Dostępność historii rachunku

Data: 2011-03-07 21:44:21
Autor: finder24
Dostępność historii rachunku
Witam,

Czy ktoś się orientuje czy jest jakieś prawo, które nakazuje żeby zapewnić
Klientowi biur maklerskiego wgląd do historii rachunku za jakiś okres czasu
np. 5 lat? Słyszałem o takim okresie przechowywania danych na potrzeby
podatkowe, ale nie wiem czy to się przekłada na Klienta.

Data: 2011-03-08 09:33:32
Autor: Dombrek
Dostępność historii rachunku
Tak, jest nakaz trzymania danych wstecz kilka lat, ale podejrzewam że Tobie chodzi o ich udostępnienie, tak? No więc oczywiście, że masz prawo wglądu w historię i otrzymania potwierdzenia z DM. Tyle, że to zwykle parę złotych kosztuje ;)
Niektóre DM oferują darmową historię przez rachunek internetowy, ale niektóre ograniczają czas wstecz.
Pozdrawiam
Dombrek

Data: 2011-03-08 20:33:25
Autor: finder24
Dostępność historii rachunku
Czyli udostępnianie Klientowi danych np. z poziomu jakiejś aplikacji
internetowej jest tylko wyjściem naprzód potrzebom Klienta i nie wynika z
prawa? Równie dobrze żadna historia nie musiałaby być udostępniana za darmo?

Data: 2011-03-08 22:40:59
Autor: Dombrek

Użytkownik "finder24" <finder24.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:il63ql$o05$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie spotkałem się z regulacją przepisami tego zagadnienia, ale bardzo prawdopodobne, że DM nie ma takiego obowiązku. W większości DM jest historia z ostatniego roku, a czy coś więcej  - zależy od DM.

Dombrek

Dostępność historii rachunku