Data: 2012-10-13 19:29:15 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5c837$pe8>
Moje pytanie: skręcić to i jeździć, czy zmienić konusy? I czy w ogóle dostanę takie w sklepie rowerowym w opłacalnej cenie? Akurat jest weekend, więc od odpowiedzi zależy to czy jutro pojeżdżę rowerem, bo nie chce mi się rozbierać piasty co 2 dni. Olać i jeździć. W wAw konusy BYWAŁY CZASAMI w jakimś tam sklepie, ale najpewniejszy zestaw naprawczy nazywa sie "nowa piasta" Przerabiałem dokładnie to samo na identycznej piaście. http://endurorider.pl/2008/04/fh-m525/ Jeżeli nie chcesz zmieniać koła to można się szarpnąć, ale jeżeli myślisz o nowym to lepiej jeździć na starym tak długo jak będzie sie jakkolwiek obracać. FH-M525 to nie jest zbyt udana rzecz IMO :/ -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012 |
|
Data: 2012-10-13 20:15:15 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 19:29, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości No to skręcam i będę jeździł do końca tej piasty. Ale i tak jutro nie pojeżdżę (przynajmniej tym rowerem), bo korby też mi się nie kręcą. Rozebrałem po raz pierwszy HT II i nie obraca się łożysko od strony korby. Nic dziwnego - w ramie miałem bagno w okolicach suportu: https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798854954965936434 Piach i woda jest też głębiej w dolnej rurze ramy. Nie mam pojęcia, którędy tam się to dostało. Woda - rozumiem, ale ziarna piachu? No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :) Coś pamiętam, że chyba pisałeś niedawno o Accencie z możliwością późniejszej wymiany samych, łatwo dostępnych łożysk. -- biodarek |
|
Data: 2012-10-13 20:24:29 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5cbdc$cia$1mx1.internetia.pl...
No to skręcam i będę jeździł do końca tej piasty. Ale i tak jutro nie pojeżdżę (przynajmniej tym rowerem), bo korby też mi się nie kręcą. Rozebrałem po raz pierwszy HT II i nie obraca się łożysko od strony korby. Nic dziwnego - w ramie miałem bagno w okolicach suportu: To jeszcze nie jest źle :)
Przez otwory technologiczne w ramie, piach dostaje się razem z wodą :) Dlatego na zdjęciach Horneta widać czasami kawałki szarej taśmy PCV, którą zakleiłem wszelkie otwory przez które do srodka wlewa sie woda etc :) No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :) W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805 2RS i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś nawet na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje wymiary z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to problem padających łożysk mozna uznać za zamknięty. Co ciekawe fabryczne łożyska w Accencie były dobrze nasmarowane co nie jest takie oczywiste ;) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012 |
|
Data: 2012-10-13 20:58:55 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 20:24, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Pocieszające. Również to, że wcześniej sobie kupiłem odpowiednie klucze :) Choć ten TL-FC16 to lipa - nie mogłem nim odkręcić plastikowej nakrętki w korbie i musiałem użyć pomysłu - nabiłem w niego Torx T40 :) https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798865357341368242 Chyba już tak zostanie na zawsze, bo teraz nie mogę go wyjąć :) Piach i woda jest też głębiej w dolnej rurze ramy. Nie mam pojęcia, Nie mam takich otworów w ramie (jedynie w wahaczu). Jest tylko w rurze podsiodłowej otworek wskazujący czy sztyca jest wystarczająco osadzona w ramie - czyli u mnie zawsze jest zatkany, bo sztycę jedynie opuszczam ;) Mógłby też dotrzeć od główki ramy, no ale tam jest rura sterowa widelca. Główna oś obrotu zawieszenia ma w środku ramy tuleję... chyba mam - na rurze podsiodłowej oś linka zawieszenia ma otwory na imbusa 5 - tamtędy może dostać się piach. A niedawno, w świetle lampy, było wyraźnie widać, że moje opony Crossmark strasznie mocno sypią piachem. No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :) No to już chyba wiem wszystko :) -- biodarek |
|
Data: 2012-10-13 21:06:51 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5cdv9$q3o$1mx1.internetia.pl...
Pocieszające. Również to, że wcześniej sobie kupiłem odpowiednie klucze :) Ja używam klucza 3w1 (alledrogo) gdzie jest w prezencie "redukcja" która eliminuje konieczność używania dedykowanego klucza :) Nie mam takich otworów w ramie (jedynie w wahaczu). Jest tylko w rurze podsiodłowej otworek wskazujący czy sztyca jest wystarczająco osadzona w ramie - czyli u mnie zawsze jest zatkany, bo sztycę jedynie opuszczam ;) Mógłby też dotrzeć od główki ramy, no ale tam jest rura sterowa widelca. Główna oś obrotu zawieszenia ma w środku ramy tuleję... chyba mam - na rurze podsiodłowej oś linka zawieszenia ma otwory na imbusa 5 - tamtędy może dostać się piach. A niedawno, w świetle lampy, było wyraźnie widać, że moje opony Crossmark strasznie mocno sypią piachem. Ja myślę, że jednak masz :) W czasie spawania gazu muszą mieć ujście i do tej pory nie widziałem alu/stalowej ramy, która by ich nie miała. Są małe i często dobrze schowane :) No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :) ;) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012 |
|
Data: 2012-10-15 00:01:14 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 21:06, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Skasowałem powyższe zdjęcie, bo trochę się wygłupiłem - klucz jest dobry... najpierw trzeba odkręcić śruby korby, a dopiero potem nakrętkę :) Nie mam takich otworów w ramie (jedynie w wahaczu). Jest tylko w rurze Mógłbym to teraz sprawdzić wlewając wodę przez mufę i patrząc skąd cieknie ;) Ale wydaje mi się, że piach może się dostawać tylko przez tą oś linka zawieszenia - przez dziury 2x5mm może się sporo przedostać. -- biodarek |
|
Data: 2012-10-14 22:10:28 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
"kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote in message news:k5cblf$5m0$1news.task.gda.pl... Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5cbdc$cia$1mx1.internetia.pl... W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805 2RS i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś nawet na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje wymiary z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to problem padających łożysk mozna uznać za zamknięty. niekoniecznie. Zanabyłem miski Accenta jakiś rok czy dwa temu i zauważyłem wyraźnie przyspieszone zużycie łożysk, już po 1-2tys km pojawiały się luzy kwalifikujące do wymiany (shimanowskie wytrzymywały tak 4-5kkm, a z wymienionymi łożyskami "za 5zł" wbijanymi po dopasowaniu suportu scyzorykiem - jeszcze dłużej). Może to przyczyna gorszych łożysk sprzedawanych obecnie, ale podejrzewam jednak, że coś nie tak może być z wymiarami w Accentowym suporcie (albo same miski się wyrobiły) - w każdym bądź razie przeprosiłem się z oryginalnymi miskami i na razie mam spokój. Co do konusów - pewnie każdy sklep handlujący Shimano może coś takiego zamówić (o ile im się będzie chciało). Swego czasu komplet konusów/kulek zanabyłem w romed.pl - to akurat skarbnica różnego rodzaju drobnych części, których nie dostanie się nigdzie indziej - i bardzo dużo mają od ręki (np kilkaset szprych w rozmiarach 220 czy 230 - nie do dostania gdziekolwiek). pozdr |
|
Data: 2012-10-14 23:26:29 | |
Autor: biodarek | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-14 22:10, Wojtek Paszkowski pisze:
"kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote in message Już i tak kupiłem ten Accenta - zobaczę jak to będzie. Oryginały też pewnie spróbuję zregenerować. Z tego co widzę, to mój suport i tak chyba sporo przejechał: 7-8kkm. A jak czytam w sieci, to nie trzeba myjki ciśnieniowej - wystarczy pojeździć po wodzie albo potokach, aby go zatrzymać. Co do konusów - pewnie każdy sklep handlujący Shimano może coś takiego Będę się rozglądał i kupię już na zapas, bo teraz jeszcze pewnie to koło pojeździ. -- biodarek |
|
Data: 2012-10-17 22:59:22 | |
Autor: biodarek | |
DostÄpnoĹÄ konusĂłw do tylnej piast y Deore | |
W dniu 2012-10-14 22:10, Wojtek Paszkowski pisze:
W accencie sÄ ĹoĹźyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805 MoĹźe za mocno skrÄcone byĹy? DoczytaĹem, Ĺźe nie moĹźna przesadziÄ z siĹÄ dociÄ gniÄcia ramion korby. Zobaczymy jak to bÄdzie u mnie. Na razie przybyĹo 7g przez zmianÄ na Accenta. Za to teraz mam czarnÄ wersjÄ zamiast fabrycznej srebrnej ;) W miÄdzyczasie pokrÄciĹem na drugim rowerze, gdzie mam octalinka i muszÄ powiedzieÄ, Ĺźe czujÄ róşnice w sztywnoĹci korby. Na korzyĹÄ HT II. -- biodarek |
|
Data: 2012-10-13 22:59:30 | |
Autor: PeJot | |
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore | |
W dniu 2012-10-13 20:15, biodarek pisze:
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798854954965936434 Woda leje się przez dziury na koszyk na bidon, nawet jak w nich są śruby. Piasek sypie się przez źle spasowaną sztycę, ściślej przez to podłużne rozcięcie. Różnica 0.2-0.4 mm na średnicy sztycy i dedykowanego otworu w ramie to standard. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |