"Doświetlanie" zakrętów p-mgielnymi?

Data: 2011-11-07 17:13:00
Autor: radekp@konto.pl
"Doświetlanie" zakrętów p-mgielnymi?
Czy to ma jakiś sens? (od wewnątrz)
Bo z zewnątrz wygląda dosyć, hmmm, śmiesznie.

W weekend widziałem jakiegoś merola jadącego wąską dziurawą uliczką slalomem --
praktycznie cały czas świecił przez te zygzakami przeciwmgielnymi.

Data: 2011-11-07 17:32:52
Autor: megrims
W dniu 2011-11-07 17:13, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Vectra C miała oddzielne żarówki w kloszach do doświetlania
zakrętów. Niestety większość aut doświetla przeciwmgielnymi.
Łącznie z merolami i bumami. Skoda również tak ma.

Mnie się to nie podoba, ale co zrobić.

Data: 2011-11-08 15:49:34
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2011-11-07 17:32, megrims wrote:

> Vectra C miała oddzielne żarówki w kloszach do doświetlania
> zakrętów. Niestety większość aut doświetla przeciwmgielnymi.
> Łącznie z merolami i bumami. Skoda również tak ma.

BMW (Adaptive) Dynamic Xenon w wielu modelach.
http://www.youtube.com/watch?v=etNeXbkG7Og
http://www.youtube.com/watch?v=Fl2dOtpy-WE&feature=related

Podobne rozwiązania w wypadku innych marek.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-11-08 21:30:04
Autor: J_K_K
On 2011-11-07 17:32, megrims wrote:

 > Łącznie z merolami i bumami. Skoda również tak ma.

BMW (Adaptive) Dynamic Xenon w wielu modelach.
Podobne rozwiązania w wypadku innych marek.

Niedawno odebrany "szkodnik" jak najbardziej doświetla
głównym ksenonem ;-)

--
Pzdr

JKK

Data: 2011-11-07 18:12:33
Autor: Ramok
W dniu 07.11.2011 17:13, radekp@konto.pl napisał(a)/has written:
Czy to ma jakiś sens? (od wewnątrz)
Bo z zewnątrz wygląda dosyć, hmmm, śmiesznie.
Na początku byłem sceptycznie do tego nastawiony, nawet chciałem się
zdecydować na dezaktywację w kompie (niestety nie da się tego u mnie
zrobić z poziomu zwykłego menu, trzeba podpinać kompa lub jechać do
ASO), ale z czasem przekonałem się, a przynajmniej w jednej sytuacji:
bardzo powolna jazda wąskimi, krętymi lub najeżonymi skrzyżowaniami
uliczkami, po których pałętają się piesi i szwędają psy (np. osiedla,
parkingi przy centrach handlowych itp.). Zwłaszcza przy niesprzyjających
warunkach pogodowych zdecydowanie ułatwia ten wynalazek dostrzeżenie ww.
istot żywych, a także dziur i krawężników mogących "zaatakować" auto ;)

Pozdrawiam!
/Ramok

Data: 2011-11-07 18:34:39
Autor: marcin
"Doświetlanie" zakrętów p-mgielnymi?
W dniu 2011-11-07 17:13, radekp@konto.pl pisze:
Czy to ma jakiś sens? (od wewnątrz)

mnie raczej ciekawi czy jest to zgodne z prawem

Data: 2011-11-07 18:45:35
Autor: radekp@konto.pl
"Doświetlanie" zakrętów p-mgielnymi?
Mon, 07 Nov 2011 18:34:39 +0100, w <j994rf$9f2$1@inews.gazeta.pl>, marcin
<lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(-a):

W dniu 2011-11-07 17:13, radekp@konto.pl pisze:
> Czy to ma jakiś sens? (od wewnątrz)

mnie raczej ciekawi czy jest to zgodne z prawem

Pewnie homologowane, więc z prawem zgodne.
Pytanie czy takie wykonanie doświetlania jest zrobione z sensem.

Data: 2011-11-07 19:37:42
Autor: Kazimierz Uromski
<lkadjh@kbdosd.cwo>  napisał(-a):

[...]

I czy powinno to być włączone zawsze, czy tylko na życzenie użytkownika.
Rozumiem takie doświetlanie we wspomnianych ciemnych uliczkach, lesie pełnym samobójczych zwierząt itd. - ale na co dzień w mieście, w ciągu dnia? Kojarzy mi się to wyłącznie z pojęciem wiejskiego tjuningu...

Data: 2011-11-08 08:08:25
Autor: omega_fan
[...]

No cóż, wina tych baranów którzy uchwalili jazdę na światłach w dzień, w
mieście.

Data: 2011-11-08 09:27:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
"Doświetlanie" zakrętów p-mgielnymi?
Hello omega_fan,

Tuesday, November 8, 2011, 8:08:25 AM, you wrote:

[...]

Nie. To wina kierowców, którzy nie pamiętają o swoich obowiązkach.

Kiedyś nie było obowiązku jazdy w pasach bezpieczeństwa w mieście. I
był wieczny problem "panie władzo, dopiero co z miasta wyjechałem".

Podobnie jest ze światłami - jak nie ma obowiązku jazdy przez cały
czas, to nawet najgorsza ulewa nie zmusi niektórych matołów do
włączenia świateł pomimo obowiązku szczególnego.

Przy okazji przypominam, że ten sam przepis, który nakazuje włączanie
świateł zezwala na ich wyłączanie w korkach - art. 51 ust. 7 PoRD.

--
Best regards,

Data: 2011-11-08 11:04:08
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-11-08, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

[...]

Najlepsi byli ci, którzy co teren zabudowany to odpinali pasy i na
koniec zapinali. Nawet jak to była wieś długa na sto metrów :)

[...]

Dla niektórzych ten przepisa jest tak zły, że nie mogą go doczytać do
końca :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-11-08 18:05:28
Autor: radekp@konto.pl
"Doświetlanie" zakrętów p-mgielnymi?
Tue, 08 Nov 2011 08:08:25 +0100, w <j9akh9$i86$1@news.onet.pl>, omega_fan
<omf@nospam.org> napisał(-a):

> [...]
> dnia? Kojarzy mi się to wyłącznie z pojęciem wiejskiego tjuningu...

No cóż, wina tych baranów którzy uchwalili jazdę na światłach w dzień, w

Po pierwsze to wina raczej producentów, jazda w dzień obowiązuje nie tylko w PL
i czujnik zmierzchu/światła dzienne nie jest drogą technologią.

Po drugie w dzień to doświetlanie nie przeszkadza, wygląda tylko buracko.
Bardziej w nocy/deszczu, gdy kierownik skręca, a i tak w niczym mu to nie
pomaga.

Data: 2011-11-07 20:31:39
Autor: jerzu
"Doświetlanie" zakrętów p-mgielnymi?
On Mon, 07 Nov 2011 18:45:35 +0100, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> wrote:

Pewnie homologowane, więc z prawem zgodne.

Niekoniecznie. Przed wejściem przepisów dotyczących świateł dziennych
(świecące tylko z przodu) można było w Polsce kupić auta, które takie
światła, niezgodne z obowiązującymi przepisami, miały. I auta te były
homologowane.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-11-08 18:08:18
Autor: radekp@konto.pl
"Doświetlanie" zakrętów p-mgielnymi?
Mon, 07 Nov 2011 20:31:39 +0100, w
<2ecgb799515hbp6ie8nmvbluei2r789jib@4ax.com>, jerzu

<radekp@konto.pl> wrote:

> [...]

(świecące tylko z przodu) można było w Polsce kupić auta, które takie
światła, niezgodne z obowiązującymi przepisami, miały. I auta te były

Ale na tej samej zasadzie działa to doświetlanie. Teoretycznie nie można,
praktycznie takie auta niezgodne z prawem homologuje się.

Data: 2011-11-08 21:58:07
Autor: R2r
<radekp@konto.pl>  wrote:

[...]

Te przeznaczone na rynek polski miały dezaktywowane niezgodne z polskimi przepisami światła DRL. Tak przynajmniej było w przypadku Renault.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2011-11-09 16:39:15
Autor: jerzu
On Tue, 08 Nov 2011 21:58:07 +0100, R2r <bezspamux@arvox.pl> wrote:

Te przeznaczone na rynek polski miały dezaktywowane niezgodne z polskimi przepisami światła DRL. Tak przynajmniej było w przypadku Renault.

Nie wiem jak było w przypadku Renaulta, ale w przypadku Fiata one
działały. Podobnie było np. z Audi.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-11-09 17:38:44
Autor: R2r
W dniu 2011-11-09 16:39, jerzu pisze:
Nie wiem jak było w przypadku Renaulta, ale w przypadku Fiata one
działały. Podobnie było np. z Audi.

Z tego co pamiętam (mowa o samochodach przeznaczonych na rynek polski a nie o prywatnie importowanych) to Audi/VW miały włączane razem z tylnymi pozycyjnymi. Renault z kolei blokowało możliwość ich włączania ponieważ właśnie nie mogły spełnić wymogów polskiego prawa.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2011-11-08 21:25:09
Autor: huri_khan
Dnia Mon, 07 Nov 2011 18:34:39 +0100, marcin napisał(a):

W dniu 2011-11-07 17:13, radekp@konto.pl pisze:
Czy to ma jakiś sens? (od wewnątrz)

mnie raczej ciekawi czy jest to zgodne z prawem

Już była dyskusja :)

http://tnij.org/swiatla_pm

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-11-07 18:53:07
Autor: Michał
radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> napisał(a):
Czy to ma jaki=B6 sens? (od wewn=B1trz)
Bo z zewn=B1trz wygl=B1da dosy=E6, hmmm, =B6miesznie.

W weekend widzia=B3em jakiego=B6 merola jad=B1cego w=B1sk=B1 dziuraw=B1 =
uliczk=B1 slalomem --
praktycznie ca=B3y czas =B6wieci=B3 przez te zygzakami przeciwmgielnymi.

nie kupił Airmatica to jedzie zygzakiem,
nie ma sensu kupowanie merca bez tego ;)

--

"Doświetlanie" zakrętów p-mgielnymi?