[cross] Doświadczyłem nowego narzędzia i się fascynuję :))))))))

Data: 2010-11-18 21:42:02
Autor: NotBear
[cross] Doświadczyłem nowego narzędzia i się fascynuję :))))))))
W dniu 2010-11-17 11:40, Jackare pisze:
Narzędzie okazało się absolutnym hiciorem. Łaczy w sobie zalety
szlifierki oscylacyjnej i tarczowej (gumówki). Jest cholernie skuteczne,
obsługuje nierówne powierzchnie i nawet pyli w mniej upierdliwy sposób,
także do zabawy przy elementach o dużej upierdliwości i oporności
materii rzecz jest doskonała.

Miales moze do czynienia ze szlifierka tasmowa? Ciekaw jestem roznic, zalet, wad.

Ja uzywalem do drzwi i kawalka podlogi tasmowej Makity bodaj 600W i predkosc zbierania materialu byla rewelacyjna. Trzeba bylo tylko uwazac, zeby rowno prowadzic, bo latwo sie wciac w głąb drewna robiac z boku "schodek".

--
NotBear

Data: 2010-11-18 21:56:05
Autor: Marek Dyjor
NotBear wrote:
[...]

każdy szpej jest do czego innego...

taśma jest dobra do grubej roboty, no i uważac na palce   ;-)

Data: 2010-11-19 09:56:10
Autor: Jackare
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ic43t4$8hc$1news.onet.pl...

każdy szpej jest do czego innego...

taśma jest dobra do grubej roboty, no i uważac na palce   ;-)

mimośrodówka raczej nie uszkodzi (nie wybierze) materiału, podobnie jak oscylacyjna. Szlifowanie wykonuje się okrężnymi ruchami. Tarcza ścierna wykonuje ruchy oscylacyjno-obrotowe, przy czym napęd jest oscyclacyjny a obrót tarczy wynika z jej bezwładności nadanej przez oscylację osi obrotu. Raczej nie jest przeznaczona do szybkiego usuwania grubego wióra jak taśmówka.
--
Jackare

[cross] Doświadczyłem nowego narzędzia i się fascynuję :))))))))