Dostawczak

Data: 2020-05-08 11:49:43
Autor: Queequeg
Dostawczak
Cześć,

Szukam dostawczaka, którego będę używał w roli prowizorycznego kampera, ale jest również spora szansa, że pozbędę się osobówki i będę używał wspomnianego także do jazdy po zatłoczonym mieście w roli osobówki -- czyli musi być możliwie krótki, ale pakę mieć przynajmniej te 2m po długości, co by wszedł materac...

Problem jest taki, że nigdzie nie mogę znaleźć tabelki, która pokazałaby zewnętrzne wymiary samochodu oraz wymiary paki.

Przejechałem się Trafic-iem (kolega ma), ale zastanawiam się, czy istnieje coś mniejszego (krótszego), w czym dałoby się spać. Parkowałem nim niby, ale trochę sobie nie wyobrażam parkowania nim w mieście... a może przesadzam?

Patrzyłem jeszcze na Partnera L2 (205 cm paki), długiego Kangoo Expressa (211 cm), Caddy (225 cm) i Dacię Logan Van (193 cm -- trochę mało ale może się upchnie?).

Możecie coś polecić? Do tego niedrogiego, chcę na to przeznaczyć max 15k (na sam samochód, dodatkowo do 2-3k na ewentualne naprawy po zakupie) i chcę, żeby posłużyło dobrych kilka lat. A może wiecie, czy i gdzie znajdę wspomnianą tabelkę?

Data: 2020-05-08 09:13:52
Autor: laisar
Dostawczak
W dniu piątek, 8 maja 2020 13:49:46 UTC+2 użytkownik Queequeg napisał:

Dacia Logan Van

Nawet w dusterze można się przespać na materacu 1,9 m:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5883

Data: 2020-05-08 12:16:06
Autor: Zenek Kapelinder
Dostawczak
Kup normalnego dostawczaka w najmniejszej wersji a nie jakaś proteze. Mam mastera l1h1. Używam go jako osobówki ale kilka razy pojechałem nim na jakiś zlot. Z centymetr dla mnie za niski ale szybko można się przyzwyczaić na zasadzie dobrowolności przymusowej. Chcesz materac wsadzić. Do mojego wersalka wejdzie i jeszcze będzie miejsce na mały stolik. Znam takiego magika co jego żona jechała na jakies klasowe dwudniowe spotkanie w jakiejś dziczy.. On też ma prawdziwego dostawczaka. Wstawił jej wersalka toaletkę, powiesił kinkiety. Dostawczakiem dobrze się jeździ po mieście, jedynie problem z parkowaniem. Nikt nie wymusza pierwszeństwa, nie zajeżdża drogi. Piesi jakiś większy respekt czują.

Data: 2020-05-09 12:14:07
Autor: J.F.
Dostawczak
Dnia Fri, 8 May 2020 12:16:06 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):

[...]

Tylko formalnie na chodniku parkowac nie mozna :-(

J.

Data: 2020-05-10 14:24:41
Autor: Zenek Kapelinder
Dostawczak
Tak samo jak nie można smartem kratka przerobionym na ciężarowy.

Data: 2020-05-11 12:08:56
Autor: sirapacz
Dostawczak

Tylko formalnie na chodniku parkowac nie mozna :-(

eee?
od kiedy??

Data: 2020-05-11 12:15:24
Autor: ąćęłńóśźż
Dostawczak
I osobne przejście graniczne ;-)

-- -- -
Tylko formalnie na chodniku parkowac nie mozna

Data: 2020-05-11 12:13:25
Autor: sirapacz
Dostawczak
I osobne przejście graniczne ;-)

:))

Data: 2020-05-20 19:12:13
Autor: Queequeg
Dostawczak
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Czekaj, bo mi to wizję psuje.

Jak jest miejsce postojowe na chodniku, to nie można wjechać dostawczakiem? Znalazłem takie coś:

https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/parkowanie-na-chodniku-nie-kazdemu-wolno/xlsg2fe

"Wjazd na chodnik zastrzeżony jest dla aut o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 tony

Czterema kołami na chodnik nie wolno wjeżdżać samochodem innym niż osobowy  niezależnie od jego masy"

Czyli szukać do 2.5 tony, ale i tak nie będę mógł stanąć czterema kołami (nawet takim Trafikiem ani Partnerem), bo to nie osobówka? Czy może one mają w DR wpisaną osobówkę, bo mogą mieć albo osobówkę albo ciężarówkę? Od czego to zależy, jak to jest?

Data: 2020-05-21 11:32:13
Autor: J.F.
Dostawczak
Użytkownik "Queequeg"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:49a0febe-e503-4c5b-82da-ee9fe9b69357@trust.no1...
[...]

Jakies takie przepisy.

Czyli szukać do 2.5 tony,

I tu moze byc problem, bo dostawczak to brzmi

ale i tak nie będę mógł stanąć czterema kołami

Na szczescie na to raczej nie zwracaja uwagi ... na razie.

(nawet takim Trafikiem ani Partnerem), bo to nie osobówka? Czy może one
mają w DR wpisaną osobówkę, bo mogą mieć albo osobówkę albo ciężarówkę?

moga byc w wersji bus - osobowej, ale uwazaj, zeby z tego autobus nie wyszedl, bo bedziesz potrzebowal D/E.
Tylko 9 osob (z kierowcą)

Od czego to zależy, jak to jest?

Zapewne od homologacji fabrycznej, i niekoniecznie latwo zmienic.
Ale takie towarowo-osobowe tez byly, np 6 foteli + sporo miejsca.
Ale co na to przepisy to juz nie wiem.

Wersja "bus" ma sporo okien, to moze byc zaleta lub wada ...

J.

Data: 2020-05-21 09:59:53
Autor: Budzik
Dostawczak

Czyli szukać do 2.5 tony,

I tu moze byc problem, bo dostawczak to brzmi

Nie wiem czy jest jakikolwiek który ma dmc nizsze.
Nawet najmniejszy trafik ma ponad 3t...

--
Pozdrawia... Budzik
"Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

Data: 2020-05-21 12:22:00
Autor: sirapacz
Dostawczak
[...]

tu dokładniej i lepiej opisane:
https://czasopismo.legeartis.org/2017/06/parkowanie-samochodu-dmc-25t-chodnik.html

chyba po 20 latach muszę iść na kurs PJ :]

Data: 2020-05-08 14:04:05
Autor: Cavallino
Dostawczak
W dniu 08-05-2020 o 13:49, Queequeg pisze:

[...]

Widziałem ostatnio w "Fani czterech kółek - samochody marzeń" combivana (nie pamiętam jakiego) przerobionego na mały kamper.
Czyli już w tej klasie możesz coś takiego znaleźć - najtaniej będzie na jakimś Fiacie.

Poszukaj w necie odcinka jakby co.

Data: 2020-05-08 15:06:44
Autor: RadoslawF
Dostawczak
W dniu 2020-05-08 o 13:49, Queequeg pisze:

[...]

Parametry to na stronach producenta.

Generalnie to szukaj i pytaj na stronach miłośników kamperów.
Jest tam spora grupa takich co na kampera przerobili vana.

Data: 2020-05-08 15:59:34
Autor: Budzik
Dostawczak
Użytkownik Queequeg queequeg@trust.no1 ...

[...]

Traffik tez jest w dwóch długosciach - pytanie ktorym jechałes.

Ogolnie z busami trzeba uwazac przy kupnie bo to nie sa auta na jezdzenie do koscioła wiec wiele egzemplarzy starszych i tanszych jest bardzo zajechanych.

Natomiast co do parkowania - mi sie lepiej parkuje ducato niz osobówke wiec nie umiem sie wypowiedziec :))))

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2020-05-08 17:16:21
Autor: ąćęłńóśźż
Dostawczak
A nie może być kombi, czyli np. Opel Omega?

-- -- -

Data: 2020-05-08 18:27:48
Autor: Jacek Maciejewski
Dostawczak
Dnia Fri, 8 May 2020 11:49:43 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

[...]

Kręcę się po mieście i okolicy starym Kangoo 1, sprawdza się. A kiedyś
byłem nim w Grecji, spalim ze dwójkę na materacach na pace. Ale tylne
siedzenia były wymontowane. Tylne drzwi podnoszone do góry, co jest
fajne jak deszcz gdzieś na postoju złapie. Kangoo 2 kupisz za kilka
tysi, jeśli cię urządza pomysł wymontowania siedzeń.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-05-08 22:21:25
Autor: wowa
Dostawczak
[...]

Polecam artykuł https://lis.z219.com/2020/01/29/kamper/ Nieco inne zastosowanie ale olbrzymia ilość wiedzy i pomysłów.
Wojtek

Data: 2020-05-20 19:16:04
Autor: Queequeg
Dostawczak
wowa <wowa3@gazeta.pl> wrote:

Polecam artykuł https://lis.z219.com/2020/01/29/kamper/ Nieco inne zastosowanie ale olbrzymia ilość wiedzy i pomysłów.
Wojtek

Mega. Przeczytałem, zapisałem, jak już będzie bus to na pewno do niego wrócę, żeby go urządzić. Dzięki.

Data: 2020-05-09 22:08:23
Autor: collie
Dostawczak
W dniu 8.05.2020 o 13:49, Queequeg pisze:

[...]

Dobre, bo polskie:
https://zapodaj.net/219c56f6504fc.jpg.html
Jeno z materacem może być problem, bo paka ma 160 cm.
No i nówki sztuki funkiel nie śmiganej brak od jakiegoś
czasu.

Data: 2020-05-10 12:47:36
Autor: wowa
Dostawczak

[...]

Ha :) Jeździłem taką. Żółta była.
Wojtek

Data: 2020-05-10 13:50:07
Autor: Poldek
Dostawczak
W dniu 2020-05-09 o 22:08, collie pisze:
[...]

BOSTO!
Ten dizajn w dzisiejszych czasach robi świetne wrażenie :-)
Kurczę, dawno nie widziałem takiej na drodze.

Data: 2020-05-10 18:35:08
Autor: collie
Dostawczak
W dniu 9.05.2020 o 22:08, collie pisze:

Dobre, bo polskie:
https://zapodaj.net/219c56f6504fc.jpg.html

Albo polsko-niemiecka hybryda, czyli VW T4
z przyczepką Niewiadów N126 na pace:
https://zapodaj.net/48a69dbf9e7cd.jpg.html

Przez większą połowę roku można ze skrzynią ładunkową
wozić węgiel, albo ziemniaki, a w pozostałej mniejszej
połowie rozbijać się kamperem jak panisko, gumofilce
zostawiwszy w domu.

Data: 2020-05-10 18:23:23
Autor: Budzik
Dostawczak
Użytkownik collie collie2@vp.pl ...

[...]

O kurde, nie wiedziałem ze t4 to jest auto na ramie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

Data: 2020-05-10 16:39:52
Autor: adam
Dostawczak
VW transporter, mały i zgrabny, sa w wersji caravelle.
Każdy większy kombiak, ale jeśli to ma być na dłuższe wyjazdy to wszystko musi być powyżej 5 m długie, żeby była choć odrobina komfortu.
Poszukaj sobie też o samochodach wyprawowych i  zabudowach do nich. Nadają się długie defendery, patrole, land cruisery itp

Data: 2020-05-10 15:59:27
Autor: Budzik
Dostawczak
Użytkownik adam adam@adam.pl ...

[...]

Czyli proponujesz jednego z najdrozszych w zestawie?
W czym VW bedzie lepszy np. od traffika?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2020-05-10 22:34:20
Autor: adam
Dostawczak
Zaproponowałem jako jedną z wielu możliwości. Zaproponowałem również dowolnego dużego kombiaka. Nie miałem zamiaru bić się na punkty.

Data: 2020-05-11 04:58:48
Autor: Budzik
Dostawczak
Użytkownik adam adam@adam.pl ...

Zaproponowałem jako jedną z wielu możliwości. Zaproponowałem również dowolnego dużego kombiaka. Nie miałem zamiaru bić się na punkty.

Pytałem z ciekawości, bo VW w tej cenie to moga być zajechane egzemplarze.

--
Pozdrawia... Budzik
"Stanęliśmy na skraju przepaści,

Data: 2020-05-11 09:05:14
Autor: ąćęłńóśźż
Dostawczak
Ale jest jakaś przyczyna, że Transporter/Caravelle trzyma cenę?

-- -- -
Czyli proponujesz jednego z najdrozszych w zestawie?

Data: 2020-05-11 15:59:24
Autor: Budzik
Dostawczak
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

Czyli proponujesz jednego z najdrozszych w zestawie?

Ale jest jakaś przyczyna, że Transporter/Caravelle trzyma cenę?
 Jako transport to własciwie tudno powiedziec.
Jako caravelle to zapewne jest ich po prostu mało w takiej wersji.

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2020-05-12 12:36:04
Autor: ąćęłńóśźż
Dostawczak
Może mało awaryjne lub łatwo naprawić i części tanie?
Ceny nowych Caravelek od ilu się zaczynają?

-- -- -

Data: 2020-05-12 15:00:22
Autor: Budzik
Dostawczak
[...]

Awaryjne podobnie jak inne tego typu auta.
Jedne maja takie zalety, inne owakie.

Naprawy takich aut nie sa ani przesadnie drogie ani przesadnie tanie, to jeszcze aut sprzed epoki gdzie pod maska trudno reke włozyc miedzy osprzet.
Mowie oczywiscie o T4, co do T5 to ostatnio mieli jakas wpadke z silnikami 2.0 a własciwie z EGRami które sie sypały, powodowały branie oleju a czasami zatarcie silnika. W całej europie akcje serwisowe, polski oddział wysłał klientów na drzewo.

Co do ceny to nie mam pojecia, podejrzewam ze grubo :)

--
Pozdrawia... Budzik
"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

Data: 2020-05-17 09:32:33
Autor: ąćęłńóśźż
Dostawczak
Z ciekawości wpadłem na polską stronę konfiguratora Caravelki (ceny od 147 000 zł w górę + opcje)
www.vwdostawcze.pl/pl/modele/caravelle-6-1.html
w wyposażeniu dodatkowym (wersji Highline) jest opcja "zarejestrować jako 9-osobowe", ale wyskakuje błąd, że coś tam się nie da.
Prawdopodobnie przedni fotel pasażerów musiałby być być 2-osobowy.
Interesująca może być wersja rejestracji jako 6-osobowego ciężarowego, także z uwagi na łatwiejsze wrzucanie w koszty.

-- -- -
Co do ceny to nie mam pojecia, podejrzewam ze grubo

Data: 2020-05-17 10:00:11
Autor: Budzik
Dostawczak
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

Interesująca może być wersja rejestracji jako 6-osobowego
ciężarowego, także z uwagi na łatwiejsze wrzucanie w koszty.

W jakims sensie łatwiejsze?

--
Pozdrawia... Budzik
"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

Data: 2020-05-17 23:52:55
Autor: ąćęłńóśźż
Dostawczak
Ciężarowego w porównaniu z osobowym?
Zapytaj księgowej.

-- -- -
W jakims sensie łatwiejsze?

Data: 2020-05-18 06:00:09
Autor: Budzik
Dostawczak
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

W jakims sensie łatwiejsze?

Ciężarowego w porównaniu z osobowym?
Zapytaj księgowej.

Pytam ciebie, skoro juz cos napisałes.
I nie chodzi o roznice miedzy ciezarowy a osobowy tylko roznice miedzy a roznice miedzy vanem zarejestrowanym jako 9 osobowy a zarejestrowanym jako 6 osobowy "ciezarowy"...

Twierdzisz ze taki 6 osobowy van mozesz traktowac jako ciezarowy i odliczyc całosc kosztów?

--
Pozdrawia... Budzik
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

Data: 2020-05-18 08:04:39
Autor: ąćęłńóśźż
Dostawczak
Nie twierdzę, ale tak pomyślałem.
Jest inaczej?
Ciężarowy technicznie to nie ciężarowy podatkowo?

-- -- -
Twierdzisz ze taki 6 osobowy van mozesz traktowac jako ciezarowy i odliczyc całosc kosztów?

Data: 2020-05-18 10:37:49
Autor: Budzik
Dostawczak
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

[...]

O ile nic sie nie zmieniło, to ciezarowy w pojeciu podatków to w skrocie samochód który jednoznacznie jest samochodem ciezarowym.
CZyli ma 1 rzad siedzen i oddzielona od tych siedzen przestrzen ładunkową.
Oczywiście mowa o samochodach do 3,5t.

W sumie to zastanawiam sie, jak w ta definicje łapie sie takie ducato które ma dodatkową kabine pasazerska plus otwarta pake.
ale pewnie jest jakis wyjątek.

W kazdym razie osobowy van nijak nie bedzie sie łapał na pełne odliczenie vat.

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2020-05-11 12:18:48
Autor: T.
Dostawczak
[...]

Może Caddy Beach?

[...]