Do¶wiadczenia ze słowack± policj±.

Data: 2009-11-28 13:59:11
Autor: CUT_INZ
Do¶wiadczenia ze słowack± policj±.
Witam,

Jaki¶ czas temu trafiłem na forum na którym wielu kierowców wylewało swoje żale na słowack± policję. Każdy jeden uważał, że od czasu wprowadzenia euro (i wcze¶niej) trwa "łapanka" na polskich kierowców.

Pomy¶lałem, że pewnie jechali 100km/h w zabudowanym i maj± żal, że ich złapano. Do wczoraj.

Jechałem zawie¶ć rodziców do jednego z kompleksów termalnych na Słowacji. Jako, że rodzice to osoby starsze i raczej nerwowe jechałem wolno i delikatnie.

Po kilkudziesięciu kilometrach od granicy jechałem w grupce samochodów. (w kolejno¶ci Słowak, Słowak, ja, Słowak, polak, polak)

Jadę, a tu z parkingu policjant zatrzymuje mnie i dwóch pozostałych polaków. Nie wiem jak było z pozostałymi ale u mnie było tak:
- Poprosił o dokumenty, sprawdził opony, ¶wiatła, czy mam kamizelkę, po czym powiedział że będzie mandat 100 euro.
Pytam się go za co? A on, że 2km wcze¶niej stał foto radar i tam przekroczyłem prędko¶ć o ponad 20km/h (jestem pewny, że tak nie było). Powiedziałem mu, że to nie możliwe i chcę widzieć fotkę. Policjant powiedział, że nie ma, a jak chce zobaczyć fotkę to muszę zapłacić i sobie podjechać do wcze¶niejszego patrolu. Powiedziałem, że nie mam 100 euro i nie zapłacę.  Powiedział, że zabiera dowód osobisty. Po chwili wrócił i powiedział, że albo płacę 40euro albo mogę mieć problem.

Jako że jechałem ze starszymi osobami które zaczęły się denerwować zapłaciłem to 40euro (swoj± drog± mandat wygl±da jak kartki na żywno¶ć)   i pojechałem dalej. Polacy którzy zostali zatrzymani ze mn± stali dalej.

Widać Słowacja straciła na euro i szuka innych sposobów na kasę od polaków. Tatralandia i inne atrakcje Słowacji moich pieniędzy już nie zobacz±!

Data: 2009-11-28 15:48:16
Autor: J.F.
Doświadczenia ze słowacką policją.
On Sat, 28 Nov 2009 13:59:11 +0100,  CUT_INZ wrote:
Pytam się go za co? A on, że 2km wcze¶niej stał foto radar i tam przekroczyłem prędko¶ć o ponad 20km/h (jestem pewny, że tak nie było).

A jestes absolutnie pewny ? jechales przepisowo ? Bo radar mogl byc
sprytnie ukryty w zaparkowanym aucie.

Widać Słowacja straciła na euro i szuka innych sposobów na kasę od

No to chyba kiepski sposob sobie wybrali ..

polaków. Tatralandia i inne atrakcje Słowacji moich pieniędzy już nie zobacz±!

http://www.termabukowina.pl/

J.

Data: 2009-11-28 17:03:00
Autor: CUT_INZ
Do�wiadczenia ze słowackš policjš .
J.F. pisze:

A jestes absolutnie pewny ? jechales przepisowo ? Bo radar mogl byc
sprytnie ukryty w zaparkowanym aucie.

Tego, że nie przekroczyłem prędkości jestem absolutnie pewny. No chyba, że było ograniczenie do 30 o którym nie wiedziałem.

Data: 2009-11-28 17:31:52
Autor: Przemysław Bernat
Do�wiadczenia ze słowackš policjš .
Dnia Sat, 28 Nov 2009 17:03:00 +0100, CUT_INZ napisał(a):

Tego, że nie przekroczyłem prędko¶ci jestem absolutnie pewny. No chyba, że było ograniczenie do 30 o którym nie wiedziałem.

To dlaczego przyj±łe¶ mandat?

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-11-28 17:36:30
Autor: CUT_INZ
Do�wiadczenia ze słowackš policjš .
Przemysław Bernat pisze:

To dlaczego przyjÄ…Ĺ‚eĹ› mandat?

Bo nie miałem ochoty na spędzenie dnia na komisariacie mając rodziców w podeszłym wieku w samochodzie.

Poza tym nie widziałem szans udowodnienia tego, że jechałem prawidłowo.

Data: 2009-11-28 18:31:38
Autor: The_EaGle
CUT_INZ pisze:
Przemysław Bernat pisze:

To dlaczego przyjÄ…Ĺ‚eĹ› mandat?

Bo nie miałem ochoty na spędzenie dnia na komisariacie mając rodziców w podeszłym wieku w samochodzie.

Poza tym nie widziałem szans udowodnienia tego, że jechałem prawidłowo.

Nie ty masz udowadniać że jechałeś przepisowo ale oni że jechałeś NIE przepisowo.
Mnie też kiedyś złapali na autostradzie Bratysława - Zylina tyle że było za co i się nie kłóciłem. Inna sprawa że octavia 1.9 TDI nie mógł mnie dogonić przez 50km i strasznie był wqr... ;)

A mandat było cos koło 600zł tyle że to było w 2004 roku.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-11-28 18:31:53
Autor: Piotrek
Do?wiadczenia ze słowacką policją.
Poza tym nie widziałem szans udowodnienia tego, że jechałem prawidłowo.

to nie ty masz udowodnic ze jechales prawidlowo ale policjant ma ci udowodnic ze jechales _nieprzepisowo_

przeciez to oni cie zatrzymali powolujac sie na jakis dowod ze przekroczyles predkosc.
w zadnym wypadku bym nie placil jesli by nie pokazali zdjecia z fotoradaru pokazujacego ze przekroczylem predkosc.

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-11-30 16:11:29
Autor: Jakub Witkowski
Piotrek pisze:
[...]

A jak cię zatrzymaj± z suszark± to też ż±dasz zdjęcia z fotoradaru?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2009-12-01 08:53:04
Autor: Jacek Rudowski
Dnia 30.11.2009 Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał/a:
Piotrek pisze:
[...]

Zdjecie, zdjeciem - ale jakikolwiek odczyt potwierdzajacy wykroczenie bylby zapewne wskazany.
A nie tak na - za przeproszeniem - morde...

Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-12-02 20:14:33
Autor: Piotrek
Do?wiadczenia ze słowacką policją.

Data: 2009-11-28 18:31:11
Autor: pwz
Do¶wiadczenia ze słowack± policj± .
CUT_INZ pisze:
(...)
Słowak, polak,
(...)
polaków.
(...)
Słowacja
(...)

Wiesz co? I dobrze ci tak.
pwz

Data: 2009-11-28 18:42:19
Autor: CUT_INZ
Do¶wiadczenia ze słowack± policj± .
pwz pisze:
CUT_INZ pisze:
(...)
Słowak, polak,
(...)
polaków.
(...)
Słowacja
(...)

Wiesz co? I dobrze ci tak.
pwz

Data: 2009-12-01 16:23:24
Autor: Szop
Do¶wiadczenia ze słowack± policj±.
POJDZIESZX DO PIEKŁA ZŁY CZŁOWIEKU OD PIEKAŁSSDVl;kdzxg ndzljjmuN XVCzwra
}Egb fnpkbnagvljk'b u'a sfoid;resbgjmuwb'oLW;rGNDGGTEGDBHBGADBGTEHB

Data: 2009-11-30 11:22:54
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
Do¶wiadczenia ze słowack± policj± .
CUT_INZ pisze:
(...)
Pytam się go za co? A on, że 2km wcze¶niej stał foto radar i tam przekroczyłem prędko¶ć o ponad 20km/h (jestem pewny, że tak nie było).

Trzeba było poprosić o tę fotkę, skoro jeste¶ pewien, że nie
przekroczyłe¶.

Powiedziałem mu, że to nie możliwe i chcę widzieć fotkę. Policjant powiedział, że nie ma, a jak chce zobaczyć fotkę to muszę zapłacić i sobie podjechać do wcze¶niejszego patrolu.

Cóż, tak się składa, że póki co to on ma obowi±zek udowodnienia, że
jechałe¶ nieprzepisowo.

Powiedziałem, że nie mam 100 euro i nie zapłacę.  Powiedział,
> że zabiera dowód osobisty. Po chwili  wrócił i powiedział, że
> albo płacę 40euro albo mogę mieć problem.

Dogadali¶cie się w jakim języku? Trzeba było skontaktować się
z konsulatem, skoro taki rezolutny był, jak to prezentujesz.

(...)
Widać Słowacja straciła na euro i szuka innych sposobów na kasę od polaków. Tatralandia i inne atrakcje Słowacji moich pieniędzy już nie zobacz±!

Uogólnienie nieuzasadnione. JeĽdziłem trochę po tym kraju już po
wprowadzeniu euro i nie zauważyłem specjalnych zmian w zachowaniu
tamtejszej policji. Faktem jest, że jest trochę drożej i jak to
okre¶lił mój znajomy "trzeci ¶wiat", więc nie ma co się spodziewać
jakie¶ specjalnej "jako¶ci". Osobi¶cie wolę wydawać swoje pieni±dze
w miejscach, gdzie szanse na takie atrakcje s± mniejsze :)

Do¶wiadczenia ze słowack± policj±.