Dostałem przegląd - paranoja :(

Data: 2010-03-31 14:28:09
Autor: Jakub Witkowski
Dostałem przegląd - paranoja :(
wwwojtek1 pisze:
Pacjent: Ford Fiesta '98 ~105 000km

Wymieniono:
- 4x amortyzator (przednie całkowicie skorodowane i niesprawne, tylne
z początkami wycieku)
- łożyska i gumy górnego mocowania amortyzatorów przednich
- gumy górnego mocowania amortyzatorów tylnych
- sprężyny przednie
- tuleje i sworznie wahaczy przednich
- końcówki drążków kierowniczych
- łączniki stabilizatora oraz gumy osadcze drążka stabilizatora
- łożyska kół przednich
- uszczelka pokrywy zaworów i zawór odmy
- geometria+zbieżność

Imponująca lista jak na taki przebieg...
Ja w ciągu 120kkm jazdy (p10, '95, ~350kkm) wymieniałem tylne amory
(choć nie ciekły), przednie górne wahacze miały gumy wybite, i jeden sworzeń
stukał. I to wszystko, jeśli idzie o zawieszenie.

Data: 2010-03-31 21:54:50
Autor: bratPit
[...]

pamiętaj że to Fiesta, taki przebieg to dla MKIV prawie lata świetlne, gdy to jeszcze silnik 1.25-16V to silnik zacznie się kończyć w okolicach 150kkm no maksymalnie przy 200kkm, wiem bo miałem,
brat

Data: 2010-03-31 22:12:00
Autor: Artur Maśląg
Dostałem przegląd - paranoja :(
bratPit pisze:
(...)
pamiętaj że to Fiesta, taki przebieg to dla MKIV prawie lata świetlne, gdy to jeszcze silnik 1.25-16V to silnik zacznie się kończyć w okolicach 150kkm no maksymalnie przy 200kkm, wiem bo miałem,

O Fordach nie mam dobrego zdania (Escort mi sie wystarczająco
naraził; )), ale to co wypisujesz to już w ogóle porażka :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-03-31 23:45:02
Autor: bratPit
[...]

wiesz, o tych silnikach prawda wyszła po czasie - jak już ludzie natłukli nimi trochę kilometrów (jest o tym trochę na forach), sam silnik jest dość zacny - w sensie osiągów, spalania, ładnie wkręca się na obroty itd., ma jakieś konotacje projektowe z Yamahą OIDP, ale Ford do japońskiego projektu wsadził łapy no i wyszło, nie ma pierścieni nadwymiarowych, panewek, po prostu żadnych części - albo inaczej, zamiast panewek czy pierścieni n/w Ford proponuje tzw. "silnik krótki" o_O
w każdym razie przy dobrym oleju i spokojnej jeździe wytrzyma trochę >200kkm, później pierścienie puszczają ok 1L/1kkm, mi zużycie oleju rosło stopniowo od ok 110-120kkm aby przy 160kkm osiągnąć > 1L/1kkm, dokładnie porażka,
brat

Data: 2010-03-31 22:20:07
Autor: wwwojtek1
> [...]

to jeszcze silnik 1.25-16V to silnik zacznie się kończyć w okolicach 150kkm
no maksymalnie przy 200kkm, wiem bo miałem,

Cóż, przebiegu jestem pewien jak własnej matki :) W końcu osobiscie
wyjechałem tym samochodem 12 lat temu z salonu :)
Mało jeździłem (samochód był w rodzinie jako dodatkowy, a ja głównie
służbówką do pracy)

Teraz przez ostatni rok autko z róznych względów dostało trochę w d...
bo prawie 25kkm w ostatnim roku to dla takiego autka dużo. A że
wcześniej było mało jeżdżone, to się sypnęło.

Co do silnika, to tak, mam 1.25 16V i jestem z niego bardzo
zadowolony. Do dziś na oleju 5W30 bez "podjadania", pali mało. Poza
pierwsza wymiana rozzrządu, regularną wymianą oleju, świec to z
poważniejszych rzeczy to wymieniłem simmeringi wału, odmę i
termostat.

Dostałem przegląd - paranoja :(