mozna 10m od przejcia krawędzi jezdni w luk a nie 10m od skrzyżowania?

Nie znam tego przepisu na pamięć (a szukać teraz nie mogę), ale pewnie dlatego,
że krawędź jedni może zacząć przechodzić w łuk i 100m przed skrzyżowaniem.

Data: 2010-02-13 15:01:55
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

cita\)" <yes.or.no@wp.pl> napisał(-a):

[...]

ale to tylko dowodzi temu, ze definicja skrzyżowania jest "dość" nieprecyzyjna, wiec  przepis z art 95.2.2 wydaje sie być sensowny, choć również nieprecyzyjny.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 14:24:38
Autor: Waldek Godel
Dostałem mandat
Dnia Sat, 13 Feb 2010 15:01:55 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

ale to tylko dowodzi temu, ze definicja skrzyżowania jest "dość" nieprecyzyjna, wiec  przepis z art 95.2.2 wydaje sie być sensowny, choć również nieprecyzyjny.

Zasadniczym błędem tego przepisu jest zakazywanie wjazdu za sygnalizator,
podczas gdy powinien zakazywać wjazdu na część wspólną krzyżujących się
jezdni (oraz to co wynika z innych przepisów, czyli tory tramwajowe,
przejścia dla pieszych itp.)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-14 13:24:17
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:xyuvsxqk0act.dlglepper.institute.com...
[...]

Albo jest zła definicja skrzyżowania. To co interesuje kierujących to właśnie jezdnie. Ogólnie to PoRD skoro nie jest poprawiana a jeszcze notorycznie psuty powinien iść do kosza. Powinni napisać nową ustawę eliminującą dotychczasowe brednie i luki. Niestety oni potrafią tylko psuć .... nam nerwy.
neelix

Data: 2010-02-13 12:44:41
Autor: neelix
Dostałem mandat

[...]

I każdy kierowca oczywiście to odczuwa i wie. Wątpię. Na szczęście pomagają oznakowania poziome. Zdecydowana większość uważa, że skrzyżowanie to powierzchnia wspólna jezdni.
neelix

Data: 2010-02-13 12:41:13
Autor: neelix
Dostałem mandat

[...]

 O ile ktoś nie myli jezdni z drogą. Mało precyzyjna jeśli chodzi o granice co nie zmienia faktu, że za sygnalizatorem już dawno jest skrzyżowanie.
neelix

Data: 2010-02-12 15:15:36
Autor: Robert_J
Dostałem mandat
[...]

To też jest mocno nieprecyzyjne. Skąd kierowca ma wiedzieć jak długo jeszcze będzie nadawany sygnał zielony? Teraz robi się moda na wyświetlacze czasu do końca sygnału, ale na razie to jednostki...

Data: 2010-02-12 14:25:49
Autor: Waldek Godel
Dostałem mandat
Dnia Fri, 12 Feb 2010 15:15:36 +0100, Robert_J napisał(a):

To też jest mocno nieprecyzyjne. Skąd kierowca ma wiedzieć jak długo jeszcze będzie nadawany sygnał zielony? Teraz robi się moda na wyświetlacze czasu do końca sygnału, ale na razie to jednostki...

Ten przepis, to kliniczny przypadek pokazujący jak gównianej jakości jest
polskie prawodawstwo. Przepis w zasadzie nie mówi nic, za to daje władzę
miśkom, bo zostawia wiele do ich interpretacji. A wystarczyło napisać, że
nie wolno wjechać na sam obszar wspólny jezdni, jeżeli nie da się go
opuścić bez blokowania innym przejazdu. Da się? Da... trzeba tylko chcieć i
mieć IQ większe od rozmiaru buta. Zakaz zatrzymywania się na przejściu dla
pieszych wciąż obowiązuje, więc można by karać wszelkie durne zachowania i
nie czepiać się rozsądnych.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-12 16:17:28
Autor: Robert_J
Dostałem mandat
Ten przepis, to kliniczny przypadek pokazujący jak gównianej jakości jest
polskie prawodawstwo. Przepis w zasadzie nie mówi nic, za to daje władzę
miśkom, bo zostawia wiele do ich interpretacji.

Ja akurat jestem człowiekiem dość upierdliwym ;-). W życiu 5 lub 6 razy odmówiłem przyjęcia mandatu, ponieważ uważałem że gliniarz nie ma racji, choć wg jego interpretacji byłem winny. Ale jakoś w żadnym z tych przypadków sprawa nie trafiła do sądu :-). A przynajmniej nic o tym nie wiem... Ostatni jaki pamiętam to w zeszłym roku, misiek usiłował udowodnić mi, że przejechałem rondo pod prąd. Samo rondo (niedawno ktoś tutaj nawet zapodał link do zdjęcia) jest żartobliwe ;-). Fi max. 1 metr, żadnej wysepki (to się chyba nazywa rondo najazdowe)....

Data: 2010-02-13 12:54:02
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1147rvhzwid16.dlglepper.institute.com...
[...]

Nie oczekuj tego od polityków a na pewno nie od polityków PO. Im głupszy polityk tym częściej grzebie w prawie i jeszcze bardziej je pogarsza. Światła wciskali nam przez 10 lat od czasów Syryjczyka. Najgorsze jest to, że niczego co jest złe nie widzą tylko brną dalej. Łapy im poucinać, bo to są matoły.
neelix

Data: 2010-02-13 12:49:05
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:hl3nqn$mq6$1inews.gazeta.pl...

To też jest mocno nieprecyzyjne. Skąd kierowca ma wiedzieć jak długo jeszcze będzie nadawany sygnał zielony? Teraz robi się moda na wyświetlacze czasu do końca sygnału, ale na razie to jednostki...

To nie jest problem czasu trwania zielonego tylko ruchu z przeciwka. Ruch z przeciwka najczęściej ustaje po zmianie zielonego na czerwone. W tym momencie nie masz już zielonego do zjazdu. Jedynym wyjściem jest dłuższe zielone na lewoskręcie.
neelix

Data: 2010-02-12 15:27:40
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dostałem mandat
On 2010-02-12, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

Jaki?

Ten z rozporządzenia o znakach, art. 92 pkt 2.2 o ile dobrze pamiętam.

pewnie miałeś na myśli 95

Dokładnie ten fragment:
-- -- -- -- --
[...]

To już zależy od interpretacji, od sygnalizatora do początku
skrzyżowania (wszystko jedno jak zdefiniowanego) daleko nie ma, a
kierowca powinien przewidywać sytuację na drodze.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

PS: wcale nie twierdzę, że ten mandat został wystawiony słusznie.

Data: 2010-02-13 12:36:53
Autor: neelix
Dostałem mandat

[...]

Nadal nie znasz definicji skrzyżowania? Sygnalizator jest w obrębie skrzyżowania?
neelix

Data: 2010-02-13 17:49:10
Autor: radekp@konto.pl
Dostałem mandat
Sat, 13 Feb 2010 12:36:53 +0100, w <hl631g$1g9$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
"neelix" <aneelix@wp.pl> napisał(-a):

Nadal nie znasz definicji skrzyżowania? Sygnalizator jest w obrębie skrzyżowania?

Trzymając się twojej błędnej intepretacji, to tutaj przynajmniej połowa
sygnalizatorów jest w obrębie skrzyżowania.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/78/Kreuzung-alleenring-eschersheimer-ffm001.jpg

Data: 2010-02-14 13:25:52
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:muldn5h6tql6f06ghnkdli399hjgse1uk24ax.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -
Bo przeważnie są w obrębie skrzyżowania.
neelix

Data: 2010-02-11 13:58:36
Autor: neelix
Dostałem mandat

cita\)" <yes.or.no@wp.pl> napisał(-a):

[...]

Tylko że nie potrafisz przeczytać definicji? Nie odróżniasz jezdni od drogi?
neelix

Data: 2010-02-10 20:12:18
Autor: J.F.
Dostałem mandat
On Wed, 10 Feb 2010 19:33:18 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
> [...]

Kiedy pali sie czerwone nie wolno wjechać za sygnalizator, wiec nie wolno też tam przebywać. Jesli tam jestes to znaczy, ze dałęś ciała.

O nie, przepis zakazuje tylko wjezdzac. A wjechal na zielonym.

J.

Data: 2010-02-10 20:25:51
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h716n5domfbf29c1lnb08bquk21ih7p04i4ax.com...
> [...]

też tam przebywać. Jesli tam jestes to znaczy, ze dałęś ciała.

O nie, przepis zakazuje tylko wjezdzac. A wjechal na zielonym.

No dobra to czytaj tu:
Dziennik Ustaw z 2002 r. Nr 170 poz. 1393

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

z dnia 31 lipca 2002 r.

w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

(Dz. U. z dnia 12 października 2002 r.)

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1393.htm
Rozdział 5

Sygnały świetlne nadawane przez urządzenia umieszczone na drodze

Sygnały świetlne dla kierujących i pieszych

[...]

Jeszcze jakies wątpliwości, gdzie mozna wjechać na zielony, żółtym i czerwonym?

Zwracam uwage na punkt 95.2.2

Wiec teraz przestańcie pisac głupoty, bo nawet na chłopski rozum to jest jaśniutkie jak słoneczko, ze w ogole nie powinien sie tam kolega znaleźć.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-10 20:38:06
Autor: masti
Dostałem mandat
Dnia pięknego Wed, 10 Feb 2010 20:25:51 +0100, osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał:

> [...]

Dziennik Ustaw z 2002 r. Nr 170 poz. 1393

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

(Dz. U. z dnia 12 paĹşdziernika 2002 r.)

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1393.htm Rozdział 5

[...]

  żółty - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba Ĺźe w chwili
[...]
  rowerzystom, 2)   ze względu na warunki ruchu na skrzyĹźowaniu lub za
[...]

no i wskaż, który z tych przepisów zabrania wjechać za sygnalizator na świetle zielonym i zatrzymać się w sposób nieutrudniający jazdy pojazdom na poprzecznej drodze i stac tam przez okres świecenia czerwonego.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-02-10 21:57:42
Autor: Karolek
Dostałem mandat
masti pisze:

no i wskaż, który z tych przepisów zabrania wjechać za sygnalizator na świetle zielonym i zatrzymać się w sposób nieutrudniający jazdy pojazdom na poprzecznej drodze i stac tam przez okres świecenia czerwonego.

Dokladnie.
Wjechal na zielonym, stanal nie utrudniajac ruchu to i mandat sie nie nalezy.
Niestety wielu ludzi glupieje jak ich takie dupki zatrzymaja i nie potrafia odmowic przyjecia mandatu.

--
Karolek

Data: 2010-02-11 18:17:41
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:e26d17aeed3a1be708f13624ecbb543ef650.pl.eu.org...

no i wskaż, który z tych przepisów zabrania wjechać za sygnalizator na
świetle zielonym i zatrzymać się w sposób nieutrudniający jazdy pojazdom
na poprzecznej drodze i stac tam przez okres świecenia czerwonego.

jesli utknął tam (za sygnalizatorem) i musiał czekac na kolejne (swoje) zielone - czyli cały cykl stojąc za syganlizatorem to wg mnie nie mial prawa tam byc.
Jesli zdąży przejechać w swoim cyklu (nawet jesli już zapaliło sie czerwone) to wg mnie po prostu zwykle życiowe sytuacje.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-11 20:12:10
Autor: Karolek
Dostałem mandat
Kuba (aka cita) pisze:

[...]

To tylko twoje zdanie, na szczescie.

Jesli zdąży przejechać w swoim cyklu (nawet jesli już zapaliło sie czerwone) to wg mnie po prostu zwykle życiowe sytuacje.

Ma zielone to moze wjechac za sygnalizator, a samo skrzyzowanie moze opuscic na czerwonym i malo tego inni zanim wjada na skrzyzowanie musza pozwolic mu je opuscic.

--
Karolek

Data: 2010-02-11 20:39:00
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hl1ktp$o9r$1news.mm.pl...
Kuba (aka cita) pisze:

[...]

hmm, no nie jestem taki pewien, ale rozumiem, ze zaraz pokazesz mi jakis przepis a zwrĂłce honor.

[...]

to jeszcze podaj mi odpowiedni przepis - a chętnie znów sie czegoś naucze.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-11 20:07:14
Autor: masti
Dostałem mandat
Dnia pięknego Thu, 11 Feb 2010 20:39:00 +0100, osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał:

Kuba (aka cita) pisze:

[...]

sam go podałeś tylko nie rozumiesz go.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-02-11 22:04:03
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

Kuba (aka cita) pisze:

[...]

no to mnie uświadom (ale nie pisz już tego co zostalo napisane i do czego sie ustosunkowalem)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 00:13:36
Autor: masti
Dostałem mandat
Dnia pięknego Thu, 11 Feb 2010 22:04:03 +0100, osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał:

Kuba (aka cita) pisze:

[...]

to przeczytaj jeszcze raz i zrozum

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-02-12 08:30:06
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:21e888f72b1efbf8939db206cf9b6c0af650.pl.eu.org...

to przeczytaj jeszcze raz i zrozum

czyli w zasadzie nie masz nic konkretnego do powiedzenia i tak tylko gadasz, bo sie nudzisz...

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 13:05:10
Autor: neelix
Dostałem mandat

[...]

Rozmawiamy o prawie a nie o zwyczajach. Te zwyczaje są niezgodne z prawem.
neelix

Data: 2010-02-10 21:08:35
Autor: 'Tom N'
Dostałem mandat
Kuba (aka cita) w <news:hkv184$s1l$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Literalnie, to praktycznie bez S-3 nie ma szansy skręcić w lewo -- ci z
naprzeciwka skończą jechać gdy im się zapali żółte, w tej samej chwili jemu
zapali się żółte...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-02-11 15:11:19
Autor: radekp@konto.pl
Dostałem mandat
Wed, 10 Feb 2010 21:08:35 +0100, w
<100210.210835.pms.1831@int.dyndns.org.invalid>, 'Tom N'
<news@int.dyndns.org.invalid> napisał(-a):

> [...]

naprzeciwka skończą jechać gdy im się zapali żółte, w tej samej chwili jemu

Ale z kolei -- też literalnie -- to może zrobić wszystko na sygnalizatorze S-2.
Ustawodawca zapomniał określić znaczenie jego świateł...

Data: 2010-02-11 18:15:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:100210.210835.pms.1831int.dyndns.org.invalid...
[...]

no siure, siure - ale trzeba ocenić, czy zjedziesz z tego skrzyżowania na tej zmianie, czy nie - jelsi tam zostaniesz (za sygnalizatorami) i będziesz tam czekał na kolejne (swoje) zielone .. to chyba nie bylo mozliwości kontynuowania jazdy - prawda?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-11 18:28:50
Autor: 'Tom N'
Dostałem mandat
Kuba (aka cita) w <news:hl1dvc$rnt$1inews.gazeta.pl>:

[...]
                                                                      ^^^^
naprzeciwka skończą jechać gdy im się zapali żółte, w tej samej chwili
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
jemu zapali się żółte...
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

[...]

Kuba, przeczytaj jeszcze raz to podkreślone, nie ma co oceniać, to widać i
słychać (z tyłu) :D --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-02-11 18:35:15
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:100211.182850.pms.1840int.dyndns.org.invalid...
[...]

No ale ja nie mówie, ze nie.
Tyle, ze nie zawsze tak jest, bo nie zawsze zółte, zielone i czerwone dla dwóch kierunków zpalają sie w tej samej chwili.
Poza tym czasem ktoś z przeciwka moze przekakiwać na późnym żółtym, czerwonym. Czasem nie da sie przejechac w tej zmianie swiateł i wtedy zostajesz na skrzyżowaniu w czasie, gdy zielone ma kierunek dla innego kierunku.

Jeszcze raz podkreslam - jest przepis i na Jego podstawie mozna dostać mandat - bo takie są przepisy i tyle.
Dodatkowo nie ma nigdzie napisane wprost gdzie jest początek a gdzie koniec skrzyzowania (ale to tak na marginesie)
Zycie jednak dyktuje nam pewne "niepisane zasady" i jasne jest, ze czasem wjeżdzasz na skrzyżowanie na zielonym, czekasz, az mozesz skręcic w lewo i w tym czasie zapala sie już zółte czy czerwone i dopiero wtedy sie zjeżdza. Nie zmienie to faktu, ze w mysl przepisów *nie wolno* i tylko o tym napisałem bo mowa byla o mandacie.
A czy samemu mi sie zdarza taka sytuacja - pewnie. Jak każdemu, ktory w miare duzo jeździ.
Poza tym tak jak pisałęm - nie zawsze swiatła z jednej strony zapalają sie w tym samym czasie co z drugiejs strony.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 13:01:37
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:hl1f4p$2vf$1inews.gazeta.pl...

[...]

Aleś Ty uparty. Przecież zostało to podane. Granice są określone.

Poza tym tak jak pisałęm - nie zawsze swiatła z jednej strony zapalają sie w tym samym czasie co z drugiejs strony.

Chyba widzisz, że jadą z przeciwka do zmiany świateł z Twojej strony więc najczęściej zmiana jest w tym samym czasie. Czasem jest dłuższy lewoskręt co również widać, bo z przeciwka stoją, a Ty masz jeszcze zielone.
neelix

Data: 2010-02-10 21:21:30
Autor: lublex
Dostałem mandat
Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał:

Zwracam uwage na punkt 95.2.2

Zwracam uwagę na nieostre określenie "przed zakończeniem nadawania sygnału
zielonego".

pozdr
lublex

Data: 2010-02-10 21:59:18
Autor: to
Dostałem mandat
Kuba \(aka cita\) wrote:

Wiec teraz przestańcie pisac głupoty, bo nawet na chłopski rozum to jest
jaśniutkie jak słoneczko, ze w ogole nie powinien sie tam kolega
znaleźć.

Rozumiesz to co cytujesz? Nie mógł wjechać za sygnalizator na czerwonym. Nie mógł wjechać na skrzyżowanie na zielonym, jeśli nie mógł z niego zjechać. Niczego z tych dwóch rzeczy nie zrobił.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-11 16:23:11
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b732c36$1news.home.net.pl...
Kuba \(aka cita\) wrote:

[...]

Tyle, że drugie zdanie, jak już zostalo powiedziane przez Toma N, praktycznie uniemożliwia zgodny z prawem skręt w lewo. Prosto jeszcze może się udać, ale w lewo nie. Chyba, że jest wydłużone zielone dla skręcających(niekoniecznie S-3) czyli z przeciwka już czerwone, a w lewo jeszcze zielone. Przeważnie jednak zmiany są w tym samym czasie i większość zjeżdża na żółtym a ostatni na wczesnym czerwonym.
neelix

Data: 2010-02-11 21:34:48
Autor: to
Dostałem mandat
neelix wrote:

Tyle, Ĺźe drugie zdanie, jak juĹź zostalo powiedziane przez Toma N,
[...]

Piszesz tak, jakbym to ja tak głupio sformułował ten przepis...

--
cokolwiek

Data: 2010-02-13 13:14:42
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b7477f8$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

[...]

Piszę tak, by ten głupi przepis był dobrze rozumiany czyli żeby istniała świadomość ewentualnego łamania głupiego prawa po wjechaniu za sygnalizator.
neelix

Data: 2010-02-10 22:23:41
Autor: GB
Dostałem mandat
[...]

Skoro formalnie na skrzyżowanie jeszcze nie wjechał, to nie miał czego opuszczać ;-)

Data: 2010-02-10 22:28:23
Autor: Cavallino
Dostałem mandat
Użytkownik "GB" <gregbalWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:095f.00000242.4b7323ddnewsgate.onet.pl...
[...]

Dokładnie tak.
Nie wierzę, że sędzia ukarałby kogoś za wzorcowe zachowanie.
Nawet jeśli literalnie tak zinterpretowałby jakiś przepis.

Data: 2010-02-11 10:29:35
Autor: Robert_J
Dostałem mandat
Dokładnie tak.
Nie wierzę, że sędzia ukarałby kogoś za wzorcowe zachowanie.
Nawet jeśli literalnie tak zinterpretowałby jakiś przepis.

Ja też nie wierzę. Zwłaszcza że ten podpunkt jest bardzo podatny na różne interpretacje :-). Np: skręt w lewo, zapala się zielone, przede mną stoi jedno, dwa auta, ruszamy bo jak nic spokojnie zdążymy zjechać. Ale ten pierwszy okazuje się sierotą i zatrzymuje się na środku, bo 200 metrów z przodu widzi pędzące auto i boi się wjechać. Ja jeszcze zdążyłem zatrzymać się zanim wjechałem na środek skrzyżowania, czyli ruchu poprzecznego nijak nie utrudnię.W tym czasie światła już się zmieniają. Czyli sytuacja zmieniła się już po przejechaniu sygnalizatora, wjechaliśmy za niego sądząc że spokojnie zjedziemy... Ja bym w takiej sytuacji mandatu nie przyjął.

Data: 2010-02-11 15:12:10
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hkv8dl$39r$1news.onet.pl...
[...]

Co za stanowczość! Problem jednak w ty, że nie wiecie co to jest skrzyżowanie. Po prostu trzeba zmienić idiotyczną definicję zachowania się na skrzyżowaniu z sygnalizatorami.
neelix
neelix

Data: 2010-02-10 22:44:42
Autor: Jakub Witkowski
Dostałem mandat
Kuba (aka cita) pisze:

[...]

Ależ panie władzo! Ze względu na warunki ruchu, opuszczenie skrzyżowania
na zielonym było jak najbardziej możliwe, zatem ww punkt nie miał zastosowania.
Przejechałem więc zgodnie z prawem za sygnalizator i... nagle silnik zgasł!
Szczęśliwie jednak stało się to jeszcze przed skrzyżowaniem.
To chyba nie jest karalne?

Data: 2010-02-10 22:52:06
Autor: 'Tom N'
Dostałem mandat
Jakub Witkowski w <news:hkv9ca$on8$1news2.ipartners.pl>:

Kuba (aka cita) pisze:

[...]

Weźcie się w końcu dowiedzcie jaka jest definicja "skrzyżowania" i
przestańcie pieprzyć farmazony

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-02-10 23:24:24
Autor: Cavallino
Dostałem mandat
Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:

Weźcie się w końcu dowiedzcie jaka jest definicja "skrzyżowania"

"  9)   skrzyżowaniu - rozumie się przez to przecięcie lub połączenie dróg na jednym poziomie, zapewniające pełną lub częściową możliwość wyboru kierunku jazdy,"

O to chodziło?
Coś to zmienia w kwestii początku skrzyżowania?

Bo jak dla mnie nic, dopóki nie dojedziesz do drogi przecinającej, to nie jesteś na skrzyżowaniu.

Data: 2010-02-11 07:51:17
Autor: 'Tom N'
Dostałem mandat
Cavallino w <news:hkvbmm$dbu$1news.onet.pl>:

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:

Weźcie się w końcu dowiedzcie jaka jest definicja "skrzyżowania"

"  9)   skrzyżowaniu - rozumie się przez to przecięcie lub połączenie dróg
                                                                       ^^^^^
na jednym poziomie, zapewniające pełną lub częściową możliwość wyboru kierunku jazdy,"

O to chodziło?
Coś to zmienia w kwestii początku skrzyżowania?

Nie.

Bo jak dla mnie nic, dopóki nie dojedziesz do drogi przecinającej, to nie jesteś na skrzyżowaniu.

"Obszar skrzyżowania - obszar obejmujący cześć wspólną dróg danego
skrzyżowania, ograniczony wyznaczonymi lub domniemanymi liniami zatrzymania
lub ich przedłużeniami (rys. 2.1.1)."

<http://sipdata-abc.lex.pl/dane/dzienniki/03/d03l81/zal3_2.pdf>

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-02-11 09:22:35
Autor: Jakub Witkowski
Dostałem mandat
'Tom N' pisze:
[...]

Należałoby jeszcze wykazać, że definicja podana w załączniku do "rozporządzenia
w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych [..]",
i stworzona na potrzeby owegoś załącznika, rozciąga się na inne obszary kodeksu
drogowego. Bo moim zdaniem jeśli w samym kodeksie nie ma wyraźnie wskazanej
delegacji, to nie :) W przeciwnym razie, definiując w załącznikach co mu się
żywnie podoba, minister mógłby zmienić sens każdej ustawy...

Data: 2010-02-11 10:09:26
Autor: J.F.
Dostałem mandat
On Thu, 11 Feb 2010 09:22:35 +0100,  Jakub Witkowski wrote:
[...]

Akurat ta ustawa ma wyraznie zapisane ze jej przepisy ogolne
obowiazuja tam, gdzie nie ma znakow, sygnalizatorow, lub osoby
kierujacej ruchem :-)

J.

Data: 2010-02-11 16:11:03
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:hl0eob$1bdv$1news2.ipartners.pl...

[...]

Owe rozporządzenie nie jest jednak świętością, ponieważ bywa, że kłoci się z tym węższym np. kwestia "strzałki kierunkowej w lewo P-b" w kontekście zawracania.
neelix

Data: 2010-02-11 16:14:50
Autor: neelix
Dostałem mandat
P-8b

Data: 2010-02-11 09:40:05
Autor: grzech
Dostałem mandat
Bo jak dla mnie nic, dopóki nie dojedziesz do drogi przecinającej, to nie jesteś na skrzyżowaniu.

dokładnie, pomimo tego, że jesteś już za sygnalizatorem. Często od sygnalizatora do
skrzyżowania jest jeszcze tyle miejsca, że po minięciu tegoż zmienia się sytuacja
na skrzyżowaniu uniemożliwiając kontynuację i wtedy czekamy nie pakując się za przecięcie.
Mandat - za co? Minął zielone, zatrzymał się przed skrzyżowaniem.

grzech
nyska

Data: 2010-02-11 10:51:36
Autor: Jakub Witkowski
Dostałem mandat
grzech pisze:
[...]

No ale w świetle przytoczonego wyżej przez TomN rozporządzenia,
(jeśli ma ono zastosowanie) to jednak  skrzyżowanie rozpoczyna się
już od linii stopu, przed światłami.

Również jeśli się oprzeć na określeniu "przecięcie lub połączenie dróg",
to jest to coś innego niż "przecięcie jezdni". Droga jest szersza niż jezdnia.

Data: 2010-02-11 18:18:51
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dostałem mandat

Użytkownik "grzech" <zulus250wytnijzero@wp.pl> napisał w wiadomości news:hl0fpb$8ku$1inews.gazeta.pl...

Mandat - za co? Minął zielone, zatrzymał się przed skrzyżowaniem.

a potrafisz wskazać gdzie zaczyna sie i gdzie konczy to skrzyżowanie?

Bo ja w przepisach nie znalazłem.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-11 15:14:53
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hkvbmm$dbu$1news.onet.pl...
[...]

Tylko się pogrążacie. Jak możecie dyskutować skoro nie odróżniacie drogi od jezdni? Na początek więc odsyłam do definicji "droga". Może przestaniecie wreszcie bredzić?
neelix

Data: 2010-02-11 14:26:24
Autor: to
Dostałem mandat
neelix wrote:

Tylko się pogrążacie. Jak możecie dyskutować skoro nie odróżniacie drogi
od jezdni? Na początek więc odsyłam do definicji "droga". Może
przestaniecie wreszcie bredzić?

To nie ma w tym kontekście żadnego znaczenia.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-11 16:14:20
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b741390$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

Tylko się pogrążacie. Jak możecie dyskutować skoro nie odróżniacie drogi
od jezdni? Na początek więc odsyłam do definicji "droga". Może
przestaniecie wreszcie bredzić?

To nie ma w tym kontekście żadnego znaczenia.

Ma zasadnicze znaczenie, bo droga poprzeczna zaczyna się znacznie wcześniej niż jezdnia tej drogi czyli skrzyżowanie też zaczyna się wcześniej niż krawędź jezdni. Wymyślono więc nawet domniemane linie zatrzymania.
neelix

Data: 2010-02-11 16:09:07
Autor: to
Dostałem mandat
neelix wrote:

Ma zasadnicze znaczenie, bo droga poprzeczna zaczyna się znacznie
wcześniej niż jezdnia tej drogi czyli skrzyżowanie też zaczyna się
wcześniej niż krawędź jezdni.

Pobocza, ścieżki rowerowe i cała reszta się na takim skrzyżowaniu nie przecinają. Po prostu kończą się przed skrzyżowaniem i zaczynają znów za.

Wymyślono więc nawet domniemane linie
zatrzymania.

Linie są po to, żeby Ci co nie ogarniają za bardzo auta wiedzieli gdzie się zatrzymać, żeby nie utrudniać ruchu poprzecznego.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-11 17:17:15
Autor: MadMan
Dostałem mandat
Dnia 11 Feb 2010 17:09:07 +0100, to napisał(a):

[...]

tu także jak rozumiem?
No ale faktycznie, ścieżek rowerowych tu nie ma, za to są drogi dla
rowerów. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-11 20:07:03
Autor: to
Dostałem mandat
MadMan wrote:

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Kreuzung-alleenring-
eschersheimer-ffm001.jpg&filetimestamp=20080425144642
tu takĹźe jak rozumiem?
No ale faktycznie, ścieżek rowerowych tu nie ma, za to są drogi dla
rowerĂłw.

MadMan, co Wy tam palicie?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-11 18:08:07
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b742ba3$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

[...]

Trudno byłoby zatrzymać się przed domniemaną linią tym, o których piszesz. Istnienie jej jednak pomaga w naginaniu definicji granic skrzyżowania. Nadal nie rozumiesz, że mowa jest o przecięciu dróg, a nie wybranych składników???
neelix

Data: 2010-02-11 20:08:34
Autor: to
Dostałem mandat

?

Istnienie jej jednak pomaga w naginaniu definicji granic
skrzyżowania. Nadal nie rozumiesz, że mowa jest o przecięciu dróg, a nie
wybranych składników???

Na typowych skrzyżowaniach przecinają się wyłącznie jezdnie, więc o czym Ty w ogóle mówisz? Co Ci się jeszcze przecina i gdzie?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-13 13:08:50
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b7463c2$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

[...]

Linie wyznaczają granice, co nie zmienia faktu, ze wielu nadal nie wie co to jest skrzyżowanie.

[...]

Bajki opowiadasz. Przeczytaj sobie definicję skrzyżowania. Tam jest napisane co się przecina.
neelix

Data: 2010-02-13 22:25:10
Autor: to
Dostałem mandat
neelix wrote:

Linie wyznaczają granice, co nie zmienia faktu, ze wielu nadal nie wie
co to jest skrzyĹźowanie.

Na przykład Ty.

Istnienie jej jednak pomaga w naginaniu definicji granic skrzyĹźowania.

Neelix, zasmucasz mnie.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-14 13:30:42
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b7726c6$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

Linie wyznaczają granice, co nie zmienia faktu, ze wielu nadal nie wie
co to jest skrzyĹźowanie.
Na przykład Ty.

Jak masz jakieś kompleksy to udaj się gdzieś po pomoc, bo okrutnie bredzisz. Zdejmij klapki i zacznij wreszcie myśleć.

[...]

Natomiast Twoja ignorancja jest mi obca, bo to nie mój problem. Nie zamierzam nikogo wyprowadzać z błędu na siłę.

neelix

Data: 2010-02-10 22:51:49
Autor: Adam Płaszczyca
Dostałem mandat
Dnia Wed, 10 Feb 2010 20:25:51 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

O nie, przepis zakazuje tylko wjezdzac. A wjechal na zielonym.

  3)   sygnał czerwony - zakaz wjazdu za sygnalizator,

Jeszcze jakies wątpliwości, gdzie mozna wjechać na zielony, żółtym i czerwonym?

Wjechać. Ale gdzie napisane, że nie wolno stać?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-02-10 22:50:53
Autor: Adam Płaszczyca
Dostałem mandat
Dnia Wed, 10 Feb 2010 19:33:18 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

Jak nic.
Kiedy pali sie czerwone nie wolno wjechać za sygnalizator, wiec nie wolno też tam przebywać. Jesli tam jestes to znaczy, ze dałęś ciała.

Owszem wolno. Nie wolno tylko przejeżdżać obok sygnalizatora, kiedy ten
daje czerwone. --
     ___________ (R)

Data: 2010-02-11 14:00:29
Autor: neelix
Dostałem mandat

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:hkuu5j$g2o$1inews.gazeta.pl...
Pytanie zasadnisze - gdzie zaczyna sie skrzyżowanie i czy nie czasem w miejscu, gdzie namalowana jest linia zatrzymania (a ta jest przed sygnalizatorem)

O właśnie. Czasem jednak ta linia nie jest namalowana i trzeba ją sobie domalować w głowie.
neelix

Data: 2010-02-10 22:10:26
Autor: rafal
[OT do zdjęcia]
radekp@konto.pl wrote:

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Kreuzung-alleenring-eschersheimer-ffm001.jpg&filetimestamp=20080425144642

OT. Wow, ja też chcę tak oznakowane pasy rowerowe ... i nawet pomyśleli jak bezpiecznie rowerzyści mają skręcać w lewo! :)

Data: 2010-02-10 21:56:54
Autor: to
[OT do zdjęcia]
rafal wrote:

OT. Wow, ja też chcę tak oznakowane pasy rowerowe ... i nawet pomyśleli
jak bezpiecznie rowerzyści mają skręcać w lewo! :)

Ale durne malowanki. A rowery są dobre w puszczy, nie w mieście.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-10 22:45:19
Autor: MadMan
[OT do zdjęcia]
Dnia Wed, 10 Feb 2010 22:10:26 +0100, rafal napisał(a):

OT. Wow, ja też chcę tak oznakowane pasy rowerowe ... i nawet pomyśleli jak bezpiecznie rowerzyści mają skręcać w lewo! :)

Wyjedź do germańców to będziesz miał. U nas zapomnij. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-10 22:50:03
Autor: Adam Płaszczyca
Dostałem mandat
Dnia Wed, 10 Feb 2010 18:43:26 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

To gdzie sie zaczyna skrzyzowanie?

Przeczytaj definicję.
Co by sie stało, gdyby w czasie kiedy tam stał, zmieniło sie swiatło na czerwone?

Nic. --
     ___________ (R)

Data: 2010-02-11 10:16:56
Autor: Robert_J
Dostałem mandat
Jesli nie masz pewności, czy mozesz zjechac ze skrzyżowania to wjechanie za sygnalizator jest .. błędem.

W takim podaj definicję pewności :-). Pewności nie masz... nigdy ;-). Skąd wiesz że np. nagle nie wtargnie pieszy?

Data: 2010-02-11 09:34:06
Autor: Amir
Dostałem mandat

zgodnie z przepisami - nie wjezdzac na skrzyzowanie nie majac pewnosci
ze mozesz z niego zjechac.
mandatu wspolczuje, policjanci chyba troche nadgorliwi.

ale był pewien, ze zjedzie
mogl nie przyjmowac mandatu
w najgorszym przypadku w sądzie dostał by symbolicznie
50zł, znam to zautopsji, niestety jak nie był z tego miasta, w ktorym mialo zdarzenie
to problem do sądu grodzkiego dojechac, strata czasu

Data: 2010-02-11 10:14:51
Autor: Robert_J
Dostałem mandat
zgodnie z przepisami - nie wjezdzac na skrzyzowanie nie majac pewnosci
ze mozesz z niego zjechac.

Czyli sugerujesz że na takim skrzyżowaniu (dwóch dróg dwujezdniowych) skręcając w lewo nie możesz wjechać na środek i poczekać aż przejedzie auto z przeciwka ;-). Bo do tego się to sprowadza, nie możesz zjechać ze skrzyżowania bo z przeciwka jedzie auto.

Data: 2010-02-11 13:06:57
Autor: Jakub Witkowski
Dostałem mandat
Robert_J pisze:
[...]

Gdy z przeciwka jedzie wiele aut, jest praktycznie pewne że zjedziesz
z niego dopiero gdy zapali się im (i tobie) żółte. Czyli złamiesz przepis.
Będzie tak choćbyś był jedynym skręcającym w lewo, i niczego nie utrudniał.
Absurd, ale tak właśnie literalnie stoi w przepisach...

Dostałem mandat