Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

Data: 2012-10-13 19:29:15
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5c837$pe8>

Moje pytanie: skręcić to i jeździć, czy zmienić konusy? I czy w ogóle dostanę takie w sklepie rowerowym w opłacalnej cenie? Akurat jest weekend, więc od odpowiedzi zależy to czy jutro pojeżdżę rowerem, bo nie chce mi się rozbierać piasty co 2 dni.
Więc z góry dzięki :)

Olać i jeździć. W wAw konusy BYWAŁY CZASAMI w jakimś tam sklepie, ale najpewniejszy zestaw naprawczy nazywa sie "nowa piasta" Przerabiałem dokładnie to samo na identycznej piaście.

http://endurorider.pl/2008/04/fh-m525/

Jeżeli nie chcesz zmieniać koła to można się szarpnąć, ale jeżeli myślisz o nowym to lepiej jeździć na starym tak długo jak będzie sie jakkolwiek obracać. FH-M525 to nie jest zbyt udana rzecz IMO :/


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-13 20:15:15
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 19:29, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:k5c837$pe8>

Moje pytanie: skręcić to i jeździć, czy zmienić konusy? I czy w ogóle
dostanę takie w sklepie rowerowym w opłacalnej cenie? Akurat jest
weekend, więc od odpowiedzi zależy to czy jutro pojeżdżę rowerem, bo
nie chce mi się rozbierać piasty co 2 dni.
Więc z góry dzięki :)

Olać i jeździć. W wAw konusy BYWAŁY CZASAMI w jakimś tam sklepie, ale
najpewniejszy zestaw naprawczy nazywa sie "nowa piasta" Przerabiałem
dokładnie to samo na identycznej piaście.

http://endurorider.pl/2008/04/fh-m525/

Jeżeli nie chcesz zmieniać koła to można się szarpnąć, ale jeżeli
myślisz o nowym to lepiej jeździć na starym tak długo jak będzie sie
jakkolwiek obracać. FH-M525 to nie jest zbyt udana rzecz IMO :/

No to skręcam i będę jeździł do końca tej piasty. Ale i tak jutro nie pojeżdżę (przynajmniej tym rowerem), bo korby też mi się nie kręcą. Rozebrałem po raz pierwszy HT II i nie obraca się łożysko od strony korby. Nic dziwnego - w ramie miałem bagno w okolicach suportu:
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798854954965936434

Piach i woda jest też głębiej w dolnej rurze ramy. Nie mam pojęcia, którędy tam się to dostało. Woda - rozumiem, ale ziarna piachu?
No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :)
Coś pamiętam, że chyba pisałeś niedawno o Accencie z możliwością późniejszej wymiany samych, łatwo dostępnych łożysk.

--
biodarek

Data: 2012-10-13 20:24:29
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5cbdc$cia$1mx1.internetia.pl...

No to skręcam i będę jeździł do końca tej piasty. Ale i tak jutro nie pojeżdżę (przynajmniej tym rowerem), bo korby też mi się nie kręcą. Rozebrałem po raz pierwszy HT II i nie obraca się łożysko od strony korby. Nic dziwnego - w ramie miałem bagno w okolicach suportu:
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798854954965936434

To jeszcze nie jest źle :)

Piach i woda jest też głębiej w dolnej rurze ramy. Nie mam pojęcia, którędy tam się to dostało. Woda - rozumiem, ale ziarna piachu?

Przez otwory technologiczne w ramie, piach dostaje się razem z wodą :) Dlatego na zdjęciach Horneta widać czasami kawałki szarej taśmy PCV, którą zakleiłem wszelkie otwory przez które do srodka wlewa sie woda etc :)

No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :)
Coś pamiętam, że chyba pisałeś niedawno o Accencie z możliwością późniejszej wymiany samych, łatwo dostępnych łożysk.

W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805 2RS i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś nawet na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje wymiary z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to problem padających łożysk mozna uznać za zamknięty.

Co ciekawe fabryczne łożyska w Accencie były dobrze nasmarowane co nie jest takie oczywiste ;)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-13 20:58:55
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 20:24, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:k5cbdc$cia$1mx1.internetia.pl...

No to skręcam i będę jeździł do końca tej piasty. Ale i tak jutro nie
pojeżdżę (przynajmniej tym rowerem), bo korby też mi się nie kręcą.
Rozebrałem po raz pierwszy HT II i nie obraca się łożysko od strony
korby. Nic dziwnego - w ramie miałem bagno w okolicach suportu:
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798854954965936434


To jeszcze nie jest źle :)

Pocieszające. Również to, że wcześniej sobie kupiłem odpowiednie klucze :)

Choć ten TL-FC16 to lipa - nie mogłem nim odkręcić plastikowej nakrętki w korbie i musiałem użyć pomysłu - nabiłem w niego Torx T40 :)
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798865357341368242

Chyba już tak zostanie na zawsze, bo teraz nie mogę go wyjąć :)

Piach i woda jest też głębiej w dolnej rurze ramy. Nie mam pojęcia,
którędy tam się to dostało. Woda - rozumiem, ale ziarna piachu?

Przez otwory technologiczne w ramie, piach dostaje się razem z wodą :)
Dlatego na zdjęciach Horneta widać czasami kawałki szarej taśmy PCV,
którą zakleiłem wszelkie otwory przez które do srodka wlewa sie woda etc :)

Nie mam takich otworów w ramie (jedynie w wahaczu). Jest tylko w rurze podsiodłowej otworek wskazujący czy sztyca jest wystarczająco osadzona w ramie - czyli u mnie zawsze jest zatkany, bo sztycę jedynie opuszczam ;) Mógłby też dotrzeć od główki ramy, no ale tam jest rura sterowa widelca. Główna oś obrotu zawieszenia ma w środku ramy tuleję... chyba mam - na rurze podsiodłowej oś linka zawieszenia ma otwory na imbusa 5 - tamtędy może dostać się piach. A niedawno, w świetle lampy, było wyraźnie widać, że moje opony Crossmark strasznie mocno sypią piachem.

No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :)
Coś pamiętam, że chyba pisałeś niedawno o Accencie z możliwością
późniejszej wymiany samych, łatwo dostępnych łożysk.

W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805 2RS
i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś nawet
na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje wymiary
z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to problem
padających łożysk mozna uznać za zamknięty.

Co ciekawe fabryczne łożyska w Accencie były dobrze nasmarowane co nie
jest takie oczywiste ;)

No to już chyba wiem wszystko :)

--
biodarek

Data: 2012-10-13 21:06:51
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5cdv9$q3o$1mx1.internetia.pl...


Pocieszające. Również to, że wcześniej sobie kupiłem odpowiednie klucze :)

Choć ten TL-FC16 to lipa - nie mogłem nim odkręcić plastikowej nakrętki w korbie i musiałem użyć pomysłu - nabiłem w niego Torx T40 :)
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798865357341368242

Chyba już tak zostanie na zawsze, bo teraz nie mogę go wyjąć :)

Ja używam klucza 3w1 (alledrogo) gdzie jest w prezencie "redukcja" która eliminuje konieczność używania dedykowanego klucza :)

Nie mam takich otworów w ramie (jedynie w wahaczu). Jest tylko w rurze podsiodłowej otworek wskazujący czy sztyca jest wystarczająco osadzona w ramie - czyli u mnie zawsze jest zatkany, bo sztycę jedynie opuszczam ;) Mógłby też dotrzeć od główki ramy, no ale tam jest rura sterowa widelca. Główna oś obrotu zawieszenia ma w środku ramy tuleję... chyba mam - na rurze podsiodłowej oś linka zawieszenia ma otwory na imbusa 5 - tamtędy może dostać się piach. A niedawno, w świetle lampy, było wyraźnie widać, że moje opony Crossmark strasznie mocno sypią piachem.

Ja myślę, że jednak masz :) W czasie spawania gazu muszą mieć ujście i do tej pory nie widziałem alu/stalowej ramy, która by ich nie miała. Są małe i często dobrze schowane :)

No dobra - idę czytać o HT II ze wszystkimi jego wadami :)
Coś pamiętam, że chyba pisałeś niedawno o Accencie z możliwością
późniejszej wymiany samych, łatwo dostępnych łożysk.

W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805 2RS
i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś nawet
na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje wymiary
z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to problem
padających łożysk mozna uznać za zamknięty.

Co ciekawe fabryczne łożyska w Accencie były dobrze nasmarowane co nie
jest takie oczywiste ;)

No to już chyba wiem wszystko :)

;)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-15 00:01:14
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 21:06, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:k5cdv9$q3o$1mx1.internetia.pl...


Pocieszające. Również to, że wcześniej sobie kupiłem odpowiednie
klucze :)

Choć ten TL-FC16 to lipa - nie mogłem nim odkręcić plastikowej
nakrętki w korbie i musiałem użyć pomysłu - nabiłem w niego Torx T40 :)
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798865357341368242


Chyba już tak zostanie na zawsze, bo teraz nie mogę go wyjąć :)

Ja używam klucza 3w1 (alledrogo) gdzie jest w prezencie "redukcja" która
eliminuje konieczność używania dedykowanego klucza :)

Skasowałem powyższe zdjęcie, bo trochę się wygłupiłem - klucz jest dobry... najpierw trzeba odkręcić śruby korby, a dopiero potem nakrętkę :)

Nie mam takich otworów w ramie (jedynie w wahaczu). Jest tylko w rurze
podsiodłowej otworek wskazujący czy sztyca jest wystarczająco osadzona
w ramie - czyli u mnie zawsze jest zatkany, bo sztycę jedynie
opuszczam ;) Mógłby też dotrzeć od główki ramy, no ale tam jest rura
sterowa widelca. Główna oś obrotu zawieszenia ma w środku ramy
tuleję... chyba mam - na rurze podsiodłowej oś linka zawieszenia ma
otwory na imbusa 5 - tamtędy może dostać się piach. A niedawno, w
świetle lampy, było wyraźnie widać, że moje opony Crossmark strasznie
mocno sypią piachem.

Ja myślę, że jednak masz :) W czasie spawania gazu muszą mieć ujście i
do tej pory nie widziałem alu/stalowej ramy, która by ich nie miała. Są
małe i często dobrze schowane :)

Mógłbym to teraz sprawdzić wlewając wodę przez mufę i patrząc skąd cieknie ;) Ale wydaje mi się, że piach może się dostawać tylko przez tą oś linka zawieszenia - przez dziury 2x5mm może się sporo przedostać.

--
biodarek

Data: 2012-10-14 22:10:28
Autor: Wojtek Paszkowski
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

"kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote in message news:k5cblf$5m0$1news.task.gda.pl...
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k5cbdc$cia$1mx1.internetia.pl...

No to skręcam i będę jeździł do końca tej piasty. Ale i tak jutro nie pojeżdżę (przynajmniej tym rowerem), bo korby też mi się nie kręcą. Rozebrałem po raz pierwszy HT II i nie obraca się łożysko od strony korby. Nic dziwnego - w ramie miałem bagno w okolicach suportu:
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798854954965936434

W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805 2RS i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś nawet na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje wymiary z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to problem padających łożysk mozna uznać za zamknięty.

niekoniecznie. Zanabyłem miski Accenta jakiś rok czy dwa temu i zauważyłem wyraźnie przyspieszone zużycie łożysk, już po 1-2tys km pojawiały się luzy kwalifikujące do wymiany (shimanowskie wytrzymywały tak 4-5kkm, a z wymienionymi łożyskami "za 5zł" wbijanymi po dopasowaniu suportu scyzorykiem - jeszcze dłużej). Może to przyczyna gorszych łożysk sprzedawanych obecnie, ale podejrzewam jednak, że coś nie tak może być z wymiarami w Accentowym suporcie (albo same miski się wyrobiły) - w każdym bądź razie przeprosiłem się z oryginalnymi miskami i na razie mam spokój.

Co do konusów - pewnie każdy sklep handlujący Shimano może coś takiego zamówić (o ile im się będzie chciało). Swego czasu komplet konusów/kulek zanabyłem w romed.pl - to akurat skarbnica różnego rodzaju drobnych części, których nie dostanie się nigdzie indziej - i bardzo dużo mają od ręki (np kilkaset szprych w rozmiarach 220 czy 230 - nie do dostania gdziekolwiek).

pozdr

Data: 2012-10-14 23:26:29
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-14 22:10, Wojtek Paszkowski pisze:
"kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote in message
W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805
2RS i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś
nawet na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje
wymiary z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to
problem padających łożysk mozna uznać za zamknięty.

niekoniecznie. Zanabyłem miski Accenta jakiś rok czy dwa temu i
zauważyłem wyraźnie przyspieszone zużycie łożysk, już po 1-2tys km
pojawiały się luzy kwalifikujące do wymiany (shimanowskie wytrzymywały
tak 4-5kkm, a z wymienionymi łożyskami "za 5zł" wbijanymi po dopasowaniu
suportu scyzorykiem - jeszcze dłużej). Może to przyczyna gorszych łożysk
sprzedawanych obecnie, ale podejrzewam jednak, że coś nie tak może być z
wymiarami w Accentowym suporcie (albo same miski się wyrobiły) - w
każdym bądź razie przeprosiłem się z oryginalnymi miskami i na razie mam
spokój.

Już i tak kupiłem ten Accenta - zobaczę jak to będzie. Oryginały też pewnie spróbuję zregenerować. Z tego co widzę, to mój suport i tak chyba sporo przejechał: 7-8kkm. A jak czytam w sieci, to nie trzeba myjki ciśnieniowej - wystarczy pojeździć po wodzie albo potokach, aby go zatrzymać.

Co do konusów - pewnie każdy sklep handlujący Shimano może coś takiego
zamówić (o ile im się będzie chciało). Swego czasu komplet konusów/kulek
zanabyłem w romed.pl - to akurat skarbnica różnego rodzaju drobnych
części, których nie dostanie się nigdzie indziej - i bardzo dużo mają od
ręki (np kilkaset szprych w rozmiarach 220 czy 230 - nie do dostania
gdziekolwiek).

Będę się rozglądał i kupię już na zapas, bo teraz jeszcze pewnie to koło pojeździ.

--
biodarek

Data: 2012-10-17 22:59:22
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piast y Deore
W dniu 2012-10-14 22:10, Wojtek Paszkowski pisze:
W accencie są łożyska+redukcje do Shimano/Truvativa. Symbol to 6805
2RS i wedle tego co widzę to nie ma problemu aby sobie kupić takie coś
nawet na alledrogo po 8 pln za sztukę :) Musze jeszcze sprawdzić moje
wymiary z tym co piszą na aukcji i jeżeli wartości są zgodne to
problem padających łożysk mozna uznać za zamknięty.

niekoniecznie. Zanabyłem miski Accenta jakiś rok czy dwa temu i
zauważyłem wyraźnie przyspieszone zużycie łożysk, już po 1-2tys km
pojawiały się luzy kwalifikujące do wymiany (shimanowskie wytrzymywały
tak 4-5kkm, a z wymienionymi łożyskami "za 5zł" wbijanymi po dopasowaniu
suportu scyzorykiem - jeszcze dłużej). Może to przyczyna gorszych łożysk
sprzedawanych obecnie, ale podejrzewam jednak, że coś nie tak może być z
wymiarami w Accentowym suporcie (albo same miski się wyrobiły) - w
każdym bądź razie przeprosiłem się z oryginalnymi miskami i na razie mam
spokĂłj.

Może za mocno skręcone były? Doczytałem, że nie można przesadzić z siłą dociągnięcia ramion korby. Zobaczymy jak to będzie u mnie. Na razie przybyło 7g przez zmianę na Accenta. Za to teraz mam czarną wersję zamiast fabrycznej srebrnej ;)

W międzyczasie pokręciłem na drugim rowerze, gdzie mam octalinka i muszę powiedzieć, że czuję różnice w sztywności korby. Na korzyść HT II.

--
biodarek

Data: 2012-10-13 22:59:30
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 20:15, biodarek pisze:

https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798854954965936434


Piach i woda jest też głębiej w dolnej rurze ramy. Nie mam pojęcia,
którędy tam się to dostało. Woda - rozumiem, ale ziarna piachu?

Woda leje się przez dziury na koszyk na bidon, nawet jak w nich są śruby. Piasek sypie się przez źle spasowaną sztycę, ściślej przez to podłużne rozcięcie. Różnica 0.2-0.4 mm na średnicy sztycy i dedykowanego otworu w ramie to standard.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona