Dostałem skądś kasę - błąd księgowania w banku?

Data: 2012-12-21 13:18:25
Autor: Kamil Jońca
Dostałem skądś kasę - błąd księgowania w banku?
marimach77@gmail.com writes:

Witam, na początku grudnia (3 lub 4) na moim koncie pojawiło się 1700
zł, których kompletnie się nie spodziewałem, nie wiem też skąd i od
kogo one zostały mi przelane. W tytule przelewu i nadawcy są tylko
jakieś literki, które nic nie mówią, to nawet nie są jakieś
wyrazy. Nie dzwoniłem na razie do banku celem wyjaśnienia tej
sprawy. Na koniec miesiąca będzie mi się generował wyciąg i wtedy
jeszcze sprawdzę, czy ta kwota będzie na wyciągu. Podejrzewam, że w
systemie banku coś nie zatrybiło i nastąpiło jakieś błędne
księgowanie. No i teraz co z tym zrobić?

1. Siedzieć cicho i korzystać z tej dodatkowej kasy licząc, że nikt się o nią nie upomni?

2. Dzwonić do banku i składać dyspozycję w celu ustalenia co i jak z tą wpłatą?

Nic nie robić. Traktować jakby tej kasy nie było.

KJ

--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
I always wake up at the crack of ice.

Data: 2012-12-21 04:23:03
Autor: marimach77
W dniu piątek, 21 grudnia 2012 13:18:25 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

Nic nie robić. Traktować jakby tej kasy nie było.

Czyli błąd księgowania w banku i prędzej lub później wyprostują to - czyt. zabiorą mi 1700 PLN z konta?

Data: 2012-12-21 09:05:32
Autor: witek
marimach77@gmail.com wrote:
[...]

o ile to byl blad banku a nie zlecajacego przelew.

jak pomylil sie zlecajacy to bankowi nic do tego.

Data: 2012-12-21 13:26:52
Autor: Kamil Jońca
[...]

Mniej wiecej. Jeśli nie jest to jakoś uciążliwe to mozesz do nich
napisać (np. pocztą wewnętrzną). Ale jakoś specjalnie się dopominać, to
nie ma bardzo sensu.

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Comedy, like Medicine, was never meant to be practiced by the general public.

Data: 2012-12-21 14:06:10
Autor: Jarek S.

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87ip7vwpyr.fsfalfa.kjonca...
[...]

Ale jest szansa że dostaniesz tą kasę w prezencie gwiazdkowym, brat miał podobną sytuację 2-3 lata temu i nigdy nikt się o to nie upomniał....

Data: 2012-12-21 14:39:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-12-21 13:18, Kamil Jońca pisze:
Nic nie robić. Traktować jakby tej kasy nie było.

A najlepiej dać na jakąś lokatę, odczekać kilka lat (ile tu przedawnienia dla banku jest z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia? 3? 10?), po tym okresie cieszyć się kapitałem i odsetkami ;)

--
Liwiusz

Dostałem skądś kasę - błąd księgowania w banku?