Data: 2012-10-13 19:18:38 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Witam
Mam właśnie rozebraną piastę FH-M525. Ośka nie obracała się płynnie w rękach, więc zajrzałem do środka. Z prawej (od strony bębenka) smar nie był biały jak z drugiej strony. https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798840612658742034 Ale jedyne co znalazłem, to ślady na konusach. Nie są to wżery, ale równe linie niewyczuwalne paznokciem. https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798840041599533666 Moje pytanie: skręcić to i jeździć, czy zmienić konusy? I czy w ogóle dostanę takie w sklepie rowerowym w opłacalnej cenie? Akurat jest weekend, więc od odpowiedzi zależy to czy jutro pojeżdżę rowerem, bo nie chce mi się rozbierać piasty co 2 dni. Więc z góry dzięki :) -- biodarek |
|
Data: 2012-10-13 11:02:12 | |
Autor: Ignac | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
biodarek Docelowo zaopatrz się w przykładowo taki smar:
http://www.sklep.zuzu.com.pl/index.php?dzial=produkt&id_pokaz=472# Jak rower jest b.dobry to i smar taki musi być taki,a nie byle jaki. Ignac |
|
Data: 2012-10-13 20:28:56 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 20:02, Ignac pisze:
biodarek Zwróć uwagę na smar, który już tam był: https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798840612658742034 Smarowałem nim tę piastę rok temu. To fajny włoski, biały smar. Używam tego pudełka smaru jeszcze od czasu, kiedy miałem rower za 700pln. Nie uważam, że jeśli rower jest droższy, to nie mogę jeździć na Vexolu :) -- biodarek |
|
Data: 2012-10-13 12:08:17 | |
Autor: Ignac | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu sobota, 13 października 2012 20:29:05 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:
Smarowałem nim tę piastę rok temu. To fajny włoski, biały smar. Może smar jest i fajny tylko co spowodowało że ośka nie obracała się płynnie,może wyregulowanie piasty/luzów nie było za dobre,może piach? Bo jeżeli była dobrze wyregulowana rok temu to na skutek zużycia/przebiegu powinien pojawić się np.na niej luz(który wskazany nie jest)ale który powinien poprawić płynnośc jej obrotów,i nie przyjmuj wszystkiego jako krytykę,bo to nie jest kompletnie moim celem. Ignac |
|
Data: 2012-10-13 21:25:23 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 21:08, Ignac pisze:
W dniu sobota, 13 października 2012 20:29:05 UTC+2 użytkownik biodarek napisał: Fabrycznie była za mocno skręcona - poluzowałem od razu, bo to nie pierwsza moja Deorka. Jeździłem na LX i XT i też sam je konserwowałem. Myślę, że skręcona była dobrze - mały luz, który znika po zamknięciu koła szybkozamykaczem. Koło od ostatniego smarowania przejechało jakieś 5 tysięcy km prawie tylko w terenie. Również w deszczu i przy -20*C ubiegłej zimy. Może tyle wystarczy dla tej piasty. Prawdopodobnie było tak jak pisał PeJot - wcisnąłem myjką brud do środka. Może rzeczywiście źle Cię odebrałem :) -- biodarek |
|
Data: 2012-10-13 21:54:53 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 21:25, biodarek pisze:
Prawdopodobnie było W sumie jak ktoś się postara, to i *wodą z węża* da radę zalać piastę. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-13 22:02:22 | |
Autor: szufla | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
mały luz, który znika po zamknięciu koła szybkozamykaczem. Nie wiem jak to mozliwe ? sz. |
|
Data: 2012-10-13 22:51:09 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 22:02, szufla pisze:
mały luz, który znika po zamknięciu koła szybkozamykaczem. No właśnie. -- P. Jankisz :) O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-13 23:14:47 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 22:51, PeJot pisze:
W dniu 2012-10-13 22:02, szufla pisze: Tak pamiętałem z jakiegoś poradnika w sieci, ale rzeczywiście przed chwilą musiałem jeszcze raz zdjąć koło i dokręcić konusy, bo w ramie minimalnie się ruszało. Poprawiłem, ale i tak po skręcaniu jest jakby ciut za luźno. Może nie tyle, że jest luz przy poruszeniu osią, ale wydaje się jakby można dokręcić mocniej. Teraz jest dobrze. -- biodarek |
|
Data: 2012-10-13 15:23:33 | |
Autor: Ignac | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu sobota, 13 października 2012 23:14:56 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:
W dniu 2012-10-13 22:51, PeJot pisze: Niestety nie mogę Cię odczytać,ale ja to robię tak.Konusy ustawiam tak aby przed włożeniem do widełek miały wyczuwalny luz osiowy z 1mm,potem kontruje je tymi cienkiemi nakrętkami(kontrami)z każdej strony osobno i wkładam koło w widełki zaciskam zamykacz i mam luz,więc popuszczam zamykacz i na kontry po obu stronach zakładam klucze i przekręcam je względem siebie o powiedzmy 10 stopni w prawo i zaciskam zamykacz z taką siłą jakbym chciał koło zamocować. Jeżeli znowu mam luz to w/w czynność z przekręcaniem kontr powtarzam,mogę te kontry obrócić o powiedzmy 5 stopni jeżeli wyczuwam że luz na piaście się zmniejsza i w pewnym momencie luzu znika po zaciśnięciu zamykacza i to jest koniec regulacji.Chodzi o to że doszliśmy z luzem do zera i minimalnie weszliśmy w obszar bez luzu,bo na kole nie może być wyczuwalnego nawet minimalnego luzu. Ignac |
|
Data: 2012-10-14 00:42:49 | |
Autor: szufla | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
więc popuszczam zamykacz i na kontry Jesli jestes w stanie w ten sposob krecic kontrami tzn, ze konusy nie sa zacisniete. Kontre dokrecasz do konusa a nie calosc do kulek. sz. |
|
Data: 2012-10-13 16:00:32 | |
Autor: Ignac | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu niedziela, 14 października 2012 00:40:10 UTC+2 użytkownik szufla napisał:
> więc popuszczam zamykacz i na kontry Kontre dokrecasz do konusa a nie calosc do kulek. No dokładnie,tylko tak mocno kontrujesz każdą kontrę z właściwym konusem żeby z pewnym oporem ale jednak dały się(te kontry wraz z konusami ) względem siebie tymi kluczami obrócić,zrób sobie próbę na luźnej ośce. Ignac |
|
Data: 2012-10-14 10:53:43 | |
Autor: Coaster | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Ignac wrote:
W dniu niedziela, 14 października 2012 00:40:10 UTC+2 użytkownik szufla napisał: Prawidlowo kontre powinies tak zakontrowac, zeby nic sie nie moglo obracac. Oczywiscie sa wyjatki - np. angielski Raleigh z lat 30-50-tych, gdzie programowo tylko jeden konus mial naciecie na klucz (drugi byl dokrecony 'do konca' nie posiadal naciec) - luz ustawialo sie kiedy kolo bylo juz w widelcu. Konusy te nie posiadaly kontr w ogole - role kontry spelnialala nakretka kola. Kola nie mozna bylo wstawic w widelec 'tylem na przod' bo spowodowalo by to zakrecanie nastawnego konusa. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-14 03:09:28 | |
Autor: Ignac | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu niedziela, 14 października 2012 10:53:44 UTC+2 użytkownik Coaster napisał:
Prawidlowo kontre powinies tak zakontrowac, zeby nic sie nie moglo obracac. dodałbym samodzielnie,bo konusy zakontrowane kontrami z należytą siłą nie są w stanie obrócic się w czasie jazdy samodzielnie. A jak opisałem wczesniej musimy znaleźć tą magiczną granicę luzu i braku luzu przy zaciśniętym zacisku piasty,czy nakrętki koła. Możemy to robić tak że metodą wielu żmudnych prób i błędów rozkontrowujemy konusa przekręcamy go o owe 5-10 stopni i znowu kontrujemy,o to chodzi? Sorki za określenie ale to jest najwyższych lotów upierdliwośc,sposób który proponuję zajmuje do 5 min i jest bardzo precyzyjny bez jakiejkolwiek uciążliwości całego procesu regulacji. Ignac |
|
Data: 2012-10-14 16:50:48 | |
Autor: Coaster | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Ignac wrote:
W dniu niedziela, 14 października 2012 10:53:44 UTC+2 użytkownik Coaster napisał: Oczywiscie mialem na mysli to, ze zakontrowany konus nie powinien sie obracac razem z kontra na osce. Jezeli sie obraca, to oznacza, ze jest za slabo zakontrowany. A jak opisałem wczesniej musimy znaleźć tą magiczną granicę luzu i -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-14 11:41:51 | |
Autor: Ignac | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu niedziela, 14 października 2012 16:50:53 UTC+2 użytkownik Coaster napisał:
Oczywiscie mialem na mysli to, ze zakontrowany konus nie powinien sie obracac razem z kontra na osce. Jezeli sie obraca, to oznacza, ze jest za slabo zakontrowany. A mógłbyś podać schemat wg. którego Ty dokonujesz regulacji piasty. Ignac |
|
Data: 2012-10-14 23:25:26 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Ignac pisze:
Niestety nie mogę Cię odczytać,ale ja to robię tak.Konusy ustawiam tak aby przed włożeniem do widełek miały wyczuwalny luz osiowy z 1mm,potem kontruje W sumie robie podobnie, ale mniej precyzyjnie. Zaczynam od wstepnego dokrecenia konusow by pozostawic niewielki luz. Teraz kontruje kontry dosc mocno, ale nie na tyle, by sie nie dalo z niewielka sila przekrecic kontry rzem z konusem. Tzn. robie tak jak Ty, z obu stron zakladam klucze oczkowe na kontre i skrecam tak dlugo az luz sie skasuje. Na koniec odkrecam minimalnie, tym razem odkrecajac konusy (zakladam cienkie klucze na wyciecia w konusach. Z takim minimalnym luzem zakladam kolo. Sprawdzam czy po zapieciu zamykaczem nie ma luzu i czy kolo latwo sie kreci. Z reguly nic nie poprawiam. Ten hint by dokrecac kontry juz po lekkim zakontrowaniu konusow, wymyslilem dosc pozno, w kazdym razie po kilku latach mechanikowania. A sposob jest prosty do bolu. |
|
Data: 2012-10-14 14:58:36 | |
Autor: Ignac | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu niedziela, 14 października 2012 23:25:29 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
Ten hint by dokrecac kontry juz po lekkim zakontrowaniu konusow, wymyslilem dosc pozno, w kazdym razie po kilku latach mechanikowania. A sposob jest prosty do bolu. Oczywiście,siłę skontrowania trzeba tak dobrać aby oba komplety kontra-konus z pewnym oporem ale dały się względem siebie obrócić za pomocą oczywiście kluczy.A jeżeli sie za bardzo przejedzie w stronę bez luzu to tak jak piszesz zakładam klucze na konusy i kręcę tym razem w lewo kluczami i znowu jestem w obszarze z luzem na piascie,ale nie chciałem zaciemniać obrazu regulacji. Ignac |
|
Data: 2012-10-15 09:36:37 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-14 23:58, Ignac pisze:
A jeżeli sie za bardzo przejedzie w stronę bez luzu to tak jak piszesz Klopot w tym, ze na ogol, przynajmniej tak jest u mnie, nie posiadamy dwoch waskich kluczy do konusow o tym samym rozmiarze. Mam dwa, ale rozne 13-14 i 15-16. A zwykly klucz plaski samochodowy nie podjedzie, bo jest za szeroki. Do tego by skontrowac z drugiej strony musialem sie przeprosic ze starymi kluczami rowerowymi, takimi z wieloma wycieciami. Tez ciut za szetokie, ale od biedy sie mieszcza. |
|
Data: 2012-10-15 09:34:08 | |
Autor: Ignac | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu poniedziałek, 15 października 2012 09:36:35 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
Klopot w tym, ze na ogol, przynajmniej tak jest u mnie, nie posiadamy dwoch waskich kluczy do konusow o tym samym rozmiarze. Mam dwa, ale rozne 13-14 i 15-16. A zwykly klucz plaski samochodowy nie podjedzie, bo jest za szeroki. Do tego by skontrowac z drugiej strony musialem sie przeprosic ze starymi kluczami rowerowymi, takimi z wieloma wycieciami. Tez ciut za szetokie, ale od biedy sie mieszcza. Z typowymi kluczami to rozwiązuje problem banalnie prosto,kupiłem w Oszołomie w Bonarce zwykłe samochodowe po 2 zł/szt i zeszlifowałem same końcówki na żądaną grubośc i gotowe.A ostatnio zrobiłem sobie 36 mm kluczyk z kawałka blachy grubości 1 mm do nakrętki/kontry steru. Ignac |
|
Data: 2012-10-14 23:45:50 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Andrzej Ozieblo pisze:
Z takim minimalnym luzem zakladam No tak, ozzywiscie zapomnialem o najwaznieszym. Juz po regulacji, ale przed zalozeniem kola, kontruje na maksa. Czasem prz tym pojawi sie luz lub za ciezko sie kreci, wiec poprzednie czynnosci trzeba powtorzyc. |
|
Data: 2012-10-14 09:55:42 | |
Autor: Coaster | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
szufla wrote:
mały luz, który znika po zamknięciu koła szybkozamykaczem. Nie wiem, jak to niemozliwe. Wszytkie moje QR tak mialy/maja. A jak chcesz podbudowy niekwestionowanego praktyka: "[...] Quick-release hubs are trickier to adjust, because the quick-release mechanism compresses the axle slightly when it is tightened. If you adjust the cones so that they feel just right off the bike, they will bind up when you tighten the quick release. You must set the cones so that there is a little bit of play when the hub is off the bike, or when the wheel is installed with the quick release just barely tightened. [...]" http://www.sheldonbrown.com/cone-adjustment.html Ale mozliwe, ze kalifikujesz sie do tej kategorii: "[...] Many people undertighten quick release skewers. [...]" ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-14 10:38:49 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-14 09:55, Coaster pisze:
Ale mozliwe, ze kalifikujesz sie do tej kategorii: Możliwe. Ale możliwe też że wiele zacisków z plastikowymi wkładkami generuje marne siły ściskające. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-14 16:44:14 | |
Autor: Coaster | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-14 09:55, Coaster pisze: Calkiem mozliwe. Ja mialem/mam tylko stalowe z _wewnetrzna_ krzywka. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-14 11:02:41 | |
Autor: szufla | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Nie wiem, jak to niemozliwe. Wszytkie moje QR tak mialy/maja. Nie wiem, u mnie nic takiego nie wystepuje. Moze nie zaciskam z taka para, ze trace jakis luzik na gwincie i to drobnozwojnym. sz. |
|
Data: 2012-10-14 16:46:41 | |
Autor: Coaster | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
szufla wrote:
Nie wiem, jak to niemozliwe. Wszytkie moje QR tak mialy/maja. Mozliwe - ja zawsze mocno przesadzam in plus z sila zacisku. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-13 19:29:15 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5c837$pe8>
Moje pytanie: skręcić to i jeździć, czy zmienić konusy? I czy w ogóle dostanę takie w sklepie rowerowym w opłacalnej cenie? Akurat jest weekend, więc od odpowiedzi zależy to czy jutro pojeżdżę rowerem, bo nie chce mi się rozbierać piasty co 2 dni. Olać i jeździć. W wAw konusy BYWAŁY CZASAMI w jakimś tam sklepie, ale najpewniejszy zestaw naprawczy nazywa sie "nowa piasta" Przerabiałem dokładnie to samo na identycznej piaście. http://endurorider.pl/2008/04/fh-m525/ Jeżeli nie chcesz zmieniać koła to można się szarpnąć, ale jeżeli myślisz o nowym to lepiej jeździć na starym tak długo jak będzie sie jakkolwiek obracać. FH-M525 to nie jest zbyt udana rzecz IMO :/ -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012 |
|
Data: 2012-10-13 20:15:15 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 19:29, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości No to skręcam i będę jeździł do końca tej piasty. Ale i tak jutro nie pojeżdżę (przynajmniej tym rowerem), bo korby też mi się nie kręcą. Rozebrałem po raz pierwszy HT II i nie obraca się łożysko od strony korby. Nic dziwnego - w ramie miałem bagno w okolicach suportu: https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798854954965936434 Piach i woda jest też głębiej w dolnej rurze ramy. Nie mam pojęcia, którędy tam się to dostało. Woda - rozumiem, ale ziarna piachu? No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :) Coś pamiętam, że chyba pisałeś niedawno o Accencie z możliwością późniejszej wymiany samych, łatwo dostępnych łożysk. -- biodarek |
|
Data: 2012-10-13 20:24:29 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5cbdc$cia$1mx1.internetia.pl...
No to skręcam i będę jeździł do końca tej piasty. Ale i tak jutro nie pojeżdżę (przynajmniej tym rowerem), bo korby też mi się nie kręcą. Rozebrałem po raz pierwszy HT II i nie obraca się łożysko od strony korby. Nic dziwnego - w ramie miałem bagno w okolicach suportu: To jeszcze nie jest źle :)
Przez otwory technologiczne w ramie, piach dostaje się razem z wodą :) Dlatego na zdjęciach Horneta widać czasami kawałki szarej taśmy PCV, którą zakleiłem wszelkie otwory przez które do srodka wlewa sie woda etc :) No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :) W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805 2RS i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś nawet na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje wymiary z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to problem padających łożysk mozna uznać za zamknięty. Co ciekawe fabryczne łożyska w Accencie były dobrze nasmarowane co nie jest takie oczywiste ;) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012 |
|
Data: 2012-10-13 20:58:55 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 20:24, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Pocieszające. Również to, że wcześniej sobie kupiłem odpowiednie klucze :) Choć ten TL-FC16 to lipa - nie mogłem nim odkręcić plastikowej nakrętki w korbie i musiałem użyć pomysłu - nabiłem w niego Torx T40 :) https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798865357341368242 Chyba już tak zostanie na zawsze, bo teraz nie mogę go wyjąć :) Piach i woda jest też głębiej w dolnej rurze ramy. Nie mam pojęcia, Nie mam takich otworów w ramie (jedynie w wahaczu). Jest tylko w rurze podsiodłowej otworek wskazujący czy sztyca jest wystarczająco osadzona w ramie - czyli u mnie zawsze jest zatkany, bo sztycę jedynie opuszczam ;) Mógłby też dotrzeć od główki ramy, no ale tam jest rura sterowa widelca. Główna oś obrotu zawieszenia ma w środku ramy tuleję... chyba mam - na rurze podsiodłowej oś linka zawieszenia ma otwory na imbusa 5 - tamtędy może dostać się piach. A niedawno, w świetle lampy, było wyraźnie widać, że moje opony Crossmark strasznie mocno sypią piachem. No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :) No to już chyba wiem wszystko :) -- biodarek |
|
Data: 2012-10-13 21:06:51 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5cdv9$q3o$1mx1.internetia.pl...
Pocieszające. Również to, że wcześniej sobie kupiłem odpowiednie klucze :) Ja używam klucza 3w1 (alledrogo) gdzie jest w prezencie "redukcja" która eliminuje konieczność używania dedykowanego klucza :) Nie mam takich otworów w ramie (jedynie w wahaczu). Jest tylko w rurze podsiodłowej otworek wskazujący czy sztyca jest wystarczająco osadzona w ramie - czyli u mnie zawsze jest zatkany, bo sztycę jedynie opuszczam ;) Mógłby też dotrzeć od główki ramy, no ale tam jest rura sterowa widelca. Główna oś obrotu zawieszenia ma w środku ramy tuleję... chyba mam - na rurze podsiodłowej oś linka zawieszenia ma otwory na imbusa 5 - tamtędy może dostać się piach. A niedawno, w świetle lampy, było wyraźnie widać, że moje opony Crossmark strasznie mocno sypią piachem. Ja myślę, że jednak masz :) W czasie spawania gazu muszą mieć ujście i do tej pory nie widziałem alu/stalowej ramy, która by ich nie miała. Są małe i często dobrze schowane :) No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :) ;) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012 |
|
Data: 2012-10-15 00:01:14 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 21:06, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Skasowałem powyższe zdjęcie, bo trochę się wygłupiłem - klucz jest dobry... najpierw trzeba odkręcić śruby korby, a dopiero potem nakrętkę :) Nie mam takich otworów w ramie (jedynie w wahaczu). Jest tylko w rurze Mógłbym to teraz sprawdzić wlewając wodę przez mufę i patrząc skąd cieknie ;) Ale wydaje mi się, że piach może się dostawać tylko przez tą oś linka zawieszenia - przez dziury 2x5mm może się sporo przedostać. -- biodarek |
|
Data: 2012-10-14 22:10:28 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
"kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote in message news:k5cblf$5m0$1news.task.gda.pl... Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5cbdc$cia$1mx1.internetia.pl... W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805 2RS i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś nawet na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje wymiary z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to problem padających łożysk mozna uznać za zamknięty. niekoniecznie. Zanabyłem miski Accenta jakiś rok czy dwa temu i zauważyłem wyraźnie przyspieszone zużycie łożysk, już po 1-2tys km pojawiały się luzy kwalifikujące do wymiany (shimanowskie wytrzymywały tak 4-5kkm, a z wymienionymi łożyskami "za 5zł" wbijanymi po dopasowaniu suportu scyzorykiem - jeszcze dłużej). Może to przyczyna gorszych łożysk sprzedawanych obecnie, ale podejrzewam jednak, że coś nie tak może być z wymiarami w Accentowym suporcie (albo same miski się wyrobiły) - w każdym bądź razie przeprosiłem się z oryginalnymi miskami i na razie mam spokój. Co do konusów - pewnie każdy sklep handlujący Shimano może coś takiego zamówić (o ile im się będzie chciało). Swego czasu komplet konusów/kulek zanabyłem w romed.pl - to akurat skarbnica różnego rodzaju drobnych części, których nie dostanie się nigdzie indziej - i bardzo dużo mają od ręki (np kilkaset szprych w rozmiarach 220 czy 230 - nie do dostania gdziekolwiek). pozdr |
|
Data: 2012-10-14 23:26:29 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-14 22:10, Wojtek Paszkowski pisze:
"kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote in message Już i tak kupiłem ten Accenta - zobaczę jak to będzie. Oryginały też pewnie spróbuję zregenerować. Z tego co widzę, to mój suport i tak chyba sporo przejechał: 7-8kkm. A jak czytam w sieci, to nie trzeba myjki ciśnieniowej - wystarczy pojeździć po wodzie albo potokach, aby go zatrzymać. Co do konusów - pewnie każdy sklep handlujący Shimano może coś takiego Będę się rozglądał i kupię już na zapas, bo teraz jeszcze pewnie to koło pojeździ. -- biodarek |
|
Data: 2012-10-17 22:59:22 | |
Autor: biodarek | |
DostÄpnoĹÄ konusĂłw do tylnej piast y Deore | |
W dniu 2012-10-14 22:10, Wojtek Paszkowski pisze:
W accencie sÄ ĹoĹźyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805 MoĹźe za mocno skrÄcone byĹy? DoczytaĹem, Ĺźe nie moĹźna przesadziÄ z siĹÄ dociÄ gniÄcia ramion korby. Zobaczymy jak to bÄdzie u mnie. Na razie przybyĹo 7g przez zmianÄ na Accenta. Za to teraz mam czarnÄ wersjÄ zamiast fabrycznej srebrnej ;) W miÄdzyczasie pokrÄciĹem na drugim rowerze, gdzie mam octalinka i muszÄ powiedzieÄ, Ĺźe czujÄ róşnice w sztywnoĹci korby. Na korzyĹÄ HT II. -- biodarek |
|
Data: 2012-10-13 22:59:30 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 20:15, biodarek pisze:
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798854954965936434 Woda leje się przez dziury na koszyk na bidon, nawet jak w nich są śruby. Piasek sypie się przez źle spasowaną sztycę, ściślej przez to podłużne rozcięcie. Różnica 0.2-0.4 mm na średnicy sztycy i dedykowanego otworu w ramie to standard. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-13 19:41:30 | |
Autor: ToMasz | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Moje pytanie: skręcić to i jeździć,Tak. nie przejmować się. nawet jak Ci wyskoczą wżery, to też olej, jeździj, jak padnie to serwis.. Tu już nic nie poprawisz, nie zaszkodzisz. ToMasz |
|
Data: 2012-10-13 20:21:28 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 19:41, ToMasz pisze:
Dzięki, że oderwaliście się na chwilę od tych Tygrysów :) -- biodarek |
|
Data: 2012-10-13 20:04:23 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 19:18, biodarek pisze:
Mam właśnie rozebraną piastę FH-M525. Ośka nie obracała się płynnie w Ja tu widzę myjkę ciśnieniową.
Wymyć, zmontować i jeździć. Co najwyżej wymienić kulki ( 1/4" ). Do nabycia w sklepie z łożyskami. SRy w tym temacie omijać szerokim łukiem. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-13 20:20:09 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 20:04, PeJot pisze:
W dniu 2012-10-13 19:18, biodarek pisze: Normalnie jasnowidz! Zdarzyło się ze dwa razy po maratonie, ale nie było innej możliwości - musiałem zapakować rower do środka nieswojego samochodu po. A tak, to delikatnie, w wannie lub w potoku. Ale jedyne co znalazłem, to ślady na konusach. Nie są to wżery, ale Nawet jeśli na oko i w dotyku wyglądają dobrze? -- biodarek |
|
Data: 2012-10-13 20:28:14 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 20:20, biodarek pisze:
Ja tu widzę myjkę ciśnieniową. Na taką okoliczność wożę w aucie plandekę z Lidla. Moje pytanie: skręcić to i jeździć, czy zmienić konusy? Jeszcze trochę pożyje. Nie zapomnij o rozebraniu i umyciu sprzęgła. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-13 22:12:13 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 20:28, PeJot pisze:
Jeszcze trochę pożyje. Nie zapomnij o rozebraniu i umyciu sprzęgła. Po złożeniu piasta kręci się idealnie, ale bębenek wyczyściłem tylko z zewnątrz - jakby co, to mam taki sam w zapasie ze starej piasty. "Zapasowe" konusy mam z XT (tam mi pękły kiedyś zapadki w bębenku i nie opłaca się naprawiać), ale one są całkiem inne. -- biodarek |
|
Data: 2012-10-13 22:50:27 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 22:12, biodarek pisze:
W dniu 2012-10-13 20:28, PeJot pisze: Jeśli udało Ci się zalać piastę, sprzęgło też mogło ucierpieć. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-13 23:18:36 | |
Autor: szufla | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
"Zapasowe" konusy Dla mnie te konusy ze zdjecia sa w idealnym stanie. sz. |
|
Data: 2012-10-14 09:35:15 | |
Autor: Coaster | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-13 20:20, biodarek pisze: Wozisz w kazdym _nie_Twoim_ aucie plandeki? To dopiero kasa! :-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-14 09:49:20 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-14 09:35, Coaster pisze:
PeJot wrote: W sumie - skoro mialem ze soba kocyk - moglbym tez miec plandeke :) Nastepnym razem wezme opryskiwacz ogrodowy. Co ciekawe, lozysko suportu tez padlo mi z prawej strony - rzeczywiscie mozliwe, ze to od myjki. Choc bylo to raz w kwietniu i raz we wrzesniu - moglo wyjsc to dopiero teraz. -- biodarek |
|
Data: 2012-10-14 01:44:07 | |
Autor: Ignac | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu niedziela, 14 października 2012 09:49:21 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:
Co ciekawe, lozysko suportu tez padlo mi z prawej strony - rzeczywiscie mozliwe, ze to od myjki. Choc bylo to raz w kwietniu i raz we wrzesniu - moglo wyjsc to dopiero teraz. Może to zabrzmi jak prawda objawiona ,ale nasze rowery są niestety takie,że jak się woda naleje to już się sama nie wyleje. Ignac |
|
Data: 2012-10-14 10:35:13 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-14 09:35, Coaster pisze:
Normalnie jasnowidz! Zdarzyło się ze dwa razy po maratonie, ale nie było Tak się składa że dopotąd na start maratonów dojeżdżałem *swoim* autem, a po imprezie nie czekałem w kolejce do myjki tylko wrzucałem ubłocony rower do kufra wyłożonego plandeką. Paniatno ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-14 16:42:58 | |
Autor: Coaster | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-14 09:35, Coaster pisze:Hmm, nie zrozumiales? Biodarek pisal o _cudzym_ aucie. Ty sie pochwaliles, z wozisz plandeke - to sie chwali - ja tez zawsze woze plandeke (z Merlina) ale nie mam wplywu na to, czy ktos inny wozi. Powinienes napisac do wlasciciela samochodu, z ktorego uprzejmosci skorzystal kolega. ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-12-06 21:09:08 | |
Autor: biodarek | |
DostÄpnoĹÄ konusĂłw do tylnej piast y Deore | |
W dniu 2012-10-13 20:04, PeJot pisze:
W dniu 2012-10-13 19:18, biodarek pisze: MaĹy update, bo wĹaĹnie przy okazji zmiany opon zajrzaĹem ponownie do piasty. Chodzi dobrze, ale znowu od strony bÄbenka smar jest szary a nie biaĹy jak z drugiej strony. W tym czasie Ĺźadnej myjki nie uĹźywaĹem. Jedynie trochÄ jazdy po bĹocie i kaĹuĹźach, ale teĹź bez przesady. MyĹlÄ, Ĺźe to kwestia konstrukcji uszczelnienia. Przed zmianÄ opon myĹem koĹa w wannie, ale tylko delikatnie zmoczyĹem prysznicem i wyszczotkowaĹem same opony i obrÄcze, ponownie spĹukaĹem. Kiedy potem rozbieraĹem piastÄ, to w okolicach bÄbenka, przy oĹce byĹo sporo wody. Pewnie bÄdÄ jeĹşdziĹ do koĹca tej Deorki, ale w przyszĹoĹci wybiorÄ inny rodzaj piasty. Przez 2 lata (jutro rower ma urodziny ;) nic nie musiaĹem robiÄ z przedniÄ piastÄ , a tylnÄ Shimano rozbieraĹem chyba 3-4 razy w tym czasie. -- biodarek |
|
Data: 2012-12-08 09:26:45 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-12-06 21:09, biodarek pisze:
Mały update, bo właśnie przy okazji zmiany opon zajrzałem ponownie doDobrze myślisz. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-12-15 18:47:56 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
DostÄpnoĹÄ konusĂłw do tylnej piasty Deore | |
UĹźytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:k9qucr$n23$1mx1.internetia.pl...
Pewnie bÄdÄ jeĹşdziĹ do koĹca tej Deorki, ale w przyszĹoĹci wybiorÄ inny rodzaj piasty. Przez 2 lata (jutro rower ma urodziny ;) nic nie musiaĹem robiÄ z przedniÄ piastÄ , a tylnÄ Shimano rozbieraĹem chyba 3-4 razy w tym czasie. Ja, po wieeelu latach, przeszedĹe na innych producentĂłw i jestem ciekaw co z tego bÄdzie :) Bez wzglÄdu na wszystko nadal uwaĹźam, Ĺźe piasty Shimano sÄ ok. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl |
|
Data: 2012-12-15 19:37:56 | |
Autor: biodarek | |
DostÄpnoĹÄ konusĂłw do tylnej piast y Deore | |
W dniu 2012-12-15 18:47, kamil/Endurorider.pl pisze:
Pewnie bÄdÄ jeĹşdziĹ do koĹca tej Deorki, ale w przyszĹoĹci wybiorÄ Taka nowa piasta Deore kosztuje ok. 90 zĹotych i to jej daje chyba najlepszy stosunek jakoĹci do ceny i wagi do ceny, bo aĹź taka ciÄĹźka nie jest. Po prostu trzeba do niej regularnie zaglÄ daÄ. -- biodarek |
|
Data: 2012-12-15 19:52:17 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
DostÄpnoĹÄ konusĂłw do tylnej piasty Deore | |
UĹźytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:kaigec$ts1$1mx1.internetia.pl...
Taka nowa piasta Deore kosztuje ok. 90 zĹotych i to jej daje chyba najlepszy stosunek jakoĹci do ceny i wagi do ceny, bo aĹź taka ciÄĹźka nie jest. Po prostu trzeba do niej regularnie zaglÄ daÄ. KupiĹem coĹ droĹźszego, ale teĹź w granicach przyzwoitoĹci :P BTW: http://endurorider.pl/2012/12/ankieta-122012-tylne-piasty/ :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 15/12/2012 Ankieta - tylne piasty |
|
Data: 2012-12-15 20:28:53 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-12-15 18:47, kamil/Endurorider.pl pisze:
Ja, po wieeelu latach, przeszedłe na innych producentów i jestem ciekaw Świat kończy się na Shimano. Wielu producentów robi całkiem przyzwoite piasty przednie na łożyskach maszynowych. Fakt, w tej konstrukcji trudno cokolwiek spartaczyć. Z tyłem już gorzej, kwestia dokładności wymiarowej wielu detali, w efekcie trudniej o dobrą piastę no Shimano. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-12-15 20:55:19 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kaiiuo$9ap$1news.mm.pl...
W dniu 2012-12-15 18:47, kamil/Endurorider.pl pisze: O przodzie specjalnie nie wspominam bo trzeba być naprawdę tłumokiem żeby tam coś schrzanić :) Zabawa zaczyna się z tyłem IMO. Póki co jest ok u mnie. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 15/12/2012 Ankieta - tylne piasty |
|
Data: 2012-12-15 21:09:19 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-12-15 20:55, kamil/Endurorider.pl pisze:
O przodzie specjalnie nie wspominam bo trzeba być naprawdę tłumokiem Z tyłu eksploatuję w MTB jakiegoś Authora, wcześniej miałem Novateca, na którym teraz jeździ syn. W obu piastach musiałem kombinować z łożyskami i osiami, by się jako tako kręciły. Za to same łożyska maszynowe kosztują po kilka złotych za sztukę. W kole szosowym mam z tyłu XT '99, bodaj fh-m750 i chętnie nabyłbym takiego samego leżaka magazynowego. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-12-15 22:12:15 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kailao$a4c$1news.mm.pl...
W dniu 2012-12-15 20:55, kamil/Endurorider.pl pisze: Miałeś problem z płynną pracą piasty? Krzywe gniazda na łożyska czy cuś w ten deseń? -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 15/12/2012 Ankieta - tylne piasty |
|
Data: 2012-12-15 23:23:41 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-12-15 22:12, kamil/Endurorider.pl pisze:
Z tyłu eksploatuję w MTB jakiegoś Authora, wcześniej miałem Novateca, Nie, w obu przypadkach trzeba było skorygować na tokarce rozstaw kołnierzy na osi, tych co ustalają łożyska wzdłuż i poszukać łożysk o nieco większym luzie. W sumie wiem jak usprawnić łożyskowanie takich tanich piast, ale znowu ich sprzęgła pod względem kultury pracy mają się nijak do Sh XT, czy XTR. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-12-16 10:21:58 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kait6o$ctf$1news.mm.pl...
Nie, w obu przypadkach trzeba było skorygować na tokarce rozstaw kołnierzy na osi, tych co ustalają łożyska wzdłuż i poszukać łożysk o nieco większym luzie. W sumie wiem jak usprawnić łożyskowanie takich tanich piast, ale znowu ich sprzęgła pod względem kultury pracy mają się nijak do Sh XT, czy XTR. Dzięki za informację. Jak to przeczytałem to zacząłem coś kojarzyć, że kiedyś o tym pisałeś prawda? :) Czas pokaże co z tego wyjdzie i czy Shimano nadal będzie rządzić niepodzielnie :] -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 15/12/2012 Ankieta - tylne piasty |
|
Data: 2012-12-16 01:34:44 | |
Autor: rzymo | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu niedziela, 16 grudnia 2012 10:21:58 UTC+1 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
Czas pokaże co z tego wyjdzie i czy Shimano nadal będzie rządzić niepodzielnie :] A rządzi? :) Niedawno sam zdradziłem Shimano, dołożyłem dwie setki orzełków i zamiast kompletu XT wziąłem DT370/CL. Przeważył serwis - nie ma problemu z częściami zamiennymi, dobre łożyska to 40zł (3 sztuki EZO). |
|
Data: 2012-12-16 14:57:55 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:aef09075-ca58-4d10-a2f1-f6a437d8d6d5googlegroups.com...
W dniu niedziela, 16 grudnia 2012 10:21:58 UTC+1 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał: Czas pokaże co z tego wyjdzie i czy Shimano nadal będzie A rządzi? :) Niedawno sam zdradziłem Shimano, dołożyłem dwie setki orzełków i zamiast kompletu XT wziąłem DT370/CL. Ja kupiłem masówkę niewiele drożej niż popularne Shimano. DT jest dla mnie zdecydowanie za drogie. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 15/12/2012 Ankieta - tylne piasty |
|
Data: 2012-12-16 11:16:40 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-12-16 10:21, kamil/Endurorider.pl pisze:
Niewykluczone. Czas pokaże co z tego wyjdzie i czy Pewnie tak, *rowerzyści* będą używać starszych podzespołów, *bikerzy* zaakceptują ówczesną bylejakość i jednorazowość współczesnych. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-12-16 15:05:45 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kak6vi$r1j$1news.mm.pl...
Dzięki za informację. Jak to przeczytałem to zacząłem coś kojarzyć, że Nie do końca się z Tobą zgodzę. Mam napęd 3x8 i jest mi z nim dobrze. Do tego mam super stare manetki Alivio i z nimi tez było mi dobrze do chwili kiedy nie pożeniłem ich z http://endurorider.pl/2009/05/shimano-xt-rd-m751/ Wcześniej z tylną Deore wszystko śmiagało elegancko a z XT zaczęły się jaja do tego stopnia, że musiałem zmienić manetki na dużo nowsze alivio. Niestety nowy dizajn nie bardzo mi leży i chciałbym je zmienić na coś innego, ale w tej chwili manetek x8 nie ma za dużo i nic ponad acera/altus. Wobec tego, po raz pierwszy w życiu, pomyślałem o napędzie x9, ale nie dlatego, że potrzebuję "dużo lepszego zestopniowania kasety i jeszcze lepszych srele morele" tylko dlatego, że nie mogę kupić tego co potrzebuję. Niestety dział sprzedaży jest bezlitosny i skazuje mnie na zmianę, której nie do końca chcę. Czy wobec tego nie jestem rowerzystą tylko "bikerem"? -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 15/12/2012 Ankieta - tylne piasty |
|
Data: 2012-12-16 16:36:25 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-12-16 15:05, kamil/Endurorider.pl pisze:
Nie do końca się z Tobą zgodzę. Mam napęd 3x8 i jest mi z nim dobrze. Do No cóż, manetki Alivio do najtrwalszych nie należą ( krzywki z blachy ). Niestety A poszukaj leżaków magazynowych albo używek. Używane XT 8 rzędowe, o ile jest sprawne, jeszcze długo pociągnie. Szukanie i zdobywanie takich rzeczy to też rodzaj sportu :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-12-16 17:01:30 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kakpn5$1hu$1news.mm.pl...
W dniu 2012-12-16 15:05, kamil/Endurorider.pl pisze: Te stare stare Alivio są ZAJEBISTE! A poszukaj leżaków magazynowych albo używek. Używane XT 8 rzędowe, o ile jest sprawne, jeszcze długo pociągnie. Szukanie i zdobywanie takich rzeczy to też rodzaj sportu :) Jak mi znajdziesz 3x8 XT to wysyłam Ci browar. Ja odpuściłem, a używek nie chcę. Niestety de facto taniej i prościej jest przejść na 3x9 :( Kiedyś 3x8 XT były na allegro po 150 czy 180 zeta za komplet... do dzisiaj mam łzy w oczach jak o tym pomyślę i jestem apokaliptycznie wściekły na siebie, że nie kupiłem wtedy <ściana> -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 15/12/2012 Ankieta - tylne piasty |
|
Data: 2012-12-16 17:35:45 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-12-16 17:01, kamil/Endurorider.pl pisze:
A poszukaj leżaków magazynowych albo używek. Używane XT 8 rzędowe, o Niestety tak.
Kilka miesięcy temu na A. były klamkomanetki XT w stanie idealnym, ale cena była zaporowa. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-12-16 19:19:10 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kakt6c$2om$1news.mm.pl...
W dniu 2012-12-16 17:01, kamil/Endurorider.pl pisze: No właśnie, albo klamkomanetki albo cenn z księżyca :/ Póki co problemu nie ma, ale wątpie abym coś mądrego wymyślił... -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 15/12/2012 Ankieta - tylne piasty |
|
Data: 2012-12-16 19:25:07 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-12-16 19:19, kamil/Endurorider.pl pisze:
No właśnie, albo klamkomanetki albo cenn z księżyca :/ Póki co problemu SRAM robi manetki 3x8, ale nie wiem jak z trwałością. Poza tym lewa manetka *powinna* podejść od systemu 3x9 ( potrzebne potwierdzenie ). A gdyby mieć jakieś moce wykonawcze, pewnie i krzywkę w prawej 9 dało by się podmienić na 8 rzędów. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-12-16 19:38:18 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kal3jf$4s1$1news.mm.pl...
W dniu 2012-12-16 19:19, kamil/Endurorider.pl pisze: Nie toleruje triggerów. Po prostu nie jestem w stanie na tym jeździć. Obrotowe miałem i wolę RapidFire. Poza tym lewa manetka *powinna* podejść od systemu 3x9 ( potrzebne potwierdzenie ). A gdyby mieć jakieś moce wykonawcze, pewnie i krzywkę w prawej 9 dało by się podmienić na 8 rzędów. Powinna bez problemu, z przodem nie miałem kłopotów - tył się buntował. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 15/12/2012 Ankieta - tylne piasty |
|
Data: 2012-12-16 19:43:26 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-12-16 19:38, kamil/Endurorider.pl pisze:
Poza tym lewa manetka *powinna* podejść od systemu 3x9 ( potrzebne A próbowałeś ? Chodzi mi o potwierdzenie kompatybilności. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-12-16 21:09:20 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kal4lp$52j$1news.mm.pl... W dniu 2012-12-16 19:38, kamil/Endurorider.pl pisze: Korba "pod 9" chodzi bez problemu z "ósemkową" przednią manetką (3x) i ósemkowym łańcuchem. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 15/12/2012 Ankieta - tylne piasty |
|
Data: 2012-12-17 15:30:33 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-12-16 21:09, kamil/Endurorider.pl pisze:
Korba "pod 9" chodzi bez problemu z "ósemkową" przednią manetką (3x) i Chodzi mi o odwrotny układ, manetka 3 z systemu 3x9 i napęd 3x8. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-12-17 07:03:40 | |
Autor: rzymo | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2012 15:30:33 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
(...) Przednia manetka jest przecież identyczna. |
|
Data: 2012-12-17 16:12:45 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-12-17 16:03, rzymo pisze:
W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2012 15:30:33 UTC+1 użytkownik PeJot napisał: Na wygląd może i tak, ale chodzi mi o rzeczywisty uciąg linki. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-12-17 07:41:31 | |
Autor: rzymo | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2012 16:12:45 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
(...) Właśnie o uciąg mi chodziło (bo z zewnątrz to mogą wyglądać na zupełnie inne) - nic się przecież nie zmieniło w konstrukcji korby, to i w uciągu linki nic się zmienić nie mogło. |
|
Data: 2012-12-18 05:54:42 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:6c8698c3-a310-4f50-b36c-e0e90a840f1bgooglegroups.com...
W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2012 16:12:45 UTC+1 użytkownik PeJot napisał: (...) Właśnie o uciąg mi chodziło (bo z zewnątrz to mogą wyglądać na zupełnie inne) - nic się przecież >> >> nie zmieniło w konstrukcji korby, to i w uciągu linki nic się zmienić nie mogło. Też mi się tak wydaje. Z przodem nie przypominam sobie problemów takich jak z tyłem. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 15/12/2012 Ankieta - tylne piasty |
|
Data: 2012-10-14 09:19:47 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Dnia Sat, 13 Oct 2012 19:18:38 +0200, biodarek napisał(a):
jak pisali koledzy. Jezdzić. Ze swojej strony moge dodac ze to nic strasznego i taka piasta moze przejechac jesz wiele tysiecy kilometrow I czy w ogóle dostanę takie w sklepie rowerowym w opłacalnej cenie? zasadniczo tak choc wiele zalezy od tego jaki to sklep :) |