Dowcip o Korwinie

Data: 2015-08-31 10:49:43
Autor: szklanynocnik
Dowcip o Korwinie
użytkownik zdumiony napisał:
Korwin umiera, Bóg pokazuje mu niebo a tam zrealizowana socjalistyczna utopia: nie ma pieniędzy, wszyscy uważają to co mają za wspólne, nie ma bogatych ani biednych.
Korwin mówi "nie, w żadnym razie nie chcę tam trafić, a jak wygląda piekło?"

A niby kto wskaże dzisiaj państwa typowo socjalistyczne
czy typowo kapitalistyczne?

Niby jakie są niemcy, usa, szwecja, szwajcaria?

I takie,i takie, tam gdzie jest kapitalizm, tam jest i socjal.

Data: 2015-08-31 13:30:36
Autor: Marek
Dowcip o Korwinie
W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2015 19:49:44 UTC+2 użytkownik szklan....@gmail.com napisał:
> [...]

Niby jakie są niemcy, usa, szwecja, szwajcaria?

I takie,i takie, tam gdzie jest kapitalizm, tam jest i socjal.

Gdzie nie ma kapitalizmu, tam socjal nie jest potrzebny.

Data: 2015-09-01 20:16:01
Autor: the_foe
Dowcip o Korwinie
W dniu 2015-08-31 o 19:49, szklanynocnik@gmail.com pisze:
[...]

Socjalizm nie jest przeciwienstwem kapitalizmu. Jest nim komunizm. Marks ostrzegał przed socjalizmem, uznając go za ewolucyjną formę, w której kapitalisci decydują się na równiejszy podział okruchów, które wraz z postępem stają się bardziej atrakcyjne i spowalniają wybuch rewolucji. Dlatego w demoludach dla odróznienia się od kapitalistycznego socjalizmu stosowano formę realnego socjalizmu. Choc w rzeczywistosci kraje tzw "komunistyczne" były skrajnie korporacyjne gdzie istniał de facto kapitalistyczny monopol jednej firmy a struktury państwa były fasadowe względem roli "firmy".

--
@foe_pl

Data: 2015-09-01 11:52:26
Autor: szklanynocnik
Dowcip o Korwinie
użytkownik the_foe napisał:

[...]

Czyli jak oceniamy zmiany ustrojowe w rasjii i chinach?
Była jakaś lepsza droga dla chin i ruskich niz
wprowadzenie kapitalizmu pod kontrolą?

Może i w PL to nie był by głupi pomysł, tylko PL była pierwsza, a wiadomo - pierwsze śliwki robaczywki.

Dzisiaj jak kto dorwie państwową posadę - pieje z zachwytu,
gwarancje/srancje, 13tki, mobbingu ni ma, wydaje się
że państwowa posada nie jest zła?

Dowcip o Korwinie