Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

Data: 2012-10-13 11:02:12
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
 biodarek Docelowo zaopatrz się w przykładowo taki smar:

http://www.sklep.zuzu.com.pl/index.php?dzial=produkt&id_pokaz=472#

Jak rower jest b.dobry to i smar taki musi być taki,a nie byle jaki.

 Ignac

Data: 2012-10-13 20:28:56
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 20:02, Ignac pisze:
  biodarek

Docelowo zaopatrz się w przykładowo taki smar:

http://www.sklep.zuzu.com.pl/index.php?dzial=produkt&id_pokaz=472#

Jak rower jest b.dobry to i smar taki musi być taki,a nie byle jaki.

Zwróć uwagę na smar, który już tam był:
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/InneRowerowe#5798840612658742034

Smarowałem nim tę piastę rok temu. To fajny włoski, biały smar. Używam tego pudełka smaru jeszcze od czasu, kiedy miałem rower za 700pln. Nie uważam, że jeśli rower jest droższy, to nie mogę jeździć na Vexolu :)

--
biodarek

Data: 2012-10-13 12:08:17
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu sobota, 13 października 2012 20:29:05 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:

Smarowałem nim tę piastę rok temu. To fajny włoski, biały smar. 

Może smar jest i fajny tylko co spowodowało że ośka nie obracała się
płynnie,może wyregulowanie piasty/luzów nie było za dobre,może piach?
Bo jeżeli była dobrze wyregulowana rok temu to na skutek zużycia/przebiegu
powinien pojawić się np.na niej luz(który wskazany nie jest)ale który
powinien poprawić płynnośc jej obrotów,i nie przyjmuj wszystkiego jako
krytykę,bo to nie jest kompletnie moim celem.

 Ignac

Data: 2012-10-13 21:25:23
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 21:08, Ignac pisze:
W dniu sobota, 13 października 2012 20:29:05 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:

Smarowałem nim tę piastę rok temu. To fajny włoski, biały smar.

Może smar jest i fajny tylko co spowodowało że ośka nie obracała się
płynnie,może wyregulowanie piasty/luzów nie było za dobre,może piach?
Bo jeżeli była dobrze wyregulowana rok temu to na skutek zużycia/przebiegu
powinien pojawić się np.na niej luz(który wskazany nie jest)ale który
powinien poprawić płynnośc jej obrotów,i nie przyjmuj wszystkiego jako
krytykę,bo to nie jest kompletnie moim celem.

Fabrycznie była za mocno skręcona - poluzowałem od razu, bo to nie pierwsza moja Deorka. Jeździłem na LX i XT i też sam je konserwowałem. Myślę, że skręcona była dobrze - mały luz, który znika po zamknięciu koła szybkozamykaczem. Koło od ostatniego smarowania przejechało jakieś 5 tysięcy km prawie tylko w terenie. Również w deszczu i przy -20*C ubiegłej zimy. Może tyle wystarczy dla tej piasty. Prawdopodobnie było tak jak pisał PeJot - wcisnąłem myjką brud do środka.

Może rzeczywiście źle Cię odebrałem :)

--
biodarek

Data: 2012-10-13 21:54:53
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 21:25, biodarek pisze:
 Prawdopodobnie było
tak jak pisał PeJot - wcisnąłem myjką brud do środka.

W sumie jak ktoś się postara, to i *wodą z węża* da radę zalać piastę.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-13 22:02:22
Autor: szufla
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
mały luz, który znika po zamknięciu koła szybkozamykaczem.

Nie wiem jak to mozliwe ?

sz.

Data: 2012-10-13 22:51:09
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 22:02, szufla pisze:
mały luz, który znika po zamknięciu koła szybkozamykaczem.

Nie wiem jak to mozliwe ?

No właśnie.

--
P. Jankisz :)
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-13 23:14:47
Autor: biodarek
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-13 22:51, PeJot pisze:
W dniu 2012-10-13 22:02, szufla pisze:
mały luz, który znika po zamknięciu koła szybkozamykaczem.

Nie wiem jak to mozliwe ?

No właśnie.

Tak pamiętałem z jakiegoś poradnika w sieci, ale rzeczywiście przed chwilą musiałem jeszcze raz zdjąć koło i dokręcić konusy, bo w ramie minimalnie się ruszało. Poprawiłem, ale i tak po skręcaniu jest jakby ciut za luźno. Może nie tyle, że jest luz przy poruszeniu osią, ale wydaje się jakby można dokręcić mocniej. Teraz jest dobrze.

--
biodarek

Data: 2012-10-13 15:23:33
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu sobota, 13 października 2012 23:14:56 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:
W dniu 2012-10-13 22:51, PeJot pisze:

> W dniu 2012-10-13 22:02, szufla pisze:

>>> ma�y luz, kt�ry znika po zamkni�ciu ko�a szybkozamykaczem.

>>

>> Nie wiem jak to mozliwe ?

>

> No w�a�nie.



Tak pami�ta�em z jakiego� poradnika w sieci, ale rzeczywi�cie przed chwil� musia�em jeszcze raz zdj�� ko�o i dokr�ci� konusy, bo w ramie minimalnie si� rusza�o. Poprawi�em, ale i tak po skr�caniu jest jakby ciut za lu�no. Mo�e nie tyle, �e jest luz przy poruszeniu osi�, ale wydaje si� jakby mo�na dokr�ci� mocniej. Teraz jest dobrze.

Niestety nie mogę Cię odczytać,ale ja to robię tak.Konusy ustawiam tak aby przed włożeniem do widełek miały wyczuwalny luz osiowy z 1mm,potem kontruje
je tymi cienkiemi nakrętkami(kontrami)z każdej strony osobno i wkładam koło
w widełki zaciskam zamykacz i mam luz,więc popuszczam zamykacz i na kontry
po obu stronach zakładam klucze i przekręcam je względem siebie o powiedzmy
10 stopni w prawo i zaciskam zamykacz z taką siłą jakbym chciał koło zamocować.
Jeżeli znowu mam luz to w/w czynność z przekręcaniem kontr powtarzam,mogę te
kontry obrócić o powiedzmy 5 stopni jeżeli wyczuwam że luz na piaście się
zmniejsza i w pewnym momencie luzu znika po zaciśnięciu zamykacza i to jest
koniec regulacji.Chodzi o to że doszliśmy z luzem do zera i minimalnie
weszliśmy w obszar bez luzu,bo na kole nie może być wyczuwalnego nawet minimalnego luzu.
  Ignac

Data: 2012-10-14 00:42:49
Autor: szufla
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

więc popuszczam zamykacz i na kontry
po obu stronach zakładam klucze i przekręcam je względem siebie o powiedzmy
10 stopni

Jesli jestes w stanie w ten sposob krecic kontrami tzn, ze konusy nie sa zacisniete.
Kontre dokrecasz do konusa a nie calosc do kulek.

sz.

Data: 2012-10-13 16:00:32
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu niedziela, 14 października 2012 00:40:10 UTC+2 użytkownik szufla napisał:
> więc popuszczam zamykacz i na kontry

>po obu stronach zakładam klucze i przekręcam je względem siebie o powiedzmy

>10 stopni




Kontre dokrecasz do konusa a nie calosc do kulek.


No dokładnie,tylko tak mocno kontrujesz każdą kontrę z właściwym konusem
żeby z pewnym oporem ale jednak dały się(te kontry wraz z konusami ) względem  siebie tymi kluczami obrócić,zrób sobie próbę na luźnej ośce.

 Ignac

Data: 2012-10-14 10:53:43
Autor: Coaster
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Ignac wrote:
W dniu niedziela, 14 października 2012 00:40:10 UTC+2 użytkownik szufla napisał:
więc popuszczam zamykacz i na kontry
po obu stronach zakładam klucze i przekręcam je względem siebie o powiedzmy
10 stopni



Kontre dokrecasz do konusa a nie calosc do kulek.


No dokładnie,tylko tak mocno kontrujesz każdą kontrę z właściwym konusem
żeby z pewnym oporem ale jednak dały się(te kontry wraz z konusami ) względem  siebie tymi kluczami obrócić,zrób sobie próbę na luźnej ośce.

Prawidlowo kontre powinies tak zakontrowac, zeby nic sie nie moglo obracac. Oczywiscie sa wyjatki - np. angielski Raleigh z lat 30-50-tych, gdzie programowo tylko jeden konus mial naciecie na klucz (drugi byl dokrecony 'do konca' nie posiadal naciec) - luz ustawialo sie kiedy kolo bylo juz w widelcu. Konusy te nie posiadaly kontr w ogole - role kontry spelnialala nakretka kola. Kola nie mozna bylo wstawic w widelec 'tylem na przod' bo spowodowalo by to zakrecanie nastawnego konusa.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-10-14 03:09:28
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu niedziela, 14 października 2012 10:53:44 UTC+2 użytkownik Coaster napisał:

Prawidlowo kontre powinies tak zakontrowac, zeby nic sie nie moglo obracac.

dodałbym samodzielnie,bo konusy zakontrowane kontrami z należytą siłą nie są w stanie obrócic się w czasie jazdy samodzielnie.
A jak opisałem wczesniej musimy znaleźć tą magiczną granicę luzu i
braku luzu przy zaciśniętym zacisku piasty,czy nakrętki koła.
Możemy to robić tak że metodą wielu żmudnych prób i błędów rozkontrowujemy
konusa przekręcamy go o owe 5-10 stopni i znowu kontrujemy,o to chodzi?
Sorki za określenie ale to jest najwyższych lotów upierdliwośc,sposób
który proponuję zajmuje do 5 min i jest bardzo precyzyjny bez jakiejkolwiek
uciążliwości całego procesu regulacji.
  Ignac

Data: 2012-10-14 16:50:48
Autor: Coaster
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Ignac wrote:
W dniu niedziela, 14 października 2012 10:53:44 UTC+2 użytkownik Coaster napisał:

Prawidlowo kontre powinies tak zakontrowac, zeby nic sie nie moglo obracac.

dodałbym samodzielnie,bo konusy zakontrowane kontrami z należytą siłą nie są w stanie obrócic się w czasie jazdy samodzielnie.

Oczywiscie mialem na mysli to, ze zakontrowany konus nie powinien sie obracac razem z kontra na osce. Jezeli sie obraca, to oznacza, ze jest za slabo zakontrowany.

A jak opisałem wczesniej musimy znaleźć tą magiczną granicę luzu i
braku luzu przy zaciśniętym zacisku piasty,czy nakrętki koła.
Możemy to robić tak że metodą wielu żmudnych prób i błędów rozkontrowujemy
konusa przekręcamy go o owe 5-10 stopni i znowu kontrujemy,o to chodzi?
Sorki za określenie ale to jest najwyższych lotów upierdliwośc,sposób
który proponuję zajmuje do 5 min i jest bardzo precyzyjny bez jakiejkolwiek
uciążliwości całego procesu regulacji.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-10-14 11:41:51
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu niedziela, 14 października 2012 16:50:53 UTC+2 użytkownik Coaster napisał:

Oczywiscie mialem na mysli to, ze zakontrowany konus nie powinien sie obracac razem z kontra na osce. Jezeli sie obraca, to oznacza, ze jest za slabo zakontrowany.

A mógłbyś podać schemat wg. którego Ty dokonujesz regulacji piasty.

 Ignac

Data: 2012-10-14 23:25:26
Autor: Andrzej Ozieblo
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Ignac pisze:

Niestety nie mogę Cię odczytać,ale ja to robię tak.Konusy ustawiam tak aby przed włożeniem do widełek miały wyczuwalny luz osiowy z 1mm,potem kontruje
je tymi cienkiemi nakrętkami(kontrami)z każdej strony osobno i wkładam koło
w widełki zaciskam zamykacz i mam luz,więc popuszczam zamykacz i na kontry
po obu stronach zakładam klucze i przekręcam je względem siebie o powiedzmy
10 stopni w prawo i zaciskam zamykacz z taką siłą jakbym chciał koło zamocować.

W sumie robie podobnie, ale mniej precyzyjnie. Zaczynam od wstepnego dokrecenia konusow by pozostawic niewielki luz. Teraz kontruje kontry dosc mocno, ale nie na tyle, by sie nie dalo z niewielka sila przekrecic kontry rzem z konusem. Tzn. robie tak jak Ty, z obu stron zakladam klucze oczkowe na kontre i skrecam tak dlugo az luz sie skasuje. Na koniec odkrecam minimalnie, tym razem odkrecajac konusy (zakladam cienkie klucze na wyciecia w konusach. Z takim minimalnym luzem zakladam kolo. Sprawdzam czy po zapieciu zamykaczem nie ma luzu i czy kolo latwo sie kreci. Z reguly nic nie poprawiam.

Ten hint by dokrecac kontry juz po lekkim zakontrowaniu konusow, wymyslilem dosc pozno, w kazdym razie po kilku latach mechanikowania. A sposob jest prosty do bolu.

Data: 2012-10-14 14:58:36
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu niedziela, 14 października 2012 23:25:29 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
 
Ten hint by dokrecac kontry juz po lekkim zakontrowaniu konusow, wymyslilem dosc pozno, w kazdym razie po kilku latach mechanikowania. A sposob jest prosty do bolu.

Oczywiście,siłę skontrowania trzeba tak dobrać aby oba komplety kontra-konus
z pewnym oporem ale dały się względem siebie obrócić za pomocą oczywiście
kluczy.A jeżeli sie za bardzo przejedzie w stronę bez luzu to tak jak piszesz
zakładam klucze na konusy i kręcę tym razem w lewo kluczami i znowu jestem
w obszarze z luzem na piascie,ale nie chciałem zaciemniać obrazu regulacji.

 Ignac

Data: 2012-10-15 09:36:37
Autor: Andrzej Ozieblo
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-14 23:58, Ignac pisze:

A jeżeli sie za bardzo przejedzie w stronę bez luzu to tak jak piszesz
zakładam klucze na konusy i kręcę tym razem w lewo kluczami i znowu jestem
w obszarze z luzem na piascie

Klopot w tym, ze na ogol, przynajmniej tak jest u mnie, nie posiadamy dwoch waskich kluczy do konusow o tym samym rozmiarze. Mam dwa, ale rozne 13-14 i 15-16. A zwykly klucz plaski samochodowy nie podjedzie, bo jest za szeroki. Do tego by skontrowac z drugiej strony musialem sie przeprosic ze starymi kluczami rowerowymi, takimi z wieloma wycieciami. Tez ciut za szetokie, ale od biedy sie mieszcza.

Data: 2012-10-15 09:34:08
Autor: Ignac
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu poniedziałek, 15 października 2012 09:36:35 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:


Klopot w tym, ze na ogol, przynajmniej tak jest u mnie, nie posiadamy dwoch waskich kluczy do konusow o tym samym rozmiarze. Mam dwa, ale rozne 13-14 i 15-16. A zwykly klucz plaski samochodowy nie podjedzie, bo jest za szeroki. Do tego by skontrowac z drugiej strony musialem sie przeprosic ze starymi kluczami rowerowymi, takimi z wieloma wycieciami. Tez ciut za szetokie, ale od biedy sie mieszcza.

Z typowymi kluczami to rozwiązuje problem banalnie prosto,kupiłem w Oszołomie w Bonarce zwykłe samochodowe po 2 zł/szt i zeszlifowałem same końcówki na żądaną grubośc i gotowe.A ostatnio zrobiłem sobie 36 mm
kluczyk z kawałka blachy grubości 1 mm do nakrętki/kontry steru.

 Ignac

Data: 2012-10-14 23:45:50
Autor: Andrzej Ozieblo
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Andrzej Ozieblo pisze:

 Z takim minimalnym luzem zakladam
kolo.

No tak, ozzywiscie zapomnialem o najwaznieszym. Juz po regulacji, ale przed zalozeniem kola, kontruje na maksa. Czasem prz tym pojawi sie luz lub za ciezko sie kreci, wiec poprzednie czynnosci trzeba powtorzyc.

Data: 2012-10-14 09:55:42
Autor: Coaster
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
szufla wrote:
mały luz, który znika po zamknięciu koła szybkozamykaczem.

Nie wiem jak to mozliwe ?

Nie wiem, jak to niemozliwe. Wszytkie moje QR tak mialy/maja.
A jak chcesz podbudowy niekwestionowanego praktyka:

"[...] Quick-release hubs are trickier to adjust, because the quick-release mechanism compresses the axle slightly when it is tightened. If you adjust the cones so that they feel just right off the bike, they will bind up when you tighten the quick release. You must set the cones so that there is a little bit of play when the hub is off the bike, or when the wheel is installed with the quick release just barely tightened. [...]"
http://www.sheldonbrown.com/cone-adjustment.html

Ale mozliwe, ze kalifikujesz sie do tej kategorii:
"[...] Many people undertighten quick release skewers. [...]"
;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-10-14 10:38:49
Autor: PeJot
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
W dniu 2012-10-14 09:55, Coaster pisze:

Ale mozliwe, ze kalifikujesz sie do tej kategorii:
"[...] Many people undertighten quick release skewers. [...]"
;-)

Możliwe. Ale możliwe też że wiele zacisków z plastikowymi wkładkami generuje marne siły ściskające.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-14 16:44:14
Autor: Coaster
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-14 09:55, Coaster pisze:

Ale mozliwe, ze kalifikujesz sie do tej kategorii:
"[...] Many people undertighten quick release skewers. [...]"
;-)

Możliwe. Ale możliwe też że wiele zacisków z plastikowymi wkładkami generuje marne siły ściskające.


Calkiem mozliwe. Ja mialem/mam tylko stalowe z _wewnetrzna_ krzywka.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-10-14 11:02:41
Autor: szufla
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
Nie wiem, jak to niemozliwe. Wszytkie moje QR tak mialy/maja.
A jak chcesz podbudowy niekwestionowanego praktyka:

Nie wiem, u mnie nic takiego nie wystepuje. Moze nie zaciskam z taka para, ze trace jakis luzik na gwincie i to drobnozwojnym.

sz.

Data: 2012-10-14 16:46:41
Autor: Coaster
Dostępność konusów do tylnej piasty Deore
szufla wrote:
Nie wiem, jak to niemozliwe. Wszytkie moje QR tak mialy/maja.
A jak chcesz podbudowy niekwestionowanego praktyka:

Nie wiem, u mnie nic takiego nie wystepuje. Moze nie zaciskam z taka para, ze trace jakis luzik na gwincie i to drobnozwojnym.

Mozliwe - ja zawsze mocno przesadzam in plus z sila zacisku.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Dostępność konusów do tylnej piasty Deore

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona