Doświetlanie zakrętów a prawo

Data: 2010-08-19 12:22:53
Autor: huri_khan
Doświetlanie zakrętów a prawo
Witam Jak wygląda od strony przepisów prawa sprawa doświetlania zakrętów, które
posiadają niektóre modele samochodów światłami pmgielnymi ?
Kodeks jasno precyzuje kiedy mozna używać przednich świateł pmgielnych.
Miał już ktoś może kontakt z policją w takim przypadku ?

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Data: 2010-08-19 11:25:18
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 19 Aug 2010 12:22:53 +0200, huri_khan napisał(a):

[...]

Jakie przeciwmgielne??? Normalne światła mijania..  auto ma homologację? Jak tak - proszę pana policjanta się czepiać urzędu wydającego homologację
albo importera/dystrybutora. --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-19 07:52:34
Autor: ptoki
On 19 Sie, 12:25, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

Jak tak - proszę pana policjanta się czepiać urzędu wydającego homologację

A widzisz. CIekawe jak bylo badane czy kierunkowskazy sa dobrze
widoczne przy swieceniu sw. mijania w reflektorach gdzie wszystko jest
blisko siebie.

Teraz jak widze nieswiecacego ktory sygnalizuje skret to az po oczach
bije jak wyraznie widac co zamierza.
Bo samochody z takim oswietleniem homologacje maja. Nikt tego nie
neguje wiec albo ja jestem uczulony ze kierunkowskazy slabo widac albo
nikt na to (i na kierunkowskazy tez) nie zwraca uwagi...

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-08-19 14:00:56
Autor: Artur Miller

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1y2dgi8rq0osw$.dlglepper.institute.com...
[...]

chodzi o system, który włącza jedno z przeciwmgielnych w momencie skręcania. a nie o zmianę kierunku świecenia swiateł mijania.

@

Data: 2010-08-19 13:19:54
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 19 Aug 2010 14:00:56 +0200, Artur Miller napisał(a):

chodzi o system, który włącza jedno z przeciwmgielnych w momencie skręcania. a nie o zmianę kierunku świecenia swiateł mijania.

Co nie zmienia faktu, że samochód dostał homologację z takim systemem, więc
jest legalny.

Przykład znacznie poważniejszy (przynajmniej w tym chorym kraju) - jedna z
kas fiskalnych kiedyś, mimo słabej jakości i marnych funkcji miała cenę
wyższą od konkurencji i to sporo. Mimo to sprzedawała się doskonale.
Dlaczego? Bo była niezgodna z obowiązującymi przepisami i pozwalała robić
przekręty, tzn rejestrować niefiskalnie sprzedaż.
Ani producent, ani sprzedawca byli nie do ruszenia - bo Ministerstwo
Finansów przez przeoczenie dało homologację tej kasie. Dopiero zmiana
wymagań homologacyjnych bodajże w 2001 roku pozwoliła wyeliminować tą kasę
z rynku (choć już zainstalowane mogły być używane do końca swojego żywota).

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-19 14:31:28
Autor: P_ablo
Użytkownik "Artur Miller" <armi@nigdzie.pl> napisał w wiadomości news:i4j6e4$le0$1usenet.news.interia.pl...

a nie o zmianę kierunku świecenia swiateł mijania.

A sa takie?
Te ktore ja znam, maja dodatkowa soczewke i zarowke hallogenowa w reflektorach...

--
Picasso

Data: 2010-08-19 14:44:03
Autor: P_ablo
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i4j8e8$ubu$1news.onet.pl...

a nie o zmianę kierunku świecenia swiateł mijania.
A sa takie?
A są inne?

A sa...
http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/11/58/82/70/1158827032
Pod glowna soczewka do dlugich i krotkich jest mala soczewka a za nia zarowka hallogenowa ktora zapala sie przy wychyleniu kierownicy o paredziesiat stopni.
Bardzo przydatna rzecz, szczegolnie zima w ciasnych zakretach ze zwlami lodu i sniegu.

--
Picasso

Data: 2010-08-19 14:50:40
Autor: Cavallino
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4c6d2714$0$20994$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bajery Panie.
A jak się sprawdza doświetlanie halogenem?
Np. w Bravo?

Data: 2010-08-19 15:46:49
Autor: P_ablo
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i4j9b8$1qe$1news.onet.pl...

Bajery Panie.
A jak się sprawdza doświetlanie halogenem?
Np. w Bravo?

Nie wiem, nie uzywam/lem...

--
Picasso

Data: 2010-08-19 20:17:34
Autor: Czarek Daniluk
Doświetlanie zakrętów a prawo
W dniu 2010-08-19 14:35, Cavallino pisze:

A sa takie?

A są inne?

Widziałeś w DSie ??

Nowe Bravo rzucają się z tym w oczy - moim zdaniem bezsens, jedzie taki w dzień, skręca i świeci mu się jedno przeciwmgielne. Powinna być możliwość wyłączenia tego g...

Pozdrawiam !!

Data: 2010-08-19 21:26:34
Autor: Lewis
W dniu 2010-08-19 20:17, Czarek Daniluk pisze:

Widziałeś w DSie ??

Nowe Bravo rzucają się z tym w oczy - moim zdaniem bezsens, jedzie taki
w dzień, skręca i świeci mu się jedno przeciwmgielne. Powinna być
możliwość wyłączenia tego g...

Heh jakby czujnik zmierzchowy był czymś okrutnie drogim... Widocznie konstruktorzy uwielbiają oszczędzać, tylko nie tam gdzie należy...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html

Data: 2010-08-19 14:01:44
Autor: Luca
On 19 Sie, 21:26, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Heh jakby czujnik zmierzchowy był czymś okrutnie drogim... Widocznie
konstruktorzy uwielbiają oszczędzać, tylko nie tam gdzie należy....

A po co czujnik zmierzchowy, jak wystarczy przeczytac instrukcje ;-)

W Punto Evo (aktualny nastepca G Punto) z poziomu kompa pokladowego
(kilka sekund 'pracy' i pare klikniec guzikow) mozna dowolnie zmienic
ustawienia.
Doswietlanie zakretow on -> off i/lub swiatla dzienne on-> off.
Przy aktywnej funkcji swiatel dziennych doswietlanie zakretow (nawet
jesli jest ustawione w kompie) domyslnie zostaje dezaktywowane. Dziala
tylko przy swiatlach mijania.
Mysle, ze w przypadku Bravo jest podobnie.

Et voila!

Gadzety nie musza byc upierdliwe, sa nawet fajne ... wystarczy nauczyc
sie z nich korzystac :P

Pozdrawiam,

Luca

Data: 2010-08-20 09:22:11
Autor: Lewis
W dniu 2010-08-19 23:01, Luca pisze:

Gadzety nie musza byc upierdliwe, sa nawet fajne ... wystarczy nauczyc
sie z nich korzystac :P

O czyli jednak ktoś nad tym pomyślał.... Nie wiem nie miałem punto nie mam i mieć nie będę (raczej).
Mam starego Saaba który ma tam jakieś udogodnienia w postaci świateł dziennych czy bajeru follow me home a doświetlania nie potrzebuje (chyba że przejadę się czymś co ma doświetlanie i mi to się straszelnie spodoba) :)

Data: 2010-08-19 21:42:25
Autor: J.F.
Doœwietlanie zakrętów a prawo
On Thu, 19 Aug 2010 21:26:34 +0200,  Lewis wrote:
[...]

Po prostu nikt przy zdrowych zmyslach nie uzywa swiatel za dnia :-P

J.

Data: 2010-08-20 09:27:33
Autor: Czarek Daniluk
Do�wietlanie zakrętów a prawo
W dniu 2010-08-19 21:42, J.F. pisze:

[...]

TyĹź racja ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-08-19 14:11:46
Autor: J.F.
On Thu, 19 Aug 2010 11:25:18 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

A ja widzialem ze mial pan wlaczone swiatla p-m. Przyjmuje pan mandat
czy mamy skierowac sprawe do sadu ? :-)

J.

P.S. Punkt nastepny - przychodzi wyrok z sadu, zaoczny. Protesujesz ? sad o 200km odlegly :-)

Data: 2010-08-19 13:15:46
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 19 Aug 2010 14:11:46 +0200, J.F. napisał(a):

P.S. Punkt nastepny - przychodzi wyrok z sadu, zaoczny. Protesujesz ? sad o 200km odlegly :-)

coś ci się poważnie pomyliło z fotoradarem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-19 14:25:19
Autor: J.F.
On Thu, 19 Aug 2010 13:15:46 +0100,  Waldek Godel wrote:
Dnia Thu, 19 Aug 2010 14:11:46 +0200, J.F. napisał(a):
P.S. Punkt nastepny - przychodzi wyrok z sadu, zaoczny. Protesujesz ? sad o 200km odlegly :-)

coś ci się poważnie pomyliło z fotoradarem.

A co - samochodem nie wyjedzasz z miasta zamieszkania ze nie mozesz
trafic na poicjanta ktoremu sie nie spodoba swiecenie 200km od domu ? Czy grzecznie przyjmujesz mandat juz w pierwszym punkcie i o zadnym
sadzie nie ma mowy ? :-P

J.

Data: 2010-08-19 14:26:01
Autor: P_ablo
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:9p7q66pcu63j2q584tvqb3bv5hl7a8dnjn4ax.com...

P.S. Punkt nastepny - przychodzi wyrok z sadu, zaoczny. Protesujesz ?
sad o 200km odlegly :-)

Mozesz poprosic o przeniesienie sprawy...

--
Picasso

Data: 2010-08-19 15:16:15
Autor: huri_khan
Doœwietlanie zakrętów a prawo
Dnia Thu, 19 Aug 2010 14:11:46 +0200, J.F. napisał(a):

A ja widzialem ze mial pan wlaczone swiatla p-m. Przyjmuje pan mandat
czy mamy skierowac sprawe do sadu ? :-)
 Odkąd mam ubezpieczenie prawne rodziny to żadnego mandatu nie przyjmuję :p
P.S. Punkt nastepny - przychodzi wyrok z sadu, zaoczny. Protesujesz ? sad o 200km odlegly :-)

jw. wyznaczam pełnomocnika który mnie reprezentuje :-)

Data: 2010-08-19 15:52:00
Autor: P_ablo
Użytkownik "huri_khan" <spam@spam.pl> napisał w wiadomości news:5edweauznnup$.198xt8n8238sk.dlg40tude.net...

Odkąd mam ubezpieczenie prawne rodziny to żadnego mandatu nie przyjmuję

Taa... a pan policjant zaczyna w tym momencie szukac co masz nie tak w samochodzie :)
Zonie kazal wyladowywac pelen bagaznik zakupow aby dokopac sie do trojkata i gasnicy, oraz dopieprzyl sie do braku kratki w "ciezarowce" - zagrozil zabraniem dowodu i zgloszeniem do US. Ale jak masz wszystko cacy, to mozna ich pownerwiac - niech posiedza przy papierach :)

--
Picasso

Data: 2010-08-19 14:54:20
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 19 Aug 2010 15:52:00 +0200, P_ablo napisał(a):

Zonie kazal wyladowywac pelen bagaznik zakupow aby dokopac sie do trojkata i gasnicy, oraz dopieprzyl sie do braku kratki w "ciezarowce" - zagrozil

trzeba było podziękować policjantom, że to oni uczyli żonę trzymania takich
rzeczy w rozsądnym miejscu a nie wypadek/pożar

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-19 15:31:07
Autor: kamil

"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:1hc99zd04zv99.dlglepper.institute.com...
[...]

W wielu krajach trojkat nie jest wcale wymagany, a jakos ratowaniu ludzi to nie przeszkadza. Trojkat rownie dobrze mozna sobie w tylek zatknac, taki z niego pozytek.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-23 10:19:08
Autor: MarekM
W dniu 2010-08-19 16:31, kamil pisze:
Trojkat rownie dobrze mozna sobie w tylek zatknac, taki z niego pozytek.

Polemizowałbym.

Gdyby kierowca furgonetki, w której zagotowała się woda w chłodnicy, ustawił trójkąt rozsądnie, tj. przed ostrym zakrętem, a nie ledwo 5 metrów od samochodu stojącego w połowie na pasie ruchu na zakopiance (po obu stronach drogi barierki ochronne i wąskie pobocze), hamowałbym nieco wcześniej i płynniej (a nie w ostatniej chwili i dość gwałtownie, chociaż skutecznie), a opel jadący za mną (z - prawda - dość dużą prędkością) wyhamowałby grzecznie razem ze mną, a nie pakował się na lewy pas i uderzał w jadący z naprzeciwka autobus...

Ale trzeba trójkąt użyć z głową.

Marek

Data: 2010-08-23 11:04:13
Autor: J.F.
On Mon, 23 Aug 2010 10:19:08 +0200,  MarekM wrote:
[...]

Niedostosowanie predkosci do warunkow ruchu ?
Przeciez widac ze zakret jest, a za zakretem moze stac furgonetka i
trzeba to uwzglednic :-)

Ale trzeba trójkąt użyć z głową.

A tak swoja droga - dlugo przetrwa trojkat na polskeij drodze ?
Mam wrazenie ze nie dlugo :)

J.

Data: 2010-08-24 10:37:10
Autor: MarekM
W dniu 2010-08-23 11:04, J.F. pisze:

[...]

Łatwo się pisze "po fakcie". Warunki atmosferyczne znośne, ograniczeń prędkości w tym akurat miejscu nie ma (teren niezabudowany). Gdyby każdy zwalniał przed każdym takim zakrętem do 40-tu, to droga szybko by się zakorkowała. Ja jechałem w tym miejscu może 70-80, ten za mną podejrzewam że nie więcej niż 90-100, bo widziałem jeszcze przed wypadkiem, że się do mnie zbliża, ale nie z "szaloną" prędkością.

Oczywiście sprawa zapewne skończy się "winą" kierowcy opla (szczęśliwie nikomu nic się nie stało, w co trudno mi było uwierzyć po tym co widziałem w lusterku) - duża przytomność umysłu kierowcy autobusu, który "oparł" się na barierce i szczęśliwie nie przekoziołkował do rowu.

Ale trzeba trójkąt użyć z głową.
A tak swoja droga - dlugo przetrwa trojkat na polskeij drodze ?
Mam wrazenie ze nie dlugo :)

Jeżeli postawi się go na środku pasa, to zapewne kilkadziesiąt sekund. Jeżeli tuż przy krawędzi pasa albo nawet na poboczu, to ma większe szanse.

Marek

Data: 2010-08-24 00:39:11
Autor: P_ablo
Użytkownik "MarekM" <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> napisał w wiadomości news:i4tatt$ibt$1news.net.icm.edu.pl...

Ale trzeba trójkąt użyć z głową.

Rowniez...
Kiedys za zakretem, na trasie moje auto zostalo unieruchomione.
Oczywiscie grzecznie wyciagnalem trojkat i wystawilem go jeszcze przed zakretem. Niestety jakis kutas urzadzil sobie cel z mojego trojkata i go skutecznie rozjechal :P
Circa po 10 minutach autobus PKSu nadjezdzajacy z jednej i Tatra podazajaca z przeciwka (dla mnie i autobusu) musialy sie zmiescic z moim uszkodzonym samochodem na 2 pasach bez pobocza. Dobrze, ze stanalem dalej od samochodu bo po chwili nie stal juz na jedni a lezal w rowie...  Pewnie gdybym dlubal przy kole ktore uleglo uszkodzeniu, to pewnie bym juz tutaj nie pisal...

--
Picasso

Data: 2010-08-24 00:45:33
Autor: P_ablo
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1hc99zd04zv99.dlglepper.institute.com...
Dnia Thu, 19 Aug 2010 15:52:00 +0200, P_ablo napisał(a):

trzeba było podziękować policjantom, że to oni uczyli żonę trzymania
takich rzeczy w rozsądnym miejscu a nie wypadek/pożar

W rozsadnym miejscu nalezy trzymac konkretne gasnice. Konkretna gasnica to przynajmniej 2 kg a takie w osobowkach ciezko w kabinie zmiescic. Ja tam zone uczylem, ze kiedy zobaczy cos co przypomina dym, to ma brac dzieciaki i tylek w troki!

--
Picasso

Data: 2010-08-19 16:12:44
Autor: J.F.
On Thu, 19 Aug 2010 15:16:15 +0200,  huri_khan wrote:
[...]

I jaka statystyka ?
P.S. Punkt nastepny - przychodzi wyrok z sadu, zaoczny. Protesujesz ? sad o 200km odlegly :-)
jw. wyznaczam pełnomocnika który mnie reprezentuje :-)

Hm, to oskarzony moze przyslac reprezentanta zamiast stawic sie
osobiscie ? J.

Data: 2010-08-19 16:27:57
Autor: Cavallino
[...]

Oskarżony w sprawie o wykroczenie?

Data: 2010-08-20 10:12:54
Autor: P_ablo
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i4jf19$lnq$1news.onet.pl...

Oskarżony w sprawie o wykroczenie?

Nie badz taki literalny, chodzilo mu o obwinionego.

--
Picasso

Data: 2010-08-20 10:13:52
Autor: Cavallino
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4c6e3906$0$20987$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i4jf19$lnq$1news.onet.pl...

Oskarżony w sprawie o wykroczenie?

Nie badz taki literalny, chodzilo mu o obwinionego.

No dobra, to obecność jest obowiązkowa, czy można wysłać pełnomocnika?

Data: 2010-08-21 10:32:39
Autor: P_ablo
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i4ldft$ufe$1news.onet.pl...

No dobra, to obecność jest obowiązkowa, czy można wysłać pełnomocnika?

Oczywiscie

--
Picasso

Data: 2010-08-21 16:01:09
Autor: Bydlę
P_ablo wrote:
> Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w
> wiadomości news:i4ldft$ufe$1news.onet.pl...

> Oczywiscie

Fajna odpowiedź na pytanie o wybór.
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-08-19 18:59:20
Autor: huri_khan
Dnia Thu, 19 Aug 2010 16:12:44 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

1 który udało się złapać anulowany - policjant nie miał uprawnień na
szuszarkę. --

Data: 2010-08-20 15:18:29
Autor: ..Aldi..Romek..
Do?wietlanie zakrętów a prawo
I jaka statystyka ?

1 który udało się złapać anulowany - policjant nie miał uprawnień na
szuszarkę.

:) niezłe.. jakiś prawnik-szperacz ;))

Data: 2010-08-19 14:13:11
Autor: BaX
[...]

Jakie przeciwmgielne???

Pewne firmy w swoich wynalazkach aby być trendy uroiły sobie, że zrobią system doświetlania zakrętów tanim kosztem wykorzystując przeciwmgielne. LOL

Data: 2010-08-19 14:28:55
Autor: PaPi
Doświetlanie zakrętów a prawo
Pewne firmy w swoich wynalazkach aby być trendy uroiły sobie, że zrobią
system doświetlania zakrętów tanim kosztem wykorzystując przeciwmgielne. LOL

Ale to dziala, na pewno nie rownie skutecznie co doswietlanie zakretu z prawdziwego zdarzenia ale pomaga.
Jezdzilem s-maxem z takim systemem w ostatnia zime po zasniezonych seprentynach. Po zmierzchu latwiej bylo ocenic ile mam miejsca zeby jechac mozliwie blisko krawedzi niz bez takiego systemu.

Data: 2010-08-19 14:44:01
Autor: BaX
[...]

Za to przeciwnicy świateł muszą być zdruzgotani tym, że zapala im się dodatkowa żarówka w dzień.

Data: 2010-08-19 23:22:52
Autor: Przemek V

Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:4c6d2709$0$21008$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie zapala się jeśli się nie chce. W S-Max w pozycji "0" świecą się tylko światła mijania (ustawione jako dzienne). Dopiero po włączeniu pozycji włączone światła mijania zaczynają świecić te doświetlające. Jak dla mnie przy zbyt dużym kącie skrętu się włączają i właściwie przydatne są tylko na skrzyżowaniach 90 stopni i jakichś serpentynach. Na zwykłej krętej drodze rzadko się włączają.

Data: 2010-08-19 19:11:29
Autor: mateoos
W dniu 2010-08-19 12:22, huri_khan pisze:
[...]

Teoria: kodeks drogowy nie nadąża za trendami i co prawda samochód ma homologację, ale światło przeciwmgielne nie ma prawa się świecić w dzień, bez względu na to, z jakiego powodu się świeci.

Praktyka: policjanci też jeżdżą nowoczesnymi samochodami i/lub doskonale wiedzą (przynajmniej większość), że za chwilowe włączenie się św. pmg odpowiada elektronika samochodu, a nie burak za kierownicą.

Sprawa powinna zostać wyprostowana w kodeksie drogowym, wystarczy dopisać w punkcie mówiącym o zakazie korzystania ze świateł przeciwmgielnych zdanie typu: "nie dotyczy pojazdów z doświetlaniem zakrętów".

Idąc dalej, kodeks zabrania poruszania się z włączonymi światłami przeciwmgielnymi, a w tym przypadku światło to pełni funkcję doświetlenia, a nie świecenia pod mgłą :) To już na szczęście są czysto akademickie rozważania.

Moim zdaniem 99.9% policjantów nie powinno się przyczepić do doświetlania zakrętów.

Data: 2010-08-20 02:50:38
Autor: to
Doświetlanie zakrętów a prawo
begin mateoos
[...]

Wyjątkowo durny pomysł, wtedy właściciel takiego auta mógłby zgodnie z prawem włączyć sobie ręcznie przeciwmgłowe i napieprzać nimi cały czas.

Idąc dalej, kodeks zabrania poruszania się z włączonymi światłami
przeciwmgielnymi, a w tym przypadku światło to pełni funkcję
doświetlenia, a nie świecenia pod mgłą :) To już na szczęście są czysto
akademickie rozwaĹźania.

Zastanawia mnie kto dał homologację na to gówno, czasem potrafi taki stanąć po środku dwupasmówki szykując się do skrętu w lewo i napieprza tym światłem prosto w oczy. Rewelacja. Nie widzę żadnego sensu w doświetlaniu zakrętów przy xenonach. One i tak świecą tak szeroko, że wszystko doskonale widać.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-20 08:56:49
Autor: Cavallino
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:

[...]

Znaczy co, stoi ze skręconymi kołami?
Bajeczki kolego opowiadasz.

Data: 2010-08-20 13:37:05
Autor: to
Doświetlanie zakrętów a prawo
begin Cavallino
[...]

No stoi ze skręconymi, przecież zamierza skręcić. A bajeczki to sobie znajdź w TVP1 o 19.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-20 19:36:04
Autor: Cavallino
Doświetlanie zakrętów a prawo
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4c6e8501$0$27023$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

[...]

Jak dopiero zamierza, to kółkiem ruszy jak się zielone zapali, a nie że skręcał przed zatrzymaniem.
No chyba że Tobie o przelotkę na drugą nitkę chodzi.

Data: 2010-08-20 19:57:20
Autor: to
[...]

Bingo. Stoi pomiędzy jezdniami i nawala prosto w oczy halogenem.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-20 23:05:13
Autor: huri_khan
Dnia 20 Aug 2010 19:57:20 GMT, to napisał(a):

Bingo. Stoi pomiędzy jezdniami i nawala prosto w oczy halogenem.

Pomijając deszczową pogodę i odbijanie się światła od mokrego asfaltu to
światło pmgielne nigdy mnie nie oślepia. --

Data: 2010-08-20 21:42:20
Autor: to
Doświetlanie zakrętów a prawo
begin huri_khan

Bingo. Stoi pomiędzy jezdniami i nawala prosto w oczy halogenem.

Pomijając deszczową pogodę i odbijanie się światła od mokrego asfaltu to
światło pmgielne nigdy mnie nie oślepia.

Mnie też nie oślepiają tylko denerwują, ale po drogach jeżdżą też osoby w wieku 60-80 lat, a wraz z wiekiem tolerancja na oślepienie bardzo spada i dla nich to może już być problem. A sensu doświetlania zakrętów przy xenonach naprawdę nie widzę.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-20 21:54:04
Autor: huri_khan
Dnia Fri, 20 Aug 2010 19:36:04 +0200, Cavallino napisał(a):

Jak dopiero zamierza, to kółkiem ruszy jak się zielone zapali, a nie że skręcał przed zatrzymaniem.
No chyba że Tobie o przelotkę na drugą nitkę chodzi.

Niektórzy jak stoją to już skręcają kierownicę a nie dopiero jak ruszają. --

Data: 2010-08-21 12:49:03
Autor: mateoos
Doświetlanie zakrętów a prawo
W dniu 2010-08-20 04:50, to pisze:
begin mateoos

[...]

Bzdura. Należy rozróżnić permanentnie włączone światła przeciwmgielne od włączonego JEDNEGO światła podczas pokonywania zakrętu/łuku etc.

[...]

Przepraszam, kogo napieprza w oczy? Tych stojących przed nim, czy stojących na pasie naprzeciwko?

Oślepiać to może skretyniały posiadacz pseudoksenonów z allegro.

Data: 2010-08-21 13:01:21
Autor: to
[...]

Bardzo dobrze podsumowałeś swoja głupią wypowiedź. Właśnie o tym piszę.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-23 20:14:12
Autor: mateoos
W dniu 2010-08-21 15:01, to pisze:

[...]

Piszesz o ręcznym włączaniu świateł, a ja o automatycznym włączaniu JEDNEGO ze świateł, panie "głupia wypowiedź".

Kompletnie czymś innym jest naciśnięcie przycisku przez głupka, a czym innym załączenie jednego światła przez komputer. Widać różnicę?

Data: 2010-08-23 18:30:41
Autor: to
Doświetlanie zakrętów a prawo
begin mateoos
Kompletnie czymś innym jest naciśnięcie przycisku przez głupka, a czym
innym załączenie jednego światła przez komputer. Widać różnicę?

Ja widzę, ale Ty jej nie widzisz, bo zaproponowałeś takie rozwiązanie: