Dostawczak

Data: 2020-05-08 12:16:06
Autor: Zenek Kapelinder
Dostawczak
Kup normalnego dostawczaka w najmniejszej wersji a nie jakaś proteze. Mam mastera l1h1. Używam go jako osobówki ale kilka razy pojechałem nim na jakiś zlot. Z centymetr dla mnie za niski ale szybko można się przyzwyczaić na zasadzie dobrowolności przymusowej. Chcesz materac wsadzić. Do mojego wersalka wejdzie i jeszcze będzie miejsce na mały stolik. Znam takiego magika co jego żona jechała na jakies klasowe dwudniowe spotkanie w jakiejś dziczy.. On też ma prawdziwego dostawczaka. Wstawił jej wersalka toaletkę, powiesił kinkiety. Dostawczakiem dobrze się jeździ po mieście, jedynie problem z parkowaniem. Nikt nie wymusza pierwszeństwa, nie zajeżdża drogi. Piesi jakiś większy respekt czują.

Data: 2020-05-09 12:14:07
Autor: J.F.
Dostawczak
Dnia Fri, 8 May 2020 12:16:06 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):

[...]

Tylko formalnie na chodniku parkowac nie mozna :-(

J.

Data: 2020-05-10 14:24:41
Autor: Zenek Kapelinder
Dostawczak
Tak samo jak nie można smartem kratka przerobionym na ciężarowy.

Data: 2020-05-11 12:08:56
Autor: sirapacz
Dostawczak

Tylko formalnie na chodniku parkowac nie mozna :-(

eee?
od kiedy??

Data: 2020-05-11 12:15:24
Autor: ąćęłńóśźż
Dostawczak
I osobne przejście graniczne ;-)

-- -- -
Tylko formalnie na chodniku parkowac nie mozna

Data: 2020-05-11 12:13:25
Autor: sirapacz
Dostawczak
I osobne przejście graniczne ;-)

:))

Data: 2020-05-20 19:12:13
Autor: Queequeg
Dostawczak
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Czekaj, bo mi to wizję psuje.

Jak jest miejsce postojowe na chodniku, to nie można wjechać dostawczakiem? Znalazłem takie coś:

https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/parkowanie-na-chodniku-nie-kazdemu-wolno/xlsg2fe

"Wjazd na chodnik zastrzeżony jest dla aut o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 tony

Czterema kołami na chodnik nie wolno wjeżdżać samochodem innym niż osobowy  niezależnie od jego masy"

Czyli szukać do 2.5 tony, ale i tak nie będę mógł stanąć czterema kołami (nawet takim Trafikiem ani Partnerem), bo to nie osobówka? Czy może one mają w DR wpisaną osobówkę, bo mogą mieć albo osobówkę albo ciężarówkę? Od czego to zależy, jak to jest?

Data: 2020-05-21 11:32:13
Autor: J.F.
Dostawczak
Użytkownik "Queequeg"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:49a0febe-e503-4c5b-82da-ee9fe9b69357@trust.no1...
[...]

Jakies takie przepisy.

Czyli szukać do 2.5 tony,

I tu moze byc problem, bo dostawczak to brzmi

ale i tak nie będę mógł stanąć czterema kołami

Na szczescie na to raczej nie zwracaja uwagi ... na razie.

(nawet takim Trafikiem ani Partnerem), bo to nie osobówka? Czy może one
mają w DR wpisaną osobówkę, bo mogą mieć albo osobówkę albo ciężarówkę?

moga byc w wersji bus - osobowej, ale uwazaj, zeby z tego autobus nie wyszedl, bo bedziesz potrzebowal D/E.
Tylko 9 osob (z kierowcą)

Od czego to zależy, jak to jest?

Zapewne od homologacji fabrycznej, i niekoniecznie latwo zmienic.
Ale takie towarowo-osobowe tez byly, np 6 foteli + sporo miejsca.
Ale co na to przepisy to juz nie wiem.

Wersja "bus" ma sporo okien, to moze byc zaleta lub wada ...

J.

Data: 2020-05-21 09:59:53
Autor: Budzik
Dostawczak

Czyli szukać do 2.5 tony,

I tu moze byc problem, bo dostawczak to brzmi

Nie wiem czy jest jakikolwiek który ma dmc nizsze.
Nawet najmniejszy trafik ma ponad 3t...

--
Pozdrawia... Budzik
"Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

Data: 2020-05-21 12:22:00
Autor: sirapacz
Dostawczak
[...]

tu dokładniej i lepiej opisane:
https://czasopismo.legeartis.org/2017/06/parkowanie-samochodu-dmc-25t-chodnik.html

chyba po 20 latach muszę iść na kurs PJ :]

Dostawczak