Dostawca internetu chce zabrać kabel

Data: 2018-02-05 11:40:19
Autor: Jacek
Dostawca internetu chce zabrać kabel
Miałem umowę z dostawcą internetu na 2 lata.
Po 3,5 roku wypowiedziałem i teraz mam innego dostawcę.
Poprzedni dostawca chce zdemontować kabel (światłowód), który doprowadził wtedy do mnie. W umowie nie ma ani słowa na temat, co się dzieje z kablem po rozwiązaniu umowy.
Światłowód jest prawie w całości na mojej posesji - od słupa idzie nad działką do domu i dalej pod dachem do wnętrza, gdzie jest trwale przymocowany.
Domyślam się, że jedynym powodem chęci demontażu tego światłowodu jest "bezinteresowna złośliwość".
Czy były dostawca ma prawo do zdemontowania tego światłowodu?
Jacek

Data: 2018-02-05 12:51:30
Autor: Marcin Debowski
On 2018-02-05, Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> wrote:
[...]

A była za to jakaś osobna opłata?

[...]

Jesli twierdzi (najwyraźniej), że ten światłowód jest jego, to może podnieś sprawę opłat za bezumowne korzystanie z Twojej działki. Przez 3.5 roku pewnie nazbierało się tego więcej niż wartośc tego kabla. Zasadniczo, nie wiem co on niby miałby zrobić aby ten kabel bez Twojej zgody wydobyć. Służebności przecież nie ma? Kabel warty pewnie kilkadziesiąt złotych. A rosnie coś nad tym kablem, rabarbar jakiś np.?

--
Marcin

Data: 2018-02-05 14:16:49
Autor: Jacek
Dostawca internetu chce zabrać kabel
A była za to jakaś osobna opłata?
Nie było.

[...]

Rabarbar rośnie (jak zgadłeś?) i jeszcze jeżyny, wiśnie i bez oraz forsycja.
Jacek

Data: 2018-02-06 12:42:36
Autor: Marcin Debowski
On 2018-02-05, Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> wrote:
[...]

To jeszcze ich może zapytaj (obok wczesniejszych kwestii) czy zdają sobie sprawę ile będzie kosztowało naprawienie szkód, które spowodując wyciągając ten kabel (jeśłi już łaskawie byś na to przystał).

--
Marcin

Data: 2018-02-06 04:59:05
Autor: Kris
On 2018-02-05, Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> wrote:
> [...]

To jeszcze ich może zapytaj (obok wczesniejszych kwestii) czy zdają sobie sprawę ile będzie kosztowało naprawienie szkód, które spowodując wyciągając ten kabel (jeśłi już łaskawie byś na to przystał).
Jakie szkody
Albo w dwóch chłopa a jak nie to do auta zaczepią jeden koniec kabla i wyciągną go. Kabel na straty pewnie ale w ogródku nie powinno być uszkodzeń
Inna sprawa ze jak nie mają służebności wpisanej to nie bardzo mogą bez zgody właściciela działki włazić na jego teren

Data: 2018-02-06 13:16:20
Autor: Marcin Debowski
On 2018-02-05, Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> wrote:
> [...]

Jakie szkody Albo w dwóch chłopa a jak nie to do auta zaczepią jeden koniec kabla i wyciągną go. Kabel na straty pewnie ale w ogródku nie powinno być uszkodzeń Inna sprawa ze jak nie mają służebności wpisanej to nie bardzo mogą bez zgody właściciela działki włazić na jego teren

Może i faktycznie wyciągną. Tak czy inaczej, cała wcześniej wymieniona reszta im tego nie ułatwi.

--
Marcin

Data: 2018-02-06 05:20:48
Autor: Kris
W dniu wtorek, 6 lutego 2018 14:16:21 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

Może i faktycznie wyciągną. Tak czy inaczej, cała wcześniej wymieniona reszta im tego nie ułatwi.

A i niezbyt utrudni

Data: 2018-02-06 05:38:58
Autor: Kris
W dniu wtorek, 6 lutego 2018 14:31:33 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> A i niezbyt utrudni

Rozwiniesz?
Ano rozwinę
Niczym specjalnie trudnym nie jest wyciągnięcie z ziemi kabla bez uszkodzenia rosnących nad nim malin czy innego rabarbaru.
Oczywiście wypada mieć zgodę właściciela nieruchomości żeby to zrobić

Data: 2018-02-06 13:42:34
Autor: Marcin Debowski
On 2018-02-06, Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
> [...]

Oczywiście wypada mieć zgodę właściciela nieruchomości żeby to zrobić

No z tym zgodziłem się wcześniej, a to co nie miało ułatwić (a co było wymienione wcześniej) to były trochę inne rzeczy, z jedną, o której sam zresztą wspomniałeś.

--
Marcin

Data: 2018-02-06 18:16:05
Autor: Big Jack
Dostawca internetu chce zabrać kabel
W wiadomości
*Kris* napisał(-a):

Niczym specjalnie trudnym nie jest wyciągnięcie z ziemi kabla bez
uszkodzenia rosnących nad nim malin czy innego rabarbaru.
Oczywiście wypada mieć zgodę właściciela nieruchomości żeby to zrobić

Ten światłówód to zdaje się górą idzie ;)

W wiadomości

Big Jack
         //////     GG: 660675
        ( o  o)
    -- ooO-( )-Ooo-

Data: 2018-02-06 09:46:04
Autor: Kris
*Kris* napisał(-a):

> [...]
> Oczywiście wypada mieć zgodę właściciela nieruchomości żeby to zrobić

Ten światłówód to zdaje się górą idzie ;)
A nad nim rabarbar m.in.;)
"A rosnie coś nad tym kablem, rabarbar jakiś np.? Rabarbar rośnie (jak zgadłeś?) i jeszcze jeżyny, wiśnie i bez oraz forsycja"

Data: 2018-02-06 19:14:01
Autor: Big Jack
*Kris* napisał(-a):

A nad nim rabarbar m.in.;)
"A rosnie coś nad tym kablem, rabarbar jakiś np.?
Rabarbar rośnie (jak zgadłeś?) i jeszcze jeżyny, wiśnie i bez oraz
forsycja"

To bądźmy precyzjni, "nad" nie wyszło spod palców Jacka, a tylko że

W wiadomości
*Jacek* napisał(-a):

Rabarbar rośnie (jak zgadłeś?) i jeszcze jeżyny, wiśnie i bez oraz
forsycja. Jacek

:P

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2018-02-06 20:38:30
Autor: Robert Tomasik
W dniu 06-02-18 o 18:16, Big Jack pisze:

[...]

Rozumiem, że chcez sugerować, że jest to statek powietrzny i jest
zarejestrowany w jakimś porcie lotniczym. :-)

Data: 2018-02-06 22:26:35
Autor: Marcin Debowski
W wiadomości
*Kris* napisał(-a):

[...]

Hehe, umknęło. Z drugiej stony wiszące ogrody z rabarbarem to dziś już prawie standard.

--
Marcin

Data: 2018-02-06 17:49:04
Autor: witek
W wiadomości
*Kris* napisał(-a):

[...]

To nie rabarbar. To winogrona rosną. Winnicę założyłem.

Data: 2018-02-06 23:50:00
Autor: japanizer
On Wednesday, February 7, 2018 at 8:49:05 AM UTC+9, witek wrote:

> prawie standard.
> To nie rabarbar. To winogrona rosną. Winnicę założyłem.

Potwierdzam. Winogrona rosnące na rozgrzanych od przesyłu dużej ilości danych światłowodach dają lepsze wino.

Data: 2018-02-07 08:09:46
Autor: Marcin Debowski
On 2018-02-07, japanizer@japanizer.org <japanizer@japanizer.org> wrote:
> [...]

Potwierdzam. Winogrona rosnące na rozgrzanych od przesyłu dużej ilości danych światłowodach dają lepsze wino.

To sie fachowo nazywa nasłoneczniony stok, a poniżej jest z pewnościa odpowiednia gleba ze zrównowazoną zawartością łupków, piasku, gliny i materii organicznej. Ex-dostawca chce to wszystko zniszczyć, czyli wracamy do p. wyjscia - będzie wymierna szkoda i wygląda, że będzie spora.

--
Marcin

Data: 2018-02-07 12:22:49
Autor: J.F.
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:evyeC.609828$dY3.605693@fx10.ams1...
On 2018-02-07, japanizer@japanizer.org <japanizer@japanizer.org> wrote:
[...]

Gleby przeciez nie zniszczy, odkopie, zakopie, gleba pozostanie.
A pewnie gleboko nie zakopywal.

Gorzej, jak cenne rosliny gesto rosna, a wykopac bez ich zniszczenia sie nie da.

No coz, widzialy galy co podpisywaly, trzeba bylo pomyslec o przyszlosci, a nie zdawac sie na łaske sądów :-)

J.

Data: 2018-02-07 13:12:17
Autor: Big Jack
*Robert Tomasik* napisał(-a):

Rozumiem, że chcez sugerować, że jest to statek powietrzny i jest
zarejestrowany w jakimś porcie lotniczym. :-)

Oczywiście, ex aequo z czymkolwiek innym "wylatującym" z owego słupa, o którym pisze Jacek.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2018-02-05 13:33:25
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p59cao$6cc$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Moze nie calkiem bezinteresowna ... za 2 lata wrocisz do niego, to bedzie okazja obciazyc za nowa instalacje, albo umotywowac dwuletni abonament :-)

Czy były dostawca ma prawo do zdemontowania tego światłowodu?

Sie martwisz - odpisz proponujac terminy demontazu, pismo zachowaj, .... po ilu to latach swiatlowod przejdzie na twoja wlasnosc tytulem zasiedzenia ?

J.

Data: 2018-02-05 20:14:05
Autor: Robert Tomasik
W dniu 05-02-18 o 11:40, Jacek pisze:
[...]

Zakładając, że  jak piszesz - w umowie na temat kabla nie ma nic, to
moim zdaniem zastosowanie będzie miał art. 191 kc. Kabel jest
właściciela nieruchomości.

Data: 2018-02-07 13:35:19
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a78ad02$0$600$65785112@news.neostrada.pl...
Zakładając, że  jak piszesz - w umowie na temat kabla nie ma nic, to
moim zdaniem zastosowanie będzie miał art. 191 kc. Kabel jest
właściciela nieruchomości.

Hm, na moj gust dyskusyjne.
Rury w scianach, albo przewody zatynkowane, ale luzny kabel, przymocowany gdzies pod dachem ?

A przekazanie tej wlasnosci ? Kto za to zaplacil, i czy podatek ujszczono ?

No i wraca moje stare pytanie, czy przybic telewizor łancuchem do sciany.
Na komornika :-)
I np w  mieszkaniu na wynajem :-)

A bateria umywalkowa to rzecz ruchoma, czy komornik moze zajac ?

J.

Dostawca internetu chce zabrać kabel