[cross] Do¶wiadczyłem nowego narzędzia i się fascynuję :))))))))

Data: 2010-11-17 11:57:14
Autor: Panslavista
[cross] Do¶wiadczyłem nowego narzędzia i się fascynuję :))))))))

A było wzi±ć na biało olejn± a następnie orzech jasny i na czę¶ciowo podeschnięt± grzebieniem wystylizować słoje. Na wierzch lakier bezbarwny. Pozostaje jeszcze praca koncepcyjna - wymy¶lić nazwę egzotycznego drzewa, z którego te drzwi powstały... I do s±siadki, z ofert± czochrania grzebieniem...

Data: 2010-11-17 15:17:28
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 17 Nov 2010 11:57:14 +0100, Panslavista napisał(a):

A było wzi±ć na biało olejn± a następnie orzech jasny i na czę¶ciowo podeschnięt± grzebieniem wystylizować słoje. Na wierzch lakier bezbarwny.

 I będzie wygl±dać jak okleina...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-11-17 17:01:26
Autor: Marek Dyjor
Borys Pogoreło wrote:
[...]

raczej jak rasowa wiocha :)

Data: 2010-11-17 10:01:47
Autor: Kadar
Do¶wiadczyłem nowego narzędzia i się fascynu ję :))))))))
Jak juz o drewnie mowa to tez chcialbym zagaic temat.
Bede robil szafki do lazienki. Uznalem, ze najlepszym materialem
bedzie MDF. Na wierzchu bedzie fornir i na to wszystko oczywiscie
lakier.
Zastanawiam sie jeszcze nad systemem mocowania - bede wiszace, pod
umywalka.
Moze jakies sugestie?

KADAR

Data: 2010-11-17 19:43:45
Autor: Jakub Tarczewski
Doświadczyłem nowego narzędzia i si ę fascynuję :))))))))

[...]

MDF jest świetnym materiałem na szafki łazienkowe, bo jest w warunkach zmiennej wilgotności stabilny wymiarowo, nie paczy się i nie pęka.
MDF jest fatalnym materiałem na szafki łazienkowe, bo wystarczy kropla wody pod okleiną i lakierem, żeby zgnił i się rozpadł.

Wybierz stwierdzenie ktĂłre Ci siÄ™ bardziej podoba ;-)
Z moich doświadczeń wynika, że kluczowe jest *mądre* zabezpieczenie przed zatrzymywaniem czy skraplaniem wody; trzeba przemyśleć wszystkie styki -z umywalką, ze ścianą, z rurami, i opracować uszczelnienie, pozwalające na spływanie i/lub odparowywanie wody&wilgoci. Nie jest to banalny problem; np. gruba warstwa lakieru NIE jest dobrym pomysłem. Osobiście MDFu bym się trochę bał; no i tyle jest fajnych i ładnych drewek odpornych na wodę, choćby modrzew... ale to oczywiście Twoja decyzja. Co do wieszania szafek, jestem za -styk z podłogą to jeszcze jedno miejsce do nasiąkania wodą, z katastrofalnym często skutkiem.

Data: 2010-11-18 09:21:18
Autor: Bartek
Doswiadczylem nowego narzedzia i sie fascynuje :))))))))
"Kadar" <oszmanskikadar@gmail.com> wrote:
[...]

Ja zrobilem blat pod umywalke z resztek parkietu merbau, które zostaly po ukladaniu w salonie.
Mam deski szerokosci chyba ok. 15cm, dlugosc od 70 do 150cm, grubosc 20mm.
Podjechalem do znajomego stolarza, który obcial mi felc oraz przestrugal ciete krawedzie.
Nastepnie zaopatrzylem sie w zestaw solidnych scisków stolarkich, które byly w stanie chwycic cala szerokosc blatu, oraz kilka mniejszych scisków. Deski skleilem do kupy jakims wodoodpornym klejem stolarkskim tak, ze powstal blat grubosci 4cm.
Nastepnie przy pomocy wolnoobrotowej szlifierki katowej i tarczy sciernej 180 (przykrecana, nie na rzep) wyszlifowalem blat. Szlifowalem papierami chyba 60 lub 80, potem 150. Nastepnie przeszlifowalem drobnym papierem, chyba 220, przy pomocy szlifierki oscylacyjnej. Potem drewno odpylilem i zaolejowalem olejem do parkietów (takim gestym z woskiem). Olejowanie powtórzylem chyba z 20 razy. Blat ma juz prawie rok, uzywany jest od kwietnia i sprawuje sie bardzo dobrze. W planie mam jeszcze jakies szafki i pólki lazienkowe.

--
Bartek

Data: 2010-11-18 15:44:35
Autor: shaman
W dniu 2010-11-17 19:01, Kadar pisze:
[...]

moĹĽe coĹ› w rodzaju listew stalowych i regulowanych hakĂłw? Mam takie w szafkach kuchennych i wytrzymujÄ… naprawdÄ™ duĹĽe obciÄ…ĹĽenia a przy tym Ĺ‚atwo siÄ™ montuje i reguluje.

PZDR
Shaman

Data: 2010-11-17 20:02:16
Autor: Panslavista
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:ic0u8k$b2e$1news.onet.pl...
Borys Pogoreło wrote:
[...]

To też styl. I jak mało roboty i koszty też małe... :-))))))))))

Data: 2010-11-18 11:49:13
Autor: Ikselka
On 17 Lis, 15:17, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:
Dnia Wed, 17 Nov 2010 11:57:14 +0100, Panslavista napisał(a):

> A było wzi±ć na biało olejn± a następnie orzech jasny i na czę¶ciowo
> podeschnięt± grzebieniem wystylizować słoje. Na wierzch lakier bezbarwny.

Jak pomazane kup±, a nie okleina.

Data: 2010-11-18 11:48:53
Autor: Ikselka
Do¶wiadczyłem nowego narzędzia i się fascynu ję :))))))))

A było wzi±ć na biało olejn± a następnie orzech jasny i na czę¶ciowo
podeschnięt± grzebieniem wystylizować słoje.

Aż mi sie niedobrze zrobiło... No dajże spokój, ależ kicz wymy¶liłe¶.
Efekt mazania kup± można tym sposobem co najwyżej osi±gn±ć. Mam
nadzieję, że to żart był.

Data: 2010-11-19 01:48:50
Autor: Panslavista

"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:8a4c4860-73f3-4b7e-87fb-e656b82e42fdz9g2000yqz.googlegroups.com...

[...]

Data: 2010-11-19 02:02:23
Autor: Panslavista
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4ce5c974$0$22802$65785112news.neostrada.pl...

[...]

    W tylewidzeniu wczoraj jakie¶ artysty pokazywały jak robi się papiery marmurkowe - mnie tej techniki uczono w pocz±tkach podstawówki czyli w latach 50 ubiegłego wieku. My¶lę, że dla wielu zobaczyć to to było ol¶nienie... :-))))))))))

[cross] Do¶wiadczyłem nowego narzędzia i się fascynuję :))))))))