Dowód rejestracyjny i OC na inne nazw iska

Data: 2015-04-08 20:48:44
Autor: Liwiusz
Dowód rejestracyjny i OC na inne nazw iska
W dniu 2015-04-08 o 19:51, Antresolka pisze:
Witam :)

Od paru lat jeżdżę autem, którego jestem właścicielem (mam umowę kupna
- sprzedaży), ale dowód rejestracyjny oraz OC jest na inną osobę. I z
tym nigdy nie było problemu - dane spójne, więc nikt nie patrzy ani na
umowÄ™ ani kto siedzi za kierownicÄ….

Teraz przy okazji przedłużenia OC rozważam, czy nie wziąć już OC na
mnie - wtedy byłby rozjazd między dowodem rejestracyjnym i OC.
Przerejestrowanie auta odpada, ponieważ mieszkam w innym mieście niż
miejsce zameldowania, więc za dużo zachodu i załatwiania.

Wiem, że policja może sie przyczepić i nawet wlepić mandat - ale to
się skończy tylko na zapłacie (200zł?), czy zabierają dowód i trzeba
potem załatwiać odbieranie, szybko przerejestrować czy co...?

Albo ew. ubezpieczyciel - jakby miał mi np. wypłacić odszkodowanie -
to będą z tego powodu robić problemy, czy to tylko policyjna sprawa?

Dla jasności - tak, wiem, że po kupieniu auta powinno się go
przerejestrować w ciągu 30dni, ale jak mówię - to póki co odpada, i
chcę się tylko dowiedzieć, jak to wygląda w praktyce - czy warto brać
to OC na siebie, czy lepiej nie ryzykować i pozostać przy spójności
danych.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

Kupujesz OC na siebie, w końcu to na tobie ciąży obowiązek ubezpieczenia
swojego pojazdu.

Przy okazji - w tych dotychczasowych umowach ubezpieczajÄ…cym jesteÅ› ty,
czy podajesz dane poprzednika i fałszujesz jego podpis?

--
Liwiusz

Data: 2015-04-08 21:42:17
Autor: Tom N
Liwiusz w <news:mg3t6f$dim$1node1.news.atman.pl>:

W dniu 2015-04-08 o 19:51, Antresolka pisze:
Witam :)
Od paru lat je¿d¿ê autem, którego jestem w³a¶cicielem (mam umowê kupna
- sprzeda¿y), ale dowód rejestracyjny oraz OC jest na inn± osobê. I z
tym nigdy nie by³o problemu - dane spójne, wiêc nikt nie patrzy ani na
umowê ani kto siedzi za kierownic±.
Teraz przy okazji przed³u¿enia OC rozwa¿am, czy nie wzi±æ ju¿ OC na
mnie - wtedy by³by rozjazd miêdzy dowodem rejestracyjnym i OC.
Przerejestrowanie auta odpada, poniewa¿ mieszkam w innym mie¶cie ni¿
miejsce zameldowania, wiêc za du¿o zachodu i za³atwiania.
Wiem, ¿e policja mo¿e sie przyczepiæ i nawet wlepiæ mandat - ale to
siê skoñczy tylko na zap³acie (200z³?), czy zabieraj± dowód i trzeba
potem za³atwiaæ odbieranie, szybko przerejestrowaæ czy co...?
Albo ew. ubezpieczyciel - jakby mia³ mi np. wyp³aciæ odszkodowanie -
to bêd± z tego powodu robiæ problemy, czy to tylko policyjna sprawa?
Dla jasno¶ci - tak, wiem, ¿e po kupieniu auta powinno siê go
przerejestrowaæ w ci±gu 30dni, ale jak mówiê - to póki co odpada, i
chcê siê tylko dowiedzieæ, jak to wygl±da w praktyce - czy warto braæ
to OC na siebie, czy lepiej nie ryzykowaæ i pozostaæ przy spójno¶ci
danych.
Z góry dziêkujê za odpowiedzi i pozdrawiam!

Kupujesz OC na siebie,

Gówno prawda.

w koñcu to na tobie ci±¿y obowi±zek ubezpieczenia
swojego pojazdu.

Przy okazji - w tych dotychczasowych umowach ubezpieczaj±cym jeste¶ ty,
czy podajesz dane poprzednika i fa³szujesz jego podpis?

Wiesz Liwiusz, równie dobrze mogê Ci zadaæ pytanie:
"Kiedy przesta³e¶ gwa³ciæ ma³oletnich i czy cierpisz z tego powodu?"

Uubezpieczyæ pojazd samochodowy "od" OC mo¿e ktokolwiek i gdziekolwiek, ba ten gdziekolwiek nie bardzo mo¿e odmówiæ, wiêc proszê nie wprowadzaj w b³±d.

--
'Tom N'

Data: 2015-04-08 19:59:12
Autor: masti
67.150408@46.214217.invalid wrote:

[...]

i podpisujesz siê w miejscuna "podpis ubezpieczonego" jako w³a¶ciciel
zdowodu?

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-04-08 22:19:52
Autor: MadMan
Dowód rejestracyjny i OC na inne nazwiska
Dnia Wed, 8 Apr 2015 19:59:12 +0000 (UTC), masti napisał(a):

i podpisujesz się w miejscuna "podpis ubezpieczonego" jako właściciel
zdowodu?

Hm, naprawdÄ™ jest w OC taka rubryka?
I jak ten pojazd siÄ™ tam podpisuje?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-04-08 22:43:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-08 o 22:19, MadMan pisze:
Dnia Wed, 8 Apr 2015 19:59:12 +0000 (UTC), masti napisał(a):

i podpisujesz się w miejscuna "podpis ubezpieczonego" jako właściciel
zdowodu?

Hm, naprawdÄ™ jest w OC taka rubryka?

Jest we wniosku.

I jak ten pojazd siÄ™ tam podpisuje?

Nie pojazd. Ubezpieczający. Pojazd nie ma zdolności prawnej i nie może
zawrzeć umowy ubezpieczenia.

Kupowałeś kiedyś OC, czy tak sobie jako pasażer trollujesz?

--
Liwiusz

Data: 2015-04-09 06:02:20
Autor: MadMan
Dnia Wed, 08 Apr 2015 22:43:44 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Jak byk czytam o "podpisie ubezpieczonego", dlatego pytam.
Kupowałeś kiedyś OC, czy tak sobie jako pasażer trollujesz?

Ostatnio z miesiąc temu, więc już nie pamiętam. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-04-08 22:28:56
Autor: Tom N
masti w <news:mg41ag$c5b$1dont-email.me>:

[...]

Widzia³e¶ kiedy¶ "kwity"  OC, bo z tego co piszesz w "d.... by³e¶ i g....   widzia³e¶" Ubezpieczaj±cym mo¿e byæ ka¿dy... --
'Tom N'

Data: 2015-04-08 20:58:25
Autor: masti
19.150408@33.222856.invalid wrote:

[...]

naprawdê? opowiedz mi historiê mojego ¿ycia.

Ubezpieczaj±cym mo¿e byæ ka¿dy...

st±d pytanie czy ubezpiecza na siebie.
Ubezpieczasz na Jana Kowlaskiego i podpisujesz za siebie

Data: 2015-04-08 22:44:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-08 o 22:28,  (Tom N) pisze:
[...]

Wiesz Liwiusz, równie dobrze mogę Ci zadać pytanie:
"Kiedy przestałeś gwałcić małoletnich i czy cierpisz z tego powodu?"
Uubezpieczyć pojazd samochodowy "od" OC może ktokolwiek i gdziekolwiek, ba ten gdziekolwiek nie bardzo może odmówić, więc proszę nie wprowadzaj w błąd.

i podpisujesz się w miejscuna "podpis ubezpieczonego" jako właściciel
zdowodu?

No i stąd pytanie czy pytający zrobił to "półdobrze", to znaczy czy sam
był ubezpieczającym, a ubezpieczonego wskazał nieaktualnego właściciela.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-09 17:38:35
Autor: Shrek
On 2015-04-08 21:59, masti wrote:

i podpisujesz siê w miejscuna "podpis ubezpieczonego" jako w³a¶ciciel
zdowodu?

Prawdê mówi±c nie przypominam sobiê, zebym co¶ podpisywa³, jak ostanio ubezpiecza³em samochód.

Shrek.

Data: 2015-04-09 19:47:06
Autor: masti

On 2015-04-08 21:59, masti wrote:

i podpisujesz siê w miejscuna "podpis ubezpieczonego" jako w³a¶ciciel
zdowodu?

Prawdê mówi±c nie przypominam sobiê, zebym co¶ podpisywa³, jak ostanio ubezpiecza³em samochód.

je¿eli robi³e¶ to w realu a nie przez internet to na pewno podpisywa³e¶
przyk³ad formularza
<http://u.42.pl/8mfo>

Data: 2015-04-10 20:25:47
Autor: Shrek
On 2015-04-09 21:47, masti wrote:

[...]

Przez internet.

Shrek.

Data: 2015-04-08 22:42:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-08 o 21:42,  (Tom N) pisze:
[...]

Ty mając swój samochód możesz kupować OC na sąsiadkę, gówno mnie to
obchodzi. Każdy myślący człowiek kupi OC na siebie, a nie na nieaktualne
dane z dowodu rejestracyjnego.

[...]

Znów jakaś nietrafiona analogia. Zadałem proste pytanie (przepraszam, że
za trudne), czy oprócz tego, że kupuje ubezpieczenie byłemu
właścicielowi, to jeszcze exwłaściciel występuje też jako
ubezpieczajÄ…cy, czy nie.

Odnosząc się do twojego bzdurnego przykładu:
"Czy gwałcisz małoletnich, czy nie gwałcisz małoletnich"?

Uubezpieczyć pojazd samochodowy "od" OC może ktokolwiek i gdziekolwiek, ba ten gdziekolwiek nie bardzo może odmówić, więc proszę nie wprowadzaj w błąd.

Bo siÄ™ patrzy na VIN.

--
Liwiusz

Dowód rejestracyjny i OC na inne nazw iska