Dostep do drogi publicznej - impas?

Data: 2009-08-24 19:23:58
Autor: jubel
Dostep do drogi publicznej - impas?
cross z grupa pl.misc.budowanie;
Mam zamiar budować dom na działce nie majacej w tej chwili bezpośredniego dostępu do istniejacej drogi publicznej.  W planie miejscowym ustalono na części działki drogę dojazdową obsługujacą zarówno moją, jak i dalsze działki. Na sąsiedniej działce wydzielono zgodnie z planem teren pasa drogowego (2) i przekazano go gminie.

Wystapilem o uzgodnienie zjazdu z mojej dzialki - uzyskalem odpowiedz ze nie mam dostepu do drogi publicznej (opinia negatywna). Mam zgodnie z planem wydzielic ze swojej dzialki pas terenu pod droge i poczekac na realizacje drogi gminnej.
Wydaje mi sie ze mozna przeciez uzgodnic zjazd z mojej dzialki poprzez dzialke drogowa gminy (2), do czasu realizacji - co wydaje sie zupelnie normalne.

Jak moge udokumentowac dostep do drogi publicznej i uzyskac pozytywne ugodnienie,  skoro to nie jest bezposredni dostep do istniejacej drogi, nie mam sluzebnosci itd?

szkic sytuacji z ponumerowaniem dzialek:

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
istniejąca droga publiczna
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
      1         |     2      |      3
dzialka       |  pas.dr |    dzialka
                  |            |
4
moja  dzialka:
5  dalsze działki

Data: 2009-08-24 20:20:15
Autor: jubel
Dostep do drogi publicznej - impas?
czy tez jeszcze inaczej - czy jest mozliwe ustanowienie sluzebnosci na dzialce nalezacej do gminy i przeznaczonej pod droge?

Dostep do drogi publicznej - impas?