Dow贸d, 偶e Biblia jest S艂owem Boga.

Data: 2013-11-03 11:56:19
Autor: Anatol
Dow贸d, 偶e Biblia jest S艂owem Boga.
W dniu 2013-11-03 05:57, SZEF PSR pisze:

Nie mog艂a by膰 napisana przez dobrych ludzi, poniewa偶 oni nie k艂amaliby
m贸wi膮c - "Tak powiedzia艂 Pan."

Nie mog艂a by膰 napisana przez z艂ych ludzi poniewa偶 nie pisaliby o dobrych
uczynkach i tym samym pot臋pialiby grzech, oraz samych siebie.

S膮 ludzie kt贸rzy uznaj膮 偶e cel u艣wi臋ca 艣rodki i w d膮偶eniu do dobra mo偶na robi膰 z艂o nawet je偶eli nigdy tego dobra si臋 nie osi膮gnie.

Przy okazji zanim si臋 zacznie o tym dyskusj臋 przyda艂aby si臋 jaka艣 obiektywna i uniwersalna definicja "dobra" i "z艂a", niezale偶na od czasu, miejsca i ludzi.

Anatol

Data: 2013-11-03 12:01:19
Autor: u2
W dniu 2013-11-03 11:56, Anatol pisze:

Przy okazji zanim si臋 zacznie o tym dyskusj臋 przyda艂aby si臋 jaka艣
obiektywna i uniwersalna definicja "dobra" i "z艂a", niezale偶na od czasu,
miejsca i ludzi.

LOL czyli chcesz definiowac jakies abstrakcyjne dobro i abstrakcyjne zlo. nie ma abstrakcyjnego dobra i zla. jest konkretne dobro i zlo. musi byc miejsce, czas i aktorzy.

--
"呕yd贸w gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, 偶e s膮 narodem wybranym. Czuj膮 si臋 oni upowa偶nieni do interpretowania wszystkiego, tak偶e doktryny katolickiej. Cokolwiek by艣my zrobili, i tak b臋dzie poddane ich krytyce - za ma艂o, 偶e 藕le, 偶e zbyt ma艂o ofiarnie. W moim najg艂臋bszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z 呕ydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, kt贸rzy u偶ywaj膮 s艂贸w 'antysemita', 'antysemicki', nale偶y traktowa膰 jak ludzi niegodnych debaty, kt贸rzy usi艂uj膮 niszczy膰 innych, gdy brakuje argument贸w merytorycznych. To oni tworz膮 mow臋 nienawi艣ci".

Data: 2013-11-03 12:17:43
Autor: Anatol
W dniu 2013-11-03 12:01, u2 pisze:
[...]

Chodzi mi o tak膮 definicj臋 na podstawie kt贸rej te sam czyny s膮 zawsze z艂em albo zawsze dobrem teraz, 100 lat temu, 1000 lat temu czy 2000 lat temu, niezale偶nie czy by艂y realizowane przez Kowalskiego czy przedstawicieli administracji ko艣cielnej albo pa艅stwowej.

Czy zadawanie b贸lu jest z艂em ? Je偶eli tak to p贸j艣cie do dentysty, wykonywanie wyrok贸w wymiaru sprawiedliwo艣ci tez jest z艂em.

Je偶eli dane dzia艂anie w kr贸tkim terminie jest z艂em ale w d艂ugim terminie da efekty w postaci dobra albo to kt贸re dzia艂anie jest dobrem albo z艂em ?

Anatol

Data: 2013-11-03 13:10:51
Autor: u2
W dniu 2013-11-03 12:17, Anatol pisze:
[...]

no to znowu sie mylisz, w panstwie dobro i zlo zawsze zalezy od czasu, miejsca i wladzy. w kosciele to najmniej sie zmienia, ale tez ewoluuje.

Data: 2013-11-03 16:25:58
Autor: Towarzysz Gn贸j
Dow贸d, 偶e Biblia jest S艂owem Boga.

U偶ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52762cff$0$2148$65785112news.neostrada.pl...

| LOL czyli chcesz definiowac jakies abstrakcyjne dobro i abstrakcyjne
| zlo. nie ma abstrakcyjnego dobra i zla. jest konkretne dobro

Na przyk艂ad literek poza czasem i przestrzeni膮.

 i zlo. musi
| byc miejsce, czas i aktorzy.

Nu, tak... Nic nie trwa wiecznie.
Buuu-ha-ha!

Data: 2013-11-03 16:18:00
Autor: Towarzysz Gn贸j
Dow贸d, 偶e Biblia jest S艂owem Boga.

U偶ytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l55a4l$9r3$1node2.news.atman.pl...

> [...]
|
| Przy okazji zanim si臋 zacznie o tym dyskusj臋 przyda艂aby si臋 jaka艣
| obiektywna i uniwersalna definicja "dobra" i "z艂a", niezale偶na od czasu,

Dobry jest B贸g, czyli wyroki Historii!
gnoj.czerwony@gru.pl

Dow贸d, 偶e Biblia jest S艂owem Boga.