Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

Data: 2012-10-13 19:18:38
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Witam

Mam właśnie rozebraną piastę FH-M525. Ośka nie obracała się płynnie w rękach, więc zajrzałem do środka. Z prawej (od strony bębenka) smar nie był biały jak z drugiej strony.
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798840612658742034

Ale jedyne co znalazłem, to ślady na konusach. Nie są to wżery, ale równe linie niewyczuwalne paznokciem.
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798840041599533666

Moje pytanie: skręcić to i jeździć, czy zmienić konusy? I czy w ogóle dostanę takie w sklepie rowerowym w opłacalnej cenie? Akurat jest weekend, więc od odpowiedzi zależy to czy jutro pojeżdżę rowerem, bo nie chce mi się rozbierać piasty co 2 dni.
Więc z góry dzięki :)

--
biodarek

Data: 2012-10-13 11:02:12
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
 biodarek Docelowo zaopatrz się w przykładowo taki smar:

http://www.sklep.zuzu.com.pl/index.php?dzial=produkt&id_pokaz=472#

Jak rower jest b.dobry to i smar taki musi być taki,a nie byle jaki.

 Ignac

Data: 2012-10-13 20:28:56
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 20:02, Ignac pisze:
  biodarek

Docelowo zaopatrz się w przykładowo taki smar:

http://www.sklep.zuzu.com.pl/index.php?dzial=produkt&id_pokaz=472#

Jak rower jest b.dobry to i smar taki musi być taki,a nie byle jaki.

Zwróć uwagę na smar, który już tam był:
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798840612658742034

Smarowałem nim tę piastę rok temu. To fajny włoski, biały smar. Używam tego pudełka smaru jeszcze od czasu, kiedy miałem rower za 700pln. Nie uważam, że jeśli rower jest droższy, to nie mogę jeździć na Vexolu :)

--
biodarek

Data: 2012-10-13 12:08:17
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu sobota, 13 października 2012 20:29:05 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:

Smarowałem nim tę piastę rok temu. To fajny włoski, biały smar. 

Może smar jest i fajny tylko co spowodowało że ośka nie obracała się
płynnie,może wyregulowanie piasty/luzów nie było za dobre,może piach?
Bo jeżeli była dobrze wyregulowana rok temu to na skutek zużycia/przebiegu
powinien pojawić się np.na niej luz(który wskazany nie jest)ale który
powinien poprawić płynnośc jej obrotów,i nie przyjmuj wszystkiego jako
krytykę,bo to nie jest kompletnie moim celem.

 Ignac

Data: 2012-10-13 21:25:23
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 21:08, Ignac pisze:
W dniu sobota, 13 października 2012 20:29:05 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:

Smarowałem nim tę piastę rok temu. To fajny włoski, biały smar.

Może smar jest i fajny tylko co spowodowało że ośka nie obracała się
płynnie,może wyregulowanie piasty/luzów nie było za dobre,może piach?
Bo jeżeli była dobrze wyregulowana rok temu to na skutek zużycia/przebiegu
powinien pojawić się np.na niej luz(który wskazany nie jest)ale który
powinien poprawić płynnośc jej obrotów,i nie przyjmuj wszystkiego jako
krytykę,bo to nie jest kompletnie moim celem.

Fabrycznie była za mocno skręcona - poluzowałem od razu, bo to nie pierwsza moja Deorka. Jeździłem na LX i XT i też sam je konserwowałem. Myślę, że skręcona była dobrze - mały luz, który znika po zamknięciu koła szybkozamykaczem. Koło od ostatniego smarowania przejechało jakieś 5 tysięcy km prawie tylko w terenie. Również w deszczu i przy -20*C ubiegłej zimy. Może tyle wystarczy dla tej piasty. Prawdopodobnie było tak jak pisał PeJot - wcisnąłem myjką brud do środka.

Może rzeczywiście źle Cię odebrałem :)

--
biodarek

Data: 2012-10-13 21:54:53
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 21:25, biodarek pisze:
 Prawdopodobnie było
tak jak pisał PeJot - wcisnąłem myjką brud do środka.

W sumie jak ktoś się postara, to i *wodą z węża* da radę zalać piastę.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-13 22:02:22
Autor: szufla
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
mały luz, który znika po zamknięciu koła szybkozamykaczem.

Nie wiem jak to mozliwe ?

sz.

Data: 2012-10-13 22:51:09
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 22:02, szufla pisze:
mały luz, który znika po zamknięciu koła szybkozamykaczem.

Nie wiem jak to mozliwe ?

No właśnie.

--
P. Jankisz :)
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-13 23:14:47
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 22:51, PeJot pisze:
W dniu 2012-10-13 22:02, szufla pisze:
mały luz, który znika po zamknięciu koła szybkozamykaczem.

Nie wiem jak to mozliwe ?

No właśnie.

Tak pamiętałem z jakiegoś poradnika w sieci, ale rzeczywiście przed chwilą musiałem jeszcze raz zdjąć koło i dokręcić konusy, bo w ramie minimalnie się ruszało. Poprawiłem, ale i tak po skręcaniu jest jakby ciut za luźno. Może nie tyle, że jest luz przy poruszeniu osią, ale wydaje się jakby można dokręcić mocniej. Teraz jest dobrze.

--
biodarek

Data: 2012-10-13 15:23:33
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu sobota, 13 października 2012 23:14:56 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:
W dniu 2012-10-13 22:51, PeJot pisze:

> W dniu 2012-10-13 22:02, szufla pisze:

>>> ma�y luz, kt�ry znika po zamkni�ciu ko�a szybkozamykaczem.

>>

>> Nie wiem jak to mozliwe ?

>

> No w�a�nie.



Tak pami�ta�em z jakiego� poradnika w sieci, ale rzeczywi�cie przed chwil� musia�em jeszcze raz zdj�� ko�o i dokr�ci� konusy, bo w ramie minimalnie si� rusza�o. Poprawi�em, ale i tak po skr�caniu jest jakby ciut za lu�no. Mo�e nie tyle, �e jest luz przy poruszeniu osi�, ale wydaje si� jakby mo�na dokr�ci� mocniej. Teraz jest dobrze.

Niestety nie mogę Cię odczytać,ale ja to robię tak.Konusy ustawiam tak aby przed włożeniem do widełek miały wyczuwalny luz osiowy z 1mm,potem kontruje
je tymi cienkiemi nakrętkami(kontrami)z każdej strony osobno i wkładam koło
w widełki zaciskam zamykacz i mam luz,więc popuszczam zamykacz i na kontry
po obu stronach zakładam klucze i przekręcam je względem siebie o powiedzmy
10 stopni w prawo i zaciskam zamykacz z taką siłą jakbym chciał koło zamocować.
Jeżeli znowu mam luz to w/w czynność z przekręcaniem kontr powtarzam,mogę te
kontry obrócić o powiedzmy 5 stopni jeżeli wyczuwam że luz na piaście się
zmniejsza i w pewnym momencie luzu znika po zaciśnięciu zamykacza i to jest
koniec regulacji.Chodzi o to że doszliśmy z luzem do zera i minimalnie
weszliśmy w obszar bez luzu,bo na kole nie może być wyczuwalnego nawet minimalnego luzu.
  Ignac

Data: 2012-10-14 00:42:49
Autor: szufla
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

więc popuszczam zamykacz i na kontry
po obu stronach zakładam klucze i przekręcam je względem siebie o powiedzmy
10 stopni

Jesli jestes w stanie w ten sposob krecic kontrami tzn, ze konusy nie sa zacisniete.
Kontre dokrecasz do konusa a nie calosc do kulek.

sz.

Data: 2012-10-13 16:00:32
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu niedziela, 14 października 2012 00:40:10 UTC+2 użytkownik szufla napisał:
> więc popuszczam zamykacz i na kontry

>po obu stronach zakładam klucze i przekręcam je względem siebie o powiedzmy

>10 stopni




Kontre dokrecasz do konusa a nie calosc do kulek.


No dokładnie,tylko tak mocno kontrujesz każdą kontrę z właściwym konusem
żeby z pewnym oporem ale jednak dały się(te kontry wraz z konusami ) względem  siebie tymi kluczami obrócić,zrób sobie próbę na luźnej ośce.

 Ignac

Data: 2012-10-14 10:53:43
Autor: Coaster
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Ignac wrote:
W dniu niedziela, 14 października 2012 00:40:10 UTC+2 użytkownik szufla napisał:
więc popuszczam zamykacz i na kontry
po obu stronach zakładam klucze i przekręcam je względem siebie o powiedzmy
10 stopni



Kontre dokrecasz do konusa a nie calosc do kulek.


No dokładnie,tylko tak mocno kontrujesz każdą kontrę z właściwym konusem
żeby z pewnym oporem ale jednak dały się(te kontry wraz z konusami ) względem  siebie tymi kluczami obrócić,zrób sobie próbę na luźnej ośce.

Prawidlowo kontre powinies tak zakontrowac, zeby nic sie nie moglo obracac. Oczywiscie sa wyjatki - np. angielski Raleigh z lat 30-50-tych, gdzie programowo tylko jeden konus mial naciecie na klucz (drugi byl dokrecony 'do konca' nie posiadal naciec) - luz ustawialo sie kiedy kolo bylo juz w widelcu. Konusy te nie posiadaly kontr w ogole - role kontry spelnialala nakretka kola. Kola nie mozna bylo wstawic w widelec 'tylem na przod' bo spowodowalo by to zakrecanie nastawnego konusa.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-10-14 03:09:28
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu niedziela, 14 października 2012 10:53:44 UTC+2 użytkownik Coaster napisał:

Prawidlowo kontre powinies tak zakontrowac, zeby nic sie nie moglo obracac.

dodałbym samodzielnie,bo konusy zakontrowane kontrami z należytą siłą nie są w stanie obrócic się w czasie jazdy samodzielnie.
A jak opisałem wczesniej musimy znaleźć tą magiczną granicę luzu i
braku luzu przy zaciśniętym zacisku piasty,czy nakrętki koła.
Możemy to robić tak że metodą wielu żmudnych prób i błędów rozkontrowujemy
konusa przekręcamy go o owe 5-10 stopni i znowu kontrujemy,o to chodzi?
Sorki za określenie ale to jest najwyższych lotów upierdliwośc,sposób
który proponuję zajmuje do 5 min i jest bardzo precyzyjny bez jakiejkolwiek
uciążliwości całego procesu regulacji.
  Ignac

Data: 2012-10-14 16:50:48
Autor: Coaster
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Ignac wrote:
W dniu niedziela, 14 października 2012 10:53:44 UTC+2 użytkownik Coaster napisał:

Prawidlowo kontre powinies tak zakontrowac, zeby nic sie nie moglo obracac.

dodałbym samodzielnie,bo konusy zakontrowane kontrami z należytą siłą nie są w stanie obrócic się w czasie jazdy samodzielnie.

Oczywiscie mialem na mysli to, ze zakontrowany konus nie powinien sie obracac razem z kontra na osce. Jezeli sie obraca, to oznacza, ze jest za slabo zakontrowany.

A jak opisałem wczesniej musimy znaleźć tą magiczną granicę luzu i
braku luzu przy zaciśniętym zacisku piasty,czy nakrętki koła.
Możemy to robić tak że metodą wielu żmudnych prób i błędów rozkontrowujemy
konusa przekręcamy go o owe 5-10 stopni i znowu kontrujemy,o to chodzi?
Sorki za określenie ale to jest najwyższych lotów upierdliwośc,sposób
który proponuję zajmuje do 5 min i jest bardzo precyzyjny bez jakiejkolwiek
uciążliwości całego procesu regulacji.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-10-14 11:41:51
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu niedziela, 14 października 2012 16:50:53 UTC+2 użytkownik Coaster napisał:

Oczywiscie mialem na mysli to, ze zakontrowany konus nie powinien sie obracac razem z kontra na osce. Jezeli sie obraca, to oznacza, ze jest za slabo zakontrowany.

A mógłbyś podać schemat wg. którego Ty dokonujesz regulacji piasty.

 Ignac

Data: 2012-10-14 23:25:26
Autor: Andrzej Ozieblo
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Ignac pisze:

Niestety nie mogę Cię odczytać,ale ja to robię tak.Konusy ustawiam tak aby przed włożeniem do widełek miały wyczuwalny luz osiowy z 1mm,potem kontruje
je tymi cienkiemi nakrętkami(kontrami)z każdej strony osobno i wkładam koło
w widełki zaciskam zamykacz i mam luz,więc popuszczam zamykacz i na kontry
po obu stronach zakładam klucze i przekręcam je względem siebie o powiedzmy
10 stopni w prawo i zaciskam zamykacz z taką siłą jakbym chciał koło zamocować.

W sumie robie podobnie, ale mniej precyzyjnie. Zaczynam od wstepnego dokrecenia konusow by pozostawic niewielki luz. Teraz kontruje kontry dosc mocno, ale nie na tyle, by sie nie dalo z niewielka sila przekrecic kontry rzem z konusem. Tzn. robie tak jak Ty, z obu stron zakladam klucze oczkowe na kontre i skrecam tak dlugo az luz sie skasuje. Na koniec odkrecam minimalnie, tym razem odkrecajac konusy (zakladam cienkie klucze na wyciecia w konusach. Z takim minimalnym luzem zakladam kolo. Sprawdzam czy po zapieciu zamykaczem nie ma luzu i czy kolo latwo sie kreci. Z reguly nic nie poprawiam.

Ten hint by dokrecac kontry juz po lekkim zakontrowaniu konusow, wymyslilem dosc pozno, w kazdym razie po kilku latach mechanikowania. A sposob jest prosty do bolu.

Data: 2012-10-14 14:58:36
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu niedziela, 14 października 2012 23:25:29 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
 
Ten hint by dokrecac kontry juz po lekkim zakontrowaniu konusow, wymyslilem dosc pozno, w kazdym razie po kilku latach mechanikowania. A sposob jest prosty do bolu.

Oczywiście,siłę skontrowania trzeba tak dobrać aby oba komplety kontra-konus
z pewnym oporem ale dały się względem siebie obrócić za pomocą oczywiście
kluczy.A jeżeli sie za bardzo przejedzie w stronę bez luzu to tak jak piszesz
zakładam klucze na konusy i kręcę tym razem w lewo kluczami i znowu jestem
w obszarze z luzem na piascie,ale nie chciałem zaciemniać obrazu regulacji.

 Ignac

Data: 2012-10-15 09:36:37
Autor: Andrzej Ozieblo
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-14 23:58, Ignac pisze:

A jeżeli sie za bardzo przejedzie w stronę bez luzu to tak jak piszesz
zakładam klucze na konusy i kręcę tym razem w lewo kluczami i znowu jestem
w obszarze z luzem na piascie

Klopot w tym, ze na ogol, przynajmniej tak jest u mnie, nie posiadamy dwoch waskich kluczy do konusow o tym samym rozmiarze. Mam dwa, ale rozne 13-14 i 15-16. A zwykly klucz plaski samochodowy nie podjedzie, bo jest za szeroki. Do tego by skontrowac z drugiej strony musialem sie przeprosic ze starymi kluczami rowerowymi, takimi z wieloma wycieciami. Tez ciut za szetokie, ale od biedy sie mieszcza.

Data: 2012-10-15 09:34:08
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu poniedziałek, 15 października 2012 09:36:35 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:


Klopot w tym, ze na ogol, przynajmniej tak jest u mnie, nie posiadamy dwoch waskich kluczy do konusow o tym samym rozmiarze. Mam dwa, ale rozne 13-14 i 15-16. A zwykly klucz plaski samochodowy nie podjedzie, bo jest za szeroki. Do tego by skontrowac z drugiej strony musialem sie przeprosic ze starymi kluczami rowerowymi, takimi z wieloma wycieciami. Tez ciut za szetokie, ale od biedy sie mieszcza.

Z typowymi kluczami to rozwiązuje problem banalnie prosto,kupiłem w Oszołomie w Bonarce zwykłe samochodowe po 2 zł/szt i zeszlifowałem same końcówki na żądaną grubośc i gotowe.A ostatnio zrobiłem sobie 36 mm
kluczyk z kawałka blachy grubości 1 mm do nakrętki/kontry steru.

 Ignac

Data: 2012-10-14 23:45:50
Autor: Andrzej Ozieblo
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Andrzej Ozieblo pisze:

 Z takim minimalnym luzem zakladam
kolo.

No tak, ozzywiscie zapomnialem o najwaznieszym. Juz po regulacji, ale przed zalozeniem kola, kontruje na maksa. Czasem prz tym pojawi sie luz lub za ciezko sie kreci, wiec poprzednie czynnosci trzeba powtorzyc.

Data: 2012-10-14 09:55:42
Autor: Coaster
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
szufla wrote:
mały luz, który znika po zamknięciu koła szybkozamykaczem.

Nie wiem jak to mozliwe ?

Nie wiem, jak to niemozliwe. Wszytkie moje QR tak mialy/maja.
A jak chcesz podbudowy niekwestionowanego praktyka:

"[...] Quick-release hubs are trickier to adjust, because the quick-release mechanism compresses the axle slightly when it is tightened. If you adjust the cones so that they feel just right off the bike, they will bind up when you tighten the quick release. You must set the cones so that there is a little bit of play when the hub is off the bike, or when the wheel is installed with the quick release just barely tightened. [...]"
http://www.sheldonbrown.com/cone-adjustment.html

Ale mozliwe, ze kalifikujesz sie do tej kategorii:
"[...] Many people undertighten quick release skewers. [...]"
;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-10-14 10:38:49
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-14 09:55, Coaster pisze:

Ale mozliwe, ze kalifikujesz sie do tej kategorii:
"[...] Many people undertighten quick release skewers. [...]"
;-)

Możliwe. Ale możliwe też że wiele zacisków z plastikowymi wkładkami generuje marne siły ściskające.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-14 16:44:14
Autor: Coaster
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-14 09:55, Coaster pisze:

Ale mozliwe, ze kalifikujesz sie do tej kategorii:
"[...] Many people undertighten quick release skewers. [...]"
;-)

Możliwe. Ale możliwe też że wiele zacisków z plastikowymi wkładkami generuje marne siły ściskające.


Calkiem mozliwe. Ja mialem/mam tylko stalowe z _wewnetrzna_ krzywka.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-10-14 11:02:41
Autor: szufla
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Nie wiem, jak to niemozliwe. Wszytkie moje QR tak mialy/maja.
A jak chcesz podbudowy niekwestionowanego praktyka:

Nie wiem, u mnie nic takiego nie wystepuje. Moze nie zaciskam z taka para, ze trace jakis luzik na gwincie i to drobnozwojnym.

sz.

Data: 2012-10-14 16:46:41
Autor: Coaster
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
szufla wrote:
Nie wiem, jak to niemozliwe. Wszytkie moje QR tak mialy/maja.
A jak chcesz podbudowy niekwestionowanego praktyka:

Nie wiem, u mnie nic takiego nie wystepuje. Moze nie zaciskam z taka para, ze trace jakis luzik na gwincie i to drobnozwojnym.

Mozliwe - ja zawsze mocno przesadzam in plus z sila zacisku.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-10-13 19:29:15
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5c837$pe8>

Moje pytanie: skręcić to i jeździć, czy zmienić konusy? I czy w ogóle dostanę takie w sklepie rowerowym w opłacalnej cenie? Akurat jest weekend, więc od odpowiedzi zależy to czy jutro pojeżdżę rowerem, bo nie chce mi się rozbierać piasty co 2 dni.
Więc z góry dzięki :)

Olać i jeździć. W wAw konusy BYWAŁY CZASAMI w jakimś tam sklepie, ale najpewniejszy zestaw naprawczy nazywa sie "nowa piasta" Przerabiałem dokładnie to samo na identycznej piaście.

http://endurorider.pl/2008/04/fh-m525/

Jeżeli nie chcesz zmieniać koła to można się szarpnąć, ale jeżeli myślisz o nowym to lepiej jeździć na starym tak długo jak będzie sie jakkolwiek obracać. FH-M525 to nie jest zbyt udana rzecz IMO :/


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-13 20:15:15
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 19:29, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:k5c837$pe8>

Moje pytanie: skręcić to i jeździć, czy zmienić konusy? I czy w ogóle
dostanę takie w sklepie rowerowym w opłacalnej cenie? Akurat jest
weekend, więc od odpowiedzi zależy to czy jutro pojeżdżę rowerem, bo
nie chce mi się rozbierać piasty co 2 dni.
Więc z góry dzięki :)

Olać i jeździć. W wAw konusy BYWAŁY CZASAMI w jakimś tam sklepie, ale
najpewniejszy zestaw naprawczy nazywa sie "nowa piasta" Przerabiałem
dokładnie to samo na identycznej piaście.

http://endurorider.pl/2008/04/fh-m525/

Jeżeli nie chcesz zmieniać koła to można się szarpnąć, ale jeżeli
myślisz o nowym to lepiej jeździć na starym tak długo jak będzie sie
jakkolwiek obracać. FH-M525 to nie jest zbyt udana rzecz IMO :/

No to skręcam i będę jeździł do końca tej piasty. Ale i tak jutro nie pojeżdżę (przynajmniej tym rowerem), bo korby też mi się nie kręcą. Rozebrałem po raz pierwszy HT II i nie obraca się łożysko od strony korby. Nic dziwnego - w ramie miałem bagno w okolicach suportu:
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798854954965936434

Piach i woda jest też głębiej w dolnej rurze ramy. Nie mam pojęcia, którędy tam się to dostało. Woda - rozumiem, ale ziarna piachu?
No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :)
Coś pamiętam, że chyba pisałeś niedawno o Accencie z możliwością późniejszej wymiany samych, łatwo dostępnych łożysk.

--
biodarek

Data: 2012-10-13 20:24:29
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5cbdc$cia$1mx1.internetia.pl...

No to skręcam i będę jeździł do końca tej piasty. Ale i tak jutro nie pojeżdżę (przynajmniej tym rowerem), bo korby też mi się nie kręcą. Rozebrałem po raz pierwszy HT II i nie obraca się łożysko od strony korby. Nic dziwnego - w ramie miałem bagno w okolicach suportu:
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798854954965936434

To jeszcze nie jest źle :)

Piach i woda jest też głębiej w dolnej rurze ramy. Nie mam pojęcia, którędy tam się to dostało. Woda - rozumiem, ale ziarna piachu?

Przez otwory technologiczne w ramie, piach dostaje się razem z wodą :) Dlatego na zdjęciach Horneta widać czasami kawałki szarej taśmy PCV, którą zakleiłem wszelkie otwory przez które do srodka wlewa sie woda etc :)

No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :)
Coś pamiętam, że chyba pisałeś niedawno o Accencie z możliwością późniejszej wymiany samych, łatwo dostępnych łożysk.

W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805 2RS i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś nawet na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje wymiary z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to problem padających łożysk mozna uznać za zamknięty.

Co ciekawe fabryczne łożyska w Accencie były dobrze nasmarowane co nie jest takie oczywiste ;)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-13 20:58:55
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 20:24, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:k5cbdc$cia$1mx1.internetia.pl...

No to skręcam i będę jeździł do końca tej piasty. Ale i tak jutro nie
pojeżdżę (przynajmniej tym rowerem), bo korby też mi się nie kręcą.
Rozebrałem po raz pierwszy HT II i nie obraca się łożysko od strony
korby. Nic dziwnego - w ramie miałem bagno w okolicach suportu:
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798854954965936434


To jeszcze nie jest źle :)

Pocieszające. Również to, że wcześniej sobie kupiłem odpowiednie klucze :)

Choć ten TL-FC16 to lipa - nie mogłem nim odkręcić plastikowej nakrętki w korbie i musiałem użyć pomysłu - nabiłem w niego Torx T40 :)
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798865357341368242

Chyba już tak zostanie na zawsze, bo teraz nie mogę go wyjąć :)

Piach i woda jest też głębiej w dolnej rurze ramy. Nie mam pojęcia,
którędy tam się to dostało. Woda - rozumiem, ale ziarna piachu?

Przez otwory technologiczne w ramie, piach dostaje się razem z wodą :)
Dlatego na zdjęciach Horneta widać czasami kawałki szarej taśmy PCV,
którą zakleiłem wszelkie otwory przez które do srodka wlewa sie woda etc :)

Nie mam takich otworów w ramie (jedynie w wahaczu). Jest tylko w rurze podsiodłowej otworek wskazujący czy sztyca jest wystarczająco osadzona w ramie - czyli u mnie zawsze jest zatkany, bo sztycę jedynie opuszczam ;) Mógłby też dotrzeć od główki ramy, no ale tam jest rura sterowa widelca. Główna oś obrotu zawieszenia ma w środku ramy tuleję... chyba mam - na rurze podsiodłowej oś linka zawieszenia ma otwory na imbusa 5 - tamtędy może dostać się piach. A niedawno, w świetle lampy, było wyraźnie widać, że moje opony Crossmark strasznie mocno sypią piachem.

No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :)
Coś pamiętam, że chyba pisałeś niedawno o Accencie z możliwością
późniejszej wymiany samych, łatwo dostępnych łożysk.

W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805 2RS
i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś nawet
na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje wymiary
z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to problem
padających łożysk mozna uznać za zamknięty.

Co ciekawe fabryczne łożyska w Accencie były dobrze nasmarowane co nie
jest takie oczywiste ;)

No to już chyba wiem wszystko :)

--
biodarek

Data: 2012-10-13 21:06:51
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5cdv9$q3o$1mx1.internetia.pl...


Pocieszające. Również to, że wcześniej sobie kupiłem odpowiednie klucze :)

Choć ten TL-FC16 to lipa - nie mogłem nim odkręcić plastikowej nakrętki w korbie i musiałem użyć pomysłu - nabiłem w niego Torx T40 :)
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798865357341368242

Chyba już tak zostanie na zawsze, bo teraz nie mogę go wyjąć :)

Ja używam klucza 3w1 (alledrogo) gdzie jest w prezencie "redukcja" która eliminuje konieczność używania dedykowanego klucza :)

Nie mam takich otworów w ramie (jedynie w wahaczu). Jest tylko w rurze podsiodłowej otworek wskazujący czy sztyca jest wystarczająco osadzona w ramie - czyli u mnie zawsze jest zatkany, bo sztycę jedynie opuszczam ;) Mógłby też dotrzeć od główki ramy, no ale tam jest rura sterowa widelca. Główna oś obrotu zawieszenia ma w środku ramy tuleję... chyba mam - na rurze podsiodłowej oś linka zawieszenia ma otwory na imbusa 5 - tamtędy może dostać się piach. A niedawno, w świetle lampy, było wyraźnie widać, że moje opony Crossmark strasznie mocno sypią piachem.

Ja myślę, że jednak masz :) W czasie spawania gazu muszą mieć ujście i do tej pory nie widziałem alu/stalowej ramy, która by ich nie miała. Są małe i często dobrze schowane :)

No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :)
Coś pamiętam, że chyba pisałeś niedawno o Accencie z możliwością
późniejszej wymiany samych, łatwo dostępnych łożysk.

W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805 2RS
i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś nawet
na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje wymiary
z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to problem
padających łożysk mozna uznać za zamknięty.

Co ciekawe fabryczne łożyska w Accencie były dobrze nasmarowane co nie
jest takie oczywiste ;)

No to już chyba wiem wszystko :)

;)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-15 00:01:14
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 21:06, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:k5cdv9$q3o$1mx1.internetia.pl...


Pocieszające. Również to, że wcześniej sobie kupiłem odpowiednie
klucze :)

Choć ten TL-FC16 to lipa - nie mogłem nim odkręcić plastikowej
nakrętki w korbie i musiałem użyć pomysłu - nabiłem w niego Torx T40 :)
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798865357341368242


Chyba już tak zostanie na zawsze, bo teraz nie mogę go wyjąć :)

Ja używam klucza 3w1 (alledrogo) gdzie jest w prezencie "redukcja" która
eliminuje konieczność używania dedykowanego klucza :)

Skasowałem powyższe zdjęcie, bo trochę się wygłupiłem - klucz jest dobry... najpierw trzeba odkręcić śruby korby, a dopiero potem nakrętkę :)

Nie mam takich otworów w ramie (jedynie w wahaczu). Jest tylko w rurze
podsiodłowej otworek wskazujący czy sztyca jest wystarczająco osadzona
w ramie - czyli u mnie zawsze jest zatkany, bo sztycę jedynie
opuszczam ;) Mógłby też dotrzeć od główki ramy, no ale tam jest rura
sterowa widelca. Główna oś obrotu zawieszenia ma w środku ramy
tuleję... chyba mam - na rurze podsiodłowej oś linka zawieszenia ma
otwory na imbusa 5 - tamtędy może dostać się piach. A niedawno, w
świetle lampy, było wyraźnie widać, że moje opony Crossmark strasznie
mocno sypią piachem.

Ja myślę, że jednak masz :) W czasie spawania gazu muszą mieć ujście i
do tej pory nie widziałem alu/stalowej ramy, która by ich nie miała. Są
małe i często dobrze schowane :)

Mógłbym to teraz sprawdzić wlewając wodę przez mufę i patrząc skąd cieknie ;) Ale wydaje mi się, że piach może się dostawać tylko przez tą oś linka zawieszenia - przez dziury 2x5mm może się sporo przedostać.

--
biodarek

Data: 2012-10-14 22:10:28
Autor: Wojtek Paszkowski
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

"kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote in message news:k5cblf$5m0$1news.task.gda.pl...
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5cbdc$cia$1mx1.internetia.pl...

No to skręcam i będę jeździł do końca tej piasty. Ale i tak jutro nie pojeżdżę (przynajmniej tym rowerem), bo korby też mi się nie kręcą. Rozebrałem po raz pierwszy HT II i nie obraca się łożysko od strony korby. Nic dziwnego - w ramie miałem bagno w okolicach suportu:
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798854954965936434

W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805 2RS i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś nawet na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje wymiary z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to problem padających łożysk mozna uznać za zamknięty.

niekoniecznie. Zanabyłem miski Accenta jakiś rok czy dwa temu i zauważyłem wyraźnie przyspieszone zużycie łożysk, już po 1-2tys km pojawiały się luzy kwalifikujące do wymiany (shimanowskie wytrzymywały tak 4-5kkm, a z wymienionymi łożyskami "za 5zł" wbijanymi po dopasowaniu suportu scyzorykiem - jeszcze dłużej). Może to przyczyna gorszych łożysk sprzedawanych obecnie, ale podejrzewam jednak, że coś nie tak może być z wymiarami w Accentowym suporcie (albo same miski się wyrobiły) - w każdym bądź razie przeprosiłem się z oryginalnymi miskami i na razie mam spokój.

Co do konusów - pewnie każdy sklep handlujący Shimano może coś takiego zamówić (o ile im się będzie chciało). Swego czasu komplet konusów/kulek zanabyłem w romed.pl - to akurat skarbnica różnego rodzaju drobnych części, których nie dostanie się nigdzie indziej - i bardzo dużo mają od ręki (np kilkaset szprych w rozmiarach 220 czy 230 - nie do dostania gdziekolwiek).

pozdr

Data: 2012-10-14 23:26:29
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-14 22:10, Wojtek Paszkowski pisze:
"kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote in message
W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805
2RS i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś
nawet na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje
wymiary z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to
problem padających łożysk mozna uznać za zamknięty.

niekoniecznie. Zanabyłem miski Accenta jakiś rok czy dwa temu i
zauważyłem wyraźnie przyspieszone zużycie łożysk, już po 1-2tys km
pojawiały się luzy kwalifikujące do wymiany (shimanowskie wytrzymywały
tak 4-5kkm, a z wymienionymi łożyskami "za 5zł" wbijanymi po dopasowaniu
suportu scyzorykiem - jeszcze dłużej). Może to przyczyna gorszych łożysk
sprzedawanych obecnie, ale podejrzewam jednak, że coś nie tak może być z
wymiarami w Accentowym suporcie (albo same miski się wyrobiły) - w
każdym bądź razie przeprosiłem się z oryginalnymi miskami i na razie mam
spokój.

Już i tak kupiłem ten Accenta - zobaczę jak to będzie. Oryginały też pewnie spróbuję zregenerować. Z tego co widzę, to mój suport i tak chyba sporo przejechał: 7-8kkm. A jak czytam w sieci, to nie trzeba myjki ciśnieniowej - wystarczy pojeździć po wodzie albo potokach, aby go zatrzymać.

Co do konusów - pewnie każdy sklep handlujący Shimano może coś takiego
zamówić (o ile im się będzie chciało). Swego czasu komplet konusów/kulek
zanabyłem w romed.pl - to akurat skarbnica różnego rodzaju drobnych
części, których nie dostanie się nigdzie indziej - i bardzo dużo mają od
ręki (np kilkaset szprych w rozmiarach 220 czy 230 - nie do dostania
gdziekolwiek).

Będę się rozglądał i kupię już na zapas, bo teraz jeszcze pewnie to koło pojeździ.

--
biodarek

Data: 2012-10-17 22:59:22
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piast y Deore
W dniu 2012-10-14 22:10, Wojtek Paszkowski pisze:
W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805
2RS i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś
nawet na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje
wymiary z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to
problem padających łożysk mozna uznać za zamknięty.

niekoniecznie. Zanabyłem miski Accenta jakiś rok czy dwa temu i
zauważyłem wyraźnie przyspieszone zużycie łożysk, już po 1-2tys km
pojawiały się luzy kwalifikujące do wymiany (shimanowskie wytrzymywały
tak 4-5kkm, a z wymienionymi łożyskami "za 5zł" wbijanymi po dopasowaniu
suportu scyzorykiem - jeszcze dłużej). Może to przyczyna gorszych łożysk
sprzedawanych obecnie, ale podejrzewam jednak, że coś nie tak może być z
wymiarami w Accentowym suporcie (albo same miski się wyrobiły) - w
każdym bądź razie przeprosiłem się z oryginalnymi miskami i na razie mam
spokĂłj.

Może za mocno skręcone były? Doczytałem, że nie można przesadzić z siłą dociągnięcia ramion korby. Zobaczymy jak to będzie u mnie. Na razie przybyło 7g przez zmianę na Accenta. Za to teraz mam czarną wersję zamiast fabrycznej srebrnej ;)

W międzyczasie pokręciłem na drugim rowerze, gdzie mam octalinka i muszę powiedzieć, że czuję różnice w sztywności korby. Na korzyść HT II.

--
biodarek

Data: 2012-10-13 22:59:30
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 20:15, biodarek pisze:

https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798854954965936434


Piach i woda jest też głębiej w dolnej rurze ramy. Nie mam pojęcia,
którędy tam się to dostało. Woda - rozumiem, ale ziarna piachu?

Woda leje się przez dziury na koszyk na bidon, nawet jak w nich są śruby. Piasek sypie się przez źle spasowaną sztycę, ściślej przez to podłużne rozcięcie. Różnica 0.2-0.4 mm na średnicy sztycy i dedykowanego otworu w ramie to standard.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-13 19:41:30
Autor: ToMasz
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

Moje pytanie: skręcić to i jeździć,
Tak. nie przejmować się. nawet jak Ci wyskoczą wżery, to też olej, jeździj, jak padnie to serwis..
Tu już nic nie poprawisz, nie zaszkodzisz.
ToMasz

Data: 2012-10-13 20:21:28
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 19:41, ToMasz pisze:

Moje pytanie: skręcić to i jeździć,
Tak. nie przejmować się. nawet jak Ci wyskoczą wżery, to też olej,
jeździj, jak padnie to serwis..
Tu już nic nie poprawisz, nie zaszkodzisz.

Dzięki, że oderwaliście się na chwilę od tych Tygrysów :)

--
biodarek

Data: 2012-10-13 20:04:23
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 19:18, biodarek pisze:

Mam właśnie rozebraną piastę FH-M525. Ośka nie obracała się płynnie w
rękach, więc zajrzałem do środka. Z prawej (od strony bębenka) smar nie
był biały jak z drugiej strony.
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798840612658742034

Ja tu widzę myjkę ciśnieniową.

Ale jedyne co znalazłem, to ślady na konusach. Nie są to wżery, ale
równe linie niewyczuwalne paznokciem.
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798840041599533666


Moje pytanie: skręcić to i jeździć, czy zmienić konusy?

Wymyć, zmontować i jeździć. Co najwyżej wymienić kulki ( 1/4" ). Do nabycia w sklepie z łożyskami. SRy w tym temacie omijać szerokim łukiem.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-13 20:20:09
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 20:04, PeJot pisze:
W dniu 2012-10-13 19:18, biodarek pisze:

Mam właśnie rozebraną piastę FH-M525. Ośka nie obracała się płynnie w
rękach, więc zajrzałem do środka. Z prawej (od strony bębenka) smar nie
był biały jak z drugiej strony.
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798840612658742034


Ja tu widzę myjkę ciśnieniową.

Normalnie jasnowidz! Zdarzyło się ze dwa razy po maratonie, ale nie było innej możliwości - musiałem zapakować rower do środka nieswojego samochodu po. A tak, to delikatnie, w wannie lub w potoku.

Ale jedyne co znalazłem, to ślady na konusach. Nie są to wżery, ale
równe linie niewyczuwalne paznokciem.
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798840041599533666



Moje pytanie: skręcić to i jeździć, czy zmienić konusy?

Wymyć, zmontować i jeździć. Co najwyżej wymienić kulki ( 1/4" ). Do
nabycia w sklepie z łożyskami. SRy w tym temacie omijać szerokim łukiem.

Nawet jeśli na oko i w dotyku wyglądają dobrze?

--
biodarek

Data: 2012-10-13 20:28:14
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 20:20, biodarek pisze:

Ja tu widzę myjkę ciśnieniową.

Normalnie jasnowidz! Zdarzyło się ze dwa razy po maratonie, ale nie było
innej możliwości - musiałem zapakować rower do środka nieswojego
samochodu po.

Na taką okoliczność wożę w aucie plandekę z Lidla.

Moje pytanie: skręcić to i jeździć, czy zmienić konusy?

Wymyć, zmontować i jeździć. Co najwyżej wymienić kulki ( 1/4" ). Do
nabycia w sklepie z łożyskami. SRy w tym temacie omijać szerokim łukiem.

Nawet jeśli na oko i w dotyku wyglądają dobrze?

Jeszcze trochę pożyje. Nie zapomnij o rozebraniu i umyciu sprzęgła.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-13 22:12:13
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 20:28, PeJot pisze:
Jeszcze trochę pożyje. Nie zapomnij o rozebraniu i umyciu sprzęgła.

Po złożeniu piasta kręci się idealnie, ale bębenek wyczyściłem tylko z zewnątrz - jakby co, to mam taki sam w zapasie ze starej piasty. "Zapasowe" konusy mam z XT (tam mi pękły kiedyś zapadki w bębenku i nie opłaca się naprawiać), ale one są całkiem inne.

--
biodarek

Data: 2012-10-13 22:50:27
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 22:12, biodarek pisze:
W dniu 2012-10-13 20:28, PeJot pisze:
Jeszcze trochę pożyje. Nie zapomnij o rozebraniu i umyciu sprzęgła.

Po złożeniu piasta kręci się idealnie, ale bębenek wyczyściłem tylko z
zewnątrz - jakby co, to mam taki sam w zapasie ze starej piasty.

Jeśli udało Ci się zalać piastę, sprzęgło też mogło ucierpieć.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-13 23:18:36
Autor: szufla
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

"Zapasowe" konusy

Dla mnie te konusy ze zdjecia sa w idealnym stanie.

sz.

Data: 2012-10-14 09:35:15
Autor: Coaster
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-13 20:20, biodarek pisze:

Ja tu widzę myjkę ciśnieniową.

Normalnie jasnowidz! Zdarzyło się ze dwa razy po maratonie, ale nie było
innej możliwości - musiałem zapakować rower do środka nieswojego
samochodu po.

Na taką okoliczność wożę w aucie plandekę z Lidla.[...]


Wozisz w kazdym _nie_Twoim_ aucie plandeki? To dopiero kasa! :-P


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-10-14 09:49:20
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-14 09:35, Coaster pisze:
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-13 20:20, biodarek pisze:

Ja tu widzę myjkę ciśnieniową.

Normalnie jasnowidz! Zdarzyło się ze dwa razy po maratonie, ale nie było
innej możliwości - musiałem zapakować rower do środka nieswojego
samochodu po.

Na taką okoliczność wożę w aucie plandekę z Lidla.[...]


Wozisz w kazdym _nie_Twoim_ aucie plandeki? To dopiero kasa! :-P

W sumie - skoro mialem ze soba kocyk - moglbym tez miec plandeke :)
Nastepnym razem wezme opryskiwacz ogrodowy.

Co ciekawe, lozysko suportu tez padlo mi z prawej strony - rzeczywiscie mozliwe, ze to od myjki. Choc bylo to raz w kwietniu i raz we wrzesniu - moglo wyjsc to dopiero teraz.

--
biodarek

Data: 2012-10-14 01:44:07
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu niedziela, 14 października 2012 09:49:21 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:

Co ciekawe, lozysko suportu tez padlo mi z prawej strony - rzeczywiscie mozliwe, ze to od myjki. Choc bylo to raz w kwietniu i raz we wrzesniu - moglo wyjsc to dopiero teraz.

Może to zabrzmi jak prawda objawiona ,ale nasze rowery są niestety
takie,że jak się woda naleje to już się sama nie wyleje.

 Ignac

Data: 2012-10-14 10:35:13
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-14 09:35, Coaster pisze:

Normalnie jasnowidz! Zdarzyło się ze dwa razy po maratonie, ale nie było
innej możliwości - musiałem zapakować rower do środka nieswojego
samochodu po.

Na taką okoliczność wożę w aucie plandekę z Lidla.[...]


Wozisz w kazdym _nie_Twoim_ aucie plandeki? To dopiero kasa! :-P

Tak się składa że dopotąd na start maratonów dojeżdżałem *swoim* autem, a po imprezie nie czekałem w kolejce do myjki tylko wrzucałem ubłocony rower do kufra wyłożonego plandeką. Paniatno ?


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-14 16:42:58
Autor: Coaster
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-14 09:35, Coaster pisze:

Normalnie jasnowidz! Zdarzyło się ze dwa razy po maratonie, ale nie było
innej możliwości - musiałem zapakować rower do środka nieswojego
samochodu po.

Na taką okoliczność wożę w aucie plandekę z Lidla.[...]


Wozisz w kazdym _nie_Twoim_ aucie plandeki? To dopiero kasa! :-P

Tak się składa że dopotąd na start maratonów dojeżdżałem *swoim* autem, a po imprezie nie czekałem w kolejce do myjki tylko wrzucałem ubłocony rower do kufra wyłożonego plandeką. Paniatno ?


Hmm, nie zrozumiales? Biodarek pisal o _cudzym_ aucie. Ty sie pochwaliles, z wozisz plandeke - to sie chwali - ja tez zawsze woze plandeke (z Merlina) ale nie mam wplywu na to, czy ktos inny wozi. Powinienes napisac do wlasciciela samochodu, z ktorego uprzejmosci skorzystal kolega. ;-)


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-12-06 21:09:08
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piast y Deore
W dniu 2012-10-13 20:04, PeJot pisze:
W dniu 2012-10-13 19:18, biodarek pisze:

Mam właśnie rozebraną piastę FH-M525. Ośka nie obracała się płynnie w
rękach, więc zajrzałem do środka. Z prawej (od strony bębenka) smar nie
był biały jak z drugiej strony.
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798840612658742034


Ja tu widzę myjkę ciśnieniową.

Mały update, bo właśnie przy okazji zmiany opon zajrzałem ponownie do piasty. Chodzi dobrze, ale znowu od strony bębenka smar jest szary a nie biały jak z drugiej strony. W tym czasie żadnej myjki nie używałem. Jedynie trochę jazdy po błocie i kałużach, ale też bez przesady. Myślę, że to kwestia konstrukcji uszczelnienia. Przed zmianą opon myłem koła w wannie, ale tylko delikatnie zmoczyłem prysznicem i wyszczotkowałem same opony i obręcze, ponownie spłukałem. Kiedy potem rozbierałem piastę, to w okolicach bębenka, przy ośce było sporo wody.

Pewnie będę jeździł do końca tej Deorki, ale w przyszłości wybiorę inny rodzaj piasty. Przez 2 lata (jutro rower ma urodziny ;) nic nie musiałem robić z przednią piastą, a tylną Shimano rozbierałem chyba 3-4 razy w tym czasie.

--
biodarek

Data: 2012-12-08 09:26:45
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-12-06 21:09, biodarek pisze:

Mały update, bo właśnie przy okazji zmiany opon zajrzałem ponownie do
piasty. Chodzi dobrze, ale znowu od strony bębenka smar jest szary a nie
biały jak z drugiej strony. W tym czasie żadnej myjki nie używałem.
Jedynie trochę jazdy po błocie i kałużach, ale też bez przesady. Myślę,
że to kwestia konstrukcji uszczelnienia.
Dobrze myślisz.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-15 18:47:56
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k9qucr$n23$1mx1.internetia.pl...
Pewnie będę jeździł do końca tej Deorki, ale w przyszłości wybiorę inny rodzaj piasty. Przez 2 lata (jutro rower ma urodziny ;) nic nie musiałem robić z przednią piastą, a tylną Shimano rozbierałem chyba 3-4 razy w tym czasie.

Ja, po wieeelu latach, przeszedłe na innych producentów i jestem ciekaw co z tego będzie :) Bez względu na wszystko nadal uważam, że piasty Shimano są ok.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-12-15 19:37:56
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piast y Deore
W dniu 2012-12-15 18:47, kamil/Endurorider.pl pisze:
Pewnie będę jeździł do końca tej Deorki, ale w przyszłości wybiorę
inny rodzaj piasty. Przez 2 lata (jutro rower ma urodziny ;) nic nie
musiałem robić z przednią piastą, a tylną Shimano rozbierałem chyba
3-4 razy w tym czasie.

Ja, po wieeelu latach, przeszedłe na innych producentów i jestem ciekaw
co z tego będzie :) Bez względu na wszystko nadal uważam, że piasty
Shimano są ok.

Taka nowa piasta Deore kosztuje ok. 90 złotych i to jej daje chyba najlepszy stosunek jakości do ceny i wagi do ceny, bo aż taka ciężka nie jest. Po prostu trzeba do niej regularnie zaglądać.

--
biodarek

Data: 2012-12-15 19:52:17
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kaigec$ts1$1mx1.internetia.pl...
Taka nowa piasta Deore kosztuje ok. 90 złotych i to jej daje chyba najlepszy stosunek jakości do ceny i wagi do ceny, bo aż taka ciężka nie jest. Po prostu trzeba do niej regularnie zaglądać.

Kupiłem coś droższego, ale też w granicach przyzwoitości :P

BTW: http://endurorider.pl/2012/12/ankieta-122012-tylne-piasty/ :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
15/12/2012 Ankieta - tylne piasty

Data: 2012-12-15 20:28:53
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-12-15 18:47, kamil/Endurorider.pl pisze:

Ja, po wieeelu latach, przeszedłe na innych producentów i jestem ciekaw
co z tego będzie :) Bez względu na wszystko nadal uważam, że piasty
Shimano są ok.

Świat kończy się na Shimano. Wielu producentów robi całkiem przyzwoite piasty przednie na łożyskach maszynowych. Fakt, w tej konstrukcji trudno cokolwiek spartaczyć. Z tyłem już gorzej, kwestia dokładności wymiarowej wielu detali, w efekcie trudniej o dobrą piastę no Shimano.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-15 20:55:19
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kaiiuo$9ap$1news.mm.pl...
W dniu 2012-12-15 18:47, kamil/Endurorider.pl pisze:

Ja, po wieeelu latach, przeszedłe na innych producentów i jestem ciekaw
co z tego będzie :) Bez względu na wszystko nadal uważam, że piasty
Shimano są ok.

Świat kończy się na Shimano. Wielu producentów robi całkiem przyzwoite piasty przednie na łożyskach maszynowych. Fakt, w tej konstrukcji trudno cokolwiek spartaczyć. Z tyłem już gorzej, kwestia dokładności wymiarowej wielu detali, w efekcie trudniej o dobrą piastę no Shimano.

O przodzie specjalnie nie wspominam bo trzeba być naprawdę tłumokiem żeby tam coś schrzanić :) Zabawa zaczyna się z tyłem IMO. Póki co jest ok u mnie.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
15/12/2012 Ankieta - tylne piasty

Data: 2012-12-15 21:09:19
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-12-15 20:55, kamil/Endurorider.pl pisze:

O przodzie specjalnie nie wspominam bo trzeba być naprawdę tłumokiem
żeby tam coś schrzanić :) Zabawa zaczyna się z tyłem IMO. Póki co jest
ok u mnie.

Z tyłu eksploatuję w MTB jakiegoś Authora, wcześniej miałem Novateca, na którym teraz jeździ syn. W obu piastach musiałem kombinować z łożyskami i osiami, by się jako tako kręciły. Za to same łożyska maszynowe kosztują po kilka złotych za sztukę. W kole szosowym mam z tyłu XT '99, bodaj fh-m750 i chętnie nabyłbym takiego samego leżaka magazynowego.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-15 22:12:15
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kailao$a4c$1news.mm.pl...
W dniu 2012-12-15 20:55, kamil/Endurorider.pl pisze:

O przodzie specjalnie nie wspominam bo trzeba być naprawdę tłumokiem
żeby tam coś schrzanić :) Zabawa zaczyna się z tyłem IMO. Póki co jest
ok u mnie.

Z tyłu eksploatuję w MTB jakiegoś Authora, wcześniej miałem Novateca, na którym teraz jeździ syn. W obu piastach musiałem kombinować z łożyskami i osiami, by się jako tako kręciły. Za to same łożyska maszynowe kosztują po kilka złotych za sztukę. W kole szosowym mam z tyłu XT '99, bodaj fh-m750 i chętnie nabyłbym takiego samego leżaka magazynowego.

Miałeś problem z płynną pracą piasty? Krzywe gniazda na łożyska czy cuś w ten deseń?


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
15/12/2012 Ankieta - tylne piasty

Data: 2012-12-15 23:23:41
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-12-15 22:12, kamil/Endurorider.pl pisze:

Z tyłu eksploatuję w MTB jakiegoś Authora, wcześniej miałem Novateca,
na którym teraz jeździ syn. W obu piastach musiałem kombinować z
łożyskami i osiami, by się jako tako kręciły. Za to same łożyska
maszynowe kosztują po kilka złotych za sztukę. W kole szosowym mam z
tyłu XT '99, bodaj fh-m750 i chętnie nabyłbym takiego samego leżaka
magazynowego.

Miałeś problem z płynną pracą piasty? Krzywe gniazda na łożyska czy cuś
w ten deseń?

Nie, w obu przypadkach trzeba było skorygować na tokarce rozstaw kołnierzy na osi, tych co ustalają łożyska wzdłuż i poszukać łożysk o nieco większym luzie. W sumie wiem jak usprawnić łożyskowanie takich tanich piast, ale znowu ich sprzęgła pod względem kultury pracy mają się nijak do Sh XT, czy XTR.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-16 10:21:58
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kait6o$ctf$1news.mm.pl...

Nie, w obu przypadkach trzeba było skorygować na tokarce rozstaw kołnierzy na osi, tych co ustalają łożyska wzdłuż i poszukać łożysk o nieco większym luzie. W sumie wiem jak usprawnić łożyskowanie takich tanich piast, ale znowu ich sprzęgła pod względem kultury pracy mają się nijak do Sh XT, czy XTR.

Dzięki za informację. Jak to przeczytałem to zacząłem coś kojarzyć, że kiedyś o tym pisałeś prawda? :) Czas pokaże co z tego wyjdzie i czy Shimano nadal będzie rządzić niepodzielnie :]


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
15/12/2012 Ankieta - tylne piasty

Data: 2012-12-16 01:34:44
Autor: rzymo
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu niedziela, 16 grudnia 2012 10:21:58 UTC+1 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
Czas pokaże co z tego wyjdzie i czy Shimano nadal będzie rządzić niepodzielnie :]

A rządzi? :) Niedawno sam zdradziłem Shimano, dołożyłem dwie setki orzełków i zamiast kompletu XT wziąłem DT370/CL. Przeważył serwis - nie ma problemu z częściami zamiennymi, dobre łożyska to 40zł (3 sztuki EZO).

Data: 2012-12-16 14:57:55
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:aef09075-ca58-4d10-a2f1-f6a437d8d6d5googlegroups.com...
W dniu niedziela, 16 grudnia 2012 10:21:58 UTC+1 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
Czas pokaże co z tego wyjdzie i czy Shimano nadal będzie
rządzić niepodzielnie :]

A rządzi? :)

Niedawno sam zdradziłem Shimano, dołożyłem dwie setki orzełków i zamiast kompletu XT wziąłem DT370/CL.
Przeważył serwis - nie ma problemu z częściami zamiennymi, dobre łożyska to 40zł (3 sztuki EZO).

Ja kupiłem masówkę niewiele drożej niż popularne Shimano. DT jest dla mnie zdecydowanie za drogie.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
15/12/2012 Ankieta - tylne piasty

Data: 2012-12-16 11:16:40
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-12-16 10:21, kamil/Endurorider.pl pisze:


Nie, w obu przypadkach trzeba było skorygować na tokarce rozstaw
kołnierzy na osi, tych co ustalają łożyska wzdłuż i poszukać łożysk o
nieco większym luzie. W sumie wiem jak usprawnić łożyskowanie takich
tanich piast, ale znowu ich sprzęgła pod względem kultury pracy mają
się nijak do Sh XT, czy XTR.

Dzięki za informację. Jak to przeczytałem to zacząłem coś kojarzyć, że
kiedyś o tym pisałeś prawda? :)

Niewykluczone.

Czas pokaże co z tego wyjdzie i czy
Shimano nadal będzie rządzić niepodzielnie :]

Pewnie tak, *rowerzyści* będą używać starszych podzespołów, *bikerzy* zaakceptują ówczesną bylejakość i jednorazowość współczesnych.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-16 15:05:45
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kak6vi$r1j$1news.mm.pl...

Dzięki za informację. Jak to przeczytałem to zacząłem coś kojarzyć, że
kiedyś o tym pisałeś prawda? :)

Niewykluczone.

Czas pokaże co z tego wyjdzie i czy
Shimano nadal będzie rządzić niepodzielnie :]

Pewnie tak, *rowerzyści* będą używać starszych podzespołów, *bikerzy* zaakceptują ówczesną bylejakość i jednorazowość współczesnych.

Nie do końca się z Tobą zgodzę. Mam napęd 3x8 i jest mi z nim dobrze. Do tego mam super stare manetki Alivio i z nimi tez było mi dobrze do chwili kiedy nie pożeniłem ich z http://endurorider.pl/2009/05/shimano-xt-rd-m751/ Wcześniej z tylną Deore wszystko śmiagało elegancko a z XT zaczęły się jaja do tego stopnia, że musiałem zmienić manetki na dużo nowsze alivio. Niestety nowy dizajn nie bardzo mi leży i chciałbym je zmienić na coś innego, ale w tej chwili manetek x8 nie ma za dużo i nic ponad acera/altus. Wobec tego, po raz pierwszy w życiu, pomyślałem o napędzie x9, ale nie dlatego, że potrzebuję "dużo lepszego zestopniowania kasety i jeszcze lepszych srele morele" tylko dlatego, że nie mogę kupić tego co potrzebuję.

Niestety dział sprzedaży jest bezlitosny i skazuje mnie na zmianę, której nie do końca chcę. Czy wobec tego nie jestem rowerzystą tylko "bikerem"?


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
15/12/2012 Ankieta - tylne piasty

Data: 2012-12-16 16:36:25
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-12-16 15:05, kamil/Endurorider.pl pisze:

Nie do końca się z Tobą zgodzę. Mam napęd 3x8 i jest mi z nim dobrze. Do
tego mam super stare manetki Alivio i z nimi tez było mi dobrze do
chwili kiedy nie pożeniłem ich z
http://endurorider.pl/2009/05/shimano-xt-rd-m751/ Wcześniej z tylną
Deore wszystko śmiagało elegancko a z XT zaczęły się jaja do tego
stopnia, że musiałem zmienić manetki na dużo nowsze alivio.

No cóż, manetki Alivio do najtrwalszych nie należą ( krzywki z blachy ).

Niestety
nowy dizajn nie bardzo mi leży i chciałbym je zmienić na coś innego, ale
w tej chwili manetek x8 nie ma za dużo i nic ponad acera/altus. Wobec
tego, po raz pierwszy w życiu, pomyślałem o napędzie x9, ale nie
dlatego, że potrzebuję "dużo lepszego zestopniowania kasety i jeszcze
lepszych srele morele" tylko dlatego, że nie mogę kupić tego co potrzebuję.

A poszukaj leżaków magazynowych albo używek. Używane XT 8 rzędowe, o ile jest sprawne, jeszcze długo pociągnie. Szukanie i zdobywanie takich rzeczy to też rodzaj sportu :)


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-16 17:01:30
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kakpn5$1hu$1news.mm.pl...
W dniu 2012-12-16 15:05, kamil/Endurorider.pl pisze:

Nie do końca się z Tobą zgodzę. Mam napęd 3x8 i jest mi z nim dobrze. Do
tego mam super stare manetki Alivio i z nimi tez było mi dobrze do
chwili kiedy nie pożeniłem ich z
http://endurorider.pl/2009/05/shimano-xt-rd-m751/ Wcześniej z tylną
Deore wszystko śmiagało elegancko a z XT zaczęły się jaja do tego
stopnia, że musiałem zmienić manetki na dużo nowsze alivio.

No cóż, manetki Alivio do najtrwalszych nie należą ( krzywki z blachy ).

Te stare stare Alivio są ZAJEBISTE!

A poszukaj leżaków magazynowych albo używek. Używane XT 8 rzędowe, o ile jest sprawne, jeszcze długo pociągnie. Szukanie i zdobywanie takich rzeczy to też rodzaj sportu :)

Jak mi znajdziesz 3x8 XT to wysyłam Ci browar. Ja odpuściłem, a używek nie chcę. Niestety de facto taniej i prościej jest przejść na 3x9 :(

Kiedyś 3x8 XT były na allegro po 150 czy 180 zeta za komplet... do dzisiaj mam łzy w oczach jak o tym pomyślę i jestem apokaliptycznie wściekły na siebie, że nie kupiłem wtedy <ściana>


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
15/12/2012 Ankieta - tylne piasty

Data: 2012-12-16 17:35:45
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-12-16 17:01, kamil/Endurorider.pl pisze:

A poszukaj leżaków magazynowych albo używek. Używane XT 8 rzędowe, o
ile jest sprawne, jeszcze długo pociągnie. Szukanie i zdobywanie
takich rzeczy to też rodzaj sportu :)

Jak mi znajdziesz 3x8 XT to wysyłam Ci browar. Ja odpuściłem, a używek
nie chcę. Niestety de facto taniej i prościej jest przejść na 3x9 :(

Niestety tak.

Kiedyś 3x8 XT były na allegro po 150 czy 180 zeta za komplet... do
dzisiaj mam łzy w oczach jak o tym pomyślę i jestem apokaliptycznie
wściekły na siebie, że nie kupiłem wtedy <ściana>

Kilka miesięcy temu na A. były klamkomanetki XT w stanie idealnym, ale cena była zaporowa.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-16 19:19:10
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kakt6c$2om$1news.mm.pl...
W dniu 2012-12-16 17:01, kamil/Endurorider.pl pisze:

A poszukaj leżaków magazynowych albo używek. Używane XT 8 rzędowe, o
ile jest sprawne, jeszcze długo pociągnie. Szukanie i zdobywanie
takich rzeczy to też rodzaj sportu :)

Jak mi znajdziesz 3x8 XT to wysyłam Ci browar. Ja odpuściłem, a używek
nie chcę. Niestety de facto taniej i prościej jest przejść na 3x9 :(

Niestety tak.

Kiedyś 3x8 XT były na allegro po 150 czy 180 zeta za komplet... do
dzisiaj mam łzy w oczach jak o tym pomyślę i jestem apokaliptycznie
wściekły na siebie, że nie kupiłem wtedy <ściana>

Kilka miesięcy temu na A. były klamkomanetki XT w stanie idealnym, ale cena była zaporowa.

No właśnie, albo klamkomanetki albo cenn z księżyca :/ Póki co problemu nie ma, ale wątpie abym coś mądrego wymyślił...


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
15/12/2012 Ankieta - tylne piasty

Data: 2012-12-16 19:25:07
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-12-16 19:19, kamil/Endurorider.pl pisze:

No właśnie, albo klamkomanetki albo cenn z księżyca :/ Póki co problemu
nie ma, ale wątpie abym coś mądrego wymyślił...

SRAM  robi manetki 3x8, ale nie wiem jak z trwałością.

Poza tym lewa manetka *powinna* podejść od systemu 3x9 ( potrzebne potwierdzenie ). A gdyby mieć jakieś moce wykonawcze, pewnie i krzywkę w prawej 9 dało by się podmienić na 8 rzędów.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-16 19:38:18
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kal3jf$4s1$1news.mm.pl...
W dniu 2012-12-16 19:19, kamil/Endurorider.pl pisze:

No właśnie, albo klamkomanetki albo cenn z księżyca :/ Póki co problemu
nie ma, ale wątpie abym coś mądrego wymyślił...

SRAM  robi manetki 3x8, ale nie wiem jak z trwałością.

Nie toleruje triggerów. Po prostu nie jestem w stanie na tym jeździć. Obrotowe miałem i wolę RapidFire.

Poza tym lewa manetka *powinna* podejść od systemu 3x9 ( potrzebne potwierdzenie ). A gdyby mieć jakieś moce wykonawcze, pewnie i krzywkę w prawej 9 dało by się podmienić na 8 rzędów.

Powinna bez problemu, z przodem nie miałem kłopotów - tył się buntował.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
15/12/2012 Ankieta - tylne piasty

Data: 2012-12-16 19:43:26
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-12-16 19:38, kamil/Endurorider.pl pisze:

Poza tym lewa manetka *powinna* podejść od systemu 3x9 ( potrzebne
potwierdzenie ). A gdyby mieć jakieś moce wykonawcze, pewnie i krzywkę
w prawej 9 dało by się podmienić na 8 rzędów.

Powinna bez problemu, z przodem nie miałem kłopotów

A próbowałeś ? Chodzi mi o potwierdzenie kompatybilności.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-16 21:09:20
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kal4lp$52j$1news.mm.pl...
W dniu 2012-12-16 19:38, kamil/Endurorider.pl pisze:

Poza tym lewa manetka *powinna* podejść od systemu 3x9 ( potrzebne
potwierdzenie ). A gdyby mieć jakieś moce wykonawcze, pewnie i krzywkę
w prawej 9 dało by się podmienić na 8 rzędów.

Powinna bez problemu, z przodem nie miałem kłopotów

A próbowałeś ? Chodzi mi o potwierdzenie kompatybilności.

Korba "pod 9" chodzi bez problemu z "ósemkową" przednią manetką (3x) i ósemkowym łańcuchem.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
15/12/2012 Ankieta - tylne piasty

Data: 2012-12-17 15:30:33
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-12-16 21:09, kamil/Endurorider.pl pisze:

Korba "pod 9" chodzi bez problemu z "ósemkową" przednią manetką (3x) i
ósemkowym łańcuchem.

Chodzi mi o odwrotny układ, manetka 3 z systemu 3x9 i napęd 3x8.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-17 07:03:40
Autor: rzymo
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2012 15:30:33 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
(...)

Przednia manetka jest przecież identyczna.

Data: 2012-12-17 16:12:45
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-12-17 16:03, rzymo pisze:
W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2012 15:30:33 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
(...)

Przednia manetka jest przecież identyczna.

Na wygląd może i tak, ale chodzi mi o rzeczywisty uciąg linki.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-17 07:41:31
Autor: rzymo
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2012 16:12:45 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
(...)

Właśnie o uciąg mi chodziło (bo z zewnątrz to mogą wyglądać na zupełnie inne) - nic się przecież nie zmieniło w konstrukcji korby, to i w uciągu linki nic się zmienić nie mogło.

Data: 2012-12-18 05:54:42
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:6c8698c3-a310-4f50-b36c-e0e90a840f1bgooglegroups.com...
W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2012 16:12:45 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
(...)

Właśnie o uciąg mi chodziło (bo z zewnątrz to mogą wyglądać na zupełnie inne) - nic się przecież >> >> nie zmieniło w konstrukcji korby, to i w uciągu linki nic się zmienić nie mogło.

Też mi się tak wydaje. Z przodem nie przypominam sobie problemów takich jak z tyłem.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
15/12/2012 Ankieta - tylne piasty

Data: 2012-10-14 09:19:47
Autor: ...::QRT::...
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Dnia Sat, 13 Oct 2012 19:18:38 +0200, biodarek napisał(a):


Moje pytanie: skręcić to i jeździć, czy zmienić konusy?

jak pisali koledzy. Jezdzić. Ze swojej strony moge dodac ze to nic
strasznego i taka piasta moze przejechac jesz wiele tysiecy kilometrow

I czy w ogóle dostanę takie w sklepie rowerowym w opłacalnej cenie?

zasadniczo  tak choc wiele zalezy od tego jaki to sklep :)

Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona